Connect with us

Economy

DAX kontynuuje w trendzie bocznym: inwestorzy czekają na rzeczy

Published

on

Raport rynkowy

Stan: 27.04.2021 17:58

Inwestorzy pozostają zawieszeni na giełdzie. Bo przed środową decyzją Fed i nowymi danymi z sektora przedsiębiorstw w USA nikt nie chce znaleźć się na złej pozycji.

Czołowy niemiecki indeks DAX drugi dzień z rzędu ledwo się poruszył. Pod koniec dnia indeks był o 0,3 proc. Mniejszy i wyniósł 15249 punktów. Inwestorzy nie odważyli się wyjść z ukrycia w obliczu większej liczby firm z sektora technologicznego w USA i spotkania Rezerwy Federalnej USA w sprawie stóp procentowych. W szczególności z niecierpliwością czekają raporty z dużych firm technologicznych. Czy liczby mogą sprostać wysokim oczekiwaniom i zastanawiają się nad tym inwestorzy nie tylko we Frankfurcie.

Analityk Pierre Ferrett z domu handlowego Active Traders napisał, że na giełdach panuje niepewność. Ale nikt też nie chce sprzedawać, więc DAX pozostaje na wysokim poziomie. Czasami niemiecki indeks odniesienia spadał dziś o 0,7 procent do 15186 punktów, ale potem udało mu się ograniczyć straty.

Większość z 30 akcji zamknęła się na DAX ze stratami, przy czym dwoma przegranymi są dziś Delivery Hero i Heidelbergcement. Wbrew pozytywnemu trendowi Deutsche Bank utrzymał najlepsze wyniki na dzień przed jutrzejszymi danymi kwartalnymi.

Wall Street wpada na czerwono

Bardzo podobny obraz pojawia się obecnie w Nowym Jorku, gdzie wszystkie główne indeksy giełdowe są umiarkowanie niższe. Technika NASDAQ również nie może obronić swoich początkowych zysków. Wieczorem po zamknięciu rynku w programie znalazły się kwartalne raporty Alphabet, Microsoft, producenta sprzętu półprzewodnikowego, Texas Instruments, Starbucks i Visa. Apple pojawi się w środę, a Amazon w czwartek.

Według Franka Woolgemoutha z The National Bank, prawie jedna trzecia z 500 spółek uwzględnionych w szerokim indeksie S&P poinformowała o ostatnich wydarzeniach biznesowych w ciągu tygodnia. „Inwestorzy szczególnie uważnie przyglądają się, szczególnie w przypadku bardzo wysoko ocenianych technologicznie dużych firm, aby sprawdzić, czy ratingi wydają się być uzasadnione sukcesem operacyjnym” – podkreślił Wohlgemuth.

Dow i jego konglomerat 3M odnotowali wzrost zysku rok do roku o 1,6 miliarda dolarów, czyli o około jedną czwartą. Akcje, które wcześniej dobrze sobie radziły, nadal spadają.

Spotkanie Rezerwy Federalnej od środy

W innym kontekście tygodnia, oprócz kwartalnych raportów korporacyjnych, posiedzenie Rezerwy Federalnej USA w sprawie stóp procentowych poruszy giełdę. Większość obserwatorów rynku spodziewa się, że władze monetarne ponownie potwierdzą luźną politykę pieniężną w środę. W końcu bank centralny wpompowuje na rynek 120 miliardów dolarów miesięcznie poprzez zakupy obligacji, tworząc w ten sposób ogromną nadpłynność.

READ  Energetyka - Warszawa, Polska - Polska firma podejmuje działania w sprawie zamrożenia dostaw ropy - Gospodarka

„Pomimo poprawiających się danych ekonomicznych Fed nadal znajduje się w stanie kryzysu”. Bank centralny będzie czekał na wyraźne ożywienie w gospodarce i na rynku pracy oraz wyraźne złagodzenie sytuacji zdrowotnej, zanim ograniczy zakupy papierów wartościowych, zgodnie z przewidywaniami analityków UniCredit Bank.

Dolar zmierza w bok

Dzisiaj, podobnie jak od wielu dni, kurs euro waha się w przedziale od 1,20 do 1,21 USD. Dzieje się tak po ogromnym wzroście w stosunku do dolara. Byczy trend obserwowany w euro od początku kwietnia podniósł w poniedziałek wspólną walutę do 1,2117 USD, najwyższego poziomu od końca lutego. Teraz Yu-Na Park Heger, analityk Commerzbanku, mówi o „przerwie”. Wreszcie strefa euro dogania Stany Zjednoczone w zakresie szczepień. Europejski Bank Centralny (EBC) ustalił stopę referencyjną na poziomie 1,2088 (pon .: 1,2085) USD.

Rosną nastroje konsumentów w USA

Zaufanie konsumentów w USA wzrosło w kwietniu do najwyższego poziomu od 14 miesięcy. Wskaźnik nastrojów konsumentów wzrósł do 121,7 ze zrewidowanych 109,0 w marcu, po ogłoszeniu przez radę konferencyjną instytutu badania we wtorek.

Ekonomiści spodziewali się jedynie wzrostu do 113,0 punktów. Konsumenci postrzegają swoją obecną sytuację i przyszłe oczekiwania jako korzystniejsze niż wcześniej. W ramach walki z ekonomicznymi konsekwencjami pandemii koronawirusa prezydent USA Joe Biden uruchomił program pomocowy o wartości 1,9 bln USD, który zapewnił milionom Amerykanów jednorazowe kontrole rządowe na łączną kwotę 1400 USD.

Stabilny rynek ropy

Inwestorzy naftowi z ulgą widzą, że grupa OPEC + będzie kontynuowała politykę wsparcia. Według dobrze poinformowanych źródeł, główne kraje eksportujące zgodziły się na zwiększenie kwot produkcyjnych od maja, zgodnie z ustaleniami. Spotkanie ministrów zaplanowane na środę zostało odwołane. Cena ropy nie była w stanie obronić początkowego wzrostu i na razie zmienia się bardzo niewiele. Dramatyczna sytuacja COVID-19 w Indiach nadal jest w centrum uwagi rynku. Wschodzące rynki wschodzące są jednymi z najważniejszych odbiorców ropy naftowej na świecie.

Akcjonariusze firmy Bayer są decydujący

Akcjonariusze Bayera muszą pozostać przy władzy: przejęcie Monsanto trwa już piąty rok i dopiero okaże się, kiedy firma farmaceutyczna i agrochemiczna będzie w stanie powstrzymać falę procesów sądowych dotyczących glifosatu w Stanach Zjednoczonych. I zażądał od Jana Werninga z funduszu inwestycyjnego Unii przy okazji wirtualnego spotkania publicznego we wtorek: „Bayer ostatecznie kontroluje ryzyko prawne i kwestie odziedziczone po Monsanto”.

Jeśli chodzi o procedury dotyczące odpowiedzialności za produkt w przypadku glifosatu w Stanach Zjednoczonych, prezydent Werner Baumann przewiduje obecnie całkowite koszty planowanych ugód w istniejących procesach sądowych w wysokości do 9,6 mld USD. Szacuje się, że na rozstrzygnięcie przyszłych spraw przypada około dwóch miliardów dolarów. „Jesteśmy zdeterminowani, aby rozwiązać spór tak szybko i rozsądnie, jak to tylko możliwe”. Firma inwestycyjna Deka ogłosiła, że ​​nie uniewinni rady dyrektorów firmy Bayer na dorocznym walnym zgromadzeniu. Dla nich grupa jest tylko „cieniem samego siebie”. Leverkusen DAX Group planuje wypłacić dywidendę w wysokości 2,00 euro.

READ  Do indywidualnej mobilności potrzebujemy pracy zespołowej

Czy bęben jest sprzedawany?

Skok zapasów dostawców samochodów w Heila po raporcie na temat planów sprzedaży rodziny właścicieli. Jak donosi „Manager Magazin”, rodzina Hueck rozważa sprzedaż swojego 60-procentowego udziału w notowanym na MDAX producencie reflektorów.

Stratic podnosi swoje oczekiwania

Firma diagnostyczna Stratec zwiększyła sprzedaż o 27 procent do 72 milionów euro w pierwszym kwartale. Stratic spowodował, że ciągły wysoki popyt na rozwiązania molekularne i immunodiagnostykę jest odpowiedzialny za wzrost sprzedaży. Marża zysku operacyjnego wzrosła z 13,6% do 22,3%. Firma jest teraz bardziej optymistycznie nastawiona do całego roku.

Befesa traci łaski

Firma recyklingowa Befesa osiągnęła rekordowe wyniki na początku roku i spodziewa się również wysokiego wzrostu w całym tym roku. Zarząd wskazał wykorzystanie zdolności na poziomach sprzed kryzysu i „korzystne” stawki rynkowe jako przyczynę wzrostu. „Befesa wróciła na właściwą drogę” – mówi prezes firmy Javier Molina. Jednak giełda nie jest usatysfakcjonowana.

Flatexdegiro Płatne z polecenia

Na SDAX powyżej średniej notowano akcje internetowego biura maklerskiego Flatexdegiro. Analityk Benjamin Koncke z Keefe i Bruyette & Woods ogłosił cenę docelową na 160 euro. KBW jest częścią amerykańskiej firmy inwestycyjnej Stifel. Według Konkke, broker online ma ekspozycję na Europę, umożliwiając znaczny wzrost.

Funkwerk znacznie się poprawił

Dostawca usług komunikacyjnych i bezpieczeństwa Funkwerk zamknął zyskowny. Funkwerk powiedział, że pomimo niebezpiecznych skutków pandemii, firma osiągnęła silny wzrost i była w stanie działać bez krótkiego czasu w ciągu ostatniego roku. W związku z tym wielkość sprzedaży grupy wzrosła o cztery procent do 99 milionów euro. Wynik końcowy to zysk w wysokości 13,6 mln euro w 2020 r., O pięć milionów więcej niż w roku poprzednim.

Wieże widokowe są polecane przez zaprzyjaźnione banki

Według serii badań, stado nowych wież Vantage jest zdecydowanie najlepsze. Obserwatorzy rynku są optymistami, jeśli chodzi o docelowe ceny do 35 euro. Jednak Morgan Stanley, Barclays, Jefferies, Deutsche Bank i Goldman Sachs również należą do konsorcjum, które przeniosło Vantage do Vodafone na giełdzie. Makler wyjaśnił, że zwykle później trzyma się banknoty.

READ  Nouriel Roubini wyjaśnia wpływ inwazji na Ukrainę na światową gospodarkę | 22 marca

Odwrócenie trendu w BP

Po nagłym, dużym wzroście zysków na początku roku, BP chce odkupić swoje akcje o wartości 500 milionów dolarów w drugim kwartale. Skorygowana nadwyżka wyniosła 2,63 miliarda dolarów za pierwszy kwartał, ponad trzykrotnie więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

HSBC zarabia znacznie więcej

Główny bank Wielkiej Brytanii HSBC poprawił swoje zyski przed opodatkowaniem o 79% do 5,78 mld USD w pierwszym kwartale. Analitycy prognozowali średnio tylko 3,35 miliarda dolarów. Bank wykorzystał między innymi oszczędności i lepszy rating przy rozważaniu potencjalnych niespłaconych kredytów.

Archegos oskarżył również UBS

Największy szwajcarski bank UBS osiągnął większe zyski w pierwszym kwartale ubiegłego roku, pomimo dużych strat spowodowanych upadłością amerykańskiego funduszu hedgingowego Archegos. Nadwyżka wzrosła o 14% do 1,8 mld USD. Obciążenie funduszem hedgingowym zmniejszyło nadwyżkę UBS o 434 mln USD. Jednak dom finansowy Archegos spadł znacznie mniej niż jego lokalny konkurent, Credit Suisse, który nawet spadł na minus z powodu obciążenia w wysokości 1 miliarda dolarów.

Novartis nie jest zwycięzcą pandemii

Szwajcarska firma farmaceutyczna Novartis nadal cierpiała z powodu epidemii w ostatnim kwartale. Popyt na leki przeciw chorobom skóry i oczu zmalał, a spółka zależna Sandoz, specjalizująca się w lekach generycznych, na niektórych obszarach boryka się z problemami. Na początku roku, dzięki pozytywnemu wpływowi waluty, sprzedaż wzrosła o 1% rok do roku do 12,4 mld USD. Bez tych efektów Novartis musiałby zaakceptować straty w wysokości 2%. Najważniejsze jest to, że firma zarobiła 2,06 miliarda dolarów, o 5 procent mniej niż w zeszłym roku.

Apple pozwala użytkownikom zdecydować

Czy aplikacja może monitorować moje działania online, czy nie? W przyszłości użytkownicy iPhone’a, iPada lub Apple TV będą mogli samodzielnie podjąć decyzję: Apple jest pierwszym dostawcą smartfonów, który zapewnia swoim klientom łatwy sposób na zaprzestanie śledzenia ich zachowania w różnych aplikacjach i witrynach internetowych. Apple świętuje nowy system operacyjny jako zwycięstwo w dziedzinie ochrony danych. Z drugiej strony firmy internetowe, takie jak Facebook, i firmy medialne, które polegają na reklamach online, widzą zagrożenie dla bezpłatnego internetu. Zwolennicy konsumentów z zadowoleniem przyjmują funkcję ochrony danych w nowym iOS 14.5 firmy Apple, który został skrytykowany przez niemieckie związki zawodowe

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Published

on

VW Caddy piątej generacji: test samochodu używanego

Manchen Traumwagen erkennt man erst auf den zweiten Blick. Der Caddy z VW Należy do tej kategorii. Nie dlatego, że jest ekskluzywny. Jednak jako rozwiązanie wszechstronne łączy w sobie zalety szerokiej gamy koncepcji pojazdów.

Serwis od

Notatki prawne

*Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnych indywidualnych emisji CO2 i, w stosownych przypadkach, zużycia energii elektrycznej w nowych samochodach można znaleźć w „Oficjalnym podręczniku zużycia paliwa”, który jest dostępny bezpłatnie we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobile Trauhand GmbH . www.dat.de.

VW Caddy gebraucht: stabile Nachfrage sorgt für hohe Preise

Das ist er: Caddy piątej generacji, wprowadzony na rynek w 2020 roku, jako kompaktowy kombi z wysokim dachem, przemawia jednocześnie do rodzin, poszukiwaczy przygód, amatorów ciężarówek i dealerów – zapewniając stabilny popyt i odpowiednio wysokie ceny użytkowania. Mówi się, że nasz pokazany na zdjęciu samochód firmy Kuhn+Witte w Buchholz/Nordheide z zaczepem do przyczepy, PDC, podgrzewanymi siedzeniami, aluminiowymi felgami i klimatyzacją kosztuje sporo, ale według standardów rynkowych 28 625 euro. Koncepcja działania modelu produkowanego w Polsce jest ściśle oparta na Golf 8 & Co, opiera się na platformie MQB-evo z Wolfsburga.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Inklusive aller Extras kostete unser Fotofahrzeug neu laut Schwacke-Datenbank rund 37.000 Euro.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Während wir bei seinen feineren Pkw-Geschwistern immer wieder kritisieren, dass es um Verarbeitung und Materialqualität schon einmal besser stand, kann sich der uneitler gestrickte Caddy zumindest teilweise mit seinen Nutzfahrzeug-Genen rechtfertigen: Wer spontan hart zupacken können soll, dem darf das Fehlen von Softlackoberflächen und empfindlichen Veloursteppichen nicht ernsthaft angekreidet werden.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Viel Platz für die Passagiere und ein XL-Kofferraum sind Kaufargumente.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Ausstattung: Mindestens „Life” ist empfehlenswert

Das hat er: Jako typowe dziecko Caddy odziedziczył wiele mocnych i słabych stron od swojego rodzeństwa w tym samym wieku. Praca z fotela kierowcy musi uwzględniać ogólne wysiłki firmy na rzecz cyfryzacji. Opcje wyświetlania i zakres funkcjonalności zależą od nabywcy nowego samochodu: cyfrowy zestaw wskaźników i rozwiązania nawigacyjne podlegają dodatkowej opłacie. Sterowanie różnymi funkcjami za pomocą struktur podmenu nie zapewnia żadnej wygodnej przewagi w porównaniu z poprzednią generacją.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Reduziertes Cockpit mit schönem Dreispeichenlenkrad. Die sonstigen Kunststoffe wirken eher robust.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Welche Ausstattung sollte es sein? Die Basis ist recht nackt, ein Life mit Touch-Infotainment, lackierten Stoßfängern, Alufelgen und Dachreling darf es schon sein. Nochmals nobler sind die gehobenen Varianten Move, Dark Label und Style. Je nach Konfiguration war der Caddy mit bis zu 19 Assistenzsystemen aufrüstbar.

Carawao

Z łatwością sprzedaj swój samochód online po najlepszych cenach

Najlepsze ceny od zweryfikowanych kupujących – Osobiste porady – Bezstresowe leczenie z bezpłatnym zestawem!

Karosserieseitig glänzt der Lademeister mit seinen zwei leicht bedienbaren Schiebetüren. Am Heck gab es wahlweise eine große Klappe oder zwei asymmetrische Türen. Dank 350 Millimeter mehr Länge bietet die Maxi-Version spürbar mehr Raum an Bord (bis 3105 Liter Kofferraumvolumen) und eignet sich deutlich besser für Großfamilien und Campingprojekte.

Für den Gewerbeeinsatz gedacht und etliche Tausender billiger gehandelt werden Cargo-Versionen. Sündhaft teurer sind die Camper-Version California und die Crossover-Variante Panamericana. Gefragte Optionen wie LED-Scheinwerfer, eine dritte Sitzreihe mit zwei zusätzlichen Sitzplätzen oder das Panoramadach verursachen gebraucht empfindliche Aufschläge.

Der Caddy ist vor allem praktisch und wirtschaftlich

So fährt er: Puszka jest dzieckiem umysłu. Wiadomo to już po pierwszych kilku kilometrach. Maksymalna efektywność kosztowa była znacznie ważniejsza niż dynamika specyfikacji. Pod maską kryje się oszczędny 2.0 TDI (102 do 122 KM), żwawy benzyniak 1.5 TSI i dość dziwny 1.5 TGI z silnikiem na gaz ziemny. Nie ma wersji hybrydowych ani elektrycznych.

Der Haldex-Allrad 4Motion blieb ausschließlich dem 122 PS starken Top-TDI vorbehalten. Je nach Motorisierung gab es als Alternative zum manuellen Getriebe auch eine DSG-Version. Beim Fahrverhalten profitierte der gekonnt komfortabel abgestimmte Caddy spürbar von der Entscheidung, Starrachse samt Blattfedern in Rente zu schicken und stattdessen eine Verbundlenkerhinterachse mit Federbeinen zu verbauen. Besonders mit geringer Beladung steigert das den Fahrkomfort.

Stärken

  • Vielseitig nutzbarer, enorm großer Innenraum
  • Moderate Unterhaltskosten
  • Vielfältige Ausstattungsoptionen

Słabości

  • Basisausstattung sehr karg
  • Recht zahlreiche Kinderkrankheiten
  • Strammes Preisniveau

Vielfältige Probleme mindern den Qualitätseindruck

Das macht Ärger: Volkswagen oferuje dwuletnią gwarancję na nowy pojazd (lub dłuższą za dodatkową opłatą), trzyletnią gwarancję na lakier i dwunastoletnią gwarancję na korozję. Zwłaszcza wczesne modele cierpiały z powodu licznych mniejszych i większych błędów w obsłudze oraz problemów z oprogramowaniem, a wrażenie jakości było mieszane. Jednak VW głównie próbował wprowadzić ulepszenia.

VW Caddy 1.5 TSI DSG

Durch das nutzwertige Konzept sind Gebrauchsspuren typisch. Mängelfrei sind auch junge Exemplare nicht immer.

Foto: Christoph Boris / Auto Bild

Aus dem Feld gibt es dennoch vielfältige Problemmeldungen: Front Assist und Parksensoren sowie Fensterheber fallen aus, beim Bordinfotainment sind defekte Discover-Pro-Steuergeräte, System-Freeze, eine spinnende Navigationsfunktion, Störungen der Rückfahrkamera sowie Probleme mit Android Auto häufiger ein Thema. Bei den TDI-Motoren wurden früh als mangelhaft detektierte Glühkerzen moniert, die Schiebetüren neigen teils zu Klappergeräuschen.

Bildergalerie

Kamera

Gebrauchter VW Caddy im Test

Beim Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) sind Rückrufe wegen fehlerhaften Querlenkerhülsen, mangelhaften Sommerreifen und beschädigten Sicherheitsgurtbändern hinterlegt.

READ  Starszy dyplomata UE chce pokazać jedność UE podczas podróży do Chin - EURACTIV.de
Continue Reading

Economy

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Published

on

Przejęcie po upadłości: gigant Nougat FIBA ​​​​połyka Hassela, Arco i Ilz.

Przejęcia po upadłości
Hussle, Arco i Els zostają połknięci przez gigantycznego Nougata Vibę

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W lutym sieci sklepów cukierniczych Hussle, Arco i Ails ogłosiły upadłość. Tradycyjne marki mają teraz nową siedzibę w firmie cukierniczej Viba w Turyngii. Planowane jest utrzymanie około 160 oddziałów z 200 oddziałów.

Producent słodyczy Viba Sweets z Turyngii przejął sieci sprzedaży słodyczy Hussel, Arko i Eilles. Firma ogłosiła, że ​​około 160 z obecnych 200 lokalizacji trzech marek, łącznie z franczyzobiorcami, zostanie zachowanych. Zwolnionych zostanie 600 stanowisk pracy. Arko GmbH w północnych Niemczech jako sprzedawca detaliczny kawy, Hussel GmbH jako firma cukiernicza oraz Eilles GmbH & CO. KG jako sprzedawców herbaty Deutsche Confiserie Holding i na początku lutego ogłosiła upadłość. Według raportu opublikowanego wówczas przez gazetę „Wirtschaftswoche”, w trzech firmach z siedzibą w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie pracowało ostatnio około 1200 pracowników.

Arco, Husel i Iles samodzielnie ogłosiły upadłość w 2021 r. w wyniku kryzysu koronowego i ostatecznie były w stanie się uratować. Arko wraz z Eillesem objęły kierownictwo nad Hussel we wrześniu 2018 r. Fuzja ta powinna stworzyć „atrakcyjne korzyści skali” i „podstawę wspólnego wzrostu”. Firma Arko została założona w 1948 roku w Wahlstedt w Szlezwiku-Holsztynie, a Hösel w 1949 roku w Hagen. Iles nabył Arko od JJ Darboven w 2016 roku.

Burzliwe czasy ze względu na ceny kakao

„Jeśli uda nam się sprawić, że zakupy w naszych oddziałach będą dla klientów doświadczeniem, mamy pewność, że nasze sklepy specjalistyczne ugruntują swoją pozycję na rynku i pozostaną cennym elementem w atrakcyjnych centrach miast” – wyjaśnił Karl-Heinz Einhauser, udziałowiec Viba Sweets GmbH. Oraz Holger Storch w oświadczeniu.

Przejęcie ma nastąpić 1 maja tego roku. Według własnych danych Viba Sweets wzrośnie z około 450 obecnych pracowników do ponad 1000 pracowników. Powiedziała, że ​​do fuzji doszło w czasach niespokojnych gospodarczo, zwłaszcza w związku ze wzrostem cen ważnych surowców, takich jak kakao. „Zdajemy sobie sprawę, że wspólna podróż będzie trudna” – stwierdziła firma z siedzibą w Fluhse-Seligenthal w Turyngii. Słynie z produktów nugatowych marek Viba i Heilemann.

READ  Inwestorzy są ostrożniejsi: nadal problemem są stopy procentowe
Continue Reading

Economy

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa

Published

on

Idealna włoska katastrofa dla Stellantisa
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Zgiełk we Włoszech: Alfa Romeo zmienia nazwę nowego modelu samochodu w związku z interpretacją prawa Berlusconiego przez rząd Meloniego. (Kolekcja obrazów archiwalnych) © Kolekcja: obrazy dpa/SOPA za pośrednictwem ZUMA Press Wire | Vincenzo Nozzolisi // IMAGO / Belga

Po długiej przerwie w nadawaniach, Alfa Romeo wprowadza na rynek nowy model. Jednak dziwaczny spór o nazwę zmusza tradycyjnego producenta z Włoch do podjęcia drastycznych działań.

Turyn/Monachium – W dobie globalizacji producenci samochodów często produkują samochody za granicą. Również kultowa włoska marka Alfa Romeo nie jest odporny na ten rozwój, aby zaoszczędzić koszty produkcji, a tym samym sprawić, że modele będą tańsze dla klientów końcowych.

Po dwuletniej przerwie producent wprowadza na rynek nowy model Alfa Romeo Milano. Jednak na krótko przed wprowadzeniem na rynek firma-matka była zmuszona podjąć drastyczne kroki: nazwa SUV-a została zmieniona bez zbędnych ceregieli.

Alfa Romeo wyprodukowana za granicą: spór między Stellantis a Włochami

Powodem jest spór o nazwę rozpoczęty przez konserwatywny prawicowy rząd Włoch. Minister przemysłu Adolfo Orso nawiązuje do ustawy uchwalonej w 2003 roku za byłego premiera Silvio Berlusconiego: stanowi ona, że ​​produkty o „włoskim wyglądzie” muszą być również produkowane we Włoszech. W przeciwnym razie błędne byłoby twierdzenie, że produkcja odbywa się na Półwyspie Apenińskim.

Dotyczy to planowanej Alfy Romeo Milano: samochód zamiast być produkowany we Włoszech, będzie produkowany w polskiej fabryce w Tychach, a stamtąd będzie eksportowany do innych krajów – w tym do faktycznego kraju macierzystego. Wbrew części ekspertów – w tym samego Stellantisa – rząd pod przewodnictwem premier Giorgii Meloni uważa, że ​​rozporządzenie dotyczy nie tylko sektora spożywczego, ale także lokalnych marek samochodów. „Nie wolno podawać informacji wprowadzających konsumentów w błąd, dlatego samochód noszący nazwę Milan musi być wyprodukowany we Włoszech” – mówi Orso.

Junior zamiast Mediolanu: Nowy model Alfy Romeo otrzymuje nową nazwę

Ze względu na spór z rządem dotyczący nazewnictwa, Alfa Romeo ustępuje i zmienia nazwę niedawno wprowadzonego nowego samochodu, tak aby w przyszłości seria modeli nosiła nazwę Alfa Romeo Junior. „Jesteśmy w pełni świadomi, że ten moment zapisze się w historii Alfy Romeo” – stwierdził Stellantis w oświadczeniu. Wybór nazwy modelu Junior ma sens, ponieważ jest ściśle powiązany z historią naszej marki. (…) Postanowiliśmy zmienić nazwę, choć nie mamy takiego obowiązku.”

READ  Inwestorzy są ostrożniejsi: nadal problemem są stopy procentowe

Firma wyjaśnia w Opublikowano informację prasowąże chcieli „uniknąć jakichkolwiek kontrowersji” i że zainteresowanie następstwami konfliktu z rządem włoskim było „przytłaczające”. W międzyczasie strona uległa awarii z powodu masowego napływu użytkowników. „Mediolan”, włoska nazwa Mediolanu, to miejsce narodzin producenta samochodów ALFA („Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”), który w 1918 roku w ramach przejęcia zmienił nazwę na Alfa Romeo.

Włochy: Rząd krytykuje Stellantis za przeniesienie produkcji

Co sprawia, że ​​zmiana nazwy jest jeszcze bardziej niepokojąca z punktu widzenia wielu fanów marki: nazwa modelu Milano została wybrana w głosowaniu publiczności, aby uhonorować miasto, w którym w 1910 roku rozpoczęła się historia Alfa Romeo. Ten szum rozpoczął się od dział marketingu jest teraz na próżno. Krótkoterminowe przeniesienie produkcji z Polski do Włoch być może nie stanowiło problemu ze względu na koszty.

Niezależnie od sporu dotyczącego nazwy, Stellantis od dawna kłóci się z włoskim rządem: Stellantis jest krytykowany za to, że międzynarodowa, wielomarkowa firma montuje włoskie samochody i dostarcza komponenty za granicą, a nie w kraju.

wysoki Reutera Państwo chce zobowiązać Stellantis do produkcji we Włoszech co najmniej miliona samochodów rocznie. Oprócz Alfa Romeo, Fiata, Abartha, Lancii i Maserati, pod parasolem firmy znajdują się w kraju inne tradycyjne marki. Temat przenoszenia produkcji jest wszechobecny także w Niemczech. (BF)

Continue Reading

Trending