Connect with us

Top News

Problemy z homologacją na nowej linii Wendlingen-Ulm – SWR Aktuell

Published

on

Problemy z homologacją na nowej linii Wendlingen-Ulm – SWR Aktuell

Nowa linia Wendlingen-Ulm ma zostać uruchomiona online za miesiąc. Ale pociągi międzynarodowe, takie jak DGV, nie są dozwolone na tej trasie. Nawet jeśli ICE się zepsuje, są problemy.

Piotr G. (Nazwisko zmienione przez redakcję) Maszynista pociągu – 25 lat. W tym czasie jeździł już różnymi lokomotywami i typami pociągów dla różnych firm kolejowych. Zna złożone urządzenia bezpieczeństwa, które są wymagane do zapewnienia bezpiecznego transportu kolejowego. Mówi, że nowa linia z Wendlingen (dzielnica Esslingen) do Ulm ma pewne sprzeczności.






Pobierz wideo (11,2 MB | MP4)

Według Petera G, podczas planowania nie uwzględniono faktu, że wiele pociągów nie może jeździć po linii. „Głównym problemem jest konieczność dostępu do sieci”. Reguluje warunki, na jakich pociąg może poruszać się po trasie. Dotyczy to m.in. pociągów TGV na trasie z Paryża przez Stuttgart do Monachium.

Trasa wyposażona w ETCS

Nowa linia dużych prędkości wyposażona jest w najnowszy system sterowania pociągiem – Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Nie ma już klasycznych systemów sygnałowych przy torach, wszystko działa cyfrowo. Nowy system ma być wprowadzany stopniowo w całej Europie i ma na celu standaryzację i uproszczenie międzynarodowego transportu kolejowego. „ETCS to cyfrowa przyszłość kolei”, wyjaśnia Hans Leister. Były zarządca kolei, od wielu lat pracuje jako konsultant transportu kolejowego. „Dziesięciolecia temu zdecydowano, że system rozprzestrzeni się w całej Europie”. Gdy budowane są nowe linie, zgodnie z prawem europejskim wyposaża się je w nowy system bezpieczeństwa pociągów. Dlatego słuszne i rozsądne jest wyposażenie linii dużych prędkości między Wendlingen i Ulm w ETCS.

Na razie nie ma DGV na nowej linii

Kierowca silnika Peter G. zgadza się. Ale problem polega na tym: „Większość pociągów nie jest jeszcze wyposażona w ten nowy system bezpieczeństwa”. Gdyby to zrobili, zainstalowaliby przestarzałą wersję ETCS, która byłaby niekompatybilna z nową linią. Dotyczy to również najpopularniejszego pociągu ekspresowego w Europie: TGV. „Podczas budowy nowej linii zawsze argumentowano z TGV, aby mógł jeździć autostradą Paryż-Monachium”, wyjaśnia Peter G. ICE, które zostały już w dużej mierze przekształcone z kolei, można odebrać. Linia dużych prędkości, TGV w międzynarodowym ruchu transgranicznym, omija ją przez Geislinger Steige. „Na razie” – mówi Hans Leister. „Ponieważ w pewnym momencie TGV będą musiały zostać zmodernizowane do najnowszej wersji ETCS”.

„Na przykład TGV jest wyposażony, że tak powiem, w Windows 8, ale trasa to Windows 11. I to już nie pasuje do siebie. Gdy TGV mają najnowszą wersję ETCS, też mogą. Jedź tam ”.

Hans Leister pracował jako zarządca kolei i konsultant ds. transportu kolejowego. Uważa, że ​​nowy system bezpieczeństwa pociągów ma sens, ale jest za późno na planowanie kolei.






Modernizacja w przyszłości, Railways S.W.R. „Ze względu na napięty i wymagający harmonogram rejestracji pojazdów, przewozy dalekobieżne postanowiły nie przeprowadzać odpowiednich przejazdów rejestracyjnych dla TGV do Niemiec do przyszłego roku. Dlatego obsługując nową trasę, TGV będą na początek. Wysłane za pośrednictwem starej linii Filstel.” Zresztą na razie nową linię uruchamia ICE Rides. Koleje nie podały, ile czasu zajmie dopuszczenie pociągów DGV. Jednak do 2025 roku powinien być gotowy.

Jeśli ICE pęknie na torze – pęknie pierwszy

Ale w nowym ETCS wciąż brakuje silników holowniczych, wyjaśnia Peter G. „Są to silniki wysokoprężne, które zatrzymują się na przykład w Stuttgarcie, aby przewozić uszkodzone ICE”. Ale nawet te nie zostały zatwierdzone do nowego podatku. Co się stanie, jeśli ICE utknie między Wendlingen a Ulm od grudnia?

Silnik trakcyjny BR 218 (zdjęcie: SWR)

Lokomotywa ciągnąca BR 218 stoi na dworcu głównym w Stuttgarcie. W przypadku awarii pociągu na nowej linii lokomotywa ta może poruszać się po nowej linii tylko za specjalnym zezwoleniem.






Koleje wydały instrukcje serwisowe dla maszynistów, które są dostępne dla SWR. Zgodnie z tym, podczas jazdy po nowej trasie, dwóch kierowców musi być zamontowanych na silnikach trakcyjnych, a systemy bezpieczeństwa silnika muszą być wyłączone. „Podczas jazdy do zepsutego pociągu maksymalna dopuszczalna prędkość wynosi 25 kilometrów na godzinę podczas wizualnej jazdy przy dobrej pogodzie w ciągu dnia”.

„Kiedy pociąg utknie w środku, lokomotywy mają pewną odległość do pokonania. Mijają godziny, gdy cała linia jest zablokowana”, mówi Peter G. W tym czasie nie było pociągu między Wentlingen a Ulm. Możliwa jest usługa pociągu.

Deutsche Bahn nie zgadza się z tym: lokomotywy spalinowe są w stanie gotowości tylko w przypadku awarii na linii napowietrznej. Poza tym wyposażone są w silniki elektryczne, które również posiadają niezbędne atesty do szybkiego holowania zepsutego ICE. „W bardzo rzadkich przypadkach, takich jak awaria linii napowietrznej na obu torach, lokomotywy napędzane silnikiem wysokoprężnym są gotowe do jazdy po torach zgodnie z zatwierdzonymi specjalnymi przepisami.

Kierowanie wzrokiem – zagrożenie bezpieczeństwa?

W zasadzie jest to normalna praktyka, mówi konsultant ds. kolei Hans Leister. — Ale to niepraktyczne. Byłoby lepiej, gdybyś miał silniki sterowane sygnałami. Hans Leister nie widział żadnego zagrożenia dla bezpieczeństwa.

„Znam przykłady z zagranicy, w których ludzie zorientowali się, jak wykoleić zepsuty pociąg w odpowiednim czasie bez zamykania zbyt wielu torów na zbyt długi czas. Robienie tego tutaj teraz jest niepraktyczne”.

Z drugiej strony Peter G widzi rzeczy inaczej. Jako maszynista pokonywanie krótkich odcinków nie jest niczym niezwykłym. Ale nie możesz zwracać wystarczającej uwagi na mile. Technologia bezpieczeństwa ma wspierać maszynistę, ale już tego nie robi. „Jazda z technologią bezpieczeństwa staje się tutaj normą”. Drugi maszynista też nie pomoże. „Poprzez wyłączenie technologii bezpieczeństwa, która jest tak wysoko ceniona, bezpieczeństwo w operacjach kolejowych wraca do ery parowozów”.

ETCS i Aprobaty – Prekursor Stuttgartu 21

Czy te problemy z zatwierdzeniem nowej linii są zwiastunem dalszych problemów, które pojawią się w ramach Stuttgart 21? Hans Leister wyjaśnia, że ​​na zajmowanie się systemami w pojazdach jest już za późno. „Mam nadzieję, że po Stuttgarcie 21 będziemy mieli lepsze rozwiązanie dla silników trakcyjnych”. Bo kiedy nowa stacja metra w Stuttgarcie połączy się w grudniu 2025 roku, cała sieć kolejowa w Stuttgarcie będzie jedynym ETCS. Nie ma już klasycznych systemów sygnalizacji i wcześniejszych technologii bezpieczeństwa pociągów. Pociągi z przestarzałymi systemami nie mogą już zatrzymywać się na stacji w Stuttgarcie. „Do tego czasu pociągi będą musiały być w pełni wyposażone w nowy system. To duży problem, zwłaszcza w transporcie regionalnym. Tylko kilka pociągów ma obecnie takie wyposażenie”, mówi Leister.

Pociągi zostały zmodernizowane lub wycofane

Deutsche Bahn potwierdza również, że wiele dzisiejszych pociągów w przyszłości nie będzie kursować do Stuttgartu. „Dzisiejsze pociągi IC zostaną wycofane w ciągu najbliższych kilku lat, więc ETCS nie jest przeznaczony do wymiany. Jednak ograniczenie dostępu do sieci do nowego dworca głównego w Stuttgarcie dla ETCS nie stanowi wady. Jest to silny warunek wstępny. Wydajna infrastruktura sprzętowa z technologia cyfrowa”. Jeśli chodzi o trakcyjne silniki wysokoprężne, nowe silniki z homologacją ETCS zostały już zamówione, ale zostaną dostarczone dopiero w 2026 roku.

Tym tematem zajmuje się również stan Badenia-Wirtembergia. Ministerstwo Transportu zamówiło już 150 nowych pociągów lokalnych, które zostaną wyposażone w nowy ETCS. Muszą być dostarczone w momencie uruchamiania Stuttgart 21.

Stuttgart

Tak powinny wyglądać nowe pociągi piętrowe.  (Zdjęcie: Biuro Prasowe, Ministerstwo Transportu Badenii-Wirtembergii)

Badenia-Wirtembergia zamawia nowe pociągi regionalne za rekordową kwotę dwóch i pół miliarda euro. Wiąże się to z przyszłą stacją metra w Stuttgarcie.
Dalej…

Trudny okres przejściowy

„ETCS to przyszłość”, potwierdza Hans Leister. „Teraz okres przejściowy jest najtrudniejszą rzeczą w ETCS, zwłaszcza gdy mijają lata. Przykładem jest odbudowa zepsutego pociągu”. Dużym wyzwaniem jest to, że w ciągu najbliższych kilku lat ETCS będzie instalowany głównie w podregionach, a pociągi będą musiały przełączać się tam iz powrotem między poprzednimi systemami bezpieczeństwa a nowym ETCS.

Centrum cyfrowe Stuttgart

W ramach wielkoskalowego projektu budowlanego Stuttgart 21 partnerzy projektu zgodzili się wyposażyć nie tylko nową linię, ale także nową stację i wszystkie tunele dostępowe w nowy system sterowania pociągiem ETCS oraz dostarczyć konwencjonalne systemy sterowania pociągiem. Celem jest zapewnienie wyższych częstotliwości i bliższych pociągów, większej niezawodności i bardziej punktualnych operacji.

READ  Policja aresztowała Polaków na autostradzie z powodu zakazu – w więzieniu
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Reakcja Europy na postępy Putina: Polska wyraża alarm

Published

on

Reakcja Europy na postępy Putina: Polska wyraża alarm
  1. Strona główna
  2. Polityka

Naciskać

W obliczu zagrożeń ze strony Moskwy Polska chce wzmocnić unijną strategię bezpieczeństwa. Ma zostać utworzona ciężka brygada sił reakcji UE.

WARSZAWA — Władimir Putin oddycha Polsce, a powtarzające się groźby ze strony Moskwy powodują niepokój kraju na zewnętrznej granicy Europy. Polska wzywa obecnie do utworzenia „ciężkich sił” europejskich sił interwencyjnych, które można by natychmiast rozmieścić w obszarach objętych kryzysem.

Ponieważ nawet bez pomocy NATO i armii amerykańskiej UE musi być gotowa na wypadek ataku przeciwko rosyjskiej armii. Minister spraw zagranicznych Polski Radosław Sikorski wyraził zaniepokojenie zagrożeniem ze wschodu. „Nie byłby zaskoczony”, gdyby Putin zaatakował jego kraj.

Minister spraw zagranicznych Polski Radosław Sikorski wezwał, aby ciężkie siły UE działały niezależnie od NATO i armii USA. © Image Alliance/dpa | Kay Nietfeldt

Ciężka Brygada jako europejska obrona przed Rosją – niezależna od NATO

Jak powiedział minister w rozmowie z Polskim Radiem, ciężka brygada mogłaby zostać wysłana także do Afryki Północnej czy na Bałkany. Świat TVP Ogłoszono to w środę (1 maja). „Nie musimy polegać na zasobach USA w przypadku każdej sytuacji nadzwyczajnej na naszej granicy, na przykład jestem zwolennikiem ciężkiej brygady UE jako siły szybkiego reagowania w przypadku problemu o niskim priorytecie na Bałkanach lub w Afryce Północnej”.

Choć rosyjski autokrata zdecydowanie odrzucił spekulacje na temat ataku Moskwy na państwo członkowskie NATO, określając je jako „czysty nonsens”, Sikorski obawia się, że najgorsze może się wydarzyć, jeśli Kijów przegra wojnę na Ukrainie. „Mamy wybór: albo pokonana armia rosyjska poza granicami Ukrainy, albo zwycięska armia rosyjska na granicach Polski. Putin zrobi wtedy to samo, co Hitler zrobił z Czechosłowacją; „weźmie przemysł i ludzi na Ukrainie i zmobilizuje je kontynuować” – przekonuje polski minister.

Duda nazywa cel 3 proc. NATO ze względu na „rosnące ambicje imperialne Rosji”

Niedawno prezydent Andrzej Duda wezwał pozostałych członków NATO do zwiększenia wydatków na obronność do trzech procent PKB w świetle rosnącego zagrożenia ze wschodu. „Biorąc pod uwagę wojnę na Ukrainie i rosnące imperialistyczne ambicje Rosji, narody NATO muszą działać odważnie i bezkompromisowo” – oświadczył prezydent na krótko przed swoją podróżą do Waszyngtonu w połowie marca.

Tymczasem Polska już wydaje 4 proc. swojego PKB na wydatki na obronność, „aby dać dobry przykład i zachęcić innych”. Wiadomości Euro Prezydent zacytował. (SiSchr)

READ  Zmiana nazwy „dzielnicy afrykańskiej”: Dwie ulice w Berlin-Wedding otrzymały nowe nazwy
Continue Reading

Top News

Aktualne informacje policyjne, ostatnie oznaki życia, teorie

Published

on

Aktualne informacje policyjne, ostatnie oznaki życia, teorie
  1. Strona główna
  2. Niemcy

Naciskać

Wciąż zaginęła mała Ariane z Bremervoort. Policja prowadzi dochodzenie po tygodniowych intensywnych poszukiwaniach. Tutaj możesz zobaczyć harmonogram z ostatnich kilku dni.

Bremervörde – Wygląda, jakby zostało połknięte przez ziemię. Codziennie przez tydzień 1200 służb ratowniczych poszukiwało maleńkiej Ariane. Jednak sześcioletni chłopiec z Bremervoord na północy Dolnej Saksonii zaginął.

Rzecznik policji powiedział w czwartek (2 maja), że otrzymano setki wskazówek od obywateli. Nie ma jeszcze nowych potencjalnych klientów. Rodzina Arian będzie pod obserwacją policji do końca tygodnia. „To powoli dobiega końca” – powiedział rzecznik. Tam też kiedyś trzeba się pożegnać.

Zaginiony Arrian: Eksperci przedstawiają nowe teorie

Naukowcy zastosowali bardzo nietypowe środki, aby stwierdzić, że autystyczny chłopiec jest bardziej kreatywny. Arian powinien być pod wrażeniem. Służby ratunkowe poinformowały o emocjonujących momentach. 30 kwietnia zakończono aktywne poszukiwania, co również spotkało się z krytyką. Sprawą zajął się już pięcioosobowy zespół śledczy.

Ale co by się stało z chłopcem? W spotkaniu uczestniczył ekspert ds. zaginięć, Peter Zameen IPPEN.MEDIA W końcu nic nie ma znaczenia. Podobnie jak były detektyw z wydziału zabójstw Axel Petermann porusza kwestię możliwego porwania. Peterman nie chce jednak wykluczać wypadku. Powiedział naszej redakcji: „Z jakiegoś powodu śledczy zwrócą uwagę na przestępcę zainteresowanego dziećmi, ale oczywiście nie powinni ignorować środowiska rodzinnego: szukajcie więc wskazówek w domu. To już się wydarzyło i sprawdźcie, samochód” – powiedział Peterman.

Uchwyciło go nagranie z monitoringu: kluczowy element układanki w sprawie Ariona

„Zespół dochodzeniowy Arion” ocenia obecnie wskazówki i poszlaki oraz próbuje opracować hipotezy dotyczące tego, co mogło się wydarzyć w dniu zaginięcia i jakie jest to prawdopodobne. Częścią układanki jest z pewnością nagranie z kamery monitoringu z dnia zaginięcia w poniedziałek, 22 kwietnia. Znajdziesz to: beztroski ostatni znak życia zaginionego Ariona.

Kalendarium Arriana dotyczące sprawy zaginionej osoby z Elm w Bremervoord:

Udało nam się namierzyć najważniejsze dane w sprawie zaginionej osoby, które trzymają Niemcy w niepewności od końca kwietnia 2024 r., w porządku chronologicznym.

The zniknie z ariański

  • W poniedziałek 22 kwietnia około godziny 19:15: Arian Arnold zniknęła ze swojego domu przy ulicy Ofeldring w Elm. Z postu na Facebooku wynika, że ​​chłopiec oglądał telewizję. Na nagraniu z prywatnej kamery monitoringu Ariane wychodzi samotnie z domu rodziców. Według doniesień, szybko szedł w stronę lasu i bawił się kijem na drodze.
  • W poniedziałek 22 kwietnia około godziny 19:30: Około trzy minuty po tym, jak rodzice zauważyli zaginięcie Arian, ojciec zadzwonił na policję. Ariane prawdopodobnie opuściła dom. Arian niedawno nauczyła się otwierać zamknięte drzwi. Wkrótce stało się jasne, że sześcioletni chłopiec jest autystyczny i nie potrafi wyrażać się werbalnie. Nawet jeśli mówi, nie odpowiada. Tylko Ariane jest lekko ubrana. Ostatnio widziano go ubranego w pomarańczowy, długi sweter, czarne spodnie dresowe we wzór smoka i skarpetki. Nie buty.
  • Wtorkowa noc Termometr spada poniżej zera stopni Celsjusza. Niemniej jednak setki służb ratowniczych, w tym policja, straż pożarna i Niemiecki Czerwony Krzyż, a także wolontariusze, nadal poszukują zaginionego chłopca. Wykorzystuje się także psy poszukiwawcze, drony i łodzie.

The Szukaj Po ariański

  • Środa, 24 kwietnia: W środę na rzece Oste pełnią służbę łodzie policyjne z sonarem i płetwonurkami. Po południu media podały, że w pobliżu rzeki znaleziono ślady stóp. Na prośbę rodziców służby ratunkowe wieszają balony i słodycze. To są rzeczy, które Arian uwielbia. Uważa się, że to go przyciągnie. W lesie zainstalowano także kamery przyrodnicze, które pozwolą na śledzenie chłopca.
  • W Czwartkowy wieczór, 25 kwietnia, służący odpalili petardy, aby zwrócić na siebie uwagę Arian. Odkryto także ślady Ariona. Ślady stóp były wyraźnie widoczne. „Psy wyczuły zapach” – mówi rzecznik policji. Prowadzą do stawu. Arian tak bardzo kocha wodę, że policja przeszukuje staw.
  • Osoby proszone są o poszukiwanie Ariane na własnej posesji. Pokrywy włazów i pojemniki na śmieci są podnoszone i otwierane. System Bundesware obsługuje także wyszukiwanie. Przyjeżdża około 250 żołnierzy z 31 Pułku Spadochronowego. Według policji są to siły zbrojne z gminy Seedorf w Dolnej Saksonii. Podczas poszukiwań ratownicy wykorzystali drony, helikopter i samolot Tornado, którzy wykonywali zdjęcia lotnicze kamerą termowizyjną.
  • W Piątkowy wieczór, 26 kwietniaPolicja zdecydowała się na kolejny zaskakujący ruch: odtwarzała dziecięce piosenki i korzystała ze skybeamerów, czyli reflektorów rzucających w niebo stożek światła (patrz zestaw zdjęć).
  • Czy Ariane mogła leżeć w gorącym koszu na śmieci? Przynajmniej śledczy tego nie wykluczyli, dlatego wywóz śmieci odbywa się w dzielnicy Bremervoort-Elm. piątkowy poranek Odwołany.
  • piątkowe popołudnie Policja ogłasza strategiczną korektę. „Ponownie wyznaczyliśmy nowe trasy poszukiwań i prowadzimy tam poszukiwania, ale nie z udziałem policji ani długich łańcuchów ludzi, ale w małych grupach” – wyjaśnia rzecznik policji Heiner van der Werb. Śledczy rozszerzają poszukiwania na system kanałów. Ekspert z Federalnej Agencji Pomocy Technicznej (THW) przeszukał okolicę w poszukiwaniu ewentualnych kryjówek, zwłaszcza rowów w kanałach i na polach.
  • W Sobotni wieczór, 27 kwietnia, strategie nocne również zostaną naprawione. Tzw. „strategia spokoju” była omawiana m.in. ze specjalistą od autyzmu – dodała rzeczniczka policji.
  • Służby ratunkowe będą… Weekend Przygotuj się na tę chwilę, odnajdując zaginionego Ariona. Nie należy dotykać sześciolatka, należy natomiast zająć się nim pogotowie lub położyć się obok chłopca i wyraźnie i spokojnie powiedzieć Arianowi: „Zabieram Cię do domu/do mamy! „
  • Oprócz policji w akcję zaangażowani są pomocnicy z Niemieckiego Stowarzyszenia Ratowników Życia, Niemieckiego Czerwonego Krzyża i Organizacji Pomocy Technicznej. Przedstawiciel dowództwa Bundeswehry w Dolnej Saksonii poinformował w sobotę, że w ciągu dnia w poszukiwaniach pomaga obecnie około 400 strażników mienia i ekspertów ds. logistyki. Każdego wieczoru gra około 60 graczy.
  • Na Sobotnia noc Smartfony dzwonią. Powiadomienie o niebezpieczeństwie za pośrednictwem aplikacji ostrzegawczej Katwarn zachęca rolników z miasta Bremervörde i sąsiednich miast w promieniu 15 km, aby nie kosili swoich pól i łąk. Sześcioletni chłopiec mógł ukrywać się na polu.
  • W Niedzielny wieczór, 28 kwietniaśledczy ponownie zastosowali „cichą strategię”. bezskutecznie. W ciągu dnia bezprecedensowe poszukiwania osiągają swój szczyt. Od 9:00 do zmierzchu 1200 zwolenników maszeruje w ludzkim łańcuchu o długości 1,5 km z północy w kierunku Elm. Akcja XXL władz poszukujących Ariona. Oprócz tego przesunięto łodzie, dziesięć dronów, jednostki kawalerii i psy poszukiwawcze. Policja stwierdziła jednak, że jeśli nie ma więcej śladów stóp, pozostawiono je „z pustymi rękami”.

The Aktywne wyszukiwanie Po ariański Wycofane – powody

  • Jest późno Poniedziałkowe popołudnie, 29 kwietniapolicja ogłasza zakończenie intensywnych poszukiwań. odległy Wtorek Już cię tam nie będzie. Wyszukiwanie zostanie przeprowadzone wyłącznie na podstawie wydarzenia. Teraz rozpoczyna się faza dochodzenia w sprawie zniknięcia Arian. Pięcioosobowa komisja tworzy obecnie „Aryjski zespół dochodzeniowy”, składający się z ekspertów w sprawach zaginięć.
  • Wtorek, 30 kwietnia: Policja kieruje się jednocześnie kilkoma zasadami. „Zawsze bardzo ważne jest, aby nie skupiać się zbytnio w jednym kierunku i nie patrzeć na coś innego” – powiedział we wtorek rzecznik policji. Ale wciąż jesteśmy na początku.
  • środa, 1 maja: Odkąd zaginął sześcioletni Arian, policja otrzymała setki wskazówek. Zostaną one teraz sprawdzone przez służby ratunkowe i uwzględnione w dochodzeniu. Jednak na razie nie ukazały się żadne nowe utwory.
  • Czwartek, 2 maja: Tragiczna sprawa z pewnością będzie tematem rozmów w Elm, Bremervoort i okolicach. Mieszkaniec powiedział, że nie jest łatwo odłożyć na bok coś takiego. „Najgorsze jest to, że nie ma zamknięcia” – wyjaśnia inny.
Gdzie jest mały Arian?  Chociaż główna obława została odwołana, policja nadal prowadzi dochodzenie.
Gdzie jest mały Arian? Chociaż główna obława została odwołana, policja nadal prowadzi dochodzenie. © Policja/DPA

Poszukiwania są nadal bardziej złożone. Ponieważ Arian jest autystyczny, rodzina poprosiła: „Proszę, nie szukajcie Ariana na własną rękę”. Głośne dźwięki wydawane przez grupy poszukiwawcze i spacerowiczów lub dobrze wykonane działania mające na celu przyciągnięcie chłopca. Ukrywanie się sprawi, że wyjdzie, zamiast go przestraszyć. Przeciwny efekt można osiągnąć poprzez kampanie w sieci wyszukiwania. Jak Zdjęcie Rzecznik policji van der Werb również powiedział, że poszukiwania chłopca nie zostały zabronione. Ale: „Jeśli rodzina tego chce, ludzie powinni to zaakceptować”.

Może zdarzy się cud i pojawi się Arian. Jak Joe w pokrywie studzienki osiem dni później Znaleziono żywego.

READ  AKTUALIZACJA: Unikaj akcji policyjnych na dużą skalę po strzelaninie w Breitscheid - Gruppe Ferdinand
Continue Reading

Top News

Nowe zamówienie na e-bus dla Solarisa z Polski

Published

on

Nowe zamówienie na e-bus dla Solarisa z Polski

Dostawa planowana jest na drugą połowę 2025 roku – poinformował Solaris. Od tego czasu we flocie blisko 70-tysięcznego miasta Szwaski, blisko 70-tysięcznego miasta w północno-wschodniej Polsce, będzie eksploatowanych dziesięć autobusów elektrycznych.

Urbino 12 Electric to najpopularniejszy model Solarisa, dwunastometrowego prywatnego autobusu z napędem elektrycznym – ta klasa wielkości jest najczęściej wykorzystywana w transporcie miejskim w Europie. Odmienna sytuacja jest w przypadku Urbino 9 LE Electric (LE to skrót od Low Entry), który również został zamówiony: na te dziewięciometrowe midibusy nie we wszystkich krajach jest popyt, choć Solaris w swoim raporcie stwierdził, że „rosnie rynek”. Stwierdzono „zainteresowanie dziewięciometrowym modelem, zwłaszcza w Polsce i Niemczech”.

Niezależnie od długości nadwozia autobusy dla Czuwaszji są wyposażone w centralny silnik elektryczny i akumulatory o pojemności 300 kWh. Pojemność akumulatora powinna być wystarczająca do planowanego codziennego użytkowania, a ładowanie odbywa się w nocy w zajezdni na zamówionych stacjach ładowania. Wewnątrz autobusów znajduje się system monitoringu wizyjnego, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów. Klimatyzacja z pompą ciepła ma pomóc regionowi radzić sobie z trudnymi warunkami pogodowymi: „Ponadto autobusy zostaną wyposażone w grzejniki zasilane CNG, które w zimie będą wykorzystywane w Chuaski do wydłużania żywotności akumulatorów” – mówi. Umowę podpisał Krzysztof Musiał, Menedżer Sprzedaży Solaris Bus & Coach.

solarisbus.com

READ  Zmiana nazwy „dzielnicy afrykańskiej”: Dwie ulice w Berlin-Wedding otrzymały nowe nazwy
Continue Reading

Trending