Connect with us

entertainment

Europejskie Nagrody Filmowe: Jak leci z filmem europejskim? | NDR.de – Kultura

Published

on

Europejskie Nagrody Filmowe: Jak leci z filmem europejskim?  |  NDR.de – Kultura

Stan na: 10 grudnia 2022 r. o 19:00

Kino europejskie przeżywa kryzys. 35. edycja Europejskich Nagród Filmowych w Reykjaviku dała ekspertowi filmowemu i redaktorowi „Tagesspiegel” Kristianowi Betzowi możliwość podsumowania roku 2022.

autorstwa Christiana Betza

Przed pandemią żaden kraj europejski nie odnotował jeszcze liczby odwiedzających, a sprzedaż biletów wszędzie dramatycznie spadła. Jakie historie opowiadane są obecnie w kinach? Jak branża filmowa radzi sobie z wyzwaniami pandemii, wojny na Ukrainie, a teraz kryzysu energetycznego? Przede wszystkim: Jak wzbudzić zainteresowanie społeczne produktami krajów sąsiadujących? Christiane Betz, pisarka i redaktorka kulturalna berlińskiego magazynu Tagesspiegel, jest znakomitą filmoznawczynią. Doskonale wie, że litość nie jest niczym nowym w sprawach europejskich.

Esencja filmu europejskiego

Christiane Betz, pisarka zajmująca się kulturą i redaktorka berlińskiej gazety Tagesspiegel, dobrze wie, że litość nie jest niczym nowym w sprawach europejskich.

Och, Europo, chciałbym wspomnieć o słynnym eseju zmarłego niedawno Hansa Magnusa Enzensbergera, jeśli chodzi o kino europejskie, a Europejskie Nagrody Filmowe znów są przyznawane. Satyryczna Utopia Enzensbergera została opublikowana w 1989 roku i dotyczyła europejskiego myślenia życzeniowego. Założenie Europejskiej Akademii Filmowej, której liczba członków wynosi obecnie około 4500 członków, stanowiło rok temu inspirujący akt, przywołujący jedność kulturową kontynentu wciąż podzielonego żelazną kurtyną. Ale czy od tego czasu nie wzrosła liczba nacjonalizmów?

W 1988 roku zdobywca I nagrody Krzysztof Kieślowski podziękował mu słowami: „Mam nadzieję, że Polska jest w Europie”. Politycznie robi to od dawna, ale kiedy ostatni raz widzieliśmy polski film? Istota filmu europejskiego jest co najmniej tak stara jak Unia Europejska: niemożność pokonania barier językowych i fragmentacji na małe, ledwo dochodowe rynki.

Czy to w Hiszpanii, na Węgrzech, czy w Niemczech: każdy, kto chodzi do kina lub ogląda filmy, zazwyczaj wybiera produkcję amerykańską lub lokalny tytuł. Sąsiednie kraje europejskie mogą być atrakcyjne jako miejsca wypoczynku, ale ich komiksowe historie i humor komediowy rzadko przekraczają granice. Pozostałych aktorów też prawie nie znamy, co najwyżej gwiazdy filmowego kraju – Francji.

Znaczący spadek sprzedaży biletów

Siedem z dziesięciu filmów, które odniosły największy sukces w Europie w 2021 r., to amerykańskie hity kinowe; Stany Zjednoczone znalazły się także w pierwszej dziesiątce innych rankingów, jak na przykład brytyjski film o Bondzie „Nie czas umierać”. Jeśli chodzi o kina, kilku pakietom pomocowym i środkom finansowym udało się jak dotąd zapobiec powszechnemu wymieraniu kina, ale większość prywatnych funduszy wkrótce się skończy.

READ  Nazan Ekes odznaczony Medalem Zasługi

Żaden kraj europejski nie powrócił do liczby odwiedzających sprzed pandemii, a sprzedaż biletów wszędzie dramatycznie spadła. Starsze pokolenie, które tradycyjnie stanowiło główną publiczność sektora artystycznego i jest szczególnie silne w Europie, odkryło łatwość transmisji strumieniowej na żywo; Chłopcy i tak dorastają z YouTube i Netfliksem. Zmiana w sposobie korzystania z mediów zyskała dodatkowy impuls dzięki koronie.

Więcej informacji

Aktorka Meltem Kaptan na rozdaniu nagród Lola © Britta Pedersen/dpa +++ dpa-Bildfunk Zdjęcie: Britta Pedersen

Mieszkanka Kolonii odeszła z ceremonii wręczenia nagród w Reykjaviku z pustymi rękami: Vicky Krebs została uznana za najlepszą europejską aktorkę. więcej

Możliwi kandydaci do nagród filmowych: „Trójkąt smutku” i „Al-Karas”

Kino w kryzysie, czyli filmy o kryzysie, tak można podsumować obecny styl roku 2022. Jednym z filmów typowanych do głównej nagrody Europejskich Nagród Filmowych jest nagrodzona w Cannes komedia satyryczna „Trójkąt smutku” Rubena Östlunda. o dekadencji bogatych. Gigantyczny statek rozbija się podczas rejsu, a klasa wyższa trafia na bezludną wyspę i polega na praktykach przetrwania załogi.

Metafora wraku statku wpisuje się w obraz burzliwej teraźniejszości: wydany w 2020 roku tom Europejskie „Kino Kryzysu” gromadzi eseje na temat dramatów społecznych braci Dardenne i Kena Loacha oraz filmy o kryzysie finansowym i neoliberalizmie . Niedobory mieszkań, migracja i izolacja Castle Europe. Estetyka wypadków samochodowych poruszana jest także w przedstawieniach Szkoły Berlińskiej.

Dzięki nagrodzonemu na Berlinale filmowi „Alcarràs” katalońskiej reżyserki Maríi Simón kolejny dramat o zmianach zagrażających egzystencjalnie jest jednym z pretendentów do nagrody filmowej. Rodzina hodowców brzoskwiń po raz ostatni zbiera się w swoim gospodarstwie na letnie zbiory. Wynajmowane grunty mają zostać opuszczone pod budowę parku ogniw słonecznych, a rolnikom grozi bezrobocie.

Więcej informacji

Ruben Östlund ze swoją złotą palmą  "Trójkąt smutku" W Cannes - © Joel C Ryan/Invision/AP/dpa +++ dpa-Bildfunk +++ Fotografia: Joel C Ryan

Szwed Ruben Östlund zdobył 75. Złotą Palmę w Cannes za swoją satyrę społeczną, w której dużo jest o Hamburgu. więcej

serial jako główny konkurs filmowy

Zmiany klimatyczne, kryzys energetyczny, pandemia i blokady, agresywna wojna Rosji z Ukrainą, inflacja, niedobór wykwalifikowanych pracowników – to wszystko powoduje problemy także dla branży filmowej. Obecnie w Europie ponownie obserwuje się wysoki poziom działalności produkcyjnej, zwłaszcza koprodukcji. Jednak wielu filmowców skarży się, że trudno jest skompletować dobrą ekipę, ponieważ operatorzy, projektanci czy technicy oświetlenia są zaangażowani w serial od tak dawna.

READ  Europejska Agencja Środowiska: Niemiecka woda pod prysznicem ma doskonałą jakość - Rozrywka

Jednak polska reżyserka i prezes Akademii Filmowej Agnieszka Holland nie wierzy w narzekanie. Dwa lata temu krzyknąłem do komisji branżowej: „Wyjdź ze strefy komfortu, musimy robić lepsze filmy”. Renesans zamiast zwykłego przetrwania: Holandia uważa, że ​​niepowodzeniem Europejczyków jest nietworzenie własnych portali nadawczych. Ona sama od dawna pracuje w Apple TV i Netfliksie.

Większa różnorodność w filmie europejskim

Dobra wiadomość pomimo wszystkich dylematów: europejski film pozostaje wierny swoim tradycjom społecznym i politycznym oraz bliskości ludzkich marzeń i koszmarów, a jednocześnie idzie z duchem czasu. Na przykład z Europejskim Zielonym Ładem, projektem Komisji Europejskiej i przyznaną po raz pierwszy nagrodą za zrównoważony rozwój. A także przy wyraźnie większej różnorodności, na przykład większej liczbie reżyserek w nominacjach do nagród filmowych.

Pliki do pobrania

W pustym budynku fabrycznym stoi rząd zegarów.  Od przodu zegarek widać bez wskazówek.  © Roberto Agagliate / photocase.de Zdjęcie: Roberto Agagliate
Vicky Krieps pali w filmie jako cesarzowa Elżbieta (Sissy). "stanik" Scenariusz: Mary Crozier © Ricardo Vaz Palma / Alamud Film Photography: Ricardo Vaz Palma

Wiedeń i reżyserka Marie Kreutzer zadedykowali jej dramat „Stanik” z Vicky Krebs w roli tytułowej, a ona podchodzi do cesarzowej na krótko przed jej czterdziestymi urodzinami.

Kiedy Marie Kreutzer, której dramat historyczny „Stanik” ma szansę zdobyć główną nagrodę, przeciwstawia stonowany wizerunek cesarzowej Sisi obrazem dławiącej się w kajdanach monarchy i uwalniającej się w brawurowym akcie usamodzielnienia, jest także opowiadając historię kobiet w Europie. Mieszkający w Danii irański wygnaniec Ali Abbasi umieścił w swojej ojczyźnie mroczny feministyczny dramat Święty Pająk, dzięki czemu irański ruch protestacyjny również cieszy się uznaniem w nominacjach.

Być może Iran jest obecnie obecny także w Europie. Za pośrednictwem Międzynarodowego Sojuszu Filmowców Bezbronnych, którego jest współzałożycielką, Akademia wspiera niedawno utworzone pierwsze niezależne stowarzyszenie irańskich filmowców. Inicjatywa angażuje się oczywiście także w ukraiński przemysł, m.in. organizując fundusze i materiały dla osób próbujących udokumentować wojnę. Jeden z takich filmów, „Mariopolis 2”, opowiadający o życiu podczas bombardowania Mariupola, ma wkrótce zostać przekształcony w dokument. Litewski reżyser Mantas Kvidaravicius został zastrzelony przez rosyjskich żołnierzy, a pracę dokończył jego partner.

Kruchość kulturowa Europy

Do tego dochodzi bojkot rosyjskich produktów. Jak się czujesz w związku z bojkotem? Jest to kluczowa kwestia w europejskim krajobrazie kulturowym i tutaj akademia poszła dalej. Z ceremonii wręczenia nagród wykluczyła także filmy nękanych rosyjskich dysydentów, takich jak Kirył Sieriebriennikow – jakby nie miały z tym nic wspólnego. Warto wspierać. Ukraiński reżyser filmów dokumentalnych Siergiej Łoźnica wiosną zrezygnował z pracy w akademii w związku z całkowitym bojkotem. Nawet jeśli czasami jest to polaryzujące: fakt, że Łoźnica został wyrzucony z Ukraińskiej Akademii Filmowej i był nieobecny w panelach podczas Dnia Ukrainy w Wenecji, mimo że na festiwalu pokazano jego film, ostatecznie bardziej dzieli Europę niż tworzy solidarność.

READ  Gniew z powodu Białorusi: Unia Europejska doradza w sprawie sankcji za przekierowanie samolotów

Różnorodność kontynentu jest jedną z jego mocnych stron, ponieważ radzi sobie on z ciągłymi różnicami i przeciwnościami. Dyrektor zarządzający Akademii, Matthijs Wouter Knoll, podkreśla następnie jednoczesne bogactwo kulturowe i słabość Europy. „Widzimy, co się dzieje, gdy ludzie nie rozumieją się nawzajem, na przykład z powodu manipulacji w mediach lub nadmiernie stronniczych reportaży” – Noll powiedział niedawno magazynowi Blickpunkt Film. Wtedy ludzie wierzą w nieprawdziwe rzeczy o swoich sąsiadach. Dobrym lekarstwem na to jest opowiadanie historii.

Walka o pojawienie się filmów europejskich

O tak, Europo: w jaki sposób więcej filmów może pokonać bariery językowe? Budżet brukselskiego programu mediów kulturalnych na rzecz koprodukcji i widoczności transgranicznej stanowi zaledwie 0,2% całkowitego budżetu Komisji Europejskiej. W każdym razie Europejska Akademia Filmowa uznała to wystąpienie za integralną część swojej misji i ogłosiła Europejskim Miesiącem Filmu. W programie uczestniczą kina z 35 krajów, które od połowy listopada opracowują programy zawierające aktualne tytuły, zachowując jednocześnie dziedzictwo i włączenie społeczne. Poprzez retrospektywę Pasoliniego w Bukareszcie czy program filmów krótkometrażowych dla osób z demencją w Danii – żeby wymienić tylko kilka. W akcji uczestniczy także serwis streamingowy Mubi, który udostępnił swoim abonentom 100 filmów europejskich.

My, sąsiedzi, kina i portale streamingowe: wzmacnianie podobieństw jest pod wieloma względami ważniejsze niż ceremonia, podczas której rozdawane są figurki, a gwiazdy chodzą po czerwonym dywanie.

Więcej informacji

Kobieta jedząca popcorn, uśmiechnięta, oglądająca film na laptopie w słuchawkach © IMAGO / Panthermedia Zdjęcie: Antonio Guillem

Filmin z Hiszpanii pokazuje, że kino i streaming uzupełniają się. Serwis błyszczy kinem niezależnym, takim jak From Nowhere Fatiha Akina. więcej

Szwedzki reżyser Ruben Östlund ze swoimi aktorami Jean-Christophe Foleyem (po lewej), Vicki Berlin i Woodym Harrelsonem na sesji zdjęciowej "Trójkąt smutku" W Cannes, gdzie film bierze udział w konkursie © IMAGO/TT

W Cannes rywalizowały trzy produkcje z hanzeatyckiego miasta. Helgi Albers z Funduszu Filmowego Moin zgłosiła bardzo pozytywne reakcje. więcej

Ten temat w programie:

Kultura NDR | Myśli w tej chwili 12.10.2022 | 13:05

logo NDR
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

und-Leben.de – polski film o molestowaniu zamieszczony na YouTube

Published

on

und-Leben.de – polski film o molestowaniu zamieszczony na YouTube

Dziennikarz telewizyjny Tomasz Siekelski zamieścił w weekend na YouTube film dokumentalny o nadużyciach w polskim Kościele katolickim. Film osiągnął już ponad siedem milionów wyświetleń.

Umieszczony na YouTubie dokument o molestowaniu seksualnym duchownych wywołał w Polsce powszechną panikę. Dokument znanego dziennikarza telewizyjnego Tomasza Szekelskiego przedstawia historię osób, które padły ofiarą przemocy ze strony urzędników kościelnych.

Pokazuje między innymi spotkania ofiar z byłymi oprawcami. Omówiono także tuszowanie i opóźnienia w kilku sprawach ze strony biskupstwa. Film nosi tytuł „Tylko nie mów nikomu” (niem. „Nie mów nikomu”).

Siedem milionów wyświetleń na YouTube

Koszt filmu, wynoszący 105 000 euro, zebrano dzięki crowdfundingowi. Dwugodzinny dokument w ciągu pierwszych 24 godzin obejrzało ponad trzy miliony widzów. Obecnie ma ponad siedem milionów wyświetleń. Film można oglądać z napisami polskimi i angielskimi. W filmie mogą być także wyświetlane napisy w języku niemieckim. Widzowie mogą wybrać je w Ustawieniach.


Dokumenty zostały udostępnione od weekendu Można go znaleźć na YouTube. | Wideo: YouTube

W wyniku działań edukacyjnych papieża Franciszka Kościół katolicki w Polsce stara się obecnie bardziej agresywnie zająć się problemem molestowania. W marcu polskie biskupstwo poinformowało, że od 1990 r. do połowy ubiegłego roku Kościół zgłosił 382 przypadki molestowania. 198 ofiar w chwili popełnienia przestępstwa miało mniej niż 15 lat. Sekelskiemu nie udało się jednak przeprowadzić wywiadu z przedstawicielem episkopatu na temat swojego filmu.

Biskupi i politycy reagują na dokumentację

„Przepraszam za każdą krzywdę, jaką Kościół wyrządził ludziom” – powiedział w sobotni wieczór polski arcybiskup Wojciech Polak. Film był „głęboko poruszony”.

Konferencja Episkopatu Polski również z radością przyjęła film i ponownie przeprosiła za znęcanie się nad dzieckiem. Jej przewodniczący biskup Stanisław Gądecki powiedział: „W imieniu całej Konferencji Episkopatu pragnę serdecznie przeprosić wszystkie osoby, których to dotknęło”. Podziękował reżyserowi za jego pracę. Oglądał dokument Sekelskiego „wzruszony i zasmucony”. Szef rządzącej partii Prawo i Sprawiedliwość Jarosław Kaczyński zapowiedział w niedzielę w świetle filmu zaostrzenie walki z pedofilią.

READ  Samochód uderza w kamienną ścianę na rondzie w pobliżu Wallern an der Trattnach
Continue Reading

entertainment

Holenderska rodzina królewska błyszczy w „Koningsdag” – królowa Máxima nie może dobrać sobie nakrycia głowy

Published

on

Holenderska rodzina królewska błyszczy w „Koningsdag” – królowa Máxima nie może dobrać sobie nakrycia głowy
  1. Strona główna
  2. Szeroka ulica wysadzana drzewami

Naciska

W Koningsdag królowa Máxima zaskoczyła wszystkich odważnym nakryciem głowy i pojawiła się z rojem motyli na głowie. Jednak wybór jej stroju nie był przypadkowy.

Emmen – Król Willem-Aleksander kończy 57 lat i cały kraj świętuje. Tradycyjnie dzień ku czci holenderskiego monarchy, znany również jako „Koningsdag”, obchodzony jest w całym kraju poprzez festiwale i imprezy uliczne. Jednak na oficjalnym przyjęciu to nie król Willem-Aleksander przykuł uwagę wszystkich; Królowa Maksima (52).

Rój motyli na głowie: królowa Máxima dokucza jej specjalnym dodatkiem w „Koningsdagu”

Król Holandii Willem-Alexander spędził swój wyjątkowy dzień w mieście Emmen, położonym w południowo-wschodniej części holenderskiej prowincji Drenthe. Towarzyszyła mu żona, królowa Máxima (52 lata) i ich trzy córki: Amalia (20 lat), Alexia (18 lat) i Ariane (17 lat).

Jak donosi holenderski dziennik De Telegraaf m.in. holenderską rodzinę królewską przyjęli tam burmistrz miasta Erik van Oosterhout i Jetta Klinsma, komisarz królewski w Drenthe. Naturalnie nie poszli na kompromis w kwestii mody na tę okazję.

Księżniczka Ariane (od lewej), księżniczka Amalia, królowa Máxima, król Willem-Alexander i księżniczka Alexia z Holandii pozują razem podczas Dnia Króla.  Rodzina królewska i członkowie rodziny królewskiej zwiedzają miasto w prowincji Drenthe.
Księżniczka Ariane (od lewej), księżniczka Amalia, królowa Máxima, król Willem-Alexander i księżniczka Alexia z Holandii pozują razem podczas Dnia Króla. Rodzina królewska i członkowie rodziny królewskiej zwiedzają miasto w prowincji Drenthe. © DPA/Frik van den Berg

Podczas gdy król Willem-Aleksander zachowywał prostą powściągliwość w niebieskim garniturze z lekkim krawatem, królowa Maxima błyszczała w szerokiej zielonej sukni i białej marynarce. To, co szczególnie przykuło uwagę, to ozdoba do włosów w kształcie roju zielono-złotych motyli.

Królowa Máxima przyciąga uwagę swoim nakryciem głowy: a oto dlaczego

Według holenderskiego magazynu libelle.nl ten przyciągający wzrok dodatek pochodzi od Perry’ego Rotjesa. Projektantka tworzyła w przeszłości biżuterię dla królowej Máximy. Wybór tego charakterystycznego egzemplarza nie powinien być przypadkowy. Ponieważ miasto Emmen znane jest jako miasto motyli. Mówi się też, że wyboru kolorystyki swojej garderoby dokonała świadomie. Flaga Emine jest zielono-biała.

Księżniczka Ariane (od lewej), księżniczka Amalia, królowa Máxima, król Willem-Alexander i księżniczka Alexia z Holandii pozują razem podczas Dnia Króla.  Zbliżenie na nakrycie głowy królowej Maksymy (fotomontaż)
Królowa Máxima przyciąga uwagę swoim nakryciem głowy: oto, co się za nim kryje © IMAGO/BSR Agency & IMAGO/PPE

W hadisie: Nie ma miejsca na negocjacje Królowa Holandii Maxima w sprawie kieszonkowego swoich trzech córek: Amalii, Alexii i Ariane. Wykorzystane źródła: De Telegraaf, libelle.nl

READ  Rok bezsensownej wojny, śmierci i zniszczenia - kiedy Rosja najechała Ukrainę
Continue Reading

entertainment

Zmarł reżyser Michael Verhoeven

Published

on

Zmarł reżyser Michael Verhoeven
  1. tz
  2. świat

Naciska

Michael Verhoeven, mąż Sinty Berger i reżyser filmu „Biała róża”, zmarł w poniedziałek w wieku 85 lat po ciężkiej, krótkotrwałej chorobie.

MONACHIUM – Michael Verhoeven odniósł światowy sukces filmami takimi jak „Biała róża” i „Straszna dziewczyna”. Teraz świat filmowy i jego żona Sinta Berger żegnają się: Verhoeven zmarł 22 kwietnia w wieku 85 lat. Podzieliła się tym jego rodzina Niemiecka Agencja Informacyjna W Monachium z. W związku z tym reżyser przed śmiercią przeszedł krótką i ciężką chorobę choroba Rodzina początkowo nie chciała podać więcej szczegółów na temat przyczyny śmierci. W piątek zostanie pochowany w najbliższej dzielnicy.

Reżyser Michael Verhoeven zmarł 22 kwietnia: od 1966 roku aż do śmierci był żonaty z aktorem Sintą Bergerem. © ImageBroker/Sigra Asmuel/Imago

Zmarł Michael Verhoeven: urodzony w aktorskiej rodzinie i posiadający kwalifikacje lekarza

Verhoeven urodził się w Berlinie w 1938 roku. Dorastał w teatralnej rodzinie. Jego matka Doris była aktorką, a ojciec Paul aktorem oraz reżyserem teatralnym i filmowym. Verhoeven zadebiutował w teatrze w wieku 13 lat w sztuce „Pünktchen und Anton” opartej na tej historii Powieść Erica Kastnera. Verhoeven dostał swoją pierwszą rolę filmową w Latającej klasie (1953), także adaptacji filmowej Kästnera.

Po kolejnych rolach w „Paukerze” (1958) i „Młodzieży sędziego” (1960) w reżyserii ojca, Verhoeven po ukończeniu szkoły średniej w 1957 roku zdecydował się zostać lekarzem, a następnie studiował medycynę w Monachium, Berlinie i Homburgu. Ukończył je w 1969 roku, uzyskując doktorat z „Psychologicznego maskowania guzów mózgu”.

Verhoeven poślubił Sentanę Berger w 1966 roku i wraz z nią założył Sentana Filmproduktions.

Jednak podczas studiów Verhoeven kontynuował działalność aktorską i zaczynał jako niezależny reżyser filmowy. Podczas kręcenia filmu „Jack i Jenny” (1963) Verhoeven poznał swoją żonę, Sintę Berger. W 1966 roku pobrali się i oboje założyli firmę Sentana Film Production. W 1967 roku Verhoeven zadebiutował jako reżyser filmem „Parungen”.

wysoki filmportal.de Mało który reżyser tak konsekwentnie i bezpośrednio zajmuje się w swoich dziełach kwestiami politycznymi. Główny nacisk położono na rozliczenie się z narodowym socjalizmem. Swoimi filmami wielokrotnie wywoływał dyskusje.

READ  Gwiazda Marvela Ray Stevenson umiera nagle podczas kręcenia filmu we Włoszech – całkowicie „zszokowany”, odpowiedział jego współpracownik

Sukcesy Verhoevena: „Biała róża” wywołała dyskusje – „Straszna dziewczyna” była nominowana do Oscara

Tak też jest w przypadku jego najsłynniejszego dzieła „Biała róża” (1982). W napisach końcowych filmu krytykowano fakt, że wyroki śmierci wydane przez „Sąd Ludowy” na grupę oporu były nadal uznawane przez niemiecki sąd za prawomocne. Prezentacja wywołała poważną debatę, a orzeczenia zostały unieważnione dopiero w 1998 roku.

Film „Straszna dziewczyna” (1991) pokazał, jak dziewczyna w swoim rodzinnym mieście zbiera informacje o nazistowskiej przeszłości i spotyka się z tego powodu z wrogością. Film był nominowany do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny w 1991 roku. Jego główne role wielokrotnie grają kobiety oporu, jak miało to miejsce w jego ostatnim filmie „Matka Courage” (1994), poruszającym tematykę narodowego socjalizmu.

Następnie ukazały się takie dzieła jak „Nieznany żołnierz” z 2006 roku, poruszający tematykę brytyjskich zbrodni wojennych podczas II wojny światowej. W tym roku otrzymał także nagrodę za całokształt twórczości Festiwalu Filmów Żydowskich. Poruszał także kwestię amerykańskiej kary śmierci w swojej pracy „Druga egzekucja – Ameryka i kara śmierci” (2011). W 2016 roku Verhoeven ponownie powrócił do kina jako producent filmu „Witamy w rodzinie Hartmannów” w reżyserii jego syna Simona Verhoevena.

Federalny Krzyż Zasługi i nie tylko: Michael Verhoeven otrzymał te nagrody

Był jednym z założycieli Niemieckiej Akademii Filmowej w 2003 roku i laureatem wielu nagród filmowych i politycznych, w tym Medalu Josefa Neubergera (1997) przyznawanego przez Centralną Radę Żydów i Federalnego Krzyża Zasługi (1999). . ) i Bawarski Order Zasługi (2002). W styczniu 2022 roku otrzymał za całokształt twórczości Nagrodę im. Helmuta Kuttnera przyznaną przez stolicę stanu Düsseldorf.

Niedawno świat filmowy opłakiwał także śmierć reżysera Percy'ego Adlona, ​​który zmarł w wieku 88 lat. Wielki smutek odczuwa także zmarły aktor Fritz Weber.

Continue Reading

Trending