Connect with us

Tech

Dlaczego szary plastikowy blok odniósł taki sukces?

Published

on

Hanower. Jeśli dorastałeś w latach 90., prawdopodobnie spotkałeś się z tym wiele razy – nawet jeśli nie byłeś fanem gier. 21 kwietnia 1989 roku, 35 lat temu, konsola Nintendo Game Boy została po raz pierwszy wydana w Japonii. Półtora roku później trafił na rynek także w Niemczech.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Mały szary plastikowy klocek radykalnie zmienił przemysł zabawkowy. Sprzedano go 118,69 miliona razy na całym świecie, aż pod koniec XXI wieku został stopniowo zastąpiony nowszymi modelami, takimi jak Nintendo DS. To sprawia, że ​​Game Boy jest nie tylko jedną z odnoszących największe sukcesy konsol do gier na świecie, ale jego wpływ na popkulturę jest również znaczący.

Game Boy był w równym stopniu częścią lat 90., jak jego środkowa część, podobnie jak Buffalo Boots i Tic Tac Toe. Gry takie jak Super Mario, Zelda i wreszcie Pokémon zarobiły miliony i nadal cieszą się statusem kultowych. Jego prosta obsługa położyła podwaliny pod wiele innych udanych produktów w branży gier i rozrywki.

Ciekawostką w historii sukcesu Game Boya jest to, że w żadnym wypadku nie był on pozbawiony konkurencji. Produkt Nintendo był pod wieloma względami gorszy technicznie od podobnych produktów, takich jak Game Gear firmy Sega, Ataris Lynx czy TurboExpress firmy NEC. Żadna z tych konsol nie dokonała jednak przełomu – Game Boy natomiast stał się hitem kasowym i obiektem kultowym. Jak można to wyjaśnić?

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Konsola NES stanowi podstawę Game Boya

Pierwsza gra na Game Boya została stworzona w połowie lat 80. XX wieku przez głównego inżyniera Nintendo Gunpei Yokoi i jego zespół. Bardzo udana konsola Nintendo Entertainment System (NES), masywna konsola do gier telewizyjnych, była już wcześniej dostępna na rynku.

Yokoi przekonał swojego szefa, prezesa Nintendo Hiroshiego Yamauchiego, że może przenieść sukces na urządzenie przenośne. Oryginalna wewnętrzna nazwa urządzenia brzmiała wówczas Dot Matrix Game, marka Game Boy została później wymyślona przez twórcę gier Shigeto Itoi.

Na wczesnych etapach rozwoju małemu pudełku rzadko nadano tę nazwę. Zamiast tego wewnętrznie nosiła obraźliwą nazwę „Dame Game”, przy czym japońskie słowo dame oznaczało „bezużyteczny” lub „zdesperowany”. Początkowo w sukces wierzyli tylko nieliczni pracownicy Nintendo. W zespole programistów czasami panowało napięcie co do dokładnego kierunku, w jakim powinien podążać Game Boy.

READ  Popraw teraz! Ransomware ALPHV przemyka przez gniazda kopii zapasowych Veritas

Nie ma żadnych technicznych akcentów

Z drugiej strony Yokoi nie dał się odstraszyć. Miał wizję, że urządzenie powinno być niezawodne i niedrogie. Dużą wagę przywiązano także do długiego czasu pracy baterii. Z tego powodu pominięto niektóre funkcje, jak np. podświetlenie ekranu. Sam ekran był prostym wyświetlaczem w skali szarości – chociaż w tamtym czasie było to technicznie możliwe.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Od samego początku ważną rolę odgrywała także łatwość obsługi Game Boya. Na przykład zamiast joysticka instalowany jest 8-kierunkowy panel sterowania. Zdaniem Yokoi to drugie po prostu nie zapewniłoby urządzeniu wystarczającej mobilności. Równolegle z Game Boyem powstawały także pierwsze gry na minikonsolę. Należą do nich Super Mario Land, odgałęzienie gry konsolowej Super Mario Bros.

W 1987 roku prototyp Game Boya został po raz pierwszy zaprezentowany na targach technologicznych. Jednak początkowe reakcje były mieszane – podobnie jak wewnętrznie Nintendo. Tym, co szczególnie zmartwiło recenzentów, było to, że urządzenie momentami wyraźnie ustępowało konkurentom z firm Sega czy Ataris. Na koniec skrytykowano monochromatyczną grafikę i wygląd urządzenia – wiele osób uznało je za nieporęczne.

Co zaskakujące, konsumenci nie widzieli tego w ten sposób: w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery w Japonii sprzedano już wszystkie 300 000 pierwszych egzemplarzy. Do czasu premiery jego następcy, Game Boy Color w 1997 r., sprzedaż wzrosła do niewiarygodnej liczby 64,42 miliona egzemplarzy.

Dlaczego Game Boy odniósł taki sukces?

Jest oczywiste, że właśnie te cechy, które początkowo uważano za wadę Game Boya, w ogromnym stopniu przyczyniły się do jego sukcesu. Podczas gdy konkurencja polegała na kolorowych wyświetlaczach, podświetleniu, wszelkiego rodzaju funkcjach i wielkich zapowiedziach gier dla swoich produktów, Nintendo świadomie płynęło pod prąd – i robiąc to najwyraźniej trafiło w odpowiedni nastrój konsumentów.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Wyświetlacz nie był szczególnie atrakcyjny, ale zapewniał aż 30 godzin pracy na baterii jednorazowo, czego konkurencyjne produkty nie mogą dorównać. Game Boya można zabrać ze sobą wszędzie, a gry można z łatwością grać przez cały dzień.

READ  Zapowiedziano OnePlus 11 z kamerą Hasselblad W oficjalnym filmie przedstawiono OnePlus 10T Marvel Edition

Nawiasem mówiąc, konstrukcja urządzenia była dobra: zbudowano ją na już ustalonym systemie NES – a gracze nie musieli już uczyć się żadnego nowego sterowania. Ponadto urządzenie było niezwykle potężne i nie dało się tak szybko zniszczyć, nawet jeśli zostało przypadkowo upuszczone.

Pokemon ma 25 lat: jak szum o potworach zawładnął światem

Pierwsza gra Pokémon została wydana na Game Boya 27 lutego 1996 roku. To, co nastąpiło później, było światową sensacją jak żadna inna.

Nintendo płynie pod prąd

Strategia ta w pewnym sensie przypomina udaną koncepcję technologicznego giganta Apple. Na początku iPhone’owi brakowało także wszystkich funkcji, które posiadała długoletnia konkurencja – i nigdy nie był to urządzenie najbardziej doskonałe pod względem technicznym. Firma stworzyła jednak prosty, intuicyjny interfejs użytkownika, który sprawiał przyjemność – oraz urządzenie, które działało bezbłędnie i niezawodnie. Zostało to docenione przez konsumentów. Jedna z zasad produktu Steve'a Jobsa zawsze brzmiała: tak skomplikowany, jak to konieczne, tak prosty, jak to możliwe.

Podobnie jak Apple, również Nintendo cieszyło się pewnym zaufaniem, wprowadzając na rynek Game Boya – a marka została uznana za równie cenną wśród graczy dzięki sukcesowi NES-a. Marketing firmy zrobił resztę: Game Boy był reklamowany jako urządzenie, które można zabrać ze sobą wszędzie – i z którego można korzystać także w gronie przyjaciół. Dzięki kablowi łączącemu, który można wykorzystać do połączenia dwóch Game Boyów, możesz także rywalizować w grach ze znajomymi.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Jednak cena Game Boya nie była porównywalna z ceną Apple. W chwili premiery w Niemczech cena urządzenia wynosiła zaledwie 169 marek, czyli około 86 euro – niezwykle tanio jak na urządzenie do gier. To jednak mogło znacząco przyczynić się do jego sukcesu. Dla porównania: cena wywoławcza Sega Game Gear była w Niemczech znacznie wyższa i wyniosła 299 marek (152 euro).

Jak Tetris wywołał sensację na Game Boyu

Jednak sukces Game Boya może nie dotyczyć tylko samego produktu, ale także jego gier. Gry takie jak seria Super Mario, Donkey Kong czy Zelda stały się kultowe. Jest też bestsellerowa książka, która prawdopodobnie zwiększyła sprzedaż Game Boya: Tetris.

READ  Motorola Edge 20 wyciekła z informacjami o technologii

Gra logiczna, w której musisz uzupełniać rzędy spadającymi elementami, została opracowana w 1985 roku przez Aleksieja Pajitnowa w Związku Radzieckim i ostatecznie uzyskała licencję Nintendo na Game Boy. Na początku 1990 roku, zanim Game Boy został wydany w Niemczech, samo Nintendo sprzedało 2,5 miliona gier. Do 1997 r. na całym świecie sprzedano 29,72 miliona egzemplarzy, łącznie z pakietami.

To projektant gier wideo Henk Rogers odkrył tę grę w Związku Radzieckim. Prezes Nintendo Minoru Arakawa również wydawał się bardzo podekscytowany tą prostą, ale bardzo wciągającą grą. Ostatecznie zdecydował się sprzedać grę jako standardową grę w pudełku z Game Boyem.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Potem przyszedł Pokemon

Takie mądre decyzje utrzymały Game Boya przy życiu przez wiele lat, nawet po jego niespodziewanym sukcesie. Pod koniec lat 90. pojawiła się kolejna udana gra, która przedłużyła ten żywot o kolejne kilka lat: Pokemon stał się światową sensacją. Same dwie pierwsze wersje Game Boya, czerwona i niebieska, sprzedały się 31 milionów razy. Po raz kolejny miliony dzieci i nastolatków godzinami siedziało przed swoimi małymi konsolami.

Sukces Game Boya został ostatecznie przerwany przez upływ czasu – i przez samo Nintendo, japońskiego producenta gier, który na przestrzeni lat opracował całą serię kolejnych konsol, w tym Game Boy Advance w różnych wersjach, który sprzedał się w 81 milionach egzemplarzy. Tymczasem w 2004 roku wypuszczono pierwszą konsolę Nintendo DS, a konsolę Nintendo 3DS sprzedawano do 2020 roku. Z biegiem czasu ekrany stały się bardziej kolorowe i ostrzejsze, a grafika stała się 3D.

Dzięki Switchowi Nintendo oferuje teraz kontroler hybrydowy, którego można używać z podłączonym monitorem i ekranem w dłoni. Nintendo pożegnało się teraz z marką Game Boy wraz z najnowszą odsłoną Advance. Jednak kult szarego plastikowego elementu ma nadal wpływ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Nowa gra pojawi się dopiero jesienią 2025 roku

Published

on

Nowa gra pojawi się dopiero jesienią 2025 roku

Akcje Take-Two spadają

19 maja 2024 r

Czas czytania: około 1 minuty

Fani i giełda rozczarowani: wyczekiwana z niecierpliwością kolejna gra z serii „Grand Theft Auto” ukaże się dopiero jesienią 2025 roku.

„Grand Theft Auto V” zostało zakupione ponad 200 milionów razy. Teraz fani i giełda z niecierpliwością czekają na nowe wydawnictwo.

Zdjęcie: Melanie Voisin

Firma gier Weź dwa interaktywne Obecnie nazywa się go nieco dokładniejszym okresem, wcześniej ogólnie odnoszącym się jedynie do roku kalendarzowego 2025. Nie tylko fani liczyli na wcześniejszą datę premiery: po ogłoszeniu cena akcji spadła o dobre 2% w notowaniach po godzinach pracy .

Jak dotąd, w grudniu ubiegłego roku, wypuszczono jedynie półtoraminutowy zwiastun gry. Lokalizacja „Świetnie kradzież „Auto VI” to fikcyjna wersja amerykańskiego miasta Miami. Zwiastun przedstawia przejażdżki szybkimi samochodami, łodziami motorowymi, plaże, broń, krokodyle i kilka postaci, w tym bohaterkę o imieniu Lucia.

Tutaj znajdziesz treści zewnętrzne z youtube.com oferta.
Korzystając z Treści, wyrażasz na to zgodę Ochrona danych
Z youtube.com do.

Poprzednią edycję zakupiono ponad 200 milionów razy

Świetnie kradzież „Auto V” zostało wydane w 2013 roku. Według Take-Two grę kupiono już 200 milionów razy. Strona internetowa z grami Kotaku Pod koniec marca poinformowano, że programiści nadal potrzebują czasu i że najbardziej prawdopodobną datą jest jesień 2025 r., chociaż deweloper Rockstar wstępnie planował premierę na początku roku. W raporcie wskazano, że administracja obawia się opóźnienia do 2026 r.

Continue Reading

Tech

Tak powstaje Strefa Prywatna

Published

on

Tak powstaje Strefa Prywatna

W systemie Android 15 dostępna jest nowa funkcja zwana po niemiecku „PrivateSpace”. Od premiery Androida 15 Beta 2 użytkownicy mogą testować tę nową funkcję. Co to w ogóle jest? Możesz wtedy ukryć tam wrażliwe aplikacje i dane, czyli rzeczy, które nie powinny być widoczne bezpośrednio na Twoim smartfonie.

Oczywiście sam musisz przekonać się, jak przydatne jest korzystanie ze wszystkiego. Bo dobrze chroniony smartfon to tak naprawdę obszar prywatny. Sam Google również zaleca, aby użytkownik prawdopodobnie nie korzystał z tej funkcji ze swojego istniejącego konta Google, ale raczej z nowego.

Kilka aplikacji jest już preinstalowanych do użytku prywatnego, np. Aparat Google, Chrome, aplikacja Kontakty i pliki oraz Sklep Play. W każdej chwili możesz także zainstalować dodatkowe aplikacje dla swojego prywatnego profilu.

Jak stworzyć prywatną przestrzeń? W Ustawieniach w obszarze Ochrona danych i bezpieczeństwo znajdziesz odpowiednią pozycję „Przestrzeń prywatna”.

W przyszłości Google będzie udzielać pomocy na żywo, jak to wszystko skonfigurować i o czym należy pamiętać. Podczas procesu konfiguracji możesz wejść na swoje drugie konto Google i zdecydować, w jaki sposób chcesz otworzyć własne:

W końcu nie jest to fizyka rakietowa i można ją wykonać w kilka chwil. Wreszcie masz specjalny obszar na dole szuflady aplikacji, do którego możesz otworzyć, aby uzyskać do niego dostęp.

Pokazane na zrzucie ekranu: preinstalowane aplikacje i możliwość przypięcia już zainstalowanych aplikacji do obszaru prywatnego. Warto zaznaczyć, że jeśli posiadasz dwa konta Google, wystarczy przejść normalny proces ponownej instalacji poprzez Sklep Play w Przestrzeni PrivateSpace. Możliwe również: Usuń region w ustawieniach. Przy okazji: jeśli chcesz, możesz także użyć swojego istniejącego konta Google do zainstalowania aplikacji, które nie powinny pojawiać się w zwykłej szufladzie aplikacji.

Przejrzystość: ten artykuł zawiera linki partnerskie. Klikając na niego, przejdziesz bezpośrednio do dostawcy. Jeśli zdecydujesz się na dokonanie tam zakupu, otrzymamy niewielką prowizję. Nic nie zmienia ceny dla Ciebie. Linki partnerskie nie mają wpływu na nasze raporty.

READ  Film o projekcie zdobył 96% nie-fanów


Continue Reading

Tech

Wydarzenie integracyjne IT: już teraz zdobądź bezpłatny bilet na konferencję online

Published

on

Wydarzenie integracyjne IT: już teraz zdobądź bezpłatny bilet na konferencję online

Bezpłatny okres próbny zostanie udostępniony 25 czerwca 2024 r Konferencja online „Modernizacja nie jest celem samym w sobie” zamiast. Wydarzenie organizowane przez akademię heise i firmę konsultingową Opitz Consulting koncentruje się na integracji nowoczesnego IT jako podstawy udanej transformacji cyfrowej.

reklama

Modernizacja środowiska IT jest strategicznym imperatywem utrzymania konkurencyjności, zaspokojenia potrzeb klientów i zapewnienia bezpieczeństwa.

Wiele firm boryka się obecnie z zaległościami modernizacyjnymi, które narastały przez lata i miały znaczący wpływ na ich krajobraz IT. Skutkuje to m.in. brakiem elastyczności we wdrażaniu nowych wymagań, niewystarczającym bezpieczeństwem, wysokimi kosztami utrzymania i wzmożonymi wysiłkami w zakresie dalszego rozwoju systemów.

Aspekty modernizacji IT są często ze sobą powiązane: wymiana lub modernizacja starszych systemów, architektura mikrousług, kontenerów, modernizacja danych, poprawa bezpieczeństwa i zarządzania oraz umożliwienie wykorzystania sztucznej inteligencji.

Oprócz wyzwań technologicznych, firmy muszą stawić czoła także wyzwaniom organizacyjnym i kulturowym.

W przypadku Firmy dzielą się swoimi doświadczeniami Z projektami integracji IT, obejmującymi następujące wykłady:

  • Zmodernizuj hurtownię danych za pomocą Microsoft Fabric
  • Zmiana oparta na danych – nowoczesna kultura danych w Congstar
  • Modernizuj za pomocą AWS, wychodząc poza system wind i transportu

Wymagany jest jedynie udział w konferencji Bezpłatna rejestracja z góry niezbędny. Podczas wydarzenia uczestnicy mogą zadawać pytania za pośrednictwem czatu i wymieniać się pomysłami z innymi. Otrzymasz wtedy nieograniczony dostęp do wszystkich filmów i materiałów.


(Rzymski)

Do strony głównej

READ  Najpierw była to zła wiadomość, potem dobra dla twórców filmów iPhone'em
Continue Reading

Trending