Connect with us

Economy

Traffic Light walczy o swoją strategię w Chinach

Published

on

Traffic Light walczy o swoją strategię w Chinach

AKiedy ostatnio ministerstwa Niemiec i Chin spotkały się na konsultacjach rządowych, wszystko wyglądało inaczej. Spotkanie odbyło się wirtualnie, ponieważ pandemia koronawirusa wciąż trwała, a to Angela Merkel przewodniczyła mu ze strony niemieckiej, z własnym stylem chińskiej polityki.

„Drogi, drogi premierze” – powitała premiera Li Keqianga. Oczywiście istnieją różnice zdań między tymi dwoma krajami, zwłaszcza w kwestiach praw człowieka. Ale: „Do tej pory zawsze byliśmy w stanie rozwiązać również te problemy”. W końcu UE negocjowała umowę inwestycyjną z Pekinem podczas swojej prezydencji. „Wiecie, że to będą moje ostatnie konsultacje międzyrządowe, ale mam nadzieję, że nie będą to ostatnie konsultacje międzyrządowe między Chinami a Niemcami” – dodała kanclerz.

Przeczytaj także

We wtorek rozpoczną się pierwsze rozmowy ministerialne ery postmerkelskiej, które będą miały zupełnie inny kontekst. Relacje Merkel z Chinami zaznaczyło się także tym, że przeformułowała ona wspólną formułę dla Unii Europejskiej: lata temu Europejczycy zgodzili się, że Chińska Republika Ludowa jest jednocześnie „partnerem, rywalem i rywalem systemu” dla nich. Merkel zasadniczo pominęła tę ostatnią cechę.

Ale teraz jest rząd w Berlinie, który właśnie opublikował strategię bezpieczeństwa narodowego, która ponownie zawiera wszystkie trzy terminy. Po eksperymentach z rosyjskim potencjałem szantażu w wojnie ukraińskiej, Berlin, podobnie jak Unia Europejska, dąży do „odryzykowania” w stosunku do Chin, zmniejszenia zagrożeń wynikających z zależności gospodarczych. Sam: wciąż brakuje dokumentu, który wyjaśniałby realizację długo oczekiwanej strategii Chin.

Przeczytaj także

Od lewej: minister finansów Christian Lindner (FDP), minister spraw zagranicznych Annalina Berbock (Zieloni) i kanclerz federalny Olaf Scholz (SPD).

Strategia Bezpieczeństwa Narodowego

Mówi poseł Zielonych Reinhard Bütikofer, który przez wiele lat pełnił funkcję zastępcy przewodniczącego delegacji ds. stosunków z PRL. Były lider Partii Zielonych uważany jest za jednego z najlepszych chińskich znawców polityki europejskiej iz pewnością najbardziej doświadczonego w swojej partii, której minister spraw zagranicznych Annalina Berbock odpowiada za chińską strategię.

READ  Megapack w nowej dużej baterii Tesla w Australii usunięty po 3 dniach> teslamag.de

Strategia Chin powinna zbliżyć się do europejskiego standardu

Wielokrotnie informowano o tym, że nieporozumienia między MSZ Zielonych a Kancelarią kierowaną przez SPD opóźniały realizację strategii. Butikoffer odpowiada, że ​​osiągnięto już duży konsensus w sprawie strategii bezpieczeństwa.

„Konkurencja i rywalizacja reżimów z Chinami nasiliły się i dokładnie to mówi wspólna strategia bezpieczeństwa rządu federalnego” – mówi Bütikofer. Rząd Merkel był, że tak powiem, w tyle, jeśli chodzi o Chiny. Z jednej strony nowa strategia Chin będzie zbliżać się do standardów europejskich.

Przeczytaj także

Jak to miało miejsce w Japonii kilkadziesiąt lat temu, zamieszanie pojawia się teraz również w Chinach, pisze Thomas Maier

schorowany gigant gospodarczy

Projekt dokumentu strategicznego, opublikowany w listopadzie przez Spiegel Report, skupia się na zmniejszaniu zależności. Mówiono wówczas, że socjaldemokraci obawiają się jednak nadmiernych trudności dla gospodarki. Na przykład w projekcie stwierdza się, że rząd federalny chce poprzeć zakaz importu do UE, jeśli w inny sposób nie można zagwarantować „łańcuchów dostaw wolnych od naruszeń praw człowieka”.

W tym momencie Potikofer nie widzi konfliktu w dzisiejszej koalicji. „Rząd federalny jest obecnie zaangażowany w rozwój unijnego prawa dotyczącego łańcucha dostaw, które dotyczy egzekwowania standardów praw człowieka w polityce handlowej” – powiedział Green. „Dlatego nie widzę tutaj żadnego fundamentalnego dysonansu. Będzie to miało również odzwierciedlenie w strategii Chin”.

Przeczytaj także

Piotr Turczak jest trzecim pokoleniem prowadzącym średniej wielkości firmę WIWA i teraz widzi zagrożenie dla swojej firmy

Kolejnym punktem projektu, na który zwrócono uwagę, była umowa inwestycyjna z Unią Europejską. Wielu obserwatorów uznało to za niezwykle korzystne dla Chin. Kiedy Pekin następnie nałożył zakaz wjazdu na Bütikofer i innych posłów do Parlamentu Europejskiego z powodu ich krytyki sytuacji w zakresie praw człowieka, Parlament Europejski zablokował ratyfikację.

Umowa inwestycyjna „umarła jak gwóźdź do trumny”

W projekcie strategii określono jednak warunki, na jakich można by ją wznowić. Bütikofer obecnie praktycznie wyklucza taką możliwość. „Moim zdaniem umowa inwestycyjna jest martwa”. Wynika to nie tylko z zakazu wjazdu.

READ  Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, częściowe i kompleksowe: Ceny ubezpieczeń pojazdów znacząco rosną

„Dla Pekinu umowa od początku nie dotyczyła handlu, ale podziału między Europą a Stanami Zjednoczonymi” – mówi Bütikofer. „Tymczasem w Chinach zapadły również pewne decyzje legislacyjne, które w żaden sposób nie leżą w interesie europejskiej gospodarki”.

Przeczytaj także

Lotniskowiec USS Nimitz na Morzu Filipińskim

Obejmowały one nowe przepisy antysankcyjne umożliwiające karanie grzywną europejskich firm za współudział w amerykańskich sankcjach wobec Chin oraz zaostrzenie ustawy o szpiegostwie. Ten ostatni niemal dokładnie analizuje wspólne umowy z chińskimi firmami podejrzanymi o szpiegostwo. Umowa inwestycyjna nie przewiduje żadnej ochrony przed żadnym z nich. Dlatego konwencja w tej formie jest przestarzała. I, nawiasem mówiąc, Konfederacja Przemysłu Niemieckiego zgadza się.

Jeśli ożywienie porozumienia zniknie ze strategii Chin, to z pewnością jest to strategiczny punkt dla Zielonych. Ale także dla spójności europejskiej. „Niemcy muszą uczynić swoją strategię wobec Chin bardziej europejską”, mówi Potekhofer. Tylko w ten sposób można odeprzeć chińskie próby podziału.

Nawiasem mówiąc, można to również przećwiczyć w przyszłych konsultacjach rządowych. Prezydent Francji Emmanuel Macron towarzyszył niemieckim ministrom w jego podróży do Chin. I odwrotnie, dlaczego nie włączyć francuskich lub polskich ministrów do konsultacji naszego rządu z Pekinem? Dla Berlina ważne będzie wysłanie takich sygnałów”.

Tutaj znajdziesz Treści Osób Trzecich

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest Twoja odwołalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ dostawcy osadzonej treści jako dostawcy zewnętrzni wymagają tej zgody [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji ON, wyrażasz na to zgodę (którą możesz w każdej chwili odwołać). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych Danych Osobowych do innych krajów, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i Polityki prywatności na dole strony.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody

Published

on

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody
Praca Rządowa Rada Doradcza

Obniżenie prognozy gospodarczej „ekonomicznie” – zaleca się zmniejszenie liczby samochodów w Niemczech

„Ekonomicznie” niższe oczekiwania gospodarcze

Ekonomiści obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak zapowiada Komitet Doradczy Rządu Federalnego, oczekuje się wzrostu PKB jedynie o 0,2 proc. Jesienią ubiegłego roku prognozował wzrost o 0,7 proc.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Niemiecka gospodarka w dalszym ciągu cierpi z powodu słabego wzrostu, przy czym w szczególności spada przemysł i sektor budowlany. Dlatego „ekonomiści” obniżają swoje oczekiwania. Twierdzą jednak, że na horyzoncie widać ożywienie, jeśli wniosą wkład konsumenci.

dr„Mędrcy ekonomii” obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak ogłosiła w środę w Berlinie komisja doradcza rządu federalnego, oczekuje się, że PKB wzrośnie zaledwie o 0,2 procent, a jesienią ubiegłego roku „ekonomiści” spodziewali się wzrostu o 0,7 procent.

Rozwój niemieckiej gospodarki charakteryzuje się słabym ogólnym popytem gospodarczym, stwierdziła rada ekspertów pod przewodnictwem Moniki Schnitzer, która ma ocenić kompleksowy rozwój gospodarczy.

Radny Martin Werding powiedział: „Prywatne gospodarstwa domowe nadal konsumują obecnie ostrożnie, a sektor przemysłowy i budowlany odnotowuje jedynie niewielką liczbę nowych zamówień”. Oczekuje się jednak, że w 2024 r. niemiecka gospodarka nabierze pewnej dynamiki. Oczekuje się, że konsumpcja prywatna zacznie wspierać gospodarkę przez cały rok, ponieważ oczekuje się znacznego wzrostu dochodów realnych.

Modernizacja infrastruktury finansowana z opłat?

Nowy impuls powinien nadać światowy handel i światowa produkcja przemysłowa. Ekspertka Veronica Grimm stwierdziła: „Niemiecki eksport skorzysta na wzroście handlu światowego w tym i przyszłym roku”. „Jednak firmy zorientowane na eksport borykają się z ostrą konkurencją, rosnącymi kosztami pracy i ciągłym wzrostem cen energii”.

Komisja zaleca także nałożenie podatku na samochody w Niemczech.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Z odpowiedniego punktu raportu wynika, że ​​infrastruktura transportowa wymaga modernizacji i rozbudowy. „To wymaga zwiększonych wydatków na infrastrukturę, na które należy przeznaczyć więcej środków niż np. liczba samochodów liczona w zależności od liczby przejechanych przez nie kilometrów”. Ponieważ pojazdy ciężkie zużywają więcej infrastruktury niż pojazdy lekkie, rozróżnienie na podstawie masy miałoby sens.

Przeczytaj także

Inwestycje infrastrukturalne

W raporcie wskazano, że zły stan infrastruktury transportowej w coraz większym stopniu prowadzi do zatorów w ruchu na autostradach i zmniejszenia niezawodności transportu kolejowego, co wpływa na transport towarowy i działalność gospodarczą. „Oczekiwany wzrost wolumenu transportu zwiększy presję na infrastrukturę, która będzie wymagała szeroko zakrojonych modernizacji”.

Z raportu wynika, że ​​obecne opłaty za przejazd ciężarówkami w znacznym stopniu przyczyniają się do pokrycia wydatków rządu federalnego na transport, jak twierdzi Rada Doradcza ds. Gospodarczych, organ doradczy rządu federalnego. „Dlatego w przyszłości oprócz ciężarówek do finansowania użytkowników infrastruktury trzeba wykorzystywać także samochody osobowe”.

Inflacja w przyszłości ulegnie spowolnieniu

Nowy raport dołącza do szeregu negatywnych prognoz dla niemieckiego regionu gospodarczego. Nawet rząd federalny spodziewa się w tym roku jedynie niewielkiego wzrostu na poziomie 0,3%. Zauważył m.in., że gospodarka światowa nie wznowiła jeszcze swojej działalności.

Według prognoz Komisja Europejska również widzi, że niemiecka gospodarka rośnie w tym roku wolniej, niż ostatnio oczekiwano. Z szacunków przedstawionych w środę przez władze Brukseli wynika, że ​​w 2024 r. największa gospodarka UE osiągnie skromny wzrost wynoszący zaledwie 0,1 proc. Jako przyczyny podaje się słaby popyt zagraniczny, spowolnienie konsumpcji prywatnej i brak inwestycji. Komisja Republiki Federalnej prognozowała niedawno wzrost gospodarczy na rok 2024 na poziomie 0,3%.

Przeczytaj także

Linia produkcyjna BYD Seal w mieście Zhengzhou w prowincji Henan w Chinach

Według prognoz Rady Ekonomistów inflacja w Niemczech będzie nadal spadać. „Ekonomiści” oczekują, że inflacja wyniesie w tym roku 2,4 proc., a w 2025 r. 2,1 proc.

Niemiecki rynek pracy był i nadal jest problemem

Według prognoz w przyszłym roku niemiecka gospodarka ma wzrosnąć o 0,9 proc. Rząd federalny spodziewa się procentowego wzrostu.

Eksperci krytykują jednak niemiecki rynek pracy. Warunki strukturalne w tym kraju uległy pogorszeniu w miarę postępujących zmian demograficznych i spadku średniego czasu pracy. „Firmy mają coraz większe trudności z obsadzeniem wolnych stanowisk pracy” – czytamy w raporcie dla rządu federalnego. „Jednocześnie wiele firm wstrzymuje się ze zwolnieniami pracowników pomimo złej sytuacji gospodarczej”.

Przeczytaj także

Rzemieślniczka w pracy w kasku

„Zagrożenie dla firm”

Rada Ekspertów została powołana ustawą w 1963 r. i powierzono jej zadanie regularnej oceny ogólnego rozwoju gospodarczego Republiki Federalnej z perspektywy niezależnych ekspertów. Oprócz Schnitzera, Werdinga, Grimma i Malmendingera członkiem komisji jest także Achim Tröger.

READ  Bańka kryptowalutowa: Nawet krótka sprzedaż nie jest opłacalna: Inwestor uważa, że ​​kryptowaluta jest bezwartościowa - radzi zainwestować w inną | biuletyn
Continue Reading

Economy

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Published

on

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Spodziewaj się wielu opóźnień w płatnościach
Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 roku

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W tych tygodniach wielu lokatorów otrzymuje rachunek za ogrzewanie i raczej nie będzie to powodem do radości. Ponieważ koszty ogrzewania gwałtownie wzrosły w zeszłym roku. Nawet ekonomiczne ogrzewanie i łagodne zimy pomagają tylko w ograniczonym stopniu.

Według obliczeń firmy doradczej Ista, koszty ogrzewania wynajmowanych domów w Niemczech w 2023 r. znacznie wzrosły. W porównaniu z 2022 r. koszty kilowatogodzin wzrosły średnio o 7 proc. w przypadku ogrzewania sieciowego, o 34 proc. w przypadku oleju opałowego i o 44 proc. procent w przypadku gazu ziemnego – podaje spółka. Liczby te opierają się na ocenie około 800 000 rachunków za ogrzewanie. Uwzględniono hamulce państwowych cen gazu i ciepła sieciowego, które obowiązywały w 2023 roku.

Ponieważ ogrzewanie było bardziej oszczędne na początku roku i raczej umiarkowane pod koniec roku, zużycie ciepła w 2023 r. było średnio nieco niższe niż w 2022 r. Dla przeciętnego mieszkania o powierzchni mieszkalnej 70 m2 roczne zużycie i ogrzewanie koszty ogrzewania sieciowego wzrosły średnio o 2 procent do 792 euro. Cena gazu ziemnego wzrosła o 37 procent do 817 euro, a oleju opałowego o 30 procent do 1095 euro. „Wielu najemców będzie musiało płacić więcej za ogrzewanie swoich mieszkań niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział prezes Ista, Hagen Lessing. Spółka zakłada, że ​​w wielu przypadkach za ogrzewanie gazem i olejem będą naliczane dodatkowe opłaty.

W kolejnej analizie miesięcznych danych grzewczych z 350 000 mieszkań ESTA określiła zużycie w 20 największych niemieckich miastach w sezonie grzewczym 2023/24, liczone od początku września do końca kwietnia. Wynik: po uwzględnieniu warunków pogodowych ogrzewanie najemców w Stuttgarcie było tylko o około jeden procent niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Następnie Drezno ze wzrostem zużycia o jeden procent i Monachium ze wzrostem zużycia energii grzewczej o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie to właśnie Bielefeld po uwzględnieniu warunków pogodowych dodatkowe zużycie było o dwanaście procent wyższe. W sumie, według Esta, w sezonie grzewczym 2023/24 w Niemczech zużyto o pięć procent więcej energii grzewczej, po uwzględnieniu warunków pogodowych, niż w roku poprzednim.

READ  McFit zszokował ogromny wzrost cen i wywołał gniewne reakcje klientów
Continue Reading

Economy

Oddział Edeka irytuje klientów nowymi przepisami

Published

on

Oddział Edeka irytuje klientów nowymi przepisami

Jeden z oddziałów Edeki jest obecnie kłopotliwy ze względu na specjalny regulamin depozytowy. Zdjęcie: obrazy imago/Michael Gesttenbauer

Pieniądze i zakupy

Natalia Trapp

Żaden inny kraj nie ma tak wielu przepisów dotyczących depozytów jak Niemcy. W wyniku innowacji od przełomu roku systemem objęte zostały także butelki z mlekiem i mieszane napoje mleczne, co często skłania konsumentów do noszenia toreb pełnych kaucji do krajowych supermarketów.

Podobnie większość Niemców niepokoi regulacje dotyczące depozytów i związane z nimi wysiłki. Oddział Edeki denerwuje teraz swoich klientów powiadomieniem na żywo w automacie wpłatowym.

Logowanie się do wpłatomatów denerwuje klientów Edeki

W poście dot Reddit Użytkownik pokazał niedawno zdjęcie automatu na swoim Edeka Market. Poniżej otworu wejściowego widać kartkę papieru, na której znajduje się nietypowa notatka.

Znak bankomatu wywołuje panikę na Reddicie.

Znak bankomatu wywołuje panikę na Reddicie.Zdjęcie: zrzut ekranu z Reddita/HansDerkrieger

W związku z tym odpowiedni depozyt na tym rynku jest wypłacany „tylko na bony” o wartości pięciu euro. Nie jest jasne, w którym oddziale znajduje się znak. Komentarz użytkownika brzmi: „Gdzie mogę to zgłosić ponownie?”

Watson jest teraz na WhatsApp

Teraz na Whatsapp i Instagramie: zaktualizuj swojego Watsona! Zaopiekujemy się Tobą Tutaj na WhatsAppie Z dzisiejszymi atrakcjami Watsona. Tylko raz dziennie – bez spamu, bez bla, tylko siedem linków. obietnica! Czy wolisz być na bieżąco na Instagramie? Tutaj Znajdziesz nasz kanał streamingowy.

W komentarzach oczywiście nie brakuje oburzenia – a także porad dotyczących ewentualnych osób odpowiedzialnych za taką sytuację. „Czarno-białe nielegalne” – podsumowuje jeden z użytkowników.

Społeczność Reddit oferuje prosty sposób na rozwiązanie problemu depozytu

Wiele osób doradza również osobom dotkniętym sytuacją, aby przekazały kaucję w kilku ratach. Problemu tego można łatwo uniknąć, korzystając z kilku bonów o wartości mniejszej niż pięć euro.

READ  Megapack w nowej dużej baterii Tesla w Australii usunięty po 3 dniach> teslamag.de

„Muszą tylko zeskanować 20 paragonów” – podsumowuje zirytowany użytkownik. „Niehonorowe” – mówi krótko inny.

Młoda kobieta wrzuca puste plastikowe butelki do automatu.  Automatyczny zwrot pustych butelek Młoda kobieta wrzuca do automatu butelki zwrotne *** Młoda kobieta wrzuca do automatu puste butelki zwrotne...

System depozytowy w Niemczech jest unikalny w Europie. Zdjęcie: Imago Images/Michael Eichhammer

Jednak wielu konsumentów jest już obciążonych ograniczeniami dotyczącymi zwrotu kaucji. Oznacza to, że vouchery można zrealizować wyłącznie w oddziale, w którym wcześniej dostarczono odpowiednie kontenery.

Poza tym przynajmniej dyskonty akceptują tylko butelki z własnego asortymentu. Dowody wpłat są jednak ważne przez trzy lata.

Supermarket: Jest to wartość depozytu za butelkę w Niemczech

Jest jednak mało prawdopodobne, aby konwersja na bony oddziałowe była zgodna z ochroną konsumentów. Wreszcie, w razie wątpliwości, bony można opłacić także w formie dowodów wpłat w gotówce.

Dla niektórych konsumentów etykieta może mieć znaczenie. Wiele osób często zbiera depozyty tygodniami, a następnie za jednym razem zwraca wszystko do supermarketu.

Każdy, kto zwróci standardową skrzynkę piwa, otrzyma kaucję w wysokości 1,50 euro za samą skrzynkę plus pojedyncze butelki o wartości 8 centów każda. Nawet jeśli zwrócisz plastikowe butelki wielokrotnego użytku, cena 25 centów za butelkę szybko przekroczy podaną kwotę 5 euro.

Continue Reading

Trending