Connect with us

Economy

Te zmiany wejdą w 2023 r

Published

on

Te zmiany wejdą w 2023 r
  1. Strona główna
  2. konsument

kreatura:

do: Jeana Fredericka Wendta

Karty EC, które mają być wydawane od lipca 2023 r., będą musiały obejść się bez funkcji Maestro.

Kiedy dostawca usług płatniczych Mastercard ogłosił zeszłej jesieni, że zaprzestanie działalności Maestro do lipca 2023 r., niektórzy już to rozważali”Wyłączone dla karty EC„.

Jednak Federalne Stowarzyszenie Banków Niemieckich stwierdziło wówczas: Karty EC – zwane od 2007 roku kartami giro – w żaden sposób nie zostaną anulowane. Zamiast tego powinny pojawić się nowe funkcje, które pozwalają na przykład na płatności w handlu internetowym.

Od lipca 2023 r. Nie ma kart żyroskopowych z funkcją Maestro

To jednak wymaga zmian. I chociaż niektóre banki już robią w tym zakresie duże postępy, inne w końcu to opanowały. Poinformowano o tym za pośrednictwem portalu internetowego t3n.de.

Funkcja Maestro wcześniej zapewniała Niemcom możliwość płacenia kartą Girocard również za granicą. Ponieważ Maestro nie było kompatybilne z wieloma portalami internetowymi, operator systemu Mastercard zdecydował o jego anulowaniu.

Sprzedawca przykłada do klienta czytnik płatności zbliżeniowych EC (awatar). © Georg Wenzel/dpa

Wcześniej harmonogram wyglądał następująco: od lipca 2023 r. nie powinny być już wydawane karty giro z funkcją Maestro. Karty będące już w obiegu – w samych Niemczech około 100 milionów – muszą pozostać w pełni funkcjonalne do końca okresu ważności. A ponieważ karty giro są zwykle ważne przez cztery lata, karty z funkcją Maestro ostatecznie miałyby datę w lecie 2027 roku.

Banki mają więcej czasu

W rzeczywistości prawdopodobnie potrwa to trochę dłużej, zanim funkcjonalność Maestro całkowicie zniknie. Bo tak Handelsblatt MasterCard podobno daje niektórym bankom opóźnienie w dokonaniu niezbędnych zmian.

„W przypadku problemów technicznych współpracujemy z naszymi partnerami w celu znalezienia planów migracji, które mogą również obejmować okresy przejściowe”, mówi dostawca usług finansowych. We Frankfurter Volksbank karty z funkcją Maestro pozostaną w użyciu prawdopodobnie do końca 2027 r., w GLS-Bank wydawanie kart powinno zostać wstrzymane dopiero w lipcu 2023 r., a dopiero w październiku.

Po zniknięciu karty Maestro większość banków przechodzi na funkcję karty debetowej Mastercard „Mastercard” lub odpowiednik Visa. Oznacza to, że w przyszłości karty giro będą mogły być używane również za granicą – i zapewnią dodatkowe możliwości, na przykład podczas zakupów online.

Banki oszczędnościowe: 60% wybrało Girocard z kartą Mastercard

Zwłaszcza teraz głośno ze zmianami Handelsblatt kasy oszczędnościowe. Sparkasse Siegen od dwóch lat korzysta z funkcji „Mastercard”, a wszystkie 170 000 kart giro w obiegu jest już w nią wyposażonych. Z kolei Sparkasse Niederbayern-Mitte korzysta z systemu Visa od początku grudnia i stopniowo wymienianych jest tutaj łącznie 110 tys. kart.

Według dostawcy usług płatniczych banku oszczędnościowego S-Payment, około 60 procent banków oszczędnościowych wybrało Girocard z Mastercard, a 40 procent będzie współpracować z Visa w przyszłości.

W rzeczywistości niektóre banki w ogóle nie muszą teraz zajmować się asymetryczną zmianą: obecnie nie ma planów wyeliminowania V-Pay, odpowiednika Visa dla funkcji Maestro Mastercard.

Z systemu korzysta np. Berliner Sparkasse – drugi co do wielkości bank oszczędnościowy w Niemczech. Na razie nic się nie zmieni dla 60 procent kart giro od Volks – und Raiffeisenbanken, które współpracują z V-Pay. (jfw)

READ  Ponowna ocena ryzyka na tle stabilnego rozwoju
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Published

on

Protesty – Polscy rolnicy rozsypują zboże z Ukrainy – Gospodarka

Warszawa (dpa) – Polscy rolnicy otworzyli ukraińskie wagony towarowe załadowane zbożem na przejściu granicznym Medica, zamykając na krótko tory na strategicznie ważnej linii kolejowej. Rzeczniczka lokalnej policji powiedziała agencji prasowej PAP, że grupa 25 rolników uciekła z miejsca demonstracji przy wiejskiej drodze w stronę pobliskiej linii kolejowej. Procedura zakończyła się kilka minut po negocjacjach z funkcjonariuszami policji. Na tory dotarła niewielka ilość zboża.

Na nagraniu wideo udostępnionym w sieciach społecznościowych ukraińskiej telewizji publicznej widać rolników wyładowujących kukurydzę z kilku ciężarówek z kilku ciężarówek z sąsiedniego kraju i śpiewających polski hymn narodowy.

Protesty przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej

Koleje Ukraińskie potwierdziły zdarzenie, które miało miejsce na polskiej stacji granicznej w Medica. Obydwa otwarte wagony zbożowe przeznaczone były dla Niemiec. Na tej stacji znajduje się około 40 ukraińskich pojazdów przewożących towary rolne. Koleje Polskie i Ambasada Ukrainy w Polsce zostały poinformowane o „nieuprawnionej ingerencji w funkcjonowanie kolei”.

Rozwiązanie to wpisuje się w ogólnokrajowe protesty rolników. Są skierowane przeciwko polityce rolnej Unii Europejskiej, ale także przeciwko importowi tanich produktów rolnych z Ukrainy. Rolnicy już dawno zamknęli przejścia graniczne z sąsiednim krajem na wschodzie w Dorohosku, Hrybinie, Korczui i Medica. We wtorek zamknęli autostrady, ronda i skrzyżowania w 200 miejscach.

„My, rolnicy z całej Polski, jako pierwsi wyciągnęliśmy przyjacielską dłoń i powitaliśmy naszych braci z Ukrainy. Teraz to my jesteśmy przez nich krzywdzeni” – powiedział w radiu „Inni” Roman Kondro z inicjatywy „Oszukana Wieś”. Organizacje mafijne sprowadzają to zboże do Polski. Nie da się tego inaczej powiedzieć.”

Polscy rolnicy skarżą się też, że unijny Zielony Ład nakłada na nich nowe warunki, a zboża i inne produkty rolne z Ukrainy, które można wyprodukować taniej, mogą trafiać na rynek bez tych warunków.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie wezwało Warszawę do zakończenia blokady i podjęcia działań przeciwko „retoryce antyukraińskiej”. „Nie ma żadnego uzasadnienia dla blokady granicy polsko-ukraińskiej, bez względu na towarzyszące jej hasła” – napisał na Facebooku rzecznik MSZ Ołeh Nikołenko.

READ  E10 jest w Niemczech, więc teuer wie nie

© dpa-infocom, dpa:240220-99-59318/4

Continue Reading

Economy

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Published

on

Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Pickup elektryczny
Oszustwo Muska: Tesla Cybertruck przegrywa każdy wyścig z Porsche w testach przyczep

Tesla Cybertruck to bardzo szybki samochód, ale nie tak szybki, jak twierdzi Tesla.

© Tesla/PR

Dyrektor generalny Elon Musk uczcił dostawę Tesli Cybertruck dużą prezentacją. Ma to udowodnić, że pickup może zabrać Porsche na przyczepie o ponad ćwierć mili szybciej niż samo Porsche. Szybko pojawiły się wątpliwości, a teraz są dowody na to, że nie może to być prawdą.

Tesla Cybertruck w coraz większym stopniu staje się sposobem na dotrzymywanie obietnic. Nie tylko coraz większa liczba samochodów w Stanach Zjednoczonych regularnie ujawnia nowe słabe punkty, ale liczne chwyty marketingowe dotyczące pickupa ze stali nierdzewnej raz po raz okazują się żartem. Być może najbardziej ekscytujący pokaz umiejętności prowadzenia pojazdu: wyścigi jeden na jednego Porsche – z przyczepą, na której znajduje się Porsche.

Elon Musk przechwalał się tym podczas prezentacji transmitowanej na cały świat, kiedy po raz pierwszy dostarczono Cybertrucks. Musk pokazał materiał filmowy z wyścigu na ćwierć mili Cybertruck przeciwko Porsche. Pickup wygrał, ale potem sytuacja się pogorszyła: z tyłu ciężarówki była przyczepiona przyczepa, na której znajdowało się kolejne Porsche. Przesłanie było jasne: „Cybertruck może holować Porsche o ćwierć mili szybciej, niż samo Porsche jest w stanie nim jeździć” – oznajmił z dumą Musk.

To szybko wzbudziło sceptyków. Kanał YouTube „Engineering Explored” stwierdził, że z pokazanym filmem Tesli jest coś nie tak – i nawet Wes Morrill, obecnie główny inżynier Cybertrucka Tesli, miał rację. Podał względy bezpieczeństwa, aby nie pokazywać na filmie wyścigu na ćwierć mili, a jedynie na osiem mil (więcej można dowiedzieć się tutaj).

Bez przyczepy Cybertruck jest trudny do pokonania

„Magazyn Specjalistyczny”Kierunek silnika„ To nie wystarczyło — chcieli przedstawić oparte na faktach dowody na to, że Musk kłamie, nie dyskredytując ciężarówki. Dlatego eksperci od początku powiedzieli jasno: „Przy przyspieszeniu do 60 mil na godzinę w ciągu zaledwie 2,5 sekundy trzy pojazdy Tesli zostały w stanie… – Ta napędzana elektrycznie ciężarówka przewyższa każdą Corvettę, McLarena i wszystkie Lamborghini z wyjątkiem jednego, które testowaliśmy w branżowym teście przyspieszenia. I oczywiście bez przyczepy.

Ale czy to wystarczy, aby przejść test przyczepy w świecie rzeczywistym? Krótka odpowiedź: nie.

Podczas konfiguracji testowej Motortrend trzymał się ściśle pojazdów określonych w filmie Tesli. Jedynym możliwym Porsche było więc 911 Carrera T, co widać także w materiałach producenta. Carrera T to „najwolniejsza” (wciąż szybka) 911, jaką można obecnie kupić. Cybertruck wyposażony jest w lekką aluminiową przyczepę, a na niej kolejne 911 T.

Wynik: Cybertruck przegrał sześć z sześciu wyścigów na ćwierć mili. Ani razu elektryczny pickup nie stanowił zagrożenia dla Porsche jadącego prosto w stronę domu. Jeśli porównamy najlepszy czas Cybertrucka z najwolniejszym czasem 911, różnica wynosi co najmniej 0,229 sekundy.

A cena za kilometr? Tutaj także Porsche wygrało cztery z sześciu wyścigów – nawet znacznie krótszy dystans rzadko pokonuje ciężarówka z przyczepą szybciej niż samochód sportowy bez dodatkowego ładunku.

Kolejna złamana obietnica Tesli

„Oto prawda: Tesla Cybertruck nie jest w stanie holować Porsche 911 Carrera T o więcej niż ćwierć mili szybciej niż samo 911 Carrera T. Dodaj to do długiej listy złamanych obietnic Tesli” – podsumowuje Motortrend.

Małe pocieszenie: Motortrend donosi, że Cybertruck bez przyczepy nie będzie miał problemu z pokonaniem Porsche 911 Carrera T. Ale o tym nie ma mowy w prezentacji producenta.

READ  Rolnictwo - Poczdam - Afrykański pomór świń: Ogrodzenie graniczne jest prawie gotowe - Gospodarka
Continue Reading

Economy

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media | Wiadomości robota

Published

on

Powrót ukraińskich poborowych zaszkodzi polskiej gospodarce – Media |  Wiadomości robota

To jest maszynowe tłumaczenie artykułu z Portal elektroniczny Korrespondent.net. Tłumaczenie nie zostało poddane korekcie ani redakcji, a pisownia nazw i nazw geograficznych nie jest zgodna z nazwami zwyczajowymi Wiadomości z Ukrainy Stosowane konwencje.

W Polsce są setki tysięcy Ukraińców, a ich utrata będzie miała wpływ na gospodarkę kraju.

Magazyn Forbes podał, że wsparcie polskich władz w powrocie poborowych do ojczyzny może mieć negatywny wpływ na polską gospodarkę.

Być może tysiące obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce będzie musiało porzucić pracę i wstąpić do wojska, co będzie miało wpływ na gospodarkę kraju.

Rosną także obawy, że duża ich część będzie próbowała opuścić Polskę, aby uniknąć poboru do wojska.

Warto zauważyć, że spośród ponad miliona Ukraińców, którzy przybyli do Polski od początku zakrojonej na szeroką skalę rosyjskiej inwazji w lutym 2022 roku, 371 tys. mężczyzn w wieku służby wojskowej może zgodnie z prawem podlegać poborowi.

Ministerstwo Obrony Narodowej już wcześniej informowało, że Warszawa może pomóc Ukrainie w repatriacji poborowych.

Ambasador RP na Ukrainie Jarosław Gozy powiedział, że ukraińscy mężczyźni w wieku poborowym nie będą przymusowo repatriowani z Polski, ale Warszawa nie podjęła jeszcze decyzji, co z nimi zrobić.

W Polsce jest mniej ukraińskich uchodźców – As-Safir

tłumacz: Głębokie l – Słowa: 229

Spodobał Ci się artykuł? Może powinieneś taki dostać Prezent Brać pod uwagę.
Dyskusje na temat tego artykułu i innych tematów można również znaleźć pod adresem forum.

Powiadomienia o nowych wpisach dostępne są poprzez Facebook, wiadomości Google, Mastodont, kabel, X (dawniej Twitter), VK, RSS Codziennie lub co tydzień e-mail.

READ  Technologia Blockchain spotyka się ze znaczkami pocztowymi: Deutsche Post sprzedaje znaczki AI NFT
Continue Reading

Trending