Connect with us

science

Terapeuta udostępnia na TikTok 15 oznak niepokoju u dzieci

Published

on

Terapeuta udostępnia na TikTok 15 oznak niepokoju u dzieci
  1. BuzzFeed
  2. brzęczeć

kreatura:

„Pierwszym krokiem do pomocy dzieciom w radzeniu sobie z lękiem jest pomóc im zrozumieć, jakie to uczucie, kiedy je odczuwają”.

W końcu zdiagnozowano u mnie zaburzenie lękowe i zespół lęku napadowego w wieku dwudziestu kilku lat, ale patrząc wstecz, byłem bardzo niespokojny nawet jako dziecko. Lęk wpłynął na wszystko, od moich ocen po przyjaźnie. Codziennie rano przed szkołą byłam chora. Myślę, że naprawdę ważne jest, aby mówić o zdrowiu psychicznym i tym, jak może wyglądać lęk u dzieci, aby inne dzieci nie cierpiały w milczeniu i bez pomocy.

Lęk jest poważnym problemem. © Panthermedia / IMAGO

Poznanie i zrozumienie moich lęków zdecydowanie zmieniło moje życie na lepsze. Dzięki terapii, lekom i nowym strategiom radzenia sobie, których się nauczyłem, mam teraz o wiele więcej dobrych dni niż złych i mogę o wiele bardziej cieszyć się życiem.

Więc kiedy zdarzyło mi się zobaczyć wirusowe wideo TikTok autorstwa Melissy Griving (@pracownik), wyszkolonego terapeuty, o którym wiedziałem, że chcę dowiedzieć się więcej.

W filmie 33-letni terapeuta matki i dziecka mówi o 15 rzeczach, które dzieci mówią, a które mogą wskazywać na obawy.

Pamiętam, że sam mówiłem to wszystko jako dziecko.

Rozpoczęła wideo, które zgromadziło ponad milion wyświetleń, mówiąc: „Czy wiesz, że dzieci mówią o swoich lękach na różne sposoby, z których rodzice często nie zdają sobie sprawy?”. Następnie wymienia 15 różnych wyrażeń, których dzieci używają, aby wskazać, że są zestresowane, zmartwione lub niespokojne.

Są to wyrażenia:

  • • „Boli mnie brzuch.”

    • „Nie chcę iść do szkoły”.

    • „Nie jestem głodny.”

    • „Co jeśli? Co jeśli? Co jeśli?”

    • „Znowu muszę iść do łazienki”.

    • „Nie mogę spać.”

    • „Nie wiem.”

    • „Boli mnie noga”.

    • „Chcę tylko być z tobą.”

    • „Nikt w szkole nie chce ze mną rozmawiać”.

    • „Nikt mnie nie kocha.”

    • „Boli mnie ramie.”

    • „Myślę, że będę musiał pluć”. / „Myślę, że zachoruję”.

    • „Nie lubię tego.”

READ  Czy dieta naprawdę jest taka ważna?

W komentarzach ludzie mówią o tym, jak bardzo rozpoznali w tym filmie swoje dzieci i młodszą siebie.

Zrzut ekranu: Komentarze pod Tiktok.  Ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami i doświadczeniami swoich dzieci z zaburzeniami lękowymi.
Zaburzenia lękowe u dzieci nie są rzadkością. ©momtherapist przez tiktok.com

„Cholera, moja córka powiedziała już każde zdanie. Zwłaszcza o pluciu/zachorowaniu”.

„Zdecydowanie miałem zaburzenie lękowe jako dziecko i nie rozumiałem tego. Dlatego zawsze staram się pomóc mojemu synowi, gdy jest niespokojny. Mam nadzieję, że pomoże mu to później.”

„Boli mnie brzuch”, nie chce mi się chodzić do szkoły, „taka byłam przez całe dzieciństwo”.

Melissa stworzyła kilka kolejnych filmów, w których udziela rodzicom wskazówek, jak pomóc dzieciom zrozumieć i radzić sobie z ich lękami. Na TikTok wyjaśnia: „Pierwszym krokiem do pomocy dzieciom w radzeniu sobie z lękiem jest pomóc im zrozumieć, jak to jest, kiedy go odczuwają – co oznacza, że ​​musisz być tego świadomy”. Twoje dziecko się martwi. „

Następnie w filmie demonstruje zdolność zwaną „refleksją emocjonalną”. Na przykład pokazuje jednego ze swoich synów. Dziecko stara się otworzyć drzwi, a Melissa delikatnie sugeruje, jak się czuje, mówiąc: „Jesteś przygnębiony”. Następnie spokojnie wyjaśnia, jak znaleźć rozwiązanie i rozwiązać sytuację.

Zrzut ekranu: W filmie Tiktok kobieta wyjaśnia
Ważna umiejętność ©momtherapist via tiktok.com

Melissa wyjaśniła coś przeciwnego BuzzFeed USA: „Dzieci często nie rozumieją, że są niespokojne lub niespokojne. Zamiast tego wyrażają się fizycznymi objawami… „Boli mnie brzuch”; „Boli mnie głowa”; „Nie chcę iść; Nie mam pragnienie.” To są wszystkie sposoby, aby uniknąć tego, co ich niepokoi, to wszystkie wyrażenia, które słyszałem wiele razy od dzieci lub rodziców, opisujące dokładnie taki problem.

Mówi, że niektóre zachowania mogą również wskazywać na niepokój. „Strach ma wiele objawów. U małych dzieci często wyzwalana jest reakcja walcz lub uciekaj. Więc kiedy trzy-, cztero- lub pięciolatek odczuwa niepokój, będzie przejawiał zachowania, takie jak krzyk, płacz kopanie, walka, gryzienie lub ucieczka”.

READ  Co powinieneś wiedzieć o zakażeniu adenowirusem
mała dziewczynka krzyczy
Dzieci różnie wyrażają swoje obawy. © Panthermedia / IMAGO

„U starszych dzieci mogą wystąpić zachowania unikowe, objawy fizyczne, takie jak bóle głowy lub brzucha, wycofanie i nieposłuszeństwo, chamstwo i brak szacunku. W innych przypadkach organizm reaguje na lęki zastygnięciem. Kiedy dziecko wydaje się leniwe, nieposłuszne lub niezdecydowane, może być w Rzeczywiście, porażenie mózgowe jest spowodowane lękiem i stresem.

Zmęczona nastolatka patrząca na swojego laptopa znudzona.
Nie zawsze jest leniwie © Panthermedia / IMAGO

Ale 15 zdań, o których wspomniała w swoim filmie, nic nie znaczy Zawsze w przypadkach lękowych. Jak piszą niektórzy rodzice w komentarzach, dziecko może powiedzieć, że nie może spać, bo tak naprawdę chce tylko nie zasnąć i grać w gry wideo.

Melissa wyjaśnia: „Dzieci są inteligentne i czasami wiedzą, co powiedzieć, aby dostać to, czego chcą. To rodzi ważną kwestię: aby można było klinicznie zdiagnozować lęk, tym stwierdzeniom muszą towarzyszyć inne objawy. Rodzice powinni uważać na drażliwość, trudności z koncentracją, utrzymujące się napięcie mięśni, niepokój lub niecierpliwość i (lub) trudności w zasypianiu”.

Ojciec, jego syn i córka siedzą w samodzielnie zbudowanym namiocie i czytają książkę.
Najważniejszą rzeczą jest poważne potraktowanie obaw dzieci. © agefotostock / IMAGO

„Rzecz w tym, że każdy od czasu do czasu doświadcza tych objawów. Co najważniejsze, objawy pojawiają się częściej i przez dłuższy czas niż ich rówieśnicy i zakłócają życie dziecka. Na przykład, jeśli dziecko spóźnia się do szkoły, ponieważ jest zbyt pragnący odrobić pracę domową, a nawet pójść do szkoły”.

Dziewczyna opiera głowę na ramionach.  Ona siedzi przy biurku.
Lęk może bardzo utrudnić życie dzieciom. © photothek / IMAGO

Na koniec chciałaby udzielić kilku rad rodzicom, którzy w jej filmach poznają swoje dziecko. „Myślę, że to ważne, aby rodzice pamiętali, że sprawy, którymi martwią się dzieci, są dla nich największymi problemami. Nie musisz się martwić o czynsz, politykę, opiekę nad kimś innym ani inne rzeczy, którymi martwią się dorośli.

Ojciec rozmawia z synem na kanapie.
Ważne jest, aby rozmawiać z dzieckiem. © Wavebreak Media Ltd / IMAGO

„Więc kiedy twój nastolatek przychodzi do ciebie z dramatem dla nastolatków, a ty odrzucasz obawy, ponieważ wiesz z doświadczenia życiowego, że to naprawdę nie jest wielka sprawa, pamiętaj, że on lub ona nie miał jeszcze tego życiowego doświadczenia i że jest to duży problem dla on albo ona.”

READ  t3n - Cyfrowi pionierzy | Magazyn dla cyfrowego biznesu
Matka rozmawia z córką.
Wesprzyj też swoje dziecko w „Teenage Drama” © Image Source / IMAGO

„Więc słuchaj, bądź empatyczny, rozpoznawaj ich uczucia i bądź z nimi. Pamiętaj też, że wszystkie te rzeczy, którymi musisz się zająć jako rodzic, są naprawdę stresujące! Poświęć czas na zadbanie o siebie, abyś miał energię, której potrzebujesz być cierpliwym, wyrozumiałym, troskliwym i empatycznym rodzicem, do którego wszyscy dążymy”.

A jeśli po przeczytaniu tego artykułu zastanawiasz się, czy Ty lub Twoje dziecko potrzebujecie pomocy w nauce nowych umiejętności radzenia sobie ze stresem i lękiem, znajdź kogoś! Jeśli nie jesteś pewien kto, skontaktuj się z lekarzem lub pediatrą. Często mogą pomóc i skierować Cię do właściwej osoby! „

Lekarz rozmawia z dziewczyną i jej matką.
Lekarze mogą również pomóc w leczeniu lęku © Westend61 / IMAGO

Możesz odblokować Melissę TIK Tok i Instagram Podążać.

Rodzicielstwo często odgrywa ogromną rolę w tym, jak dzieci radzą sobie z lękiem. Niedawno dostaliśmy jeden Artykuł opublikowany na temat 20 problematycznych postaw rodzicielskichktóre w najgorszym przypadku mogą zaszkodzić dzieciom.

to jest Poczta Z Megan Lescombe Przetłumaczone z języka angielskiego.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

science

BepiColombo: Wenus traci jony węgla i tlenu

Published

on

BepiColombo: Wenus traci jony węgla i tlenu

Mówi się, że Wenus była kiedyś światem o klimacie umiarkowanym, takim jak Ziemia. Mówi się, że na jego powierzchni znajdowała się woda w stanie ciekłym. Dziś jest to płonąca, piekielna planeta, dusząca się chmurami dwutlenku węgla, z których spada kwas siarkowy. Sonda kosmiczna BepiColombo po raz pierwszy odkryła jony węgla i tlenu uciekające z atmosfery Wenus.






To jest węgiel „Chodzi o ciężkie jony, które zwykle poruszają się powoli, dlatego wciąż próbujemy zrozumieć związane z tym mechanizmy”.Dominique Delcour, astrofizyk z Centre National de la Recherche Scientifique (CNRS) we Francji, powiedział: W komunikacie prasowym. Z drugiej strony ciężkie jony i cząsteczki, takie jak jony węgla, muszą w rzeczywistości pozostać związane.

Atmosfery planet są na ogół nieszczelnymi strukturami. Każdego dnia Ziemia traci około 90 ton materiału atmosferycznego. To nie wystarczy, aby wywrzeć wpływ. Jednakże przy pomocy tej wiedzy można tworzyć pochodne innych planet, aby lepiej je zrozumieć. „Możliwe, że wiatry elektrostatyczne odciągają ją od planety lub mogą zostać przyspieszone w wyniku procesów odśrodkowych”.– stwierdził Decourt.

Tajemnicze mechanizmy ucieczki

„Charakterystyka utraty ciężkich jonów i zrozumienie mechanizmów ucieczki na Wenus ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia ewolucji atmosfery planety i tego, jak straciła ona całą swoją wodę”.– stwierdził Delcourt.




READ  Kometa pędzi w stronę Ziemi – dlaczego jest wyjątkowa?

To odkrycie, w połączeniu z wcześniejszymi ustaleniami dotyczącymi utraty wodoru na Wenus, może dostarczyć dowodów na transformację planety.

Wewnątrz nie ma pola magnetycznego

W przeciwieństwie do Ziemi, Wenus nie wytwarza pola magnetycznego wewnątrz planety. Ich pole magnetyczne jest wynikiem interakcji między naładowanymi cząstkami w górnych warstwach atmosfery Wenus a polami magnetycznymi i poruszającymi się jonami wiatru słonecznego. Rezultatem jest słaba magnetosfera w kształcie łzy, która kończy się wiatrem słonecznym.

Magnetosfera jest otoczona przez magnetosferę, która leży pomiędzy zewnętrzną granicą magnetosfery a sprężoną materią (wstrząs łukowy). Kosmiczny szok łukowy) Usytuowany. BepiColombo przeleciał przez ten obszar pomiędzy Wenus a Słońcem, ledwo muskając planetę. Instrumenty statku kosmicznego wykryły jony tlenu i węgla przyspieszone na tyle, aby uciec przed grawitacją Wenus.


Przyszłe misje powinny wypełnić luki w wiedzy

„Ostatnie wyniki sugerują, że ucieczka atmosferyczna z Wenus nie może w pełni wyjaśnić utraty historycznej zawartości wody”.Astrofizyk Moa Persson ze Szwedzkiego Instytutu Fizyki Kosmicznej stwierdziła w komunikacie prasowym.

„To badanie jest ważnym krokiem w kierunku odkrycia prawdy o historycznej ewolucji atmosfery Wenus. Dodatkowe misje pomogą wypełnić wiele luk”. W najbliższej przyszłości planowane są co najmniej trzy misje mające na celu zbadanie Wenus. Powinni lepiej zbadać mechanizm ucieczki, ale także wyjaśnić, czy Wenus jest nadal aktywna wulkanicznie. Powinni także lokalnie szukać możliwości życia w chmurach.

Uczyć się

Wyniki badań opublikowano 12 kwietnia 2024 roku w czasopiśmie Nature Astronomy: Obserwacje BepiColombo zimnego tlenu i jonów węgla po indukowanej stronie magnetosfery Wenus (Obserwacje zimnego tlenu i węgla dokonane przez BebeColombo po indukowanej stronie magnetosfery Wenus).


READ  Co powinieneś wiedzieć o zakażeniu adenowirusem

Continue Reading

science

Źli sąsiedzi pomidorów zmniejszają zbiory

Published

on

Źli sąsiedzi pomidorów zmniejszają zbiory
  1. Generał Giessen
  2. doradca
  3. rezydencja

Naciska

Niektóre rośliny odstraszają szkodniki w pobliżu pomidorów. Inne kradną składniki odżywcze lub łatwo zarażają je chorobami, narażając zbiory na ryzyko.

Jeśli rośliny mają takie same wymagania co do miejsca i gleby, można je uprawiać m.in Idealnie towarzysko z wieloletnią rodziną. z pomidory Możesz spodziewać się dobrych zbiorów, ale powinieneś zachować ostrożność przy wyborze roślin towarzyszących. Zwłaszcza gdy mają takie same potrzeby, można konkurować z pomidorami i spowalniać ich wzrost.

Biedni sąsiedzi w łóżku zabierają pomidorom składniki odżywcze i przestrzeń

Łączenie pomidorów z niewłaściwymi roślinami towarzyszącymi może spowodować zahamowanie wzrostu i zmniejszenie produktywności. © ShopChop/Imago

Pomidory są bardzo żarłoczne i wymagają dużej ilości składników odżywczych. Dotyczy to również warzyw, takich jak ziemniaki i groszek, więc pomidory mogą bardzo niewiele ucierpieć na swoim obszarze, jeśli nie otrzymają wystarczającej ilości nawozu. Inne wydzielają przez korzenie substancje hamujące wzrost, które wpływają na pomidora. Na przykład ziemniaki mogą powodować takie choroby Jest podatny na zarazę późną i poraża pomidoryDlatego nie należy ich sadzić w pewnej odległości w tym samym grządce co pomidory.

Te rośliny nie powinny przechowywać pomidorów w pojemniku lub grządce:

  • opcja
  • koper włoski
  • Bakłażan
  • Pęcherzyca
  • Miłość
  • słonecznik
  • Salafi
  • słonecznik bulwiasty
  • Ziemniak
  • Groszek
  • Korzenie buraków

Więcej ekscytujących tematów ogrodowych znajdziesz w regularnym biuletynie naszego partnera 24garten.de.

Możliwa jest harmonijna mieszana kultura z pomidorami

To, że są biednymi sąsiadami, nie zawsze oznacza, że ​​wspólne dorastanie jest tematem tabu. Jeśli są to rośliny ciężkie, można im przeciwdziałać, podając odpowiednią ilość nawozu. Należy także pozostawić odpowiednią przestrzeń pomiędzy roślinami, a w szczelinach najlepiej umieścić rośliny towarzyszące Do czego właściwie służą pomidory?: Na przykład nagietki, amarantus, bazylia, por i cebula (Allium) odstraszają szkodniki, takie jak mączliki i mszyce.

READ  t3n - Cyfrowi pionierzy | Magazyn dla cyfrowego biznesu
Continue Reading

science

Jak zaczęło się życie na Ziemi? Naukowcy z Monachium znajdują ważne wskazówki

Published

on

Jak zaczęło się życie na Ziemi?  Naukowcy z Monachium znajdują ważne wskazówki
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Ilustracja pokazuje, jak ciepło przepływało przez podziemne sieci wzajemnie połączonych szczelin geologicznych, tworząc złożone elementy składowe życia na wczesnej Ziemi. © Christoph B. Maszt

Badanie przeprowadzone przez naukowców z Monachium idzie o krok dalej w odpowiedzi na pytanie, jak powstało życie na Ziemi.

W pionierskim eksperymencie przeprowadzonym na początku lat pięćdziesiątych XX wieku naukowiec podjął próbę odtworzenia w probówce warunków panujących na Ziemi we wczesnych latach. Stanley Miller umieścił w połączonych kolbach kilka prostych składników, które według niego krążą w atmosferze i oceanach młodej planety, podgrzał je i przyłożył do nich energię elektryczną, aby symulować błyskawicę. the wyniki Szybko stała się sławna: z tej pierwotnej zupy pochodziły aminokwasy, chemiczne elementy budulcowe życia.

Odkrycie to zapoczątkowało poszukiwania w chemii i biologii eksperymentów, które mogłyby pomóc w odpowiedzi na jedno z największych naukowych pytań ludzkości: Jak zaczęło się życie na Ziemi? Teraz naukowcy z Uniwersytetu Ludwiga Maximiliana w Monachium zrobili ekscytujący krok naprzód, pokazując, w jaki sposób z elementów składowych wczesnej Ziemi można wytworzyć bardziej złożone cząsteczki niezbędne do życia.

Czytaj The Washington Post za darmo przez cztery tygodnie

Twój bilet jakości Washingtonpost.com: Zdobądź ekskluzywne badania i ponad 200 historii Cztery tygodnie za darmo.

W swoich studiach W magazynie Natura opublikowany Naukowcy zastąpili probówki małymi sieciami rozgałęzionych pęknięć podobnych do tych, które powstają w skałach w naturze. Przepuścili wodę z kluczowymi chemicznymi elementami przez pęknięcia, a następnie wykorzystali ciepło do naśladowania procesu, który może zachodzić w pobliżu kominów hydrotermalnych w oceanie lub w porowatej skale w pobliżu basenu geotermalnego.

Odkryli, że ciepło przepływające przez te sieci geologiczne sortuje i filtruje cząsteczki, pomagając im tworzyć dłuższe łańcuchy zwane biopolimerami, które są niezbędne do życia. „To niesamowity dowód na to, że proste procesy fizyczne mogą spowodować coś takiego” – powiedział Matthew Pasek, profesor nauk o Ziemi na Uniwersytecie Południowej Florydy, który nie był zaangażowany w badania.

READ  Kometa pędzi w stronę Ziemi – dlaczego jest wyjątkowa?

Ponieważ pytanie o to, jak powstaje życie, jest tak obszerne, że wykracza poza tradycyjne granice dzielące naukę na różne dyscypliny. Chemicy, biolodzy, astrofizycy i geolodzy zasiadają do stołu, próbując odpowiedzieć na to pytanie. Wykraczaniem poza te granice interesuje się Christoph Mast, biofizyk z Uniwersytetu Ludwiga Maksymiliana w Monachium. Jego laboratorium zaprojektowało układ eksperymentalny, który jest nieco bliższy warunkom, w jakich powstała „biochemia”, z której powstało życie.

W jaki sposób Ziemia stworzyła wystarczającą ilość cegiełek, aby powstało życie?

Przez dziesięciolecia naukowcy borykali się z problemem polegającym na tym, że wczesna Ziemia nie była dziewiczym laboratorium ze zlewkami, idealnie zaplanowanymi w czasie etapami oczyszczania i skoncentrowaną dostawą składników. Odtworzenie chemii życia w laboratorium to jedno, ale eksperymenty możliwe w szklanej zlewce są co najmniej nieprawdopodobne w chaotycznych warunkach prawdziwego świata. „Można sobie wyobrazić prebiotyczną glebę, tę przygotowaną prebiotyczną zupę, która została bardzo rozcieńczona, i wszystkie te różne substancje oddziałujące na siebie w sposób całkowicie wymykający się spod kontroli” – powiedział Mast.

Dotychczasowym problemem jest to, że reakcje chemiczne w laboratorium często dają produkty uboczne, które mogą prowadzić do niepożądanych reakcji, pozostawiając naukowcom jedynie śladowe ilości materiału podstawowego. Jak więc wczesna Ziemia stworzyła wystarczającą ilość tych elementów, aby ostatecznie dać początek życiu?

Aby się tego dowiedzieć, badacze wycięli rozgałęzioną sieć łączących się szczelin w małym kawałku obojętnego materiału podobnego do teflonu zwanego FEP i umieścili go pomiędzy dwoma arkuszami szafiru. Rubiny osiągnięto dokładnie określone, ale różne temperatury, aby wytworzyć przepływ ciepła przez sieć geologiczną między nimi, symulując sposób, w jaki ciepło prawdopodobnie przepływało na wczesnej Ziemi – być może w pobliżu wulkanów lub kominów hydrotermalnych. Następnie umożliwili przepływ wody i środków chemicznych przez sieć pęknięć i obserwowali, co się stało.

READ  Co powinieneś wiedzieć o zakażeniu adenowirusem

Aminokwasy są ważne, ale wciąż daleko im do życia

W eksperymencie weryfikującym koncepcję wykorzystali glicynę, najprostszy aminokwas, wraz z substancją zwaną TMP, która może reagować, łącząc dwie cząsteczki glicyny. Takie interakcje są trudne w wodzie, a TMP występowało bardzo rzadko na wczesnej Ziemi, powiedział Mast. Kiedy po prostu mieszano te składniki w filiżance lub w szczelinach geologicznych bez ogrzewania, ilość bardziej złożonego biopolimeru, który wytworzyli, była „dość mała” – podają naukowcy.

Jednak gdy wprowadzono gradient termiczny do pęknięć, produkcja biopolimeru dramatycznie wzrosła. Jest to ważne, ponieważ aminokwasy, choć ważne, nie są wcale niezbędne do życia. Na przykład te same podstawowe elementy składowe znajdują się w martwych meteorytach. „Aby przejść na kolejny poziom, trzeba zacząć wytwarzać polimery – to niezbędny krok na drodze do kolejnego etapu życia” – mówi Pasek.

Za pomocą tego ustawienia nie można odpowiedzieć na kluczowe pytanie dotyczące powstania życia: czy znajdowało się ono w basenie, jak mogłoby istnieć na powierzchni Ziemi, czy w pobliżu komina hydrotermalnego, jak można znaleźć w głębinach oceanu? Mast mówi, że przepływ ciepła przez skały może zachodzić w różnych środowiskach geologicznych i prawdopodobnie był „wszechobecny” na wczesnej Ziemi.

Układ eksperymentalny można również wykorzystać do zbadania innych pytań dotyczących wczesnej chemii na planecie. Mast ma nadzieję stworzyć sieć pęknięć w materiałach geologicznych i zbudować większe sieci połączonych ze sobą komór.

„Garnek jest ważny przy gotowaniu „pierwotnej zupy”.

To badanie jest kolejnym przypomnieniem, że eleganckie eksperymenty chemiczne mogą zignorować istotną część pierwotnej zupy: miskę. Natomiast w 2021 roku zespół naukowców odkrył, że w słynnym eksperymencie z lat 50. XX wieku sama probówka – a raczej szkło borokrzemowe, z którego została wykonana – odegrała rolę w wynikach. Kiedy naukowcy powtórzyli eksperyment w zlewce szklanej, następnie w zlewce teflonowej, a następnie w zlewce teflonowej z odrobiną szkła borokrzemowego, odkryli, że szkło odgrywało kluczową rolę w katalizowaniu reakcji.

READ  Pandemia koronawirusa++ pogrążyła 77 milionów ludzi w skrajnym ubóstwie++

„Innymi słowy, aby ugotować «pierwotną zupę», ważny jest garnek” – napisał w e-mailu Juan Manuel García Ruiz, profesor naukowy w Międzynarodowym Centrum Fizyki Donostia w Hiszpanii, który brał udział w eksperymencie. Pochwalił nowe dzieło za pomysłowe podejście i, co być może ważniejsze, za to, że jest „wiarygodne z geologicznego punktu widzenia”.

„Być może nie jest to jedyny mechanizm, ale jest skuteczny, pomysłowy, a przede wszystkim stanowi eksperymentalną demonstrację” – powiedział García Ruiz. „Myślę, że potrzebujemy więcej metod eksperymentalnych, aby zbadać kontekst geochemiczny planety, kiedy powstało życie”.

O autorze

Karolina Johnson Jest reporterem naukowym. Wcześniej zajmowała się opieką zdrowotną i przystępnością cenową opieki zdrowotnej dla konsumentów.

Obecnie testujemy tłumaczenia maszynowe. Ten artykuł został automatycznie przetłumaczony z angielskiego na niemiecki.

Ten artykuł został po raz pierwszy opublikowany w języku angielskim 16 kwietnia 2024 r. na stronie „Washingtonpost.com” ukazało się w ramach współpracy, a teraz jest dostępne także w tłumaczeniu dla czytelników portali IPPEN.MEDIA.

Continue Reading

Trending