Economy
Te zestawy są naprawdę dostępne tylko w LEGO
W związku ze zbliżającą się promocją Double VIP Points w Sklep internetowy LEGO W komentarzach otrzymaliśmy różne pytania dotyczące ekskluzywności różnych zestawów LEGO. W tym artykule chcemy przedstawić przegląd wszystkich zestawów dostępnych obecnie tylko w LEGO. Chcemy również przekazać kilka ważnych informacji i aktualizacji dotyczących wyłączności niektórych nowo wydanych kolekcji.
Głównym celem tego posta jest dostarczenie kilku wskazówek dotyczących zakupów na rozpoczynający się dziś wieczorem weekend podwójnych punktów VIP. W dalszej części osobnego artykułu dokładniej wyjaśnimy, jakie rodzaje „ekskluzywności” występują w LEGO, czym się różnią i dlaczego temat nie jest niestety łatwy do zrozumienia.
Ponadto ważne jest, aby pamiętać: Nawet jeśli zestaw ma być ekskluzywny dla LEGO, nadal można go sprzedać u innego sprzedawcy. Nikt nie zabrania sprzedawcy kupować zestawów okrężną drogą z niewielkimi rabatami (np. w sklepie LEGO, w LEGOLAND z rocznymi kuponami tam, czy za granicą) i odsprzedawać je w Niemczech. Jest to obecnie całkowicie normalne dla wielu sprzedawców detalicznych i służy głównie do uzupełniania ich asortymentu. Tutaj zwykle nie oczekuje się dużych rabatów (powyżej 15%) – i tutaj zdarzają się wyjątki. Są też dealerzy z zagranicy, bo czasem obowiązują inne zasady franczyzy LEGO, którzy sprzedają swoje towary na terenie Niemiec. Przykładami są przede wszystkim Alza, Coolshop i Proshop.
Grupy D2C sprzedające wyłącznie klocki LEGO
Duże zestawy LEGO, zwykle oferowane indywidualnie z komunikatem prasowym, często wprowadzane na rynek niezależnie od fal wydawniczych w świecie tematycznym i sprzedawane wyłącznie przez LEGO, nazywane są zestawami D2C. Skrót „D2C” oznacza bezpośrednio do konsumenta Na koniec po prostu opisuje strategię marketingową stosowaną przez LEGO: sprzedaż bezpośrednia (bez pośredników) konsumentowi.
Wiele grup D2C pojawia się po pewnym czasie (zwykle trzech miesięcy) przynajmniej u innego dużego detalisty. Typowymi kandydatami do tego są np. Amazon, myToys, Smyths Toys, Alternate, dawniej Galeria, a czasem tzw. handel specjalistyczny.
Jednak LEGO sprzedaje niektóre zestawy D2C w tym kraju (a często dotyczy to całej Unii Europejskiej) innym detalistom dopiero po kilku miesiącach. Pozostaje (o ile LEGO nie zmieni własnych planów) na stałe dostępne wyłącznie u LEGO. Zestawy, w których miało to miejsce w ciągu ostatnich kilku lat i miesięcy (i które są nadal dostępne na rynku), to:
Następnie obecnie istnieją dwa zestawy, które pierwotnie były szerzej dostępne (jeden w sklepach specjalistycznych, jeden wszędzie), ale obecnie są sprzedawane wyłącznie bezpośrednio przez firmę LEGO (lub przynajmniej nie są już sprzedawane detalistom).
Jednak teraz go mamy Istnieją dobre powody, by wątpić w wiarygodność tych informacji. Między innymi dlatego, że LEGO może w każdej chwili zmienić swoją strategię marketingową. W komentarzach (a także częściowo w artykułach wprowadzających o grupach) od kilku dni zakładamy, że na dłuższą metę na wyłączność pozostaną następujące trzy grupy:
Sam fakt, że są to wszystkie trzy duże innowacje czerwca, wzbudził moje podejrzenia. Więc obecnie zakładam, że jest tu dezinformacja. Niestety pytanie, czy i jak długo kolekcje pozostaną ekskluzywne, jest ponownie dość otwarte.
Małe ekskluzywne zestawy sprzedawane tylko przez LEGO
Te grupy to mniejsze grupy, w prawie wszystkich przypadkach zaczynające się od ustalonej liczby 40xxx. W prawie wszystkich przypadkach te kombinacje są zawsze wyłączne. Głównymi wyjątkami są tutaj niektóre kolekcje sezonowe, które czasami mogą pojawić się w sklepach po roku.
Zestawy te obejmują prawie wszystkie zestawy LEGO BrickHeadz, sezonowe zestawy LEGO, „inne” zestawy LEGO oraz różne produkty LEGO. Jednak zostawiamy to drugie na naszej liście i wybieramy tylko kombinacje.
Głowy z klocków Lego
Chiński Nowy Rok Lego
Lego Disneya
W przypadku zestawów Disneya „ekskluzywność” jest zawsze ważna, ponieważ zawsze tu jest sklep disneya Również oficjalny dystrybutor. Tak więc te grupy mają swego rodzaju specjalny status i nie są tak naprawdę całkowicie ekskluzywne.
Sezonowe zestawy LEGO
inne zestawy LEGO
Lego Małpka
LEGO Monkie Kid to zupełnie zwyczajny świat i jest jednym z zestawów, które faktycznie trafią do regularnej sprzedaży. Nie dotyczy to jednak Niemiec, bo LEGO nie spodziewa się w tym kraju żadnych sukcesów ze świata motywów, w związku z czym woli wykorzystywać miejsce na półkach zwykłych sklepów z zabawkami na inne zestawy. Z tych powodów Monkie Kid nie można również znaleźć w większości sklepów firmowych LEGO.
Ponieważ jednak LEGO obiecało kilka lat temu, że nie będzie sprzedawać żadnych zestawów wyłącznie w niektórych regionach świata, wszystkie zestawy LEGO Monkie Kid można przynajmniej zamówić za pośrednictwem sklepu internetowego LEGO:
Czego brakuje? Ekskluzywne zestawy części!
Naprawdę trudno jest śledzić grupy, które nazywamy „częściowo wyłącznymi”. Przez częściowo ekskluzywne zestawy LEGO rozumiemy zestawy sprzedawane wyłącznie przez LEGO i wybraną część sprzedawcy (często tylko jednego). Są to zwykle kolekcje, które pojawiają się jako część większej fali świata motywów, ale nie wszędzie trafiają do sklepów. Więc te kombinacje również nie występują w katalogu. Jednak prędzej czy później prawie wszystkie te kolekcje pojawią się gdzieś w sklepach (choćby tylko lokalnie, np. w aptece Rossmanna czy w akcji zbiórki w REWE), dlatego chcemy je w tym momencie zostawić.
Jednak kupowanie takich zestawów (a także niewyłącznych zestawów D2C) może być korzystne przy promowaniu podwójnych punktów VIP., ponieważ rzadko są przecenione lub niedostępne od miesięcy u jakiegokolwiek innego sprzedawcy. Dlatego polecamy dłuższą listę porad zakupowych (w tym aktualne porównanie cen późnym wieczorem) w artykule Podwójne Punkty VIP.
Mamy nadzieję, że dzięki tej liście udało nam się wyjaśnić niektóre kwestie i przeprosić za pochopne stwierdzenia dotyczące wyłączności rynków i Batjaskini. Wszystkim, którzy skorzystają z dzisiejszej oferty, życzymy udanych zakupów! 🙂
notatka: Ten post zawiera tak zwane linki partnerskie do sklepów internetowych (takich jak LEGO, Amazon, eBay lub Alternate) i dlatego jest oznaczony jako „Zawiera reklamy”. Jeśli skorzystasz z jednego z tych linków, a następnie dokonasz zakupu w połączonym sklepie, otrzymamy prowizję od sprzedawcy. Więc wspierasz StoneWars.de (czytaj więcej tutaj) i pozwalasz nam pozostać wolnymi od banerów reklamowych i płatnych treści. Bardzo ci za to dziękuję!
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
Naciska
Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.
Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).
Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin
wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.
Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:
W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.
Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania
W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.
Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.
Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu
Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.
Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.
Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka
Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …
Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.
Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?
Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.
„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.
Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.
„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.
Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.
Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“
Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
Naciska
W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.
Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.
Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji
Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.
Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.
W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.
Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw
Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.
Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.
Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów
Z danych celnych wynika, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.
Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de