Connect with us

Economy

Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn: które miasta skorzystają na nowych liniach kolejowych – Ekonomia

Published

on

Nowy rozkład jazdy Deutsche Bahn: które miasta skorzystają na nowych liniach kolejowych – Ekonomia

Prezentując swój nowy harmonogram na 2023 r., Deutsche Bahn ogłosiła lepszą komunikację dla ICE (obraz archiwalny). Zdjęcie: Imago/Arnulf Hetrich


W grudniu pociąg zmienił rozkład – i korzysta z bardziej bezpośrednich linii ICE oraz pociągów nocnych na długich trasach, pomimo kilku placów budowy. W szczególności pasażerowie powinni móc podróżować szybciej z Badenii-Wirtembergii.

Deutsche Bahn wprowadziła nowe rozkłady jazdy, które od 11 grudnia powinny przynieść więcej ekspresowych i bezpośrednich połączeń z pociągami ICE, Intercity i nocnymi. Mniej piękne: z powodu innych dużych placów budowy, takich jak między Fuldą a Kassel, w 2023 r. na niektórych ważnych drogach potrwa dłużej niż wcześniej. Czas podróży z Hamburga do Frankfurtu wydłuży się o 40 minut, a z Berlina do Drezna o 20 minut.

„Szybciej, bardziej bezpośrednio i częściej” – tak odpowiedzialny członek zarządu Grupy DB, Michael Peterson, chce przyciągnąć więcej podróżnych do dalekobieżnego transportu kolejowego. Co powinno uatrakcyjnić pociąg: przede wszystkim warty miliard dolarów tor Wendlingen-Ulm, który po trzech latach zostanie otwarty w grudniu oraz rekordowa liczba nowych pociągów dużych prędkości. „W samym tylko 2023 r. będzie działać 37 nowych ICE, więcej niż kiedykolwiek wcześniej w ciągu jednego roku” – ogłosił Peterson. Nowy ICE 3neo będzie po raz pierwszy używany między Dortmundem, Kolonią i Frankfurtem od połowy grudnia.

Więcej miejsc na lotnisko we Frankfurcie i mniej czasu między Stuttgartem a Monachium

Grupa chce zdobywać punkty dodatkowymi ofertami, zwłaszcza na ruchliwych drogach, nie tylko wśród osób podróżujących służbowo. Liczba miejsc dostępnych na lotnisku we Frankfurcie wzrosła nawet o 60 procent, częściowo dzięki przedłużeniu linii ICE Basel-Kolonia-Dortmund do Hamburga. Oznacza to, że podróżni z Münster, Osnabrück i Bremy mogą często latać na największe lotnisko w Niemczech bez konieczności przesiadek. Nowy ICE 4 będzie używany w formacie XXL z miejscem dla 918 pasażerów. Peterson podkreśla, że ​​jest to przyjazna dla środowiska alternatywa dla krótkodystansowych lotów krajowych w Niemczech. Na szczęście wiele firm zmodyfikowało już swoje wytyczne dotyczące podróży, aby pociąg był częściej używany w podróżach służbowych.

READ  Rewe, Aldi, Lidl i Spółka: Sytuacja Corona się pogarsza - to zmieni się w listopadzie w supermarketach

Każdy podróżujący między Stuttgartem a Monachium powinien potrzebować około 15 minut mniej czasu, ponieważ nowa trasa dużych prędkości Wendlingen-Ulm rozpocznie się w grudniu. Powinno być 20 więcej lotów dziennie między dwoma stolicami stanów, co daje łącznie 90 lotów dziennie. W ten sposób kraje związkowe Nadrenii Północnej-Westfalii i Bawarii będą łączyć się szybciej i częściej, powiedział Peterson. W przyszłości pasażerowie będą mogli podróżować między Kolonią a Monachium dwa razy na godzinę bez konieczności przesiadek. Linia Dortmund / Düsseldorf – Stuttgart ICE zostanie przedłużona przez Kolonię i Mannheim do Ulm, Augsburga i Monachium.

Rozwijane są również kontakty z innymi krajami europejskimi. Na przykład dzięki kolejom partnerskim DB zwiększa bezpośrednie połączenia między Stuttgartem a Zurychem z ośmiu do 13 kursów dziennie od października 2023 r. Korzysta się z piętrowych pociągów międzymiastowych. Berlin i Warszawa chcą połączyć polską DB i PKP od marca 2023 roku dodatkową szóstą parą pociągów, a czas przejazdu zostanie skrócony o około dziesięć minut dla wszystkich rejsów rozpoczynających się w grudniu.



Więcej nocnych pociągów na południe dzięki ÖBB

W podróżach nocnych pasażerowie korzystają z austriackich kolei federalnych po tym, jak DB całkowicie zrezygnowało ze swoich wagonów sypialnych i udostępnia jedynie nocne pociągi z miejscami siedzącymi. W niektórych przypadkach autobusy międzymiastowe będą również połączone z nocnymi pociągami ÖBB – na przykład na nowej linii z Zurychu do Berlina i Pragi, która będzie również zatrzymywała się w Erfurcie, Halle i Lipsku.

Dwanaście innych niemieckich miast ma bezpośrednią linię pociągów nocnych do innych krajów europejskich. Obecny nocny pociąg między Zurychem a Hamburgiem zmienia kurs wraz ze zmianą rozkładu na północy, a następnie połączy Bruchsal, Heidelberg, Darmstadt, Hanau, Verden i Nienburg z międzynarodowym pociągiem nocnym. Ponadto dawny pociąg nocny na trasie Monachium – Wenecja / Rijeka / Zagrzeb / Wiedeń / Budapeszt odjeżdża teraz ze Stuttgartu, a także zatrzymuje się w Göppingen, Ulm i Augsburgu.

READ  Inwestowanie za pomocą czatu GPT: dzięki tym wskazówkom możesz stać się lepszym inwestorem

Do 2029 roku Deutsche Bahn chce zainwestować dziesięć miliardów euro w rozbudowę i modernizację floty oraz realizację kursu w Niemczech. Ma na celu ustanowienie wielu najbardziej wydajnych połączeń kolejowych w całym kraju po tym, jak sieć drogowa była przez dziesięciolecia kurczona i zaniedbywana, zwłaszcza w regionie. Jednym z efektów tego są ogromne zaległości remontowe, które obecnie prowadzą do zalewu placów budowy oraz ogromnych opóźnień i odwołań ruchu długich pociągów. Latem nawet trzy z pięciu pociągów dalekobieżnych nie dotarły na czas do celu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Popularni sprzedawcy detaliczni oferują kontrowersyjne opcje płatności kartą EC

Published

on

Popularni sprzedawcy detaliczni oferują kontrowersyjne opcje płatności kartą EC

Wkrótce wprowadzono innowacje konsumenckie w zakresie płatności kartami. Foto: obrazy imago/MiS

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Przy kasie w supermarkecie jest sytuacja, która brzmi jak banał, ale przynajmniej raz w tygodniu staje się rzeczywistością w Twoim codziennym życiu: starsza osoba staje przed Tobą w kolejce i nagle, z całym spokojem, wyławia rybę resztę, którą zbierałeś z portfela przez ostatnie pięć lat.

Z drugiej strony młodsze pokolenie jest obecnie w dużym stopniu uzależnione od płatności kartami, zwłaszcza od czasu wprowadzenia w smartfonach usług NFC. Jednak eksperci ostrzegają teraz przed nową formą płatności kartą. Już wkrótce podpowiemy Ci, gdzie możesz takiego spotkać i na co powinieneś uważać.

Wieloautoryzacja: rośnie popularność nowej metody płatności

Dostawcy usług płatniczych już opisują nowe, tzw. wielokrotne autoryzacje polecenia zapłaty, jako „rewolucję w procesie płatności”. Obrońcy konsumentów dostrzegają jednak niebezpieczeństwo, że rzekomo wygodna płatność wprowadza także dużą niepewność do naszego codziennego systemu płatności.

Konkretnie, wielokrotne autoryzacje oznaczają, że w przyszłości na wybranych rynkach przy płatności kartą nie będzie już potrzebny podpis ani PIN. W tym celu konsumenci muszą jedynie uzyskać zgodę odpowiedniej firmy na jednokrotne obciążenie swojego rachunku.

Jak dotąd dostępna jest jedynie opcja płatności zbliżeniowych, w przypadku której nie jest wymagana autoryzacja w przypadku kwot poniżej 50 euro.

Ci handlowcy korzystają już z nowej autoryzacji wielokrotnej

Raporty z „żeton”Jak podają portale, duże sieci handlowe, takie jak dm, Edeka i Rewe, jak dotąd sprzeciwiały się wprowadzeniu odpowiedniego środka. Natomiast klienci sieci aptek Rossmann i sklepów Alnatura mają już możliwość wystawienia wielokrotnego upoważnienia.

W aptece dm prawie nie ma ruchu klientów ze względu na koronę, epidemię, rozprzestrzenianie się, trzecią falę, wysoki wskaźnik infekcji, kryzys koronowy, koronawirus, wirus, gałąź patogenu, sklep, sklep, wejście, kasy fiskalne, kasa, strefa wejściowa…

Sieć aptek dm dotychczas nie zdecydowała się na wielokrotne zezwolenia.Zdjęcie: Imago Images/Frank Hoermann/Sven Simon

To żądanie jest ważne nawet w przypadku kwot przekraczających limit 50 €, dla których na większości rynków wymagane jest najpóźniej PIN. Proces ten jest możliwy dzięki prywatnym dostawcom usług płatniczych, takim jak Nexi i Payone.

READ  Polska skazana na wielomilionową grzywnę – Unia Europejska pokazuje zęby

Funkcja opiera się na znanym od lat systemie polecenia zapłaty SEPA. Konsumenci udzielają sprzedawcy pozwolenia na jednorazowe lub regularne obciążanie środków za pomocą odpowiedniego upoważnienia.

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

Jednak banki obecnie wymagane wielokrotne zezwolenia są krytykowane jako „szara strefa”. Dlatego obecne plany nie zawierają wystarczających zezwoleń, co może prowadzić do luk w zabezpieczeniach.

Dla wielu konsumentów nowy proces i tak może nie wchodzić w grę. Ankiety Według Instytutu Detalicznego EHI od 2023 r. ponad jedna trzecia płatności detalicznych nadal dokonywana jest w gotówce.

Continue Reading

Economy

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.

Published

on

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W marcu niemiecka sieć handlowa McTrek ogłosiła upadłość. Teraz nadeszła zła wiadomość dla pracowników i dostawców: firma zamyka wszystkie swoje oddziały.

Hanau – Tak W marcu tego roku sieć detaliczna McTreck ogłosiła upadłość. W zeszłym tygodniu doszło do kolejnego gorzkiego rozczarowania pracowników i dostawców. Jeden z pracowników powiedział, że wiedział, że jego firma walczy o przetrwanie Wirtschaftswoche (WiWo). Kiedy jednak ogłoszono, że „wszystkie oddziały zostaną zamknięte ze skutkiem natychmiastowym”, ludzie nadal byli w szoku.

„Działalność biznesowa w jedenastu obecnie otwartych lokalizacjach została wstrzymana 1 maja 2024 r.” – stwierdzono w oświadczeniu syndyka masy upadłościowej Tobiasa Kampfa, dostępnym dla Business Journal. Sklep internetowy jest już zamknięty. McTrek obecnie kontynuuje rozwiązywanie stosunków pracy ze swoimi pracownikami. Dotyczy to 87 pracowników. Dostawcy od jakiegoś czasu skarżą się na zaległe faktury, których McTrek nie płaci. „Od stycznia 2024 r. nie jesteśmy też w stanie płacić w całości wynagrodzeń i czynszu”. powiedział prawnik Kampf der Woo.

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej McTrek niczym nowym. © Mago / Manfred Seegerer

McTrek: Pomimo pomocy założyciela Jacka Wolfskina nie udało się znaleźć nowego inwestora

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej niczym nowym. Spółka niedawno ogłosiła upadłość w 2020 roku. W tym czasie menadżer znalazł nowego inwestora. Jednak cztery lata temu podczas procesu restrukturyzacji zwolniono miejsca pracy i zamknięto oddziały. Jednak w tamtym czasie nowy zespół zarządzający McTrek był pewny siebie: Christian Müller, prezes McTrek Retail, był przekonany, że kryzys związany z Covid-19 trwale pobudzi trend w kierunku podróżowania zrównoważonego i bliskiego naturze, a także bardziej ekologicznego świadoma mobilność. O tym poinformował magazyn branżowy Gospodarka tekstylna. Nadzieje te ledwo się spełniły.

Tegoroczne postępowanie upadłościowe do samego końca było emocjonujące – także dlatego, że syndyk z Hanau sprowadził na swoją stronę znanego doradcę. Ulrich Daussian, założyciel marki mody outdoorowej Jack Wolfskin, miał wykorzystać swoje znajomości w branży, aby uprościć proces znalezienia nabywcy. Nadal pasjonuje się tą branżą i podobno zaoferował wsparcie potencjalnemu nowemu właścicielowi Woo. Ostatecznie jednak nic to nie pomogło – zespołowi upadłościowemu nie udało się znaleźć nowego inwestora dla sieci detalicznej.

READ  Inwestowanie za pomocą czatu GPT: dzięki tym wskazówkom możesz stać się lepszym inwestorem

Continue Reading

Economy

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów

Published

on

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Mercedes chce sprzedawać dwa miliony samochodów rocznie i jednocześnie być marką luksusową. Według jednego z inwestorów strategia ta jest skazana na porażkę.

Stuttgart – Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz, stawia przede wszystkim na luksus. Producent samochodów koncentruje się na eleganckich nadwoziach, które generują wysokie marże zysku. To działało dobrze przez długi czas, a rentowność sprzedaży osiągnęła poziom dwucyfrowy.

Ale ciemna strona tej strategii staje się teraz jasna. Księgi zamówień są puste; W pierwszym kwartale Mercedes-Benz sprzedał 462 978 pojazdów, o osiem procent mniej niż rok wcześniej. W szczególności sprzedano tańsze samochody, takie jak Klasa S, w efekcie marża operacyjna EBIT w segmencie samochodów osobowych, skorygowana o efekty specjalne, znacznie spadła o 5,8 punktu procentowego do 9,0 procent.

Inwestor żąda oszczędności od Mercedes-Benz: strategia cenowa osiąga swoje granice

Rozwój ten wywołał krytykę ze strony jednego inwestora. „Strategia grupy luksusowej jest zagrożona” – powiedział Moritz Kronenberger, zarządzający portfelem w Union Investments. Handelsblatt. „Luksus oznacza niedobór, ale strategia Mercedesa w niewielkim stopniu uwzględnia ten problem”. Tło jest takie, że Mercedes chce w dalszym ciągu sprzedawać dwa miliony nowych samochodów rocznie. Według Kronenbergera jest to coś innego Porsche Nie twórz wysokich dwucyfrowych marż.

Strategia luksusowa szefa Mercedesa Oli Källeniusa spotkała się z krytyką inwestorów. (Awatar) © Bernd Weißbrod/dpa

Również strategia cenowa Mercedesa-Benza Wyraźnie osiąga swoje granice. Z raportu wynika, że ​​producent stale podnosi ceny nowych samochodów, z 50 000 euro w 2019 roku do 74 000 euro obecnie. Ale teraz ceny nowych samochodów stoją w miejscu. Dzieje się tak dlatego, że wysokie ceny nie są automatycznie akceptowane, a wzrost liczby luksusowych sedanów i SUV-ów kosztujących ponad 100 tysięcy euro całkowicie się zatrzymał.

Inwestor żąda od Mercedes-Benz oszczędności: nieplanowanego powrotu na silnik spalinowy

Sytuację pogarsza słaba sprzedaż w sektorze elektroenergetycznym. W ubiegłym roku Mercedes-Benz sprzedał 402 000 nowych pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych. Oznaczało to, że firma pozostała daleko w tyle za swoimi planami, dlatego Källenius zrewidował strategię „wyłącznie na energię elektryczną”. Tak naprawdę do końca dekady firma chciała sprzedawać samochody niemal wyłącznie elektryczne, teraz jednak ponownie stawia na silniki spalinowe.

READ  Ten pub staje się restauracją

Wymaga to dużych inwestycji. „Istnieje ryzyko, że Mercedes będzie musiał zainwestować dużo pieniędzy w dalsze istnienie swoich silników spalinowych” – powiedział Cronenberger. Dlatego zarządzający funduszem żąda od Mercedesa rygorystycznych działań ograniczających koszty. Produkcja musi stać się bardziej wydajna, a koszty personelu muszą zostać obniżone. „W przyszłości musimy pomyśleć o zamknięciu fabryk”. Do tej pory grupa sprzedawała jedynie mniejsze zakłady, takie jak fabryka Smart w Hambach i produkcja samochodów w Brazylii. Dotychczas wykluczono dzieła niemieckie.

Continue Reading

Trending