Connect with us

Economy

Ketchup w teście Öko: Dwóch wyraźnych zwycięzców testu

Published

on

Ketchup w teście Öko: Dwóch wyraźnych zwycięzców testu
  1. Strona główna
  2. konsument

kreatura:

z: Linusa Brina

Czy to z frytkami, czy z kiełbasą: dla wielu ketchup uzupełnia danie. Jednak według testu Öko nie wszyscy producenci działają płynnie. Lider rynku w szczególności zwrócił uwagę.

Frankfurt nad Menem – dla magazynu test środowiskowy Sezon na grilla można rozpocząć od dziewięciu ketchupów. Spośród 20 odmian testowanych w numerze z marca 2023 r. to prawie co druga butelka. Jako zwycięzcę testu polecane są dwa bardzo dobre produkty: organiczny ketchup firmy „Zwergenwiese” (3,29 € za 500 ml) oraz niedrogi produkt Bene firmy Dautuna (1,69 € za 500 ml).

Siedem innych ketchupów uzyskało ocenę „dobrą”. Ale w pozostałych jedenastu klasach było kilka rzeczy, na które można było narzekać (dwa razy zadowalające, siedem dostatecznych, jedna słaba i niezadowalająca). Wyróżnia się również znana marka.

Ketchup w teście Öko: Oto problemy z produktami

Jednym z punktów krytyki jest wysoka zawartość cukru w ​​produktach niektórych dostawców. „Okręt sztandarowy” testu obfituje w słodziki, które zawierają 25,5 g na 100 ml – zdecydowanie za dużo jak na Öko-Test. Dla porównania: producent najniższej wartości potrzebuje tylko 13g na 100ml, aby uzyskać dobry smak.

Butelki ketchupu na półce (obraz ikony). © IMAGO / Norbert Schmidt

Druga główna wada nie jest słodka, ale toksyczna: testerzy czasami napotykali bardzo wysokie poziomy alternatywnej toksycznej toksyny, która może pochodzić z przejrzałych lub gnijących pomidorów i być głośna. test środowiskowy Może również uszkodzić ludzki genom. Toksyczny kwas tenoazonowy z pleśni pojawia się również czasami w testowanych butelkach ketchupu.

Ketchup Öko: Testowany produkt wielokrotnie przewyższa truciznę pleśniową

Unia Europejska ustanowiła specjalne wytyczne dotyczące zwalczania toksyn Alternaria, które mogą znajdować się w żywności. To 10 mikrogramów na kilogram (µg/kg) w przetworzonych produktach z pomidorów. W jednym z 20 badanych produktów stwierdzono wartość 47 μg/kg alternariolu, co odpowiada wielokrotności wartości referencyjnej. To nikt inny jak lider rynku Heinz Ketchup.

Jak podaje Lebensmittelzeitung, niemiecki rynek markowych ketchupów jest zdominowany przez grupę Kraft Heinz, z blisko 50-procentowym udziałem. Grupa nie odpowiedziała jeszcze na powiadomienie o wynikach testów przez Öko-Test. Magazyn konsumencki wykrył również toksyny w dwóch innych testowanych produktach; choć w znacznie mniejszych ilościach. Między innymi ze znanym ketchupem „Papa Joe”.

Ketchup w teście Öko: Skąd się bierze ketchup?

test środowiskowy Zwrócono również uwagę na warunki pracy, w jakich otrzymuje się ketchup pomidorowy. Według Organizacji Narodów Zjednoczonych około miliona muzułmańskich robotników przymusowych nadal pracuje w Chinach, między innymi na polach wokół Sinciangu, głównego regionu uprawy pomidorów. Większość z nich to Ujgurzy przetrzymywani w obozach pracy. Również tutaj producent ketchupu Heinz Kraft był jedynym, który nie dostarczył informacji na temat łańcuchów dostaw, co zostało skrytykowane przez Öko-Test.

Wskazówka Öko-Test: Zrób własny ketchup, aby wiedzieć, co w nim jest

Nie ma lepszej przejrzystości niż zasada „zrób to sam”. Magazyn konsumencki Öko-Test radzi również konsumentom, aby sami przygotowali sos. Dodaj 150 g koncentratu pomidorowego, 100 ml wody, 2 łyżki octu jabłkowego i rozgnieć z ½ łyżeczki soli i papryki. Następnie można go słodzić tak oszczędnie, jak to możliwe.

Kolejna relacja z tagesschau.de Wyjaśnia warunki pracy pracowników w „Zielonym Ogrodzie Europy”, hiszpańskim regionie Almeria. W południowej Hiszpanii, gdzie niemieckie sieci supermarketów również zaopatrują się w swoje produkty, płace są między innymi wstrzymywane, a pracownicy muszą obchodzić się z pestycydami bez odzieży ochronnej. (lp/dpa/rku)

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.

Published

on

Upadłość – Sieć sprzedaży outdoorowej „skutecznie” zamyka wszystkie swoje oddziały.
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

W marcu niemiecka sieć handlowa McTrek ogłosiła upadłość. Teraz nadeszła zła wiadomość dla pracowników i dostawców: firma zamyka wszystkie swoje oddziały.

Hanau – Tak W marcu tego roku sieć detaliczna McTreck ogłosiła upadłość. W zeszłym tygodniu doszło do kolejnego gorzkiego rozczarowania pracowników i dostawców. Jeden z pracowników powiedział, że wiedział, że jego firma walczy o przetrwanie Wirtschaftswoche (WiWo). Kiedy jednak ogłoszono, że „wszystkie oddziały zostaną zamknięte ze skutkiem natychmiastowym”, ludzie nadal byli w szoku.

„Działalność biznesowa w jedenastu obecnie otwartych lokalizacjach została wstrzymana 1 maja 2024 r.” – stwierdzono w oświadczeniu syndyka masy upadłościowej Tobiasa Kampfa, dostępnym dla Business Journal. Sklep internetowy jest już zamknięty. McTrek obecnie kontynuuje rozwiązywanie stosunków pracy ze swoimi pracownikami. Dotyczy to 87 pracowników. Dostawcy od jakiegoś czasu skarżą się na zaległe faktury, których McTrek nie płaci. „Od stycznia 2024 r. nie jesteśmy też w stanie płacić w całości wynagrodzeń i czynszu”. powiedział prawnik Kampf der Woo.

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej McTrek niczym nowym. © Mago / Manfred Seegerer

McTrek: Pomimo pomocy założyciela Jacka Wolfskina nie udało się znaleźć nowego inwestora

Droga do bankructwa nie była dla sieci outdoorowej niczym nowym. Spółka niedawno ogłosiła upadłość w 2020 roku. W tym czasie menadżer znalazł nowego inwestora. Jednak cztery lata temu podczas procesu restrukturyzacji zwolniono miejsca pracy i zamknięto oddziały. Jednak w tamtym czasie nowy zespół zarządzający McTrek był pewny siebie: Christian Müller, prezes McTrek Retail, był przekonany, że kryzys związany z Covid-19 trwale pobudzi trend w kierunku podróżowania zrównoważonego i bliskiego naturze, a także bardziej ekologicznego świadoma mobilność. O tym poinformował magazyn branżowy Gospodarka tekstylna. Nadzieje te ledwo się spełniły.

Tegoroczne postępowanie upadłościowe do samego końca było emocjonujące – także dlatego, że syndyk z Hanau sprowadził na swoją stronę znanego doradcę. Ulrich Daussian, założyciel marki mody outdoorowej Jack Wolfskin, miał wykorzystać swoje znajomości w branży, aby uprościć proces znalezienia nabywcy. Nadal pasjonuje się tą branżą i podobno zaoferował wsparcie potencjalnemu nowemu właścicielowi Woo. Ostatecznie jednak nic to nie pomogło – zespołowi upadłościowemu nie udało się znaleźć nowego inwestora dla sieci detalicznej.

READ  Toro: Unia grozi blokadą w Unii Europejskiej

Continue Reading

Economy

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów

Published

on

Kryzysowe nastroje w Mercedesie: obawy przed zamknięciem fabryk u producenta samochodów
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Mercedes chce sprzedawać dwa miliony samochodów rocznie i jednocześnie być marką luksusową. Według jednego z inwestorów strategia ta jest skazana na porażkę.

Stuttgart – Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz, stawia przede wszystkim na luksus. Producent samochodów koncentruje się na eleganckich nadwoziach, które generują wysokie marże zysku. To działało dobrze przez długi czas, a rentowność sprzedaży osiągnęła poziom dwucyfrowy.

Ale ciemna strona tej strategii staje się teraz jasna. Księgi zamówień są puste; W pierwszym kwartale Mercedes-Benz sprzedał 462 978 pojazdów, o osiem procent mniej niż rok wcześniej. W szczególności sprzedano tańsze samochody, takie jak Klasa S, w efekcie marża operacyjna EBIT w segmencie samochodów osobowych, skorygowana o efekty specjalne, znacznie spadła o 5,8 punktu procentowego do 9,0 procent.

Inwestor żąda oszczędności od Mercedes-Benz: strategia cenowa osiąga swoje granice

Rozwój ten wywołał krytykę ze strony jednego inwestora. „Strategia grupy luksusowej jest zagrożona” – powiedział Moritz Kronenberger, zarządzający portfelem w Union Investments. Handelsblatt. „Luksus oznacza niedobór, ale strategia Mercedesa w niewielkim stopniu uwzględnia ten problem”. Tło jest takie, że Mercedes chce w dalszym ciągu sprzedawać dwa miliony nowych samochodów rocznie. Według Kronenbergera jest to coś innego Porsche Nie twórz wysokich dwucyfrowych marż.

Strategia luksusowa szefa Mercedesa Oli Källeniusa spotkała się z krytyką inwestorów. (Awatar) © Bernd Weißbrod/dpa

Również strategia cenowa Mercedesa-Benza Wyraźnie osiąga swoje granice. Z raportu wynika, że ​​producent stale podnosi ceny nowych samochodów, z 50 000 euro w 2019 roku do 74 000 euro obecnie. Ale teraz ceny nowych samochodów stoją w miejscu. Dzieje się tak dlatego, że wysokie ceny nie są automatycznie akceptowane, a wzrost liczby luksusowych sedanów i SUV-ów kosztujących ponad 100 tysięcy euro całkowicie się zatrzymał.

Inwestor żąda od Mercedes-Benz oszczędności: nieplanowanego powrotu na silnik spalinowy

Sytuację pogarsza słaba sprzedaż w sektorze elektroenergetycznym. W ubiegłym roku Mercedes-Benz sprzedał 402 000 nowych pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych. Oznaczało to, że firma pozostała daleko w tyle za swoimi planami, dlatego Källenius zrewidował strategię „wyłącznie na energię elektryczną”. Tak naprawdę do końca dekady firma chciała sprzedawać samochody niemal wyłącznie elektryczne, teraz jednak ponownie stawia na silniki spalinowe.

READ  Mimo wątpliwości: ceny akcji Daimler Truck rosną: sprzedaż Daimler Truck wyższa niż oczekiwano | biuletyn

Wymaga to dużych inwestycji. „Istnieje ryzyko, że Mercedes będzie musiał zainwestować dużo pieniędzy w dalsze istnienie swoich silników spalinowych” – powiedział Cronenberger. Dlatego zarządzający funduszem żąda od Mercedesa rygorystycznych działań ograniczających koszty. Produkcja musi stać się bardziej wydajna, a koszty personelu muszą zostać obniżone. „W przyszłości musimy pomyśleć o zamknięciu fabryk”. Do tej pory grupa sprzedawała jedynie mniejsze zakłady, takie jak fabryka Smart w Hambach i produkcja samochodów w Brazylii. Dotychczas wykluczono dzieła niemieckie.

Continue Reading

Economy

Z półek znikają popularne marki środków czystości Rewe, Edeka i DM

Published

on

Z półek znikają popularne marki środków czystości Rewe, Edeka i DM
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Każdy, kto polega na ekologicznych produktach do czyszczenia i prania, będzie musiał w przyszłości porzucić tę markę. Producent wycofuje go z asortymentu.

Monachium – W supermarketach i aptekach dostępna jest obecnie szeroka gama środków czyszczących i produktów czyszczących. Każdy z nich obiecuje łatwiejsze i dokładniejsze czyszczenie. Jednak wiele konwencjonalnych detergentów jest nie tylko szkodliwych dla zdrowia, ale także szkodliwych dla środowiska. Dlatego zwolennicy konsumentów zalecają stosowanie prostych, domowych środków, które są co najmniej tak samo skuteczne.

Ale są też firmy sprzątające, które przywiązują wagę do zrównoważonego rozwoju. Dotyczyło to także miłości do natury. Jednak w najbliższej przyszłości marka zniknie ze sklepów. Jak Gazeta kulinarna (LZ), że grupa towarów konsumpcyjnych Henkel z Düsseldorfu porzuca swoją markę.

Każdy, kto korzysta w swoim domu z ekologicznych środków czystości, już niedługo będzie musiał obyć się bez popularnej marki (Avatar) © Monika Skolimowska/dpa

Znika z półek w sklepach Rewe, Edeka i dm: Love Nature został wycofany

Firma powiedziała Brand Management Magazine, że już pod koniec 2023 roku podjęła decyzję o zaprzestaniu oferowania produktów Love Nature w swoim portfolio. Markowe przedmioty z. Produkty przyjazne dla środowiska, które były obecne m.in. w grupie dm Rewe, Edeka, Kaufland i Rossmann, nie będą już dostępne w przyszłości. Pozostałe udziały są obecnie sprzedawane.

W asortymencie znajdują się m.in. produkty roślinne:

  • Proszek do prania
  • Środek do czyszczenia łazienek i uniwersalny
  • Sztućce ręczne i automatyczne

Henkel w dalszym ciągu koncentruje się na zrównoważonym rozwoju wszystkich swoich głównych marek

Niemiecki producent marek takich jak Persil, Bref, Pril i Somat chce nadal promować zrównoważony rozwój pomimo wygaśnięcia swojej marki eko-czystości. „Chcielibyśmy skoncentrować nasze wysiłki na tym, aby nasze podstawowe marki były bardziej zrównoważone”. Markowe przedmioty Firma. „Wierzymy, że dzięki naszym uznanym markom mamy największy wpływ na wdrażanie zrównoważonego rozwoju we wszystkich naszych kategoriach produktów”.

READ  Strach przed przyszłością Auder Dżemajela (drugi strumień)

Według Federalnej Agencji Środowiska „zielone” produkty zyskały ugruntowaną pozycję w wielu obszarach konsumenckich. Jedno z nich pokazało również, że konsumenci coraz bardziej oczekują produktów zrównoważonych Badanie dotyczące handlu detalicznego przeprowadzone przez firmę konsultingową Simon Kocher. Z tego wynika, że ​​co czwarty konsument kupowałby mniej, gdyby nie były dostępne produkty zrównoważone.

Love Nature nie była w stanie ugruntować swojej pozycji jako poważnego konkurenta

Marka, wprowadzona na rynek przez Henkla w 2020 roku, spełniła w swoich produktach wysokie standardy zrównoważonego rozwoju i otrzymała oznakowanie ekologiczne UE. Marka eko-czystości otrzymała nagrodę w 2022 roku Nagroda Niemieckiej Marki „Marka Roku” otrzymała nawet główną nagrodę.

Niestety marka nie była w stanie osiągnąć celu firmy, jakim było zdobycie całkowitego udziału w rynku na poziomie czterech do pięciu procent w ciągu dwóch do trzech lat, dlatego Henkel zaprzestał produkcji Love Nature. Według danych z LZ Marka była w stanie zdobyć zaledwie 0,35 procent całkowitego udziału w rynku. Fani gum również muszą pożegnać się z klasyką – produktem kultowym, który również znika z półek.

Sprzątając dom, możesz także zrezygnować z używania gotowych środków czyszczących. Na przykład detergent to uniwersalny proszek, który można również doskonale stosować do czyszczenia. Do wiosennych porządków potrzebne są tylko cztery środki czyszczące. (Volkswagena)

Continue Reading

Trending