Connect with us

sport

Snowboardingu – Langenhahn w Winterbergu też nie da się zatrzymać

Published

on

Snowboardingu – Langenhahn w Winterbergu też nie da się zatrzymać

Stan na: 7 stycznia 2024 r. o 13:55

Luger Max Langenhan pozostaje miarą wszystkiego w tym sezonie. Podczas Pucharu Świata na własnym terenie w Winterberg 24-letni wicemistrz świata odniósł swoje czwarte zwycięstwo w sezonie. Potem odnosił sukcesy także w niemieckiej sztafecie.

Langenhahn (Friedrichroda) w niedzielę (7 stycznia 2024 r.) wygrał zacięty konkurs, tuż przed Włochem Dominikiem Fewicklerem (+0,176 sekundy) i tym samym utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata.

  • Wyniki: Gra pojedyncza mężczyzn
    Prawa strzałka

Na podium stanął także Łotysz Christos Apargoudis (+0,182). Felix Loch (Berchtesgården) również poprawił kilka pozycji i zajął czwarte miejsce (+0,247). Dwaj młodzi Niemcy, Timon Grancagnolo (Chemnitz / +0,545) i David Nosler (Schmalkalden / +0,923) zajęli ósme i jedenaste miejsca.

Dziesiąte z rzędu zwycięstwo Langenhana w Pucharze Świata

Wydaje się, że Langenhahn zdominował tegoroczny zimowy Puchar Świata, tak jak mu się podobało. 24-latek wygrał wszystkie trzy z pierwszych trzech konkursów samochodów jednomiejscowych, a także zdobył w Winterberg swój 10. tytuł mistrza świata we wszystkich sezonach. „I jest teraz”Koń pociągowy„Dla reprezentacji Niemiec” – powiedział w Sportschau trener reprezentacji Norbert Loch.Jeździ jakby pochodził z innej planety„.

Jego syn, rekordzista świata Felix Loch, zawsze zawodził. Na Pucharze Świata w Whistler (Kanada) zajął przedostatnie miejsce. Dopiero na Mistrzostwach Niemiec pod koniec grudnia niekwestionowany numer jeden niemieckiej drużyny był w stanie nieco osłabić rywala. Trzykrotny mistrz olimpijski także po raz kolejny pojechał silniejszy w Winterbergu.

Langenhan trzyma Filehnera na dystans

Tego dnia Langenhan był po prostu lepszy. Położył podwaliny pod swój sukces mocną pierwszą rundą, którą trudno było pokonać pod względem emocji. Od Feschnellera dzieliły go zaledwie cztery tysięczne sekundy, który z kolei pojechał znakomicie i bez żadnych błędów. Za nimi obiecującą pozycję uplasowało się dwóch Austriaków, Jonas Müller i Wolfgang Kindl. Po mieszanej jeździe Loch musiał dogonić siódme miejsce ze stratą 0,21 sekundy.

Tym razem w finale pokazał znaczną poprawę, dobrze startując od początku i jednocześnie bezbłędnie radząc sobie z labiryntem. Dzięki temu Loch wykonał dobry krok do przodu, ponieważ Müller i Kendall nie byli w stanie utrzymać tempa z pierwszej rundy. „Liczyłem na podium, ale ogólnie jest dobrze– powiedział Loch.

Problemy Langenhahna: „Na początku bardzo źle”

W dzisiejszej walce o zwycięstwo Fiwickeler był na prowadzeniu, ale nie miał idealnej jazdy. Langenhahn nadal musiał sprostać wymaganiom – i tak właśnie zrobił: mimo że miał dopiero dziewiąty najlepszy czas startu, stopniowo dogonił oblodzony tor i zwyciężył.

Nie był jednak do końca usatysfakcjonowany, bo brakowało mu upragnionego rekordu. „To była moja wina, że ​​nie wyszło. Po prostu na początku było mi bardzo źle i też byłem na dobrej drodze. Ale i tak jestem szczęśliwy, że wygrałem. To jest najważniejsze– stwierdził Langenhan.

Zabłysnęła także niemiecka sztafeta

Langenhahn i jego koledzy z drużyny zdominowali także sztafetę drużynową na koniec zawodów w Sauerland.

Wraz z Anną Bereiter oraz deblem Tobiasem Wendelem/Tobiasem Arltem i Shane’em Rosenthalem/Jessicą Degenhardt zwyciężył w zawodach mieszanych z czasem 3:11,425 minuty, wyprzedzając Austrię (+0,043 sekundy) i USA (+1,251) drugi raz w tym sezonie. .

  • Wyniki: sztafeta drużynowa
    Prawa strzałka

Sobota: powraca raport Tobitza

W wyścigu o jedno miejsce kobiet Julia Taubitz o włos nie zwyciężyła dzień wcześniej, za Madeline Eagle. Lider klasyfikacji generalnej Pucharu Świata spadł pod koniec ubiegłego roku do mistrzostw Niemiec, więc start w Winterbergu był już od dawna pod znakiem zapytania. Pominięcie saksońskiej sztafety.

W sobotę drużyna debla Rosenthal/Degenhardt świętowała swoje drugie zwycięstwo w sezonie. Trzykrotny mistrz olimpijski Wendl/Arlt musiał zadowolić się drugim miejscem w grze podwójnej, mimo mocnego wyścigu o dogonienie.

W najbliższy weekend niemieckie Lugery zatrzymają się w Innsbruck-Eagles (Austria) przed domowymi mistrzostwami świata w Altenburgu w Saksonii, które odbędą się pod koniec stycznia.

READ  Barcelona: Lewandowski obraził sędziego? Zakaz grozi | Sporty
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sport

Skandaliczny sędzia Marciniak powinien odgwizdać nasz mecz inauguracyjny na Mistrzostwach Europy | Sporty

Published

on

Skandaliczny sędzia Marciniak powinien odgwizdać nasz mecz inauguracyjny na Mistrzostwach Europy |  Sporty

ER zog den gesamten Bayern-Frust auf sich: Schiedsrichter Szymon Marciniak (43).

Der Pole hatte beim Halbfinal-Rückspiel in der Champions League bei Real Madrid (1:2) einen folgenschweren Fehler begangen.

Neuer nach Halbfinal-Patzer„Mir geht es schlecht”

Quelle: BILD

Darum geht’s:[–> der Aufreger in der vierzehnten (!) Minute der Nachspielzeit! Matthijs de Ligt (24) trifft zum vermeintlichen Ausgleich, doch da war das Spiel schon unterbrochen. Marciniak hatte bereits Abseits gepfiffen.

Wirklich Abseits?[–> Assistent Listkiewicz hatte die Fahne gehoben. Statt die Situation weiterlaufen zu lassen, nimmt der Referee den Bayern somit die Chance auf den Ausgleich und damit auf die Verlängerung.

Was für ein Skandal!

Wegen dieser strittigen Szene pfiff Marciniak vorzeitig ab

Wegen dieser strittigen Szene pfiff Marciniak vorzeitig ab

Foto: DAZN

Nun berichtet „Przegląd Sportowy“, die älteste und zugleich einzige polnische Sporttageszeitung: Der Skandal-Schiri sollte eigentlich das EM-Eröffnungsspiel unserer Nationalmannschaft gegen Schottland am 14. Juni – ausgerechnet in München – pfeifen!

Aufgrund des folgenschweren Bockes in Madrid soll die Wahrscheinlichkeit nun allerdings „gegen Null“ gehen, so das Medium weiter.

Eigentlich wäre die Entscheidung pro Marciniak logisch gewesen. Der Pole pfiff das WM-Finale 2022 zwischen Argentinien und Frankreich, leitete die Partie überragend. Daher wurde er anschließend zum Welt-Schiedsrichter gekürt.

Marciniak pfiff zudem schon Spiele bei der Europameisterschaft 2016 (darunter unser 3:0 im Achtelfinale gegen die Slowakei) und bei der Weltmeisterschaft 2018 (unter anderem unser 2:1 in der Gruppenphase gegen Schweden).

Mal sehen, ob der Schiri während der EM wieder ein Spiel der DFB-Elf leiten wird. Nur das Eröffnungsspiel wird es wohl nicht werden …

Fest steht bereits, wann Marciniak wieder auf dem Platz stehen wird: Am Sonntag wird er das Spiel von Lech Posen gegen Legia Warschau leiten. Das gab der polnische Fußballverband am Donnerstag bekannt.

READ  Barcelona: Lewandowski obraził sędziego? Zakaz grozi | Sporty
Continue Reading

sport

Bayer Leverkusen kontra Roma 2:2! Stanisic wyjaśnia wszystko w ekscytującym filmie! Dogrywka mistrzów w finale Pucharu Europy

Published

on

Bayer Leverkusen kontra Roma 2:2!  Stanisic wyjaśnia wszystko w ekscytującym filmie!  Dogrywka mistrzów w finale Pucharu Europy

Bayer Leverkusen: Alonso gwałtownie skręca

To nie przypadek, że przed rozpoczęciem meczu Alonso pełnił rolę ostrzegawczą. Hiszpan ostrzegł, że postęp jest oczywiście dobry, „ale może być niebezpieczny”. Przecież Rzymianie „nie mieli nic do stracenia, a my mamy wszystko do stracenia”. Jeszcze bardziej zaskakujący był jego jedenasty start.

Lekko kontuzjowany niedawno Florian Wirtz został początkowo przesunięty na ławkę rezerwowych, a Alonso niespodziewanie sprowadził na boisko Adama Hlozka – i podobnie jak w pierwszym meczu zabrakło prawdziwego napastnika. W sumie awansował o sześć miejsc w porównaniu z sukcesem Bundesligi z Eintrachtem Frankfurt (5:1).

Nie zmieniło to jednak podejścia. Po tym jak w zeszłym roku Leverkusen zwątpiło w taktykę muru Rzymian, tym razem Włosi rozpoczęli bardziej ofensywnie. Po dwóch niebezpiecznych strzałach Romelu Lukaku (czwarte miejsce) i Lorenzo Pellegriniego (17. miejsce) Leverkusen przejęło kontrolę nad przebiegiem meczu.

Dzięki kreatywności, szybkości i determinacji Leverkusen stwarzał okazję za szansą w pełnym napięcia pojedynku, ale czasami podopieczni Alonso bezmyślnie marnowali wyraźne prowadzenie. Exequiel Palacios trafił w słupek (29), a Amin Adly i Hlozek znakomicie zatrzymali wybitnego bramkarza Mile’a Svilara (39).

Roma strzela trzy gole, a potem pojawia się Stanisic

Leverkusen bez potrzeby nagle dało gościom nadzieję. Reprezentant kraju Jonathan Tah powalił na ziemię wypożyczonego do Bayera Sardara Azmouna, a Paredes bezpiecznie wykorzystał rzut karny, wywracając w ten sposób poprzedni mecz do góry nogami.

Wirtz po przerwie pozostał na ławce rezerwowych, a Bayer pomimo deficytu nadal szukał wyjścia do ataku. Adly (54), Jonas Hoffman (59) i Hlozek (61) stracili bramki pomimo obecności innych zawodników z pierwszej klasy.

Nastąpiła kara za nieudane zdobycie bramki: piłka po rzucie rożnym odbiła się od Hlozka, sędzia Danny Makele wskazał na miejsce karne, a Paredes znów zachował spokój. Chwilę później El Adly znów o włos poniósł porażkę (73). W końcówce Alonso podbił Wirtza, a niedługo potem piłka po raz pierwszy wpadła do rzymskiej siatki.

READ  Frankfurt o włos pokonuje Moguncję i pozostaje na szczycie

Continue Reading

sport

W imieniu FIA i Pirelli: Ferrari testuje opony Formuły 1

Published

on

W imieniu FIA i Pirelli: Ferrari testuje opony Formuły 1

(Motorsport-Total.com) – Pierwsze zdjęcia z jazdy próbnej Ferrari na własnym torze firmy w Fiorano niedaleko Maranello wywołały sensację. Ponieważ młody kierowca Ferrari Arthur Leclerc (brat zwykłego kierowcy Charlesa Leclerca) jeździ Ferrari SF-75 z zeszłego roku, które jeździ po mokrej nawierzchni z prawie całkowicie zakrytymi oponami deszczowymi.

Jazdy testowe Ferrari na uczciwych oponach deszczowych na Fiorano 2024

Odbywa się to w imieniu dostawcy opon dla Formuły 1, Pirelli oraz Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), po podobnych jazdach testowych przeprowadzonych w zeszłym roku na torze Silverstone. W obu przypadkach pojawia się pytanie, jak poprawić warunki podczas deszczu, aby kierowca nie pogarszał wzroku jadąc za nim. Stąd (częściowe) pokrycie opon.

Dlatego też Oliver Biermann stojący za zeszłorocznym samochodem jeździ obecnym Ferrari SF-24 ze standardowymi, wolnostojącymi kołami, aby zebrać pierwsze wrażenia z perspektywy kokpitu. Uczestnicy nie skomentowali jednak jeszcze publicznie swoich testów.

Co nowego w oponach aero?

Jednak obecny test w Fiorano można jedynie w ograniczonym stopniu porównywać z testami na Silverstone z zeszłego roku. Ponieważ w 2023 roku Mercedes i McLaren symulowali jazdę z tyłu w deszczu, używając zupełnie innych środków technicznych: (częściowe) mocowania osłon kół były wówczas znacznie mniejsze – co nie podoba się FIA.

„Być może doświadczenie było zbyt optymistyczne. Owiewka nie zakrywała wystarczająco koła. Właściwie myślałem, że z tego powodu nie uzyskamy żadnych odpowiednich wyników” – powiedział dyrektor FIA Formula Racing Nicholas Tombazis po teście na Silverstone.

Czym różni się Fiorano od Silverstone?

A więc teraz nowa próba pod innym sponsorem i z nowymi kołpakami z włókna węglowego, które zakrywają trzy czwarte kół, patrząc z boku. Panele są całkowicie zamknięte od góry i z tyłu. Jedynie z przodu widać dwa większe otwory.

Według informacji otrzymanych od it.motorsport.comsiostrzana witryna Motorsport-Total.com I Formuła1.de w Sieć sportów motorowychOtwory w panelach można regulować ręcznie, dzięki czemu można je powiększać lub zmniejszać. Wydaje się także, że możliwe są dalsze zmiany formatu.

FIA i Pirelli opracowały odpowiedni plan testów obejmujący kilka testów dla Ferrari. Oczekuje się, że jeden ze stałych kierowców Ferrari będzie także jeździł następnym samochodem w ciągu dnia, ponieważ zwykli kierowcy mają już doświadczenie w jeździe w Formule 1 w deszczu.

FIA uzasadnia przedłużenie egzaminów na prawo jazdy

Nowe jazdy próbne stały się konieczne, ponieważ poprzednie rozwiązania zostały odrzucone jako niewystarczające, Tombazis wyjaśnia zapytany: „To nie jest tak proste, jak wkręcenie czegoś do samochodu, a potem jedziemy i pasuje”.

Testy opon Pirelli w Fiorano 2024

Podczas opracowywania osłon opon duży nacisk położono na to, aby jak najmniej poświęcać osiągi. „Nie chcieliśmy zbytnio ingerować w aerodynamikę” – mówi Tombazis – „ale w niektórych przypadkach jest to oczywiście nieuniknione, zwłaszcza że pełna owiewka generuje bardzo wysokie wartości. Rozpórki muszą być podobnie stabilne, aby tak się nie stało lecieć z prędkością 300 km/godz.”.

Jak oceniany jest ten dzień testowy?

Ponieważ Ferrari pracuje w imieniu FIA i Pirelli, aby zdobyć tę wiedzę, dzień testów w Fiorano nie podlega ograniczeniom testowym opisanym w Odnotowano regulamin sportowy na sezon Formuły 1 2024: przepisy praktycznie nie dopuszczają żadnych specjalnych egzaminów na prawo jazdy przez zespoły. Istnieją jednak wyraźne wyjątki od testów opon i to jest dokładnie ten wyjątek.

W piątek (10 maja 2024 r.) Ferrari będzie miało kolejny dzień testowy we Fiorano, ale na innych warunkach: tradycyjny zespół Formuły 1 kończy tzw. imprezę promocyjną i dzięki temu może przejechać 200 kilometrów obecnym SF-24. .

Praktyczny efekt uboczny: Regularni kierowcy Ferrari, Leclerc i Sainz, mogą skorzystać z okazji, aby poznać planowane przez Imolę aktualizacje techniczne SF-24 i uzyskać pierwsze wrażenia na temat związku pomiędzy rozwojem (cyfrowym) a torem wyścigowym.

Continue Reading

Trending