Connect with us

Economy

Robert Habeck jest odpowiedzialny za niesamowity cud gospodarczy w Polsce

Published

on

Robert Habeck jest odpowiedzialny za niesamowity cud gospodarczy w Polsce
Czasami istnieją dwie proste liczby, które mówią wszystko: 19 milionów euro i 12 miliardów euro. Skandal jest tak duży, że inne media – Spostrzeżenie Tichy’ego Teraz nie możemy już zamykać oczu na fakt, że Federalne Ministerstwo Gospodarki jest obecnie kontrolowane przez klan rodzinny, tak jak Państwo Kościelne i część Toskanii były kontrolowane przez rodzinę Borgiów w okresie renesansu. Z klanu rodzinnego w najszerszym tego słowa znaczeniu, wywodzącego się z zielonego centrum badawczego Agora Energiewende.

Agora Energiewende zanotowała przekazanie w 2022 r. prawie 19 mln euro darowizn, po 2021 r. prawie 15 mln i „tylko” niecałe 8 mln euro w 2020 r. Według Wikipedii największym darczyńcą jest „Fundacja Imperatywów Klimatycznych „Amerykańska”. W ten sposób, jeśli chcesz, możesz przekonać się o wyjątkowej hojności amerykańskich darczyńców, jeśli chodzi o datki. A ponieważ gotowość do przekazywania darowizn prawdopodobnie wzrośnie w 2023 r. w świetle ogromnych sukcesów Niemiec w deindustrializacji, nie powinno dziwić, że rządząca Partia Zielonych znajdzie sposób, aby nie musieć zgłaszać darowizn swoim ośrodkom badawczym. Pierwsze kroki w tym kierunku zostały już podjęte.

Druga liczba to 12 miliardów euro. Kwotę tę – 80 proc. gotówki i 20 proc. akcji – płaci amerykańska firma Carrier Global, jeden z największych na świecie notowanych na giełdzie producentów systemów chłodzenia, za przejęcie tzw. Climate Solution. Oddział firmy Viessmann zajmujący się produkcją pomp ciepła. Jest też kilka fotowoltaiki. Opublikowanie informacji o przejęciu bezpośrednio po zatwierdzeniu przez Radę Ministrów, w tym nieliberalnej FDP, obowiązkowej pompy ciepła Habaeka – co jest sprzeczne z Ustawą Zasadniczą, ponieważ instalowanie systemu grzewczego nie jest obowiązkiem państwa – obywateli – podkreśla te działania FDP.Zieloni kosztem Niemiec.

Jeśli burmistrz ogłosi, że jutro będzie darmowe piwo przez 24 godziny, a klan mieszkający trzy dni drogi od miasta zbierze się w Dniu Darmowego Piwa, pozostaje tylko wyjaśnić, że klan ogłosił to już publicznie dwa dni temu o czym dowiedział się burmistrz. Możliwe też, że on i inni, którzy przyjdą na Dzień Darmowego Piwa i tłoczą się wśród mieszkańców, przekonali burmistrza do podjęcia takiej decyzji. Nawet rząd religijny Handelsblatt Ocenia, że ​​„azjatyccy producenci pomp ciepła odniosą znaczne korzyści” oraz że niemieckie firmy ucierpią w wyniku obowiązkowych pomp ciepła wprowadzonych przez HAPEC.

Dobrzy lobbyści, źli lobbyści

READ  Bitcoin zmierza w stronę kolejnego halvingu: co może się wydarzyć dalej dla ceny Bitcoina | 22.02.24

Kontrola lobby: Nepotyzm nie jest problemem w Greichens

Ale na dekrecie Habecka o konfiskacie majątku obywateli niemieckich korzystają nie tylko azjatyccy producenci, ale także amerykańskie firmy notowane na giełdzie. Viessmann, największy niemiecki producent pomp ciepła, odnotował w zeszłym roku 19-procentowy wzrost, a jego sprzedaż wzrosła do 4 miliardów euro. Obowiązkowy dekret Habecka, podobny do Wielkiego Skoku Mao, zapewnia sztuczny wzrost, nie gospodarczy, ale polityczny, na rynku pomp ciepła. Niezależnie od tego, czy obywatele tego chcą, czy nie, czy ich na to stać, czy nie, Habeck i jego ludzie z Agory Energiewende chcą, aby w ich domach instalowano pompy ciepła. Kto nie może sobie na to pozwolić, nie ma własnego domu w Nowej Republice Habaek i Gracji.

Biznesmen rodziny Wiesmanów uzasadnia sprzedaż stwierdzeniem, że nie będzie mógł udowodnić swojej wartości w starciu z azjatycką konkurencją na rynku rozwijającym się dzięki obowiązkowym regulacjom i brutalnie egzekwowanej gospodarce planowej, chyba że rozszerzy swoje możliwości. Jednak w tym celu Viessmann nie musiałby sprzedawać Carrier Global ani nawiązywać żadnych powiązań z Carrier Global, ponieważ Viessmann mógłby wejść na giełdę lub skorzystać z „zielonych obligacji”. Mówi się, że specjaliści finansowi we Frankfurcie są zadowoleni ze współpracy z firmą w celu zorganizowania finansowania w celu zwiększenia mocy produkcyjnych.

Agora: skąd to się bierze i kto za to płaci 4

Sekretarze Stanu na Agorze

Ale Wiesman wolał sprzedawać Amerykanom zainteresowanym firmą, która stała się bardzo atrakcyjna w świetle prawa. Prawo to wyrasta obecnie m.in. z utopii, jaką panuje przedsiębiorstwo energetyczne Agora Energefendi, którego prezes Patrick Gretchen został ministrem stanu, gdy powstał rząd sygnalizacji świetlnej pod przewodnictwem Habecka. Zyski, jakie w przyszłości osiągną w Niemczech firmy Carrier Global i azjatyckie firmy, zostaną pokryte poprzez wymuszone zubożenie i ekologiczne wywłaszczenie obywateli niemieckich. Zasadniczo poprzez ustawę o pompach ciepła Habeck wprowadza nowy zielony kapitalizm w Manchesterze.

Transakcja prawdopodobnie spotka się także z popularnością w departamencie politycznym Federalnego Ministerstwa Gospodarki, na którego czele stoi ostatnio Ilga Bartsch, pochodząca z amerykańskiej firmy BlackRock, dostawcy usług finansowych i zarządzającej aktywami, ponieważ akcje Carrier Global są własnością funduszy inwestycyjnych. oraz inni inwestorzy instytucjonalni – dla których dyktatura zakupu pomp ciepła oznacza zwiększone zyski.

READ  Niemcy. Dostawy wyremontowanych czołgów Leopard 2 na Ukrainie dopiero od 2024 roku.

Transakcja dotyczy także bezpośrednio 14 500 pracowników firmy Viessmann, tj. ogółem 8 000 pracowników w Niemczech i 4500 pracowników w tradycyjnym zakładzie w Allendorf w Hesji (dane z Handelsblatt). Prezes firmy Max Wiesmann zawsze nazywał pracowników rodziną i zapowiadał, że nie planuje redukcji etatów. Ale jaki jest wpływ 20% wkładu na planowanie firmy?

Zapraszamy Volkswagena i nie tylko

Kanada intensywnie inwestuje w energię jądrową jako „czystą energię”.

Oczywiście przewodnicząca Grupy Parlamentarnej Zielonych Katarina Drøge broniła porozumienia przed krytyką, mówiąc: „Jeśli na rynek wchodzą teraz firmy posiadające znaczny kapitał inwestycyjny, pokazuje to, że oczekuje się tutaj znacznego potencjału wzrostu”. Zapomniałem dodać, że wzrost ten był narzucony politycznie, wzrost zysków firm i nędza pracowników i obywateli. Potencjał wzrostu istnieje tylko dlatego, że państwo zmusza obywateli do kupowania produktów, których w przeciwnym razie nie kupiliby dobrowolnie, przynajmniej nie na taką skalę. Dzięki temu godnemu dyktatury prawu obywatel ma prawo tylko kupić tę czy inną markę, ale musi kupić produkt.

Ironią losu jest stwierdzenie Dröge: „Jeśli te wiadomości się potwierdzą, spodziewamy się, że inwestorzy powołają miejsca pracy i inwestycje w niemieckim zakładzie”. To powinno sprawić, że twoja twarz się zarumieni. W 2004 roku Carrier Global przejął technologię chłodniczą Linde AG. W 2005 roku Carrier Global zaprzestał produkcji technologii chłodniczej w Niemczech i przeniósł ją do Francji i Czech. W tym czasie było około 1200 miejsc pracy.

Nawet jeśli krążą pogłoski – jak to zawsze ma miejsce w takich przypadkach – że zakład produkcyjny w Allendorf zostanie zachowany, ostateczną decyzję podejmuje Carrier Global, a decyzja Carrier Global z 2005 roku jest znana.

Swoją drogą Bush pokazał, jak szybko może to nastąpić. Gdy tylko dyktat Habecka dotyczący pomp ciepła opuścił gabinet, Bosch ogłosił, że firma zainwestuje 255 mln euro w nową fabrykę – w Polsce, w Dobromierzu pod Wrocławiem. Do 2027 roku 500 stanowisk pracy powstanie w Polsce, a nie w Niemczech. Według Busha projekt jest finansowany przez polski rząd. Na tym polega różnica: podczas gdy Polska płaci firmom za lokalizację w Polsce, Niemcy płacą firmom za opuszczenie Niemiec.

READ  20 lat stosowania euro: mimo obaw większość Polaków popiera wprowadzenie euro

Bliskość granicy z Niemcami budzi wątpliwości, czy chcą oni tanio produkować w Polsce i sprzedawać po zawyżonych cenach w Niemczech dzięki ustawie Habecka zubożającej pompy ciepła, bo tam, gdzie jest przymusowy zakup, nie ma cen rynkowych, tylko ceny fantazji. . Swoją drogą Fundacja Boscha w 2022 roku po raz pierwszy będzie darczyńcą Agory Energiewende. Och, jak dobrze, och, jak cudownie.

Prezydent Brazylii Lula w Chinach:

Chodzi o nowy porządek świata

Nie tylko Bosch, ale także Vaillant tworzy za granicą miejsca pracy dla pomp ciepła produkowanych za granicą na rynek niemiecki. Vaelan uruchomi w maju 2023 r. duży zakład produkujący 300 000 pomp ciepła rocznie w regionie Senica na Słowacji. Niemcy nie powinny dalej produkować, a powinny płacić tylko tyle, ile mogą, a przynajmniej tak wynika z polityki gospodarczej Habecka . Mówienie Droege o rynku wzrostowym oznacza jedynie, że rynek zostanie zmuszony do wkroczenia do Niemiec i że wzrost nastąpi poza Niemcami.

Belgijski historyk David Engels, obecnie profesor naukowy Instytutu Zakodnego w Poznaniu, żartował: „Polska z całego serca dziękuje zielonolewicowemu rządowi w Berlinie za zobowiązanie wszystkich obywateli Niemiec do instalowania pomp ciepła, nawet jeśli ich poprzednia instalacja grzewcza była bezawaryjna. ” Boost Kolejne powitanie dla polskiej gospodarki! (sarkazm)”

Zniszczeniem rafinerii w Schwedt, uzależnieniem Berlina i Brandenburgii od Polski w zakresie paliw, a także ustawą o pompach ciepła, Habeck gwarantuje nowy cud gospodarczy, choć w Polsce, a nie w Niemczech, i potwierdza swoją opinię. Oświadczenie, że nie wie, co zrobić z Niemcami. Ale wie więcej o tym, jak zniszczyć szczęście i dobrobyt w rekordowym czasie. Z działań tego ministra nie widać, że działa on na rzecz Niemiec.

reklama

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Handel w NRD osiąga rekordowy poziom | trans.info

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Economy

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Published

on

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Samochód elektryczny chińskiej firmy BYD po przybyciu do Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.

Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.

Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.

Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.

W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.

Przeczytaj także

Na wystawie samochodowej obok siebie stały trzy modele sportowego sedana Xiaomi SU7.  Na pierwszym planie turkusowy samochód, za nim biały, a za nim pomarańczowy.

Nowy samochód e-sportowy z Chin: Xiaomi SU7 podobno przewyższy BMW, VW i Teslę pod względem „chińskiej prędkości”.

W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.

Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.

Statek towarowy

Statek towarowy „BYD Explorer nr 1” w lutym ubiegłego roku stanął na terminalu samochodowym w Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.

READ  Niemcy. Dostawy wyremontowanych czołgów Leopard 2 na Ukrainie dopiero od 2024 roku.

Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.

Przeczytaj także

Fabryka Tesli w Grünheide.

„Słaby rynek sprzedaży samochodów elektrycznych”: Tesla chce zwolnić 400 pracowników w Gruenheide

Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.

Fu

Continue Reading

Trending