Connect with us

Economy

Volkswagen dostosowuje się: cena ID.3 dramatycznie spada

Published

on

Volkswagen dostosowuje się: cena ID.3 dramatycznie spada

Chociaż panuje zgoda co do tego, że ceny w Chinach powinny pozostać stabilne, dochodzi do ostrych obniżek cen. Tym razem nie od Tesli, ale od SAIC-Volkswagen, spółki joint venture pomiędzy SAIC Motor i Volkswagen. Niedawno ogłosili znaczną obniżkę cen Volkswagena ID.3 w Chinach.

Posunięcie to obniża pierwotną cenę wywoławczą z 142 900 juanów (około 18 100 euro) do 119 900 juanów (około 15 160 euro), co oznacza spadek o 16%. Produkowany i sprzedawany wyłącznie na rynek chiński model ID.3 jest dostępny dla klientów w dwóch wersjach: podstawowej ze zniżką 15 160 euro i wersji premium za 19 000 euro. Pojazdy te zachowują te same wymiary, co ich europejskie odpowiedniki, przy długości 4261 mm, szerokości 1778 mm, wysokości 1568 mm i rozstawie osi 2765 mm.

Sercem ID.3 jest tylny silnik elektryczny o mocy 170 KM (125 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm. ID.3 jest zasilany potrójnym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 57,3 kWh. Ten system akumulatorów zapewnia zasięg do 450 km, zgodnie z procedurami testowymi China New Energy Vehicle (CLTC).

Pozycja Volkswagena na chińskim rynku pojazdów elektrycznych

Volkswagen jest bardzo skoncentrowany na swoim know-how, aby podbić chiński rynek pojazdów elektrycznych, na który składają się modele ID.3, ID.4 i ID.6. Jednak pomimo usilnych wysiłków i imponującej linii produktów, Volkswagen odnotował nieznaczny spadek udziału w rynku. Od maja 2023 roku firma sprzedała w Chinach 11 302 modeli czysto elektrycznych, co stanowi 2,9% udziału w rynku. W poprzednim roku udział w rynku nadal wynosił 3,2%. Spadek ten jest w dużej mierze spowodowany presją ze strony firm takich jak BYD i Tesla, które dominują na rynku na różnych poziomach.

Uwzględniając wyniki sprzedaży Volkswagena ID.3 w Chinach, w maju sprzedano łącznie 2556 egzemplarzy. ID.3 bezpośrednio konkuruje z dwoma flagowymi modelami elektrycznymi BYD: Dolphin, który kosztuje 14 795 euro, oraz Yuan Plus (znany jako ATTO 3), który kosztuje 17 100 euro. Ceny ID.3 są teraz w podobnym zakresie jak jego głównych konkurentów.

READ  Kolejny gigant modowy, który złożył wniosek o upadłość – po ponad 30 latach

Volkswagen ID.3 kontra BYD: ostra konkurencja

Ale pomimo niedawnej korekty cen, sprzedaż ID.3 pozostaje daleko w tyle za konkurencją BYD. BYD Dolphin i Yuan Plus wyraźnie przewyższyły sprzedaż ID.3 w maju. Dolphin sprzedał 29 081 sztuk, około 11 razy więcej niż ID.3, a Yuan Plus prawie 10 razy więcej niż ID.3, sprzedając 26 072 sztuk.

Możliwe, że duża rozbieżność w wynikach sprzedaży między ID.3 a jego konkurentami skłoniła Volkswagena do obniżenia ceny. Volkswagen stoi przed trudnym zadaniem, walcząc o udział w rynku szybko rozwijającego się i coraz bardziej konkurencyjnego chińskiego producenta samochodów elektrycznych.

Dopiero okaże się, jak to posunięcie wpłynie na sprzedaż i udział Volkswagena w rynku w nadchodzących miesiącach. Jednak jedno jest pewne: w ciągle zmieniającym się krajobrazie branży pojazdów elektrycznych zdolność adaptacji jest kluczem do sukcesu. Ta ostatnia obniżka cen pokazuje, że Volkswagen jest gotowy do adaptacji i ciężkiej walki o swoje miejsce na chińskim rynku.

Źródło: ChinaCrunchEV – VW ID.3 obniża swoją cenę o 16% w Chinach, zaczynając od 16 600 USD (Paywall)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Stanowiska kierownicze zajmowane przez mężczyzn: Spółki DAX przekraczają udział kobiet – z pewnym haczykiem

Published

on

Stanowiska kierownicze zajmowane przez mężczyzn: Spółki DAX przekraczają udział kobiet – z pewnym haczykiem

Stanowiska kierownicze zajmowane przez mężczyzn
Spółki DAX zawyżają limit kobiet – z pewnym haczykiem

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Kobiety stanowią integralną część rad nadzorczych 40 najcenniejszych niemieckich spółek, ale na czele 95% z nich stoją mężczyźni. Według jednej z ocen kobiece rady nadzorcze zajmują się także sprawami tradycyjnie uważanymi za „miękkie” w biznesie i polityce.

Z badań wynika, że ​​w tym roku odsetek kobiet w radach nadzorczych indeksu DAX sięgnął ponad 40 proc. Jednak kierownicze role kobiet w organach nadzorczych 40 najcenniejszych spółek na giełdzie we Frankfurcie nadal stanowią wyjątek, jak stwierdziła w ocenie firma doradcza ds. zasobów ludzkich Russell Reynolds. W poprzednim badaniu odsetek kobiet w radach nadzorczych wyniósł 38,6 proc.

Od 2016 r. w radach nadzorczych spółek giełdowych obowiązuje 30% udział kobiet przy równym współdecydowaniu. Zdecydowana większość spółek DAX przekracza obecnie ten próg. W porównaniu europejskim Niemcy zajmują siódme miejsce pośrodku, podczas gdy Francja zajmuje pierwsze miejsce z około 46% kobiet.

Według Russella Reynoldsa w tym roku drugi rok z rzędu do rady nadzorczej wybrano więcej kobiet niż mężczyzn. Kobiety stanowią większość w czterech radach nadzorczych DAX: Vonovia, Beiersdorf, Hannover Re i Zalando, a połowa członków w trzech innych to kobiety: Bayer, Commerzbank i Covestro. Ogółem, jak wynika z oceny, w 24 na 40 przedsiębiorstw w komitecie monitorującym znajduje się ponad 40 proc. kobiet.

Kobiety do „miękkich” tematów?

Jednak według Russella Reynoldsa tylko w dwóch z 40 spółek uwzględnionych w DAX kobieta przewodniczy radzie nadzorczej i tylko pięciu komitetom rady nadzorczej przewodniczą kobiety.

Z oceny wynika, że ​​odsetek kobiet w dziedzinach tradycyjnie uznawanych za „miękkie” w biznesie i polityce jest znacznie powyżej średniej: według badania eksperci ds. zrównoważonego rozwoju zasiadają obecnie w połowie rad nadzorczych DAX, a w trzech czwartych tych rad . Stanowiska te zajmują kobiety.

Jeśli chodzi o pieniądze, praca w radzie nadzorczej DAX jest intratna zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet: według Russella Reynoldsa średnia płaca w roku finansowym 2023 wyniosła 200 tys. euro, czyli o siedem procent więcej niż w roku poprzednim. Russell Reynolds specjalizuje się w poszukiwaniach kadry kierowniczej i doradztwie, a siedziba firmy znajduje się w Stanach Zjednoczonych i lokalizacje w 47 krajach.

READ  Nowa polska autostrada dobiega końca
Continue Reading

Economy

Fundacja Billa i Melindy Gatesów: Melinda Gates wycofuje się ze wspólnej fundacji z Billem Gatesami

Published

on

Fundacja Billa i Melindy Gatesów: Melinda Gates wycofuje się ze wspólnej fundacji z Billem Gatesami

Melinda French Gates odchodzi Fundacja, darowiznaKtórą wcześniej prowadziła wraz ze swoim byłym mężem i założycielem Microsoftu, Billem Gatesem. Po „dokładnym rozważeniu” zdecydowała się ustąpić ze stanowiska współprzewodniczącej fundacji, ogłosiła na platformie internetowej The World, że teraz chce konkretnie tam uczestniczyć. W oświadczeniu nie podano powodu ich wycofania.

Instytucja, którą teraz opuści, jest jedną z najbardziej wpływowych na światowe zdrowie publiczne. Od momentu powstania wydała ponad 75 miliardów dolarów, w tym na walkę z polio. W latach 1994–2018 Bill i Melinda przekazali fundacji około 59,5 miliarda dolarów.

„Zgodnie z umową z Billem po odejściu z Fundacji będę miała dodatkowe 12,5 miliarda dolarów na zainwestowanie w moją pracę na rzecz kobiet i rodzin” – napisała Melinda Gates na platformie „X”, nie wdając się w szczegóły. Po jej odejściu ze stanowiska współprzewodniczącej fundacja zmieni nazwę na Fundacja Gatesów Billa Gatesa Będzie jedynym prezydentem.

Sam Bill Gates w oświadczeniu wyraził wdzięczność swojej byłej żonie. Bill Gates napisał w X: „Przykro mi, że Melinda odchodzi, ale jestem pewien, że będzie miała ogromny wpływ na jej przyszłą działalność filantropijną”. Bill i Melinda Gatesowie rozstali się w 2021 roku, po 27 latach małżeństwa. Początkowo wspólnie kontynuowali pracę w fundacji.

Continue Reading

Economy

Dzień Giełdy Poniedziałek, 13 maja 2024 r

Published

on

Dzień Giełdy Poniedziałek, 13 maja 2024 r

Nowy tydzień giełdowy pokaże, czy… Dax Rajd, który rozpoczął się w czwartek, może być kontynuowany w sposób zrównoważony. Słabe dane gospodarcze z USA oraz dane Europejskiego Banku Centralnego spowodowały, że niemiecki indeks wzrósł na koniec tygodnia do 18 846 punktów. Nie tylko ponownie był wyższy niż kiedykolwiek wcześniej, ale także po raz pierwszy za cel obrał sobie poziom 19 000. „Oznacza to, że w tym tygodniu rynek wzrósł o około 800 punktów, czyli cztery procent, więc maj jest w tym roku miesiącem zakupów, a nie sprzedaży” – mówi Jurgen Molnar, strateg w domu maklerskim CMC Markets. „Na pierwszy rzut oka można było mówić o trwałej i dynamicznej epidemii”.

Eksperci zalecają jednak ostrożność: przy niższej sprzedaży w dniu wejścia na pokład i w piątek po mostku, znacznie mniejsza liczba zamówień wystarczyła, aby przenieść giełdy. „Teraz DAX musi pokazać, że potrafi obronić swój nowy szczyt nawet przy wyższych wolumenach obrotu” – mówi Thomas Altmann, menedżer portfela w firmie zarządzającej aktywami QC Partners.

Zdaniem ekspertów Helaby, informacji w tej kwestii mogą dostarczyć nowe dane ekonomiczne. Są jednak optymistami: niemiecka gospodarka wyszła z minimów i stopniowo odzyskuje prędkość. W nowym tygodniu sprawozdawczym na rynkach finansowych oczekiwana jest dalsza poprawa ciężkiego indeksu ZEW. Centrum Europejskich Badań Ekonomicznych w Mannheim (ZEW) zaprezentuje jutro wyniki swojej ankiety przeprowadzonej wśród analityków i inwestorów na temat perspektyw na maj. Ekonomiści oczekują, że wskaźnik dla Niemiec wzrośnie do 46 z poprzednich 42,9 punktów. „Więc światła na giełdzie pozostaną zielone, jeśli inflacja w USA nie interweniuje” – napisali analitycy Helaba.

W środę rząd USA opublikuje dane o kształtowaniu się inflacji w kwietniu. W marcu ceny konsumpcyjne wzrosły o 3,5 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Jeśli inflacja spadnie, wzrasta prawdopodobieństwo, że Fed obniży stopy procentowe w tym roku. Christoph Balz, ekonomista Commerzbanku, wyraził pesymizm, mówiąc: „Rezerwa Federalna USA prawdopodobnie nie będzie obecnie w stanie obniżyć inflacji do celu 2%”. Dane za kwiecień również prawdopodobnie znów będą „bardzo wysokie”, choć wzrost nie będzie tak duży jak w poprzednich miesiącach. Tłem są m.in. rosnące koszty pracy w sektorze usług.

Deutsche Telekom
Deutsche Telekom 21,97

Sezon bilansowy niemieckich przedsiębiorstw trwa. Czekamy na dane z kilkunastu spółek DAX. Jutro grupa farmaceutyczno-rolnicza Bayer, firma zbrojeniowa Rheinmetall, handlarz chemikaliami Brenntag, reasekurator Hannover Re i Porsche SE przyjrzą się swoim księgom. W połowie tygodnia wyniki za miniony kwartał przedstawią giganci energetyczni RWE i E.ON, koncern farmaceutyczny Merck, ubezpieczyciel Allianz i Commerzbank. Raporty Deutsche Telekom i Siemens Industrial Group zostaną opublikowane w czwartek.

READ  Przypomnienie spaghetti w Niemczech: makaron może mieć nieprzyjemne skutki

Dziś inwestorzy na giełdzie tego kraju skupiają się przede wszystkim na akcjach Mercedes-Benz i Deutsche Telekom. Powody: w Komunikacja niemiecka Negocjacje zbiorowe wkraczają w czwartą rundę Mercedes-Benz W Stanach Zjednoczonych trwa głosowanie w sprawie reprezentacji związkowej. Inne ważne daty tygodniowe znajdziesz tutaj.

Continue Reading

Trending