Connect with us

Economy

Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi

Published

on

Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi

Berlin. Po spadku spowodowanym pandemią w 2020 i 2021 roku niemiecko-polska wymiana młodzieży nabiera tempa. W pierwszej połowie 2022 roku do Polsko-Niemieckiego Biura Młodzieży (DPJW) wpłynęło ponad 1000 wniosków projektowych, z których do tej pory zatwierdzono około 900. O tym mówiło dwóch dyrektorów zarządzających Demokratycznej Partii Japonii, Stefan Erb (Poczdam) i Dariusz Pauloy (Warszawa) w wywiadzie dla Niemieckiej Sieci Wyzwolenia (RND).

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Demokratyczna Partia Japonii, założona przez rządy Niemiec i Polski w 1991 roku, od ponad 30 lat promuje kontakty między młodymi ludźmi z obu krajów, aby wspierać ich we wzajemnej znajomości i zrozumieniu. Od momentu powstania sfinansowano około 80 tysięcy projektów, w których wzięło udział 3 miliony młodych ludzi. W okresie poprzedzającym wybuch pandemii Corona każdego roku realizowano około 2000 projektów. „Chcemy ponownie dotrzeć do tego numeru” – powiedział Pauloy.

Dyrektorzy zarządzający Polsko-Niemieckiego Biura Młodzieży (DPJW), Dariusz Paulus (z lewej, Warszawa) i Stefan Erb (Poczdam).

Specjalny program dla uchodźców ukraińskich

Po wybuchu rosyjskiej wojny agresji na Ukrainę partia uruchomiła specjalny program dla ukraińskich uchodźców, wśród których wielu było dziećmi i młodzieżą. „Wspieraliśmy czasowe przyjmowanie osób lub grup w Polsce i Niemczech, a także szkolenia w zakresie pracy integracyjnej i solidarnościowej w szkołach, gdzie zbierane są fundusze lub darowizny rzeczowe na Ukrainę” – powiedział Paulos.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Na przykład w Görlitz 16-letni student Dustin poinformował Offener Dialog eV o pomyśle zorganizowania transferów pomocy do Polski. Trzy dni później nadszedł czas: darowizny rzeczowe zostały zebrane w Görlitz, a następnie wysłane furgonetką do Polski. Pauloy powiedział, że DPJ zapewnił wsparcie finansowe dla inicjatywy Dustina. W ten sposób młodzi ludzie z obu krajów zbliżą się do siebie podczas akcji pomocowych.

READ  Prawie żaden ruch: nic już nie działa

Ponad 500 partnerstw między istniejącymi niemiecko-polskimi miastami stanowi ważną podstawę dla DPJ. W związku z tym praca z młodzieżą zwraca się do szkół, klubów sportowych i muzyki, aby rozpocząć projekty, mówi Stefan Erb. „Próbujemy również wykorzystać potencjał w innych obszarach, o których możesz nawet nie wiedzieć o naszym finansowaniu” – powiedział Earp. Na przykład komunikujesz się ze stowarzyszeniami ochrony środowiska lub ochotniczymi strażami pożarnymi i grupami harcerskimi.

„Prawda dla Rosji” w radiu: Jak ukraińskie kobiety walczą o swój kraj na wielu frontach

Na Ukrainie 38 000 kobiet jest obecnie bezpośrednio zaangażowanych jako żołnierze w walkę z rosyjskim agresorem. Ponadto pomagają w rozwiązywaniu zbrodni wojennych lub jako dziennikarze rozpowszechniają prawdę o wojnie.

Według Erba trudny temat polsko-niemieckiej historii odgrywał ważną rolę w pracach projektu od momentu założenia Youth Work. Dziesięć lat temu DPJ opublikowało drugie wydanie broszury „Niemcy, Polska i II wojna światowa”, w której niemieccy i polscy autorzy w 15 artykułach opisali, czym była II wojna światowa i jak jest postrzegana w obu krajach.

Książka, dostępna w języku niemieckim i polskim, odpowiednia dla opiekunów wymian młodzieżowych i szkół, a także dla samej młodzieży, opisuje, jak wybuchła II wojna światowa i jak niemieccy okupanci szaleli w Polsce.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Poprzez projekt „Ścieżki Pamięci” partia wspiera wizyty młodych Niemców i Polaków w miejscach pamięci i pamięci ofiar nazistowskiego terroru, takich jak miejsca masowych zbrodni, obozy koncentracyjne i eksterminacji oraz miejsca pamięci byłych Żydów . getta, więzienia i dawne ośrodki „eutanazji” lub obozy pracy przymusowej.

„Mamy również dobre kontakty z archiwami Arolsen, gdzie młodzi ludzie mogą przeszukiwać dobytek zamordowanych ofiar nazizmu w celu odnalezienia jakichkolwiek krewnych, którzy mogą jeszcze żyć” – wyjaśnił Pauloy. W miejscowości Bad Arlsen na północ od Hesji znajduje się ośrodek dokumentacji i badań nad prześladowaniami nazistowskimi. Arolsen Archives pomagają także w poszukiwaniach członków rodzin ofiar nazizmu i przechowywaniu dokumentów.

READ  Fashion Group ponownie ogłasza upadłość: wiele oddziałów jest na skraju zamknięcia

W celu nawiązania nowych polsko-niemieckich partnerstw i podtrzymania istniejących kontaktów Młodzieżowa Akcja regularnie organizuje różne dni informacyjne i networkingowe oraz wymianę kontaktów w obu krajach. DPJ promuje również naukę języka niemieckiego i polskiego, ale odnotowała tu spadek, co Pauloye jako nauczyciel języka obcego szkolony w języku niemieckim jest szczególnie niekorzystny, powiedział.

Mniej Polaków uczy się niemieckiego

Podczas gdy około 14 000 uczniów w szkołach publicznych w Niemczech uczyło się języka polskiego w 2019 roku, około 1,9 miliona uczniów uczyło się niemieckiego w Polsce w 2020 roku. powiedział Pauloy, przypisując to przede wszystkim rosnącemu znaczeniu języka angielskiego w biznesie i innych dziedzinach.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Również tutaj Praca z młodzieżą opublikowała broszurę. W sekcji „Wypróbuj po polsku!” , niewielkie kieszonkowe rozmówki, które mają pomóc w pokonaniu pierwszych przeszkód w poznawaniu polskiej młodzieży w tym samym wieku. Jak mówi Stefan Erb, zawiera proste frazy i zdania mające na celu ułatwienie komunikacji w sprawach kultury, rozrywki i życia.

W poście, dostępnym również jako bezpłatna aplikacja mobilna, pojawia się komunikat „Wypróbuj polski!” Tyle o kraju i jego mieszkańcach. Każde polskie słowo jest parafrazowane fonetycznie dla łatwiejszej wymowy.

Po niemiecko-francuskim Urzędzie ds. Młodzieży (FGYO), niemiecko-polskie Biuro ds. Młodzieży jest największą tego typu organizacją w Niemczech pod względem liczby finansowanych projektów i uczestników, chociaż FGYO istnieje od 1963 r. Stefan Erb powiedział: „Z wyjątkiem dla Francji Niemcy mają połączenia z Polską jak każdy inny kraj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Published

on

Kod identyfikacyjny badania koncepcyjnego: VW oferuje SUV-y z funkcjonalnością poziomu 4 wyłącznie na terenie Chin

Volkswagen, producent samochodów z Wolfsburga, zaprezentuje futurystyczny wygląd na wystawie samochodowej w Pekinie „SUV zupełnie nowej generacji”. ID.Code, opracowany wspólnie przez zespoły w Chinach i Europie, to „Witamy chińskich klientów Volkswagena”, Spółka ogłosiła 24 kwietnia 2024 r. Studium koncepcyjne już istnieje „Konsekwentnie zaprojektowany do w pełni zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4”. VW chce także do 2027 roku wprowadzić na rynek w Chinach pięć modeli submarki ID.UX.






Volkswagen znalazł się w Chinach pod presją ze względu na rosnącą konkurencję ze strony chińskich dostawców, szczególnie w obszarze samochodów elektrycznych. „Ceny stale spadają, a konkurencja staje się coraz trudniejsza”.Ralf Brandstätter, który kieruje chińskim oddziałem Volkswagena, powiedział niemieckiej agencji informacyjnej DPA na krótko przed rozpoczęciem salonu samochodowego w Pekinie. Chiński BYD sprzedaje obecnie w swoim kraju więcej samochodów elektrycznych i hybrydowych niż Volkswagen.

Logiczne wydaje się zatem, że Volkswagen chciałby w większym stopniu odpowiadać na pragnienia klientów w Chinach poprzez design i technologię. Prace nad konwencjonalnymi samochodami z silnikami spalinowymi są w dalszym ciągu zarezerwowane dla Volkswagena „Bardzo opłacalne” On jest. Jednak jeśli chodzi szczególnie o samochody elektryczne, Chińczycy preferują lokalnych dostawców lub Teslę.

Mnóstwo cyfrowych dzwonków i gwizdków

Nic więc dziwnego, że ID.Code ma wiele cyfrowych wodotrysków. Samochód koncepcyjny to pierwszy samochód Volkswagena, „Ten, kto komunikuje się i wchodzi w pełną interakcję ze swoim otoczeniem poprzez swój wygląd zewnętrzny”.. Ponieważ ID.Code jest zrozumiały „Nie tylko jako samochód, ale także jako cyfrowy awatar, który wchodzi w interakcję z innymi użytkownikami dróg i zapewnia właścicielom bogactwo informacji i opinii”..




READ  Fashion Group ponownie ogłasza upadłość: wiele oddziałów jest na skraju zamknięcia


Podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Volkswagen prezentuje studium koncepcyjne dedykowane chińskim klientom. (Zdjęcie: Volkswagen) [1/9]

ID.Code jest właściwie zaprojektowany do jazdy autonomicznej na poziomie 4. (Zdjęcie: Volkswagen) [2/9]

VW nazywa ID.Code SUV-em, ale wygląda bardziej płasko niż kombi. (Zdjęcie: Volkswagen) [3/9]

ID.Code ma elektrycznie sterowane drzwi bez uchwytów i cyfrowe lusterka zewnętrzne. (Zdjęcie: Volkswagen) [4/9]

Dachowy moduł fotowoltaiczny ma za zadanie zaspokoić zapotrzebowanie pojazdu elektrycznego na energię elektryczną. (Zdjęcie: Volkswagen) [5/9]

Żeton identyfikacyjny musi mieć niski opór powietrza. (Zdjęcie: Volkswagen) [6/9]

Kompaktowy robot próżniowy Lupo będzie dostępny dla kodu ID. (Rysunek: Volkswagen) [7/9]

To powinno wyczyścić samochód w trybie czyszczenia. (Rysunek: Volkswagen) [8/9]

Volkswagen zaproponował także wersję GTI. (Rysunek: Volkswagen) [9/9]


Symbol identyfikacyjny na przedniej części wyposażony jest w inteligentny system oświetlenia. Volkswagen nazywa ten typ chmur świetlnych 3D Interactive Eyes „Wiązka światła pod przednią osłoną”. Obejmuje to również wyświetlacz LED w częściowo przezroczystej części przedniej. Kiedy zbliża się kierowca lub autoryzowany użytkownik, ID.Code zaczyna działać „Wizualny i dźwiękowy scenariusz powitalny, który bezpośrednio dostarcza kierowcy i gościom aktualnej prognozy pogody na najbliższe dwie godziny”..

Największą innowacją jest jednak jazda autonomiczna z automatyzacją poziomu 4.


Continue Reading

Economy

Dlaczego może to stać się problemem

Published

on

Dlaczego może to stać się problemem
  1. Strona główna
  2. życie
  3. pieniądze

Naciska

Wypłata pieniędzy z supermarketu jest wygodna i nieskomplikowana oraz cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Może to stanowić problem dla rynków.

Wypłata pieniędzy podczas zakupów staje się coraz bardziej popularna. Coraz więcej klientów korzysta z usług nie tylko supermarketów, ale także aptek i sklepów z artykułami metalowymi. Korzyść jest oczywista: oszczędzisz sobie wizyty w bankomacie i będziesz mógł przechowywać gotówkę podczas zakupów.

Z reguły można wypłacić do 200 euro. Jedyną rzeczą, która różni się w zależności od sprzedawcy, jest wartość zakupu, po której oferowana jest usługa. O ile w 2019 r. rynki wypłaciły klientom około 2,23 mld euro, o tyle w 2023 r. przekroczyły one już 12,3 mld euro. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Handlowych EHI.

Klienci otrzymują płatność, mimo że płacą kartą

Paradoksalny może wydawać się fakt, że coraz więcej klientów wypłaca pieniądze podczas zakupów. Przecież ludzie coraz mniej płacą monetami i banknotami. „Popyt rośnie również ze względu na zmniejszenie liczby bankomatów” – wyjaśnia niemieckiej agencji informacyjnej DPA Horst Rutter, autor badania EHI. Ponadto w Niemczech nadal jest wielu miłośników gotówki, którzy nie chcą płacić kartą. Z raportów wynika, że ​​szczególnie na obszarach wiejskich, gdzie wiele banków zamknęło swoje oddziały i zlikwidowało bankomaty, coraz ważniejsze staje się wypłacanie pieniędzy z supermarketów. skupiać się Cytat z działów korporacji.

Możesz używać koloru żółtego w sklepach spożywczych, takich jak Rewe i Edeka, w aptekach, takich jak dm i Rossmann, a także w sklepach z artykułami żelaznymi. © Funke Photo Services/Imago

Klientom łatwiej jest znaleźć miejsce, w którym można otrzymać gotówkę. Usługa jest także wolna od dodatkowych opłat – w przeciwieństwie do bankomatów innych banków. Portal potwierdza, że ​​banki oszczędzają pieniądze, kontynuując demontaż maszyn i tym samym zmniejszając koszty eksploatacji maszyn. Finanse.net. Usługa jest przydatna także dla sprzedawców detalicznych. Zwiększasz sprzedaż, pozyskujesz nowych klientów i wzmacniasz swój wizerunek. Badanie potwierdza jednak, że w dłuższej perspektywie usługa ta może wpędzić rynki w kłopoty Instytut Badań Handlowych EHI.

Brak wystarczających środków w kasie rynkowej

Jeśli więcej osób będzie nadal wypłacać pieniądze, a jednocześnie mniej klientów będzie płacić gotówką, „w niektórych przypadkach sprzedawcom detalicznym będzie trudno w pełni utrzymać tę usługę i zaspokoić popyt” – wyjaśnia autor badania Horst Rutter: „Wtedy będzie trzeba Kupowanie gotówki od dostawców.” Udział gotówki w całkowitej sprzedaży spadł o dwa punkty procentowe do 35,5 proc. w 2023 r. Jednocześnie sprzedaż płatności kartami wzrosła do 61,8 proc., czyli 300 mld euro, czyli – jak wynika z badania – krytycznego limitu zostaje osiągnięty, gdy wskaźnik obrotu gotówkowego spadnie poniżej 25%.

READ  Wojna na Ukrainie na żywo taśma: +++ 03:58 Zachód krytykuje Rosję po rozbiciu się rakiety w Polsce w Radzie Bezpieczeństwa ONZ +++

Może to oznaczać, że sklepy nie zawsze są w stanie to zrobić, szczególnie rano, gdy punkty kasowe są puste. Wydawanie pieniędzy klientommówi Horst Rutter. Do tego dochodzą opłaty transakcyjne. Za każdą wypłatę rynki muszą zapłacić od 0,1 do 0,2 procent kwoty wypłacanej bankom. W 2023 roku firmy zapłaciły bankom 17,23 mln euro, co oznacza wzrost o 25,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Klienci mogą spotkać się z ograniczeniami

„Handel nie uważa tej rekompensaty za uzasadnioną, ponieważ obsługa gotówkowa oznacza ulgę dla sektora bankowego. Daje mu to możliwość demontażu większej liczby bankomatów i obniżenia kosztów”. Niemieckie Stowarzyszenie Handlowe W zeszłorocznym oświadczeniu. Horst Rutter spodziewa się, że w przyszłości usługa będzie podlegać ograniczeniom dla klientów. Jedną z możliwości jest na przykład ustalenie dolnego górnego limitu kwot wypłat. Sami handlowcy nie widzą jeszcze żadnego problemu. A oni nadal krytykują.

Chcesz cennych wskazówek, jak zaoszczędzić pieniądze?

W biuletynie „Clever Save” Merkur.de w każdy czwartek znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące oszczędzania pieniędzy.

Rossman na przykład nie widzi ograniczeń w podaży, ale nie chce kupować dodatkowej gotówki. Z drugiej strony konkurencyjny DM „byłby z radością, gdyby banki zniosły opłatę za pobranie kwoty płatności”. Brama Finanse.net Podejrzewa się, że dużym dyskontom i sieciom supermarketów uda się zakończyć model opłatowy. Docelowo w interesie banków leży zmniejszenie liczby bankomatów. Niezależnie od tego, co stanie się dalej, jest mało prawdopodobne, aby sprzedawcy detaliczni zaprzestali oferowania w przyszłości.

Continue Reading

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Co jest tańsze przy ogrzewaniu domu

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Trending