Connect with us

Economy

DHDL: Dlaczego Maschmeyer nie zainwestował w Startup Casablanca?

Published

on

DHDL: Dlaczego Maschmeyer nie zainwestował w Startup Casablanca?

Pomimo wysokiej wyceny spółki Carsten Maschmeier chciał zainwestować w startup Casablanca.AI. Ale po emisji umowa nie została sfinalizowana.

Markus Vollmer, dyrektor operacyjny, rozpoczął demonstrację zdalnego renderowania Casablanki AI.
RTL/Bernda Michaela Maurera

„Teraz robimy z tego jednorożca”: Tymi słowami Carsten Maschmeier pożegnał się z założycielami Carstenem Krausem i Markusem Vollmerem, którzy zaprezentowali oprogramowanie AI do rozmów wideo w „The Lions' Den”. To była trzecia wskazówka zawarta w pierwszym odcinku 15. sezonu The Founders w poniedziałkowy wieczór i od razu wzbudziła duże ambicje. Za duży w momencie występu? W każdym razie po nagraniu audycji transakcja nie została sfinalizowana.

Maschmeyer był jedynym inwestorem, który chciał wziąć udział w startupie Casablanca.AI. Swoją prezentacją Krause i Fulmer spotkali się z wielkim entuzjazmem – i sceptycyzmem – ze strony Lions. Inwestorów zaniepokoił wzrost wartości Casablanki AI. Krause i Vollmer zaoferowali 500 000 euro w zamian za pięć procent udziałów spółki.

Przeczytaj także

Założyciel startupu AI Casablanca zaprezentował swoją technologię w HDDL – Beyond

Wysoka wycena spółki

Maschmeier również uważał, że liczba ta jest zbyt wysoka. Złożył kontrofertę, którą Krauss natychmiast odrzucił: pełną kwotę za 15 procent udziałów. Założyciel początkowo nie chciał się spotkać pośrodku, dlatego przedstawił kontrpropozycję. Ostatecznie osiągnięto porozumienie: 500 000 euro za 7,5 procent udziałów spółki plus 2,5 procentowa podwyżka w przypadku osiągnięcia pierwszego celu.

Casablanca.AI jest dwunastą firmą Krause. Udało mu się wymyślić Fact-Finder, program przetwarzający zapytania wyszukiwane w sklepach internetowych. Założyciel pojawia się także na scenie jako prelegent i opowiada o sztucznej inteligencji.

Oprogramowanie AI, o którym rozmawiali Krauss i Vollmer w programie, automatycznie tworzy kontakt wzrokowy podczas rozmów wideo, po prostu patrząc na ekran. Czego program nie robi: Utrzymuj kontakt wzrokowy, patrząc na telefon komórkowy lub przez okno. Inwestor Janna Ensthaler przetestowała narzędzie w wersji demonstracyjnej. Kiedy spojrzała na ekran, spojrzała innym lwom prosto w oczy. Kiedy spojrzała na klawiaturę, jej wzrok powędrował w dół ekranu.

READ  Poszukiwany następca Forda w Saarlouis - zainteresowanie chińskich firm

Przeczytaj także

To warto wiedzieć na początku nowego sezonu „Lwiej Jaskini”.

Zdumienie wśród lwów

Założyciel i produkt przekonał wszystkich inwestorów. W całym obszarze zadano tylko jedno pytanie: czego Krause i Vollmer chcą od „Lwiej Jaskini”? Dlaczego nie zwrócą się do dużych dostawców, takich jak Teams, i nie sprzedają, zapytał Nils Galago. Ponieważ Krause tak naprawdę nie potrzebuje pieniędzy. Chce „stać się oczywistym jednorożcem” w Casablance.AI, mówi w programie. Chce szybko i skutecznie rozwijać się za granicą. Zanim inne firmy wprowadzą na rynek podobną technologię. Dlatego potrzebuje doświadczenia.

Ensthaler również miał pytanie. Chciała wiedzieć, dlaczego założyciele nie zwrócili się do tradycyjnych inwestorów i firm venture capital. Zdaniem Krausa, ocenią Casablanca.AI zbyt nisko lub będą chcieli inwestować tylko wtedy, gdy znajdą się płacący klienci. Program jest jednak nadal w fazie beta.

Jednak dla Maschmeyera w programie to nie stanowiło problemu: „Mam motto: Wynajduj lub znajdź wynalazców. Wygląda na to, że jest tu dobry wynalazca. Nie przeszkadza mi, że inni nie zainwestowali i dlatego nie Nie mam odwagi. W takim razie mam jaja.

Startup będzie kontynuowany bez Maschmeyera

Jednak sama pochwała i entuzjazm nie czynią jednorożca. Do transakcji nie doszło, ponieważ „wycena spółki przeprowadzona po emisji due diligence okazała się zbyt wysoka” – powiedział Maschmeyer zapytany przez Grundreszena. Ubolewa nad niepowodzeniem transakcji i życzy Krausowi i Vollmerowi wszelkich sukcesów.

Obydwaj założyciele żałują także, że nie spotkali się z inwestorem. „Nie zgodziliśmy się co do szczegółów” – powiedział Kraus Gründerszene podczas rozmowy wideo, podczas której uruchomił swoje narzędzie AI. „Naprawdę miałem nadzieję, że będzie na pokładzie. Jego doświadczenie w sprzedaży i internacjonalizacji byłoby dla nas bardzo przydatne. Zbudowałem kilka odnoszących sukcesy firm, ale nie z tak dużą liczbą użytkowników.”

READ  Polskie przedsiębiorstwa energetyczne poszerzają zakres morskiej energetyki wiatrowej

Przeczytaj także

Maratońskie spotkania i mnóstwo wieczornych spotkań: tak wygląda kalendarz Carstena Maschmeiera

Program Krausa skierowany jest do firm, które płacą za pracownika. Podczas nagrania telewizyjnego założyciel oszacował miesięczne koszty każdego członka zespołu na siedem euro. W czasie po emisji Krauss ulepszył oprogramowanie i sam zainwestował 2 miliony dolarów w Casablanca.AI. Obecnie prowadzi także rozmowy z obiecującym inwestorem i przy składaniu zamówień w spółkach ustalił odpowiednią cenę. „W momencie wysyłki produkt nie był zbyt dobry” – mówi Krause. „Technicznie było to nadal bardzo skomplikowane, a wszystkie szczegóły trudne, ale teraz sobie poradziliśmy”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Rewe wezwał z niesmakiem: Pod żadnym pozorem nie jedz mrożonych produktów
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Rewe wezwał z niesmakiem: Pod żadnym pozorem nie jedz mrożonych produktów

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Polskie przedsiębiorstwa energetyczne poszerzają zakres morskiej energetyki wiatrowej
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending