Connect with us

Economy

Strajki – Weiterstadt – Stary problem, szybka naprawa? Gospodarka ponownie uderza w Gräfenhausen

Published

on

Strajki – Weiterstadt – Stary problem, szybka naprawa?  Gospodarka ponownie uderza w Gräfenhausen

Gräfenhausen (dpa / lhe) – Ciężarówki z niebieską plandeką i logo polskiego przedsiębiorstwa żeglugowego stoją obok siebie na obszarze obsługi autostrady Gräfenhausen w południowej Hesji. Brodaci kierowcy ciężarówek odpoczywający na składanych krzesłach, stojący w małych grupach palący papierosy, pracujący na tyle ciężarówki, która została przerobiona na kuchnię na świeżym powietrzu. To nie weekend, ale strajk podobny do kwietniowego, kiedy około 60 gruzińskich i uzbeckich kierowców ciężarówek walczyło o zaległe płace i odniosło sukces po tygodniach protestów. Polska firma spedycyjna, z którą walczą kierowcy, jest taka sama jak trzy miesiące temu.

Był tam wtedy Edwin Atema z Europejskiego Związku Pracowników Transportu, a teraz blond Holender przemawia do kierownictwa w Polsce w imieniu strajkujących kierowców z Gruzji. Jednak tym razem negocjują z firmą indywidualnie – mówi Anna Weirich z Fair Mobility Advisory Network.

Skargi są podobne do tych z kwietnia. – Od dwóch miesięcy nie płacą mi – skarży się siwowłosy Zurab, który gotuje dla grupy na kuchence gazowej, a także zaprasza związkowców i dziennikarzy do wspólnego posiłku dla truckerów. „Pracowałem cały czas i muszę czekać na swoje pieniądze”.

W przypadku rodaka Aleksandra było to aż 79 dni. „Powiedzieli, że się zmienili, ale żyli jak dawniej” — mówi ze złością ciemnowłosy mężczyzna w pomarańczowej koszulce. „Nie ma wyjaśnienia, dlaczego nie płacą”. Jest dla niego jasne: jak ma pieniądze, to już nie chce pracować w polskiej firmie.

Alexander ma przyjaciół wśród motocyklistów, którzy przez kilka tygodni koczowali w Gräfenhausen w kwietniu. Kiedy on i jego współpracownicy zdecydowali się na strajk w celu realizacji żądań płacowych, nie musieli długo zastanawiać się, gdzie rozpocząć pracę: „Dobrze znamy Grafenhausen”, mówi z uśmiechem. Tutaj towarzysze odnieśli zwycięstwo.

Kwietniowy strajk był lekcją praktycznej solidarności – dla kierowców ciężarówek, ale także dla wielu osób, które wspierały ich walkę. Związkowcy przybyli z armatami gulaszowymi, przedstawiciele kościoła zbierali datki, a osoby prywatne pojawiały się ze stoiskami z napojami, domowymi ciastami i jedzeniem.

READ  Dax udowadnia, że ​​jest powyżej 13 000 punktów

Strajk zwrócił uwagę na warunki, w jakich pracują kierowcy, którzy nie tylko czekają na pensje, ale także jeżdżą po Niemczech nie otrzymując minimalnej płacy, którzy miesiącami mieszkają w swoich kabinach i długo nie widują się z rodzinami. Członkowie sieci doradczej Fair Mobility podkreślali, że warunki pracy strajkujących w polskiej firmie żeglugowej nie były odosobnione.

Fakt, że biznesmen przybył do Gräfenhausen z prywatnymi siłami bezpieczeństwa w Wielki Piątek i próbował odzyskać kontrolę nad ciężarówką, zwrócił większą uwagę strajkujących w kwietniu. Świadomość, że takie metody nie są do końca skuteczne, a ponadto doprowadziły do ​​wszczęcia śledztwa przez prokuraturę, mogła skłonić polskiego spedytora do przemyśleń: pierwsi kierowcy otrzymali już pieniądze w środę i zwrócili pojazdy do dalszego transportu.

„Firma twierdzi, że nauczyła się z przeszłości” o szybkich płatnościach w wysokości od 8 000 do 11 000 euro każda, mówi Atema. Firma, której metody rozgniewały klientów końcowych, stara się ograniczyć szkody. Obejmuje to również fakt, że od środy rano kursuje minibus z pracownikiem firmy, który po indywidualnych ustaleniach przyjmuje kluczyki i dokumenty od samochodu oraz zapewnia kierowcę zastępczego. Transfer musi być kontynuowany szybko.

„To, co ostatnio trwało trzy tygodnie, teraz można załatwić w trzy godziny”, mówi Atema, który w poniedziałek otrzymał pierwszy telefon z informacją: Jedziemy do Gräfenhausen. Związkowiec, który sam przez wiele lat prowadził ciężarówkę, jeździł po wielu europejskich stacjach paliw, aby doradzać kierowcom i rozmawiać z nimi o ich problemach. „Co drugi kierowca, który mówi po rosyjsku, zna teraz Grafenhausen” – mówi Atema. „To teraz symboliczne miejsce dla kierowców – także swego rodzaju legenda”.

Dla DGB Hessen-Thüringen ponowne strajki w Gräfenhausen są dowodem na to, że kontrole są wciąż niewystarczające. „Tylko przy skutecznych kontrolach w branży nastąpią niezbędne zmiany w zakresie warunków pracy” – potwierdziła w czwartek rzeczniczka. Związek domaga się ściślejszej kontroli i konsekwentnego wykluczania z rynku w przypadku naruszeń.

READ  Elon Musk ogłasza koniec znaków towarowych na Twitterze — i podaje nowy slogan

W oświadczeniu stwierdzono, że to skandal, że firmy spedycyjne „nadal mogą przewozić towary pomimo rażących naruszeń prawa i zachowań przypominających mafię”. Ale klienci są również zobowiązani do wzięcia odpowiedzialności i przy składaniu zamówień dopilnowania, aby usługodawcy nie pozwolili swoim pracownikom pracować za dumpingowe płace. „Skąpstwo klientów jest ubóstwem kierowców ciężarówek” – powiedział szef dystryktu Michael Rudolph. „Również w branży logistycznej dobra praca powinna być traktowana jako standard”.

„Uważamy za haniebne, że po trzech miesiącach muszą ponownie strajkować, aby zwrócić uwagę na zaległe wypłaty wynagrodzeń” – powiedziała o nowym strajku Christiane Böhm, przewodnicząca Partii Lewicy w Hesji. „Obecny system kontroli jest całkowicie nieodpowiedni i pilnie musi być bardziej ukierunkowany i kompleksowy”.

© dpa-infocom, dpa: 230719-99-453780/7

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Published

on

Hybrydę plug-in VW Golfa można zamówić z zasięgiem elektrycznym do 143 km

Można zamówić nowego Golfa GTE i nowego Golfa eHybrid. Wprowadzili nową technologię hybrydową i szereg udoskonaleń. Golfa eHybrid można skonfigurować i zamówić już od 44 240 euro. Cena nowego Golfa GTE zaczyna się od 46 745 euro.

Silnik nowego Golfa GTE o mocy 200 kW (272 KM) ma jeszcze wyższą wydajność niż nowy Golf GTI dzięki dodatkowej mocy elektrycznej. Zaprojektowany, aby zapewnić najwyższy możliwy poziom komfortu, Golf eHybrid ma moc 150 kW (204 KM). Zasięg GTE na napędzie elektrycznym został zwiększony do 131 km zgodnie ze standardami WLTP, a w trybie eHybrid do 143 km. Obydwa modele wyposażono także w funkcję szybkiego ładowania DC.

Z zewnątrz modele kompaktowe można rozpoznać między innymi po zmodernizowanej części przedniej z reflektorami LED Plus, a także nowo zaprojektowanych tylnych światłach LED i standardowych 17-calowych felgach aluminiowych „Richmond”. „Nowoczesne systemy informacyjno-rozrywkowe i liczne systemy wspomagające kierowcę zwiększają komfort” – deklaruje Volkswagen.

Moc obu samochodów elektrycznych przenoszona jest częściowo na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni DSG przeznaczonej do napędów hybrydowych typu plug-in. Dzięki przejściu na nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i zmienną geometrią turbosprężarki, a także „wysoce wydajnym” procesowi spalania TSI-evo i nowemu akumulatorowi o pojemności 19,7 kWh (netto/zaawansowane: 10,6 kWh), hybryda typu plug-in Mówi się, że jest „wysoce skuteczny”. Ponadto oba modele zapewniają dużą przyjemność z jazdy, ponieważ dysponują dużym momentem obrotowym nawet od postoju za pomocą silnika elektrycznego.

Akumulator napędowy ładuje się w stacji ładowania Wallbox i innych punktach ładowania AC mocą do 11 kW (poprzednio 3,6 kW). Ponadto Golf eHybrid i Golf GTE po raz pierwszy mogą pobierać prąd ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW.

Golf GTE podkreśla swój sportowy charakter za pomocą sportowych foteli z kwadratowym wzorem, wielofunkcyjnej skórzanej sportowej kierownicy oraz dekoracyjnych wstawek na desce rozdzielczej i panelach przednich drzwi. Golf eHybrid jest zazwyczaj oferowany w eleganckiej wersji wyposażenia „Style” i według VW jest polecany jako szczególnie komfortowy model hybrydowy typu plug-in.

READ  Elon Musk ogłasza koniec znaków towarowych na Twitterze — i podaje nowy slogan

Zarówno Golf GTE, jak i Golf eHybrid są standardowo wyposażone w system informacyjno-rozrywkowy „Digital Cockpit Pro” i system nawigacji „Discover Media”, którymi można sterować za pomocą niezależnego ekranu dotykowego (przekątna: 32,8 cm/12,9 cala). Pakiet systemów wspomagających kierowcę obejmuje m.in. „Travel Assist” wspomagający jazdę z prędkością do 210 km/h, asystenta hamowania awaryjnego „Front Assist”, asystenta utrzymania pasa ruchu „Lane Assist” oraz funkcję odzyskiwania.

Continue Reading

Economy

Prawie 30-procentowy wzrost emisji: sztuczna inteligencja sprawia, że ​​Microsoft jest winowajcą klimatu

Published

on

Prawie 30-procentowy wzrost emisji: sztuczna inteligencja sprawia, że ​​Microsoft jest winowajcą klimatu

Prawie 30-procentowy wzrost emisji
Sztuczna inteligencja czyni Microsoft winnym klimatu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Microsoft jest wart na giełdzie 3,1 biliona dolarów. Dzieje się tak głównie ze względu na szum wokół sztucznej inteligencji. Uniemożliwia to jednak ambitne cele klimatyczne grupy.

Cztery lata temu Microsoft zobowiązał się nie tylko być neutralny dla klimatu, Ale także do roku 2030 staną się negatywne dla klimatu. Jednak ten ambitny cel – usunięcie z atmosfery większej ilości dwutlenku węgla, niż bezpośrednio powoduje to firma – został odległy ze względu na rozwój sztucznej inteligencji.

Microsoftu
Microsoftu 388.05

Od 2020 r. emisje wzrosły o prawie jedną trzecią w związku z rozbudową centrów danych AI, jak podała grupa w swoim najnowszym raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Infrastruktura AI przetwarza ogromne ilości danych. Początkowo zwiększa to obciążenie istniejących centrów danych, a tym samym zużycie energii. Jednocześnie szybko rośnie zapotrzebowanie na aplikacje sztucznej inteligencji, zmuszając Microsoft do budowy kolejnych centrów danych. Wymaga to na przykład cementu, stali i mikrochipów – rzeczy, które powstają przy intensywnym wykorzystaniu dwutlenku węgla. Powstałe emisje szkodzą śladowi klimatycznemu Microsoftu.

Z raportu wynika, że ​​bezpośrednie emisje Microsoftu spadły o 6,3 procent od 2020 r. do końca 2023 r. Jednak emisje z łańcucha dostaw, które stanowią większość całkowitych emisji, wzrosły o 30,9 procent. Firma wyjaśniła, że ​​doprowadziło to do wzrostu całkowitej emisji o 29,1%.

Microsoft konkuruje z Amazonem i Google o rozbudowę swojej infrastruktury AI. Firma zainwestowała miliardy dolarów w OpenAI, które stoi za chatbotem ChatGPT. Microsoft rozwija także własne aplikacje AI.

To pokazuje, jak boom w dziedzinie sztucznej inteligencji koliduje z celem firm, jakim jest osiągnięcie większej neutralności klimatycznej. ChatGPT wywołał szum wokół sztucznej inteligencji i odegrał główną rolę w uczynieniu Microsoftu najcenniejszą firmą na świecie. Obecna kapitalizacja rynkowa: 3,1 biliona dolarów.

READ  Kiedy zmiana czasu zostanie ostatecznie anulowana
Continue Reading

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Dax udowadnia, że ​​jest powyżej 13 000 punktów
Continue Reading

Trending