Connect with us

Economy

Inflacja i podwyżki cen – jak inne kraje walczą ze wstrząsami cenowymi – Aktualności

Published

on

Inflacja i podwyżki cen – jak inne kraje walczą ze wstrząsami cenowymi – Aktualności
Zawartość

Rada Narodowa dyskutuje dziś o tym, jak utrzymać siłę nabywczą. Nasi reporterzy o sytuacji w zgłaszających krajach.

Niemcy: „Drzewo płonie jesienią”

Reporter Simon Fitzer: Niemiecki rząd ustanowił trzy pakiety pomocy o łącznej wartości 95 miliardów euro. Obejmuje to na przykład bilet w wysokości 9 euro, stałe ceny energii, podwyższenie świadczeń z ubezpieczenia społecznego lub hamowanie cen energii elektrycznej. Dla niektórych implementacja pozostaje niejasna. Wiele firm czuje się zaniedbanych i szuka pomocy rządowej. Szczególnie głośno protestowali piekarze. Nie mogą już radzić sobie z rosnącymi cenami energii. Szerzą się obawy o falę bankructw i spadek produkcji.

Podpis:

Kanclerz (z prawej) obiecał, że „nie będziesz chodzić sam”, ale zakres i charakter pomocy podzielił koalicję trójpartyjną. Finansowanie też jest na miejscu, bo FDP upiera się przy ograniczaniu zadłużenia.

Keystone / dpa / kay nitfield

Kryzys dotknął wszystkich dotkniętych ubóstwem. Nawarstwiają się dramatyczne historie, ale większość z niecierpliwością czeka na październikowy rachunek za energię. „Jeszcze nie przeniknęło, ale drzewo spłonie jesienią” – powiedział w rozmowie z Radiem SRF szef organizacji humanitarnej.

Francja: państwo reguluje ceny energii

Reporter Daniel Bean: Dominującym tematem wiosennych wyborów była wysoka inflacja. Nowa ustawa o zachowaniu siły nabywczej była pierwszym projektem rządu dla nowo wybranego parlamentu. Może liczyć na szeroki konsensus polityczny. Francuski rząd zamroził ceny gazu i energii elektrycznej jesienią ubiegłego roku. Państwo przejmuje deficyt. Wynik: stopa inflacji we Francji wynosi sześć procent, znacznie poniżej średniej europejskiej wynoszącej około 9 procent.

Gwałtowne zamieszki przy żółtych kurtkach, 2019 w Paryżu.

Podpis:

Francuski rząd zdaje sobie sprawę z wybuchowej siły społecznej wysokich cen energii najpóźniej od czasu rewolucji Gillette Jones.

Keystone / EPA / Yuan Valat

Wysoki deficyt budżetowy zmusza teraz rząd do korekt. Rząd chce nadal regulować ceny energii przez państwo. Chce jednak, aby ceny gazu i energii elektrycznej wzrosły o 15% na początku 2023 r. Ceny paliw również są wycofywane. Ale w przypadku niższych dochodów państwo chce złagodzić inflację za pomocą bonów energetycznych.

Austria: „pełne ubezpieczenie dla wszystkich”

Reporter Peter Balsley: „Oto, ile można uzyskać z bankomatu” – napisał w weekend Der Standard. Zostało to sformułowane prowokacyjnie. Ale w rzeczywistości rząd austriacki i kraje związkowe niemal co tydzień wymyślają i decydują o nowej pomocy dla osób z inflacją. Do 2026 r. zaplanowano ogromny napływ 30 miliardów euro, aby utrzymać siłę nabywczą. I nie tylko broń.

Większość pomocy trafia do wszystkich, także tych o wysokich dochodach. Gabriel Felbermayr, szef instytutu badań ekonomicznych Wifo, mówił o „całkowicie inkluzywnym sposobie myślenia” w świetle polityki dotyczącej puszek na wodę. Tak więc z grubsza pasuje to do obrazu, że tak zwana nagroda klimatyczna została wypłacona tysiącom zmarłych. Nawiasem mówiąc, nie można zwrócić kwoty do państwa „ze względów prawnych”.

Polska: „Zrzuć winę na inflację”

Reporterka Sarah Nowotny: Obecna nędza to 16 proc. – to wysoka inflacja w Polsce w sierpniu. Jeśli ją złamała, to koleżanka musiała zrezygnować z mieszkania w Warszawie i wrócić do rodziców na wieś. Nie stać mnie już na czynsz. Oznacza to również, że przyjaciel prawie zbankrutował ze swoją firmą informatyczną, ponieważ nie mógł uzyskać więcej zamówień od państwa, co wstrzymało projekty z powodu inflacji. Policja twierdzi, że kradzież żywności podwoiła się.

Wieżowiec Złota 44 w Warszawie

Podpis:

Obecna sytuacja jest nietypowa dla Polski, która cieszy się bezprecedensowym sukcesem gospodarczym. Jego gospodarka rośnie nawet o pięć procent każdego roku.

Reuters/Casper Pryszcz

Polski rząd zlikwidował teraz podatek od wartości dodanej od podstawowych produktów i pozwala właścicielom domów przez jakiś czas nie spłacać kredytu hipotecznego. Wielu tutaj upraszcza sytuację i obwinia wojnę w sąsiedniej Ukrainie o inflację, znaną również jako „inflacja Bo”. Cała Polska liczy teraz na łagodną zimę, bo niektóre koszty ogrzewania podwoją się w tym roku.

Wielka Brytania: Prawdziwe obawy badanych

Reporter Patrick Folser: Zdecydowana żałoba narodowa po zmarłej królowej sprawiła, że ​​potrzeby codziennego życia osłabły na dziesięć dni. Ale teraz życie codzienne znów stało się trzeźwe. Nowa premier będzie musiała wytłumaczyć nowemu królowi na cotygodniowej audiencji, jak zamierza rozwiązać prawdziwe obawy Brytyjczyków. Zagadnieniami są wysokie ceny energii i hiperinflacja.

Zimna fala w północnym Londynie w 2010 roku.

Podpis:

Większość domów w Wielkiej Brytanii jest ogrzewana gazem i słabo zaizolowana. Tak więc strach przed mroźną zimą jest wielki.

Keystone/EPA/Andy Ren

Nowa premier Wielkiej Brytanii Liz Truss podczas swojego pierwszego wystąpienia w Izbie Gmin obiecała rządowy pakiet pomocowy. Od 1 października obowiązuje dwuletni limit cen. Oznacza to, że średni roczny rachunek brytyjskiego gospodarstwa domowego za ogrzewanie i energię elektryczną nie przekroczy 2500 funtów – równowartość około 2700 franków szwajcarskich. Truss nie ujawnił, ile wsparcie będzie ostatecznie kosztować państwo. Według szacunków powinno to być ponad 100 miliardów funtów (równowartość około 110 miliardów franków). Otwarte pozostaje również pytanie, jak w przyszłości spłacić tę górę zadłużenia.

USA: przerażający pogląd Bidena na inflację

Korespondent Barbara Colby: W Stanach Zjednoczonych wiele osób obawia się, że codzienne życie staje się coraz droższe. Wynosząca 9,1% inflacja w czerwcu była najwyższa od ponad 40 lat. Od tego czasu nieznacznie spadła, nie tylko dlatego, że ceny gazu ponownie nieco spadły, ale ceny żywności wciąż rosną. W całym kraju punkty dystrybucji żywności wskazują, że popyt wzrósł i utworzyły się listy oczekujących, jak to miało miejsce podczas blokady Corona.

Jogger przed słupami elektrycznymi w Kalifornii

Podpis:

Dla wielu zimnym pocieszeniem może być to, że rachunki za prąd też nie rosną. W USA jest wystarczająco dużo energii elektrycznej i jest ona znacznie tańsza w porównaniu ze Szwajcarią.

REUTERS / Carlos Parilla

W USA to organizacje pomocowe i kościoły wspierają głównie osoby w potrzebie finansowej. Kraj próbuje zatrzymać inflację agresywną polityką stóp procentowych. Inflacja wpływa również na politykę, z wyborami śródokresowymi na początku listopada, a Republikanie próbują zrzucić główną winę za inflację na Demokratów.

READ  Miliony pomocy dla ukraińskiego zboża - szwajcarski rolnik
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Konflikt o linię Curzona | opinie

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Konflikt o linię Curzona | opinie

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  CD Projekt RED promuje Carolin Wendt (aktualizacja)

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending