Connect with us

Top News

Samochód elektryczny: wstrzymanie finansowania – sprzedaż i tak słaba | NDR.de – Aktualności

Published

on

Samochód elektryczny: wstrzymanie finansowania – sprzedaż i tak słaba |  NDR.de – Aktualności

Data: 18 grudnia 2023 12:00

Od tej chwili nie można ubiegać się o rządowe dofinansowanie na samochody elektryczne. Eksperci podejrzewają, że doprowadzi to do spadku sprzedaży. Niemcy są dalekie od celów rządu w zakresie samochodów elektrycznych. Północ nie jest wyjątkiem.

Klausa Hesslinga

Każdy, kto kupi nowy samochód elektryczny, może otrzymać wsparcie rządowe w wysokości od 3000 do 4500 euro na samochód. Teraz to się zmienia, ponieważ pula środków skurczyła się o kilka miliardów euro w wyniku orzeczenia Federalnego Trybunału Konstytucyjnego z połowy listopada. Od tego momentu rozpatrywane będą wyłącznie wnioski już złożone.

Ekspert branżowy Ferdinand Duttenhofer spodziewa się, że decyzja o finansowaniu będzie miała znaczący wpływ na rynek niemiecki. Przewiduje, że sprzedaż dobrych 500 000 samochodów elektrycznych w tym roku spadnie do 300 000 w przyszłym. „To nie tylko katastrofa dla kierowców i klimatu, to z pewnością wielka katastrofa dla niemieckiego przemysłu samochodowego” – powiedział Dudenhofer dla NDR Info.

Audio: Wstrzymanie finansowania samochodów elektrycznych – „Katastrofalne dla naszego przemysłu motoryzacyjnego” (7 min)

Transport powoduje dużą emisję CO2

Po transformacji finansowej na początku 2023 r. nastąpił ogromny spadek popytu. Elektromobilność jest głównym elementem na drodze do neutralności klimatycznej. Około jedna piąta niemieckiej emisji CO2 jest spowodowana transportem. A samochody odgrywają w tym dużą rolę. Dlatego rząd federalny chce do 2030 roku na niemieckich drogach jeździć co najmniej 15 milionów samochodów w pełni elektrycznych. Odpowiada to około 30 proc. samochodów zarejestrowanych obecnie w kraju. Ale Niemcy są wciąż daleko od tego celu.

Do tej pory powstało zaledwie 1,3 miliona samochodów elektrycznych

Według najnowszych dostępnych danych spośród 49,1 mln samochodów zarejestrowanych w Niemczech 1,3 mln to samochody elektryczne. Odpowiada to stopie 2,7 proc. Hybrydy typu plug-in, które są zasilane tylko częściowo energią elektryczną, nie są tu uwzględnione. Uważane są za znacznie mniej przyjazne dla klimatu i nie są objęte docelowym poziomem 15 milionów wynikającym z umowy koalicyjnej.

READ  Katastrofa pociągu towarowego w pobliżu Gifhorn: trasa udostępniona wcześniej | NDR.de - Aktualności - Dolna Saksonia

Większość samochodów elektrycznych znajduje się w Hamburgu

Jeśli porównać przydział samochodów elektrycznych w północnych krajach związkowych, Hamburg jest obecnie liderem na tle wszystkich pozostałych krajów związkowych. Jednak liczba samochodów elektrycznych w hanzeatyckim mieście również musi wzrosnąć dziesięciokrotnie, aby osiągnąć cel wyznaczony przez rząd centralny. Zagęszczenie samochodów elektrycznych w Meklemburgii-Pomorzu Przednim jest bardzo niskie w porównaniu z krajami nordyckimi.

Mapa: Dzielnice z największą liczbą samochodów elektrycznych w północnych Niemczech

Istnieją różnice regionalne w obrębie krajów związkowych Dolna Saksonia, Szlezwik-Holsztyn, Meklemburgia-Pomorze Przednie i Hamburg. Świadczą o tym dane na szczeblu powiatowym publikowane corocznie przez Główny Zarząd Transportu Samochodowego. Wartości mogą odbiegać od podanych powyżej wartości aktualnych, ponieważ w odróżnieniu od danych państwowych, dane powiatowe zbierane są tylko raz w roku.

Braunschweig prowadzi w porównaniu z północną gminą

Od 1 stycznia 2023 r. naczelnikiem gminy na północy jest miasto Brunszwik. Udział samochodów elektrycznych wyniósł prawie pięć procent. Jednak VW prowadzi Centrum Kompetencji w zakresie elektromobilności w Brunszwiku i rejestruje, a następnie eksploatuje wiele samochodów elektrycznych w innym miejscu.

Oprócz takich szczególnych przypadków istnieją inne powody, dla których stawki za samochody elektryczne różnią się w zależności od regionu: jeśli region ma niski dochód do dyspozycji, często pieniądze na samochód elektryczny są niewystarczające. Rynek samochodów używanych w segmencie samochodów elektrycznych jest nadal możliwy do opanowania. Dobre, używane samochody w atrakcyjnym stanie są rzadkością.

Więcej informacji

Rysunek samochodu elektrycznego z wtyczką na ulicy © LARISA SHPINEVA / photocase.de Zdjęcie: LARISA SHPINEVA

Na północy znajduje się jedynie 20 900 publicznych punktów ładowania. Analiza pokazuje, jak dobrze lub źle dzieje się w Twoim kręgu. Dalej

Infrastruktura ładowania również odgrywa rolę: niewiele możliwości ładowania samochodu elektrycznego, szczególnie na obszarach wiejskich. Niektórzy obawiają się braku jednolitej karty płatniczej do doładowań na terenie całych Niemiec.

Nowe rekordy: najpierw spadek, potem wzrost

Aby do 2030 roku na niemieckich drogach jeździło 15 milionów w pełni elektrycznych samochodów, w ciągu najbliższych kilku lat liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych będzie musiała znacznie wzrosnąć. Federalna Agencja Środowiska (UBA) proponuje nawet „krajowy e-przydział”: według UBA przydział w pełni elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych powinien wynosić 40 procent rocznie i 85 procent do 2030 roku.

READ  Oldenburg: 11 000 osób świętuje Christopher Street Day | NDR.de - Aktualności - Dolna Saksonia

Jak pokazują dane Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego (KPA), cel ten również jest odległy. Tylko 17 procent nowo zarejestrowanych samochodów w całych Niemczech to samochody elektryczne. Północne kraje związkowe znajdują się częściowo powyżej, a częściowo poniżej tej średniej.

Zmiana finansowania i premii zakupowych spowodowała spadek nowych rejestracji samochodów elektrycznych już w 2023 roku. Do końca 2022 roku nabywcy otrzymali dotację w wysokości aż 9 tys. euro. Teraz cena ponownie wzrosła. Dopiero gdy w lutym zostaną opublikowane dane dotyczące zapisów na styczeń, będzie jasne, jak będzie wyglądać finansowanie po zakończeniu dofinansowania.

Najpopularniejszy producent samochodów elektrycznych w Niemczech: VW wyprzedza Teslę

Amerykański producent Tesla rozpoczął prace nad samochodami elektrycznymi kilka lat temu. Stopniowo jednak niemieccy producenci samochodów poszli w ich ślady. Na przykład grupa VW z Dolnej Saksonii oferuje obecnie kilka modeli. Od początku roku w Niemczech zarejestrowano więcej samochodów elektrycznych VW niż Tesli.

Jednak ekspert samochodowy Dudenhofer widzi, że VW znajduje się pod presją po zamknięciu finansowania w Niemczech. Rośnie bowiem konkurencja m.in. marek azjatyckich. Dla zainteresowanych zakupem samochodu elektrycznego nie musi to być złe: konkurencja doprowadzi do niższych cen jeszcze droższych modeli.

Pomimo lepszych silników: emisja CO2 rośnie

Spojrzenie na dzisiejszy rozwój sytuacji pokazuje również, że sektor transportu musi być przyjazny dla klimatu. W ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci nie nastąpiła ogólna poprawa emisji CO2 z ruchu samochodowego – wręcz przeciwnie: według Federalnej Agencji Środowiska emisje z ruchu samochodowego faktycznie wzrosły o 5,1 procent w latach 1995–2019.

Ogólnie rzecz biorąc, dzisiejsze samochody są bardziej przyjazne dla klimatu i środowiska niż kiedykolwiek wcześniej, a dzięki nowoczesnym silnikom emitują średnio mniej CO2 na kilometr. Jednak obecnie na drogach jest więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej, co niweczy pozytywny efekt. To samo tyczy się transportu towarów ciężarówkami, coraz większe są też samochody osobowe. Za jeszcze wyższe wartości emisji CO2 odpowiedzialne są także SUV-y i pojazdy terenowe. Należą one obecnie do najlepiej sprzedającego się segmentu samochodów osobowych. Cel, jakim jest transport drogowy neutralny dla klimatu, jest wciąż odległy.

Ten temat w projekcie:

Projekt informacyjny | 16 grudnia 2023 | 16:40

logo NTR
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top News

Zielone Świątki: Na północnych drogach wstrzymano ruch NDR.de – Aktualności

Published

on

Zielone Świątki: Na północnych drogach wstrzymano ruch  NDR.de – Aktualności

Stan na: 18 maja 2024 r., 16:29

Podczas długiego weekendu Zesłania Ducha Świętego podróżni powinni spodziewać się korków na autostradach w północnych Niemczech. W sobotę awaria miała miejsce na drogach A1 i A7. W Zielone Świątki znów będzie tłoczno.

W sobotę postęp na autostradzie A7 był powolny. Według ADAC po południu między trójkątem Hamburg-Südwest a Othmarschen utracono co najmniej 45 minut. Ruch w tunelu pod Łabą w kierunku Flensburga jest obecnie wstrzymany. Wąskie gardło na autostradzie A7 w Heideggeris to plac budowy – postęp jest bardzo powolny. W Szlezwiku-Holsztynie w sobotę kierowcy powinni uzbroić się w cierpliwość na autostradzie A1 w kierunku Morza Bałtyckiego. Między Ahrensburgiem a przeprawą Bargteheide postęp był powolny na odcinku siedmiu kilometrów. Dotarcie do Danii zajęło dużo czasu. Meklemburgia-Pomorze Przednie miała pewne problemy.

Kolejne duże korki należy spodziewać się w poniedziałek

General German Automobile Club (ADAC) spodziewa się, że kolejne duże korki pojawią się w Zielone Świątki. Pasażerowie przyjeżdżają z niemal wszystkich krajów związkowych. W Dolnej Saksonii, Bremie i Meklemburgii-Pomorzu Przednim Zielone Świątki są jedynymi wtorkami pozaszkolnymi, podczas gdy w innych krajach związkowych, w tym w Hamburgu, Badenii-Wirtembergii, Bawarii, Nadrenii-Palatynacie, Kraju Saary i Saksonii-Anhalt, obowiązują święta Zielone Świątki. Jednak w Szlezwiku-Holsztynie uczniowie muszą wrócić do szkoły we wtorek.

Więcej informacji

Korki, place budowy i ostrzeżenia o zagrożeniach: aktualne komunikaty drogowe dla Hamburga, Dolnej Saksonii, Szlezwiku-Holsztynu i Meklemburgii-Pomorza Przedniego. Dalej

Na północy ulice te są bardziej zatłoczone

  • Większy obszar Hamburga
  • Autostrady na Morze Północne i Bałtyckie
  • A1 Osnabrück w kierunku Lubeki
  • A2 Hanower w kierunku Berlina
  • A7 Hamburg w kierunku Flensburga
  • A7 Hamburg w kierunku Hanoweru i Würzburga
  • Trójkąt A19 Witstock/Doz w kierunku Rostocku
  • A20 Lubeka w kierunku Rostocku
  • A24 Berlin w kierunku Hamburga

A7 i A1 to najbardziej ruchliwe autostrady w okolicach Hamburga

Według ADAC korki są szczególnie prawdopodobne na autostradzie A7 na północ i południe od tunelu pod Łabą w Hamburgu. W rejonie Altona budowany jest dwukilometrowy tunel chroniący przed hałasem. Wielu kierowców prawdopodobnie zwolni na autostradzie A1 (Brema-Lubeka): za mocno zatłoczoną wschodnią obwodnicą Hamburga, w pobliżu Parkdeheide (dzielnica Stormarn), znajduje się plac budowy z widokiem na Morze Bałtyckie. W związku z budową mostu spółka Autobahn GmbH ogłosiła, że ​​autostrada do Lubeki zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu.

READ  Nielegalna migracja: Mniej przemytników między Berlinem a Polską

W Pansdorf (dzielnica Ostholstein) stały plac budowy po raz kolejny powoduje wstrzymanie ruchu. Autostrada A1 (Osnabrück-Brema) będzie zamknięta w obu kierunkach pomiędzy Holdorf a Löhne/Dinklage (dzielnica Vechta) w niedzielę w godzinach od 20:00 do 8:00. Powodem jest usunięcie tymczasowego mostu na B214. Oznaczono objazdy.

Popularne kierunki podróży: Zatoka Lubecka i Pomorze Zachodnie

Według ADAC popularnymi kierunkami podróży Pięćdziesiątnicy są Morze Północne i Bałtyckie. Według ADAC szczególnie zakorkowane będą drogi do ośrodków wypoczynkowych, takich jak Timmendorfer Strand i Scharbeutz w Zatoce Lubeckiej, Eckernförde i Fehmarn w Szlezwiku-Holsztynie oraz Rugia i Uznam w Meklemburgii-Pomorzu Przednim.

Wczasowicze mułowi będą musieli wykazać się dużą cierpliwością na stacji załadunkowej w Niebul (dzielnica Nordfriesland). Alpy, niskie pasma górskie i sąsiednie kraje są również popularne wśród krótkich urlopowiczów. Jednak wycieczki do lokalnych terenów rekreacyjnych w pobliżu dużych miast mogą również mieć wpływ na ruch uliczny.

W piątek na autostradach na północy utworzyły się już korki

W zeszłym roku piątek przed Zesłaniem Ducha Świętego był jednym z najbardziej pracowitych dni w roku, powiedział rzecznik ADAC Tietjen. W tym roku również wiele dzieje się na autostradach: na przykład po wypadku na autostradzie A1 w rejonie Bremy wstrzymano ruch. Było to również na A7 w pobliżu Waltershof Ciężki frachtowiec utknął pod mostem rano. Ruch na A2 był wstrzymany na około pięciu kilometrach między skrzyżowaniami Hanover-Oost i Lehrt-Oost.

Więcej informacji

Znaki drogowe "€žautostrada"€œ i "€žRuch jest ograniczony" Znaleziono przy wjeździe na autostradę w kierunku Bremy i Oldenburga.  © Image Alliance/dpa/Friso Gentsch Zdjęcie: Friso Gentsch

Zdaniem Ministerstwa Transportu ukończenie wszystkich placów budowy może zająć nawet kilkanaście lat. (05.04.2024) Również

Ten temat w projekcie:

NTR 1 Dolna Saksonia | Aktualny | 17 maja 2024 | 22:00

logo NTR
Continue Reading

Top News

Podczas szkolnej wycieczki urodziło się 13-letnie dziecko

Published

on

Warszawa. 13-letnia uczennica z Polski urodziła dziecko podczas szkolnej wycieczki. Rzecznik policji w Oświęcimiu powiedział w piątek agencji prasowej PAP, że młoda matka i noworodek zostali zabrani do szpitala.

Przeczytaj więcej Reklama

Przeczytaj więcej Reklama

Grupa uczniów została zakwaterowana w domu spokojnej starości w Saterze pod Krakowem. Rzecznik policji powiedział, że w środę wieczorem 13-latka źle się poczuła i urodziła dziecko w toalecie hostelu.

Nauczyciele dziewczynki wezwali policję i pogotowie. Młoda matka jest leczona w szpitalu w Oświęcimiu, jej stan jest stabilny. Dziecko ze względu na zły stan zdrowia zostało zabrane do Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.

Przeczytaj więcej Reklama

Przeczytaj więcej Reklama

Sprawcy grozi długa kara więzienia

Prokuratura Krajowa prowadzi śledztwo w sprawie niezidentyfikowanej osoby, która uprawiała seks z osobą poniżej 15. roku życia. Jeżeli sprawca jest pełnoletni, zgodnie z polskim prawem grozi mu od dwóch do dwunastu lat więzienia. Jeżeli nie jest jeszcze pełnoletni, sprawa trafi do sądu rodzinnego.

Według Agencji Statystycznej CIS w całym kraju w 2022 r. w Polsce urodziło się 306 155 dzieci, z czego 171 urodziły matki do 15. roku życia.

RND/dpa

READ  Pożar w dużym tartaku w Rüthen został opanowany
Continue Reading

Top News

Dyplomacja – Przyjaźń z Polską: inicjatywa państw NRD – Polityka

Published

on

Dyplomacja – Przyjaźń z Polską: inicjatywa państw NRD – Polityka

BERLIN (dpa) – Odwiedź sąsiadujący kraj, naucz się języka, buduj zrozumienie: dzięki inicjatywie kilku krajów związkowych kontakty międzyludzkie w Niemczech i Polsce powinny być jeszcze bliższe. Premier Meklemburgii-Pomorza Przedniego Manuela Svecic prowadziła w piątek w Radzie Federalnej kampanię m.in. na rzecz promowania niemiecko-polskiej pracy z młodzieżą, na wzór niemiecko-francuskiej pracy z młodzieżą. Bardzo przyczynił się do pojednania z Francją, ale ma trzy razy więcej pieniędzy niż niemiecko-polski odpowiednik, stwierdził polityk SPD. „Mamy więcej do zrobienia”.

Kraje związkowe NRD wraz z Nadrenią Północną-Westfalią i Szlezwikiem-Holsztynem przedstawiły Radzie Federalnej propozycję zacieśnienia więzi ze wschodnimi sąsiadami. Nie chodzi tylko o pracę z młodzieżą, np. o więcej pieniędzy na lekcje języka czy niemiecko-polski bilet Interrail na wzór niemiecko-francuski. Na poziomie politycznym modernizacji niemiecko-polski Traktat o Przyjaźni z 1991 r. ma zostać zmodernizowany, podobnie jak niemiecko-francuski Traktat Elizejski. Nowe życie ma tchnąć w Trójkąt Weimarski dzięki współpracy Niemiec, Francji i Polski.

„Popatrzmy na Europę przez warszawskie szkło”

Wydarzenie upamiętnia 85. rocznicę napaści Niemiec na Polskę w 1939 r., 35. rocznicę Pokojowej Rewolucji w NRD oraz 20. rocznicę członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Premier Brandenburgii Dietmar Voytke (SPD) powiedział, że bez Polskiego Ruchu Demokratycznego wprowadzenie Ustawy Zasadniczej nie byłoby obecnie możliwe w krajach związkowych NRD i że w sposób naturalny będą one reprezentowane w Radzie Federalnej. Jego kolega z Saksonii-Anhalt Rainer Haselöf (CDU). Woidke mówił o „cudzie natury”.

Woidke, Schwesig, Haseloff i ich koledzy Bodo Ramelow (po lewej) z Turyngii i Michael Kretschmer (CDU) z Saksonii jednomyślnie wezwali do poważniejszego traktowania polskiego punktu widzenia. „Popatrzmy na Europę przez okulary Warszawy” – powiedział Ramalow. Sveczyk samokrytycznie odnotował powojenną sytuację agresji Rosji na Ukrainę: „Powinniśmy byli wcześniej uświadomić sobie potrzeby bezpieczeństwa Polski”.

Stosunki niemiecko-polskie są od lat napięte, m.in. z powodu rosyjskiego gazociągu Nord Stream, który od dawna wspiera Sveczyk i inni. Od czasu powołania pod koniec 2023 roku w Warszawie rządu narodowo-konserwatywnego oba rządy ponownie zbliżyły się politycznie. W Niemczech mieszka około dwóch milionów osób o polskich korzeniach, a w Polsce istnieje uznana mniejszość niemiecka licząca około 300 000 osób.

READ  Czterech aresztowanych w Havelland: Jeden porwany z Swabisch Hall do Brandenburgii - ofiara ciężko ranna

© dpa-infocom, dpa:240517-99-68018/3

Continue Reading

Trending