Pierwsze zdjęcia obiegły świat kilka tygodni temu. Od tego czasu nowe BMW X2 jest produkowane w fabryce BMW w Regensburgu. Producent samochodu poinformował o tym w komunikacie prasowym.
W związku z tym w fabryce zlokalizowanej w południowo-wschodniej części miasta na jednej linii produkcyjnej elastycznie produkowane są różne formy silników samochodowych – zarówno modele z silnikami spalinowymi, jak i samochody w pełni elektryczne. Według firmy każdego dnia roboczego z linii produkcyjnej w Regensburgu zjeżdża nawet 1000 egzemplarzy BMW serii 1, BMW X1 i BMW X2. Samochody trafią do klientów na całym świecie.
Kierownik fabryki: „Wysiłki zespołu są za tym wielkie”
W przypadku produkcji BMW „fakt, że produkujemy teraz drugi w pełni elektryczny model tutaj, w Górnym Palatynacie, zapewni wzrost wolumenu produkcji w tym zakładzie.” Kierownik fabryki podkreślił, że jest bardzo dumny z nowego pojazdu i „wspaniałego stojący za tym wysiłek całego zespołu.” Rozpoczęcie produkcji to dzień motywacyjny dla pracowników. W końcu specjaliści ds. produkcji w Regensburgu w ciągu ostatnich kilku miesięcy zrobili wszystko, co w ich mocy, aby „po cichu” zintegrować nowe BMW X2 z trwającą produkcją seryjną .
Możesz być zainteresowanym także tym:: Obawa o koniec branży: Regensburg i Kelheim tworzą sojusz wodorowy
Jak ogłoszono Mediengruppe Bayern w połowie października, moce produkcyjne w Regensburgu zostaną zwiększone wraz z wprowadzeniem na rynek nowego X2. „Nasz zakład pracuje na pełnych obrotach” – powiedział Ebner. Od teraz na miejscu będziemy rozpoczynać nocną zmianę. Oznacza to, że zakład w Regensburgu pracuje obecnie na trzy zmiany” – mówi Ebner. Jak wynika z komunikatów prasowych, do końca roku celem jest zatrudnienie w mieście katedralnym około 500 nowych pracowników i zainwestowanie ponad 350 milionów euro w produkcję pojazdów.
Fabryka w Regensburgu jest okrętem flagowym
Zdaniem producenta samochodów fabryka w Ratyzbonie to „BMW iFACTORY”, która na nowo definiuje przyszłość produkcji samochodów. Na przykład zakład w Regensburgu jest pierwszym zakładem przemysłu motoryzacyjnego na świecie, który wprowadził w sposób ciągły cyfrowy i zautomatyzowany proces kontroli, obróbki i znakowania lakierowanych powierzchni pojazdów za pomocą robotów sterowanych sztuczną inteligencją w łańcuchu produkcyjnym – wynika z oświadczenia.