Connect with us

Tech

Dlaczego szary plastikowy blok odniósł taki sukces?

Published

on

Hanower. Jeśli dorastałeś w latach 90., prawdopodobnie spotkałeś się z tym wiele razy – nawet jeśli nie byłeś fanem gier. 21 kwietnia 1989 roku, 35 lat temu, konsola Nintendo Game Boy została po raz pierwszy wydana w Japonii. Półtora roku później trafił na rynek także w Niemczech.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Mały szary plastikowy klocek radykalnie zmienił przemysł zabawkowy. Sprzedano go 118,69 miliona razy na całym świecie, aż pod koniec XXI wieku został stopniowo zastąpiony nowszymi modelami, takimi jak Nintendo DS. To sprawia, że ​​Game Boy jest nie tylko jedną z odnoszących największe sukcesy konsol do gier na świecie, ale jego wpływ na popkulturę jest również znaczący.

Game Boy był w równym stopniu częścią lat 90., jak jego środkowa część, podobnie jak Buffalo Boots i Tic Tac Toe. Gry takie jak Super Mario, Zelda i wreszcie Pokémon zarobiły miliony i nadal cieszą się statusem kultowych. Jego prosta obsługa położyła podwaliny pod wiele innych udanych produktów w branży gier i rozrywki.

Ciekawostką w historii sukcesu Game Boya jest to, że w żadnym wypadku nie był on pozbawiony konkurencji. Produkt Nintendo był pod wieloma względami gorszy technicznie od podobnych produktów, takich jak Game Gear firmy Sega, Ataris Lynx czy TurboExpress firmy NEC. Żadna z tych konsol nie dokonała jednak przełomu – Game Boy natomiast stał się hitem kasowym i obiektem kultowym. Jak można to wyjaśnić?

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Konsola NES stanowi podstawę Game Boya

Pierwsza gra na Game Boya została stworzona w połowie lat 80. XX wieku przez głównego inżyniera Nintendo Gunpei Yokoi i jego zespół. Bardzo udana konsola Nintendo Entertainment System (NES), masywna konsola do gier telewizyjnych, była już wcześniej dostępna na rynku.

Yokoi przekonał swojego szefa, prezesa Nintendo Hiroshiego Yamauchiego, że może przenieść sukces na urządzenie przenośne. Oryginalna wewnętrzna nazwa urządzenia brzmiała wówczas Dot Matrix Game, marka Game Boy została później wymyślona przez twórcę gier Shigeto Itoi.

Na wczesnych etapach rozwoju małemu pudełku rzadko nadano tę nazwę. Zamiast tego wewnętrznie nosiła obraźliwą nazwę „Dame Game”, przy czym japońskie słowo dame oznaczało „bezużyteczny” lub „zdesperowany”. Początkowo w sukces wierzyli tylko nieliczni pracownicy Nintendo. W zespole programistów czasami panowało napięcie co do dokładnego kierunku, w jakim powinien podążać Game Boy.

READ  Liczba cykli pracy baterii i nie tylko: funkcjonalność Apple ogranicza się do iPhone'a 15

Nie ma żadnych technicznych akcentów

Z drugiej strony Yokoi nie dał się odstraszyć. Miał wizję, że urządzenie powinno być niezawodne i niedrogie. Dużą wagę przywiązano także do długiego czasu pracy baterii. Z tego powodu pominięto niektóre funkcje, jak np. podświetlenie ekranu. Sam ekran był prostym wyświetlaczem w skali szarości – chociaż w tamtym czasie było to technicznie możliwe.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Od samego początku ważną rolę odgrywała także łatwość obsługi Game Boya. Na przykład zamiast joysticka instalowany jest 8-kierunkowy panel sterowania. Zdaniem Yokoi to drugie po prostu nie zapewniłoby urządzeniu wystarczającej mobilności. Równolegle z Game Boyem powstawały także pierwsze gry na minikonsolę. Należą do nich Super Mario Land, odgałęzienie gry konsolowej Super Mario Bros.

W 1987 roku prototyp Game Boya został po raz pierwszy zaprezentowany na targach technologicznych. Jednak początkowe reakcje były mieszane – podobnie jak wewnętrznie Nintendo. Tym, co szczególnie zmartwiło recenzentów, było to, że urządzenie momentami wyraźnie ustępowało konkurentom z firm Sega czy Ataris. Na koniec skrytykowano monochromatyczną grafikę i wygląd urządzenia – wiele osób uznało je za nieporęczne.

Co zaskakujące, konsumenci nie widzieli tego w ten sposób: w ciągu pierwszych dwóch tygodni od premiery w Japonii sprzedano już wszystkie 300 000 pierwszych egzemplarzy. Do czasu premiery jego następcy, Game Boy Color w 1997 r., sprzedaż wzrosła do niewiarygodnej liczby 64,42 miliona egzemplarzy.

Dlaczego Game Boy odniósł taki sukces?

Jest oczywiste, że właśnie te cechy, które początkowo uważano za wadę Game Boya, w ogromnym stopniu przyczyniły się do jego sukcesu. Podczas gdy konkurencja polegała na kolorowych wyświetlaczach, podświetleniu, wszelkiego rodzaju funkcjach i wielkich zapowiedziach gier dla swoich produktów, Nintendo świadomie płynęło pod prąd – i robiąc to najwyraźniej trafiło w odpowiedni nastrój konsumentów.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Wyświetlacz nie był szczególnie atrakcyjny, ale zapewniał aż 30 godzin pracy na baterii jednorazowo, czego konkurencyjne produkty nie mogą dorównać. Game Boya można zabrać ze sobą wszędzie, a gry można z łatwością grać przez cały dzień.

READ  Najważniejsze informacje z astronomii i podróży kosmicznych w roku 2023

Nawiasem mówiąc, konstrukcja urządzenia była dobra: zbudowano ją na już ustalonym systemie NES – a gracze nie musieli już uczyć się żadnego nowego sterowania. Ponadto urządzenie było niezwykle potężne i nie dało się tak szybko zniszczyć, nawet jeśli zostało przypadkowo upuszczone.

Pokemon ma 25 lat: jak szum o potworach zawładnął światem

Pierwsza gra Pokémon została wydana na Game Boya 27 lutego 1996 roku. To, co nastąpiło później, było światową sensacją jak żadna inna.

Nintendo płynie pod prąd

Strategia ta w pewnym sensie przypomina udaną koncepcję technologicznego giganta Apple. Na początku iPhone’owi brakowało także wszystkich funkcji, które posiadała długoletnia konkurencja – i nigdy nie był to urządzenie najbardziej doskonałe pod względem technicznym. Firma stworzyła jednak prosty, intuicyjny interfejs użytkownika, który sprawiał przyjemność – oraz urządzenie, które działało bezbłędnie i niezawodnie. Zostało to docenione przez konsumentów. Jedna z zasad produktu Steve'a Jobsa zawsze brzmiała: tak skomplikowany, jak to konieczne, tak prosty, jak to możliwe.

Podobnie jak Apple, również Nintendo cieszyło się pewnym zaufaniem, wprowadzając na rynek Game Boya – a marka została uznana za równie cenną wśród graczy dzięki sukcesowi NES-a. Marketing firmy zrobił resztę: Game Boy był reklamowany jako urządzenie, które można zabrać ze sobą wszędzie – i z którego można korzystać także w gronie przyjaciół. Dzięki kablowi łączącemu, który można wykorzystać do połączenia dwóch Game Boyów, możesz także rywalizować w grach ze znajomymi.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Jednak cena Game Boya nie była porównywalna z ceną Apple. W chwili premiery w Niemczech cena urządzenia wynosiła zaledwie 169 marek, czyli około 86 euro – niezwykle tanio jak na urządzenie do gier. To jednak mogło znacząco przyczynić się do jego sukcesu. Dla porównania: cena wywoławcza Sega Game Gear była w Niemczech znacznie wyższa i wyniosła 299 marek (152 euro).

Jak Tetris wywołał sensację na Game Boyu

Jednak sukces Game Boya może nie dotyczyć tylko samego produktu, ale także jego gier. Gry takie jak seria Super Mario, Donkey Kong czy Zelda stały się kultowe. Jest też bestsellerowa książka, która prawdopodobnie zwiększyła sprzedaż Game Boya: Tetris.

READ  „Star Trek: Discovery”: Sezon 3 zaczyna się w bezpłatnej telewizji – wtedy musisz się dostroić

Gra logiczna, w której musisz uzupełniać rzędy spadającymi elementami, została opracowana w 1985 roku przez Aleksieja Pajitnowa w Związku Radzieckim i ostatecznie uzyskała licencję Nintendo na Game Boy. Na początku 1990 roku, zanim Game Boy został wydany w Niemczech, samo Nintendo sprzedało 2,5 miliona gier. Do 1997 r. na całym świecie sprzedano 29,72 miliona egzemplarzy, łącznie z pakietami.

To projektant gier wideo Henk Rogers odkrył tę grę w Związku Radzieckim. Prezes Nintendo Minoru Arakawa również wydawał się bardzo podekscytowany tą prostą, ale bardzo wciągającą grą. Ostatecznie zdecydował się sprzedać grę jako standardową grę w pudełku z Game Boyem.

Przeczytaj więcej dalej reklama

Przeczytaj więcej dalej reklama

Potem przyszedł Pokemon

Takie mądre decyzje utrzymały Game Boya przy życiu przez wiele lat, nawet po jego niespodziewanym sukcesie. Pod koniec lat 90. pojawiła się kolejna udana gra, która przedłużyła ten żywot o kolejne kilka lat: Pokemon stał się światową sensacją. Same dwie pierwsze wersje Game Boya, czerwona i niebieska, sprzedały się 31 milionów razy. Po raz kolejny miliony dzieci i nastolatków godzinami siedziało przed swoimi małymi konsolami.

Sukces Game Boya został ostatecznie przerwany przez upływ czasu – i przez samo Nintendo, japońskiego producenta gier, który na przestrzeni lat opracował całą serię kolejnych konsol, w tym Game Boy Advance w różnych wersjach, który sprzedał się w 81 milionach egzemplarzy. Tymczasem w 2004 roku wypuszczono pierwszą konsolę Nintendo DS, a konsolę Nintendo 3DS sprzedawano do 2020 roku. Z biegiem czasu ekrany stały się bardziej kolorowe i ostrzejsze, a grafika stała się 3D.

Dzięki Switchowi Nintendo oferuje teraz kontroler hybrydowy, którego można używać z podłączonym monitorem i ekranem w dłoni. Nintendo pożegnało się teraz z marką Game Boy wraz z najnowszą odsłoną Advance. Jednak kult szarego plastikowego elementu ma nadal wpływ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

„Starliner”: problemy z kapsułą Boeinga – astronauci muszą pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Published

on

„Starliner”: problemy z kapsułą Boeinga – astronauci muszą pozostać na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Dwóch astronautów NASA miało pozostać na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez około tydzień. Jednak problemy z kapsułą kosmiczną wyprodukowaną przez Boeinga opóźniły ich powrót. Obecnie przebywają w kosmosie od około dwóch miesięcy.

W związku z problemami z nową kapsułą kosmiczną producenta Boeing, dwóch astronautów musi pozostać na ISS przez dłuższy czas. Dokładna data, kiedy Butch Wilmore i Sonny Williams będą mogli wrócić na Ziemię, pozostaje niejasna, powiedział w czwartek Steve Stich z NASA. Najpierw inżynierowie będą musieli rozwiązać problemy z kapsułą Boeinga.

Po pierwsze należy przeprowadzić więcej testów, aby zidentyfikować problemy z silnikiem i wycieki helu, wyjaśnił Stitch. Testy te będą prowadzone w dużej mierze na Ziemi przy użyciu identycznych silników. – Wrócimy do domu, kiedy będziemy gotowi.

Możliwe jest również, że astronautka Williams i jej kolega Wilmore pozostaną na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej przez cały sierpień, powiedział Stitch. Plan jest nadal taki, aby sprowadzić je na Ziemię za pomocą Starlinera, ale istnieją również alternatywne opcje. „Załoga to wszystko rozumie, chłonie wszystkie informacje i wydaje się, że jest w dobrym nastroju” – powiedział Mark Nappi z Boeing Aerospace, który opracował i zbudował Starliner dla NASA.

Podatna na błędy alternatywa dla statku kosmicznego Muska

„Starliner” to statek kosmiczny częściowo wielokrotnego użytku, składający się z kapsuły o wysokości około trzech metrów dla załogi i modułu serwisowego, który w odróżnieniu od „Crew Dragon” firmy SpaceX Elona Muska nie ląduje na wodzie, a na lądzie.

Statek kosmiczny został po raz pierwszy wystrzelony w załogowy lot testowy na początku czerwca z portu kosmicznego Cape Canaveral w amerykańskim stanie Floryda, po latach opóźnień. Lot testowy był wcześniej kilkakrotnie przekładany z powodu różnych problemów technicznych ze statkiem kosmicznym i rakietą – a pogrążony w kryzysie statek kosmiczny był w stanie zadokować dopiero przy drugiej próbie w miejscu załogowym na wysokości około 400 kilometrów nad Ziemią po problemy. Z silnikami.

READ  Quadream: oprogramowanie szpiegujące penetrowało iPhone'y członków opozycji za pośrednictwem zaproszenia

W maju 2022 roku Starliner po raz pierwszy wykonał udany bezzałogowy lot na Międzynarodową Stację Kosmiczną i spędził tam cztery dni. Będzie w przyszłości wykorzystywana jako alternatywa dla kapsuły kosmicznej „Crew Dragon” do transportu astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

dpa/ap/praca

Continue Reading

Tech

Linux Mint 22 „Wilma” aktualizuje infrastrukturę

Published

on

Linux Mint 22 „Wilma” aktualizuje infrastrukturę

Popularna Linux Mint została wydana w nowej wersji 22, której zespół programistów chce dostarczać aktualizacje jako wydanie długoterminowe do 2029 roku. Długoterminowe wsparcie zapewnia głównie Ubuntu 24.04 LTS, który stanowi podstawę dla Mint. Dzięki najnowszemu jądru Linuksa 6.8 Linux Mint 22 obsługuje bardziej nowoczesne komponenty sprzętowe niż poprzednia wersja. Jednak Linux Mint nie pozostanie z tym jądrem aż do 2029 r.: przyszłe mniejsze wydania będą korzystać z pakietu Ubuntu Hardware Enablement (HWE), dzięki czemu będą korzystać między innymi z nieco nowszego jądra Linuksa.

reklama

Obecnie ukazują się tłumaczenia na powszechnie używane języki europejskie, takie jak niemiecki, francuski, hiszpański i włoski. Jeśli podczas instalacji nie zostanie uwzględniony wymagany język, Linux Mint automatycznie pobierze odpowiedni pakiet z Internetu. Po instalacji Linux Mint usuwa wszystkie istniejące, ale niepotrzebne pakiety językowe.

W tle Pipewire zastępuje teraz poprzedni serwer audio PulseAudio. Plymouth, odpowiedzialny za animację rozruchu i wspaniały ekran logowania, oferuje lepszą obsługę wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości (HiDPI).

Menedżer aplikacji w Linux Mint 22 promuje wybrane programy w małym pokazie slajdów u góry.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Zespół Linux Mint włożył także pracę w zarządzanie aplikacjami. Na ekranie wygląda znacznie szybciej i działa pod maską dzięki ulepszonej wielowątkowości. Ponadto Menedżer aplikacji zezwala tylko na zweryfikowane aplikacje Flathub. Strony informacyjne odpowiednich programów Flatpak ujawniają również odpowiedzialnego administratora.

Środki te mają na celu ochronę użytkowników przed instalacją złośliwego oprogramowania. Dyskusyjne jest, czy faktycznie zwiększa to bezpieczeństwo, ponieważ zespół Flathub sprawdza wszystkie zgłoszenia, a prawie wszystkie aplikacje Flatpak są zbudowane na infrastrukturze Flathub. Jeśli nadal chcesz importować nieokreślone pakiety Flatpak, musisz wyraźnie zezwolić na to w poprawionych ustawieniach zarządzania aplikacjami. Niesprawdzone mieszkania są wówczas opatrzone odpowiednią notatką i nie mają żadnych ocen ani recenzji.

Programiści Linux Mint utrzymują swój własny mały zestaw przydatnych narzędzi o nazwie XApps, który również otrzymał kilka drobnych zmian. Na przykład aplikację do robienia notatek Sticky można wywołać z wiersza poleceń. Ma to przede wszystkim na celu ułatwienie przypisywania skrótów klawiaturowych. Od teraz użytkownicy mogą sami decydować, gdzie domyślnie na ekranie będą pojawiać się nowe notatki. Edytor tekstu Xed powiela wybrany tekst na żądanie i zapamiętuje nie tylko pięć plików, ale wszystkie dziesięć, które były ostatnio otwierane.

Musisz wyraźnie zezwolić na instalację niezweryfikowanego Flatpak.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Podczas opracowywania Linux Mint 22 programiści musieli wymienić lub nawet usunąć niektóre komponenty i aplikacje. Na przykład zespół Linux Mint zastępuje konfigurację klienta IRC Hexchat klientem dla sieci Matrix. Jeśli wywołasz odpowiednią pozycję w menu Start, pojawi się nowa aplikacja internetowa, która z kolei automatycznie połączy użytkownika z Linux Mint Space poprzez element Matrix Client.

Canonical dostarcza coraz więcej aplikacji dla Ubuntu wyłącznie w formie pakietów Snap. Dotyczy to teraz także klienta poczty e-mail Thunderbird. Ponieważ zespół Linux Mint domyślnie dezaktywuje dostęp do Snap Store w swojej dystrybucji, teraz dołącza swój pakiet DEB do Thunderbirda. Linux Mint 22 obsługuje nowy format pakietu Debiana DEB822.

Komponent klienta Matrix z Linux Mint Space.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Linux Mint 22 zapewnia także wewnętrzne środowiska graficzne Mate, Xfce i Cinnamon. Najnowszy desktop dostępny jest w wersji 6.2, która przede wszystkim naprawia część błędów i ma na celu poprawę wydajności. Bądź ostrożny z przełącznikiem obszaru roboczego: kliknięcie środkowym przyciskiem myszy na obszarze roboczym usuwa go bez komentarza, nawet jeśli nadal są w nim otwarte okna.

Sam Cynamon jest zbudowany na GTK3 i Gnome. Jednak w wersji 46 Gnome zarządzanie kontami online i biblioteka Libgoa zostały przeniesione do GTK4. W rezultacie w Cinnamon brakuje odpowiednich funkcji do przechowywania kont online.

Dane dostępowe do usług chmurowych przechowywane są w osobnym programie w Linux Mint 22.

(Zdjęcie: zrzut ekranu)

Zespół Linux Mint zaproponował rozwiązanie w postaci nowej aplikacji o nazwie GNOME Online Accounts GTK. W niemieckiej Linux Mint narzędzie jest ukryte w menu Start za pozycją „Konta internetowe”. To rozdzielenie na oddzielną aplikację umożliwia również zarządzanie kontami online w wariantach Linux Mint z komputerami stacjonarnymi Mate i Xfce.

I był jeszcze jeden problem: wszystkie wersje Minta zawierają kilka aplikacji Gnome. Jednak wersje zawarte w Ubuntu 24.04 rysują okna przy użyciu biblioteki Libadwaita, która z kolei ignoruje ogólnosystemowy motyw ustawiony w Mint.

Ponieważ programistom Linux Mint zależy na spójnym wyglądzie, po prostu wprowadzają do swoich dystrybucji starsze wersje aplikacji Gnome. Szczególnie dotknięte są Baobab, Celluloid, Kalkulator GNOME, Kalendarz GNOME, File Roller, Simple Scan, Monitor System i Zenity. Trzeba było całkowicie porzucić przeglądarkę czcionek GNOME.

Możesz spróbować zainstalować Linux Mint 22 poprzez Dostarczono obrazy ISO. System wymaga systemu 64-bitowego z procesorem x86 firmy AMD lub Intel. Jeśli chcesz korzystać z dystrybucji na maszynie wirtualnej pod VirtualBoxem, musisz postępować zgodnie z instrukcjami programistów zawartymi w pliku Informacje o wydaniu Oglądanie. Istnieje kilka innych znanych problemów i ważnych wskazówek, którym powinieneś przynajmniej przyjrzeć się przed instalacją Linux Mint.



(Luty)

READ  „Star Trek: Discovery”: Sezon 3 zaczyna się w bezpłatnej telewizji – wtedy musisz się dostroić
Continue Reading

Tech

Najczęstsze błędy podczas ładowania smartfona: Po co szkodzić baterii?

Published

on

Większość użytkowników smartfonów popełnia ogromny błąd podczas ładowania swoich urządzeń. Ze względu na ryzyko przegrzania można nawet uszkodzić akumulator.

Problemy z ładowaniem smartfona: Etui ładujące mogą uniemożliwić ładowanie

Kolejnym wyzwaniem jest to, że ładowanie może w ogóle nie nastąpić, jeśli wtyczka nie zostanie prawidłowo włożona do gniazdka ładowania. Gruba osłona może zablokować styk, uniemożliwiając przepływ prądu. Powoduje to, że telefon nie ładuje się przez całą noc, a następnego ranka jest pusty. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że wtyczka jest prawidłowo dopasowana do gniazda ładowania.

Tutaj podsumowujemy inne błędy podczas ładowania smartfona.

Pochodzenie tego wpisuEksperci ostrzegają: przestań ładować telefon, gdy znajduje się w etui„Pochodzi z Futurezone.de.

W przypadku Androida 15 Google chce pójść do przodu, aby poprawić wydajność baterii smartfonów: jedna z nowych funkcji pozwala użytkownikom ustawić limit ręcznego ładowania. Umożliwia to ustawienie poziomu naładowania akumulatora na przykład na 80 procent, co może wydłużyć jego żywotność.

Inne aktualne najpopularniejsze tematy

Continue Reading

Trending