Connect with us

Economy

Mercedes GLE: zaktualizowana technologia i optyka

Published

on

Mercedes GLE: zaktualizowana technologia i optyka

Mercedes GLE przejdzie lifting na rok modelowy 2023 w połowie okresu produkcyjnego. Wszystkie silniki zostaną zelektryfikowane, a wygląd delikatnie odświeżony.

W 2018 roku Mercedes wprowadził na rynek obecną generację modeli GLE i GLE Coupe. Teraz oba modele SUV-ów są w środku swojego cyklu modelowego. Czas na małą aktualizację. Zaktualizowano wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, technologię i wyposażenie.


Najważniejsze zmiany znajdziemy pod blachą w maszynowni. Cała gama silników jest teraz zelektryfikowana. Obejmuje pojazdy hybrydowe typu „mild hybrid” z układem 48-woltowym i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem (ISG), a także udoskonalone silniki hybrydowe typu plug-in. Wraz z aktualizacją większość modeli zyskuje większą moc niż poprzednie wersje. Dodatek 30 kW jest największy w przypadku GLE 400 e 4-Matic.


Silniki plug-in i łagodne hybrydy

Dwulitrowy, czterocylindrowy silnik spalinowy rozwija moc 252 KM i 400 Nm, który uzupełnia silnik elektryczny o mocy 100 kW i 440 Nm. Moc systemowa wynosi 280 kW (380 KM) i 600 Nm. Jedynym wariantem hybrydowym typu plug-in jest GLE 350 de 4-Matic. Tutaj czterocylindrowy diesel rozwija moc 197 KM i 440 Nm. Silnik elektryczny ma również 100 kW i 440 Nm. Najważniejsze jest to, że 350 może pochwalić się mocą 245 kW (333 KM) i momentem obrotowym 750 Nm. Modele hybrydowe typu plug-in są teraz standardowo wyposażone w sprężarkę o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest również opcjonalna szybka ładowarka 60 kW. Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi od 89 do 109 kilometrów z akumulatorem o pojemności 31,2 kWh.



READ  Badacze trendów przewidują wzrost liczby nocnych pociągów | Darmowa prasa

Gamę napędów uzupełniają trzy wersje miękkiej hybrydy. W GLE 450 4-Matic, który jest dostępny tylko jako wyposażenie SUV, współpracuje sześciocylindrowy silnik o mocy 381 KM, trzech litrach, 15 kW i 200 Nm. Ten GLE 300 d 4-Matic współpracuje z dwulitrowym czterocylindrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 269 koni mechanicznych, a GLE 450 d 4-Matic z trzylitrowym sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 367 KM.


Mała korekta wizualna

Wygląd modeli GLE został opracowany jeszcze bardziej subtelnie. Nowy przedni zderzak zapewnia lepszą widoczność. Dwie poziome listwy z chromowanymi wstawkami przechodzą przez osłonę chłodnicy GLE. Osłona zewnętrznych wlotów powietrza otrzymała poziome chromowane żebra. W standardowych reflektorach LED dwa punkty świetlne uzupełniają sygnał świateł do jazdy dziennej, z opcjonalnymi reflektorami wielowiązkowymi są cztery punkty świetlne. Projektanci zmienili również wewnętrzne działanie tylnych świateł: w GLE wskaźnik świetlny tworzy dwa poziome bloki, w GLE Coupe są to dwa paski.



Klienci GLE Coupé mogą również spodziewać się standardowego wyglądu zewnętrznego linii AMG, który obejmuje między innymi diamentową osłonę chłodnicy, listwy progowe AMG i fartuchy AMG z przodu iz tyłu SUV-a coupe. Fotoochrona podwozia została przeprojektowana w obu wersjach nadwozia. Gama kolorów lakierów nadwozia została rozszerzona, podobnie jak wybór stylistyki obręczy kół ze stopów lekkich.


Zaktualizowano MBUX i pomocników

Kierownica, znana już z GLS i Klasy S, jest nowa w środku. Otwory wentylacyjne błyszczą chromowaną ramką, a lamele wykonane są z ocynkowanego metalu. Ponadto poszerzono wybór kolorów, a do wyboru pojawiły się nowe aplikacje i inne opcje wyposażenia. Oczywiście nowy GLE błyszczy dzięki MBUX drugiej generacji, z nowymi ekranami, większą liczbą opcji sieciowych i coraz inteligentniejszym asystentem głosowym. Nowe funkcje i programy można importować bezprzewodowo.

READ  Nowy model sprzedaży: Broadcom rozwiązuje umowy ze wszystkimi partnerami VMware


Są one już na pokładzie z wieloma asystentami jazdy. Asystent parkowania może teraz zaparkować pojazd wzdłuż i w poprzek, funkcja „przezroczysta maska” zapewnia lepszy przegląd podczas jazdy w terenie, a kierowcy przyczepy są zadowoleni z asystenta manewrowania przyczepą, zaktualizowanego menu przyczepy na wyświetlaczu centralnym i wykresu trasy przyczepy. Zrekonfigurowano również opcjonalny pakiet technologii terenowych, który jest teraz dostępny również dla modeli czterocylindrowych.


GLE i GLE Coupé będą nadal produkowane w amerykańskiej fabryce w Tuscaloosa. Zaktualizowane modele trafią do salonów w Europie od lipca 2023 roku. Mercedes nie podał jednak jeszcze cen. Nie powinni iść, dopóki nie zostanie wydane rozporządzenie w połowie lutego. Cena GLE 350 e zaczyna się obecnie od około 76 000 euro.


Ankieta

Pojazd terenowy – wszystko inne to fikcja

SUV – Wychodzę z ulicy tylko na piechotę

wniosek

Mercedes daje GLE „lifting” – lifting, jak to się nazywa w żargonie Mercedesa. Jednak lifting w połowie życia produktu jest dość młody. Małe wizualne chichi na reflektorach lub lampach i na fartuchach. To powinno wystarczyć do początku następnej generacji. Pod maską znajdują się rzędowe cztero- i sześciocylindrowe silniki zaktualizowane jak hybrydy typu plug-in. Jednak w kokpicie jest coś nowego. Tutaj kierowca trzyma inną kierownicę i może korzystać z najnowszego systemu multimedialnego MBUX.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Cena benzyny i cena oleju napędowego: tak zmieniają się ceny paliw na początku roku
Continue Reading

Economy

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody

Published

on

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody
Praca Rządowa Rada Doradcza

Obniżenie prognozy gospodarczej „ekonomicznie” – zaleca się zmniejszenie liczby samochodów w Niemczech

„Ekonomicznie” niższe oczekiwania gospodarcze

Ekonomiści obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak zapowiada Komitet Doradczy Rządu Federalnego, oczekuje się wzrostu PKB jedynie o 0,2 proc. Jesienią ubiegłego roku prognozował wzrost o 0,7 proc.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Niemiecka gospodarka w dalszym ciągu cierpi z powodu słabego wzrostu, przy czym w szczególności spada przemysł i sektor budowlany. Dlatego „ekonomiści” obniżają swoje oczekiwania. Twierdzą jednak, że na horyzoncie widać ożywienie, jeśli wniosą wkład konsumenci.

dr„Mędrcy ekonomii” obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak ogłosiła w środę w Berlinie komisja doradcza rządu federalnego, oczekuje się, że PKB wzrośnie zaledwie o 0,2 procent, a jesienią ubiegłego roku „ekonomiści” spodziewali się wzrostu o 0,7 procent.

Rozwój niemieckiej gospodarki charakteryzuje się słabym ogólnym popytem gospodarczym, stwierdziła rada ekspertów pod przewodnictwem Moniki Schnitzer, która ma ocenić kompleksowy rozwój gospodarczy.

Radny Martin Werding powiedział: „Prywatne gospodarstwa domowe nadal konsumują obecnie ostrożnie, a sektor przemysłowy i budowlany odnotowuje jedynie niewielką liczbę nowych zamówień”. Oczekuje się jednak, że w 2024 r. niemiecka gospodarka nabierze pewnej dynamiki. Oczekuje się, że konsumpcja prywatna zacznie wspierać gospodarkę przez cały rok, ponieważ oczekuje się znacznego wzrostu dochodów realnych.

Modernizacja infrastruktury finansowana z opłat?

Nowy impuls powinien nadać światowy handel i światowa produkcja przemysłowa. Ekspertka Veronica Grimm stwierdziła: „Niemiecki eksport skorzysta na wzroście handlu światowego w tym i przyszłym roku”. „Jednak firmy zorientowane na eksport borykają się z ostrą konkurencją, rosnącymi kosztami pracy i ciągłym wzrostem cen energii”.

Komisja zaleca także nałożenie podatku na samochody w Niemczech.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Z odpowiedniego punktu raportu wynika, że ​​infrastruktura transportowa wymaga modernizacji i rozbudowy. „To wymaga zwiększonych wydatków na infrastrukturę, na które należy przeznaczyć więcej środków niż np. liczba samochodów liczona w zależności od liczby przejechanych przez nie kilometrów”. Ponieważ pojazdy ciężkie zużywają więcej infrastruktury niż pojazdy lekkie, rozróżnienie na podstawie masy miałoby sens.

Przeczytaj także

Inwestycje infrastrukturalne

W raporcie wskazano, że zły stan infrastruktury transportowej w coraz większym stopniu prowadzi do zatorów w ruchu na autostradach i zmniejszenia niezawodności transportu kolejowego, co wpływa na transport towarowy i działalność gospodarczą. „Oczekiwany wzrost wolumenu transportu zwiększy presję na infrastrukturę, która będzie wymagała szeroko zakrojonych modernizacji”.

Z raportu wynika, że ​​obecne opłaty za przejazd ciężarówkami w znacznym stopniu przyczyniają się do pokrycia wydatków rządu federalnego na transport, jak twierdzi Rada Doradcza ds. Gospodarczych, organ doradczy rządu federalnego. „Dlatego w przyszłości oprócz ciężarówek do finansowania użytkowników infrastruktury trzeba wykorzystywać także samochody osobowe”.

Inflacja w przyszłości ulegnie spowolnieniu

Nowy raport dołącza do szeregu negatywnych prognoz dla niemieckiego regionu gospodarczego. Nawet rząd federalny spodziewa się w tym roku jedynie niewielkiego wzrostu na poziomie 0,3%. Zauważył m.in., że gospodarka światowa nie wznowiła jeszcze swojej działalności.

Według prognoz Komisja Europejska również widzi, że niemiecka gospodarka rośnie w tym roku wolniej, niż ostatnio oczekiwano. Z szacunków przedstawionych w środę przez władze Brukseli wynika, że ​​w 2024 r. największa gospodarka UE osiągnie skromny wzrost wynoszący zaledwie 0,1 proc. Jako przyczyny podaje się słaby popyt zagraniczny, spowolnienie konsumpcji prywatnej i brak inwestycji. Komisja Republiki Federalnej prognozowała niedawno wzrost gospodarczy na rok 2024 na poziomie 0,3%.

Przeczytaj także

Linia produkcyjna BYD Seal w mieście Zhengzhou w prowincji Henan w Chinach

Według prognoz Rady Ekonomistów inflacja w Niemczech będzie nadal spadać. „Ekonomiści” oczekują, że inflacja wyniesie w tym roku 2,4 proc., a w 2025 r. 2,1 proc.

Niemiecki rynek pracy był i nadal jest problemem

Według prognoz w przyszłym roku niemiecka gospodarka ma wzrosnąć o 0,9 proc. Rząd federalny spodziewa się procentowego wzrostu.

Eksperci krytykują jednak niemiecki rynek pracy. Warunki strukturalne w tym kraju uległy pogorszeniu w miarę postępujących zmian demograficznych i spadku średniego czasu pracy. „Firmy mają coraz większe trudności z obsadzeniem wolnych stanowisk pracy” – czytamy w raporcie dla rządu federalnego. „Jednocześnie wiele firm wstrzymuje się ze zwolnieniami pracowników pomimo złej sytuacji gospodarczej”.

Przeczytaj także

Rzemieślniczka w pracy w kasku

„Zagrożenie dla firm”

Rada Ekspertów została powołana ustawą w 1963 r. i powierzono jej zadanie regularnej oceny ogólnego rozwoju gospodarczego Republiki Federalnej z perspektywy niezależnych ekspertów. Oprócz Schnitzera, Werdinga, Grimma i Malmendingera członkiem komisji jest także Achim Tröger.

READ  Już rok negatywnych rekordów
Continue Reading

Economy

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Published

on

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Spodziewaj się wielu opóźnień w płatnościach
Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 roku

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W tych tygodniach wielu lokatorów otrzymuje rachunek za ogrzewanie i raczej nie będzie to powodem do radości. Ponieważ koszty ogrzewania gwałtownie wzrosły w zeszłym roku. Nawet ekonomiczne ogrzewanie i łagodne zimy pomagają tylko w ograniczonym stopniu.

Według obliczeń firmy doradczej Ista, koszty ogrzewania wynajmowanych domów w Niemczech w 2023 r. znacznie wzrosły. W porównaniu z 2022 r. koszty kilowatogodzin wzrosły średnio o 7 proc. w przypadku ogrzewania sieciowego, o 34 proc. w przypadku oleju opałowego i o 44 proc. procent w przypadku gazu ziemnego – podaje spółka. Liczby te opierają się na ocenie około 800 000 rachunków za ogrzewanie. Uwzględniono hamulce państwowych cen gazu i ciepła sieciowego, które obowiązywały w 2023 roku.

Ponieważ ogrzewanie było bardziej oszczędne na początku roku i raczej umiarkowane pod koniec roku, zużycie ciepła w 2023 r. było średnio nieco niższe niż w 2022 r. Dla przeciętnego mieszkania o powierzchni mieszkalnej 70 m2 roczne zużycie i ogrzewanie koszty ogrzewania sieciowego wzrosły średnio o 2 procent do 792 euro. Cena gazu ziemnego wzrosła o 37 procent do 817 euro, a oleju opałowego o 30 procent do 1095 euro. „Wielu najemców będzie musiało płacić więcej za ogrzewanie swoich mieszkań niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział prezes Ista, Hagen Lessing. Spółka zakłada, że ​​w wielu przypadkach za ogrzewanie gazem i olejem będą naliczane dodatkowe opłaty.

W kolejnej analizie miesięcznych danych grzewczych z 350 000 mieszkań ESTA określiła zużycie w 20 największych niemieckich miastach w sezonie grzewczym 2023/24, liczone od początku września do końca kwietnia. Wynik: po uwzględnieniu warunków pogodowych ogrzewanie najemców w Stuttgarcie było tylko o około jeden procent niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Następnie Drezno ze wzrostem zużycia o jeden procent i Monachium ze wzrostem zużycia energii grzewczej o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie to właśnie Bielefeld po uwzględnieniu warunków pogodowych dodatkowe zużycie było o dwanaście procent wyższe. W sumie, według Esta, w sezonie grzewczym 2023/24 w Niemczech zużyto o pięć procent więcej energii grzewczej, po uwzględnieniu warunków pogodowych, niż w roku poprzednim.

READ  Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi
Continue Reading

Trending