Connect with us

Tech

Katastrofa strzelanek online pogrąża studio deweloperskie Fntastic » Leadersnet

Published

on

Katastrofa strzelanek online pogrąża studio deweloperskie Fntastic » Leadersnet

Po katastrofalnej fazie wczesnego dostępu The Day Before znika ze Steam, a odpowiedzialne za nią studio deweloperskie zostaje zmuszone do zamknięcia. Oczekuje się, że pełna skandalów strzelanka internetowa będzie miała zaledwie kilka tygodni – będzie to słodko-gorzki koniec dziwacznej kolejki górskiej.

Duże, imponująco zorganizowane miasto po wyniszczającej epidemii choroby, w którym gracze z całego świata walczą ze sobą lub przeciwko sobie o przetrwanie i piszą ekscytujące historie przy użyciu realistycznych systemów gry: Kiedy The Day Before został wprowadzony w 2021 roku, tytuł szybko stał się hitem … Najpopularniejszy na platformie PC Steam.

Patrząc wstecz, wiemy, że był to rzeczywiście najważniejszy moment w historii gry, reklamowanej przez singapurskie studio Fntastic jako ambitna strzelanka MMO. W połączeniu z faktem, że Fntastic nie jest jeszcze blisko wyrobienia sobie sławy dzięki tytułom tej wielkości, szybko zapadła cisza radiowa, przełożenie pierwotnie zaplanowanej daty premiery na lato 2022 r. i doniesienia o przejściu z wzmocnienia Unreal Engine 4 na 5 dla Frowna.

Recenzja: Szum zamienia się w wątpliwości

Jako nową datę premiery ogłoszono 1 marca 2023 roku. Wraz z premierą tej (oczekiwanej) wielkości można było się już spodziewać nacisku marketingowego w poprzednich miesiącach – zamiast tego w styczniu ogłoszono, że Fntastic musi przełożyć premierę „The Day Before” z powodu sporu dotyczącego znaku towarowego dotyczącego nazwy gry. Ogłoszono, że urzędnicy przyznali, że z góry wiedzieli, że ich tytuł będzie się jeszcze bardziej opóźniał, dlatego spór z aplikacją kalendarza wydawał się w najlepszym razie nieprofesjonalny, a w najgorszym hipokryzja.

Nowe sceny z „The Day Before” miały uspokoić niecierpliwych graczy, ale zostały boleśnie przyćmione elementami wyraźnie skopiowanymi z innych hitowych filmów i raportami faktycznych twórców: Fntastic najwyraźniej zwróciło się do ochotników, z których część pracowała w warunkach wyzysku, aby ukończyć film pacjent. Mówi się, że zamachowcom się udało. Nawet zagorzali optymiści podejrzewali w tym momencie, że „The Day Before” może nie dorównać pierwszemu wrażeniu – jeśli w ogóle się ukaże.

READ  W testach moc ładowania osiągnęła maksymalnie 22 zamiast 30 watów

Trzeźwi obserwatorzy mówili już wcześniej o podejrzeniu „oszustwa”, czyli celowego oszustwa związanego z grą, która nigdy nie istniała w formie, w jakiej była pierwotnie prezentowana. Fntastic odpiera ten zarzut m.in. wskazując, że nie otrzymało żadnych pieniędzy z tytułu przyszłych gier w Advanced Players (np. poprzez zamówienia przedsprzedażowe czy finansowanie społecznościowe). Krótko przed premierą wczesnego dostępu firma Fntastic publicznie zażądała, aby gry stworzonej w ciągu pięciu lat ciężkiej pracy nie określano jako „oszustwa”, w związku z czym stworzyła nieprzyjemną mieszankę współczucia i rozbawienia.

Bezprecedensowa katastrofa wczesnego dostępu

7 grudnia gracze na całym świecie mogli w końcu odkryć powód powstania legendarnej gry „The Day Before”. Przynajmniej w teorii: wielu streamerów i recenzentów Steam zgłosiło ogromne problemy nawet z ustanowieniem działającego połączenia z jednym z serwerów gry.

Jednak ci, którzy w końcu dotrą do New Fortune City, raczej nie znajdą tam szczęścia – i to na ogół niewiele. Nadal ucierpiała przestarzała technologia i czasami brakujące animacje czy wręcz irytujące błędy, a kompletnie puste ulice i zupełnie bezzębni przeciwnicy-zombie zapewniali rekordową nudę rozgrywki. Ambitna oprawa MMO, w której gracze mieli do dyspozycji cyfrowy, równoległy świat, okazała się strzelanką rażąco niespełniającą standardów – dla wielu graczy był to dowód, że Fntastic zbyt długo uprawiało kłamliwą reklamę.

Zrzut ekranu "Wczoraj" (Źródło obrazu: Fantastyczne)

Z ponad 38 000 równoczesnych graczy w chwili premiery, cztery dni później, pozostało tylko nieco ponad 4000, jako że jeden… Strona śledzenia gracza Oferuje. W chwili pisania tego tekstu po New Fortune City nadal spaceruje 747 osób. Recenzje użytkowników Echo na parze Mówi z równą jasnością: z ponad 20 700 obecnych recenzji tylko 16 procent jest pozytywnych, co prowadzi do „bardzo negatywnego” ogólnego wrażenia. „The Day Before” to obecnie jedna z dziesięciu najgorzej przyjętych gier na Steamie.

Porażka z konsekwencjami: na końcu fantastyczna

READ  Cynora: Samsung Display kupuje technologię OLED z Niemiec

Kolejny krok, choć nie zaskakujący, biorąc pod uwagę okoliczności, był z pewnością szybszy, niż oczekiwano: 11 grudnia Fntastic ogłosił, że zamknie swoje podwoje i zaprzestanie działalności nad „The Day Before” ze skutkiem natychmiastowym, powołując się na porażkę finansową. On jest.

Brakuje już niezbędnych środków na dokończenie korekt, które zamiast tego powinny zostać przeznaczone głównie na spłatę długów i spłatę partnerów. Serwery początkowo pozostaną online, ale nie będzie już można kupić tytułu na platformie Steam. Każdy, kto nie obejrzał „The Day Before” w historycznie krótkim oknie wczesnego dostępu, prawdopodobnie nigdy więcej nie będzie mógł tego legalnie zrobić.

Zrzut ekranu oświadczenia ogłaszającego zamknięcie i koniec Fntastic "Wczoraj" ogłasza

W liście napisano między innymi: „Przepraszamy, jeśli nie spełniliśmy Pańskich oczekiwań”. Konto programisty X Wspólne oświadczenie. „Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, ale niestety źle oceniliśmy nasze możliwości. Tworzenie gier to niezwykle trudne przedsięwzięcie”.

Następnie 12 grudnia na stronie Steam gry wydano kolejne krótkie oświadczenie, w którym Fntastic po raz kolejny przeprosił za niezaspokojone oczekiwania „dużej części graczy” i obiecał współpracować ze Steam, aby zapewnić graczom zwrot pieniędzy (cena w dniu premiery ). Było to 40 euro) – najwyraźniej niezależnie od obowiązującej na platformie zasady dwugodzinnej wymiany gier.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Snapdragon X Elite? Wczoraj – Apple M4 to nowy król wydajności

Published

on

Snapdragon X Elite?  Wczoraj – Apple M4 to nowy król wydajności

Kilka dni temu Apple oficjalnie zaprezentowało nowego iPada Pro i zaskoczyło nas szczegółami technicznymi. Nowy tablet nie jest oparty, jak oczekiwano, na chipie M3, ale bezpośrednio na nowym chipie Apple M4. Pierwsze testy porównawcze pokazują teraz dobrą wydajność chipa.

Dopiero pod koniec 2023 roku Apple wypuściło na rynek aktualnego MacBooka Pro, pierwsze urządzenie oparte na chipie Apple M3. Jednak ten SoC znów należy do przeszłości, ponieważ Apple niespodziewanie zaprezentował M4 podczas wydarzenia inaugurującego „Let Loose”. SoC nie zadebiutuje na komputerze Mac, jak już oczekiwano, ale w iPadzie Pro 2024.

Apple M4: nowy król wydajności

W pełni wyposażony Apple M4 ma 10-rdzeniowy procesor, który składa się z czterech rdzeni wydajnościowych i sześciu rdzeni wydajnościowych. Oznacza to, że SoC oferuje o dwa rdzenie elektroniczne więcej niż M3. Dostępny jest także nowy 10-rdzeniowy procesor graficzny obsługujący technologie takie jak przyspieszane sprzętowo cieniowanie siatki, śledzenie promieni i dynamiczne buforowanie. Według Apple nowy procesor powinien być o około 50% szybszy od M2, podczas gdy GPU osiąga czterokrotnie wyższą wydajność. To z pewnością oznaczałoby ogromny wzrost wydajności.

Obraz: GeekBench

Pojawił się teraz pierwszy wynik testu porównawczego Geekbench 6, potwierdzający wzrost wydajności. W trybie jednordzeniowym M4 uzyskał 3767 punktów, podczas gdy wynik wielordzeniowy był również szczególnie wysoki i wyniósł 14 677 punktów. To przewyższa procesor Apple M3 o 22% (pojedynczy) i 25% (wielokrotny). Nawet M3 Pro MacBooka Pro nie dotrzymuje kroku iPadowi Pro z chipem M4.

Qualcomm może się spakować

Pobite zostały także AMD Ryzen 9 8945HS, Intel Core Ultra 9 185H, a także Qualcomm Snapdragon X Elite, którego 12-rdzeniowy procesor Oryon został minimalnie pobity. Zatem w tym roku Qualcomm nie zgarnie korony wydajności w segmencie ARM. Chip Qualcomm będzie prawdopodobnie zużywał znacznie więcej energii niż Apple M4, ponieważ Snapdragon jest przeznaczony głównie dla laptopów z systemem Windows.

READ  Najlepsze oferty na smartfona |






Ze względu na czytelność nie używa się jednocześnie form męskich, żeńskich i różnych form językowych (m/f/d). Wszystkie imiona osobiste odnoszą się jednakowo do wszystkich płci.

Continue Reading

Tech

Fallout 4 na Steamie: Paradoks postapokaliptyczny

Published

on

Fallout 4 na Steamie: Paradoks postapokaliptyczny

Czcigodny Fallout 4, wydany po raz pierwszy na PC przez firmę Bethesda 10 listopada 2015 roku, jest definicją prawdziwej ironii. Ponieważ podczas gdy liczba graczy na Steamie stale rośnie w oczekiwaniu na kolejną aktualizację grafiki i wydajności, która zostanie wydana 13 maja na wszystkich platformach, oceny i recenzje tych samych graczy są teraz tylko coraz gorsze. O ile tendencja z ostatnich kilku tygodni jest wyraźnie widoczna, a recenzje z ostatnich 30 dni są pozytywne tylko w 77%, to ogólna ocena spadła obecnie do 83% („Bardzo pozytywna”). Trend jest nadal „spadkowy”, co widać z rozkładu pary Uwagi Oferuje.




Źródło: Steam (zrzut ekranu: PCGH)



Ale czasami jest to tylko połowa prawdy. Bo nawet jeśli wielu starych graczy słusznie (lub nie całkiem bezpodstawnie) oskarżyło dewelopera, gdy ukazała się aktualizacja nowej generacji…

„Bethesda wyrzuciła społeczność do kosza!”

…Liczba graczy w Falloucie 4, wzmocniona przez serię Fallout na Amazon Prime, opowiada zupełnie inną historię. Fallout 4 cieszy się obecnie większą popularnością niż był od dłuższego czasu. Obecnie w postapokaliptyczną grę RPG na platformie Steam gra jednocześnie około 134 000 graczy. Jak pokazują aktualne badania przeprowadzone przez SteamDB, wystarczy to na szóste miejsce w ogólnym rankingu Platforma dystrybucji gier firmy Valve. Wiele nowych wydań marzy o takiej liczbie graczy w dniu premiery.



SteamDB
Źródło: SteamDB (zrzut ekranu: PCGH)



Jeśli obecny trend się utrzyma, Fallout 4 prawdopodobnie wspina się na kolejne miejsca w rankingach. Ale mimo to gracze są dość wyjątkowi w tej starej grze RPG dla jednego gracza.

Fallout 4: Bethesda ogłasza kolejną aktualizację graficzną

Fakt, że najpopularniejszymi obecnie modami do Fallouta są te, które albo uniemożliwiają aktualizację na nową generację, albo całkowicie ją negują, co zostało odrzucone przez dużą część społeczności, świadczy o paradoksalnej sytuacji wokół czcigodnego RPG akcji firmy Bethesda.

READ  Cynora: Samsung Display kupuje technologię OLED z Niemiec

Aktualizacja Fallouta 4 nowej generacji: Zemsta społeczności

Ale nie tylko Fallout 4, ale także Fallout 76, Fallout 3 i Fallout New Vegas skorzystały z serii Prime i zyskały popularność. Sezon 2 prawdopodobnie zrobi resztę i być może nawet zwiększy „szum”.

Continue Reading

Tech

Nowe webinarium: Wykorzystanie Apple Vision Pro w Twojej firmie

Published

on

Nowe webinarium: Wykorzystanie Apple Vision Pro w Twojej firmie

Apple Vision Pro przenosi oprogramowanie bezpośrednio do środowiska fizycznego, dzięki czemu aplikacje stają się namacalne przestrzennie. W ten sposób technologia otwiera nowe scenariusze i obszary zastosowań – szczególnie do zastosowania w firmach. Dzięki systemowi VisionOS 1.1 firma Apple położyła niedawno podwaliny pod integrację urządzeń z systemami zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM).

reklama

the Seminarium internetowe „Wykorzystaj Apple Vision Pro w swojej firmie” Poświęcony nowym możliwościom, jakie niesie ze sobą rzeczywistość mieszana i obliczenia przestrzenne, oraz wyjaśnia różnice między przetwarzaniem klasycznym a mobilnym. Mark Zimmerman, dyrektor ds. rozwoju rozwiązań mobilnych w EnBW i oddany autor, podczas wydarzenia przedstawi praktyczny opis tego, jak używać zestawu słuchawkowego do użytku profesjonalnego i na co firmy muszą zwracać uwagę podczas zarządzania urządzeniem.

Tematy obejmują między innymi możliwości zapewniane przez federację z dostawcami tożsamości, a także rejestrację urządzeń na podstawie użytkowników lub kont. Wspomniano także o parametrach konfiguracyjnych i poleceniach, których w VisionOS 1.1 wciąż brakuje do kompleksowego zarządzania urządzeniami i bezpieczeństwem. Porządek obrad obejmuje również takie obszary, jak ochrona danych, bezpieczeństwo informacji i dostępność.

120-minutowe seminarium internetowe na żywo skierowane jest do administratorów, decydentów i kierowników projektów. Odbędzie się ono 16 maja 2024 roku w godzinach 10:00 – 12:00. Uczestnicy mogą także zadawać pytania prelegentowi za pośrednictwem czatu online. Nagranie webinaru będzie dostępne później. Bilet kosztuje 129 euro.



(funt)

Do strony głównej

READ  Witamy w DMZ - Call of Duty Infobase
Continue Reading

Trending