Connect with us

Economy

Południe Przegląd / Ekonomia, banki centralne, polityka

Published

on

Przegląd DJ-ów w południe / Gospodarka, banki centralne, polityka

Najważniejsze artykuły i raporty dotyczące gospodarki, bankowości centralnej i polityki z Dow Jones Newswires

Indeks Ifo w styczniu zgodnie z oczekiwaniami rośnie – ocena sytuacji spada

Zgodnie z oczekiwaniami klimat biznesowy w niemieckiej gospodarce poprawił się w styczniu, co wynikało wyłącznie z lepszych perspektyw biznesowych. Indeks koniunktury opracowany przez Instytut Ifo wzrósł do 90,2 (grudzień: 88,6) pkt. Ekonomiści ankietowani przez Dow Jones Newswires spodziewali się wzrostu do 90,1 pkt. Ale wskaźnik oceny sytuacji spadł do 94,1 (94,4) pkt. Natomiast spodziewano się wzrostu o 94,9. Indeks oczekiwań biznesowych wzrósł do 86,4 (83,2) pkt. Ekonomiści spodziewali się wzrostu do zaledwie 85,0.

ING: Ceny gazu i otwarcie Chin wspierają klimat biznesowy IFO

Główny ekonomista ING Europe, Carsten Brzeski, przypisuje styczniowy wzrost koniunktury IFO niższym hurtowym cenom gazu i otwarciu chińskiej gospodarki. „Fakt, że wydaje się, że niemiecka gospodarka uniknęła najgorszego, nie oznacza, że ​​perspektywy są różowe” – napisał Brzeski w komentarzu.

VP Bank: Recesja w Niemczech jest nadal możliwa

Zdaniem Thomasa Getzela, głównego ekonomisty VP Bank w Liechtensteinie, mimo styczniowej podwyżki Ifo nie można było wykluczyć recesji w Niemczech z dwóch powodów: po pierwsze, widoczne byłyby tylko skutki podwyżek stóp procentowych, a po drugie, nadchodzące rozkazy były jasne. długo spadać. „EBC nie osiągnął jeszcze końca swojej jastrzębiej ścieżki” – napisał Getzel w komentarzu.

Commerzbank: Ifo wskazuje na łagodną recesję

Zdaniem głównego ekonomisty Commerzbanku, Jörga Kramera, ewolucja klimatu biznesowego Ifo wskazuje na łagodną recesję pomimo ponownego wzrostu w styczniu. „Pomimo ożywienia nadal znajduje się na poziomie, na którym normalnie PKB spadałby w przeszłości przez co najmniej dwa kolejne kwartały” – napisał Kramer w komentarzu. Zaostrzanie polityki pieniężnej na całym świecie również wymaga ostrożności”.

READ  Obawy o stopy procentowe i wojnę z Izraelem: amerykańskie giełdy notują straty

Rząd federalny prognozuje wzrost PKB o 0,2% w 2023 r

Rząd federalny zrewidował w górę swoje prognozy rozwoju gospodarczego Niemiec i obecnie spodziewa się wzrostu PKB o 0,2% w tym roku. Znalazło się to w rocznym raporcie ekonomicznym zatwierdzonym przez Radę Ministrów i opublikowanym przez Ministerstwo Gospodarki w Berlinie. W swojej jesiennej prognozie wciąż oczekiwał spadku PKB o 0,4 proc.

Rozszerzenie instrumentu finansowania marży walutowej typu forward

Rząd federalny przedłuża do końca 2023 r. instrument finansowania depozytów zabezpieczających dla obrotu na giełdach kontraktów terminowych. Poinformowało o tym Federalne Ministerstwo Finansów i Gospodarki we wspólnym komunikacie prasowym. Wyjaśnili, że „ze względu na trwającą wojnę na Ukrainie nadal istnieje ryzyko cenowe na rynkach energii, co prowadzi do wyższych wymogów hedgingowych wśród uczestników rynku”.

Europejski Bank Centralny chce koordynować nadzór bankowy z sześcioma krajami Unii Europejskiej

Europejski Bank Centralny (EBC) podpisał Memorandum of Understanding z władzami sześciu krajów Unii Europejskiej w sprawie współpracy w nadzorze bankowym. Według EBC zamierza on wymieniać informacje i koordynować działania nadzorcze z organami nadzorczymi Republiki Czeskiej, Danii, Węgier, Polski, Rumunii i Szwecji. Powinno to dotyczyć między innymi nadzoru nad przedsiębiorstwami ponadnarodowymi, a także metod, podejść i priorytetów nadzorczych.

ESRB: lepsze monitorowanie ryzyk systemowych dla sektora nieruchomości komercyjnych

Europejska Rada ds. Ryzyka Systemowego (ERRS) zaleciła regulatorom w UE i krajach europejskich lepsze monitorowanie ryzyk systemowych wynikających z sektora nieruchomości komercyjnych. „UE i władze krajowe muszą zapewnić, aby praktyki finansowania w tym sektorze były prawidłowe, a instytucje finansowe odporne” – stwierdziła Rada ds. Ryzyka Systemowego w oświadczeniu.

Unia Europejska chce „odpowiednio” odpowiedzieć na pakiet wsparcia USA

Komisarz UE ds. konkurencji Margrethe Vestager argumentowała, że ​​odpowiedź UE na amerykańską IRA musi być zdecydowana, ale proporcjonalna, bez wykorzystywania polityki zamówień publicznych do faworyzowania europejskich firm. Przemawiając na konferencji poświęconej czystym technologiom w Brukseli, Vestager powiedziała, że ​​UE przygotowuje środki zaradcze przeciwko prawodawstwu USA.

READ  Panie, nie kupiłbyś mi Mercedes-Benz

Scholz ogłasza dostawę czołgów Leopard na Ukrainę

Rząd federalny oficjalnie podjął decyzję o udostępnieniu Ukrainie czołgów bojowych Leopard 2. Kanclerz Olaf Scholz (SPD) zapowiedział w gabinecie, że „Niemcy będą nadal zwiększać wsparcie militarne dla Ukrainy” – powiedział rzecznik rządu Steffen Hebbestreit. Rząd Federalny podjął decyzję o zaopatrzeniu Sił Zbrojnych Ukrainy w czołgi Leopard 2. Jest to efekt szeroko zakrojonych konsultacji z najbliższymi europejskimi i międzynarodowymi partnerami Niemiec.

Pistorius: Pierwszy czołg Leopard od około trzech miesięcy

Według ministra obrony Borisa Pistoriusa (SPD) Niemcy mogą dostarczyć Ukrainie pierwsze czołgi podstawowe Leopard za około trzy miesiące. Pistorius powiedział po posiedzeniu komisji obrony w Bundestagu w Berlinie, że armia niemiecka zacznie teraz „bardzo szybko” szkolić ukraińskich żołnierzy na czołgu i wyjaśniać trasy zaopatrzenia. Pistorius nazwał decyzję o dostawie czołgów „historyczną, ponieważ była koordynowana na szczeblu międzynarodowym i miała miejsce w wysoce wybuchowej sytuacji na Ukrainie”.

Polska dziękuje Berlinowi za decyzję o dostawie czołgów

Polski rząd podziękował Niemcom za decyzję o zaopatrzeniu Ukrainy w czołgi Leopard 2. „Dziękuję Panie Kanclerzu Olafie Scholz” – napisał na Twitterze premier Mateusz Morawiecki. Decyzja o wysłaniu czołgów Leopard na Ukrainę to „wielki krok” w kierunku powstrzymania rosyjskiej inwazji. „Razem jesteśmy silniejsi” – zapewnił Morawiecki. Polska chce w ramach międzynarodowej koalicji dostarczyć do Kijowa 14 czołgów Leopard. Jak informuje Warszawa, negocjuje taki sojusz z około 15 krajami.

Strack-Zimmermann przeciwko dostawie myśliwców

Przewodnicząca komisji obrony Bundestagu Marie-Agnes Strack-Zimmermann (FDP) odrzuciła prośbę Ukrainy o dostarczenie myśliwców. Uważa, że ​​planowana dostawa czołgów Leopard jest prawidłowa – ale samoloty bojowe będą „całkowicie jakościową różnicą” – powiedział RTL i NTV polityk FDP. Uważa za „mało prawdopodobne” uzyskanie przez Ukrainę przewagi powietrznej w konflikcie z Rosją.

Kreml: zachodnie czołgi na Ukrainie „spłoną”

READ  Kontyngenty sprzedaży racji popularnych produktów

Kreml zapowiedział zniszczenie zachodnich czołgów, jeśli trafią one na Ukrainę. „Te czołgi spłoną jak wszystkie inne. Są bardzo drogie” – powiedział dziennikarzom rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow. Porozmawiaj o „nieudanym planie” z technicznego punktu widzenia. „Potencjał, jaki daje to armii ukraińskiej, jest przesadzony” – dodał. Pieskow powiedział w tym tygodniu, że jakakolwiek niemiecka dostawa czołgów na Ukrainę pozostawi „niezatarte ślady” w stosunkach niemiecko-rosyjskich.

Dania chce, aby unijny projekt wchłonął osoby ubiegające się o azyl w krajach trzecich

Dania tymczasowo zawiesza swój kontrowersyjny projekt zakwaterowania osób ubiegających się o azyl w krajach trzecich poza Unią Europejską na czas rozpatrywania ich wniosków i zamiast tego chce pracować nad ogólnounijnym rozwiązaniem. Nowy minister ds. imigracji, Kar Dipvad, powiedział gazecie Altengate, że negocjacje w sprawie utworzenia duńskiego ośrodka recepcyjnego w Rwandzie nie będą na razie kontynuowane.

+++ Dane ekonomiczne +++

US Market Index/tydzień MBA zakończony 20 stycznia +7,0% do 255,3 (poprzedni tydzień: 238,7)

US/MBA Purchasing Index tydzień zakończony 20 stycznia +3,4% do 205,4 (poprzedni tydzień: 198,7)

Tydzień US/MBA Refinancing Index zakończony 20 stycznia +14,6% do 502,3 (poprzedni tydzień: 438,3)

DJG / DJN / AFP / apo

(koniec) Dow Jones Newswires

25 stycznia 2023 r., 07:30 ET (12:30 GMT)

Prawa autorskie (c) 2023 Dow Jones & Company, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Obawy o stopy procentowe i wojnę z Izraelem: amerykańskie giełdy notują straty

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Kontyngenty sprzedaży racji popularnych produktów

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Kontyngenty sprzedaży racji popularnych produktów

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending