Connect with us

entertainment

Dorothy Unscathed: „Nie żałuję jednego kawałka”

Published

on

Pani Unscathed, rozstanie powinno było być poprzedzone nieporozumieniem między panią a nowym reżyserem teatralnym Danielem Morgenrothem. Czy to prawda?

I.

Od 2013 roku prowadzę Zittauer Schauspiel. Myślałeś, że zostaniesz w Zittauer przez osiem lat?

Nie liczyłem lat, moim celem było marzenie marzeń i osiąganie celów.

Czy nadal są cele, których nie osiągnąłeś osiem lat temu?

Jest wiele rzeczy, które chciałbym osiągnąć. Polscy sąsiedzi z pogranicza muszą jechać półtorej godziny, żeby dojechać do najbliższego teatru. Droga do Zittau jest znacznie krótsza. Wielkim marzeniem było zintensyfikowanie działalności transgranicznej i stanie się sceną dla publiczności z trzech krajów. Dzięki współpracy z naszymi czeskimi i polskimi partnerami to marzenie w pewnym stopniu się spełniło. Na przykład chcieliśmy pokazać bajkę świąteczną w dwóch językach i pokazać ją przez tydzień po polsku. Teraz robimy ten krok w rozdziale Oliviera Garofalo „To było to, czego nie było”. Spektakl porusza temat przemocy domowej wobec dzieci, problemu zaostrzonego przez pandemię i jednocześnie na nim skoncentrowanego. Utwór po raz pierwszy pokazano w Polsce w maju, po premierze w Zittau w lutym 2020 roku. Tymczasem w Bogatni odbył się kolejny występ pedagogów. W polskich szkołach zostanie wprowadzony od września.

Dlaczego to nie zadziałało wcześniej z bajką bożonarodzeniową?

Pokazy bajek zawsze były dobrze obecne. Kilka koncertów po polsku oznaczało, że będziemy grać mniej koncertów po niemiecku. Nie chcieliśmy tego. Poświęcenie większej ilości czasu na bajkę kosztowałoby nas inną produkcję. To też nie było rozwiązanie.

Poza „to nie to”, prawdopodobnie żaden inny kawałek twojego czasu nie zostanie zabrany. Niektóre utwory zostały wykonane tylko raz. Jak widzisz tę decyzję?

Teatr, który zawsze łazi z głodu, nie działa na śmietniku. Utwory zostały ukończone i wprowadzone na premierę stosunkowo niewielkim wysiłkiem. Nie wolno nam zapominać, że źródła utrzymania zależą również od produkcji. Nie muszę rozumieć tej Zittau tabula rasa.

READ  "Wasted Time" w Arte na żywo i w telewizji: Anna Justice w Arte

Wraz ze zmianą dyrekcji sceny nie ma zmian w obsadzie. Wcześniej tak nie było. dlaczego teraz?

W firmie obowiązuje umowa, że ​​podczas pracy na krótki czas nie można przedłużać żadnych umów.

Wskazał. Czerwony: Krótkoterminowa umowa o pracę wygasa pod koniec lipca.

Jak podsumowuje Pan osiem lat bycia reżyserem teatralnym w Zittau?

Po pierwszym roku mieliśmy rosnącą liczbę widzów, osiągnęliśmy rekordową frekwencję w Waldbühne i byliśmy w stanie podwoić dochody w porównaniu do wydatków, a obłożenie było imponujące. Z artystycznego punktu widzenia: W Niemczech wystawiliśmy wiele prawykonań i premier światowych. Zewnętrzne postrzeganie teatru Zittau jest surowe i nowoczesne.

Odtworzono zbyt wiele niedawnych utworów, nieznanych niektórym widzom. Czy publiczność Zittau nie jest tak otwarta, jak często się to mówi?

Jeśli zależy to od liczby zwiedzających, publiczność jest otwarta. Oczywiście część publiczności woli oglądać komedie czy bajki. Inni chcą doświadczyć teatru intelektualnego. Myślę, że każdy miał coś dla siebie. Są też kawałki, które nie były zbyt dobre do uchwycenia. Tak więc „palący/niepalący” nie mieli poczucia humoru, jakie mieli widzowie teatru Zittau. Ale nie żałuję, że wybrałem jeden do cięcia.

Kilka udanych filmów, takich jak „Honig im Kopf” czy „Bardzo najlepsi przyjaciele”, zostało ostatnio pokazanych na scenie w niemieckich teatrach. Dlaczego nie w Zittau?

Świadomie nie chcieliśmy wskakiwać na drogę do sukcesu. Nie możesz ciągle czegoś kopiować. Zależało mi na tym, żeby odnieść sukces, ale wciąż wyjątkowy. Do teatru przywieźliśmy też filmy. Najlepszym przykładem jest Jungle Theatre oparty na filmach Bud Spencer i Terence Hill.

Jak udało ci się zamienić te kultowe filmy w sztuki?

Zabrakło nam regionalnych legend bohaterów. „Zorro” czy „Robin Hood” to wspaniałe przygody, ale wszystkie zostały rozegrane w Jonsdorfie. Chcieliśmy dalej rozpieszczać publiczność czymś nowym i zaskakującym. Teatr potrzebuje publiczności w Waldbühne. Myśleliśmy na przykład o zrobieniu „Piotrusia Pana” lub „W 80 dni dookoła świata”, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na Buda Spencera i Terence’a Hilla. Uzyskanie praw nie było łatwe. Negocjowaliśmy tam iz powrotem z spadkobierczynią firmy produkcyjnej i ostatecznie spotkaliśmy się w środku.

READ  Słynny Niemiecki Chór Chłopięcy dodaje własny chór dziewczęcy

Który utwór wspominasz najbardziej czule?

Jednym z moich ulubionych był Alois Nebel. Ten kawałek miał tak dużo skupionej energii i emocji, że był dla mnie zaskoczeniem. Wspaniale jest być zaskoczonym. Historia, która najbardziej mnie poruszyła, to „Am Boden”. Rzadko mam taką łatkę pod skórą.

Czy są jakieś elementy, które chciałbyś osiągnąć, ale z jakiegoś powodu nie zostały pokazane?

Tak, jest komplet kawałków. Niektórzy zostali w basenie. Jest wiele powodów. Nie jest mi smutno, że zrobiliśmy dla niego inne sztuki.

Czego życzysz sobie w przyszłości Teatru Zitau?

Chciałbym zobaczyć wiele świetnych projektów dla personelu, wiele wspaniałych ról i bezpieczeństwa dla aktorów oraz wspaniałe doświadczenia teatralne w przyszłości dla publiczności.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

„Niebieska kobieta” Strobla to coś więcej niż powieść MeToo

Published

on

Frankfurt nad Menem. Niemiecka Nagroda Książkowa 2021 trafi do pisarki Ange Ravik Strobel. Jury ogłosiło to w poniedziałek we Frankfurcie nad Menem. Strobel została uhonorowana za powieść „Blaue Frau”. Nagroda dla najlepszej powieści niemieckojęzycznej roku została przyznana 25 000 euro.



    Autorem jest Ravik Strobel.


© Sebastian Julnow
Autorem jest Ravik Strobel.

Pozostałych pięciu zawodników otrzyma po 2500 euro każdy. Ceremonia wręczenia nagród w Kaisersaal w Römer City Hall na dzień przed otwarciem Targów Książki we Frankfurcie była transmitowana na żywo.

Początkowo młoda kobieta była w rozpaczliwym stanie: odurzyła się likierem w obcym mieszkaniu w obcym kraju, drzwi były zamknięte i wyobrażała sobie, jak będzie zeznawać w sądzie w Helsinkach. Ma nadzieję, że zadrżą ręce związanych mężczyzn. Młoda kobieta, która nosi trzy imiona – Nina, Sala, Adina – przeżywa traumę i doświadcza oderwania od świata, co ilustruje pierwszy rozdział powieści Antje Ravik Strobel „Niebieska kobieta”.

Na ponad 420 stronach 47-letni pisarz opowiada historię MeToo o kobiecie szukającej sposobu na dalsze życie po tym, jak została zgwałcona. Blue Woman dotyczy również struktur władzy w związkach, instytucjach i państwach. Chodzi o władzę i mentalny podział między Wschodem a Zachodem, związek między pieniędzmi a władzą oraz wyzysk ludzi w rzekomo zjednoczonej Europie 2004 roku.

Strobel potraktował temat z „egzystencjalną siłą i poetycką precyzją”, orzekło w poniedziałek jury Niemieckiej Nagrody Książki. „Historia usamodzielniania się kobiet rozszerza się na odzwierciedlenie konkurujących ze sobą kultur pamięci w Europie Wschodniej i Zachodniej oraz różnic we władzy między płciami”.

Strobel, który zdobył już wiele nagród literackich, umiejętnie zmieniał poziomy i sceny czasu. Adina leci z czeskiego ośrodka narciarskiego Harrachov do Berlina, gdzie zostaje uchwycona przez dominującego i błyskotliwego fotografa Rickie, który wkrótce wysyła ją na szkolenie do Uckermarku, gdzie przy granicy z Polską za funduszem powstanie centrum kulturalne.

READ  „Kotwica”: aktorka Sila Shaheen publikuje urocze rodzinne zdjęcie

Jedna zbrodnia zmienia wszystko, Adina ucieka do Finlandii. W hotelu, w którym wykonuje niepewną pracę, poznaje profesora Leonidsa, posła do Parlamentu Europejskiego z Estonii. W związku ze starszym mężczyzną najpierw eksploduje nadzieja. Życie psychiczne bohaterów często znajduje odzwierciedlenie w opisach przyrody. Liryczne klipy z tajemniczymi spotkaniami z niebieską kobietą w porcie w Helsinkach przecinają i odwracają fabułę. Tożsamości narratora i bohatera coraz bardziej się zacierają.

„Niebieska kobieta” to także powieść rozwojowa. Podczas czytania pojawia się pytanie, w jaki sposób Adina może uwolnić się od ról narzucanych jej przez różnych mężczyzn, a także społeczność gejowską otaczającą fotografa Ricky’ego. Czy „Ostatni Mohikanin” jest wyjściem? Tak Czeszka opisywała się w rozmowach jako nastolatka – odnosząc się do tego, że jest ostatnią miejscową nastolatką w swojej wiosce, a ton nadają turyści narciarscy z Niemiec i Rosji. Jako Mohikanin czuje się silna, wolna i niezależna.

Poczdamska pisarka pracowała nad Błękitną kobietą przez osiem lat, otrzymując stypendium w Los Angeles i Helsinkach. Niewykluczone, że sama spotkała urzędników kulturalnych, którzy byli wzorami dla niekiedy przerysowanych bohaterów powieści. To, co wyróżnia Blue Woman, to sposób, w jaki Strobel łączy indywidualną walkę zgwałconej kobiety i jej drogę do usamodzielnienia się z fundamentalnymi pytaniami o nadużywanie władzy i wyzysk w Europie.

Więcej od RP ONLINE

Jury nominuje nominację do Niemieckiej Nagrody Książkowej

Te 20 powieści zostało nominowanych do Niemieckiej Nagrody Książkowej

Średniowieczny MeToo

Continue Reading

entertainment

Jenny Elvers: „Doprowadził mnie do granic możliwości”

Published

on

Jenny Elvers staje przed zadaniem położnika-położnika w serii raportów SAT.1 „Die Herzblut-Task”.

Raport celebrytów do służby. Ale tym razem nie są w drodze jako aktorzy, komicy czy modele. Jenny Elvers (49), Wayne Carpendale (44), Jorge Gonzalez (54), Faisal Kawusi (30), Patricka Lindnera (61) i Lily Baker (45) odbywa szkolenie w zakresie pielęgniarstwa szpitalnego w ramach programu SAT.1 “Misja bicia serca – gwiazdy pielęgniarstwa”. Towarzyszą pielęgniarkom w ich codziennej pracy przez cztery tygodnie, a także pomagają sobie. Każda gwiazda jest umieszczana na innej stacji. Jenny Elvers przechodzi przez wzruszające sceny na oddziale położniczym, ale popycha ją emocjonalnie do granic możliwości.

Jenny Elvers i jej syn Paul mają jedno serce i jedną duszę. Na powyższym filmie możesz zobaczyć, jak Paweł zmieniał się na przestrzeni lat.

Oczekiwania Jenny Elvers zostały przekroczone

Trening w szpitalu wymagał wiele od aktorki i prezenterki. Powiedziała w sobotę 1: „Oczekiwałam ciężkiej pracy, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. To też się wydarzyło. Emocjonalnie pchnęło mnie to do granic możliwości i zabrało mnie trochę na ludzki poziom”. Jenny Elvers zaczęła o 6 rano i była szkolona przez swoją nauczycielkę Sandrę. Blondynka była między innymi odpowiedzialna za pomiar ciśnienia i temperatury krwi pacjenta. 49-latek badał dzieci, potrząsał nimi i owijał je. dla mamy Paweł Elvers (20) Zadanie serca.

Najbardziej emocjonalne przeżycie Jenny Elvers: „Pozwolić dziecku odejść po kilku dniach bólu”

Praca z noworodkami to dla wielu bardzo fajny pomysł. Jenny Elvers również znalazła wiele w swojej nowej roli, aby być „naprawdę, naprawdę uroczą”. Jednak gwiazda reality TV również musiała doświadczyć ciosów losu, które trafiają w serce. Na przykład, co mówisz świeżo upieczonej matce bliźniaków, kiedy jedno dziecko żyje, a drugie nie żyje? Gratulacje i kondolencje w jednym zdaniu? – pyta Jenny Elvers. Dlatego zajmowanie się noworodkiem wymaga nie tylko „wielkiej wrażliwości”, ale także „historii wokół niego”.

READ  Obrzydliwy? Danny Buchner śpi w palarni w Promi BB!

Podczas stażu nastąpił kolejny przełomowy moment dla aktorki. Noworodek przeszedł już odstawienie leku. Urząd ds. Młodzieży od lat próbował bezskutecznie podjąć działania przeciwko rodzinie dziecka. Dla Jenny Elvers było to „straszne” doświadczenie: „Pozwól dziecku odejść po tym, jak dziecko zostało ranne kilka dni później”.

Jenny Elvers jest „wdzięczna” za zdrowie syna

W przeszłości Jenny Elvers często wcielała się w rolę pielęgniarki, występując w serialach takich jak „Nicola”. W serialu „Weterynarz dr Mertens” zagrała rolę przebiegłej asystentki dr Mertensa. Mertens (Elżbieta Lans, 50). Była więc „bardzo podekscytowana” swoimi zadaniami w szpitalu. Ale nie była lepiej przygotowana: „To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, naprawdę nic!” Ponieważ była pielęgniarką, Jenny Elvers jest jej wdzięczna: “Jestem wdzięczna, że ​​pozwolono mi uczestniczyć w tym projekcie. Jestem też wdzięczna, że ​​mój syn jest zdrowy. Dopiero w szpitalu naprawdę zdajesz sobie sprawę, jak bardzo powinieneś doceniać takie rzeczy.”

„Misja pasji i troski – gwiazdy w trosce” zostanie wyemitowana w SAT.1 w poniedziałek o godz. 20:15 18 października 2021 r.

Wayne Carpendale jest również na początku „Zadania Die Herzblut” jako opiekun i jest zdecydowanie wdzięczny za zdrowie swojego syna. Na poniższym filmie możesz zobaczyć małych szaleńców grających kapitana ze swoim słynnym ojcem.

© BUNTE.de
Continue Reading

entertainment

Aktualne wskazówki dotyczące strumieniowania z biblioteki multimediów ARTE/COP26, BioNTech, Amos Oz, serii filmów Kieślowski

Published

on

Strasburg (OTS) –

Światowy Szczyt Klimatyczny – Wielkie Wyzwanie
Po trzech latach dotkliwej suszy, latem 2021 r. Europa nawiedziła ulewne deszcze i pożary. Czy klimat jest szalony? Szczyt klimatyczny w Glasgow znajduje się pod ogromną presją sukcesu: czy uda się osiągnąć na czas cele, które sobie wyznaczył? W ramach programu „Światowy Szczyt Klimatyczny – Wielkie Wyzwanie” zespół ARTE spogląda wstecz na 30-letnie światowe konferencje klimatyczne, oceniając i szukając odpowiedzi na najbardziej palące pytania. W samą porę na COP26 w Bibliotece Mediów ARTE dostępnych jest kilka filmów dokumentalnych, dokumentalnych i reportaży dotyczących palącej kwestii ochrony klimatu.

Online pod adresem arte.tv/klimawandel (https://anws.co/b8wUd/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6-5f3ae3325f7e%7%).

Z prędkością światła po szczepionkę – BioNTec
Medyczni małżonkowie Ugur Sahin i Özlem Türeci mają wieloletnie doświadczenie w dziedzinie technologii mRNA ze względu na ich pracę w dziedzinie immunologii i badań nad rakiem, co jest warunkiem wstępnym do opracowania szczepionki przeciwko Covid-19. Michael Schindhelm zagląda za kulisy kopalni złota w Moguncji i w swoim filmie dokumentalnym podkreśla, jak BioNTech poszukuje szczepionki przeciwko Sars-Cov-2.

Online od 20 października (https://www.arte.tv/de/videos/103509-000-A/mit-lichtspiegel-zum-impfstoff/). Przejdź na presse.arte.tv (https://anws.co/b8wUf/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6-5f3ae3325f7e%7D).

Prototypowy człowiek – wielki błąd w medycynie

Kobiety żyją dłużej niż mężczyźni, ale pozostają w tyle, jeśli chodzi o opiekę medyczną: otrzymują mniej diagnoz i dłużej czekają na leczenie niż mężczyźni. Dokument w ekscytujący i uderzający sposób rzuca światło na mechanizmy prowadzące do zaniedbania kobiet w sektorze zdrowia.

Online do 14 grudnia. (https://www.arte.tv/de/videos/102997-000-A/prototyp-mann-der-grosse-irrtum-der-medizin/)

Amos Oz: Czwarte okno
tablica postaci
Amos Oz jest uważany za najważniejszego pisarza w Izraelu i był żydowskim sumieniem swojego pokolenia. Zmarł w 2018 roku w wieku 79 lat. Kiedyś tak podsumował temat swoich prac: Nieszczęśliwe rodziny. Ale jego praca to także historia rozwoju społecznego i politycznego Izraela.

Online od 20 października (https://www.arte.tv/de/videos/092124-000-A/amos-oz-das-vierte-fenster/). Awans na presse.arte.tv (https://anws.co/b8wUi/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6-5f3ae3325f7e%7D)
Na początku sezonu literackiego ARTE umieszcza w sieci szeroką gamę programów z grupą „Focus on Literature: Works, Authors, and Controversies” (https://anws.co/b8wUj/%7B5123fcfe-f750-4199-96b6- 5f3ae3325f7e%7D)”.

READ  Dyskryminacja: UE podejmuje działania przeciwko Węgrom i Polsce

Dom na skarpie
Japoński serial opowiada o japońskiej Risaku, która prowadzi spokojne życie z mężem i trzyletnią córką. Nagle zostaje powołana na członka ławy przysięgłych w procesie o zabójstwo dziecka, który radykalnie zmienia jej pogląd na macierzyństwo. W miarę postępu procesu Risako rysuje coraz więcej paraleli między historią oskarżonej matki a jej przeszłością i kwestionuje jej sytuację życiową.

Online do września 2022 r. (https://www.arte.tv/de/videos/RC-021502/das-haus-am-hang/)

Filmy Krzysztofa Kieślowskiego
Jeden z najwybitniejszych polskich filmowców – Krzysztof Kieślowski zmarł 25 lat temu. ARTE wyświetla trzy ze swoich filmów wyłącznie online: „Krótki film o morderstwie” i „Miłosny film krótkometrażowy” z Dziesięciu Przykazań, a także „Potencjalna szansa”.

Online do lutego 2022 r. (https://www.arte.tv/de/videos/RC-021573/die-filme-von-krzysztof-kieslowski/)

Kontakt z mediami:

Manuel Schonung | [email protected] | +33 3 90 14 2009
Michael Kress | [email protected] | +33 3 90 14 2163

Oryginalna treść: ARTE GEIE, przekazana przez aktualności
Oryginalna wiadomość: https://www.presseportal.de/pm/9021/5048733

Continue Reading

Trending