Connect with us

Economy

Spodziewana fala procesów sądowych: atakowani audytorzy Wirecard

Published

on

Spodziewane procesy sądowe
Audytorzy Wirecard są atakowani

Po upadku grupy Wirecard fala procesów sądowych ze strony rozgniewanych akcjonariuszy i wierzycieli może okazać się znacznie większa niż początkowo sądzono. Fundator sporów zbiera dziesiątki tysięcy roszczeń. Skierowany jest przede wszystkim do firmy audytorskiej EY.

W skandalu Wirecard fala pozwów złożonych przez oszukanych wierzycieli i rozgniewanych akcjonariuszy przybiera coraz większe rozmiary. Brytyjski Litfinancier zebrał teraz 20 000 pozwów od ofiar Wirecard i przygotowuje pozwy, „głównie” przeciwko firmie audytorskiej EY, jak również ogłosiła firma na żądanie.

Litfin bada również pozwy wniesione przeciwko Wirecard AG i jej byłym członkom zarządu. Zatrudniono dużą międzynarodową kancelarię prawniczą Pinsent Masons. „Cieszymy się, że nasz próg finansowania został już przekroczony ze względu na duże zainteresowanie” – mówi Lytvyn. EY zbadał bilanse Wirecard, które rzekomo były fałszywe przez kilka lat, ale odrzuciło jedynie certyfikację bilansu za rok 2019. Biuro prokuratora generalnego w Monachium zakłada, że ​​w niewypłacalnym Wirecard miało miejsce „oszustwo gangsterskie” i szacuje, że domniemane szkody dla banków i innych podmiotów finansujących Ponad trzy miliardy euro.

Siedziba EY Germany znajduje się w Stuttgarcie, ale Monachium jest prawdopodobnie głównym areną sporów z zakresu prawa cywilnego. Jak dotąd, do Sądu Okręgowego w Stuttgarcie (LG) wpłynęło 280 pozwów od inwestorów Wirecard przeciwko EY, żądając około 42 milionów euro odszkodowania, powiedziała rzeczniczka sądu. Jednak sędziowie ze Stuttgartu przekazali już 140 z tych postępowań do Monachium, powołując się na kodeks postępowania cywilnego.

Podatnik sporów sądowych pokrywa koszty sądowe i adwokackie

W przypadku innych pozwów Sąd Okręgowy w Stuttgarcie również bada jurysdykcję. W Monachium, według EY, w międzyczasie odrzucono sześć pozwów przeciwko firmie, ale sąd nie potwierdził tego pod koniec tygodnia. W przeciwieństwie do kancelarii prawniczej podatnik sporu sądowego płaci opłaty sądowe i adwokackie. Jeśli proces zakończy się sukcesem, finansiści pobierają wysoką prowizję. 30% jest powszechne. Istniejące firmy prawnicze – które są kwestionowane przez finansistów sporów sądowych – ostrzegają czarne owce. „Zainwestowani inwestorzy powinni uważnie i dokładnie zbadać, czy spółka finansująca spory sądowe ma wystarczający kapitał, aby pokryć koszty postępowania sądowego” – mówi Peter Mattel, prawnik z Monachium, który reprezentuje inwestorów Wirecard.

„Istnieją podmioty finansujące spory sądowe, które zbierają 20 000 lub 30 000 osób, a następnie nie robią nic dla swoich klientów. Po prostu czekają na wyniki próby” – mówi Mattel. W rzeczywistości zdarzały się przypadki, w których finansiści nie byli nawet w stanie zapłacić zaliczki na poczet kosztów sądowych i tym samym ogłosili upadłość.

W skandalu z Wirecard społeczność inwestorów SdK również zaleciła swoim członkom korzystanie z Litfin jako dostawcy sporów sądowych. „Litfin jako jedyni finansowali również pozwy małych inwestorów” – mówi prezes SdK Daniel Bauer. Ponieważ finansiści sporów sądowych zwykle wchodzą tylko w przypadku dużych kwot. „Szkody sięgają 1 mln euro, a nawet 10 mln euro” – mówi Bauer. To, co naprawdę zaimponowało Litfin, to wybór międzynarodowej firmy prawniczej Pinsent Masons. Finansowanie sporów istnieje w Niemczech od ponad 20 lat, ale nie stało się to długo rozwijającym się biznesem. Tymczasem, zdaniem ekspertów, rośnie liczba sponsorów sporów sądowych.

Wzrasta chęć prowadzenia sprawy przez powoda

To właśnie ma znaczenie dla ubezpieczycieli takich jak Allianz, który wcześniej finansował to samo postępowanie sądowe przez krótki czas. „Z naszego punktu widzenia osoby finansujące spory sądowe zwiększają ryzyko, że firmy w Niemczech staną przed procesami sądowymi” – mówi Stefan Jess. Kieruje Dyrektorem Linii Finansowych na Europę Środkowo-Wschodnią w Allianz Industrial Insurance AGCS.

„Przy udziale podmiotów finansujących spory sądowe zarówno firmy, jak i osoby fizyczne mogą wnosić pozwy, których w innym przypadku nie prowadziliby ze względu na ryzyko związane z kosztami i stratę czasu” – mówi Jess. „Ponieważ finansiści ponoszą ryzyko sporu sądowego, wyraźnie widać, że wzrasta chęć sporu ze strony powoda”. W rezultacie ubezpieczyciele muszą często interweniować, gdy wzrasta skłonność do pozywania klientów korporacyjnych.

Darczyńcy sporów sądowych, tacy jak Litfin, wnoszą prawie identyczne argumenty w tej dziedzinie – ale z innego punktu widzenia. W wielu przypadkach rzecznik Łytwyna powiedział, że jest to „ważna luka”. „Ponieważ wielu klientów kancelarii prawnych lub ogólnie pokrzywdzonych osób potrzebuje kogoś, kto sfinansowałby spory sądowe, ponieważ nie mogą lub nie chcą robić tego sami z powodu braku środków”

W sprawie Wirecard wydaje się, że liczba chętnych do składania pozwów wciąż rośnie, prawie rok po bankructwie: oferta finansowania dla poszkodowanych jest nadal otwarta, mówi rzecznik Litfin – „i otrzymujemy dużą liczbę nowych zapytania od zainteresowanych stron każdego dnia ”.

READ  Solaris promuje także autobusy wodorowe w Czechach - aktualności firmowe, gospodarcze i przemysłowe (inaczej), ogniwa paliwowe | aktualności | transmitować wizję
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Published

on

Voit został sprzedany firmie Millison z Chin

Dostawca samochodów Voit został sprzedany chińskiej firmie. Spółka z siedzibą w St. Ingbert ogłosiła to w piątek. Z informacji dostępnych dla naszej gazety wynika, że ​​dostawcy samochodów groziło nieuchronne bankructwo. Według kierownictwa w całym Voit zostanie zachowanych około 1750 stanowisk pracy, w tym około 1000 w Kraju Saary.

Funkcjonalność Voit musi zostać w pełni zachowana

Giełdowa spółka Millison Technologie z Chongqing nabyła wszystkie akcje od dotychczasowych akcjonariuszy – za cenę zakupu rzędu średnio dwucyfrowych milionów. Fundusze zostaną przeznaczone na restrukturyzację firmy i przygotowanie jej na przyszłość – bo w świetle zmian na światowym rynku odchodzącym od silnika spalinowego, Voit stawia na kompleksową restrukturyzację.

Przejęcie wymaga jeszcze zgody Federalnego Urzędu ds. Karteli. Według Ministerstwa Gospodarki, Innowacji, Cyfryzacji i Energii Minister Gospodarki Kraju Saary Jürgen Park od początku ściśle towarzyszył temu procesowi. „Jesteśmy zatem bardzo zadowoleni, że w zakładzie w Saarland znaleziono solidne rozwiązanie na przyszłość poprzez przejęcie Millison Technologies” – powiedział Minister Parke, który we współpracy z nowymi akcjonariuszami widzi szansę dla nowych produktów i perspektywy dla Voit. Możliwości zatrudnienia zostaną zabezpieczone, a my oferujemy firmie dalsze możliwości rozwoju w Kraju Saary.”

Plan popiera związek

Związek również optymistycznie podchodzi do projektu: „Cieszymy się z przejęcia Voit przez Melison w kontekście trudności na rynku dostawców motoryzacyjnych” – powiedział SZ zapytany starszy przedstawiciel IG Metall Saarbrücken, Patrick Selzer. Poprzednia struktura klientów była bardzo jednostronna.

Według Selzera IG Metall nawiązał już pierwszy kontakt z potencjalnymi nabywcami. Związkowcy odnieśli wrażenie, że chińscy biznesmeni chcą kontynuować wspólne podejmowanie decyzji i układy zbiorowe w strukturze Voigta i wydawało się, że chcą stworzyć konkurencyjność nie kosztem 1000 pracowników w St. Ingbert, ale kosztem rynku i z klientami.

Millison Technologies produkuje komponenty z metali lekkich

Według Voigta, Chongqing Millison Technologies Inc. Globalny dostawca komponentów z metali lekkich wytwarzanych w procesie odlewania ciśnieniowego, zatrudnia 5000 pracowników i osiąga sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro.

Continue Reading

Economy

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Published

on

Hannover Messe: Schulz ma nadzieję na nowy impuls dla transformacji energetycznej

Stan na: 21 kwietnia 2024 o 21:43

Zdaniem organizatorów to najważniejsze targi przemysłowe na świecie: Hannover Messe do piątku prezentuje innowacje z branży energetycznej i budowy maszyn. Doradca ma nadzieję, że wystawa nabierze nowego rozmachu.

Hanower jest przez tydzień miejscem spotkań przemysłu. Wieczorem wystawę otworzyli kanclerz Olaf Scholz, przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen oraz premier tegorocznego kraju partnerskiego, Norwegii Jonas Gahr Sture, wraz z kilkoma przedstawicielami świata biznesu i polityki.

Około 4000 wystawców z 60 krajów zaprezentuje do piątku innowacje w dziedzinie inżynierii mechanicznej, inżynierii instalacji, elektrotechniki i technologii ochrony klimatu.

Niedroga energia i więcej innowacji

Kanclerz Schulz ma nadzieję, że Targi Hanowerskie nadadzą nowy impuls transformacji energetycznej i zwiększą konkurencyjność niemieckiego przemysłu. To, czego nasz kraj doświadczy w przyszłości, można zobaczyć na tych targach: opracowujemy nowe rzeczy, stale udoskonalamy produkty, badamy i stosujemy technologie zorientowane na przyszłość” – powiedział Schulz podczas otwarcia. Organizatorzy twierdzą, że to najważniejsze wydarzenie światowych targów przemysłowych.

Koncentrując się na rozwiązaniach w zakresie sztucznej inteligencji i transformacji energetycznej, targi przemysłowe wyznaczają ważne priorytety, powiedział polityk Partii Socjaldemokratycznej. Niedroga energia i więcej innowacji są warunkiem wstępnym zwiększenia produktywności i wzrostu gospodarczego. Wymaga to inteligentnych rozwiązań AI, takich jak te prezentowane na targach: „maszyny, które wyręczają nas w prostych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą przejść na bardziej wykwalifikowane stanowiska”.

Jak głośno podkreślał Prezes Targów Jochen Köckler NDR: Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w zapewnianiu konkurencyjności branży w przyszłości. „Sztuczna inteligencja jest kluczem do konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu”. Pomimo niedoboru siły roboczej daje to branży szansę na rozwój, powiedział Kockler. Na targach zaprezentowany zostanie asystent sztucznej inteligencji, który umożliwia sterowanie robotami przemysłowymi za pomocą głosu. Można także zobaczyć urządzenia automatycznie wykrywające awarie lub systemy samodzielnie planujące ich konserwację.

READ  Członek zarządu Volkswagena, Thomas Olbrich, chce sprzedać milionową willę w Wolfsburgu

Ponad 500 wystawców na wodorze

Na targach reprezentowanych jest także kilka firm technologicznych, w tym Microsoft, Google, Amazon Web Services, Dell, SAP, Siemens i Bosch. Istnieje również wiele średnich firm i ponad 300 start-upów. Tylko do branży wodorowej należy ponad 500 wystawców. „Oznacza to, że Hannover Messe jest w tym temacie światowym liderem” – powiedział Kokler, szef targów.

Mając na uwadze ten cel, celowo wybrano także Norwegię, tegoroczny kraj partnerski. Dzięki bogatej elektrowni wodnej kraj jest w stanie dostarczyć duże ilości zielonego wodoru, czyli wodoru przyjaznego dla klimatu.

Dużo biurokracji

Ostatnio w gospodarce pojawiła się krytyka ze względu na nadmierną biurokrację i wysokie ceny energii. Z punktu widzenia branży zagraża to atrakcyjności lokalizacji, szczególnie w porównaniu z innymi regionami, takimi jak USA. „Nowoczesna polityka dostaw oznacza w sposób naturalny, że staliśmy się szybsi i prostsi” – podkreślił Scholz. „Ograniczenie biurokracji nic nie kosztuje, a wiele daje”.

Komisja Europejska pracuje również nad likwidacją przepisów przy wsparciu rządu federalnego. „To również prawda, ponieważ większość biurokratycznych przepisów pochodzi z Brukseli”. Celem jest zmniejszenie o co najmniej jedną czwartą liczby raportów, które przedsiębiorstwa muszą składać zgodnie z przepisami unijnymi.

Ceny energii są bardzo wysokie

Jeśli chodzi o ceny energii, rząd federalny rozważa również, w jaki sposób nadal zapewniać wsparcie energochłonnym przedsiębiorstwom. Niedawno szef Stowarzyszenia Przemysłu Elektrycznego i Cyfrowego ZVEI Günter Kegel skrytykował fakt, że pomimo spadku ceny energii są w dalszym ciągu zbyt wysokie dla energochłonnych przedsiębiorstw.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która po raz pierwszy przemawiała podczas otwarcia targów, zgodziła się ze Scholzem. Tylko jeśli Europa stanie się prostsza, szybsza i tańsza, obiekt przetrwa w obliczu coraz silniejszej globalnej konkurencji. „Najważniejsze jest zmniejszenie obciążeń przedsiębiorstw i zmniejszenie biurokracji”. Należy także zwiększyć prędkość energii wiatrowej.

Continue Reading

Economy

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu

Published

on

Ciężarówka bez kierowcy na autostradzie A96 do Landsbergu
  1. Strona główna
  2. lokalny
  3. Landsberga

Naciska

Samojezdne ciężarówki jeżdżą teraz także na autostradzie A96 pomiędzy Monachium a Landsbergiem. © Człowiek

MAN Truck & Bus jest pierwszym producentem, który otrzymał zezwolenie na testy autonomicznych ciężarówek na niemieckich autostradach. Trasa testowa biegnie z Norymbergi przez Monachium do Ulm i Landsberg. W Lechstadt znajduje się zarówno Centrum Testów Mobilności ADAC (Penzing), jak i Centrum Logistyczne EDEKA.

Landsberg – „Wymagana do tego technologia była przez pewien czas testowana w Centrum Testów Mobilności ADAC w Penzing” – wyjaśnia dr inż. Reinhard Kölke, dyrektor Centrum Technologicznego ADAC w Landsbergu.

Federalny Minister Transportu dr. Volker Wessing wraz z dyrektorem generalnym MAN Alexandrem Vlaskampem towarzyszył w dziewiczym locie na krótkim odcinku między Alershausen a Vorholzen. Według firmy MAN w firmie MAN i jej spółce macierzystej TRATON Group nad tematyką „jazdy autonomicznej” pracuje 500 inżynierów. Zarejestrowano już ponad 130 patentów.

Trasa testowa MAN do Landsbergu – autonomiczna ciężarówka na autostradzie A96

Autonomiczna jazda ciężarówką – zacznij
Federalny Minister Transportu dr. Udział wzięli Volker Wessing i dyrektor zarządzający MAN Alexander Vlaskamp (po lewej). © Człowiek

Samobieżne ciężarówki mogą potencjalnie zapobiegać wypadkom związanym ze zmęczeniem, usprawniać transport i zaradzić niedoborowi 100 000 kierowców ciężarówek.

Samodzielna jazda - ciężarówka - tor testowy
Samobieżne ciężarówki można testować na czerwonych odcinkach autostrady – na trasie A96 do Landsberg. © Człowiek

Z Biuletyn Crespota Codziennie na koniec dnia lub z nowym Aplikacja „Crespot”. Zawsze na bieżąco z najważniejszymi historiami.

READ  Inwestycje środowiskowe i aktywa kryptograficzne: Deutsche Börse chce wkroczyć na nowe tereny
Continue Reading

Trending