Connect with us

Economy

DAX Stream: DAX zamknął się na rocznym maksimum

Published

on

DAX Stream: DAX zamknął się na rocznym maksimum

Düsseldorf Niemiecki rynek akcji wciąż jest nerwowy, ale krok po kroku toruje sobie drogę. W piątek wiodący indeks Dax osiągnął nowe w tym roku maksimum na poziomie 15 922 punktów na zamknięciu.

Indeks giełdy we Frankfurcie zakończył dzień notowań na plusie 0,8 proc., w ujęciu tygodniowym wzrost wyniósł 0,3 proc. To znowu pokazuje granicę 16 000 punktów, powyżej której rekordowe 16 290 punktów już czeka jako kolejny punkt połączenia.

Piątkowy handel obfitował w wiele zwrotów akcji: po pozytywnym początku Dax spadł do 15 688 punktów, po czym ponownie wzrósł od południa i zamknął się na rocznym maksimum – 7 kwietnia br. Jednak za każdym razem nota była podnoszona tylko o kilka punktów. W ujęciu miesięcznym oznacza to około 2-procentowy wzrost – jak na tradycyjnie mocny miesiąc na giełdzie oznacza to zwrot poniżej średniej.

Rajd za rok w piątek był możliwy dzięki danym o inflacji w Niemczech, które po południu były nieco lepsze niż oczekiwano. Stopa inflacji spadła w kwietniu do najniższego poziomu od ośmiu miesięcy. Średnio ceny konsumpcyjne były 7,2 razy wyższe niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku, podał Federalny Urząd Statystyczny we wstępnych szacunkach. To najniższa wartość od sierpnia 2022 r. Ekonomiści ankietowani przez Reuters spodziewali się spadku jedynie do 7,3%.

Ekonomista Michael Hayes z biura rodzinnego HQ Trust komentuje: „Spadek wzrostu cen postępuje małymi krokami”. Fakt, że dramatyczny wzrost cen żywności uległ znacznemu spowolnieniu, jest szczególnie satysfakcjonujący. Niska inflacja jest ważna, ponieważ pokazuje, że podwyżki stóp procentowych EBC jak dotąd działają i że być może nie będą musieli podnosić stóp procentowych tak bardzo, jak się obawiano, aby osiągnąć cel inflacyjny na poziomie 2,0 proc.

READ  Spotkanie ministrów spraw zagranicznych UE: sankcje wobec Białorusi i nowa strategia dla Rosji

Hess zwraca jednak uwagę, że inflacja bazowa, która obejmuje towary i usługi bez energii i żywności, w coraz większym stopniu wpływa na poziom inflacji zasadniczej: „Znajdzie to odzwierciedlenie w tym, że wzrost kosztów w ostatnich miesiącach przełożył się na ceny”.

Tak więc jedyny bardzo powolny spadek inflacji w kwietniu jest „wyraźnym sygnałem”, że stabilizacja poziomu cen będzie procesem długotrwałym, który wyczerpie cierpliwość konsumentów. „Podwyżka stóp procentowych przez EBC o co najmniej 25 punktów bazowych powinna być pewnym strzałem dla Niemiec z tymi danymi o inflacji”, mówi Hayes. W najbliższy czwartek Europejski Bank Centralny ma wydać kolejną decyzję w sprawie stóp procentowych.

Dane gospodarcze Niemiec były w piątek rozczarowujące: PKB w porównaniu z poprzednim kwartałem pozostawał w stagnacji od stycznia do marca, poinformował Federalny Urząd Statystyczny. Ekonomiści ankietowani przez agencję Reuters spodziewali się wzrostu o 0,2 proc., po rewizji o minus 0,5 proc. (poprzednio: minus 0,4) proc. w czwartym kwartale. Ta optymistyczna ocena została już uwzględniona w cenach, dlatego rozczarowujące dane popsuły nastroje.

Jen jest pod presją

Po decyzji Banku Japonii (BOJ) w sprawie stóp procentowych waluta narodowa, jen, spada. Z drugiej strony dolar wzrósł o 1,5 procent do 136,53 jena.

Bank Japonii trzymał się swojej bardzo luźnej polityki pieniężnej na swoim pierwszym posiedzeniu w sprawie stóp procentowych pod przewodnictwem nowego prezesa, Kazuo Uedy. Organy nadzoru walutowego zdecydowały na swoim spotkaniu, że chcą poddać politykę pieniężną przeglądowi na dużą skalę, ale chcieli, aby zajęło to półtora roku.

Analityk Commerzbanku, Ulrich Leuchtmann, komentuje zatem: „To oświadczenie miało wstrząsnąć nadziejami tych (w tym mnie), którzy liczyli na przynajmniej powolny i stopniowy zwrot w kierunku normalizacji polityki pieniężnej, jeśli nie natychmiastowy zwrot z Kazuo”. biuro.”

Poszczególne wartości w skrócie

Mercedes-Benz: Producent samochodów zwiększył swój skonsolidowany zysk o dwanaście procent do czterech miliardów euro – czyli więcej niż ogłoszono już wynik operacyjny. Udział szóstego co do wielkości DAX-a wzrósł o 0,7 proc.

READ  Niesky: Firma: Corona ma wpływ

Covestro: Dla Covestro Plastics Group rok mógł być łatwiejszy, niż początkowo przewidywano. W 2023 r. Covestro oczekuje obecnie co najwyżej zysku operacyjnego (Ebitda) na poziomie 1,6 mld euro z poprzedniego roku lub spadku do 1,1 mld euro. Jak dotąd firma z Leverkusen spodziewała się, że zyski będą znacznie niższe niż rok wcześniej.

Obecny program skupu akcji własnych, który został zawieszony w połowie ubiegłego roku ze względu na złe perspektywy gospodarcze, również zostanie wznowiony w krótkim terminie. Akcje skorzystały na tej wiadomości, rosnąc o 8,5 procent.

wszystkie siedem sobota 1: Grupa MDax rzeczywiście ogłosiła znaczną obniżkę dywidendy oraz spadek zysków i sprzedaży w czwartkowy wieczór. Ponadto Pro Sieben Sat 1 oddziela się od swojego dyrektora finansowego Ralfa Geriga ze skutkiem natychmiastowym i za obopólną zgodą. Akcje spadły o około 17 procent. „ProSieben zabił swoją część zysków” – powiedział agencji informacyjnej Reuters jeden z handlowców.

cześć świeży: Amerykański bank JP Morgan podwyższył cenę docelową skrzynki pocztowej z 27 do 31 euro. Po pozytywnym początku, udział MDax Group stał się ujemny i stracił 5,7 proc. do 24,23 euro.

oprogramowanie AG: Akcje spółki programistycznej wzrosły o około 2% w indeksie małych spółek SDax. Bloomberg News donosi, że inwestor-aktywista Elliott dołączył do Software AG. Znajdująca się w Darmstadt firma, która jest w trakcie restrukturyzacji, ma zostać przejęta przez amerykańskiego inwestora finansowego Silver Lake za 2,2 mld euro.

Warta: Chory producent akumulatorów ponownie obniżył swoje prognozy. SDax ogłosił w piątek, że sprzedaż wyniesie od 820 do 870 milionów euro. Do tej pory Varta zakładała od 850 do 880 mln euro. Akcje straciły 3,4 proc.

Oto strona z tym Oczywiście daxoni są tutaj Aktualne topy i japonki w Dax.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Spotkanie ministrów spraw zagranicznych UE: sankcje wobec Białorusi i nowa strategia dla Rosji

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Kultura w Rothenburgu: Charlotte i Gotthelf Schwab opuszczają grupę teatralną Gimnazjum - Schramberg i okolice
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Spotkanie ministrów spraw zagranicznych UE: sankcje wobec Białorusi i nowa strategia dla Rosji

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending