Connect with us

Economy

Strajki – Weiterstadt – Strajk kierowców ciężarówek: „Niemcy wreszcie patrzą” – Gospodarka

Published

on

Strajki – Weiterstadt – Strajk kierowców ciężarówek: „Niemcy wreszcie patrzą” – Gospodarka

Weiterstadt (dpa) – Strajk kierowców ciężarówek z Europy Wschodniej i Azji Środkowej, którzy domagają się zaległych wynagrodzeń od swojego polskiego klienta, trwał również w weekend wielkanocny na stacji obsługi autostrady Gräfenhausen przy autostradzie A5 w południowej Hesji. Od końca marca strajkuje tam około 50 kierowców ciężarówek. Wspiera ich Sieć Doradcza ds. Sprawiedliwej Mobilności oraz niemieccy związkowcy. W konflikcie polski spedytor również wydaje się stosować zastraszanie.

Przejeżdżający kierowcy okazywali solidarność z truckerami, głównie z Gruzji i Uzbekistanu. Reporter dpa zauważył, jak rodzina wręczyła kierowcom makaron i talerz z sosem pomidorowym i odjechała, machając ręką. Był też chleb wielkanocny. „Nastroje są dobre. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wysokości wsparcia” – powiedział jeden z kierowców. „Pracowaliśmy uczciwie – i chcemy nadal to robić za uczciwe wynagrodzenie”.

„To, co dzieje się tutaj, w Grafenhausen, może się zdarzyć wszędzie – i często tego nie widzimy” – powiedział minister Nadrenii-Palatynatu Alexander Schweizer (SPD) podczas niedzielnej wizyty. Jest jedna dobra rzecz w strajku: „Niemcy w końcu przyglądają się i widzą, co się dzieje na niemieckich ulicach”. Chciał wykorzystać strajk jako okazję do ponownego umieszczenia warunków pracy w międzynarodowym transporcie towarowym na porządku dziennym Konferencji Ministrów Pracy i Spraw Socjalnych.

Nie było spokojnie w piątek, kiedy właściciel polskiej firmy transportowej przyjechał z firmą ochroniarską i ekipą filmową i próbował zarekwirować swoje ciężarówki. Policja zapobiegła brutalnej konfrontacji z wojskowymi strażnikami. Doszło do około 20 aresztowań.

Spedytor i ochroniarze znów są wolni. Zarzuca się im, w różnym stopniu, ciężkie naruszenie porządku publicznego, stosowanie przymusu, groźby, usiłowanie ciężkiego uszczerbku na zdrowiu i zakłócanie obrad.

Nie powinno być więcej incydentów: „Policja jest stale na miejscu i patroluje” – powiedział agencji dpa przedstawiciel związku zawodowego Verdiego. Był dostarczany z wężem i paliwem, ponieważ wielu kierowcom kończył się teraz olej napędowy i nie mogli już obsługiwać ogrzewania postojowego w nocy. „Marzą w swoich pokojach”.

READ  Rolnictwo – Greifswald – Kierownik okręgu: Migranci mogą przenosić afrykański pomór świń – Gospodarka

Zachęty dla kierowców udzieliła na przykład Partia Socjaldemokratyczna w parlamencie kraju związkowego Hesji. „To, co wydarzyło się w piątek, nie może być tolerowane przez państwo konstytucyjne” – powiedział w niedzielę przywódca ugrupowania Gunther Rudolf.

Zgodnie z niedzielnym komunikatem posłowie Zielonych do parlamentu krajowego Hesji, Martina Feldmeier i Torsten Leveringhaus, zapoznali się z sytuacją i wyrazili solidarność. Wyjaśnili, że „niewiarygodny jest fakt, że tak zwana agencja detektywistyczna przyjechała z Polski i groziła kierowcom ciężarówek, którzy dzielnie bronili swoich godziwych zarobków i chcieli zastosować wobec nich przemoc”. Również dzięki szybkiej reakcji policji sytuacja nie uległa eskalacji.

Nastąpiła również reakcja na poziomie federalnym. „Incydent w Grafenhausen unaocznia katastrofalne warunki w niektórych częściach branży transportowej” – powiedział Udo Scheffner, przewodniczący Komisji Transportu Bundestagu (SPD), German Liberation Network (RND / poniedziałek). Niestety, znane niemieckie firmy również obciążały spedytorów dumpingowymi cenami i przymykały oko na fakt, że „przy uczciwej zapłacie i przestrzeganiu wszystkich zasad takie oferty nie byłyby możliwe”. Schiefner ogłosił propozycję frakcji koalicyjnych w Bundestagu, w której rząd federalny zostałby poproszony o więcej działań w celu zwalczania nieuczciwych warunków pracy i zakłóceń konkurencji.

Tymczasem pozyskiwanie klientów polskiego przewoźnika przez kierowców zaczyna odnosić pewne sukcesy – powiedział Edwin Atema z Europejskiego Związku Pracowników Transportu, który został wyznaczony przez strajkujących na pośrednika. „Pierwsze firmy powiedziały, że przestały ze sobą współpracować, gdy dowiedziały się o warunkach pracy”. Chociaż jest to pierwszy sukces, Atema powiedział, że ma nadzieję, że firmy wykorzystają teraz swoje wpływy, aby wymusić płace kierowców. Według niego we wtorek i środę w rejonie obsługi ma być dwóch przedstawicieli Gruzińskiej Federacji Związków Zawodowych.

Próba zastraszenia kierowców nie była pierwszą. „Były też protesty małych grup kierowców w innych miejscach postojowych w Niemczech, na przykład w Garbsen pod Hanowerem” – powiedział Atema. Zastraszeni opuścili pozostałe dzielnice, a niektórzy przybyli do Gräfenhausen, aby kontynuować. Inni pochodzili ze strajku we Włoszech. „Policja nie zrobiła nic przeciwko bandytom, poza tym, co wydarzyło się tutaj”.

READ  Paczki pieprzu Hermes messenger w brudzie

© dpa-infocom, dpa: 230409-99-258385/7

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Published

on

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.

Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.

Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej

Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.

Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.

„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”

Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.

READ  Opel Astra staje się hybrydą: taka jest nadzieja Rüsselsheim | hessenschau.de

© dpa-infocom, dpa:240220-99-59318/4

Continue Reading

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Rolnictwo – Greifswald – Kierownik okręgu: Migranci mogą przenosić afrykański pomór świń – Gospodarka
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Paczki pieprzu Hermes messenger w brudzie
Continue Reading

Trending