Connect with us

Economy

„Pandemia to maraton”: UE ma wielkie plany na 2022 r.

Published

on

To była wielka godzina Ursuli von der Leyen i było to najważniejsze wydarzenie roku. Zgodnie ze zwyczajem w USA raz w roku przewodniczący Komisji Europejskiej ocenia wygłoszone przez siebie przemówienie. Przygląda się politycznym sukcesom minionego roku, ale także wyznacza program na nadchodzący rok.

Na tym podobieństwa się kończą. Podczas gdy przemówienie prezydenta USA do obu izb Kongresu jest nadawane w godzinach szczytu, szef organu wykonawczego Unii Europejskiej przemawia przed Parlamentem Europejskim o 9 rano – co oznacza, że ​​większość obywateli Europy w ogóle nie widzi przemówienia.

A szkoda – bo Ursula von der Leyen ma wiele ważnych rzeczy do powiedzenia – na przykład o pandemii.

Walka z pandemią korony i zmianami klimatycznymi

Von der Leyen pochwaliła europejskie wysiłki w zakresie szczepień i obiecała przekazać kolejne 200 milionów dawek szczepionek biednym krajom. Zobowiązała się również do przekazania dodatkowych 100 mln euro pomocy humanitarnej dla Afganistanu.

Zapowiedziała Europejski Szczyt Obronny na przyszły rok i ogłosiła rok 2022 Rokiem Młodzieży Europejskiej.

Szef Komisji uznał też walkę z pandemią koronawirusa i zmianami klimatycznymi za najwyższy priorytet Unii Europejskiej na 2022 r., określając migrację i poszanowanie praworządności jako inne kluczowe kwestie.

Na koniec swojej przemowy, włoska złota medalistka paraolimpijska von der Leyen gościła Baby View jako niespodziankę. Uczyń z niej inspirację i przykład walki, wysiłku, wytrwałości i podstawowego pozytywnego zachowania.

euronews rozmawiało z Darą Murphy. Jest starszym doradcą Rasmussen Global i byłym irlandzkim ministrem ds. Europy.

euronews: Czy coś Cię zaskoczyło w przemówieniu Ursuli von der Leyen? Poruszałeś właściwe tematy, prawda?

Dara Murphy: „Na szczęście nic mnie nie zaskoczyło. Myślę, że w ciągu ostatnich dwóch lat ludzie w Europie mieli wystarczająco dużo niespodzianek. Ale tak, myślę, że ogólnie poruszyła właściwe kwestie. Myślę, że w swoim wystąpieniu zajęła stanowisko w trzech punktach, w których zajmujemy się dwiema wielkimi kwestiami – koroną i klimatem, a także wyjaśniła, co one oznaczają, w jaki sposób Europa może zająć silniejszą pozycję geopolityczną. A potem myślę, że generalnie, z jednym czy dwoma wyjątkami, poruszył wszystkie ważne kwestie – wiecie, rządy prawa, bezpieczeństwo, wzrost gospodarczy itd.

READ  Polowanie na okazje czy poprawianie nastroju? Dyrektor generalny DHL kupuje akcje DHL – analitycy nie są zgodni

Komisja Europejska chce szczytu obronnego

euronews: Wspomniał pan o kilku kwestiach. Co najbardziej Cię przekonało?

Dara Murphy: „Myślę, że było to bardziej przekonujące w obronie i bezpieczeństwie. Zapowiedziałem, że odbędzie się szczyt obronny i nastąpi kontakt między Francją a NATO, deklaracja między Unią Europejską a NATO. Ale najważniejsze było bezpieczeństwo. Mówiłeś o przygotowywanych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa. Mówiła o niebezpieczeństwach laptopów i smartfonów, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa w Europie. Myślę, że to idzie w dobrym kierunku.

euronews: Niektórzy mówili, że nie wywiera wystarczającej presji na rządy prawa i nie wspomnieli o Polsce ani Węgrzech. Jaka jest Twoja opinia?

Dara Murphy: „Odniósł się do dwóch innych państw członkowskich, Słowacji i Malty, w kwestiach związanych z rolą prasy i śledztw korupcyjnych. Szczerze mówiąc, nie mam wątpliwości, że obecnie trwa intensywny dialog między Komisją a Węgrami lub Polską. Myślę, że nazywanie ich po imieniu w tym momencie przyniosłoby odwrotny skutek, zwłaszcza gdy za kulisami jest postęp, co mamy nadzieję. Myślę, że jeśli wezmę słowo o tej porze w przyszłym roku, nastąpią zmiany w tej kwestii.

„Osiąganie celów Unii Europejskiej bez dzielenia Europy”

euronews: Rozmowa się skończyła, a wyzwania pozostają. Czy von der Leyen i ogólnie Komisja są na dobrej drodze?

Dara Murphy: „Myślę, że w ciągu pierwszych dwóch lat pańskiej prezydencji, a także kadencji parlamentarnej, oczywiście była to w dużej mierze kwestia decyzji, co chce się zrobić. Mieliśmy Corona i mieliśmy pakiet Fit-for-55. Od teraz wszystko sprowadza się do wdrożenia. Teraz sprowadza się do szczegółów i szczegółów tego, w jaki sposób chcemy osiągnąć te środki, takie jak ochrona naszych miejsc pracy i naszej gospodarki. Oczywiście cele muszą zostać osiągnięte, ale w sposób, który nie dzieli Europy społecznie – a jest to o wiele większy cel niż zwykła reklama.

READ  Tokio 2021: Szef WHO nie wyklucza już odwołania Igrzysk Olimpijskich po raz pierwszy

Pośmiertna fiksacja: Ukryty Łuk Triumfalny

Okaże się, czy Ursula von der Leyen zostanie kiedyś uhonorowana pomnikiem. I ten pomnik może być również owinięty w stylu Chrystusa – największego zaszczytu budynku publicznego.

Stało się to w tym tygodniu z Łukiem Triumfalnym w Paryżu. Aleja z czasów napoleońskich była świadkiem wielu marszów i protestów, ale nigdy nie była owinięta w srebrno-niebieski materiał nadający się do recyklingu.

Pośmiertna instalacja artystyczna zaprojektowana przez Christo w 1961 roku. Właściwie miała zostać wykonana zeszłej jesieni, ale realizacja została opóźniona z powodu pandemii – wtedy Chrystus umarł.

Aby uhonorować jego i Paryża, projekt został jednak zrealizowany. Zwiedzający do 3 października nadal mogą dotykać płótna u dołu łuku i znajdującego się wewnątrz tarasu na dachu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Tokio 2021: Szef WHO nie wyklucza już odwołania Igrzysk Olimpijskich po raz pierwszy

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Aldi i Lidl: marka detergentów może wylecieć poza zasięg
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Polowanie na okazje czy poprawianie nastroju? Dyrektor generalny DHL kupuje akcje DHL – analitycy nie są zgodni

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending