Connect with us

Top News

Pistorius zamawia czołgi następnego stulecia

Published

on

Pistorius zamawia czołgi następnego stulecia
  1. Strona główna
  2. Polityka

Naciskać

Za kilka dekad będzie mógł samodzielnie prowadzić samochód. Ponadto potrafi wszystko lepiej od swoich przeciwników: nowy superczołg MGCS.

BERLIN – Kojące wieści dla Armina Poppergera. „Armia europejska jest możliwa tylko wtedy, gdy wszystkie kraje UE zawrą w swoich konstytucjach informację, że europejski minister obrony może wysłać je na wojnę. To miły sen, nic więcej. Obecnie broń zmierza w innym kierunku: „renacjonalizacja zamiast europeizacji .” Niemiecki producent broni Tak powiedział niedawno dyrektor generalny Rheinmetall. Codzienne lustro. Teraz prawda może udowodnić, że się mylił.

MGCS (Main Ground Combat System) z pewnością będzie czołgiem przyszłości – pojutrze lub nawet pojutrze. Niemcy i Francja zdecydowały się opracować nowoczesny czołg bojowy w ramach wspólnego projektu zbrojeniowego. „To historyczny moment” – powiedział w piątek federalny minister obrony Boris Pistorius (SPD) po spotkaniu z francuskim ministrem obrony Sébastienem Lecornu w Berlinie. 24 kwietnia obie strony podpisały protokół ustaleń, który określa szczegóły. Umowa z uczestniczącymi branżami powinna być gotowa do końca tego roku.

Kwantowy skok w ataku i obronie Cel: nowy główny system walki naziemnej. Niemcy i Francja zgodziły się teraz na budowę inteligentnego czołgu. © Zrzut ekranu@NexterKNDS

Rheinmetall buduje na tym KF51 Pantera Jego konkurenci. Firma z Düsseldorfu zdecydowała się na opracowanie własnego pojazdu bojowego po tym, jak nie była w stanie wywrzeć wystarczającego wpływu na projekt MGCS. KF51 Panther jest również postrzegany jako odpowiedź na rosyjskie czołgi podstawowe T-14 Armata nowej generacji. MGCS też musi z tym walczyć.

MGCS: Ponad dziesięć lat planowania konkurenta Putina T-14 Armata

Magazyn stylizował swojego rywala MCGS Europejska Obrona i Technologia Już „Komwantowy skok zarówno w zakresie zdolności ofensywnych, jak i defensywnych” – ta konstrukcja jest połączeniem niemieckiej Panther 2 i francuskiego Leclerca, które najwyraźniej osiągnęły kres rozwoju i od 2035 roku będą najcięższymi siłami pancernymi NATO. Twórz partnerów. To zwieńczenie projektu, który trwał ponad dziesięć lat. Po analizie wymagań operacyjnych i wstępnych koncepcjach opracowanych od 2012 r. Berlin i Paryż oficjalnie zgodziły się na wspólną realizację projektu MGCS w czerwcu 2018 r., przy czym rząd centralny zachowa przywództwo polityczne nad projektem i przejmie na siebie główne obciążenie przemysłowe. W październiku 2019 r. obaj partnerzy potwierdzili swoje zaangażowanie.

READ  Wybory lokalne: 2,4 mln osób uprawnionych do głosowania | NDR.de - Aktualności - Szlezwik-Holsztyn

Schemat MGCS – Mapa trasy:

W przyszłości projekt MGCS dzieli się na trzy główne fazy:
• Faza demonstracji technologii (TDP) – w toku, 2020–2024;
• Faza Demonstracji Pełnego Systemu (FSDP) – planowana na lata 2024-2028;
• Faza wdrożeniowa i przedprodukcyjna – 2028-2035.
Pierwsze rozmieszczenie czołgu spodziewane jest w 2035 r., a jego pełna zdolność operacyjna (FOC) ma zostać osiągnięta w 2040 r.

Źródło: Europejska obrona i bezpieczeństwo

Decyzja odzwierciedla najnowszą tendencję w kierunku wielonarodowego podejścia w głównych europejskich programach zbrojeniowych – na przykład obecnie realizowanym w zakresie systemu obrony przeciwrakietowej IRIS-T SLM. Kluczowym graczem w projekcie jest KMW+Nexter Defence Systems (KNDS) z siedzibą w Amsterdamie w Holandii, holding obejmujący spółki obronne Krauss-Maffei Wegmann (KMW) i państwo francuskie, które połączyły się wiosną 2015 roku. Należy do Nexter Systems. Projekt wspierany jest przez niemiecko-francuski Instytut Badawczy Saint-Louis (ISL). Jak sama twierdzi, misją ISL jest „tworzenie innowacji technologicznych w obszarach obronności i bezpieczeństwa. Prace badawcze prowadzone są w różnych wyspecjalizowanych obszarach i na różnych poziomach dojrzałości technologicznej: od badań podstawowych po opracowanie przedindustrialnych prototypów, które można zintegrować ze sprzętem operacyjnym.

Plan europejski zakłada rok 2040, a na podstawie pewnych doświadczeń zawodowych spodziewam się, że będzie to bliżej roku 2045. Nasza propozycja biznesowa jest zatem taka, że ​​potrzebujemy nowego zbiornika na ten długi okres przejściowy.

Jedną z cech charakterystycznych MGCS powinna być mobilność – przy planowanej maksymalnej masie wynoszącej 50 ton – będzie on o około dziesięć ton lżejszy od podstawowego modelu Rheinmetall Panther i tyle samo ważyć co rosyjski T-14 Armata. MGCS będzie napędzany układem hybrydowym o mocy 1325 kW/1800 KM i mocy około 36 KM na tonę, co oznacza, że ​​przewyższa konkurencję o dziesięć KM na tonę. Dwuosobowa załoga jest opuszczana wokół ładowarki i pracuje w zamkniętym przedziale w kadłubie dla lepszej ochrony – jeśli pozostają na pokładzie.

READ  Sportowiec z Hesji był zirytowany rozpoczęciem studiów w Polsce

Obejmuje to pomysł zdalnie sterowanego rozmieszczania z zamkniętych czołgów dowodzenia, jak powiedział magazynowi Reserve Association starszy inżynier Rheinmetall na początku fazy planowania. Wierny wyjaśnione. Jednakże może to być szybki dźwięk przyszłości; Tak naprawdę bezzałogowy czołg MGCS to dopiero kolejny etap rozwoju. Ministerstwo Obrony Unii od początku miało ambitne pomysły na to, co MGCS powinien osiągnąć.

MGCS: Tylko jeden jest jak czołg w klasycznym tego słowa znaczeniu – rura

Zastępca szefa odpowiedzialnego wydziału, generał brygady Holger Draper, idzie w przeciwnym kierunku. Wierny Duży obraz przyszłego systemu uzbrojenia i rozwiewa pogląd, że jest to nowy czołg. Oferta specjalna: „Tylko jeden z pojazdów na nim opartych wykazuje jakiekolwiek podobieństwo do tego, co dzisiaj rozumiemy jako klasyczny czołg bojowy uzbrojony w lufę. Będziemy mieć także pojazdy wyposażone w inne efektory. Pociski o dużej prędkości, drony, lasery i broń dalekiego zasięgu można sobie wyobrazić poza zasięgiem wzroku. Oraz platformy przywództwa i komunikacji” – mówi Draper.

Planuje się, że z jednego podwozia powstaną – ze względów kosztowych – trzy pojazdy o tym samym lub podobnym podwoziu, ale o zupełnie różnych misjach: oprócz głównego czołgu z bronią lufową, pojazd bezzałogowy będzie uzbrojony w systemy rakietowe, a pojazd bezzałogowy będzie nosić broń ognia pośredniego, być może dalekiego zasięgu lub wędrującą.amunicja wędrowna) plany, pojazdy te będą miały także własne drony do rozpoznania pola bitwy.

Oczekuje się, że pod względem siły ognia czołgu rurowego MGCS przewyższy możliwości swoich poprzedników i zastąpi armatę Leoparda kal. 120 mm armatą większego kalibru, na przykład Rheinmetall kal. 130 lub 140 mm Nexter. Projekt obejmuje system uzbrojenia zamontowany na wieży i zmniejszoną pojemność amunicji – oczekuje się, że będzie ona wynosić 20–26 w przypadku MGCS zamiast 40 w przypadku obecnych czołgów podstawowych.

MGCS: Inteligentny czołg toczy się ze sztuczną inteligencją z Bawarii

Powinno być mądrze – w Bawarii Kościoły baptystów Hensolt z siedzibą w Hensolt przedstawił już w Internecie nowy flagowy produkt Bundesware: „Ma on na celu zapewnienie załogom MGCS pełnego przeglądu w czasie rzeczywistym, w tym automatycznej analizy sytuacyjnej ze wsparciem sztucznej inteligencji (AI)”. Nowy czołg ma zapewnić „przewagę decyzyjną” i umożliwić szybsze, bardziej ukierunkowane strzały w walce. Hensolt obiecuje: „Inteligentny czołg toczy się”.

READ  Kanclerz opóźnia dostawę czołgów moździerzowych

Później zapadnie decyzja, który ostatecznie zostanie prawidłowo zbudowany. W tym roku zostaną opracowane demonstratory technologii dla poszczególnych komponentów, a do 2028 roku stworzą demonstrator całego systemu. To pokaże, jakie typy pojazdów, broni i innych elementów można ostatecznie wykorzystać. W odpowiednim czasie program zostanie wdrożony w innych krajach europejskich. czasopismo Przemysł obronny Włochy ogłosiły już we wrześniu, że rozważają przyłączenie się do projektu z kilku powodów: zaangażowanie Włoch jest istotne z przemysłowego punktu widzenia, ponieważ stamtąd należy pozyskać wiedzę fachową w zakresie czujników i elektroniki. Jednocześnie fuzja KMW i Nexter stwarza ryzyko, że włoski przemysł poczuje się pozostawiony na lodzie.

MGCS: Jeśli Super Tank nadejdzie później, Pantera wkroczy z rykiem na pole bitwy

Włączenie do programu pozwoli włoskim firmom zachować wiedzę i umiejętności. Ponadto wkład Włoch umożliwi podział kosztów rozwoju pomiędzy trzy podmioty zamiast dwóch. Głośny Europejska Obrona i Technologia Całkowite koszty rozwoju MGCS od 2020 r. do rozpoczęcia wdrażania wyniosą 1,5 miliarda euro. Jednak, jak mówi inżynier Rheinmetall Kappan, powinien to być krok w następne stulecie: „Chcemy stworzyć system uzbrojenia, który będzie stanowił kręgosłup sił lądowych i będzie służył przez co najmniej 40 lat od jego wprowadzenia w 2035 roku. .”

To skomplikowany problem. Jak? Wierny pisze „W tym celu należy wziąć pod uwagę skok technologiczny i dziś wymagana jest odrobina wyobraźni. Ponieważ MGCS jest tak nowy, branża przyjęła podejście zerowe. Na przykład to, co jest obecnie dostępne w Leopardzie 2, nie będzie w prostej linii kontynuowane w przyszłość, ale powstanie coś zupełnie nowego. „Myślimy od końca, od wyniku, który chcemy osiągnąć, a nie od tego, co już jest” – wyjaśnia Kapban.

Zgodnie z tym Wierny-Autorzy Andre Usulis Ambicje są tak duże, jak ryzyko porażki. Dostawy pierwszego seryjnego pojazdu zaplanowano na rok 2035. Harmonogram jest napięty i przewidywalny Europejska Obrona i Bezpieczeństwo: Francja i Niemcy w latach trzydziestych XXI wieku będą jeszcze bardziej istotne, aby uporać się z tym problemem Zastępuje ich obecne czołgi bojowe Zacznijmy od tego, że dotyczy to wielu użytkowników Leoparda 2. „W przypadku poważnych opóźnień w MGCS konieczne jest rozwiązanie tymczasowe.” To byłaby dobra wiadomość dla szefa Rheinmetall Armina Pappergera, jak powiedział Tagesspiegelowi.

Chciał wiedzieć, dlaczego opuścił MGCS i stworzył konkurenta w postaci KF51 Panther: „Projekt europejski jest wycelowany w rok 2040, a bazując na pewnym doświadczeniu zawodowym, spodziewam się roku 2045. Nasza opinia biznesowa jest zatem następująca: potrzebny jest nowy czołg do W związku z tym jestem zachwycony możliwością współpracy z rządem węgierskim w celu wprowadzenia Pantery do produkcji seryjnej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

SPD jest przekonana o porozumieniu w sprawie reformy emerytalnej pomimo sprzeciwu FTP

Published

on

SPD jest przekonana o porozumieniu w sprawie reformy emerytalnej pomimo sprzeciwu FTP

Stan na: 10 maja 2024 r., 15:21

Pakiet Emerytalny II to jeden z centralnych projektów koalicji SPD i Partii Zielonych na sygnalizację świetlną. Teraz FDP grozi blokadą, a CDU sprzeciwia się. Socjaldemokraci są jednak optymistami.

Pakiet Emerytalny II ma na celu zabezpieczenie poziomu świadczeń emerytalnych w dłuższej perspektywie – to właściwie wspólny plan trzech partii Sojuszu Traffic Light. Jednak FDP już na początku wyraziła wątpliwości co do jego wykonalności. Liberałowie w Bundestagu ogłosili teraz, że nie zgodzą się na II Pakiet Emerytalny w obecnym kształcie i domagają się znacznych usprawnień od SPD i Zielonych.

Torsten Herbst, dyrektor wykonawczy parlamentarnej frakcji FDP, powiedział dziennikowi „Bild”: „Nie widzę obecnie, aby pakiet emerytalny został uchwalony w Bundestagu w tej formie. W szczególności wezwał do niewielkiej podwyżki składek emerytalnych od 2028 r. oraz rozszerzenie tzw. emerytury akcyjnej.”

FDP wyraźnie domaga się bardziej kompleksowych zmian

„Różnica między wynagrodzeniem brutto i netto nie powinna się powiększać” – powiedział Herbst. „Ponadto należy przywiązywać większą wagę do emerytur kapitałowych”. Zdaniem polityka FDP w dłuższej perspektywie znacząco odciąży to system, a jednocześnie zapewni bezpieczeństwo systemu emerytalnego.

Z raportu wynika, że ​​w grupie parlamentarnej FDP rozważa się także zniesienie emerytur do 63. roku życia i dobrowolne podniesienie wieku emerytalnego. Mówiono, że obaj mogą negocjować pakiet emerytalny.

Sprawiedliwość międzypokoleniowa wymagany

Zastępca lidera FDP Johannes Vogel powiedział gazecie, że emerytury muszą być chronione przez wszystkie pokolenia. „Jeśli składki emerytalne w systemie płac pracującej klasy średniej będą nadal rosły, całkowite i wysokie dodatkowe koszty wynagrodzeń będą coraz niższe”. Sojusznicy również nie powinni być tym zainteresowani.

Ekspert finansowy FDP, Maximilian Mordhorst, powiedział „Bildowi”: „Naszego problemu demograficznego nie można zrekompensować stale rosnącymi obciążeniami dla osób pracujących”. Zwracając się do ministra Hubertusa Heila, dodał: „To nie jest nic skomplikowanego z naukowego punktu widzenia, to podstawowa arytmetyka, którą może opanować nawet federalny minister spraw społecznych”.

READ  Trasa z Berlina do Frankfurtu będzie zamknięta od piątku przez cztery tygodnie

Karl-Joseph Laumann, szef skrzydła społecznego CDU, powiedział gazetom RND: „Uważam, że reforma emerytalna to błąd”. Wezwał do „spokojnego rozważenia, w jaki sposób możemy stworzyć rozsądne, długoterminowe i średnioterminowe perspektywy dla ubezpieczeń emerytalnych”. Szczególnie sceptyczny jest wobec forsowania przez FDP „kapitału pokoleniowego”.

SPD ma nadzieję na dalsze sukcesy

Tanja Machalet, rzeczniczka grupy parlamentarnej SPD ds. polityki emerytalnej, jest jednak optymistką co do szybkiego wprowadzenia II pakietu emerytalnego. Machalet powiedział Deutschlandfunk, że decyzja w sprawie planu zostanie ustalona przez rząd federalny w maju i omówiona w Bundestagu przed przerwą wakacyjną parlamentu. Podkreślił, że socjaldemokraci „nie potrzebują zmian”. Rząd wdraża obecnie postanowienia uzgodnione w układzie zbiorowym z 2021 r.

Ministerstwo Pracy i Ministerstwo Finansów Christiana Lindnera zgodziły się w marcu na częściowe finansowanie ustawowego ubezpieczenia emerytalnego. Stawka emerytury na lata 2025–2029 została ustalona na poziomie 48%. Oczekuje się, że składki wzrosną w perspektywie średnioterminowej do 22,3 procent do roku 2035.

Federalny minister finansów i lider FDP Lindner zablokował w ubiegłą środę zatwierdzenie pakietu emerytalnego w rządzie. Wynika to z nieosiągnięcia przez wiele ministerstw centralnych zakładanych oszczędności w budżecie na 2025 rok – jak podają powtarzane doniesienia medialne.

Continue Reading

Top News

Dlaczego niemieckie firmy chcą przenieść się do Polski?

Published

on

Dlaczego niemieckie firmy chcą przenieść się do Polski?

Niemiecka gospodarka słabnie. Nowy krok Prognoza Niemieckiego Instytutu Ekonomicznego (IW). Po lekkim spowolnieniu w 2023 r., oczekuje się stagnacji wzrostu gospodarczego również w tym roku. Szósty raz z rzędu spadła także liczba inwestycji z zagranicy.

Jednocześnie rosną obawy, że niemieckie firmy będą chciały inwestować także gdzie indziej. Już to robią. Wielu z nich przenosi się do Polski – w przyszłości VW Golf będzie częściowo produkowany w sąsiednim kraju, a nie w Wolfsburgu, a producent sprzętu AGD Miele przenosi 700 stanowisk pracy w dziale montażu pralek z Gütersloh. Xaverów, Polska. Ale co przyciąga tam firmy?

Dzień dobry Berlinie
biuletyn

Dziękujemy za rejestrację.
Otrzymasz potwierdzenie e-mailem.

Dla rodzinnej firmy Miele powód jest jasny: niższe koszty produkcji. „Miele produkuje w Ksawerowie wysokiej jakości pralki, ale po znacznie bardziej konkurencyjnych kosztach, niż jest to możliwe w Gütersloh” – odpowiada zapytana firma. „Zasadniczo odnosi się to do sektorów zasobów ludzkich i energii”. W wielu miejscach zmniejsza się także obciążenie biurokratyczne, co pozwala na szybszą realizację nowych projektów.

Statystyki UE pokazująPracownicy w Polsce zarabiają znacznie mniej niż w Niemczech. W 2022 roku mediana, czyli średnioroczny dochód netto w Niemczech wyniosła 24 925 euro, podczas gdy w Polsce zaledwie 8946 euro. Firmy, które produkują tanio, mają przewagę, czyli inaczej: tanią siłę roboczą.

Ponadto, zdaniem Niemiecko-Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK), Polska ma większy potencjał w zakresie wykwalifikowanych pracowników niż Niemcy, pomimo niskiego bezrobocia, np. w branżach IT. „Dostępność wykwalifikowanej siły roboczej odgrywa dziś dla inwestorów większą rolę niż niskie koszty pracy” – mówi rzecznik AHK. Oznacza to, że niedobór wykwalifikowanych pracowników nie jest dotkliwy.

Nie tylko dla przemysłu: koszty prądu w Polsce są niskie

Koszty energii w Polsce są przeciętnie niższe niż w Niemczech. 2023 i w lutym tego roku płaciły także niemieckie gospodarstwa domowe 41,2 centa za kilowatogodzinę Znacząco więcej niż Polska (17,7 centów). Nieprywatni odbiorcy energii elektrycznej w Niemczech – czyli przemysł lub handel – płacili w drugiej połowie 2021 roku 18,6 centów za kilowatogodzinę, w porównaniu do zaledwie jedenastu centów w Polsce przed wojną na Ukrainie.

READ  Kanclerz opóźnia dostawę czołgów moździerzowych

Dlatego przemysł w Niemczech skarżył się na wysokie ceny energii, szczególnie w zeszłym roku. W kwietniu 2024 r. dyrektor zarządzający VCI Wolfgang Große Entrup powiedział „Berliner Zeitung”: „Według VCI nie można mówić o cenach energii elektrycznej dla przemysłu na dużą skalę”. Klienci przemysłowi w Niemczech są nadal czterokrotnie więksi niż w USA i o 75 procent więksi niż w Chinach czy Francji.

Jednak porównanie z Polską w ostatnim czasie nie wykazało istotnej różnicy w cenach przemysłu: w drugiej połowie 2023 r. ceny w Niemczech wzrosły. Ceny energii elektrycznej dla przemysłu są zbliżone do tych w Polsce – tam 21,19 centa za kilowatogodzinę, w Niemczech 21,75 centa. Powodem jest m.in. to, że w 2022 roku zasiłek EEG w Niemczech nie będzie już obowiązywał. Obniżyły się także koszty wytwarzania energii.

Bosch planuje do 2027 roku wydać 255 milionów euro na nowy zakład produkcyjny w Dobromyers w Polsce.Bernda Weisbrata/dba

Według Miele „w zasadzie nie da się powiedzieć”, który kraj jest najatrakcyjniejszy. To zależy od wielu czynników. Małe pocieszenie dla dotkniętych pracowników, którzy mają zostać przeniesieni. Według lokalnych mediów 700 pracowników pojawiło się we wtorek na spotkaniu roboczym Miele w czerwonych koszulkach, aby sprzeciwić się zwolnieniom pracowników.

Miele nie jest osamotnione, Bosch również intensywnie inwestuje w Polsce. 255 mln euro w 2027 r Firma planuje budowę nowego zakładu produkcyjnego w Dobromyers w Polsce, w którym od początku roku 2025/26 będą produkowane pompy ciepła na rynek europejski. Utworzonych zostanie około 500 nowych miejsc pracy. Dlaczego firma wybrała Polskę?

Położenie Polski w Europie Środkowej „umożliwia szybsze łańcuchy dostaw docierające do rynków Europy Środkowej” – mówi rzecznik Bosch. Krótsze trasy transportu i niższe koszty logistyki zapewniają także niższe ceny dla klientów końcowych. Bliskość Wrocławia, w którym znajdują się uczelnie i instytuty badawcze, zapewnia „dostępność wysoko wykwalifikowanych talentów i dobrze wyszkolonych wykwalifikowanych pracowników”.

READ  Hokejowa Liga Mistrzów: zakłopotanie ZSC w Polsce przeciwko Katowicom

Według Boscha Niemcy mają wiele mocnych stron, w tym „potencjał innowacyjny i wiedzę specjalistyczną”. Jednocześnie firma widzi cały szereg „wyzwań”, szczególnie w obszarach edukacji i cyfryzacji. Procesy zatwierdzania są bardzo powolne.

Inwestowanie w Polsce: „Wybór dla Europy”

Podobne powody podaje niemiecka firma usługowo-wysyłkowa Otto, która planuje otworzyć nową, dużą lokalizację logistyczną w Iłowej w Polsce. „Lokalizacja w Ilovej jest dla nas idealna ze względu na położenie geograficzne w sercu Europy” – twierdzi firma. „Nie jest to decyzja skierowana przeciwko krajowi lub konkretnej lokalizacji działalności, ale decyzja dotycząca Europy”.

Zatem perspektywy dla Niemiec nie są takie złe? Wszystkie trzy firmy podkreślają, że chcą pozostać lojalne wobec Niemiec w przyszłości. „Jako grupa firm mamy szeroką pozycję. Jednak naszą bazą są i nadal są Niemcy” – mówi rzecznik Otto, dodając: „Nie chcemy uczestniczyć w debacie, która została ostatnio wykorzystana przez siły prawicowe w w całym kraju Zautomatyzowany transport wahadłowy w Górnej Frankonii zostanie otwarty latem 2024 r. Firma twierdzi, że zainwestowała w magazyn około 150 milionów euro.

Powiedział z Miele: „W Niemczech jest jeszcze osiem fabryk i żadna nie została przejęta”. Rzecznik firmy Bosch upiera się: „Bosch to miejsce w Niemczech, zwłaszcza tam, gdzie produkuję”. Firma przekazała związkom zawodowym inwestycje w wysokości czterech miliardów euro niemieckim działom mobilności, które szczególnie odczuły zmiany w branży motoryzacyjnej.

Czy masz jakieś uwagi? Napisz do nas śmiało! [email protected]

Continue Reading

Top News

Płomienie w byłej fabryce słodu: Ciągłe ostrzeżenie o silnym zadymieniu

Published

on

29110

Płomienie w byłej fabryce słodu: Ciągłe ostrzeżenie o silnym zadymieniu

Pożar w byłej fabryce słodu przy Straße des 17. Zuni wytworzył gęsty dym. Pierwszy pożar ugaszono dopiero o godzinie 21:00.

Drezno – Pożar w dawnej fabryce słodu przy Straße des 17. W czwartek Juni wywołał silny smog. Zmobilizowano dużą liczbę strażaków. Pierwszy pożar ugaszono o godzinie 21:00.

Z budynku unosiły się gęste kłęby dymu.

Z budynku unosiły się gęste kłęby dymu. © Rolanda Halkasha

Kilka budynków na starych nieużytkach przemysłowych przy Straße des 17, co wieczorem potwierdziła policja i straż pożarna. Juni w Niedersedlitz płonął od wczesnego ranka. Jedno źródło ognia zostało już ugaszony.

W tym celu w trzecim budynku zlokalizowano indywidualne źródła ognia i rozpoczęto akcję gaśniczą.

Nikt nie odniósł obrażeń, ale ogień szybko rozprzestrzenił się na kolejny budynek, którego dach stanął w płomieniach.

Drezno: Przechodnie przekazują istotne informacje: Mężczyzna (57 l.) uratowany z Łaby
Akcja Drezdeńskiej Straży Pożarnej
Przechodnie przekazują istotne informacje: Mężczyzna (57 l.) uratowany z Łaby

Oprócz około 80 żołnierzy Straż pożarna Jak wyjaśnił rzecznik, na miejscu były także drony ASB, „aby lepiej lokalizować różne źródła ognia, a zwłaszcza walczyć z pożarami”.

Ostrzeżenie o gromadzeniu się dymu

Zdjęcia z miejsca zdarzenia pokazują gęsty, wysoki na metr słup dymu unoszący się nad dawnym budynkiem fabryki, a także dziesiątki służb ratowniczych walczących z płomieniami. Straż pożarna mogła jednak ugasić ogień jedynie z zewnątrz, gdyż istniało ryzyko zawalenia się wnętrza budynku.

Według DB Infraco pożar wpływa również na ruch kolejowy, ponieważ kominowi grozi zawalenie się na tory.

Mieszkańców poproszono o unikanie dotkniętego obszaru w promieniu około 500 metrów, zamknięcie wszystkich okien i drzwi oraz wyłączenie wentylacji i klimatyzacji. To ostrzeżenie będzie obowiązywać do wieczora.

Zmobilizowano dużą liczbę strażaków...

Na miejscu jest straż pożarna z dużymi oddziałami… © Rolanda Halkasha

...i walka z płomieniami.

… i walka z płomieniami. © Rolanda Halkasha

W oddali unosił się dym.

W oddali unosił się dym. © Rolanda Halkasha

Straż pożarna wydała ostrzeżenie w mediach społecznościowych

To nie pierwszy raz… Założona w 1873 roku przez Big Brothers Płonie fabryka słodu. o godzinie pierwszej Pożar w 2020 roku Większość budynków na terenie posiadłości została już zniszczona.

Pierwsze zgłoszenie: 9 maja, 19:36, ostatnia aktualizacja: 22:57

READ  „Oaza dobrego samopoczucia” z Polski do Hudberger
Continue Reading

Trending