Connect with us

Tech

Spotkanie na teście – old school pixel art

Published

on

Spotkanie na teście – old school pixel art

Jest rok 2064, drony patrolują ulice, ludzkie ciała można wzmacniać za pomocą cybernetyki, a korporacje pociągają za sznurki za kulisami. Po spotkaniu ze starym przyjacielem niechętny były więzień musi udać się do Nowej Surabaya, aby odnaleźć swoją siostrę. Witamy w dystopijnym świecie Rendezvous, gdzie wszędzie są fajne neony i żarówki.

Klasyczna przygoda 2D czy coś innego?

data Przedstawia się jako „przygodowa gra akcji-łamigłówka-przygoda 2,5D cyber-noir w stylu pixel-art”. Łączy klasyczną rozgrywkę przygodową opartą na ekwipunku z dodatkowymi elementami skradania się i walki. Jako główny bohater Setyo eksplorujesz futurystyczne indonezyjskie miasto, zbierasz przedmioty, rozwiązujesz zagadki, walczysz z robotami i ukrywasz się przed wrogami, aby dowiedzieć się, dlaczego twoja siostra Arum jest powiązana z niebezpiecznymi cyberprzestępcami.

Najbardziej godnym uwagi aspektem Rendezvous jest oszałamiający projekt wizualny w stylu neo-retro. Perfekcyjnie łącząc klasyczną grafikę pikselową z nowoczesnymi technikami renderowania, programiści Pendopo Creations umieszczają proste winiety w pięknie zaprojektowanych środowiskach. Przypomina gry King’s Quest wzbogacone grafiką Octopath Traveler: dynamiczne oświetlenie, poświaty, odbicia i niewiarygodnie płynne animacje dodają życia i cybernetycznej atmosfery każdej scenie.

Oświetlone billboardy i rozległe sylwetki miast dają wrażenie, że Nowa Surabaya to rozległe, tętniące życiem miasto. Dbałość o szczegóły jest imponująca i pomaga stworzyć świat, który wydaje się jednocześnie znajomy i niesamowity. W całej grze pojawiają się fragmenty historii (takie jak reklamy na dworcach kolejowych, zamieszki przed biurowcami, przypadkowe rozmowy) i okazjonalne elementy języka indonezyjskiego, które sprawiają wrażenie eksploracji dystopijnej Jawy. Ścieżka dźwiękowa, która zawiera ciężkie dźwięki syntezatorów, nadaje głębi i atmosfery tej kapitalistycznej technokracji.

Generalnie jak klasyka

Zasadniczo Rendezvous to klasyczna gra przygodowa. Setyo przemierza każde środowisko z jasnym celem i musi używać właściwych przedmiotów we właściwym czasie, aby osiągnąć ten cel. Większość zadań jest prostych, takich jak znalezienie drabiny do przejścia przez ogrodzenie i koca do ochrony przed drutem kolczastym.

READ  Zaskakujące odkrycie: wewnętrzne jądro Ziemi mogło przestać się obracać

Niektóre misje trwają dłużej i wymagają wielokrotnego przechodzenia między różnymi postaciami niezależnymi i obszarami o ograniczonym dostępie, aby znaleźć wszystko, czego potrzebujesz. Przedmioty zwykle pojawiają się tylko wtedy, gdy ich potrzebujesz, więc nie pokusisz się o zboczenie z głównej ścieżki i poszukiwanie sekretów. Nostalgiczna rozgrywka jest urocza, ale brakuje w niej niektórych bardziej nowoczesnych funkcji, takich jak historia dialogów.

Czasami napotkasz zagadki, od prostego odblokowania po złożone hakowanie sprzętu. Niestety, łamigłówki rzadko osiągają swój moment „Aha!”. Zadowalające doświadczenie podczas rozwiązywania zwodniczych niedogodności. Prostsze łamigłówki to w większości tylko wpisy danych, z kombinacjami często zapisanymi w notatkach obok samej łamigłówki. Proste fabuły nieco przerywają bieg eksploracji, ale nie stanowią prawdziwego wyzwania. Preferowane są jednak bardziej złożone łamigłówki, ponieważ niektóre z nich prowadzą niemal do końca gry.

Zagadki nad zagadkami

Szczególna scena podczas intensywnego pościgu polega na przekręceniu kolorowych klawiszy we właściwej kolejności. Dialogi w Rendezvous nie wyjaśniają zbyt dobrze rzeczy, a to wraz z brakiem możliwości powtórzenia poprzedniego dialogu sprawiło, że gra była trudna do rozwiązania. Nawet po ponownym uruchomieniu komputera i uważnym przeczytaniu wyjaśnienia zagadki rozwiązanie nie było oczywiste. W końcu znalazłem odpowiedź z tajemniczego przewodnika po środowisku, ale zamiast ulgi poczułem nastrój „Naprawdę? Czy to działa?”. Znalezienie rozwiązań w ten sposób wydaje się mniej trudne i bardziej przypomina grę w zgadywanie.

Sekwencje akcji w grze są podobnie frustrujące. Setyo ma kilka ruchów bojowych, w tym podstawowe uderzenie, unik, doskok i atak bronią (jeśli masz taką na wyposażeniu). Możesz także przytrzymać klawisz, aby przykucnąć, co w większości przypadków uniemożliwia wrogom wykrycie cię. Spotkanie jest niespójne, ponieważ wrogów należy unikać ukradkiem, a których należy pokonać w walce. Błąd spowoduje w najlepszym razie uszkodzenie, aw najgorszym natychmiastowy komunikat „gotcha”, wymagający załadowania punktu kontrolnego. Trudno też stwierdzić, kiedy skradanie się jest skuteczne: czasami będziesz musiał ukryć się za przeszkodami, aby uniknąć wzroku wroga, a innym razem możesz bezkarnie wymknąć się w centrum uwagi. To tylko kwestia prób i błędów, co byłoby mniej kłopotliwe, gdyby punkty kontrolne były nieco bardziej hojne.

READ  Samsung potwierdza zamknięcie: popularna seria Galaxy zostanie zamknięta

Właściwa walka jest prosta. Oprócz początkowego samouczka walki, rzadko robisz więcej niż przytrzymanie przycisku uderzenia/strzału, dopóki przeciwnik nie zostanie pokonany. Istnieje kilka broni, które można podnieść w niektórych klasach, w tym pistolet i miecz świetlny, które wprawdzie są ładne, chociaż nie dodają wiele mechanicznie. Na szczęście w miarę postępów w grze zbierzesz wystarczającą liczbę bandaży i medykamentów, aby zrekompensować obrażenia, które otrzymujesz, omijając większość wrogów.

Szczegóły to nie wszystko

Podczas gdy świat Rendezvous jest szczegółowy i interesujący, główna historia nie oferuje zbyt wiele miejsca, aby zabłysnąć. Fabuła porusza się z mocą w mrocznym świecie cyberpunka i obejmuje korupcję, korporacyjną chciwość, zdradę i przemoc. Każdy jest w jakiś sposób winny, co utrudnia powiązanie się z głównymi bohaterami. W liniowej, opartej na fabule grze przygodowej bardziej troszczy się o mieszkańców NPC z Neo-Surabaya niż o bohaterów. Warto zaznaczyć, że ważne sceny mają podkład głosowy, co jest miłym akcentem. W tej wersji jest kilka błędów, ale nie są one krytyczne — jednym z nich było odwrócenie kierunku sterowania podczas końcowej sekwencji akcji, co stanowiło ciekawe małe wyzwanie.

Po ukończeniu historii Rendezvous, która trwa około pięciu godzin, odblokuje się mała galeria artefaktów i będziesz mógł odtworzyć każdy rozdział na wypadek, gdybyś przegapił sekret lub osiągnięcie. Chociaż byłoby miło odkryć więcej Neo-Surabaya, to dobry moment, aby nadrobić zaległości w bardzo interesującej historii gry. Napięcie między tradycyjną rozgrywką przygodową opartą na ekwipunku a mechaniką walki i skradania się nie zostało rozwiązane. Zamiast czuć się, jakbyś grał w brutalny film akcji (to implikowany nastrój), gra w Rendezvous bardziej przypomina zmagania z niechlujnym miszmaszem świetnych pomysłów, które nie do końca się sumują. Podstawy wyjątkowej, futurystycznej przygody istnieją, ale są zakopane pod warstwami frustrujących wyborów projektowych.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Kolejna zmiana w WhatsApp – znane są pierwsze szczegóły na temat nowej funkcjonalności

Published

on

Kolejna zmiana w WhatsApp – znane są pierwsze szczegóły na temat nowej funkcjonalności
  1. tz
  2. konsument

Naciska

WhatsApp usprawnia korzystanie z komputera PC dzięki nowej funkcjonalności. Usługa SMS zmienia swój interfejs użytkownika. Planowane zmiany w skrócie.

MONACHIUM – Użytkownicy WhatsApp wkrótce będą mogli skorzystać z ulepszonego działania na PC, ponieważ WhatsApp planuje zmianę mającą na celu usprawnienie korzystania z usługi na PC. Za pomocą nowych funkcji i zmodyfikowanego interfejsu użytkownika, które zostały ogłoszone na początku roku.

Przeglądarkowa wersja WhatsApp była jak dotąd nieco zagmatwana, ponieważ pierwotnie została opracowana dla smartfonów. Nowy pasek boczny ma teraz to zmienić i umożliwić szybszą nawigację. Wprowadzenie tego paska bocznego ma na celu ulepszenie interfejsu użytkownika WhatsApp Web, a tym samym znaczną poprawę łatwości użytkowania.

Nowa wersja beta WhatsApp 2.24.9.12 wprowadza wiele innowacji © Imago Images

WhatsApp Web: w ten sposób korzystasz z usługi SMS na swoim komputerze

Sieć WhatsApp Mogą z niego korzystać wszyscy posiadacze smartfonów, niezależnie od systemu operacyjnego. Aby korzystać z WhatsApp na komputerze w przeglądarce, nie potrzebujesz żadnego osobnego programu, wystarczy, że wykonasz następujące kroki:

  1. Otwórz witrynę WhatsApp w przeglądarce.
  2. Zeskanuj wyświetlony kod QR za pomocą smartfona, wybierając pozycję menu „WhatsApp Web” w aplikacji WhatsApp.
  3. Przytrzymaj smartfon nad kodem QR, aż połączenie zostanie nawiązane.
  4. Możesz teraz używać WhatsApp na swoim komputerze i smartfonie oraz wysyłać wiadomości.

Co nowego w WhatsApp Web: kiedy pojawi się aktualizacja?

Oczekuje się, że ta innowacja zostanie szczególnie pozytywnie przyjęta przez użytkowników regularnie korzystających z WhatsApp w celach biznesowych, ponieważ umożliwia ona szybszy dostęp do ważnych funkcji.

the Aktualizacja WhatsApp 2.24.9.12 Głośno com.wabetaininfo Obecnie jest dostępna tylko dla beta testerów wersji na komputery stacjonarne, ale oczekuje się, że po fazie testowej będzie dostępna dla wszystkich użytkowników. Doświadczenie pokazuje, że można założyć, że nowy projekt zostanie udostępniony wszystkim użytkownikom po fazie testów beta. (Funt syryjski)

Continue Reading

Tech

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.

Published

on

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.
  1. Strona główna
  2. panorama

Naciska

Ilustracja: Statek kosmiczny NASA Voyager w przestrzeni kosmicznej. © Imago/Biblioteka obrazów naukowych

Po miesiącach ciszy radiowej NASA odzyskała kontakt z sondą kosmiczną Voyager 1, ale problem nie został jeszcze całkowicie rozwiązany.

PASADENA – Sonda Voyager 1 jest rekordzistą jako najdalszy obiekt stworzony przez człowieka od Ziemi. Od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiezdnej, poza naszym zasięgiem Układ SłonecznyWysłał na Ziemię cenne dane naukowe do 14 listopada 2023 r. Jednak od tego dnia amerykańska agencja kosmiczna NASA Nie otrzymujesz już zrozumiałych danych z Voyagera 1.. Niepokojące jest to, że sonda kosmiczna jest ważnym narzędziem naukowym tylko dlatego, że znajduje się daleko od Ziemi.

Voyager 1 przez pięć miesięcy wysyłał niezrozumiałe sygnały

Od nieco ponad pięciu miesięcy problemy Voyagera 1 nękają zespół z Jet Propulsion Laboratory (JPL) NASA. Być może jednak obawy te teraz zniknęły. 20 kwietnia 2024 roku Voyager 1 po raz pierwszy wysłał sygnał z powrotem na Ziemię, który został zrozumiały dla zespołu Voyagera. Według NASA Po raz pierwszy od pięciu miesięcy udało się zweryfikować stan i stan statku kosmicznego.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 NASA wysyła wyraźny sygnał z powrotem na Ziemię

Jednak kilka miesięcy przed nadejściem tej pozytywnej wiadomości zespół desperacko próbował nakłonić Voyagera 1 do ponownego mówienia. Wyzwanie: Sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić – w końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Ma to również wpływ na próby naprawy: sygnał zabiera podróż między Ziemią a sondą kosmiczną zajmuje około 22 godzin i 33 minut, a podróż powrotna trwa tyle samo czasu.

READ  Zaskakujące odkrycie: wewnętrzne jądro Ziemi mogło przestać się obracać

Zespół Voyagera musiał czekać około dwóch dni po każdej zmianie, aby wysłać statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną. Dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy zmiany się powiodły. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten moment: zespołowi udało się zidentyfikować problem na Voyagerze 1 i znaleźć rozwiązanie. Według NASA przyczyną problemu był podsystem danych lotu (FDS), jeden z trzech komputerów znajdujących się na pokładzie statku kosmicznego.

Na pokładzie „Voyagera 1” znajduje się uszkodzony chip

Departament Obrony i Bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za uzupełnianie danych naukowych i sytuacyjnych przed wysłaniem ich na Ziemię. Jednak część oprogramowania FDS była przechowywana na chipie, który okazał się wadliwy. To sprawia, że ​​przesyłane dane są nieczytelne. Ponieważ nie da się łatwo wymienić wadliwego chipa w kosmosie, zespół musiał wykazać się kreatywnością. Rozwiązanie: Kod programu, którego dotyczy problem, musi zostać zapisany w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia po raz pierwszy do Voyagera 1 wysłano polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. Pozostałe części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób w ciągu najbliższych kilku tygodni. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię. Wielu badaczy już na to czeka.

Voyager 1 to legendarna sonda kosmiczna NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 należąca do NASA jest legendarna w zakresie podróży kosmicznych: odwiedziła kilka planet w drodze na krańce Układu Słonecznego i zapewniła badaniom mnóstwo danych. Między innymi wykonała także słynne zdjęcie „bladoniebieskiej kropki”, które ukazuje Ziemię jako małą bladoniebieską kropkę w bezkresie kosmosu.

Susan Dodd, szefowa projektu Voyager, wyraziła w lutym ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jesteśmy dalecy od poddania się. Wygląda na to, że „największy cud” dzieje się właśnie teraz. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Tech

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.

Published

on

„Największy cud” – NASA ponownie łączy się z legendarną sondą kosmiczną „Voyager 1”.
  1. Strona główna
  2. Dowiedzmy się

Naciska

Ilustracja: Statek kosmiczny NASA Voyager w przestrzeni kosmicznej. © Imago/Biblioteka obrazów naukowych

Po miesiącach ciszy radiowej NASA odzyskała kontakt z sondą kosmiczną Voyager 1, ale problem nie został jeszcze całkowicie rozwiązany.

PASADENA – Sonda Voyager 1 jest rekordzistą jako najdalszy obiekt stworzony przez człowieka od Ziemi. Od kilku lat znajduje się w przestrzeni międzygwiezdnej, poza naszym zasięgiem Układ SłonecznyWysłał na Ziemię cenne dane naukowe do 14 listopada 2023 r. Jednak od tego dnia amerykańska agencja kosmiczna NASA Nie otrzymujesz już zrozumiałych danych z Voyagera 1.. Niepokojące jest to, że sonda kosmiczna jest ważnym narzędziem naukowym tylko dlatego, że znajduje się daleko od Ziemi.

Voyager 1 przez pięć miesięcy wysyłał niezrozumiałe sygnały

Od nieco ponad pięciu miesięcy problemy Voyagera 1 nękają zespół z Jet Propulsion Laboratory (JPL) NASA. Być może jednak obawy te teraz zniknęły. 20 kwietnia 2024 roku Voyager 1 po raz pierwszy wysłał sygnał z powrotem na Ziemię, który został zrozumiały dla zespołu Voyagera. Według NASA Po raz pierwszy od pięciu miesięcy udało się zweryfikować stan i stan statku kosmicznego.

Podróżnik 1
5 września 1977
24,3 miliarda kilometrów
22 godziny i 33 minuty
4 z 10
Jej identyczna siostrzana sonda, Voyager 2, została wystrzelona około dwa tygodnie temu
Źródło: NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 NASA wysyła wyraźny sygnał z powrotem na Ziemię

Jednak kilka miesięcy przed nadejściem tej pozytywnej wiadomości zespół desperacko próbował nakłonić Voyagera 1 do ponownego mówienia. Wyzwanie: Sonda kosmiczna jest zbyt daleko, aby ją odwiedzić i naprawić – w końcu między Ziemią a sondą wystrzeloną w 1977 r. jest obecnie ponad 24 miliardy kilometrów. Ma to również wpływ na próby naprawy: sygnał zabiera podróż między Ziemią a sondą kosmiczną zajmuje około 22 godzin i 33 minut, a podróż powrotna trwa tyle samo czasu.

READ  Diablo 4: Wszystkie lochy są takie same

Zespół Voyagera musiał czekać około dwóch dni po każdej zmianie, aby wysłać statek kosmiczny w przestrzeń kosmiczną. Dopiero wtedy będzie można stwierdzić, czy zmiany się powiodły. 20 kwietnia w końcu nadszedł ten moment: zespołowi udało się zidentyfikować problem na Voyagerze 1 i znaleźć rozwiązanie. Według NASA przyczyną problemu był podsystem danych lotu (FDS), jeden z trzech komputerów znajdujących się na pokładzie statku kosmicznego.

Na pokładzie „Voyagera 1” znajduje się uszkodzony chip

Departament Obrony i Bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za uzupełnianie danych naukowych i sytuacyjnych przed wysłaniem ich na Ziemię. Jednak część oprogramowania FDS była przechowywana na chipie, który okazał się wadliwy. To sprawia, że ​​przesyłane dane są nieczytelne. Ponieważ nie da się łatwo wymienić wadliwego chipa w kosmosie, zespół musiał wykazać się kreatywnością. Rozwiązanie: Kod programu, którego dotyczy problem, musi zostać zapisany w innym miejscu pamięci FDS.

18 kwietnia po raz pierwszy do Voyagera 1 wysłano polecenie przechowywania kodu pakującego dane systemowe statku kosmicznego w innym miejscu. Odpowiedź statku kosmicznego z 20 kwietnia pokazała, że ​​próba zakończyła się sukcesem, a Voyager 1 wysłał czytelną aktualizację statusu. Pozostałe części oprogramowania, którego dotyczy problem, zostaną przeniesione w ten sposób w ciągu najbliższych kilku tygodni. Voyager 1 wyśle ​​następnie czytelne dane naukowe z powrotem na Ziemię. Wielu badaczy już na to czeka.

Voyager 1 to legendarna sonda kosmiczna NASA

Sonda kosmiczna Voyager 1 należąca do NASA jest legendarna w zakresie podróży kosmicznych: odwiedziła kilka planet w drodze na krańce Układu Słonecznego i zapewniła badaniom mnóstwo danych. Między innymi wykonała także słynne zdjęcie „bladoniebieskiej kropki”, które ukazuje Ziemię jako małą bladoniebieską kropkę w bezkresie kosmosu.

Susan Dodd, szefowa projektu Voyager, wyraziła w lutym ostrożny optymizm: „Byłoby największym cudem, gdybyśmy go odzyskali. Jesteśmy dalecy od poddania się. Wygląda na to, że „największy cud” dzieje się właśnie teraz. (niezapłacony rachunek)

Continue Reading

Trending