Connect with us

Economy

Benzyna i olej napędowy: Tak zmieniają się ceny paliw na początku roku

Published

on

Benzyna i olej napędowy: Tak zmieniają się ceny paliw na początku roku
Praca Benzyna i olej napędowy

Tak zmieniają się ceny paliw na początku roku

Na stacjach benzynowych ceny wracają do normy.  Istnieją jednak różnice w rodzajach paliw Na stacjach benzynowych ceny wracają do normy.  Istnieją jednak różnice w rodzajach paliw

Na stacjach benzynowych ceny wracają do normy. Istnieją jednak różnice w rodzajach paliw

Źródło: dpa/Hauke-Christian Dittrich

Podcastu WELT można posłuchać tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonych treści, jako dostawcy zewnętrzni, wymagają tej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

Tuż przed Bożym Narodzeniem ceny benzyny były najniższe, podczas gdy olej napędowy pozostawał bardzo drogi. Jednak na początku roku na rynku paliw panuje ruch. Rosną różnice terytorialne między Wschodem a Zachodem, a do tego dochodzi problem niedoboru rosyjskiej ropy.

wJeśli planujesz podróż samochodem w okresie Świąt Bożego Narodzenia, lepiej nie czekać, aż święta będą pełne. Bo po tygodniach spadków ceny na stacjach znów zaczęły lekko rosnąć.

Tak podaje Automobilklub ADAC w swoim bieżącym cotygodniowym porównaniu tego trendu: Zgodnie z tym cena litra benzyny premium tego typu e 10 Średnia dzienna w całym kraju wynosi obecnie 1,66 €. To prawie o cent więcej niż w poprzednim tygodniu.

READ  Kaufland zamyka oddziały – dotyczy to tych lokalizacji

W przypadku oleju napędowego wzrost o trzy centy do 1,80 euro za litr jest jeszcze bardziej zauważalny. Wcześniej trend cen benzyny był spadkowy przez pięć tygodni, a oleju napędowego nawet przez osiem tygodni.

Przeczytaj więcej o stacjach benzynowych tutaj

Zniżka na czołg

Embargo na ropę i pułap cenowy

Po zakończeniu zniżki na zbiorniki ceny za litr często ponownie przekraczają 2 euro

Wielka Brytania faktycznie nałożyła specjalny podatek w maju.  do 25 procent plus podatek od osób prawnych w wysokości 40 procent

BP, Aramco, Shell and Co.

Spodziewaj się nowych rekordowych cen na stacjach benzynowych już w sierpniu: Gas Stations Interest Group (TIV) krytykuje firmy naftowe

Eksperci z firmy Abu Dhabi Airports Company oceniają sytuację różnie, w zależności od paliwa, którego dotyczy problem. „Od tygodni obserwujemy normalizację cen benzyny” – mówi Andreas Holzel, ekspert ADAC.

Moja reklama Bezpieczne szczęście

Jednak proces ten „nie jest jeszcze zakończony”. Oznacza to, że kształtowanie się ceny ropy naftowej wpływa również na produkt naftowy, a tym samym na ceny na stacjach benzynowych.

Obecnie za baryłkę ropy naftowej płaci się około 83 dolarów (78 euro). W listopadzie osiągnięto granicę 100 dolarów. W tej chwili benzyna w Niemczech kosztuje tyle samo – lub tak mało – jak w najtańszym dniu w 2022 roku: 7 stycznia benzyna premium E5 kosztowała 1,64 euro za litr.

Cena oleju napędowego jest wciąż wyższa niż cena benzyny

Inaczej ocenia się sytuację z olejem napędowym. W Niemczech olej napędowy jest opodatkowany o około 20 centów mniej niż benzyna i dlatego od wielu lat jest znacznie tańszą opcją na stacjach benzynowych.

Zwiększony popyt, np. ze strony ruchu ciężarówek i spedycji, a także zapotrzebowanie na olej opałowy odwróciły tę relację cenową. Ponadto, ze względu na brak gazu, olej napędowy jest coraz częściej ponownie wykorzystywany do wytwarzania energii elektrycznej.

Pomimo korzyści podatkowych, olej napędowy jest wciąż o dziesięciocentówkę droższy Cena gazu. „Wciąż jesteśmy daleko od normalizacji cen oleju napędowego”, mówi ekspert Abu Dhabi Airports Company. Dla porównania: 4 stycznia, jak dotąd najtańszy dzień w roku, olej napędowy kosztował 1,56 euro za litr.

READ  Głosuj na złotą kierownicę: wygraj nowego Ionica 6 | życie i wiedza

Na początku 2023 r. ADAC spodziewa się „żadnych drastycznych zmian” w sytuacji cenowej na stacjach benzynowych. Spadek cen oleju napędowego przewidywany jest wiosną, po zakończeniu zimy i zaniku popytu na olej opałowy.

Ceny paliw w krajach sąsiednich

Z drugiej strony każdy, kto mieszka w regionach przygranicznych zachodnich lub wschodnich Niemiec i od czasu do czasu tankuje w sąsiednich krajach, może spodziewać się zmiany cen na stacjach benzynowych. Ministerstwo Energii Luksemburga ogłosiło właśnie nowe maksymalne ceny na stacjach benzynowych – rząd ustala górne limity w kraju.

Cena oleju napędowego wynosi obecnie 1,60 euro za litr w sąsiednim kraju, czyli o cztery centy mniej niż wcześniej. Cena benzyny premium 95 pozostaje na razie niezmieniona i wynosi 1,45 euro za litr. Poziom cen w krajach sąsiednich często wpływa na taryfę stacji benzynowych w sąsiednich regionach.

Na wschodzie kraju sytuacja jest inna, bo w sąsiedniej Polsce tankowanie w nowym roku będzie znacznie droższe. 1 stycznia 2023 r. polski rząd ponownie podniesie podatek od paliw do 23 proc., poinformował portal podatkowy.

Przeczytaj także

Tankowanie w sąsiednim kraju jest prawie zawsze tańsze – z jednym wyjątkiem

Oznacza to, że obecna obniżona stawka VAT w wysokości ośmiu procent poza granicami państwa obowiązuje tylko do końca roku. Wzrost stawek VAT prawdopodobnie spowoduje wzrost cen na stacjach benzynowych o 20 do 25 centów. Ceny paliw w Polsce są obecnie od 25 do 35 centów tańsze niż w Niemczech.

Sąsiedni kraj zdecydował i wprowadził obniżkę podatków zeszłego lata ze względu na gwałtowny wzrost cen benzyny i oleju napędowego. Teraz wygasa.

Powodem tego są unijne przepisy podatkowe. Niższe stawki podatkowe są niezgodne z unijnymi dyrektywami dotyczącymi systemu VAT. Dyrektywa ma na celu zapewnienie uczciwej konkurencji na rynku wewnętrznym UE.

Żadnych dostaw ropy z Rosji

Jednak inna okoliczność prawdopodobnie spowoduje regionalne różnice cen na stacjach benzynowych w nadchodzących miesiącach. Od wiosny przyszłego roku rafineria w Schwedt w Brandenburgii będzie musiała funkcjonować bez dostaw ropy z Rosji i przejść na innych dostawców.

READ  Ingrida Simonet o Putinie, Ukrainie i Zachodzie

Zaopatrywanie stacji benzynowych w okolicy uważa się za bezpieczne. Ale logistyka prawdopodobnie stanie się droższa, gdy benzyna i olej napędowy będą dostarczane z innych części kraju. To z kolei powinno wpłynąć również na ceny na stacjach.

Ogólnie rzecz biorąc, podczas tankowania w Niemczech kierowcy najlepiej udać się na stację benzynową wieczorem między 18:00 a 19:00 lub ponownie między 20:00 a 22:00. W porównaniu z godzinami porannymi mogą zaoszczędzić nawet dwanaście centów na litrze. Dotyczy to obu silników, silnika wysokoprężnego i silnika benzynowego.

Podcastu WELT można posłuchać tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają takiej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

„It’s All in Stocks” to codzienna migawka giełdowa od redakcji biznesowej WELT. Codziennie od 7 rano z dziennikarzami finansowymi WELT. Dla ekspertów giełdowych i początkujących. Subskrybuj podcast na Spotifyi Podcast Apple’ai Muzyka Amazona i Deezer. lub bezpośrednio przez kanał RSS.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.

Published

on

Pamiętam słynną czekoladę „Ritter Sport”.
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Przypomnienia nie kończą się jednak na czekoladzie. A teraz miało to wpływ na popularną odmianę czekolady Ritter Sport. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia.

Kassel – Czekolada cieszy się dużym zainteresowaniem, niezależnie od tego, czy ma służyć jako poprawiacz nastroju, nagroda czy przekąska pomiędzy. Niektórzy lubią chrupiące, inni rozpływające się w ustach. Marka Ritter Sport cieszy się szczególną popularnością wśród miłośników czekolady. Marka stale wprowadza nowe rodzaje swoich produktów. Ale w przypadku jednej grupy należy zachować szczególną ostrożność. Niektóre zmienne mogą stwarzać ryzyko dla zdrowia.

twórca Alfreda Rittera GmbH
projekt Jogurt Ritter Sport z mleczną czekoladą
Dotyczy daty przydatności do spożycia 02.03.2025
Jednostka opakowania 100 gramów

Plastikowe elementy poszczególnych batoników: Znajdują się tam ostrzeżenia dotyczące spożywania czekolady „Ritter Sport”.

Firma Alfred Ritter GmbH wycofała z rynku produkt „Ritter Sport Filled Milk Chocolate” w wersji „jogurtowej” – poinformował na swojej stronie internetowej Federalny Urząd ds. Ochrony Konsumentów i Bezpieczeństwa Żywności. Grocerieswarning.de wspomniany. Według firmy poszczególne panele mogą zawierać części z tworzywa sztucznego. Z tego powodu konsumenci powinni unikać uszkodzonej czekolady.

Ciała obce, takie jak odłamki plastiku, odłamki szkła lub części metalowe, mogą spowodować poważne obrażenia jamy ustnej i gardła. Skutkiem są często obrażenia wewnętrzne lub krwawienie. Niedawno wycofano z obrotu produkt wędliniarski Kaufland, ponieważ zawierał ciała obce, których spożycie mogło zagrażać życiu.

Wycofanie z rynku dotyczy słynnej czekolady „Ritter Sport”. © Leon Koegeler/photothek.de/Imago

Problem dotyczył trzech partii jogurtu sportowego Ritter's.

Dla trzech partii zamieszczono ostrzeżenie dotyczące spożycia, preferowane przed 3 lutego 2025 r. Klienci, którzy zakupili produkt, którego dotyczy ten problem, nie powinni go spożywać, lecz powinni zwrócić go do sklepu.

Przypomnienia dotyczące słodyczy nie są rzadkością. Niedawno wszczęto ogólnokrajową akcję wycofywania słodyczy w związku z odkryciem możliwego genetycznie szkodliwego działania słodyczy po ich spożyciu. W zeszłym roku popularne słodycze zostały wycofane ze względu na ryzyko salmonelli.

READ  Rolnictwo - Poczdam - Zniesienie stref wykluczenia po rozprzestrzenieniu się gorączki dzików u świń domowych - Gospodarka
Continue Reading

Economy

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

Published

on

Polska po raz pierwszy została najważniejszym partnerem handlowym Berlina

W 2023 roku Polska po raz pierwszy zastąpi Chiny w roli najważniejszego partnera handlowego Berlina. Według aktualnej analizy Banku Inwestycyjnego w Berlinie (IBB) eksport do sąsiedniego kraju wzrósł łącznie o 9,2 proc., osiągając kwotę 1,18 mld euro.

Ogółem handel zagraniczny Berlina z Polską wyniósł 4,11 mld euro. Całkowity wolumen handlu z Chinami, składający się z importu (2,76 mld euro) i eksportu (1,25 mld euro), wyniósł zaledwie cztery miliardy euro.

Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.
Produkty farmaceutyczne należą do eksportu stolicy Niemiec.

© Stock.adobe.com

Przede wszystkim wzrósł import z Polski. Wolumen wzrósł o 925 mln euro do 2,93 mld euro. Głównym importem był surowiec tytoniowy i wyroby tytoniowe (1,09 mln euro). Polska jest jednym z największych na świecie eksporterów wyrobów tytoniowych i znaczącym ich producentem.

Polacy kupowali przede wszystkim części samochodowe i produkty farmaceutyczne

Eksport podwozi, silników, produktów farmaceutycznych oraz sprzętu do wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej z Berlina do Polski znacznie wzrósł, podczas gdy eksport produktów naftowych i wyrobów z tworzyw sztucznych spadł.

Zdaniem ekspertów IBB, Chiny stanowią obecnie dla Berlina największe ryzyko polityczne w handlu zagranicznym, a powodem tego jest duże uzależnienie od chińskich produktów. Ogólnie rzecz biorąc, pokazuje to, że stosunki handlowe Berlina stają się coraz bardziej zróżnicowane i „koncentrują się na rynkach wschodzących, takich jak Polska”.

Continue Reading

Economy

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Published

on

Incydent w Nowym Jorku: Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Incydent w Nowym Jorku
Samolot Boeinga wpada w awaryjny poślizg podczas lotu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Lista części, które samoloty Boeinga gubią podczas lotu, jest coraz dłuższa. Ale na szczęście incydent w Nowym Jorku również przebiegł gładko. Po zaginionym chipie awaryjnym nie ma jednak śladu.

Tuż po starcie w piątek inny samolot Boeinga stracił część samolotu. Jak podają agencje informacyjne AP i Reuters, w samolocie linii Delta Airlines doszło do awaryjnego poślizgu. Piloci poczuli wibracje w samolocie i zawrócili. Samolot bezpiecznie wylądował na międzynarodowym lotnisku im. Johna F. Kennedy'ego w Nowym Jorku, skąd również wystartował.

Linie Delta Air Lines podały, że po starcie piloci otrzymali ostrzeżenie o awaryjnym poślizgu po prawej stronie samolotu i usłyszeli nietypowy dźwięk Boeinga 767 dochodzący z tego obszaru. Następnie według doniesień piloci ogłosili sytuację awaryjną, aby można było szybko wrócić na lot. na lotnisko. Linie lotnicze podały, że samolot zbudowany w 1990 r. wylądował i skierował się do bramki o własnych siłach.

Mówi się, że na pokładzie samolotu, który miał lecieć do Los Angeles, było 176 pasażerów, dwóch pilotów i pięć stewardów. Według doniesień Delta pasażerowie zostali przeniesieni innym samolotem do Kalifornii. Uszkodzony samolot został wycofany z eksploatacji w celu dalszych badań. Współpracują ze śledczymi i nadal szukają zaginionego chipa. Agencja podała, że ​​Federalna Administracja Lotnicza prowadzi obecnie dochodzenie w sprawie incydentów.

Ten wypadek jest jednym z ostatnich z serii niefortunnych wypadków, które miały miejsce u producenta samolotów Boeing. Na początku stycznia zamieszanie wywołała część kadłuba, która w nowym 737 MAX 9 po prostu odłamała się podczas lotu. Cudem nikt z pasażerów nie odniósł obrażeń. Samolot Alaska Airlines udało się bezpiecznie wylądować. Na początku marca tuż po starcie inny Boeing 777 stracił oponę. Uszkodzonych zostało kilka samochodów. Miesiąc później samolot 737-800 musiał zawrócić, ponieważ osłona silnika oddzieliła się podczas startu i uderzyła w klapę skrzydła.

READ  Przeciw fatalizmowi: Obowiązkiem jest być pewnym – mimo kryzysu klimatycznego, korony i wojny – o politykę
Continue Reading

Trending