Connect with us

Economy

Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi

Published

on

Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi

Berlin. Po spadku spowodowanym pandemią w 2020 i 2021 roku niemiecko-polska wymiana młodzieży nabiera tempa. W pierwszej połowie 2022 roku do Polsko-Niemieckiego Biura Młodzieży (DPJW) wpłynęło ponad 1000 wniosków projektowych, z których do tej pory zatwierdzono około 900. O tym mówiło dwóch dyrektorów zarządzających Demokratycznej Partii Japonii, Stefan Erb (Poczdam) i Dariusz Pauloy (Warszawa) w wywiadzie dla Niemieckiej Sieci Wyzwolenia (RND).

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Demokratyczna Partia Japonii, założona przez rządy Niemiec i Polski w 1991 roku, od ponad 30 lat promuje kontakty między młodymi ludźmi z obu krajów, aby wspierać ich we wzajemnej znajomości i zrozumieniu. Od momentu powstania sfinansowano około 80 tysięcy projektów, w których wzięło udział 3 miliony młodych ludzi. W okresie poprzedzającym wybuch pandemii Corona każdego roku realizowano około 2000 projektów. „Chcemy ponownie dotrzeć do tego numeru” – powiedział Pauloy.

Dyrektorzy zarządzający Polsko-Niemieckiego Biura Młodzieży (DPJW), Dariusz Paulus (z lewej, Warszawa) i Stefan Erb (Poczdam).

Specjalny program dla uchodźców ukraińskich

Po wybuchu rosyjskiej wojny agresji na Ukrainę partia uruchomiła specjalny program dla ukraińskich uchodźców, wśród których wielu było dziećmi i młodzieżą. „Wspieraliśmy czasowe przyjmowanie osób lub grup w Polsce i Niemczech, a także szkolenia w zakresie pracy integracyjnej i solidarnościowej w szkołach, gdzie zbierane są fundusze lub darowizny rzeczowe na Ukrainę” – powiedział Paulos.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Na przykład w Görlitz 16-letni student Dustin poinformował Offener Dialog eV o pomyśle zorganizowania transferów pomocy do Polski. Trzy dni później nadszedł czas: darowizny rzeczowe zostały zebrane w Görlitz, a następnie wysłane furgonetką do Polski. Pauloy powiedział, że DPJ zapewnił wsparcie finansowe dla inicjatywy Dustina. W ten sposób młodzi ludzie z obu krajów zbliżą się do siebie podczas akcji pomocowych.

READ  Samochody używane z najwyższymi wynikami: taka jest cena 13 zwycięzców testu długoterminowego | Życie i wiedza

Ponad 500 partnerstw między istniejącymi niemiecko-polskimi miastami stanowi ważną podstawę dla DPJ. W związku z tym praca z młodzieżą zwraca się do szkół, klubów sportowych i muzyki, aby rozpocząć projekty, mówi Stefan Erb. „Próbujemy również wykorzystać potencjał w innych obszarach, o których możesz nawet nie wiedzieć o naszym finansowaniu” – powiedział Earp. Na przykład komunikujesz się ze stowarzyszeniami ochrony środowiska lub ochotniczymi strażami pożarnymi i grupami harcerskimi.

„Prawda dla Rosji” w radiu: Jak ukraińskie kobiety walczą o swój kraj na wielu frontach

Na Ukrainie 38 000 kobiet jest obecnie bezpośrednio zaangażowanych jako żołnierze w walkę z rosyjskim agresorem. Ponadto pomagają w rozwiązywaniu zbrodni wojennych lub jako dziennikarze rozpowszechniają prawdę o wojnie.

Według Erba trudny temat polsko-niemieckiej historii odgrywał ważną rolę w pracach projektu od momentu założenia Youth Work. Dziesięć lat temu DPJ opublikowało drugie wydanie broszury „Niemcy, Polska i II wojna światowa”, w której niemieccy i polscy autorzy w 15 artykułach opisali, czym była II wojna światowa i jak jest postrzegana w obu krajach.

Książka, dostępna w języku niemieckim i polskim, odpowiednia dla opiekunów wymian młodzieżowych i szkół, a także dla samej młodzieży, opisuje, jak wybuchła II wojna światowa i jak niemieccy okupanci szaleli w Polsce.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Poprzez projekt „Ścieżki Pamięci” partia wspiera wizyty młodych Niemców i Polaków w miejscach pamięci i pamięci ofiar nazistowskiego terroru, takich jak miejsca masowych zbrodni, obozy koncentracyjne i eksterminacji oraz miejsca pamięci byłych Żydów . getta, więzienia i dawne ośrodki „eutanazji” lub obozy pracy przymusowej.

„Mamy również dobre kontakty z archiwami Arolsen, gdzie młodzi ludzie mogą przeszukiwać dobytek zamordowanych ofiar nazizmu w celu odnalezienia jakichkolwiek krewnych, którzy mogą jeszcze żyć” – wyjaśnił Pauloy. W miejscowości Bad Arlsen na północ od Hesji znajduje się ośrodek dokumentacji i badań nad prześladowaniami nazistowskimi. Arolsen Archives pomagają także w poszukiwaniach członków rodzin ofiar nazizmu i przechowywaniu dokumentów.

READ  United Airlines zamawia 270 nowych samolotów od Boeinga i Airbusa - wiele 737 samolotów Max

W celu nawiązania nowych polsko-niemieckich partnerstw i podtrzymania istniejących kontaktów Młodzieżowa Akcja regularnie organizuje różne dni informacyjne i networkingowe oraz wymianę kontaktów w obu krajach. DPJ promuje również naukę języka niemieckiego i polskiego, ale odnotowała tu spadek, co Pauloye jako nauczyciel języka obcego szkolony w języku niemieckim jest szczególnie niekorzystny, powiedział.

Mniej Polaków uczy się niemieckiego

Podczas gdy około 14 000 uczniów w szkołach publicznych w Niemczech uczyło się języka polskiego w 2019 roku, około 1,9 miliona uczniów uczyło się niemieckiego w Polsce w 2020 roku. powiedział Pauloy, przypisując to przede wszystkim rosnącemu znaczeniu języka angielskiego w biznesie i innych dziedzinach.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Również tutaj Praca z młodzieżą opublikowała broszurę. W sekcji „Wypróbuj po polsku!” , niewielkie kieszonkowe rozmówki, które mają pomóc w pokonaniu pierwszych przeszkód w poznawaniu polskiej młodzieży w tym samym wieku. Jak mówi Stefan Erb, zawiera proste frazy i zdania mające na celu ułatwienie komunikacji w sprawach kultury, rozrywki i życia.

W poście, dostępnym również jako bezpłatna aplikacja mobilna, pojawia się komunikat „Wypróbuj polski!” Tyle o kraju i jego mieszkańcach. Każde polskie słowo jest parafrazowane fonetycznie dla łatwiejszej wymowy.

Po niemiecko-francuskim Urzędzie ds. Młodzieży (FGYO), niemiecko-polskie Biuro ds. Młodzieży jest największą tego typu organizacją w Niemczech pod względem liczby finansowanych projektów i uczestników, chociaż FGYO istnieje od 1963 r. Stefan Erb powiedział: „Z wyjątkiem dla Francji Niemcy mają połączenia z Polską jak każdy inny kraj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Published

on

Imigracja pozytywnie wpływa na rynek pracy w Polsce

Badanie wymaga działania Unikalne wydarzenia historyczne Wróćmy do wyjaśnienia rozmieszczenia ukraińskich uchodźców w Polsce. Po II wojnie światowej większość Ukraińców zamieszkujących nowe granice Polski została przesiedlona do Związku Radzieckiego. Pozostała mniejszość – około 1Ukraińcówktóry mieszkał głównie w południowo-wschodniej Polsce – był częścią Eksploatacja Wisły (Działanie Wisły) W kwietniu 1947 r Obowiązkowy Z Ludowego Wojska Polskiego Zostali przesiedleni na terenie Polski. Oficjalnym celem tego przymusowego przeniesienia było zapobieżenie werbowaniu nowych członków do Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) i stłumienie wszelkiej potencjalnej współpracy z tą ukraińską nacjonalistyczną formacją paramilitarną. Ukraińców, którzy mieszkali w południowo-wschodniej Polsce, należy „rozdzielić wśród ludności polskiej, aby nie stanowili zagrożenia”. [für die Polnische Volksrepublik] Reprezentuj w ten sposób Jak podaje historyk Eugeniusz Mysilo.
Wysiłki polskich władz zmierzające do stworzenia zjednoczonego państwa i stłumienia ukraińskiej tożsamości narodowej doprowadziły na początku lat pięćdziesiątych do wprowadzenia zakazu języka i kultury ukraińskiej. Z biegiem czasu przepisy te złagodzono, a w Polsce rozwinęły się ukraińskie instytucje i sieci. Obecność tych ośrodków przyciągnęła także współczesnych pracowników migrujących z Ukrainy. Dane historyczne wyjaśniają obecne rozmieszczenie ukraińskich uchodźców: osiedlali się oni daleko od granicy z Ukrainą i w miejscach niezamieszkanych przez Ukraińców przed II wojną światową.

READ  UE nie wycofa się ze sporu z Polską o pieniądze - EURACTIV.pl
Continue Reading

Economy

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Published

on

Biznes motoryzacyjny słabnie: Tesla znów przeciwstawia się oczekiwaniom – martwią się analitycy

Branża samochodowa słabnie
Tesla po raz kolejny przeciwstawia się oczekiwaniom – niepokoją się analitycy

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Dawno minęły czasy, gdy klienci musieli stać w kolejkach w Tesli. Konkurencja wzrosła, a samochody pionierów pojazdów elektrycznych nie sprzedają się już same, co widać wyraźnie w bilansie.

Wojna cenowa na rynku samochodów elektrycznych odcisnęła głębokie piętno na bilansie amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych Tesli. Firma odnotowała najniższą marżę zysku od ponad pięciu lat po zamknięciu rynku amerykańskiego. Zysk netto spadł o prawie połowę, do nieco poniżej 1,5 miliarda dolarów. Elon Musk wspomniał o chwilowym zastoju popytu na samochody elektryczne i wskazał na możliwości wzrostu, jakie oferuje branża samochodów autonomicznych. Szczegóły dotyczące automatycznej taksówki ogłoszono 10 października, dwa miesiące później niż pierwotnie planowano.

Tesli
Tesli 219,95

Wśród inwestorów rosną jednak wątpliwości. Akcje spadły o siedem procent w handlu po godzinach. „Inwestorzy Tesli prawdopodobnie potrzebują wyników bardziej niż kiedykolwiek w najnowszej historii firmy” – powiedział Thomas Montero, analityk Investing.com. „Te rzeczy muszą nastąpić szybko – zarówno w przypadku robotów humanoidalnych, jak i robo-taksówek”. Tesla od czterech kwartałów z rzędu przewyższa oczekiwania analityków, powiedział Dan Coatsworth, analityk w AJ Bell. „Tesla musi teraz szybko znaleźć lepszy sposób radzenia sobie z trudnym środowiskiem dla pojazdów elektrycznych”.

Musk: „Był nadmiernym optymistą”

Musk zapowiedział, że jego firma będzie w coraz większym stopniu skupiać się na taksówkach i sztucznej inteligencji. Ważną rolę powierzono także humanoidalnemu robotowi Optimus, który początkowo zostanie wykorzystany w produkcji. „Elon jest dobry w rzucaniu marchewek przed inwestorami, ale nowe pomysły mają zwykle dużą wizję, ale słabe wykonanie” – powiedział David Wagner, zarządzający portfelem w inwestorze Tesli, Aptus Capital Advisors.

Musk powiedział, że Tesla w ostatnim czasie poczyniła duże postępy w dziedzinie robotyki. „W przeszłości moje oczekiwania były zbyt optymistyczne” – przyznał. „Byłbym zszokowany, gdyby Tesla w przyszłym roku nie pojechała autonomicznie bez bezpiecznego kierowcy”. W odróżnieniu od Mercedesa czy BMW Tesla nie oferuje jeszcze systemu wspomagania prowadzenia pojazdu, który pozwalałby kierowcy odwrócić jego uwagę od drogi. Ale to musi się zmienić. Musk powiedział, że Tesla złoży wniosek o zatwierdzenie systemu „w pełni autonomicznego prowadzenia pojazdu” w Europie i Chinach, a zatwierdzenie prawdopodobnie nastąpi przed końcem roku.

Tańsze samochody Tesli ruszą w przyszłym roku

Ale branża samochodowa również powinna się odbić, zwłaszcza dzięki nowym modelom. Tesla spodziewała się zwiększyć produkcję w trzecim kwartale. Firma stwierdziła, że ​​realizuje swój plan oferowania tańszych samochodów od pierwszej połowy 2025 r. Jednak korzyści kosztowe będą prawdopodobnie mniejsze niż pierwotnie oczekiwano. Musk niedawno wstrzymał prace nad nowym modelem podstawowym i zamiast tego konieczne będzie zmodyfikowanie istniejących modeli. Zareagował także na spadający popyt na samochody elektryczne. W sektorze motoryzacyjnym przychody spadły w drugim kwartale o siedem procent do 19,9 miliarda dolarów, głównie z powodu mniejszej sprzedaży samochodów niż rok temu.

Większemu niedoborowi zapobiegł fakt, że inni producenci samochodów zakupili od Tesli więcej certyfikatów emisji niż w roku poprzednim. Po wyłączeniu tych certyfikatów marża zysku brutto wyniosła 14,65%, znacznie poniżej oczekiwań analityków. Poprawiła się sytuacja w dziedzinie energii, która obejmuje magazynowanie baterii w domach. Uwzględniając te usługi i dział usług, przychody nieznacznie wzrosły do ​​25,5 miliarda dolarów.

READ  Erding: Brutalna zbrodnia na ulicy – ​​dzieci w wieku szkolnym (14) są rabowane przez młodzież, sprawcy uciekają nierozpoznani
Continue Reading

Economy

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Published

on

Mercedes eliminuje stałe ceny: rewolucja cenowa u producenta samochodów

Rewolucja cenowa Mercedesa: od środy klienci nie będą już mogli poznać prawdziwego kosztu swojego samochodu. Co to znaczy? Jaki jest sens?

Koniec mercedesów z cenami: od środy luksusowa marka nie będzie już informować klientów, ile faktycznie kosztuje samochód. Również ceny poszczególnych dodatków będą w przyszłości zupełnie niejasne. Mercedes obiecuje swoim klientom większy komfort. Ale prawdziwy zamiar może być inny. Tutaj jesteś informowany o wszystkim, co ważne.

Zwykły, stały cennik pojazdów Mercedes należy już do przeszłości. Zamiast tego ceny mogą się zmieniać w zależności od warunków rynkowych – podobnie jak ceny akcji na giełdzie. Od tej chwili rzeczywistą cenę sprzedaży pojazdu zobaczysz jedynie na stronach internetowych Mercedesa, w sklepie internetowym i w konfiguratorze. Wciąż nie jest jasne, skąd ta cena. Ponadto w przyszłości Mercedes skupi się na miesięcznej stawce wynajmu, a nie na całkowitej cenie samochodu.

Producent obiecuje klientom szereg korzyści wynikających z tego posunięcia: takich jak bardziej elastyczne ceny, które pozwalają szybciej dostosować się do warunków rynkowych. Zakupy w Internecie powinny także stać się łatwiejsze, ponieważ klienci będą mogli indywidualnie ustalać stawki czynszu. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu będzie wygodniejszy.

W przyszłości w Mercedesie będzie mniejsza przejrzystość cen. Bez stałego cennika trudno jest porównać oferty i tym samym oszacować cenę modelu. Dla klientów nadal nie jest do końca jasne, czy reklamowana cena samochodu może znacząco przewyższać jego wartość. Szczególnie niedoświadczeni nabywcy mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji, ponieważ mają mniejszą zdolność oceny cen rynkowych.

Zamiast rozmawiać z dealerem, klienci muszą po prostu dogadać się z Mercedesem online. Po tym terminie negocjacje nie były już możliwe. Nie ma też zniżek.

Jako nabywca Mercedesa będziesz musiał w przyszłości lepiej współpracować z rynkiem, aby znaleźć dobre oferty. Przed podjęciem decyzji o zakupie sensowne może być monitorowanie cen przez dłuższy okres czasu. Wymaga to więcej czasu i uwagi w procesie zakupowym. Mercedes twierdzi, że dzięki temu zakup samochodu jest wygodniejszy. Prawdopodobnie stanie się przede wszystkim jednym: znów droższym.

READ  Erding: Brutalna zbrodnia na ulicy – ​​dzieci w wieku szkolnym (14) są rabowane przez młodzież, sprawcy uciekają nierozpoznani
Continue Reading

Trending