Connect with us

Economy

Czy Hapic Choet celowo uderzył w ścianę?

Published

on

Czy Hapic Choet celowo uderzył w ścianę?

Federalne Ministerstwo Gospodarki, za zgodą Ministerstwa Gospodarki Brandenburgii, gra w szachy kosztem około 1200 pracowników Schwedt, kosztem miasta Schwedt, Uckermark, mieszkańców NRD i Niemiecki Centralny Trójkąt Chemiczny. PCK dostarcza benzynę i naftę do Berlina i Niemiec Wschodnich, a także Leuna i trójkąt chemiczny w środkowych Niemczech wraz z innymi produktami naftowymi. Gdyby Schwedt się nie poddał, żadna ciężarówka ani samochód nie jeździłby po NRD i żaden samolot nie wystartowałby z BER.

W grudniu pomogłem czas Minister spraw zagranicznych Michael Kellner, który ma swój okręg wyborczy w Uckermark, cieszy się, że Polska „zagwarantuje 70 proc. Marzenie Kellnera: „Polska chce zrobić z nami ten krok… Celem jest zwiększenie w ciągu roku obłożenia z ponad 70 proc. Polityk partyjny.

czas czytania

Wgląd Tichy’ego – W ten sposób trafia do Ciebie magazyn drukowany

Obecna sytuacja jest taka, że ​​PCK był w styczniu zużyty od 50 do 56 proc., a nie 70 proc. – a wynika to z tego, że ropa nie płynie przez Polskę, nie z Gdańska, a rurociągiem z Rostocku. Wszyscy wiedzą, oprócz Michaela Kellnera, że ​​Rostock nie jest w Polsce. Ropa z Polski jeszcze nie dotarła.

Niewykluczone, że rafineria w Schwedt nie zostanie wykorzystana, o ile pozostałe wolumeny nie zostaną odebrane z rurociągu Przyjaźń. W Komitecie Ekonomicznym Landtagu Brandenburgii Kellner jak piosenkarz obiecał, że przypłynie statek – z ropą z Rotterdamu do Gdańska. Podobno statek niedawno zacumował w Gdańsku. Nie jest jednak jasne, czy ropa, która nie należy ani do państwa polskiego, ani do państwa niemieckiego, ale do firm takich jak PKN Orlen, faktycznie płynie rurociągiem do Schwedt, czy też pokrywa polskie potrzeby naftowe.

Wiadomo jednak, że Habeck i Kellner zdecydowali, że drugi rurociąg z Rostocku do Schwedt nie zostanie zbudowany. Habeck i Kellner uważają, że drugi rurociąg nie jest konieczny. Pewnie od dawna szukali fachowców, którzy obliczyliby, że modernizacja istniejącego rurociągu, który w rzeczywistości był rurociągiem awaryjnym, oznaczałaby, że zamiast 6 mln ton rocznie można by przepompować około 9 mln ton ropy. Jeśli to rzeczywiście możliwe, rurociąg z Rostocku wykorzysta 75 do 80 proc. przepustowości PCK. Chwileczkę, czy Nadel nie był sekretarzem stanu? czas Zgodnie z tym, co powiedział pan w grudniu zeszłego roku, Polska „zapewni tam wykorzystanie mocy produkcyjnych na poziomie 70 proc. operacji od stycznia 2023 r.”? Co teraz? Gdańsk czy Rostock?

Uzależnienie od Polski

Czy rząd Brandenburgii zdradza Schwedt?

READ  Ostrzeżenie dotyczące lodów czekoladowych: wycofanie dotyczy w szczególności jednej grupy osób
-->

Kto tworzy podstawy do wykorzystania 70 proc. rafinerii w Schwedt? Obecnie jest rzeczniczką Federalnego Ministerstwa Gospodarki rbb24 Z: „Dzięki tym środkom (w sensie planowanej modernizacji rurociągu) wykorzystanie PCK wzrasta do około 75 do 80 procent przy transporcie przez port w Rostocku. Ponadto wykorzystanie PCK można zwiększyć za pomocą dodatkowych ilości ropy z Polski czy Kazachstanu”.

Znowu: 15 grudnia 2022 r. Nagłówki czas Cytując ministra spraw zagranicznych Kellnera: „Polska zgadza się na 70-proc. wykorzystanie mocy produkcyjnych rafinerii w Schwedt”; 26 stycznia 2023 r., nieco ponad miesiąc później, rzeczniczka Federalnego Ministerstwa Gospodarki wyjaśniła: „Dzięki tym środkom wykorzystanie PCK wzrośnie do około 75 do 80 procent przy transporcie przez port w Rostocku”. Tymczasem Ministerstwo Edukacji Habik-Kuwait wie, że budowa drugiego rurociągu nie wchodzi w rachubę. Wtedy też ministerstwo Habik prezentuje nienaganną lekcję obłudy, bo z punktu widzenia ministerstwa nie ma oczywiście nic do powiedzenia przeciwko inwestycji PCK w budowę gazociągu, jedyne, że nie chcą wydawać na to pieniądze z podatków.

Dla przypomnienia: głównym płatnikiem jest obecnie Federal Network Agency ze względu na rozporządzenie powiernicze, więc ostatecznie decyzje podejmują Habeck i Kellner. Czy Habik przedyskutował decyzję z Habikiem? Oczywiście, że tak, miliardy z drugiego rurociągu zniknęłyby w Namibii, czego zabrakłoby firmom takim jak Enertrag, które mają urzeczywistnić haptyczną utopię deindustrializacji wodoru.

Zachodnia utopia spotyka się z wschodnioniemieckim realizmem

Embargo na ropę: Robert Habeck spotyka się z gniewem dotkniętych nim osób w Schwedt

PCK słusznie skomentowała tę decyzję w sposób niezrozumiały, ponieważ: „Żałujemy tej decyzji, ponieważ z naszego punktu widzenia budowa nowego gazociągu byłaby rozsądną i trwałą inwestycją mającą na celu pełne zaopatrzenie Niemiec Wschodnich i pomyślne przejście z naszego punktu widok. „Bezpieczne zaopatrzenie całych NRD” nie powinno w ogóle iść na hap. Człowiek ma większe cele. W końcu człowiek ma misję.

READ  Shell, BP: Jak międzynarodowe koncerny naftowe zarabiają, gdy ceny energii rosną

Nie jest jeszcze jasne, kto i ile ropy dostarcza Schwedt. Poza niewiążącymi deklaracjami intencji wydaje się, że nic nie istnieje, przynajmniej żadne wiążące umowy. W tej chwili nie jest również jasne, czy nawet 400 milionów euro na modernizację dawnej rury z funduszy federalnych obiecanych przez Habecka i Kellnera faktycznie wypłynie, ponieważ fundusze federalne mogą zostać wstrzymane „z powodów wynikających z ustawy o pomocy publicznej”. Poseł Christian Jurk zwrócił się do federalnego ministra gospodarki Roberta Habecka o wyjaśnienie, w jaki sposób można uzyskać finansowanie. Sceptycyzm Jurka nie jest przypadkowy, bo lewicowy polityk dobrze zna się na rzeczy, był ministrem finansów w Brandenburgii.

W każdym razie minister gospodarki Brandenburgii Steinbach, który bez protestu akceptuje fikcyjną grę Federalnego Ministerstwa Gospodarki, a tym samym bierze na siebie pewną odpowiedzialność, ma nadzieję, że na Wielkanoc – wtedy wszystko powinno być bezpieczne. Zastanawia się co.

Przypuszczalnie Habeck chce podzielić PCK. Z firmami takimi jak Enertrag powstanie wspaniały nowy świat wodoru, a polski gigant energetyczny PKN Orlen będzie odpowiedzialny za dywizję naftową na czas transformacji, tak długo, jak będzie potrzebna ropa. Fakt, że Habeck uzależnia Niemcy Wschodnie od Polski, bo państwo polskie posiada 49,9 proc. Nigdy nie wiedział, co zrobić z Niemcami.

Decyzja o wysłaniu niemieckich czołgów do strefy działań wojennych, podjęta pod naciskiem Stanów Zjednoczonych i Polski, mogła być jedynie zapowiedzią zbliżającego się uzależnienia Niemiec od Polski.

reklamy


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Prawie 30-procentowy wzrost emisji: sztuczna inteligencja sprawia, że ​​Microsoft jest winowajcą klimatu

Published

on

Prawie 30-procentowy wzrost emisji: sztuczna inteligencja sprawia, że ​​Microsoft jest winowajcą klimatu

Prawie 30-procentowy wzrost emisji
Sztuczna inteligencja czyni Microsoft winnym klimatu

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

Microsoft jest wart na giełdzie 3,1 biliona dolarów. Dzieje się tak głównie ze względu na szum wokół sztucznej inteligencji. Uniemożliwia to jednak ambitne cele klimatyczne grupy.

Cztery lata temu Microsoft zobowiązał się nie tylko być neutralny dla klimatu, Ale także do roku 2030 staną się negatywne dla klimatu. Jednak ten ambitny cel – usunięcie z atmosfery większej ilości dwutlenku węgla, niż bezpośrednio powoduje to firma – został odległy ze względu na rozwój sztucznej inteligencji.

Microsoftu
Microsoftu 388.05

Od 2020 r. emisje wzrosły o prawie jedną trzecią w związku z rozbudową centrów danych AI, jak podała grupa w swoim najnowszym raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju. Infrastruktura AI przetwarza ogromne ilości danych. Początkowo zwiększa to obciążenie istniejących centrów danych, a tym samym zużycie energii. Jednocześnie szybko rośnie zapotrzebowanie na aplikacje sztucznej inteligencji, zmuszając Microsoft do budowy kolejnych centrów danych. Wymaga to na przykład cementu, stali i mikrochipów – rzeczy, które powstają przy intensywnym wykorzystaniu dwutlenku węgla. Powstałe emisje szkodzą śladowi klimatycznemu Microsoftu.

Z raportu wynika, że ​​bezpośrednie emisje Microsoftu spadły o 6,3 procent od 2020 r. do końca 2023 r. Jednak emisje z łańcucha dostaw, które stanowią większość całkowitych emisji, wzrosły o 30,9 procent. Firma wyjaśniła, że ​​doprowadziło to do wzrostu całkowitej emisji o 29,1%.

Microsoft konkuruje z Amazonem i Google o rozbudowę swojej infrastruktury AI. Firma zainwestowała miliardy dolarów w OpenAI, które stoi za chatbotem ChatGPT. Microsoft rozwija także własne aplikacje AI.

To pokazuje, jak boom w dziedzinie sztucznej inteligencji koliduje z celem firm, jakim jest osiągnięcie większej neutralności klimatycznej. ChatGPT wywołał szum wokół sztucznej inteligencji i odegrał główną rolę w uczynieniu Microsoftu najcenniejszą firmą na świecie. Obecna kapitalizacja rynkowa: 3,1 biliona dolarów.

READ  Ostrzeżenie dotyczące lodów czekoladowych: wycofanie dotyczy w szczególności jednej grupy osób
Continue Reading

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Strach przed niepowodzeniem dostaw w handlu i przemyśle: Nagle rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową
Continue Reading

Economy

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody

Published

on

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody
Praca Rządowa Rada Doradcza

Obniżenie prognozy gospodarczej „ekonomicznie” – zaleca się zmniejszenie liczby samochodów w Niemczech

„Ekonomicznie” niższe oczekiwania gospodarcze

Ekonomiści obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak zapowiada Komitet Doradczy Rządu Federalnego, oczekuje się wzrostu PKB jedynie o 0,2 proc. Jesienią ubiegłego roku prognozował wzrost o 0,7 proc.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Niemiecka gospodarka w dalszym ciągu cierpi z powodu słabego wzrostu, przy czym w szczególności spada przemysł i sektor budowlany. Dlatego „ekonomiści” obniżają swoje oczekiwania. Twierdzą jednak, że na horyzoncie widać ożywienie, jeśli wniosą wkład konsumenci.

dr„Mędrcy ekonomii” obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak ogłosiła w środę w Berlinie komisja doradcza rządu federalnego, oczekuje się, że PKB wzrośnie zaledwie o 0,2 procent, a jesienią ubiegłego roku „ekonomiści” spodziewali się wzrostu o 0,7 procent.

Rozwój niemieckiej gospodarki charakteryzuje się słabym ogólnym popytem gospodarczym, stwierdziła rada ekspertów pod przewodnictwem Moniki Schnitzer, która ma ocenić kompleksowy rozwój gospodarczy.

Radny Martin Werding powiedział: „Prywatne gospodarstwa domowe nadal konsumują obecnie ostrożnie, a sektor przemysłowy i budowlany odnotowuje jedynie niewielką liczbę nowych zamówień”. Oczekuje się jednak, że w 2024 r. niemiecka gospodarka nabierze pewnej dynamiki. Oczekuje się, że konsumpcja prywatna zacznie wspierać gospodarkę przez cały rok, ponieważ oczekuje się znacznego wzrostu dochodów realnych.

Modernizacja infrastruktury finansowana z opłat?

Nowy impuls powinien nadać światowy handel i światowa produkcja przemysłowa. Ekspertka Veronica Grimm stwierdziła: „Niemiecki eksport skorzysta na wzroście handlu światowego w tym i przyszłym roku”. „Jednak firmy zorientowane na eksport borykają się z ostrą konkurencją, rosnącymi kosztami pracy i ciągłym wzrostem cen energii”.

Komisja zaleca także nałożenie podatku na samochody w Niemczech.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Z odpowiedniego punktu raportu wynika, że ​​infrastruktura transportowa wymaga modernizacji i rozbudowy. „To wymaga zwiększonych wydatków na infrastrukturę, na które należy przeznaczyć więcej środków niż np. liczba samochodów liczona w zależności od liczby przejechanych przez nie kilometrów”. Ponieważ pojazdy ciężkie zużywają więcej infrastruktury niż pojazdy lekkie, rozróżnienie na podstawie masy miałoby sens.

Przeczytaj także

Inwestycje infrastrukturalne

W raporcie wskazano, że zły stan infrastruktury transportowej w coraz większym stopniu prowadzi do zatorów w ruchu na autostradach i zmniejszenia niezawodności transportu kolejowego, co wpływa na transport towarowy i działalność gospodarczą. „Oczekiwany wzrost wolumenu transportu zwiększy presję na infrastrukturę, która będzie wymagała szeroko zakrojonych modernizacji”.

Z raportu wynika, że ​​obecne opłaty za przejazd ciężarówkami w znacznym stopniu przyczyniają się do pokrycia wydatków rządu federalnego na transport, jak twierdzi Rada Doradcza ds. Gospodarczych, organ doradczy rządu federalnego. „Dlatego w przyszłości oprócz ciężarówek do finansowania użytkowników infrastruktury trzeba wykorzystywać także samochody osobowe”.

Inflacja w przyszłości ulegnie spowolnieniu

Nowy raport dołącza do szeregu negatywnych prognoz dla niemieckiego regionu gospodarczego. Nawet rząd federalny spodziewa się w tym roku jedynie niewielkiego wzrostu na poziomie 0,3%. Zauważył m.in., że gospodarka światowa nie wznowiła jeszcze swojej działalności.

Według prognoz Komisja Europejska również widzi, że niemiecka gospodarka rośnie w tym roku wolniej, niż ostatnio oczekiwano. Z szacunków przedstawionych w środę przez władze Brukseli wynika, że ​​w 2024 r. największa gospodarka UE osiągnie skromny wzrost wynoszący zaledwie 0,1 proc. Jako przyczyny podaje się słaby popyt zagraniczny, spowolnienie konsumpcji prywatnej i brak inwestycji. Komisja Republiki Federalnej prognozowała niedawno wzrost gospodarczy na rok 2024 na poziomie 0,3%.

Przeczytaj także

Linia produkcyjna BYD Seal w mieście Zhengzhou w prowincji Henan w Chinach

Według prognoz Rady Ekonomistów inflacja w Niemczech będzie nadal spadać. „Ekonomiści” oczekują, że inflacja wyniesie w tym roku 2,4 proc., a w 2025 r. 2,1 proc.

Niemiecki rynek pracy był i nadal jest problemem

Według prognoz w przyszłym roku niemiecka gospodarka ma wzrosnąć o 0,9 proc. Rząd federalny spodziewa się procentowego wzrostu.

Eksperci krytykują jednak niemiecki rynek pracy. Warunki strukturalne w tym kraju uległy pogorszeniu w miarę postępujących zmian demograficznych i spadku średniego czasu pracy. „Firmy mają coraz większe trudności z obsadzeniem wolnych stanowisk pracy” – czytamy w raporcie dla rządu federalnego. „Jednocześnie wiele firm wstrzymuje się ze zwolnieniami pracowników pomimo złej sytuacji gospodarczej”.

Przeczytaj także

Rzemieślniczka w pracy w kasku

„Zagrożenie dla firm”

Rada Ekspertów została powołana ustawą w 1963 r. i powierzono jej zadanie regularnej oceny ogólnego rozwoju gospodarczego Republiki Federalnej z perspektywy niezależnych ekspertów. Oprócz Schnitzera, Werdinga, Grimma i Malmendingera członkiem komisji jest także Achim Tröger.

READ  Wartość w milionach: akcje Tencenta i Prosusa podczas załamania cen: Tencent może zostać ukarany rekordowymi grzywnami Wiadomości
Continue Reading

Trending