Connect with us

Economy

Handel obuwiem i modą: dlaczego wyjście z kryzysu sprzedaży jest kiepskie

Published

on

Handel obuwiem i modą: dlaczego wyjście z kryzysu sprzedaży jest kiepskie

Prawie 40 lat temu do Austrii zawitała sieć obuwnicza Reno, a teraz musi się wydarzyć cud, że ogłoszona tydzień wcześniej upadłość nie oznacza końca. Według firmy, jeśli szybko nie znajdzie się inwestor, towar zostanie sprzedany. Görtz jest tam w lepszej sytuacji: hamburskiej sieci sklepów obuwniczych z oddziałami w Austrii udało się pozyskać finansistę po trudnej restrukturyzacji, która zabiła połowę oddziałów.

Z drugiej strony polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyjęła wcześniej inną taktykę – zamykając wszystkie 46 lokalizacji w Austrii w następstwie kryzysu związanego z koronawirusem. I prawie żadna inna branża nie została tak mocno dotknięta pandemią jak branża obuwnicza i modowa, z której do tej pory powoli się podnosiła. W kwietniu upadłość złożyła również sieć obuwnicza Dominici (do 2014 roku razem z oddziałem w Grazu).

Baran skacze

Rainer Trevlik, sprzedawca odzieży i szef handlu w Izbie Handlowej: „Nominalnie branża jest czarna, ale w ujęciu realnym wciąż jest negatywna”. I dobrze, że w przeciwieństwie do pandemii znów panuje życie towarzyskie, za które modę się kupuje. Jednak zdaniem Trefelika sytuacji nie da się już porównywać z 2019 r. Koszty poszły w górę dla wszystkich, zarówno dla detalistów, jak i konsumentów. Wysoka inflacja ma oczywiście negatywny wpływ na klimat konsumencki. Prywatne gospodarstwa domowe dużo inwestują teraz w podróże, „więc ludzie oszczędzają, kiedy idą na zakupy. Nadal istnieje pewna niepewność”. Dlatego rozwój sprzedaży w branży modowej i obuwniczej nie nadąża za rozwojem kosztów. Indeksacja czynszów skutkuje dużymi skokami w stałym nakładzie pracy. Zdaniem Trefelika „sprzedaż nominalna powinna być o 13 proc. wyższa niż sprzedaż z 2019 r., mniej niż to jest realny minus”.

„Rosnące ceny, kurczące się budżety rodzinne”

„Teraz zauważamy, że spada zwłaszcza sprzedaż obuwia dziecięcego, a przede wszystkim produktów droższych i wyższej jakości” — mówi Hans Statmann, sprzedawca odzieży z Hermagor i szef sprzedaży detalicznej odzieży w Karyntyjskiej Izbie Handlowej. „Przez długi czas zastanawialiśmy się, co jest tego przyczyną. Teraz jest jasne, że jest to ogólny wzrost cen i kurczenie się budżetów rodzinnych”.
Do jesieni planowana jest kampania, „która będzie opowiadać o naszym powiedzeniu: Jedna para butów jest lepsza niż trzy przeciętne. W przeciwnym razie szkody wynikające z postawy i problemów z plecami będą się zwiększać – co ostatecznie odbędzie się kosztem gospodarki, – mówi Statman.

READ  Dyskont zmniejsza asortyment zlewozmywaków firmy Zwilling o 80 proc

Popyt na branżę modową i obuwniczą generalnie spada. W połączeniu z wyższymi cenami za oświetlenie, ogrzewanie itp. daje to nieatrakcyjną kombinację dla firm modowych. „Kiedyś cieszyliśmy się wzrostem sprzedaży o 2 procent, dziś musimy zarobić osiem procent, aby odzyskać nasze koszty i osiągnąć ten sam zysk. Ale nie mamy ośmiu procent. Nie możemy też przenieść kosztów na klienta jeden na jeden”.
Prawdą jest, że sprzedawcy odzieży, którzy mają stałych klientów, radzą sobie lepiej niż ci, którzy mają wyłącznie stałych klientów. Ale regiony będą nadal spadać. Stattmann przewiduje, że jedna trzecia wszystkich sklepów odzieżowych prędzej czy później zostanie zamknięta.

„Nie chcemy być ciągnięci w dół”

Franz Rattinger przyznaje też, że obecnie sytuacja nie jest łatwa. Sprzedawca obuwia z Mortal, który pełni również funkcję przewodniczącego Komitetu ds. Mody i Wypoczynku Styryjskiego Handlu, jest wojowniczy w imieniu branży: „Nie chcemy być ciągnięci w dół, potrzebujemy również zaufania, a sprzedaż ostatnio wzrosła ponownie zadowalający”.

Prawda jest jednak taka, że ​​handel obuwiem w czasie pandemii „odnotował 25-procentowy spadek – a my jeszcze nie wróciliśmy do poziomu sprzed korony”. Teraz jest nadzieja – również pod względem pogody – że szybki początek wiosny „przyniósłby podobne impulsy również w handlu detalicznym”. Kwestie związane z łańcuchem dostaw, które branża od dawna kontrolowała, również zostały w dużej mierze wyeliminowane, „ale prowadzi to również do wyzwania polegającego na tym, że towary są gotowe do sprzedaży w sklepach – sprzedaż musi być prawidłowa, aby móc dokonywać odpowiednich płatności na rzecz dostawców”. , według Rattingera.

Powierzchnia handlowa w sklepach stacjonarnych gwałtownie spadła

Fakt, że Renault, które ma aż 29 oddziałów w całej Austrii, w tym sześć w Styrii, może być na skraju wyginięcia, wzmacnia ten trend w ostatnich latach. W ciągu dziesięciu lat stała powierzchnia sprzedaży w branży obuwniczej zmniejszyła się z 410 000 metrów kwadratowych do około 338 000 metrów kwadratowych obecnie. „To ekscytująca liczba” – mówi Rattniger. Nieuniknione i kluczowe dla przyszłości jest, aby handel detaliczny pozycjonował się jak najszerzej, „na przykład promocja sklepów internetowych i systemy lojalnościowe dla klientów”. Handel modą, obuwiem i sportem odgrywa główną rolę w Styrii, a Rattnegger wskazuje 1499 aktywnych licencji na handel odzieżą i tekstyliami, 402 licencje na handel obuwiem i 574 licencje na handel artykułami sportowymi.

READ  1 listopada: Rotacja pracowników rządowych i elektryczność dla gospodarki | boty informacyjne

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Published

on

Nowy i dziwny joker: GWM Ora 07 – chiński hatchback sedan w raporcie z jazdy

Aura, marka elektryczna należąca do Great Wall Motors, wykazuje się odwagą. Nowy hatchback sedan 07 charakteryzuje się doskonałym designem, ale jedno jest pewne: ludzie będą go szukać.

Po roku obecności na rynku niemieckim wyniki na przykład chińskiej marki elektrycznej Ora były słodko-kwaśne. Startup z Great Wall Motors (GWM) chciał nam sprzedać 6000 sztuk małego Funky Cat – ostatecznie liczba ta osiągnęła 4579, częściowo dzięki hojnemu wsparciu w postaci atrakcyjnych cen wynajmu rozpoczynających się od 149 euro miesięcznie. „Jako zupełnie nowy gracz możemy cieszyć się z wyniku” – mówi Johannes Brandenburger, dyrektor zarządzający Ora.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

Szklany dach najwyższego modelu GWM Ora rozciąga się od słupka A do słupka C.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Obecny kotek nazywa się teraz GWM Ora 03 i ma teraz większego rodzeństwa, GWM Ora 07. Odważnie stylizowany hatchback sedan oparty na czterodrzwiowym coupe. Ora 07 jeździ na ulicach Chin od dwóch lat, trafi do nas w czerwcu i ma zdobyć punkty w segmencie D w starciu z takimi rywalami jak Hyundai Ioniq 6. Chińczyk 4,87 m to prawie tyle samo długości co Koreańczyk co do milimetra, a zatem jest znacznie większy niż 03. Jednak oba mają wspólną skalowalną platformę elektryczną LEMON, na której oparty jest nowy E-Mini.

Drzwi bezramowe – odważne

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

Bagaż trzeba bardzo mozolnie załadować pod małą osłoną.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Cztery drzwi Ory 07 są bezramowe, co jest dość odważne jak na samochód elektryczny, ponieważ słychać każdy kamyk w nadkolu. Panoramiczny szklany dach XXL w najwyższym modelu rozciąga się nad głowami pasażerów i rozciąga się od słupka A do słupka C. Po naciśnięciu przycisku otwiera się niewielka osłona w zaokrąglonej tylnej części, pod którą musi znajdować się bagaż być starannie załadowany. Mówi się, że współczynnik oporu powietrza wynosi dobre 0,27, co powinno mieć wpływ na zasięg elektryczny.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

Podstawowe wersje Pure i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Ora 07 przybywa do Niemiec z trzema liniami wyposażenia i dwoma rozmiarami akumulatorów. Zarówno podstawowa wersja Pure, jak i Pro mają moc 150 kW/204 KM, napęd na przednie koła i akumulator LFP o pojemności 64 kWh, co zapewnia znaczne korzyści kosztowe w produkcji, między innymi dlatego, że nie wykorzystuje drogiego kobaltu. Zasięg powinien wynosić 440 km.

READ  Strajki - Weiterstadt - Stary problem, szybka naprawa? Gospodarka ponownie uderza w Gräfenhausen

Najlepszym rozwiązaniem będzie Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM, napędzie na wszystkie koła, elektrycznie wysuwanym tylnym spojlerze i akumulatorze NMC o pojemności 83 kWh, który na jednym ładowaniu powinien wystarczyć na przejechanie do 520 kilometrów.

Stosunkowo powolne ładowanie

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

Najlepsze osiągi: Ora 07 GT o mocy 300 kW/408 KM.

(Zdjęcie: GMW)

Stosunkowo powolna moc ładowania wynosząca zaledwie 87 kilowatów nie jest już najnowocześniejsza. Przywrócenie poziomu naładowania dużej baterii z 10 do 80 procent przy użyciu ładowarki prądu stałego zajmuje około trzech kwadransów. Inni mogą to zrobić znacznie szybciej. W naszym kraju – w przeciwieństwie do Chin – szczególnie prędkość ładowania jest ważnym kryterium zakupu, i to nie tylko dla częstych kierowców. Dlatego należy zwiększyć prędkość wysyłki w przypadku modeli przeznaczonych na Europę. CATL dostarcza także akumulatory, a wszystkie przyszłe modele elektryczne firmy Great Wall Motors będą otrzymywać akumulatory od firmy SVolt, w której firma samochodowa ma 40 proc.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

We wnętrzu GWM Ora 07 dominuje pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, nad którą znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości.

(Zdjęcie: Silniki Great Wall)

Tak otwarta i elegancka jak Ora 07 na zewnątrz, jest także wewnątrz. Dominuje w nim pływająca konsola centralna zawierająca pięć przycisków i trzy pokrętła do sterowania najważniejszymi funkcjami, a nad nią znajduje się 12,3-calowy ekran dotykowy o imponującej rozdzielczości. Całe wnętrze wyłożone jest wegańską skórą, a wszystko sprawia wrażenie elegancko spasowanego i dobrej jakości. Drzwi zamykają się płynnie, podczas jazdy nie słychać żadnych skrzypień ani stuków.

Ogólnie rzecz biorąc, Ora 07 porusza się wyjątkowo cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Dzięki dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,87 m długie nogi można łatwo schować na wszystkich siedzeniach, a ogromny szklany dach nadaje wnętrzu przewiewnej lekkości. Biorąc pod uwagę wygląd coupe, przestrzeń nad głowami na tylnych siedzeniach jest ograniczona.

READ  Schulze spodziewa się dłuższej wojny

Nieskończona moc

W standardzie dostępnych jest już wiele asystentów cyfrowych, takich jak asystent parkowania z kamerą 360 stopni. W przyszłości możliwe będzie zdalne parkowanie Ory 07 za pomocą aplikacji. Nie ma powodu, aby krytykować tu i teraz. Jednak GT, którym jeździliśmy, miało nieskończoną moc. Naciśnięcie czerwonego przycisku na kierownicy aktywuje tryb Power+. Następnie 2,2-tonowy SUV leci całkowicie nieważki do 100 km/h w 4,5 sekundy, napędzany momentem obrotowym 680 Nm.

Ora 07 może nie tylko zapewnić potężną moc, ale może także wypuścić ją na drogę z zaskakującą pewnością. Chociaż osiągi nie były najwyższe w specyfikacji, Chińczykom udało się osiągnąć bardzo akceptowalną równowagę między komfortem a sportowymi osiągami. Jak na markę z tak małym doświadczeniem (Ora powstała dopiero w 2016 roku) to szokująco dobry wynik. Samochód reaguje dość przewidywalnie nawet pod ciśnieniem, a elektryczne sterowanie jest przyjemnie realistyczne.

W przypadku wersji europejskiej był bliski kontakt z oddziałem w Monachium i odbyło się kilka kilometrów jazd próbnych po niemieckich drogach. Docelowo oprogramowaniu dano maksymalną swobodę, aby asystenci jazdy nie tłumili od razu pełnej przyjemności z jazdy w lekko sportowym tempie.

To, ilu niemieckich klientów zdecyduje się na tego dość dziwnego jokera, zależy również od ceny. Ora spodziewa się ceny około 43 000 euro za model podstawowy i około 50 000 euro za GT.

GWM Ora 07 – dane techniczne

czterodrzwiowy elektryczny hatchback sedan; Długość: 4,87 m, Szerokość: 1,86 m (szerokość z lusterkami zewnętrznymi: brak), Wysokość: 1,50 m, Rozstaw osi: 2,87 m, Pojemność bagażnika: 333 -1045 l

Aura 07 Czysta

Moc 150 kW/204 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie koła, akumulator litowo-jonowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 64 kWh, 0-100 km/h: 8,2 sekundy, Vmax: 170 km/h , łączny pobór mocy: 16,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 440 km (WLTP), cena: od ok. 43 000 euro

READ  Dyskont zmniejsza asortyment zlewozmywaków firmy Zwilling o 80 proc

Aura 07 GT

Moc 300 kW/408 KM, maksymalny moment obrotowy 680 Nm, jednobiegowa automatyczna skrzynia biegów, napęd na wszystkie koła, trójskładnikowy akumulator litowy (NMC) 83 kWh, 0-100 km/h: 4,5 sekundy, Vmax: 180 km/h, w cyklu mieszanym zużycie energii: 17,5 (WLTP), maksymalna prędkość ładowania 87 kW, maksymalny zasięg 520 km (WLTP), cena: od około 50 000 €

Continue Reading

Economy

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Published

on

Gorlice: Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlic

Polska imigracja pomaga gospodarce Gorlitz

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy obywateli Polski Unii Europejskiej. Stanowią największą zagraniczną grupę w mieście. Ich fuzja następuje po cichu.

Niemcy i Polacy mieszkają i świętują razem w Görlitz i Zgorgelz. Niemiecki Festiwal Staromiejski odbywa się w tym samym czasie, co Polski Festiwal Jacobi.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Po raz pierwszy w Görlitz mieszka ponad 5 tysięcy polskich obywateli Unii Europejskiej. Tak wynika z aktualnych danych Urzędu Spisowego w Gorlicach. W marcu tego roku w Görlitz zarejestrowało się 5021 obywateli UE z sąsiedniego kraju. Miasto ostatni raz informowało o liczbie obcokrajowców w Görlitz w grudniu ubiegłego roku, kiedy wynosiła 4966 osób.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.

Po pierwszej fali korony, kiedy ogrodzenie graniczne, które Polska pospiesznie wzniosła na Moście Starego Miasta, zostało ponownie zburzone przez władze miast Gorlice i Zgorzelec, w europejskim mieście zapanowała wielka ulga.
© Zdjęcie archiwalne: Nikolai Schmidt

Rozwój ten stał się widoczny wraz z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. O ile w latach 90. Görlitz liczyło nie więcej niż 400 obywateli Polski, o tyle w momencie przystąpienia do UE w mieście mieszkało już 750 Polaków, a w 2013 r. 1700 osób. Największe tempo wzrostu przypadło na lata 2014-2020, kiedy to Polonia w Görlitz przybywała do 500 członków rocznie. W ciągu ostatnich dwóch, trzech lat wzrost spadł o połowę.

Emigracja z Polski lub powrót obywateli polskich bliżej ojczyzny stał się główną przyczyną stabilnego rozwoju populacji w Görlitz. Od marca 2022 r. do marca 2023 r. liczba ludności Görlitz prawie się nie zmieniła. Dwanaście miesięcy temu w mieście mieszkało 56 473 mieszkańców, obecnie jest to 56 466. Wśród nich 8567 posiada paszport zagraniczny, co stanowi około 15 proc. Zjawisko bardzo podobne do tego, które miało miejsce w Görlitz, można zaobserwować we Frankfurcie nad Odrą.

Integracja nie jest spektakularna. Niedawno potwierdziła to Kathrin Groschwald, szefowa agencji pracy w Budziszynie w rozmowie z SZ. Bez polskich pracowników część dużych fabryk, takich jak Birkenstock czy producent opon Borbet, nie byłaby w stanie funkcjonować, ale obywatele polscy mogą znaleźć pracę także w średnich firmach lub zakładach rzemieślniczych, a wielu z nich prowadzi także działalność na własny rachunek. ludzie. Pod względem kulturowym katolicy wśród ludności polskiej również szybko nawiązują kontakty w parafiach Görlitz. Do ubiegłego roku diecezja Goerlitz była jedyną diecezją w Niemczech, która przyjęła członków. Administracja diecezjalna przypisała to także polskiej imigracji.

Ludność polska stanowi największą grupę obcokrajowców w Görlitz. Na drugim miejscu znajdują się mieszkańcy Syrii. Liczba ta przez długi czas spadała, ale w ciągu ostatnich trzech miesięcy ponownie nieznacznie wzrosła do 548. Ruch uchodźców wśród osób przybywających z Afganistanu ponownie się nasila. Podczas gdy dwa lata temu w marcu dwa lata temu w Görlitz mieszkało ich 128, obecnie jest ich 180.

  • Tutaj możesz zapisać się na bezpłatny newsletter Görlitz-Niesky.

Do Gorlitz nadal napływają ukraińscy uchodźcy wojenni. Podczas gdy w grudniu było ich 1244, obecnie w Görlitz jest ich 1312. Większość obcokrajowców mieszka na dużych obszarach w stylu wilhelmińskim w centrum i południowej części miasta, a następnie w gotowej do zamieszkania dzielnicy mieszkalnej Königshofen.

READ  Rewe wezwał z niesmakiem: Pod żadnym pozorem nie jedz mrożonych produktów
Continue Reading

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Commerzbank: zwycięzca przyszłych odsetek - Capital.de
Continue Reading

Trending