Connect with us

Economy

DAX 2 procent na czerwono: rozczarowanie na giełdzie

Published

on

DAX 2 procent na czerwono: rozczarowanie na giełdzie


Raport rynkowy

Począwszy od: 22.04.2022 18:23

Podwyżki stóp w USA stają się coraz bardziej konkretne – a inwestorzy natychmiast zareagowali sprzedażą. Ceny na niemieckiej giełdzie spadają, także dlatego, że Wall Street się nie uspokaja.

Tymczasowe ożywienie na niemieckim rynku akcji ponownie się zakończyło. Po tym, jak prezes Rezerwy Federalnej USA, Jerome Powell, ogłosił wczoraj podwyżkę stóp procentowych o 50 punktów bazowych na początku maja, dziś sytuacja znacznie się pogorszyła. DAX spadł na słabą Wall Street, ale ceny spadły również w Azji.

Ostatecznie niemiecki indeks wiodący stracił 2,48 proc. do 14 142 punktów. Wczoraj indeks DAX przekroczył 14 500 punktów Wzrósł o około jeden procent. W porównaniu tygodniowym daje to z grubsza zrównoważoną równowagę. W czwartek indeks zamknął się na poziomie 14 164 pkt.

„Zamieszanie na rynku trwa nadal, pobudzone dodatkowymi komentarzami prezesa Rezerwy Federalnej USA Jerome’a ​​Powella” – napisali eksperci z ING Banku. „Akcje i obligacje są sprzedawane jednocześnie”, powiedział menedżer portfela Thomas Altmann z QC Partners. „Wszystko jest w jakikolwiek sposób zagrożone stopą procentową, wylatując z magazynów”.

Jerome Powell psuje giełdę

Na imprezie zorganizowanej przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) w Waszyngtonie szef Rezerwy Federalnej USA bardzo wyraźnie opowiedział się za podniesieniem podstawowej stopy procentowej o 50 punktów bazowych na kolejnym posiedzeniu Rezerwy Federalnej na początku maja. W ten sposób Powell wzbudził obawy na rynkach, że podwyżka stóp przez Rezerwę Federalną (Fed) może zatrzymać gospodarkę.

Jego celem jest „zmniejszenie inflacji bez powodowania recesji”. „Nie sądzę, że usłyszysz, jak ktoś z Fedu mówi, że to będzie proste lub łatwe. To będzie bardzo trudne” – kontynuował.

Covestro przynosi tyłek

Wśród poszczególnych akcji w DAX, Covestro znalazł się wyraźnie na końcu indeksu, ale wynika to głównie z dyskonta dywidendy w wysokości 3,40 euro. „Netto” jest wyprzedane, podobnie jak w przypadku poprzednich zwycięzców Corona Delivery Hero i internetowego sklepu odzieżowego Zalando. Akcje Siemens Healtheners również gwałtownie spadły.

Z drugiej strony HeidelbergCement zdołał zdobyć punkty, a akcje znalazły się na szczycie indeksu DAX, osiągając niekiedy prawie trzy procentowy wzrost. Skończyło się na 1,5 proc. Według maklerów gazety skorzystały na dobrych nastrojach w branży budowlanej po podniesieniu prognozy sprzedaży przez cementownię Holcim. Akcje Holcimu również znacząco wzrosły na szwajcarskiej giełdzie.

READ  Corona-Impfung: Schwere Nebenwirkungen bei Johnson & Johnson und Astrazeneca - EMA w dziale Szczegóły

Sezon raportowania nabiera tempa

W przyszłym tygodniu „byki giełdowe” powinny mieć nadzieję na pozytywne efekty z obecnego sezonu sprawozdawczego. Same wyniki podaje jedenaście spółek z indeksu DAX. W ten sposób inwestorzy otrzymują niepewne otoczenie gospodarcze Zwróć szczególną uwagę na oczekiwania firmy.

Zupełnie inny rodzaj wstrząsu politycznego może wstrząsnąć rynkami finansowymi już w niedzielę — gdyby prawicowa populistka Marine Le Pen, wbrew oczekiwaniom, została wybrana na prezydenta Francji. Pomimo kłamstw Zasiedziałym jest Emmanuel Macron zaawansowane w sondażach. „Wobec trudnego do przewidzenia, że ​​wyborcy lewicy pojawiają się w wyborach, nie należy lekceważyć możliwości niespodzianek” – napisał Ulf Krause z Helaby.

Wall Street w dół

Wall Street jeszcze nie otrząsnęła się po wczorajszych komentarzach Powella, wręcz przeciwnie. Po powolnym starcie wszystkie główne wskaźniki powiększają swoje straty. Indeks wiodący Dow Jones, który wczoraj stracił 1 procent, obecnie traci około 1,5 procent, a ogólnorynkowy indeks S&P 500 jest lżejszy o 1,4 procent. Nasdaq spadł o około 1,0 proc.

Czy rynki przesadzają?

Niespodzianką była jednak reakcja inwestorów. Ponieważ oczekiwano, że Fed podniesie stopy procentowe na rynkach przez kilka tygodni po wcześniejszym wysokim poziomie inflacji. Rynki mogły przesadnie zareagować. W rzeczywistości inwestorzy już dawno mieli wycenić podwyższone stopy procentowe. „W końcu Powell szczegółowo opisywał, do czego faktycznie odnosiły się kontrakty terminowe Fed, ale wydaje się, że niektórzy uczestnicy rynku to zignorowali” – powiedział analityk rynkowy Robert Rithfield.

Amex znacznie zwiększa przychody

Grupa kart kredytowych American Express znacząco zwiększyła przychody o 29 procent do 11,7 miliarda dolarów w pierwszym kwartale, ale zyski spadły o 6 procent do 2,1 miliarda dolarów z powodu wyższych kosztów programów motywacyjnych i premiowych. Udział w Dow Jones wynosi obecnie około 1,5 proc.

Verizon traci klientów

Konkurent T-Mobile Verizon, który jest również wiodącym indeksem Dow Jones, podał dane kwartalne. Nie jest jednak dobrze akceptowany na rynku, a udział traci około 6,0 proc. Przede wszystkim ograniczenie perspektywy jest obciążeniem.

Oczekuje się, że zyski w 2022 r. znajdą się w dolnej części docelowego przedziału od 5,40 do 5,55 USD na akcję. Sprzedaż prawdopodobnie wzrośnie o dziewięć zamiast o dziesięć procent. Dochód operacyjny utrzymał się na stabilnym poziomie prawie 7,8 mld USD. Najważniejsze jest to, że zyski spadły o około ósmą do 4,7 miliarda dolarów, mimo że grupa musiała płacić niższe podatki i odsetki.

READ  Luksusowy remont w Monachium – inwestor zniknął

Spadek wynikał głównie z konsekwencji księgowych, po tym, jak firma zaksięgowała między innymi 900 mln USD w zobowiązaniach emerytalnych i wcześniejszych spłatach kredytów. Firma skutecznie straciła również 292 000 klientów z umowami telefonii komórkowej, podczas gdy rywal AT&T już odnotował ogromny wzrost o 691 000 nowych umów po odliczeniu anulowań poprzedniego dnia.

Euro słabnie

Kurs euro znalazł się w piątek pod presją po początkowo niewielkich wzrostach. Wspólna waluta jest w złym nastroju na rynkach finansowych i ostatnio była notowana po 1,0787 USD. Europejski Bank Centralny ustalił stopę referencyjną na 1,0817 USD (czwartek: 1,0887). Wspólna waluta osłabiała się na jakiś czas ze względu na możliwość wyższych stóp procentowych w USA. Jednak Europejski Bank Centralny przedstawił ostatnio również wstępne, choć nadal ostrożne, sygnały zacieśniania polityki pieniężnej.

„Po niedawnych komentarzach prezesa Fed, Powella, nawet ostatni uczestnik rynku powinien zdać sobie sprawę, że Fed podniesie swoją główną stopę procentową o 50 punktów bazowych w maju, a nie (jak w marcu) „tylko” o 25 punktów bazowych” – powiedział analityk Commerzbanku. Ulricha Leuchtmanna.

Co nie tylko wywiera dodatkową presję na euro, ale także na rynek obligacji. Sprzedaż trwała tam do dziś. Dziesięcioletnie obligacje Fed ponownie tracą, a rentowność jest o 0,97 procent wyższa niż w latach. Również w USA rentowność wynosi 2,92 procent, co oznacza, że ​​granica 3,0 procent jest coraz bliżej.

Ceny ropy przed kolejną cotygodniową ofertą

Tymczasem ceny ropy spadły umiarkowanie o około jeden procent. „Strachy przed recesją w Chinach i serią szybkich podwyżek stóp procentowych w USA wydają się obecnie kompensować obawy przed europejskim embargiem energetycznym na Rosję” – powiedział Jeffrey Haley, analityk w brokerze Oanda.

Zdaniem analityka Commerzbanku Carstena Fritscha, spadek dostaw ropy z Rosji w związku z wojną na Ukrainie oraz straty produkcyjne w Libii powinny zapobiec zbyt gwałtownemu spadkowi ceny.

Akcje SAP spadają po spadku zysków

Udział SAP był jednym z największych przegranych w DAX. Największa europejska grupa oprogramowania odnotowała w pierwszym kwartale 41-procentowy spadek zysku do 632 milionów euro. Na wynik wpłynęły inwestycje w rozszerzenie biznesu o oprogramowanie do użytku przez sieć oraz wycofanie się z Rosji. Z drugiej strony sprzedaż wzrosła o 11% do prawie 7,1 mld euro.

Akcje Rheinmetalla biją nowy rekord

W międzyczasie akcje Rheinmetalla w MDAX wzrosły aż o 3,4% do rekordowej wartości 224,80 euro, ale i tak zrezygnowały z zysków w późnych obrotach. Makler giełdowy wskazuje wzrost ceny docelowej przez UBS. Analitycy głównego szwajcarskiego banku widzą teraz banknoty Dusseldorf Arms Group na 251 euro. Od początku roku akcje Rheinmetalla wzrosły już o 160 proc.

Kolekcja okularów EssilorLuxottica ze skokiem sprzedaży

Brak ograniczeń związanych z koronawirusem w kilku krajach oraz przejęcie holenderskiego optometrysty Grandvision sprawiły, że na początku roku grupa okularów EssilorLuxottica dołączyła do marek takich jak Ray-Ban. Grupa zwiększyła sprzedaż w pierwszym kwartale rok do roku o 38 procent do 5,6 miliarda euro.

Republikanie z Florydy wywierają presję na Disney

Walt Disney, gigant rozrywkowy z Florydy, znalazł się pod presją po krytyce szkolnego prawa anty-LGBT. Wczoraj stanowa Izba Reprezentantów głosowała za projektem ustawy, która mogłaby mieć dla Disneya niekorzystne skutki podatkowe. Tekst musi teraz zostać przesłany do podpisu gubernatorowi republikańskiemu Ronowi DeSantis.

Musk rozmawia z Thomą Bravo o kupowaniu Twittera

Według gazety, dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, rozmawia z firmą inwestycyjną Thoma Bravo o partnerstwie w planowanym przejęciu Twittera. The New York Post donosi, że firma, która koncentruje się na branży technologicznej, może być kluczem do wiążącej oferty Muska na usługę SMS.

Uber wprowadza usługę subskrypcji „One” do Berlina

Po raz pierwszy Uber rozszerza swój model biznesowy poza Amerykę Północną, wprowadzając coś w rodzaju miesięcznej subskrypcji i uruchamiając Uber One w Berlinie. W przypadku subskrybentów nie ma opłaty za dostawę za usługę dostawy jedzenia Uber Eat. Ponadto Uber daje zniżkę w wysokości pięciu procent wartości zamówienia o wartości co najmniej dziesięciu euro. W przypadku biur podróży zniżka dla abonentów wynosi dziesięć procent.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Published

on

Produkcja profili aluminiowych w Polsce: motor polskiej gospodarki

Polska jest jednym z wiodących producentów profili aluminiowych w Europie. Przemysł odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce, tworząc miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju wielu sektorów. W artykule przyjrzymy się bliżej produkcji profili aluminiowych w Polsce oraz omówimy jej historię, stan obecny i perspektywy na przyszłość.

Historia produkcji profili aluminiowych w Polsce

Produkcja z Profile aluminiowe Polska ma długą historię sięgającą lat 60. XX wieku. Powstały wówczas na Górnym Śląsku pierwsze huty aluminium, a wraz z rozwojem gospodarki socjalistycznej przemysł przeżywał dynamiczny rozwój. Po przemianach politycznych w 1989 roku wiele państwowych hut zostało sprywatyzowanych, a na rynek weszły nowe prywatne firmy.

reklama

Obecnie w Polsce działa kilkudziesięciu producentów profili aluminiowych. Głównymi ośrodkami produkcji profili aluminiowych w Polsce są:

  • Górny Śląsk: W tym regionie zlokalizowana jest największa w Polsce huta aluminium – Huta Aluminium Konin. Oprócz Huty Aluminium Konin w regionie działa szereg innych fabryk produkujących profile aluminiowe.
  • Wielkopolska: W Wielkopolsce działa szereg firm zajmujących się produkcją profili aluminiowych do różnorodnych zastosowań m.in. w budownictwie, motoryzacji czy meblarstwie.
  • Dolny Śląsk: Na Dolnym Śląsku działa kilku znaczących producentów profili aluminiowych, m.in. KGHM Polska Miedź SA i Aleris Aluminium.

Aktualny stan branży

Polska jest obecnie jednym z największych producentów profili aluminiowych w Europie. W 2023 roku produkcja osiągnęła poziom około 1,2 mln ton, co stanowiło około 5% produkcji światowej. Profile aluminiowe eksportujemy z Polski na cały świat, a głównymi odbiorcami są Niemcy, Francja, Włochy i Wielka Brytania.

Polska branża produkcji profili aluminiowych jest nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się. Firmy inwestują w nowe technologie i maszyny, dzięki czemu mogą zwiększać swoją efektywność i produktywność. Ważną rolę odgrywa także jakość produktu, która przekłada się na jego konkurencyjność na rynku światowym.

czynniki sukcesu

Sukces produkcji polskich profili aluminiowych zależy od kilku filarów. Po pierwsze, polskie firmy korzystają z wysokiej jakości surowców, czyli wytapiania aluminium. Po drugie, stosowane są nowoczesne technologie produkcji, które zapewniają wysoką wydajność i precyzję. Po trzecie, polskie firmy oferują konkurencyjne ceny, co czyni ich produkty atrakcyjnymi dla klientów na całym świecie.

READ  World Auto Awards – Niemieckie modele nie mają szans

Istotnym czynnikiem jest także położenie geograficzne Polski. Bliskość rynków Europy Zachodniej oraz dostęp do portów morskich ułatwia eksport produktów.

Znaczenie produkcji profili aluminiowych dla polskiej gospodarki

Produkcja profili aluminiowych odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przemysł tworzy tysiące miejsc pracy i przyczynia się do rozwoju wielu sektorów takich jak: b. Przemysł budowlany, przemysł samochodowy, przemysł meblarski i przemysł transportowy.

Ponadto produkcja profili aluminiowych jest ważnym źródłem dochodów państwa. W 2023 roku wartość eksportu profili aluminiowych z Polski wyniosła około 5 miliardów złotych.

Prognozy na przyszłość

Pomimo dynamicznego rozwoju, produkcja profili aluminiowych w Polsce stoi przed wieloma wyzwaniami. Jednym z tych wyzwań jest rosnąca konkurencja ze strony innych krajów, takich jak Chiny i Indie. Kolejnym wyzwaniem są wysokie ceny energii, które są ważnym czynnikiem kosztowym w produkcji aluminium.

Pomimo tych wyzwań perspektywy dla tej branży są optymistyczne. Oczekuje się, że w nadchodzących latach światowy rynek profili aluminiowych będzie się rozwijał, co będzie stanowić impuls do rozwoju branży. Wzrostu spodziewają się zwłaszcza producenci profili aluminiowych stosowanych w budownictwie i przemyśle motoryzacyjnym.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do rozwoju branży jest wzrost świadomości ekologicznej. Aluminium jest materiałem w całości nadającym się do recyklingu, co czyni go atrakcyjnym materiałem dla producentów i konsumentów.

Wyzwania i perspektywy

Polska ma potencjał, aby stać się jednym z czołowych producentów profili aluminiowych na świecie. Aby to osiągnąć, konieczne jest ciągłe inwestowanie w nowoczesne technologie, podnoszenie kwalifikacji pracowników i poszukiwanie nowych rynków zbytu.

streszczenie

Produkcja profili aluminiowych w Polsce to silna i dynamicznie rozwijająca się branża, która odgrywa ważną rolę w polskiej gospodarce. Przyszłość branży rysuje się obiecująco, a Polska ma szansę utrzymać pozycję jednego z czołowych producentów profili aluminiowych w Europie.

/Treść partnera/

Continue Reading

Economy

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają

Published

on

– Minus dwanaście procent: Inwestycje zagraniczne w Niemczech w dalszym ciągu spadają
Praca Minus dwanaście procent

Inwestycje zagraniczne w Niemczech nadal spadają

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Wielu uważa projekt Tesli w Gruenheide za modelowy projekt dla inwestycji zagranicznych w Niemczech

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Jörg Carstensen

Według badania przeprowadzonego przez firmę doradczą EY inwestycje zagraniczne w Europie spadły: o 11% mniej niż przed pandemią korony. Niemcy utrzymały swoją pozycję w rankingach, jednak różnica w stosunku do prowadzącej Francji ponownie wzrosła.

IJak wynika z badania, w zeszłym roku międzynarodowi inwestorzy ponownie ograniczyli swoje zaangażowanie w Niemczech. W 2023 roku zagraniczne firmy ogłosiły 733 projekty inwestycyjne w tym kraju – o dwanaście procent mniej niż rok wcześniej. To najniższy poziom od 2013 roku i szósty z rzędu spadek, wynika z analizy firmy audytorsko-doradczej EY.

W europejskim porównaniu Niemcy pozostają na trzecim miejscu – ale różnica w stosunku do Primus France ponownie się zwiększyła. EY odnotowało tam o pięć procent mniej projektów, ale wciąż było ich 1194, a za nią plasowała się Wielka Brytania, kraj spoza UE, z 985 (plus sześć procent). Największą liczbę inwestycji zagranicznych w Niemczech EY odnotował w 2017 r. – 1124 projekty. Przed pandemią korony w 2019 r. było ich 971. EY prowadzi badanie od 2006 r. Nie podano informacji o wielkości inwestycji.

Prezes zarządu EY, Henrik Ahlers, uważa ten spadek za niepokojący: „To sygnał ostrzegawczy” – zacytowano go w oświadczeniu: „Niemcy pozostają w tyle, podczas gdy inne kraje europejskie rozwijają się bardziej dynamicznie. Od 2017 r. Liczba projektów inwestycyjnych w Niemczech spadła o 35%, w Wielkiej Brytanii spadek sięgnął w tym okresie 18%. Z drugiej strony Francja osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. „Francja jest największym zwycięzcą wyjścia Wielkiej Brytanii z UE Unia Europejska. Z drugiej strony Niemcy straciły więcej inwestycji niż Wielka Brytania.

Ahlers wskazuje kilka przyczyn słabych wyników Niemiec, w tym wysokie obciążenia podatkowe kraju, wysokie koszty pracy, drogą energię i biurokrację. „Skutek: spadają inwestycje, nastroje wśród konsumentów i przedsiębiorstw są fatalne, a gospodarka rozwija się słabiej niż w jakimkolwiek innym uprzemysłowionym kraju”.

Rozwój również osłabł w całej Europie, ale nie w takim stopniu jak w Niemczech. W 2023 roku liczba ogłaszanych projektów spadła o cztery proc., do łącznie 5694 projektów, przy czym największą dynamikę wykazały Turcja (plus 17 proc.) i Szwajcaria (plus 53 proc.). Jednak w całej Europie nadal brakuje poziomu sprzed pandemii. Liczba projektów była o 11 proc. niższa niż w 2019 r.

„Europa rozpaczliwie potrzebuje inwestycji zagranicznych, a to badanie powinno pobudzić cały kontynent” – stwierdziła Julie-Lynne Tiegland, ekspert EY. Wzmocniłoby to europejską gospodarkę poprzez stworzenie możliwości zatrudnienia, zachęcanie do innowacji i promowanie eksportu. „Należy teraz podjąć pilne działania, aby zapewnić Europie utrzymanie konkurencyjności w obliczu coraz bardziej zaciekłej konkurencji ze strony Stanów Zjednoczonych i Chin” – stwierdził Tiegland.

Amerykańscy inwestorzy wycofują się

W zeszłym roku amerykańskie firmy nadal były najważniejszymi inwestorami w Europie i Niemczech – ale liczba projektów spadła o 15 proc., a w tym kraju aż o 22 proc. Ahlers obwinia warte miliardy dolarów programy wsparcia, takie jak ustawa o redukcji inflacji (IRA). „Amerykańska polityka lokalizacyjna ma wpływ” – powiedział. „Wygląda na to, że amerykańskie firmy inwestują więcej u siebie, a mniej w Europie”.

Amerykańscy inwestorzy w żadnym wypadku nie wykluczyli Niemiec jako lokalizacji dla biznesu, ale ich zaufanie zostało zachwiane. Ahlers powiedział, że przywrócenie tego stanu rzeczy powinno być najwyższym priorytetem dla polityki i biznesu w Niemczech. Ale nie może tu chodzić o wyścig po wsparcie. Należy raczej poprawić ogólne warunki. Ahlers był jednak sceptyczny, czy uda się to szybko osiągnąć: „Problemy w Niemczech są głębokie i mają charakter strukturalny, więc odwrócenie trendu nie będzie możliwe z dnia na dzień”. Niezbędna jest rzeczywista reforma podatkowa i ograniczone regulacje.

READ  World Auto Awards – Niemieckie modele nie mają szans

Continue Reading

Economy

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju

Published

on

Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.

Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.

Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”

Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.

READ  „Uszkodzenie planety”: Brudny obrazek raniący rozgłos na temat bitcoinów

Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów

Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Ivana Kojic / Imago

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)

Continue Reading

Trending