Connect with us

Economy

Smartwatche w Stiftung Warentest: Niedokładne godziny – z jednym wyjątkiem

Published

on

Tester fitness tracker: wyniki są rozczarowujące. (Obraz ikony)

© Alexander Heinell / DPA

W aktualnej wersji Stiftung Warentest przetestował nie tylko inteligentne zegarki, ale także specjalne bransoletki fitness. Nagły werdykt: nic dobrego.

Niemcy – Urządzenia do monitorowania kondycji i inteligentne zegarki obliczają codzienne kroki i kalorie, mierzą puls lub monitorują sen. Jednak Stiftung Warentest odkrył teraz, że nie każdy nowszy produkt jest dokładnie mierzony. Może tylko przekonać stare modele.

Stiftung Warentest Niemiecka Organizacja Konsumentów
Włączenie 4 grudnia 1964, Berlin
Kwatera główna Berlin

Fitness trackery i smartwatche w teście: tak zostały przetestowane

Oprócz produktów, takich jak uniwersalne środki czyszczące i dezodoranty, Stiftung Warentest im Egzamin 05/2021 testuje także urządzenia do noszenia. W sumie na rynku ocenianych jest sześć trackerów fitness i sześć nowych smartwatche.

Aby przetestować jego działanie, inteligentne produkty przeszły kilka praktycznych testów. Na przykład ich praca została przetestowana podczas biegania, jazdy na rowerze i pływania. Oczywiście wszystkie testy zostały przeprowadzone w surowych warunkach Corona, co potwierdzają testerzy.

Stiftung Warentest do noszenia – brak dobrego nowego produktu

Zdumiewający wniosek po krytycznych testach przeprowadzonych przez Stiftung Warentest brzmi: „Dokładność pomiarów sprawności często pozostawia wiele do życzenia”. A jeśli chodzi o komunikację, produkty nie przekonują.

W rzeczywistości dokładność informacji w trybie uczenia jest tylko „zadowalająca” do „wystarczająca” dla wszystkich nowych modeli. Nie osiągnięto lepszych wyników w radzeniu sobie z żadnym z nich (również Raporty z testów Na RUHR24).

Niedokładne monitory fitness – specjalne problemy z pomiarem tętna

Szczególnie przerażający: Stiftung Warentest ocenił nawet pomiar pulsu dwunastu produktów znanych producentów, takich jak Fitbit, Huawei czy Samsung, jako „adekwatny” do „słabego”.

Czasami dobre wyniki można osiągnąć tylko przy pomiarze długości toru – ale także tutaj wiele produktów jest bardzo nieprecyzyjnych. Jeśli chodzi o ochronę danych, żaden z produktów nie jest niczym innym jak „zadowalającym”.

READ  Lidl: Zasada 2G na zakupy? Czego od teraz mogą oczekiwać klienci

Stiftung Warentest Fitness Tracker – To najlepszy tracker fitness

Zwycięzcą testu wśród opasek fitness jest Samsung Galaxy Fit2. Ale również uzyskał tylko zadowalającą ocenę (2,9). Otrzymuje punkty za obsługę i wydajność baterii. Jednak dokładność pomiaru nie jest przekonująca nawet w przypadku obecnego zwycięzcy testu.

Wideo: nowy Apple Watch 7 powinien być w stanie mierzyć poziom cukru we krwi

Wyniki były ogólnie tak słabe, że w magazynie konsumenckim obecnego smartwatcha i opasek fitness testowane są EgzaminWersja 05/2021 zawiera również listę starszych wyników testów. Ponieważ testerzy mogą przedstawić zalecenia dotyczące zakupu tylko próbek ze starych testów. Szczególnie przekonujące są smartwatche. Stiftung Warentest nie zaleca czystych monitorów sprawności.

Monitory fitness i smartwatche – Apple Advance Without Beat

Najlepszy produkt był i nadal jest zwycięzcą testu od czerwca 2020 r .: Apple Watch Series 6 za 460 euro. Na drugim miejscu znajduje się również smartwatch: Garmin Fenix ​​6 Pro za 620 euro. Oba produkty są oceniane pod względem ważnych czynników, takich jak dokładność informacji w trybie treningu, obsługa i pomiar długości ścieżki.

Zwycięzca Stiftung Warentest: Apple Watch Series 6 w momencie premiery. (Obraz ikony)

© – dpa

Apple jest liderem pod względem pomiaru tętna, zużycia kalorii i funkcji połączeń. Wszystkich zwycięzców i przegranych testów można znaleźć na Stiftung Warentest (przedmioty płatne).

Fitness tracker w testach: nowe stare bity, tanie drogie uderzenia i uderzenia bransoletki

Wniosek: Jeśli ważne są dla Ciebie dokładne zmierzone wartości, sięgnij głęboko do kieszeni. Ponieważ dwa najlepsze produkty są jednocześnie najdroższe w teście.

Ponadto smartwatche osiągają lepsze wyniki niż zwykłe urządzenia do monitorowania sprawności – sześć smartwatchów uzyskało ocenę „dobrą”. Musisz polegać na starych modelach: ponieważ nawet wśród inteligentnych zegarków żaden z nowych produktów nie wypadł dobrze w testach.

READ  Białoruś: Komisja Europejska chce zaostrzyć prawo azylowe na granicy
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową | Polityka

Published

on

Prezes Rheinmetall Papperger popiera obowiązkową służbę wojskową |  Polityka

Waffen können (bis jetzt) nicht von allein schießen …

Die Bundeswehr bekommt in den nächsten Jahren neue Panzer, Flugzeuge, Schiffe und eine große Menge an Ausrüstung und Munition. Problem: Der Truppe (aktuelle Stärke 180 000) fehlen rund 20 000 Soldaten. Verteidigungsminister Boris Pistorius (64, SPD) lässt derzeit mögliche Modelle einer Wehrpflicht prüfen.

Braucht Deutschland wieder eine Wehrpflicht?

Der Chef des deutschen Rüstungskonzerns Rheinmetall, Armin Papperger (61), ist dafür: „Eine Wehrpflicht könnte sich positiv auf die Bereitschaft für unsere Landesverteidigung auswirken.“ Hierfür müsse sie aber sowohl „sicherheits- als auch gesellschaftspolitisch und militärisch sinnvoll ausgestaltet werden“.

„Die Zeitenwende ist eine gesamtgesellschaftliche Aufgabe, die Debatte darüber muss auf der politischen Ebene geführt werden“, sagte Papperger zu BILD.

Der Nachholbedarf der Bundeswehr sei nach drei Jahrzehnten Sparprogramm enorm, so Papperger, dessen Konzern vom 100-Milliarden-Paket für die Bundeswehr profitiert.

„Bei den Strukturen, beim Personal wie auch bei der Ausrüstung. Frieden und Freiheit dürfen nicht schutzlos sein. Freiheitliche Gesellschaften müssen in der Lage dazu sein, für ihre Werte einzustehen und sie verteidigen zu können – notfalls auch militärisch“, so der Rheinmetall-Chef.

Rheinmetall-Chef Armin Papperger vor der Firmen-Zentrale in Düsseldorf

Foto: picture alliance/dpa

Ein Problem: die langen Lieferzeiten der Rüstungsindustrie.

Papperger: „Die Lieferzeiten sind höchst unterschiedlich. Bei Militär-Lkw zum Beispiel konnten wir unsere Kapazität so erhöhen, dass wir je nach Modell praktisch sofort liefern können. Bei Munition liefern wir auch quasi täglich aus.“

Bei komplexeren Systemen wie Gefechtsfahrzeugen dauere es bei neuen Bestellungen jedoch teilweise zwei Jahre, denn man sei auf viele Zulieferer angewiesen – etwa bei Motoren, Getrieben oder auch den Rohlingen für die Kanone.

READ  Boom za Odrą

Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów trafiają na linie produkcyjne w Rosji
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W miarę wycofywania się zachodnich firm z Rosji zacieśniają się stosunki gospodarcze między Rosją a Chinami. Instrukcja: Citroen C5 Aircross.

Moskwa – Chociaż fronty między Rosją a Zachodem stwardniały w wyniku wojny ukraińskiej, produkty europejskie są nadal obecne w Rosji. Jest to szczególnie widoczne w branży motoryzacyjnej. Na przykład Citroën C5 Aircross produkowany jest w Kałudze, na południowy zachód od Moskwy, chociaż europejski producent samochodów Stellantis wstrzymał produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje.

Pirackie kopie Citroena C5 produkowane są w Rosji

Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła produkcję tej serii modeli. Dostawę pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się seryjna produkcja Citroëna C5 Aircross” – czytamy w komunikacie prasowym Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Zgłoszono w lutym Reutera Po raz pierwszy dostępne są aż 42 zestawy Chiny Zostały sprowadzone do montażu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Komponenty nie pochodzą jednak z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. podjął decyzję, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiadał 70% udziałów w fabryce, a pozostałe 30% należało do Mitsubishi. wysoki Silnik samochodu i sport Automotive Technologies przejęło obecnie fabrykę, w której nadal produkowane są samochody francuskiego producenta samochodów, a konkretnie C5 Aircross.

Sankcje nałożone na Rosję są przyczyną cierpień także europejskich przedsiębiorstw

Po eskalacji w lutym 2022 r. zachodnie firmy stopniowo wycofywały się z Rosji. Jednocześnie rozwinęły się stosunki gospodarcze Rosji z Chinami, w tym w sektorze motoryzacyjnym. Dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był około siedmiokrotnie większy niż w 2022 r., co zwiększyło jego wartość o około 10 miliardów dolarów.

READ  Białoruś: Komisja Europejska chce zaostrzyć prawo azylowe na granicy
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis kilka miesięcy temu ogłosił, że w wyniku zaprzestania produkcji w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak Wspólnocie Europejskiej udało się podnieść po tej porażce: w 2023 r. grupa osiągnęła zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Chiny wspierają Putina komponentami do europejskich samochodów

Z danych celnych wynika, że ​​Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze ani nie był o nich świadomy. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Nie jest jasne, czy sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami wobec Rosji Reutera Nie jasne. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne części od niemieckich producentów klasy premium aż do początku wojny trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Economy

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny

Published

on

Sankcje i wojna na Ukrainie doprowadzają biznes gazowy Putina do ruiny
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Atak na Ukrainę i zachodnie sankcje popychają rosyjskiego giganta energetycznego Gazprom w kryzys. Putinowi pozostało niewiele opcji.

MOSKWA – Złe wieści dla rosyjskiej gospodarki: ważne źródło dochodów zagrożone jest załamaniem. Dla Władimira Putina transakcje gazowe stanowią niezastąpione źródło pieniędzy pozwalające zwiększyć jego fundusze wojenne. Ale wojna na Ukrainie i zachodnie sankcje obcinają jej dochody: gigant energetyczny Gazprom po raz pierwszy od 1999 r. nie odnotował zysków i popada w głęboką czerwień – z niszczycielskimi konsekwencjami dla Moskwy.

Straty rosyjskiej gospodarki: Putinowski gigant energetyczny pogrąża się w miliardowych stratach

W drugim roku agresywnej wojny z Ukrainą rosyjski koncern energetyczny Gazprom odnotował stratę netto na poziomie ok. 629 mld rubli (równowartość 6,4 mld euro). Według doniesień rosyjskich mediów jest to pierwsza strata netto Gazpromu od 1999 roku. Masową recesję można wytłumaczyć spadkiem dostaw gazu do Europy.

Rosyjska gospodarka cierpi z powodu załamania eksportu gazu. © Gavril Grigorov/DPA

W proteście przeciwko zachodnim sankcjom sama Moskwa w dużej mierze wstrzymała dostawy broni latem 2022 roku. W związku z tym Handelsblatt Wcześniej tylko jedna trzecia produkcji Gazpromu trafiała do Europy. Z tą kwotą grupa osiągnęła jednak dwie trzecie swoich zysków. Ponadto kraje europejskie odnoszą coraz większe sukcesy w znajdowaniu alternatywnych źródeł gazu. Według danych Unii Europejskiej udział Rosji w europejskim imporcie gazu spadł z 40 proc. w 2021 r. do 8 proc. w 2023 r. „Financial Times”.

Stagnacja w branży gazowej powoduje spadek przychodów rosyjskiej gospodarki

Eksperci uważają, że rosyjska gospodarka w dłuższej perspektywie nie będzie w stanie osiągnąć poziomu umów gazowych, jakie Putin zawarł przed wojną na Ukrainie. Tygodnik napisał, że Gazprom nie jest w stanie osiągać zysków Ekonomista. W 2021 roku Gazprom wyeksportował do krajów europejskich ponad 174 miliardy metrów sześciennych gazu ziemnego. Z obliczeń agencji prasowej wynika, że ​​w 2023 roku dostawy gazu ziemnego przez Gazprom do Europy wyniosły zaledwie 28,3 mld metrów sześciennych. Reutera Oferta (stan na styczeń 2024). Zdaniem Andrieja Klebacha, głównego ekonomisty rosyjskiej państwowej instytucji kredytowej Wnieszekonobank (VEB), odbudowa utraconego wolumenu eksportu w ciągu najbliższych dziesięciu lat jest nierealistyczna.

READ  Tanie piwo z rabatów: te browary stoją za tym

Jeśli rosyjska gospodarka chce zrekompensować spadek eksportu gazu, słychać głośne głosy Ekonomista Opcje są dwie: masowa rozbudowa gazociągów lub zwiększony eksport LNG. Jednak szczególnie zwiększenie eksportu LNG byłoby bardzo ambitnym projektem.

LNG wg Odpowiedź– Magazyn polityczny ekran A teraz dla Kremla nie mniej ważne są pozostałe dochody z dostaw rurociągami. Eksperci szacują obecnie, że wolumen LNG transportowanego do i przez Europę wynosi około dwanaście miliardów euro rocznie. Putin chce nawet potroić wielkość biznesu w ciągu najbliższych kilku lat.

Putin musi zwiększyć eksport gazu z korzyścią dla rosyjskiej gospodarki – ale czy mu się to uda?

Trudno jednak powiedzieć, czy Putinowi uda się rozszerzyć swój biznes gazowy. Putinowski projekt LNG 2 utknął w martwym punkcie z powodu sankcji Noatek, największy rosyjski producent LNG, został zmuszony do tymczasowego wstrzymania produkcji w ramach swojego projektu Arctic LNG 2. Ponadto Pojawiają się żądania, m.in. ze strony ministra gospodarki Roberta Habecka (Zieloni), nałożenia sankcji na rosyjski LNG Podgłośń. Może to po raz kolejny znacząco ograniczyć biznes Putina w zakresie LNG.

Przyszłość rosyjskiej gospodarki rysuje się w ponurych barwach w związku z dalszym spadkiem eksportu gazu. W końcu Rosja jest jednym z największych eksporterów gazu na świecie. Nie ulega wątpliwości, że Putin jest ekonomicznie uzależniony od zysków z handlu rosyjskim gazem i skroplonym gazem ziemnym.

Continue Reading

Trending