Connect with us

Tech

Dlaczego szary plastikowy blok odniósł taki sukces?

Published

on

Hanower. Jeśli dorastałeś w latach 90., prawdopodobnie spotkałeś się z tym wiele razy – nawet jeśli nie byłeś fanem gier. 21 kwietnia 1989 roku, 35 lat temu, konsola Nintendo Game Boy została po raz pierwszy wydana w Japonii. Półtora roku później trafił na rynek także w Niemczech.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Mały szary plastikowy klocek radykalnie zmienił przemysł zabawkowy. Sprzedano go 118,69 miliona razy na całym świecie, aż pod koniec XXI wieku został stopniowo zastąpiony nowszymi modelami, takimi jak Nintendo DS. To sprawia, że ​​Game Boy jest nie tylko jedną z odnoszących największe sukcesy konsol do gier na świecie, ale jego wpływ na popkulturę jest również znaczący.

Game Boy był w równym stopniu częścią lat 90., jak jego środkowa część, podobnie jak Buffalo Boots i Tic Tac Toe. Gry takie jak Super Mario, Zelda i wreszcie Pokémon zarobiły miliony i nadal cieszą się statusem kultowych. Jego prosta obsługa położyła podwaliny pod wiele innych udanych produktów w branży gier i rozrywki.

Ciekawostką w historii sukcesu Game Boya jest to, że w żadnym wypadku nie był on pozbawiony konkurencji. Produkt Nintendo był pod wieloma względami gorszy technicznie od podobnych produktów, takich jak Game Gear firmy Sega, Ataris Lynx czy TurboExpress firmy NEC. Żadna z tych konsol nie dokonała jednak przełomu – Game Boy natomiast stał się hitem kasowym i obiektem kultowym. Jak można to wyjaśnić?

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Konsola NES stanowi podstawę Game Boya

Pierwsza gra na Game Boya została stworzona w połowie lat 80. XX wieku przez głównego inżyniera Nintendo Gunpei Yokoi i jego zespół. Bardzo udana konsola Nintendo Entertainment System (NES), masywna konsola do gier telewizyjnych, była już wcześniej dostępna na rynku.

Yokoi przekonał swojego szefa, prezesa Nintendo Hiroshiego Yamauchiego, że może przenieść sukces na urządzenie przenośne. Oryginalna wewnętrzna nazwa urządzenia brzmiała wówczas Dot Matrix Game, marka Game Boy została później wymyślona przez twórcę gier Shigeto Itoi.

Na wczesnych etapach rozwoju małemu pudełku rzadko nadano tę nazwę. Zamiast tego wewnętrznie nosiła obraźliwą nazwę „Dame Game”, przy czym japońskie słowo dame oznaczało „bezużyteczny” lub „zdesperowany”. Początkowo w sukces wierzyli tylko nieliczni pracownicy Nintendo. W zespole programistów czasami panowało napięcie co do dokładnego kierunku, w jakim powinien podążać Game Boy.

READ  MultiVersus: nowe pęknięte zdarzenie — liczba graczy Warner Names

Nie ma żadnych technicznych akcentów

Z drugiej strony Yokoi nie dał się odstraszyć. Miał wizję, że urządzenie powinno być niezawodne i niedrogie. Dużą wagę przywiązano także do długiego czasu pracy baterii. Z tego powodu pominięto niektóre funkcje, jak np. podświetlenie ekranu. Sam ekran był prostym wyświetlaczem w skali szarości – chociaż w tamtym czasie było to technicznie możliwe.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Od samego początku ważną rolę odgrywała także łatwość obsługi Game Boya. Na przykład zamiast joysticka instalowany jest 8-kierunkowy panel sterowania. Zdaniem Yokoi to drugie po prostu nie zapewniłoby urządzeniu wystarczającej mobilności. Równolegle z Game Boyem powstawały także pierwsze gry na minikonsolę. Należą do nich Super Mario Land, odgałęzienie gry konsolowej Super Mario Bros.

W 1987 roku prototyp Game Boya został po raz pierwszy zaprezentowany na targach technologicznych. Jednak początkowe reakcje były mieszane – podobnie jak wewnętrznie Nintendo. Tym, co szczególnie zmartwiło recenzentów, było to, że urządzenie momentami wyraźnie ustępowało konkurentom z firm Sega czy Ataris. Na koniec skrytykowano monochromatyczną grafikę i wygląd urządzenia – wiele osób uznało je za nieporęczne.

Co zaskakujące, konsumenci nie widzieli tego w ten sposób: w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery w Japonii sprzedano już wszystkie 300 000 pierwszych egzemplarzy. Do czasu premiery jego następcy, Game Boy Color w 1997 r., sprzedaż wzrosła do niewiarygodnej liczby 64,42 miliona egzemplarzy.

Dlaczego Game Boy odniósł taki sukces?

Jest oczywiste, że właśnie te cechy, które początkowo uważano za wadę Game Boya, w ogromnym stopniu przyczyniły się do jego sukcesu. Podczas gdy konkurencja polegała na kolorowych wyświetlaczach, podświetleniu, wszelkiego rodzaju funkcjach i wielkich zapowiedziach gier dla swoich produktów, Nintendo świadomie płynęło pod prąd – i robiąc to najwyraźniej trafiło w odpowiedni nastrój konsumentów.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Wyświetlacz nie był szczególnie atrakcyjny, ale zapewniał aż 30 godzin pracy na baterii jednorazowo, czego konkurencyjne produkty nie mogą dorównać. Game Boya można zabrać ze sobą wszędzie, a gry można z łatwością grać przez cały dzień.

READ  Samochód staje się magazynem

Nawiasem mówiąc, konstrukcja urządzenia była dobra: zbudowano ją na już ustalonym systemie NES – a gracze nie musieli już uczyć się żadnego nowego sterowania. Ponadto urządzenie było niezwykle potężne i nie dało się tak szybko zniszczyć, nawet jeśli zostało przypadkowo upuszczone.

Pokemon ma 25 lat: jak szum o potworach zawładnął światem

Pierwsza gra Pokémon została wydana na Game Boya 27 lutego 1996 roku. To, co nastąpiło później, było światową sensacją jak żadna inna.

Nintendo płynie pod prąd

Strategia ta w pewnym sensie przypomina udaną koncepcję technologicznego giganta Apple. Na początku iPhone’owi brakowało także wszystkich funkcji, które posiadała długoletnia konkurencja – i nigdy nie był to urządzenie najbardziej doskonałe pod względem technicznym. Firma stworzyła jednak prosty, intuicyjny interfejs użytkownika, który sprawiał przyjemność – oraz urządzenie, które działało bezbłędnie i niezawodnie. Zostało to docenione przez konsumentów. Jedna z zasad produktu Steve'a Jobsa zawsze brzmiała: tak skomplikowany, jak to konieczne, tak prosty, jak to możliwe.

Podobnie jak Apple, również Nintendo cieszyło się pewnym zaufaniem, wprowadzając na rynek Game Boya – a marka została uznana za równie cenną wśród graczy dzięki sukcesowi NES-a. Marketing firmy zrobił resztę: Game Boy był reklamowany jako urządzenie, które można zabrać ze sobą wszędzie – i z którego można korzystać także w gronie przyjaciół. Dzięki kablowi łączącemu, który można wykorzystać do połączenia dwóch Game Boyów, możesz także rywalizować w grach ze znajomymi.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Jednak cena Game Boya nie była porównywalna z ceną Apple. W chwili premiery w Niemczech cena urządzenia wynosiła zaledwie 169 marek, czyli około 86 euro – niezwykle tanio jak na urządzenie do gier. To jednak mogło znacząco przyczynić się do jego sukcesu. Dla porównania: cena wywoławcza Sega Game Gear była w Niemczech znacznie wyższa i wyniosła 299 marek (152 euro).

Jak Tetris wywołał sensację na Game Boyu

Jednak sukces Game Boya może nie dotyczyć tylko samego produktu, ale także jego gier. Gry takie jak seria Super Mario, Donkey Kong czy Zelda stały się kultowe. Jest też bestsellerowa książka, która prawdopodobnie zwiększyła sprzedaż Game Boya: Tetris.

READ  Więcej ekscytacji na świeżym powietrzu dzięki The Freestyle firmy Samsung - Sprzęt

Gra logiczna, w której musisz uzupełniać rzędy spadającymi elementami, została opracowana w 1985 roku przez Aleksieja Pajitnowa w Związku Radzieckim i ostatecznie uzyskała licencję Nintendo na Game Boy. Na początku 1990 roku, zanim Game Boy został wydany w Niemczech, samo Nintendo sprzedało 2,5 miliona gier. Do 1997 r. na całym świecie sprzedano 29,72 miliona egzemplarzy, łącznie z pakietami.

To projektant gier wideo Henk Rogers odkrył tę grę w Związku Radzieckim. Prezes Nintendo Minoru Arakawa również wydawał się bardzo podekscytowany tą prostą, ale bardzo wciągającą grą. Ostatecznie zdecydował się sprzedać grę jako standardową grę w pudełku z Game Boyem.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Potem przyszedł Pokemon

Takie mądre decyzje utrzymały Game Boya przy życiu przez wiele lat, nawet po jego niespodziewanym sukcesie. Pod koniec lat 90. pojawiła się kolejna udana gra, która przedłużyła ten żywot o kolejne kilka lat: Pokemon stał się światową sensacją. Same dwie pierwsze wersje Game Boya, czerwona i niebieska, sprzedały się 31 milionów razy. Po raz kolejny miliony dzieci i nastolatków godzinami siedziało przed swoimi małymi konsolami.

Sukces Game Boya został ostatecznie przerwany przez upływ czasu – i przez samo Nintendo, japońskiego producenta gier, który na przestrzeni lat opracował całą serię kolejnych konsol, w tym Game Boy Advance w różnych wersjach, który sprzedał się w 81 milionach egzemplarzy. Tymczasem w 2004 roku wypuszczono pierwszą konsolę Nintendo DS, a konsolę Nintendo 3DS sprzedawano do 2020 roku. Z biegiem czasu ekrany stały się bardziej kolorowe i ostrzejsze, a grafika stała się 3D.

Dzięki Switchowi Nintendo oferuje teraz kontroler hybrydowy, którego można używać z podłączonym monitorem i ekranem w dłoni. Nintendo pożegnało się teraz z marką Game Boy wraz z najnowszą odsłoną Advance. Jednak kult szarego plastikowego elementu ma nadal wpływ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowa aplikacja przynosi te korzyści

Published

on

Nowa aplikacja przynosi te korzyści

Do tej pory każdy, kto chciał korzystać z ChatGPT, zazwyczaj korzystał z interfejsu internetowego lub korzystał z aplikacji na smartfony na Androida i iOS. Jeszcze przed prezentacją OpenAI kilka dni temu krążyła plotka, że ​​pracują także nad aplikacją na komputery stacjonarne, a dokładniej na Maca. Wkrótce potem taka aplikacja została wprowadzona i opublikowana.

Jednak OpenAI wdraża aplikację tylko kawałek po kawałku. Na szczęście mamy już dostęp i mogliśmy przekonać się, co potrafi aplikacja i jakie są różnice w interfejsie WWW. Wyjaśniamy także, co OpenAI planuje zrobić w najbliższej przyszłości.

Co może ChatGPT zrobić na Macu?

Po zainstalowaniu, uruchomieniu aplikacji i zalogowaniu się na konto OpenAI interfejs aplikacji na pierwszy rzut oka wygląda bardzo podobnie do interfejsu internetowego. Istnieje również możliwość wyboru jednego z modeli językowych, wprowadzenia tekstu lub interakcji z ChatGPT za pomocą głosu.

(Zrzut ekranu: t3n)

To nie przypadek, że aplikacja na Maca przypomina także aplikację na iPhone’a: ​​infrastruktura jest prawdopodobnie bardzo podobna, jeśli nie identyczna. Kolejnym tego przejawem jest fakt, że aplikacja działa wyłącznie na komputerach Mac z chipami Apple M, na których może uruchamiać aplikacje na iOS bez konieczności dokonywania większych modyfikacji.

Ale na drugi rzut oka widać różnice między aplikacjami internetowymi i aplikacjami na iPhone’a. Z jednej strony będzie skrót klawiszowy. Jeśli naciśniesz jednocześnie kombinację opcji i spację, natychmiast pojawi się małe okno wprowadzania. Tak więc ChatGPT jest dosłownie na jedno kliknięcie przycisku.

Po użyciu kombinacji klawiszy Option + spacja okno wprowadzania tekstu ChatGPT otwiera się natychmiast na komputerze Mac. (Zrzut ekranu: t3n)

Druga funkcja specjalna: jeśli klikniesz małą ikonę spinacza w lewym dolnym rogu okna aplikacji, użytkownicy będą mogli nie tylko przesyłać dokumenty lub zdjęcia, ale także będą mogli poprosić ChatGPT o wykonanie zrzutu ekranu interfejsu Mac – opcjonalnie cały ekran lub tylko okno aktualnie otwartej aplikacji. ChatGPT może następnie bezpośrednio przeanalizować ten zrzut ekranu. Nie jest to możliwe bezpośrednio w interfejsie internetowym. Tak, oczywiście, możesz po prostu ręcznie zrobić zrzut ekranu, a następnie przesłać go do ChatGPT, ale to oczywiście trwa dłużej.

Jeśli chcesz, możesz przesyłać zrzuty ekranu ChatGPT ze swojego komputera Mac, które sztuczna inteligencja może następnie analizować. (Zrzut ekranu: t3n)

Oczywiście aplikacja na Maca oferuje również możliwość interakcji z ChatGPT za pomocą głosu, ale wciąż brakuje nowej i ulepszonej funkcjonalności głosowej GPT-4o.

READ  Pokémon Crimson i Crimson ujawniają nowe szczegóły dotyczące trybu wieloosobowego • JPGAMES.DE

Perspektywa przyszłości

Samo OpenAI twierdzi, że w najbliższej przyszłości wdroży ulepszoną funkcjonalność głosową w aplikacji na Maca. Wtedy ChatGPT może odpowiedzieć w bardziej naturalnym języku. OpenAI pracuje również nad poprawą pamięci dla mowy AI. W razie potrzeby ChatGPT zapamięta fakty o użytkownikach z innych rozmów.

Nie jest ona jeszcze dostępna w aplikacji na Maca, ale jest już pokazana w przemówieniu przewodnim: możliwość udostępnienia całego ekranu za pomocą ChatGPT. Dzięki temu zrzuty ekranu nie byłyby konieczne, ponieważ sztuczna inteligencja mogłaby po prostu zobaczyć, co dzieje się na ekranie za naciśnięciem przycisku i przeanalizować to w czasie rzeczywistym.

Dostępność

Jak opisano wcześniej, OpenAI początkowo udostępnia aplikację dla komputerów Mac fragment po kawałku klientom płacącym za wersję Pro. Nie ma bezpośredniego linku do pobrania, przynajmniej oficjalnie. Gdy aplikacja stanie się dla Ciebie dostępna, w interfejsie internetowym ChatGPT pojawi się powiadomienie, które będzie również zawierać link do aplikacji.

Jak wspomniano wcześniej, aplikacja jest obecnie dostępna tylko dla komputerów Mac z procesorem M. Musi być zgodna z wersją dla systemu Windows. Nadal nie jest jasne, co stanie się z komputerami Mac z procesorem Intel.

Prawie skończone!

Aby dokończyć rejestrację, kliknij link w wiadomości e-mail z potwierdzeniem.

Chcesz uzyskać więcej informacji na temat newslettera? Dowiedz się więcej już teraz

Continue Reading

Tech

Vision Pro dla osób noszących okulary: oryginalne soczewki kontaktowe innych firm

Published

on

Vision Pro dla osób noszących okulary: oryginalne soczewki kontaktowe innych firm

Podczas gdy w przypadku zestawów VR, takich jak Metas Quest 3, można stosunkowo łatwo nosić okulary pod goglami, w przypadku Apple Vision Pro jest to niemożliwe. Problemem są nie tylko ograniczenia przestrzenne, ale szczególnie problematyczne jest śledzenie wzroku, które nie działa już w okularach. Dlatego Apple oferuje tzw. wejścia optyczne, które firma produkuje w Chinach Zeiss. Są dostępne jako okulary do czytania lub na indywidualną receptę. Tak zwane czytniki kosztują 100 dolarów, natomiast wkładki optyczne na indywidualną receptę kosztują 150 dolarów.

reklama

Wybraliśmy wkładki optyczne. Dotarcie do tej kwestii nie jest takie proste, o czym pisaliśmy już w poprzednim artykule. Musi mieć receptę od okulisty z USA. Jest też inny problem: Zeiss nie produkuje wszystkich mocnych stron, a część z nich jest „poza zasięgiem” Vision Pro. Zwłaszcza w przypadku astygmatyzmu wartości Zeissa mogą zostać odrzucone. Ponieważ nie podano żadnych konkretnych informacji na temat obszarów, w których mogą znajdować się bodźce wzrokowe, może to zamienić się w grę w ping-ponga: zamawiasz okulary za pośrednictwem strony internetowej Apple, przesyłasz receptę (w razie potrzeby skorygowaną w dół przez lekarza) a następnie Oczekiwanie na wiadomość e-mail od Zeissa z odrzuceniem lub zatwierdzeniem. Wpisy optyczne – podobnie jak sam Vision Pro – dostarczane są wyłącznie na adresy w USA. Oczekuje się, że Vision Pro dotrze do Europy, w tym do Niemiec, najwcześniej w czerwcu, ale nie jest to jeszcze oficjalne.

Po zatwierdzeniu przepisu przygotowanie zajmuje około 10 dni. Za dostawę odpowiada firma Zeiss, a opakowanie jest typowe dla Apple – zawiera łatwą do zrozumienia instrukcję. Na życzenie wkładki optyczne można również grawerować – na przykład, żeby się nie pomylić, jeśli w rodzinie jest ich kilka. Są oznaczone lewą i prawą stroną. Magnesy w Vision Pro utrzymują wkładki – utrzymując je na miejscu. Konfiguracja jest prosta: Po wpisaniu i wpisaniu PIN-u urządzenia należy w Vision Pro sprawdzić kod wydrukowany na opakowaniu wkładów optycznych. Następnie następuje nowa konfiguracja śledzenia dłoni i oczu, znana już z pracy bez okularów. Wreszcie należy ponownie wdrożyć biometryczną ochronę tożsamości wizualnej, ponieważ to wyraźnie się zmienia ze względu na okulary.

Dla osób noszących okulary, które wcześniej musiały nosić Vision Pro bez soczewek, wejścia optyczne zapewniają coś w rodzaju pobudzenia: wyświetlacze OLED 4K w końcu wyglądają ostro. Dotyczy to nie tylko oglądania pięknych scenerii lub filmów, ale zwłaszcza korzystania z wirtualnego wyświetlacza Mac, za pomocą którego można przenieść swój komputer do Vision Pro. Można naprawdę zanurzyć się w słuchawkach, nawet jeśli na chwilę stracimy poczucie przestrzeni i czasu.

Jeżeli posiadasz urządzenie Vision Pro ale nie masz możliwości wykonania procesu wkładek optycznych Apple w USA możesz skorzystać także z alternatywy z Niemiec: Optometrysta wirtualnej rzeczywistości, która specjalizuje się w tej tematyce i oferuje już okulary do wielu słuchawek, niedawno rozpoczęła pracę w sektorze Apple. Okulary również pochodzą od Zeissa i są wyższej jakości i bardziej konfigurowalne niż te sprzedawane przez Apple. Ponadto nie jest wymagana recepta, wystarczą wartości z badania wzroku lub okulisty. Ale jedną wadą jest to, że obecnie nie ma kodu instalacyjnego. Konfiguracja odbywa się ręcznie, łącznie z nowym śledzeniem dłoni i oczu. Spowodowało to problemy z naszymi soczewkami testowymi, które miały przede wszystkim korygować duży astygmatyzm, ale proces nie został ukończony. W takich – podobno rzadkich – przypadkach firma pomaga i odzyskuje okulary. Według firmy nie powinno się to zdarzać w przypadku regularnych recept, takich jak krótkowzroczność. Podczas użytkowania wystąpiły pewne artefakty i „błyski”, których nie zauważyliśmy w przypadku oryginalnych okularów Apple. Może to mieć również związek z procesem konfiguracji.



(licencjat)

Do strony głównej

READ  Ekspert ostrzega przed przymusowym otwarciem App Store przez Unię Europejską
Continue Reading

Tech

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Published

on

Diablo 4: „Tak powinno być w momencie premiery” – tak mówią fani o sezonie 4

Od tego tygodnia emitowany jest 4. sezon gry RPG akcji Diablo 4 firmy Blizzard.

Podobnie wydano nową, dużą aktualizację, która między innymi wprowadza obszerne zmiany w łupach i przedmiotach znalezionych w Diablo 4. Pierwsze reakcje fanów na nowy sezon są z pewnością pozytywne, ale sezon nie wszędzie jest dobrze przyjęty .

Tak mówią kibice

Tytuł posta Reddit Na przykład: „Tak powinna wyglądać gra od pierwszego dnia”.

„Jestem całkowicie uzależniony” – napisał użytkownik Reddita RoeJoganLife. – I świetnie się bawię.

Chociaż RoeJoganLife zostaje sprowadzony z powrotem na Ziemię. Deidarac5 odpowiada: „Nie, nie było to możliwe od pierwszego dnia, nawet po dziesięciu latach prac programistycznych. Wynika to z informacji zwrotnych od społeczności i wprowadzonych modyfikacji. Naprawili wiele problemów w ciągu roku”. , Słucham „.

„Od premiery tego sezonu więcej niż śpię, gram” – dodaje Landeta. Fuckforceone dodaje: „Widzę to tak samo. Grałem tylko do około 50 poziomu, bo wtedy ciągle zwiększałeś swój ekwipunek. Teraz dobrze się bawię…”


BigBangParty „jak dotąd uwielbia ten sezon” i uważa, że ​​„naprawdę wiele się nauczyli od sezonu 2”. Niszczenie fal demonów wraz z innymi jest „bardzo satysfakcjonujące”.

„Całkowicie się z tym zgadzam” – pisze Jedilover123. „Dzięki tym zmianom jestem teraz w to zainwestowany na 1000%”.

Ale są też głosy krytyczne i sceptyczne, które nadal uważają, że jest to „nudne” lub uważają, że wszystko jest teraz zbyt łatwe.

„Tak wszyscy się czuli w pierwszym tygodniu po premierze gry” – pisze SeiriusPolaris. „Zachowaj swoje uczucia do końca gry i spędź z nią kilka tygodni”.

„Po prostu ciesz się tym przez tydzień, a potem ruszaj dalej” – radzi Uleman. „To najbardziej prawdopodobna rzecz. Zdobywanie poziomów jest zbyt szybkie, gra końcowa wciąż nudna, a postępy nieciekawe. Nie ma prawie nad czym pracować. Mamy już bazę, a jej osiągnięcie zajmie nam kolejne dwa lata Popracuj nad tym.”

„Przez kilka godzin świetnie się bawiłem, ale czułem, że brakuje mi czegoś istotnego, co trzymałoby mnie przy życiu” – mówi Zyke92. „Hell Tides było fajne, ale szybko stało się nudne. Poza tym wydawało się bardzo podobne do gry, w której grałem. Na początek może nie jestem grupą docelową, która spędziła tysiące godzin w PoE, ale nie ma problemu, jeśli większości się spodoba.

Czy grałeś już w Diablo 4 Sezon 4? Co sądzisz o innowacjach i zmianach?

READ  MontanaBlack brakuje słów w strumieniu
Continue Reading

Trending