Connect with us

Economy

Dow & Co dalej się ślizga: Strach przed stopami procentowymi na giełdzie

Published

on

Dow & Co dalej się ślizga: Strach przed stopami procentowymi na giełdzie


Raport rynkowy

Stan: 14.06.2022 22:56

Na dzień przed długo oczekiwaną decyzją Rezerwy Federalnej nastroje na giełdach uległy dalszemu pogorszeniu. Dow Jones spadł do najniższego poziomu od półtora roku.

Jak głęboko możesz zajść? Amerykańskie giełdy kontynuowały dziś spadki. Indeks wartości odniesienia, Dow Jones, spadł ponownie o 0,5 proc. Czasami odejmowanie było większe. Próba odzyskania nie powiodła się na początku handlu. W ciągu ostatnich czterech dni handlowych Dow spadł o prawie osiem procent. Szerszy S&P 500 również stracił więcej, spadając o 0,4 proc. Od wczoraj indeks jest oficjalnie w bessie. Jedynie zaawansowany technologicznie Nasdaq utrzymał nieco swoją pozycję twierdzącą.

O ile Fed podniesie stopy procentowe?

„Inwestorzy się martwią” – powiedział menedżer portfela Paul Nolte z Kingsview Wealth Manager. Z niecierpliwością wyczekują najważniejszego wydarzenia tygodnia, decyzji Rezerwy Federalnej w środę wieczorem. Na giełdach jest teraz pewne, że Fed podniesie główną stopę procentową o 0,75 punktu procentowego zamiast wskazanych 0,5 punktu procentowego. Byłaby to największa podwyżka stóp od 1994 roku. „Inwestorzy zdali sobie sprawę, że Fed nie ma już luksusu nie spieszyć się”, mówi obserwator rynku Yoshin Stanzel z brokera internetowego CMC Markets.

Ceny producenta znów rosną dwucyfrowo

Obawy inwestorów o stopy procentowe zostały wsparte przez nowe dane ekonomiczne. Ceny producentów w USA nadal nie wskazują na spowolnienie wysokiej inflacji. Wzrósł w maju o 10,8 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Tym samym wzrost pozostał widoczny w dwucyfrowym przedziale procentowym. W kwietniu nastąpił silniejszy wzrost, zrewidowany o 10,9 proc. Pierwsze szacunki wynosiły 11,0 proc.

Stopa inflacji w USA wzrosła ostatnio do 8,6 proc. Wielu ekonomistów już widzi narastającą spiralę płacowo-cenową i obawia się spowolnienia gospodarczego. W Stanach Zjednoczonych rośnie ryzyko recesji.

Indeks DAX spada już szósty dzień z rzędu

DAX również nie był w stanie nadążyć za trendem spadkowym. Stracił silne początkowe wzrosty cen i zamknął się o 0,9 proc. Był to szósty dzień strat z rzędu. W ciągu tygodnia DAX stracił dobre 1300 punktów. .

READ  Inflacja w Polsce: niższe podatki a inflacja

Brak wahań nastroju

Obecnie nic nie wskazuje na zmianę nastroju, mówi analityk Christian Henk z biura maklerskiego IG. Inwestorom nie podoba się obecna mieszanka inflacji, obaw o stopy procentowe i wynikającego z tego strachu przed recesją. „Lód na torcie to kolejne potencjalne zamknięcie w Chinach”.

Wskaźnik ZEW nieznacznie się poprawił

Na tle poważnych problemów na giełdach, dodatni indeks ZEW jest prawie niezauważalny. W końcu perspektywy gospodarcze niemieckich ekspertów finansowych poprawiły się ze stosunkowo niskiego poziomu. W czerwcu miara zaufania ZEW wzrosła o 6,3 punktu w stosunku do poprzedniego miesiąca do -28 punktów.

„To oznaka poprawy na minusie. Obecnie w środowisku globalnym jest niewiele miejsca na optymizm”, mówi Alexander Krueger, główny ekonomista Hauck Aufhäuser Lampe. Na nastroje wpływają przede wszystkim słaba logistyka dostaw i wysoka presja inflacyjna. Zaufanie nie powróci, dopóki geopolityka nie powróci na właściwe tory”.

Euro jest chwilowo poniżej 1,04 dolara amerykańskiego

Euro ponownie wzrosło wieczorem i cena 1,0420 dolarów. Czasami na krótko spadał poniżej poziomu 1,04 USD. Z dnia na dzień cena wspólnej waluty wyniosła 1,0397 USD, czyli mniej niż miesiąc temu. Wielu ekonomistów spodziewa się parytetu jeszcze w tym roku.

Silny dolar wywiera dużą presję na euro. Waluta amerykańska korzysta obecnie z oczekiwań dotyczących decydującej zmiany stóp procentowych w USA.

Ropa znów jest droższa

Dziś ceny ropy ponownie wzrosły. Wieczorem cena beczki North Sea Brent (159 litrów) wyniosła 124,62 USD, co oznacza przyzwoity 1,9-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego dnia. Analityk Jeffrey Haley z biura maklerskiego Oanda powiedział, że niepowodzenia rosyjskich dostaw nie mogą być zrekompensowane

Baryłka amerykańskiego typu West Texas Intermediate (WTI) wzrosła o 1,8 procent do nieco ponad 123 USD. Tym samym ceny ropy utrzymują się na wysokim poziomie. Od początku roku wzrosły o około 55 proc.

Bitcoin nadal spada

READ  Praca w Polsce: Jak powstają miejsca pracy między Kostrzynem a Słubicami

zejście z Bitcoin i wiele innych aktywów kryptograficznych kontynuowane. Dziś największa kryptowaluta pod względem kapitalizacji rynkowej spadła o prawie 20 000 USD. Najniższy poziom na platformie handlowej Bitfinex wynosił około 20 860 USD, najniższy poziom od półtora roku. Rekordowy poziom około 69 000 USD osiągnięto w listopadzie 2021 r. Obawy o inflację i stopy procentowe były głównymi przyczynami spadku cen. Ryzykowne inwestycje, takie jak kryptowaluty, są obciążone określoną zmianą stóp procentowych, ponieważ nie generują żadnych bieżących dochodów odsetkowych.

Air France-KLM zbiera fundusze

Linie lotnicze Air France-KLM zebrały miliardy od inwestorów na spłatę pomocy państwa z kryzysu koronowego. W sumie grupa wygenerowała około 2,26 miliarda euro dzięki emisji nowych akcji. Większość tej kwoty zostanie przekazana na wymianę sub-obligacji w wysokości około 1,7 miliarda euro, w czym państwo francuskie pomogło spółce dobry rok temu. Pozostała część środków przeznaczona jest na redukcję zadłużenia.

MorphoSys oczekuje zaległych płatności

Akcje MorphoSys wzrosły o 16 procent w późnym obrocie. Firma biotechnologiczna przekazuje opracowanie dwóch preparatów przeciwciał w nowe ręce. Firma biotechnologiczna zawarła z amerykańską firmą Human Immunology Biosciences (HIBio) umowę licencyjną na lek na nerki felzartamab i lek przeciwnowotworowy MOR210. Posunięcie to ma na celu pomóc Morphosys skupić swoje zasoby na opracowywaniu ważniejszych leków do walki z rakiem. Oprócz zaliczki w wysokości 15 mln USD na MOR210 przy podpisaniu umowy, Bawarczycy mają prawo do przyszłych wpłat do 1 mld USD dla obu programów.

Ponadto MorophoSys i partner Incyte, Pfizer, uczestniczą w nowym sojuszu badawczym. W testach lek przeciwnowotworowy MorphoSys Monjuvi, wraz z lenalidomidem firmy Pfizer i specyficznym białkiem fuzyjnym, zostanie podany pacjentom z białaczką z chłoniakiem rozlanym z komórek B (DLBCL). MorphoSys rozszerza w ten sposób swój rurociąg badawczy o Monjuvi, który został już zatwierdzony w USA i jest sprzedawany w Europie pod nazwą Minjuvi.

Evotec wyraża zgodę na współpracę z spółką zależną J&J

Firma biotechnologiczna Evotec chce badać nowe składniki aktywne wraz ze spółką zależną amerykańskiej firmy farmaceutycznej Johnson & Johnson. Firma ogłosiła, że ​​Evotec otrzyma płatności za badania i zaległe płatności w wysokości do 210 milionów euro za każdy projekt w ramach tej współpracy. Evotec otrzyma tantiemy za potencjalne produkty wynikające ze współpracy.

READ  Misja gospodarcza Polski pokazuje potencjał i niepewności

Hornbach Holdings obniża prognozę zysków

Operator sieci sklepów AGD, Hornbach Holdings, jest bardziej pesymistycznie nastawiony do ewolucji dochodów w bieżącym roku podatkowym ze względu na wyższe ceny i bieżące problemy w łańcuchu dostaw. Skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) będzie w latach 2022/23 dwucyfrowy niższy w porównaniu do 362,6 mln euro w roku poprzednim. Wcześniej Hornbach zakładał tylko niewielki minus. Jeśli chodzi o sprzedaż netto, Hornbach nie zmienia jednak swoich prognoz na bieżący rok.

Egzaminy Atos dzielą się i wprowadzają nowych szefów

Francuska firma informatyczna Atos odpowiada na ciągłe trudności dzięki nowej strukturze korporacyjnej. Rozważany jest podział na dwie spółki giełdowe. Atos poinformował również, że pod koniec września ze spółki odejdzie prezes Rudolf Bellmer. Dyrektor finansowy Uwe Stelter niespodziewanie ogłosił w marcu przejście na emeryturę. Atos był ostatnio zaskoczony dwoma ostrzeżeniami o zarobkach w krótkim okresie. Siemens jest głównym udziałowcem Atos.

Strajk południowokoreańskich kierowców ciężarówek zakłóca produkcję chipów Samsunga w Chinach

Produkcja półprzewodników Samsung Electronics w Chinach została zakłócona w wyniku strajku kierowców ciężarówek w Korei Południowej. Południowokoreańska firma produkująca alkohol izopropylowy (IPA) do czyszczenia chipów półprzewodnikowych nie może wysłać produktu do chińskiej firmy dostarczającej chipy do Fab Chips firmy Samsung Electronics w Chinach ze względu na embargo na południowokoreańskich kierowców ciężarówek, Korea International Trade Stowarzyszenie (KITA) powiedziało z . Eksport 90 ton IPA lub dostawa opóźniła się o tydzień.

Kierowcy ciężarówek zaczęli wyprowadzać się 7 czerwca, aby płacić wyższe pensje i zagwarantować płace minimalne w obliczu gwałtownego wzrostu cen paliw. Nakłada to większą presję na łańcuchy dostaw, które już są pod presją na całym świecie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  Schulz odrzuca polskie roszczenia odszkodowawcze

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  Znaczący potencjał cenowy: akcje Plug Power, Ballard Power & Co: Akcje wodoru Bycze analitycy | biuletyn Informacyjny

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Published

on

Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką

Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.

[–>

Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).

[–>

Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.

[–>

Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder

[–>

Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.

[–>

Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.

[–>

Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.

[–>

[–>

READ  Zapasy wodoru: pojedynek! - Kolejny rozdział w Nel ASA, Plug Power and Co!

Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.

[–>

Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)

Continue Reading

Trending