Connect with us

Economy

Czego Halle może nauczyć przyszłe centrum Gdańska

Published

on

Czego Halle może nauczyć przyszłe centrum Gdańska

Marc Weirich, MDR Saksonia-Anhalt

Stan na 11 maja 2023, 19:29

Halle stało się miejscem przyszłego centrum jedności Niemiec. Projekt budowlany, którego koszt wyniósł 200 mln euro, jest jednym z najbardziej kompleksowych w tej dekadzie. Delegacja z Halle udała się do Gdańska w Polsce, aby odwiedzić Centrum Solidarno – możliwy model przyszłego centrum w Halle.

To trochę jak wycieczka szkolna: Zmęczona, ale podekscytowana 20-osobowa delegacja Hull z polityki miejskiej, nauki, biznesu i kultury siedzi wcześnie w autobusie jadącym do Gdańska w Polsce. Burmistrz Halle Egbert Geier (SPD) jest przewodnikiem, rozdaje niedźwiedzie i herbatniki, pilnuje drogi za pomocą aplikacji mobilnej i pomaga kierowcy autobusu poruszać się w korku. Dziesięć godzin później rozpoczęła się wycieczka edukacyjna po największym mieście polskiego wybrzeża Bałtyku.

majestatycznyCentrum Pamięci Solidarno w gdańskim porcie wznosi się ku błękitowi nieba, celowo zbudowane z rdzawoczerwonych stalowych płyt. Wewnątrz, setki ludzi pędziły przez pokoje skąpane w świetle. Większość nosi słuchawki i słucha cyfrowego audioprzewodnika, podczas gdy inni są oprowadzani po wystawie przez ludzkiego przewodnika.

Basil Kreski jest dyrektorem ośrodka: „Jesteście w Mekce w Polsce” – tłumaczy Kreski gościom z Halle. Ojciec Kreskiego jest Irakijczykiem, matka Polką – odkąd dorastał w Berlinie mówi płynnie po niemiecku. Tu w 1980 roku narodziła się polska demokracja”. W ostatnim roku przed Koroną Centrum odwiedziło 1,2 mln osób.


Centrum Solidarno w Gdańsku odwiedziło w ciągu roku ponad milion osób.
Źródło obrazu: MDR/Marc Weyrich

Nowe hotele i restauracje dzięki Centrum Solidarno

To liczba, która wywołuje błysk w oczach członków delegacji miasta, który rozjaśnia się, gdy Cornelia Pieper (FDP) wyjaśnia: „Wraz z centrum Solidarno hotele i restauracje wyrosły jak grzyby po deszczu. miasto i region są ściśle powiązane z centrum i moim zdaniem tak samo będzie w Halle.”

Centrum Solidarno wzorem Centrum Przyszłości?

Jeden Euforia, która jest często spowalniana przez niejednoznaczność, jeśli chodzi o wyrównanie do środka. Miasto trzyma rękę na strukturze. Jednak wnętrze definiuje głównie pasek. Celem wyjazdu delegacji z Halle jest zorientowanie się, jak to może wyglądać.

Centrum w Halle, podkreśla Basil Kreski, stoi przed szczególnym wyzwaniem: „Centrum musi skupiać się nie tylko na niemieckiej publiczności, musi być europejskie”. Ponadto w tworzenie centrum zaangażowane jest miasto i rząd federalny, więc wiele osób trzeba doprowadzić do stołu negocjacyjnego. „To niesamowita ilość pracy” – mówi.


Centrum Solidarno to możliwy model centrum przyszłości w Halle.
Źródło obrazu: MDR/Marc Weyrich

Centrum przyszłości: konkurs architektoniczny i sponsoring założycielski

W W wyniku opowieści Solidarny centrum Gdańska wyłoniło się wprost z miasta. To trochę ułatwiło operacje, ponieważ według Kerskiego mniej graczy miało coś do powiedzenia. Cornelia Piper tłumaczy, że chcą powtórzyć sukces gdańskiego ośrodka. Koncepcja może być wskazówką i inspiracją dla Haley.

Dyrektor Basil Kresky krytykuje nazwę centrum w Halle: „Przyszłe centrum zjednoczenia Niemiec i transformacji europejskiej” może być tylko tytułem roboczym. Europejskie Centrum Demokracji jest lepsze. Nadal brakuje struktur do dyskusji i podejmowania decyzji w takich sprawach. Zespół deweloperski pracuje obecnie nad konkursem architektonicznym na Centrum Przyszłości w Halle. Należy założyć firmę wspierającą. Oba projekty mają zostać zrealizowane w 2023 roku.


Kierownik centrum Solidarno, Basil Kreski (z przodu po lewej), może sobie wyobrazić jego zaangażowanie w rozwój przyszłego centrum Halle.
Źródło obrazu: MDR/Marc Weyrich

Kerski jest otwarty na współpracę z Halle

Kresky pomógł napisać pomysł na Niemieckie Centrum Przyszłości. Był członkiem jury i mówi, że jest zafascynowany Haleyem i często bywa w pobliżu. Czy to on ponosi odpowiedzialność w Halle? „Bycie zaangażowanym w tworzenie placówki jest dla mnie ekscytujące, w dowolnej roli. Również na zasadzie wolontariatu” – odpowiada wymijająco Kresky. Nie otrzymał jeszcze telefonu od przedstawiciela Center for the Future’s Development, Carstena Schneidera (SPD), komisarza rządu federalnego ds. Europy Wschodniej.

READ  Europejski Bank Centralny we wrześniu z kolejną podwyżką stóp

Centrum przyszłości: historia niemiecka i europejska

W Członkowie delegacji wykazują się luzem, kreatywnością i entuzjazmem. Wciąż są znaki zapytania, mówi lider frakcji CDU, Andreas Schulticek. Jego koleżanka Melanie Ranft z Partii Zielonych mówi, że zrozumiała, co może oznaczać europejska zmiana. Z myślą o przyszłości należy skupić się na historii Niemiec i Europy.

„Zastanawiam się, jak możemy przemyśleć na nowo demokrację, również w kontaktach z outsiderami, z ludźmi, którzy myślą inaczej” – mówi Olaf Schöder z Wolnej Partii Demokratycznej. Przewodnicząca Rady Miejskiej Katja Müller (po lewej) hamuje: „Nie powinniśmy mieć zbyt wielkich nadziei, jeśli chodzi o wpływ”. Jednak zadaniem miasta i rady miejskiej jest przedstawianie pomysłów i wyrażanie opinii. Burmistrz Egbert Geyer uważa, że ​​ta szansa została dana. Już rozmawiasz z rządem federalnym jak równy z równym.

Finansowanie przebudowy Riebeckplatz jest niejasne

Rzeczywiście Rada i prezes sądu rady też muszą mieć dość na realizację zadań miasta. W końcu koncepcja architektoniczna Centrum Przyszłości obejmuje również przeprojektowanie Riebeckplatz, co nie jest zbyt atrakcyjne.

Nie jest jasne, skąd wezmą się pieniądze na działania związane z rozwojem miast. Ponieważ planowane 200 mln euro dotyczy tylko centrum, a nie środowiska miejskiego. Halle najpewniej pokłada nadzieję w funduszach państwowych. Wizyta premiera Rainera Hasselova w Gdańsku na początku czerwca może przynieść pierwsze efekty.

Więcej o Centrum Przyszłości

MDR (Marc Weyrich, Annekathrin Queck)

Ten temat w programie:MDR SACHSEN-ANHALT – Radio takie jak my | 11 maja 2023 | 16:30

Pokaż wszystkie

Pokaż wszystkie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Online i bezpośrednio: Coraz więcej producentów marek sprzedaje bezpośrednio klientom końcowym

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Tooru: Teraz Unia Europejska jest atakowana
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Upadłość słynnej cukierni – dotknęło to 300 oddziałów i 1200 pracowników
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending