Connect with us

Top News

Dawna Polska: Odbudowa linii kolejowej South Eustom po raz pierwszy została wybetonowana

Published

on

Dawna Polska: Odbudowa linii kolejowej South Eustom po raz pierwszy została wybetonowana

Dyskutowano o tym od dziesięcioleci, a teraz są konkretne plany w tym zakresie Przebudowa południowego połączenia kolejowego z bałtycką wyspą Eustom w pokoju. Wstępne plany megaprojektu były omawiane we wtorek rano w rządzie w Schwerinie, jak poinformowało Ministerstwo Transportu SN. W związku z tym istnieją trzy różne warianty trasy, ale żaden z nich nie przebiega przez terytorium Polski.

Oryginalna trasa przez Polskę „niemożliwa”

Oznaczało to, że odbudowana trasa odbiegałaby od historycznej trasy, która wiodła z Duchero przez Karnin i Jirczo do Świnoujścia (dzisiejsza Polska). Linia kolejowa została rozebrana po II wojnie światowej. Obecnie w części polskiej jest częściowo zabudowany nowymi dzielnicami miejskimi.

Przynajmniej teraz jest uzasadnione, dlaczego rząd państwa nie chce poprowadzić linii przez terytorium Polski: „Ministerstwo Infrastruktury oceniło, że odbudowa linii kolejowej w Polsce jest niemożliwa” – czytamy w wiadomościach. Z Ministerstwa Gospodarki MV. Zamiast tego Deutsche Bahn AG zbadała w imieniu państwa trzy alternatywy, z których dwie wymagałyby nowej linii z Zirchow do Dreikaiserbadet. Ta trasa ma kilka kilometrów długości. Trzeci testowany wariant przewidywał zupełnie nową konstrukcję toru z Anglam.

Możliwości uzyskania finansowania z UE zostały ograniczone

Zmiana trajektorii oznaczałaby natychmiastowe przejście z projektu międzynarodowego do projektu krajowego, ale taka decyzja miałaby również wady. Na przykład projekty transgraniczne nie mogą być dofinansowywane ze środków unijnych.

W rezultacie, według Ministerstwa Gospodarki MV, pierwszy wariant nowego budynku między Zirchowem a Korswandt „stał się najlepszą opcją realizacji”. Nowa linia będzie miała pięć kilometrów długości i obejdzie się bez tunelu pod Hasenbergiem (na północ od Jirchow). Według zapowiedzi wariant ten ma kosztować od 670 do 700 mln euro.

Wstępne planowanie powinno zakończyć się za półtora roku

Kolejnym etapem jest MV w siedzibie Eustom. Parlament stanowy powinien zostać poinformowany o programie. Najpierw należy wykonać studium wykonalności ekonomicznej projektu, a następnie przeprowadzić wstępne planowanie. „Działania te mają potrwać półtora roku” – mówi resort o przyszłym harmonogramie.

READ  Laman w sprawie zamknięcia szpitali w Hilton, Hahn i Solingen

Zgodnie z komunikatem minister transportu Reinhard Meyer (SPD) powiedział: „Południowe połączenie z Usdom jest dla nas ważną kwestią. Przede wszystkim odciąża ruch drogowy na wyspie dzięki atrakcyjnej ofercie kolei. zapytania w sprawie przywrócenia obsługi trasy.

Co się stało z mostem zwodzonym Karna?

Jedną z godnych uwagi ruin jest dawny most Beinström na terytorium Niemiec, między Karnin i Kamp („Karniner Habruk”). Dobrze znane wspomnienie trasy. Zgodnie z obecnymi planami nie jest jeszcze jasne, czy wymienione ruiny zostaną przebudowane na most kolejowy na wzór historyczny. Jednak w raporcie resortu wielokrotnie wspomina się o możliwości zmiany trasy na wysokości ruin mostu i budowy nowego mostu obok ruin. Ta odmiana powinna być znacznie tańsza niż odbudowa zabytkowego mostu zgodnie z wymaganiami zabytku.

Dzięki przebudowie linii czas przejazdu pociągu z Berlina do Term Trzech Cesarzy skróci się o połowę do prawie dwóch godzin. Obecnie pasażerowie w Züssow muszą przesiadać się z pociągów z Berlina do Usedomer Bäderbahn (UBB), która jedzie stamtąd ponad godzinę do Heringsdorf z prędkością Bimmelbahn z kilkoma przystankami i często jest przepełniona latem.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Chaos w ruchu na północy: Niscy urlopowicze blokują autostrady! | Regionalny

Published

on

Chaos w ruchu na północy: Niscy urlopowicze blokują autostrady!  |  Regionalny

Hamburg/Bremen/Hannover – [–>Stau-Chaos am langen Wochenende!

Kurzurlauber an Küste, Seen und Naherholungsgebieten sorgen für volle Straßen. Besonders betroffen bereits am Vormittag: die A7 von Hamburg in Richtung Hannover. Auch in und um Hamburg bildeten sich lange Schlangen.

Staus gab es auch auf der A27 von Bremerhaven in Richtung Bremen und auf der A29 von Wilhelmshaven in Richtung Oldenburg. Die Fähre Glückstadt – Wischhafen hatte am Sonntagmittag Wartezeiten von rund eineinhalb Stunden.

Bei Staus über zehn Kilometer Länge oder Vollsperrungen empfiehlt der ADAC, Ausweichrouten über Landstraßen zu nutzen. Doch Vorsicht: Auch diese Strecken sind oft schnell verstopft.

Baustellen in Niedersachsen sorgen zusätzlich für Staugefahr

Auf der A1 und der A7 blockieren laut NDR derzeit folgende Baustellen in Niedersachsen den fließenden Verkehr:

A1: Bremen – Osnabrück

  • in beiden Richtungen zwischen den Anschlussstellen Groß Ippener und Wildeshausen-Nord
  • in beiden Richtungen zwischen den Anschlussstellen Bramsche und Vechta
  • in beiden Richtungen zwischen Dreieck Ahlhorner Heide und der Anschlussstelle Cloppenburg

A7: Kassel – Hannover

  • in beiden Richtungen in Höhe Hildesheim

A7: Hannover – Hamburg

  • in beiden Richtungen zwischen den Anschlussstellen Dorfmark und Soltau-Ost
  • zwischen den Anschlussstellen Bispingen und Evendorf, Nachtbaustelle, täglich zwischen 19 Uhr und 5 Uhr
  • in beiden Richtungen zwischen den Anschlussstellen Egestorf und Garlstorf

A27: Walsrode – Bremen

  • in beiden Richtungen zwischen den Anschlussstellen Langwedel und Verden-Nord

A28: Oldenburg – Bremen

  • in beiden Richtungen zwischen Kreuz Oldenburg-Ost und Hude

A28: Dreieck Stuhr – Delmenhorst

  • zwischen Delmenhorster Dreieck und Delmenhorst

A38: Göttingen – Halle

  • zwischen Deiderode und Friedland

A39: Hamburg – Lüneburg

  • in beiden Richtungen zwischen den Anschlussstellen Winsen-Ost und Handorf

Verzögerungen und Ausfälle von Fährverbindungen zu einigen Ostfriesischen Inseln sind ebenfalls möglich. Achtung: Auf der A7 in Hamburg wird es vor und hinter dem Elbtunnel besonders voll. Staugefahr auch auf der A1-Ostumfahrung, auf der A1 zwischen Pansdorf und Sereetz sowie auf der A20 bei Lübeck.

READ  Samochód elektryczny: wstrzymanie finansowania – sprzedaż i tak słaba | NDR.de - Aktualności
Continue Reading

Top News

Rosja może przeprowadzić atak na państwo NATO

Published

on

Rosja może przeprowadzić atak na państwo NATO
  1. Strona główna
  2. Polityka

Naciskać

Szef polskiego wywiadu ostrzega: Rosja przygotowuje się do działań wojskowych przeciwko wschodniej flance NATO Putin zaprzecza planom ataku.

WARSZAWA – Rosną obawy przed rosyjskim atakiem na wschodnią flankę NATO. Po tym, jak państwa bałtyckie od pewnego czasu biły na alarm i obawiały się o swoje bezpieczeństwo, Polska rysuje obecnie ponury obraz rosyjskiego ataku na terytorium NATO. Chociaż większość rosyjskich sił zbrojnych, zwykle stacjonujących na granicach NATO, przeniosła się teraz na Ukrainę, Rosja chce odbudować swoją armię. NATOZagrażaj granicom, utrzymując i rozwijając tajne i hybrydowe operacje.

Władimir Putin Szef polskiego kontrwywiadu wojskowego Jarosław Stroczyk powiedział polskiej gazecie, że przygotowywana jest już niewielka operacja przeciwko jednemu z państw bałtyckich. Gazeta Prawna. Rosyjski przywódca jest gotowy „zająć słynne przygraniczne miasto Narwa na granicy estońsko-rosyjskiej lub wylądować na jednej ze szwedzkich wysp”.

Putin twierdzi, że atak na terytorium NATO to „kompletny nonsens”.

W marcu Putin powiedział… BBC Agresja na terytorium NATO jest odrzucana. Mówienie jakichkolwiek słów o swoim kraju, czyli o Polsce, która posiada jeden z największych arsenałów nuklearnych na świecie, zaatakuje państwa bałtyckie i w przeciwieństwie do Ukrainy jest członkiem sojuszu NATO, było „absolutną bzdurą”. Ostrzegł jednak, że jeśli Ukraina rozmieści zachodnie myśliwce F-16 z lotnisk w innych krajach, staną się one „legalnymi celami w dowolnym miejscu”.

Państwa NATO starają się obecnie przywrócić pełną zdolność obronną po tym, jak zachodni sojusz wojskowy był świadkiem dekady konfliktu o niskiej intensywności. Zwłaszcza brak odpowiednich zasobów artylerii i obrony powietrznej zachodni partnerzy Kijowa nie byli w stanie sprostać wymaganiom nowoczesnej wojny na pełną skalę.

Największe ćwiczenia NATO od czasów zimnej wojny na marginesie wojny na Ukrainie

Według doniesień NATO uzgodniło możliwe „czerwone linie” w postępowaniu w sprawie wojny Rosji z Ukrainą. (miniaturka) © Sebastian Kahnert/dpa

Stróczyk uważa, że ​​imperialistyczne cele Kremla już nieco osłabły. Zjednoczenie się Zachodu we wsparciu Ukrainy pokazuje, że w przypadku ataku NATO reakcja Zachodu będzie jeszcze większa” – powiedział szef wywiadu. Niemiecki rząd federalny także stara się obecnie wysyłać mocne sygnały dotyczące zdolności obronnych NATO i Europy.

READ  „Trzymamy się razem!” - Dzień Darowizny ARD na Północy | NDRT

„W sytuacji awaryjnej Niemcy będą bronić każdego centymetra terytorium NATO” – powiedział kanclerz Olaf Scholz (SPD) podczas wizyty na Litwie w poniedziałek (6 maja). RND. Bundeswehr wzięła udział w największych ćwiczeniach NATO od zakończenia zimnej wojny: Resolute Defender. Niemcy chcą do 2027 roku utworzyć pułk poza własnymi granicami na Litwie. Scholes powiedział swoim litewskim kolegom: „Atak na was jest atakiem na nas wszystkich”.

„Wojna wróciła do Europy” – SPD opowiada się za silniejszym NATO

Minister obrony Boris Pistorius (SPD) podczas swojej wizyty w USA wyraził swoje zdecydowane zaangażowanie na rzecz Zachodniego Sojuszu Obronnego. „NATO jest ważne dla naszego bezpieczeństwa i nie przyjmujemy tego za pewnik” – powiedział głośno dpa. „Rozumiemy, że czasy znów się zmieniły. Do Europy wróciła wojna i minął czas pokojowych dywidend. Dlatego robimy, co do nas należy. Niemcy wydadzą w tym roku na obronność więcej pieniędzy niż kiedykolwiek wcześniej w historii Bundeswehry .

Podkreślił, że dwuprocentowy cel NATO zostanie osiągnięty „i nie możemy na tym poprzestać”. W NATO coraz więcej członków wzywa do większych inwestycji. Na przykład brytyjski minister spraw zagranicznych David Cameron stawia głośne żądania krajom NATO ap Wzrost wydatków na wojsko do 2,5 proc. PKB. Jak wynika z opublikowanych wcześniej fragmentów przemówienia Camerona zaplanowanego na czwartek (9 maja) w Narodowym Centrum Cyberbezpieczeństwa w Londynie, na lipcowym szczycie NATO wszyscy sojusznicy muszą jasno dać do zrozumienia, że ​​wkrótce osiągną cel dwóch procent. „W takim razie powinniśmy szybko wprowadzić cel na poziomie 2,5 procent” – kontynuuje. (LaHeMa)

Continue Reading

Top News

Zorza polarna w weekend – spektakl natury trwa

Published

on

Zorza polarna w weekend – spektakl natury trwa

W weekend w całych Niemczech można będzie zobaczyć imponującą zorzę polarną. Im dalej na północ w Niemczech, tym łatwiej je zobaczyć, powiedziała Caroline Liefke z Haus der Astronomie w Heidelbergu. Oczywiście nie ma gwarancji, że coś zobaczysz – ale przynajmniej jest pewne prawdopodobieństwo.

Wymagania dotyczące widoczności: Brak chmur i księżyca

Idealne warunki do obserwacji nocnego pokazu światła są w miarę możliwości bezchmurne – a niemiecka służba pogodowa (DWD) w Offenbach przewiduje, że noc będzie głównie gwiaździsta. „Przynajmniej jeśli chodzi o pogodę, nic nie stoi na przeszkodzie obserwowaniu i fotografowaniu zorzy polarnej” – wyjaśnił Markus Bos z DWD. Tylko na wschodzie występują pola chmur, które mogą przesłaniać widok zorzy polarnej. To, czy będzie można ponownie zobaczyć lub sfotografować zorzę polarną w Niemczech i jak intensywne będą, zależy od siły burzy geomagnetycznej.

Amerykańska Agencja Meteorologiczna NOAA (Krajowa Administracja Oceaniczna i Atmosferyczna) nie przewiduje burzy słonecznej G5 jak ostatniej nocy, ale według Caroline Liefke z Haus der Astronomie w Heidelbergu burze słoneczne G3 lub G4 mogą sprawić, że zorza polarna będzie ponownie widoczna gołym okiem. Niemcy w dobrej sytuacji „Na pewno poczekam na kolejny wieczór i na pewno to zrobię”.

Ziemia wychodzi z „linii ognia”.

Zorza polarna powstaje w wyniku uderzenia burz słonecznych w pole magnetyczne Ziemi. W ciągu ostatnich kilku dni zaobserwowano kilka burz słonecznych znanych jako koronalne wyrzuty masy (CME) zmierzających w stronę Ziemi, powiedział astronom Volker Bothmer z Uniwersytetu w Getyndze. „Nie ma jednak bardzo silnej burzy, która mogłaby doprowadzić do awarii sieci energetycznej i innych rzeczy” – zapewnia.

Źródło burz słonecznych – duża gromada plam słonecznych – oddala się od Ziemi w wyniku obrotu słońca, „więc jesteśmy poza linią ognia” – powiedział Bothmer.

Continue Reading

Trending