Connect with us

Economy

Do 100 km/h w 0,956 sekundy: pięć nowych rekordów mobilności elektrycznej

Published

on

Do 100 km/h w 0,956 sekundy: pięć nowych rekordów mobilności elektrycznej

Do 100 czegoś w 0,956 sekundy
Pięć nowych rekordów w dziedzinie elektromobilności

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Elektromobilność nieustannie ustanawia nowe rekordy – i to nie tylko pod względem nowych numerów rejestracyjnych. W ostatnim czasie pobitych zostało kilka rekordów wydajności, niektóre nawet w Księdze Guinnessa: przejechanie niesamowitego dystansu 2573 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora lub przebiegnięcie od 0 do 100 w mniej niż sekundę.

Wielu użytkowników samochodów staje obecnie przed pytaniem, czy przejść na elektromobilność, czy pozostać wiernym silnikowi spalinowemu. Wielu nadal wątpi, że silnik elektryczny to koncepcja niedoskonała. Jednak samochody elektryczne od dawna stały się szybkimi i przyjemnymi środkami transportu na co dzień, które w niektórych obszarach znacznie przewyższają silniki spalinowe. Świadczą o tym m.in. nowe szczyty w dziedzinie elektromobilności, której potencjał wydaje się daleki od wyczerpania.

Mythen przyspiesza od 0 do 100 km/h w 0,956 sekundy

Przebieg 12,3 m wystarczy, aby Mythen ze startu zatrzymanego osiągnął prędkość 100 km/h.

(Zdjęcie: Alessandro della Bella/ETH Zurych)

Od wielu lat Uniwersytet w Stuttgarcie i Szwajcarski Federalny Instytut Technologii w Zurychu rywalizują w wyścigach prędkości od 0 do 100 km/h. W 2022 r. niemieccy studenci byli w stanie ustanowić nowy rekord w niecałe 1,5 sekundy, ale Szwajcar pobił ten wynik we wrześniu 2023 r. Mythen to nazwa szwajcarskiego eksperymentalnego samochodu prędkości, którego 12,3 metra, czyli 0,956 sekundy wystarczy, aby przejechać z zatrzymanie w strefach prędkości. Składa się z trzech cyfr.

Oprócz czterosilnikowego napędu na wszystkie koła o mocy 240 kW/326 KM i masy zaledwie 140 kg, do osiągnięcia rekordu kluczowa była także stabilność. Oprócz tylnych i przednich błotników start uniemożliwiał rodzaj odkurzacza, który wciągał samochód do ziemi już na pierwszym metrze.

Rimac Nievera bije wiele rekordów w wyścigach szybkościowych

Mówi się, że Rimac Nevera ustanowił 23 nowe rekordy wydajności na poligonie w pobliżu Papenburga.

Mówi się, że Rimac Nevera ustanowił 23 nowe rekordy wydajności na poligonie w pobliżu Papenburga.

(Zdjęcie: Rimac)

Ale nie tylko elektryczne samochody koncepcyjne są w stanie bić rekordy prędkości. Supersportowy samochód Rimac Nevera, samochód elektryczny, który można kupić na ulicach, również pobił lub pobił latem kilka rekordów. Jego silnik elektryczny o mocy 1408 kW/1914 KM i momencie obrotowym 2360 Nm czyni go już najmocniejszym produkowanym samochodem sportowym na świecie.

Teraz chorwacka flądra elektryczna wykazała się także imponującymi wynikami podczas jazd próbnych podczas testu samochodowego w Papenburgu: sprint do 100, 200 i 400 km/h został oficjalnie zarejestrowany w czasie odpowiednio 1,81, 4,42 i 21,31 sekundy. Nowym rekordem jest między innymi czas wyścigu wynoszący 400 km/h, potwierdzony przez osoby trzecie. Według doniesień, w samochodzie wyposażonym w dopuszczone do ruchu drogowego opony Michelin Cup 2 R podczas testów wykorzystano 23 z nich. Rimac chce wyprodukować tylko 150 egzemplarzy Nievery, której cena wynosi około dwóch milionów euro.

Muc22 pokonuje na jednym ładowaniu dystans 2573 kilometrów

Na jednym ładowaniu akumulatora muc22 przejechał 2573 km.

Na jednym ładowaniu akumulatora muc22 przejechał 2573 km.

(Zdjęcie: Uniwersytet Techniczny w Monachium)

Jednak najważniejszą walutą e-mobilności jest skala. Ponieważ w wielu samochodach elektrycznych rozwiązanie to nadal wydaje się skalowalne, wielu kierowców nadal postrzega silniki spalinowe jako lepszą alternatywę. Ale 2573 kilometry? Oznacza to, że alternatywa elektryczna nie budzi wątpliwości. Jednak samochód, który ustanowił ten rekord we wrześniu 2023 r., jest przypadkiem dość szczególnym. Jest to aerodynamiczny jednomiejscowy pojazd o współczynniku oporu powietrza 0,159 i masie 170 kg.

Muc22 jest zasilany przez stale wzbudzony silnik synchroniczny o mocy zaledwie 400 watów (0,5 KM). Zasilanie pochodziło z akumulatora o pojemności 15,5 kWh. Średnie zużycie wyniosło 0,6 kWh na 100 km. Dla porównania: ilość benzyny, którą przeciętny Volkswagen Golf potrzebuje na 100 kilometrów, zawiera około 100 razy więcej energii.

Iveco eDaily holuje 153,58 tony

Iveco eDaily przymocowało słup ważący ponad 150 ton i przesunął go o 30 metrów.

Iveco eDaily przymocowało słup ważący ponad 150 ton i przesunął go o 30 metrów.

(Zdjęcie: Iveco)

W lipcu 2023 r. włoski producent pojazdów użytkowych Iveco ustanowił nowy rekord świata w zakresie najwyższej masy holowanej przez elektryczną ciężarówkę. W ramach akcji, która została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa, samochód Iveco eDaily był w stanie zaczepić samochód Iveco, a eDaily przeciągnął ten słup o łącznej masie 153 ton na odległość 30 metrów.

Skoda Enyaq driftuje 7,4 kilometra

Skoda Enyaq RS iV również uzyskała wpis do Księgi Rekordów Guinnessa na początku 2023 roku na zamarzniętym jeziorze w środkowej Szwecji. Czech Strummer był w stanie pokonać dystans 7351 kilometrów, dryfując non-stop po powierzchni lodu.

Samochód elektryczny pokonywał nieprzerwanie dryfując po okręgu łącznie 39 razy na rekordowym dystansie, który trwał około 16 minut, osiągając prędkość minimalną 32 i maksymalną 49 km/h. Poprzedni rekord wynoszący 6231 kilometrów został ustanowiony w zeszłym roku w Chinach.

READ  Day trading – giełda dzisiaj
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  Program oszczędnościowy wywołuje oburzenie: VW odbiera menedżerom najwyższego szczebla bezpłatne Porsche
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  Zmiana zakupu: Znane pomoce można anulować
Continue Reading

Economy

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Published

on

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Rewolucja cenowa Mercedesa: od środy klienci nie będą już mogli poznać prawdziwego kosztu swojego samochodu. Co to znaczy? Jaki jest sens?

Koniec mercedesów z cenami: od środy luksusowa marka nie będzie już informować klientów, ile faktycznie kosztuje samochód. Również ceny poszczególnych dodatków będą w przyszłości zupełnie niejasne. Mercedes obiecuje swoim klientom większy komfort. Ale prawdziwy zamiar może być inny. Tutaj jesteś informowany o wszystkim, co ważne.

Zwykły, stały cennik pojazdów Mercedes należy już do przeszłości. Zamiast tego ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych – podobnie jak ceny akcji na giełdzie. Od tej chwili rzeczywistą cenę sprzedaży pojazdu zobaczysz jedynie na stronach internetowych Mercedesa, w sklepie internetowym i w konfiguratorze. Wciąż nie jest jasne, skąd ta cena. Ponadto w przyszłości Mercedes skupi się na miesięcznej stawce wynajmu, a nie na całkowitej cenie samochodu.

Producent obiecuje klientom szereg korzyści wynikających z tego posunięcia: takich jak bardziej elastyczne ceny, które pozwalają szybciej dostosować się do warunków rynkowych. Zakupy w Internecie powinny także stać się łatwiejsze, ponieważ klienci będą mogli indywidualnie ustalać stawki czynszu. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu będzie wygodniejszy.

W przyszłości w Mercedesie będzie mniejsza przejrzystość cen. Bez stałego cennika trudno jest porównać oferty i tym samym oszacować cenę modelu. Dla klientów nadal nie jest do końca jasne, czy reklamowana cena samochodu może znacząco przewyższać jego wartość. Szczególnie niedoświadczeni nabywcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ mają mniejszą zdolność oceny cen rynkowych.

Zamiast rozmawiać z dealerem, klienci muszą po prostu dogadać się z Mercedesem online. Po tym terminie negocjacje nie były już możliwe. Nie ma też zniżek.

Jako nabywca Mercedesa będziesz musiał w przyszłości lepiej współpracować z rynkiem, aby znaleźć dobre oferty. Przed podjęciem decyzji o zakupie sensowne może być monitorowanie cen przez dłuższy okres czasu. Wymaga to więcej czasu i uwagi w procesie zakupowym. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu jest wygodniejszy. Prawdopodobnie stanie się przede wszystkim jednym: znów droższym.

READ  Day trading – giełda dzisiaj
Continue Reading

Trending