Connect with us

Tech

25 lat 996. generacji Porsche 911

Published

on

25 lat 996. generacji Porsche 911

Wraz z Boxsterem, Porsche 911 z wewnętrznym oznaczeniem generacji 996 utrzymuje niezależność marki dokładnie od 25 lat. Fani byli zachwyceni, gdy po raz pierwszy zobaczyli go w 1997 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie. 996 zerwania z tradycją. Z wyjątkiem mocno zmodyfikowanej kultowej konstrukcji i koncepcji napędu 911, wszystko jest nowe: chłodzenie cieczą zamiast powietrza oraz koncepcja części wspólnych zapoczątkowana w Boxsterze generacji 986. Wnętrza 996 i Boxster są całkowicie identyczne aż do słupki B. Reszta to zasada boksera sześciocylindrowego silnika. Co więcej, programiści i projektanci są gotowi wkroczyć na nowy poziom.

Czas „porzucić stare przyzwyczajenia” – mówi dziś August Achleitner. W latach 1989-2000 pracował jako szef działu „Techniczne planowanie produktu, koncepcje i pakiety pojazdów, w tym projekty specjalne”, a tym samym jako szef strategiczny samochodu koncepcyjnego total 996. „Porsche potrzebowało samochodu z segmentu niskich cen, czyli objętości. Tak powstał pomysł Boxstera i 996 jako wspólnej koncepcji części”. Było jasne, że nowa 911 musi wyglądać jak 911 – czyli silnik, który być używany z tyłu, początkowo nie. „Wypróbowaliśmy silnik, ponieważ dwuzaworowe silniki chłodzone powietrzem były technicznie wyczerpane pod względem emisji i osiągów. Chłodzone powietrzem czterozaworowe boksery nie działały z powodu różnych nieobsługiwanych gorących punktów. W 1989 roku był montowany z tyłu V8 jako test, ale to było zrobione. ”Odrzucił też ten pomysł. Więc wymyśliliśmy chłodzone wodą silniki Boxer jako jednostki czterozaworowe”.

czas ucieka

Porsche 911 (996) w kilku wariantach (Foto: Porsche)

W latach 90. główny projektant Harm Lagige był odpowiedzialny za wygląd 996. Wspomina, że ​​był zdumiony unikalną wówczas w branży motoryzacyjnej strategią zaprojektowania roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie i coupé z silnikiem umieszczonym z tyłu, które miały być całkowicie identyczny od przodu do słupka B „Zadanie było prawdziwym wyzwaniem. Ale poradziliśmy sobie z nim, projektując najpierw wiele różnych par Boxsterów 996”. Ze względu na ograniczenia czasowe projektanci muszą pracować bezpośrednio na modelach 1:1. tworząc program, Porsche sprowadziło na pokład kilku specjalistów, dzięki czemu zespół Lagaaij sięga niekiedy 80 osób.

READ  Brettspiel-News.de - Świat uprawy winorośli | Zapowiedź wspólnej ekspansji

Sukces dwóch wybranych modeli projektowych był ostatecznie spowodowany pojawieniem się studium Boxster zaprezentowanego na Detroit Auto Show 1993. Studium Boxster olśniło publiczność i zostało nagrodzone Best of Show. „Od razu stało się dla mnie jasne: tarcza wyświetlacza pasuje również do 996” — mówi Lagage. „Zapomina się o tym, że pracowaliśmy nad wszystkimi trzema wersjami – 996, 986, samochód pokazowy – w tym samym czasie. W przeciwnym razie minęłoby dużo czasu, zanim opinia publiczna dowiedziałaby się o samochodach.” I główny projektant to rozumie istnieje ryzyko pomyłki między generacjami 996 i 986. Ale: „Presja i wymagania ratowania firmy były pierwsze”.

Nowa koncepcja części wspólnych dotyczy wszystkich sekcji przodu – od podwozia po układ elektryczny, od karoserii po opakowanie. „Program został zaplanowany w taki sposób, abyśmy mogli sprzedać w sumie co najmniej 30 000 z dwóch samochodów z dobrym zwrotem”, mówi Achleitner. To był również powód, dla którego Boxster trafił na rynek w 1996 r. – rok przed wprowadzeniem 996 w 1997 r. Plan się powiódł: każdego roku sprzedawano ponad 30 000 egzemplarzy 911 generacji 996, a łączna liczba wahała się między 50 000 a 60 000 .

Robin Porsche 996 Carrera 4
Robin Porsche 996 Carrera 4

Do dziś kontrowersyjne: reflektory

Wewnętrznie nie ma krytyki koncepcji ani projektu – wygląd i styl zintegrowanych reflektorów kierunkowskazów wymykają się z prasy po kilku miesiącach. Co zaskakuje twórców, w końcu jednostki zostały wysoko ocenione w badaniu Boxstera krótko wcześniej. „Projekt był całkowicie wyjątkowy: pięć funkcji w jednym urządzeniu, które nie było bardzo drogie i można je było zainstalować na linii w ciągu kilku minut” — wyjaśnia Lagage.

W kwietniu 1998 roku do coupe dołączył kabriolet – z całkowicie elektrycznym dachem, który można było podnieść lub opuścić w 20 sekund. Po otwarciu chowa się pod blaszaną osłoną, dzięki czemu plandeka nie jest potrzebna. Około sześć miesięcy później Porsche wyposażyło ten duet w 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła w wersji coupe i kabriolet — każdy z podstawowym podwoziem 911. Napęd na wszystkie koła i rozwijająca prędkość 305 km/h Carrera 911 Turbo, która będzie dostępna od stycznia 2000 roku z silnikiem twin-turbo o mocy 420 koni mechanicznych, od samego początku była obecna w ofercie produktowej. Achleitner: „Projektując 996, zrobiliśmy wystarczająco duży tunel w podwoziu, aby zmieścił się w nim układ napędowy na cztery koła. Wymagało to kompromisów: ze względu na koncepcję części wspólnych Boxster również miał ten szczegół, chociaż nigdy nie był dostępny z czterema napędzanymi kołami.”

READ  Plotki rosną! 10 000 PlayStation 5 w drodze

Stworzone przez przypadek: Porsche 996 GT3

Porsche 911 GT3 (996) (Zdjęcie: Porsche)
Porsche 911 GT3 (996) (Zdjęcie: Porsche)

Z drugiej strony, 911 GT3, które pojawiło się na rynku w maju 1999 roku, powstało przez przypadek: w związku ze zmieniającymi się przepisami dotyczącymi sportów motorowych Porsche zbudowało 360-konną odnogę 911, która miała służyć jako samochód homologowany na drogach i jako następca . do 911 Carrera RS. „Sukces gospodarczy i wolumeny na początku nie były wielkie”, ujawnia Achleitner. „Jednakże 911 GT3 zapoczątkowało powstanie naszej własnej marki – ponieważ dzięki 911 GT3 generacji 996 wyraźnie odróżniliśmy 911 nadające się do codziennego użytku od sportów motorowych na drogach”. W styczniu 2001 roku pojawiło się 911 GT2 oparte na 911 Turbo z 3,6-litrowym bokserem i 462 KM, które po raz pierwszy zostało opóźnione w przypadku standardowych ceramicznych hamulców.

W roku modelowym 2002 zmodyfikowana zostanie generacja 996. Pojemność skokowa wzrasta do 3596 cm3, moc wzrasta do 320 KM. Nowością w rodzinie jest 911 Targa i 911 Carrera 4S Coupé z szerokim nadwoziem 911 Turbo. Otwarta wersja 4S pojawiła się w 2003 roku. W 2004 roku Porsche oferuje również Turbo jako kabriolet – i jako jeden z różnych modeli specjalnych – 911 Carrera coupe „40 lat Porsche 911” o mocy 345 koni mechanicznych, sportowym zawieszeniu i elektrycznym szyberdach. Od 2005 roku Turbo S jest dostępne jako coupe i kabriolet o mocy 450 KM. Nie było tak wielu wariantów 911, jak było w generacji 996. Porsche sprzedało łącznie około 175 000 sztuk.

25 lat Porsche 911 generacji 996 w mediach społecznościowych: #25Y996 na Instagramie

Tekst i obrazy: Porsche

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tech

Take-Two Interactive: GTA VI ukaże się jesienią 2025 roku

Published

on

Take-Two Interactive: GTA VI ukaże się jesienią 2025 roku
Obraz: Gry Rockstar

Grand Theft Auto (GTA) pozostaje największą marką Rockstar Games, sprzedając do tej pory ponad 425 milionów egzemplarzy. Nowa część, GTA VI, jest wyczekiwana z niecierpliwością. Spółka-matka Take-Two zawęziła teraz datę premiery: GTA VI ma zadebiutować jesienią 2025 roku.

Po prawdopodobnie największym wycieku w historii gier wideo, który ujawnił wiele na temat kolejnej gałęzi GTA, deweloper Rockstar Games przerwał ciszę na początku grudnia 2023 roku i ogłosił GTA VI ze zwiastunem na rok 2025 na PlayStation 5 i Xbox Series Nie ma jeszcze żadnych informacji na temat wersji na PC.

Teraz spółka-matka Take-Two Interactive zawęziła datę do jesieni 2025 r. w ramach publikacji swoich najnowszych danych kwartalnych. Oznacza to, że gra pojawi się około 12 lat po premierze GTA V.

Premiera GTA VI planowana jest na jesień 2025 roku
Premiera GTA VI planowana jest na jesień 2025 roku (Zdjęcie: Take-Two Interactive)

Na razie odrzucono pogłoski o możliwym opóźnieniu do 2026 roku. Zapytany o potencjalne obawy związane z opóźnieniem, dyrektor generalny Take-Two, Strauss Zelnick, powiedział IGN, że jest przekonany, że nowa część zostanie wydana jesienią 2025 roku.

Wydarzenia z szóstej części cyklu gier akcji rozgrywają się ponownie w Vice City, podobnie jak miało to miejsce w czwartej części. Po raz pierwszy kobiety pełnią rolę przywódczą. Ma na imię Lucia i można ją zobaczyć u boku głównej bohaterki w zwiastunie.

GTA to najsilniejsza marka Take-Two

GTA VI niewątpliwie pójdzie w wielkim ślady, ponieważ jego poprzednik GTA V sprzedał się obecnie w ponad 200 milionach egzemplarzy, co czyni go jedną z najlepiej sprzedających się gier wideo wszechczasów. Jak ogłosiło Take-Two, sprzedaż wszystkich gier z serii GTA łącznie przekroczyła 425 milionów egzemplarzy. To również niespotykane w branży.

Poprzednie gry GTA sprzedały się łącznie ponad 425 milionów razy
Poprzednie gry GTA sprzedały się łącznie ponad 425 milionów razy (Zdjęcie: Take-Two Interactive)

READ  Wydanie może dopiero w październiku
Continue Reading

Tech

iCloud Mail: Apple nie może kontrolować zalewu phishingu i spamu

Published

on

iCloud Mail: Apple nie może kontrolować zalewu phishingu i spamu

Domniemane dostawy paczek, zwycięskie powiadomienia i rzekomo wolne miejsce w iCloud: wiadomości e-mail ze spamem i phishingiem zalewają obecnie skrzynki odbiorcze wielu użytkowników iCloud Mail. Wygląda na to, że filtr spamu Apple w iCloud nie działa obecnie niezawodnie — a w niektórych przypadkach w ogóle nie działa.

reklama

Czytelnicy od około tygodnia donoszą o zauważalnym wzroście liczby niechcianych e-maili, które Apple nie sortuje już automatycznie i trafiają do skrzynek odbiorczych. Problem nie został jeszcze rozwiązany.

Niektóre z dotkniętych osób codziennie zgłaszają nowe wiadomości spamowe, których liczba jest dwucyfrowa, podczas gdy inne otrzymują tylko kilka dziennie. Redakcja Mac&i zauważyła to również korzystając z konta iCloud. Jak dotąd sortowanie e-maili do folderu ze spamem i zgłaszanie ich Apple nie pomogło. W poprzednich miesiącach filtr spamu firmy Apple wydawał się działać dobrze i wstępnie filtrować większość niechcianych wiadomości e-mail.

Większość e-maili to oczywiste oszustwa dla doświadczonych użytkowników. Niektóre z nich są również skierowane specjalnie do użytkowników Apple i ostrzegają przed przekroczeniem limitu miejsca w iCloud. Jako remedium zapewniamy bezpłatne miejsce na dysku w iCloud. Wszystko, co musisz zrobić, to „potwierdzić” dane swojego Apple ID i karty kredytowej, jak wynika z jednego e-maila phishingowego.

Wiersze tematów często zawierają znaki specjalne, a adresy e-mail innych użytkowników usługi iCloud są zawsze wymienione jako odbiorcy – i nie jest jasne, czy te osoby faktycznie istnieją. Dotknięci użytkownicy nie mogą obecnie wiele zrobić. Niż zgłosić spam jako spam Dlatego usuń je ze swojej skrzynki odbiorczej i miej nadzieję, że Apple odzyska kontrolę nad procesem filtrowania.



(funt)

Continue Reading

Tech

Wbudowana aktualizacja AI: GPT-4o, pole testowe Air Cargo AI, stabilizacja AI, ORBIT-Surgical

Published

on

Wbudowana aktualizacja AI: GPT-4o, pole testowe Air Cargo AI, stabilizacja AI, ORBIT-Surgical

reklama

Prezes OpenAI, Sam Altman, jest bardzo zajęty: oprócz głównego naukowca Ilyi Sutskevera, firmę opuszcza także badacz bezpieczeństwa Jan Lake. Nie jest jasne, dlaczego dwie z tych ważnych osobistości złożyły rezygnację. A potem Altman musiał doprecyzować inny temat w X. Ponieważ nikt obecnie rozmawiający z ChatGPT nie rozmawiał jeszcze z GPT-4o, co zostało ogłoszone w poniedziałek.

Wbrew temu, co sugerowano w poniedziałkowym ogłoszeniu, nie wszystkie funkcje GPT-4o zostały jeszcze zintegrowane z obecną wersją ChatGPT. Według Altmana nowy tryb audio nadal korzysta z poprzedniej wersji. Tryb tekstowy musi być oparty na GPT-4o. Wszystkie pozostałe funkcje zostaną początkowo udostępnione subskrybentom ChatGPT Plus w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

Oferty Google z „Ucz sięLM„Nowa rodzina modeli opracowana specjalnie dla sektora edukacyjnego Modele mają działać jako inteligentni asystenci dla nauczycieli i uczniów oraz zapewniać indywidualne wsparcie w procesie uczenia się. LearnLM może odpowiadać na pytania, udzielać wyjaśnień, tworzyć zadania, a nawet oceniać prace domowe.

Modele są szkolone przy użyciu obszernych danych z podręczników, publikacji naukowych i zasobów edukacyjnych. Specjalizując się w treściach edukacyjnych, mają na celu zapewnienie dokładniejszych i bardziej wiarygodnych wyników niż ogólne modele językowe.

Modele są przeszkolone w zakresie wykrywania i filtrowania nieodpowiednich treści. Ponadto rygorystyczne wytyczne dotyczące ochrony danych muszą zapewniać ochronę danych użytkowników.

Dzięki LearnLM Google chce wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji, aby uczynić edukację bardziej dostępną, skuteczną i interaktywną. Formularze będą stopniowo integrowane z istniejącymi usługami Google, takimi jak Google Classroom i Google Scholar. Pierwsze testy już trwają, np. na YouTube w USA, gdzie na pytania związane z wykładami można odpowiedzieć za pomocą LearnLM.


Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu wspiera „cyfrowe pole testowe” na siedmiu niemieckich lotniskach w celu poprawy efektywności łańcucha transportu lotniczego. Przedsiębiorstwa żeglugowe, Uniwersytet Nauk Stosowanych we Frankfurcie oraz, w razie potrzeby, Airbus i Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Powietrznego (IATA) współpracują pod przewodnictwem Instytutu Przepływu Materiałów i Logistyki im. Fraunhofera.

Dzięki lepszej komunikacji pomiędzy aktorami, wsparciu procesów cyfrowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji należy optymalnie wykorzystać ograniczone zasoby i obniżyć koszty w dłuższej perspektywie. Nacisk położony jest na standard danych ONE Record, prognozy wykorzystania przestrzeni ładunkowej oparte na sztucznej inteligencji i wykorzystanie zautomatyzowanych robotów ładujących.

Parlamentarny sekretarz stanu Oliver Luksic powiedział: „Potrzebujemy sztucznej inteligencji w lotnictwie, aby zachować konkurencyjność na poziomie międzynarodowym”. „Tylko w ten sposób możemy ukierunkować wykorzystanie pracowników, których jest coraz mniej, i optymalnie wykorzystać ograniczoną infrastrukturę, a tym samym w dłuższej perspektywie obniżyć koszty”.

Projekt „Digital Air Cargo Field Testing” prowadzony przez Instytut Przepływu Materiałów i Logistyki im. Fraunhofera istnieje od 2021 roku i został już dofinansowany przez Ministerstwo Transportu. Ministerstwo podwaja obecnie wsparcie do łącznej kwoty 13,7 mln euro. Uczestnicy z sektora prywatnego wnieśli łącznie 4,3 mln euro, co daje łączną kwotę 18 mln euro. Oznacza to, że projekt może trwać do 2026 roku. Opracowane rozwiązania zostaną udostępnione jako open source i posłużą jako model dla powiązanych branż.

Znaleziono startup zajmujący się sztuczną inteligencją Stability AI, znany z generatora obrazów open source Stable Diffusion Według źródeł zaznajomionych z negocjacjami sprzedażowymi. Pomimo miliardowej wyceny, rezerwy gotówkowe firmy zostały prawie wyczerpane.

Wysokie wydatki na badania i moc obliczeniową, brak realnych modeli przychodów i zamieszanie administracyjne spowodowały przewidywaną stratę w wysokości 142 milionów dolarów na bieżący rok. Aktywa płynne o wartości mniejszej niż 4 miliony dolarów są równoważone zobowiązaniami o wartości około 100 milionów dolarów wobec dostawców usług w chmurze.

Potencjalni nabywcy będą prawdopodobnie szczególnie zainteresowani od 70 do 90 ekspertami AI, wybranymi podejściami technologicznymi i marką Stable Diffusion.

Naukowcy z Uniwersytetu w Toronto, Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, ETH Zurich, Georgia Tech i Nvidia wpadli na „Orbita Chirurgia„, framework open source do symulacji robotów chirurgicznych. Wykorzystuje platformę robotyki Nvidia „Isaac Sim” do obliczeń fizyki akcelerowanych przez GPU oraz narzędzie 3D „Omniverse” z renderowaniem metodą ray tracingu. Dzięki równoległości można przeprowadzić do 8000 symulacji uruchamiane jednocześnie Jeden na jednym procesorze graficznym Zdaniem zespołu umożliwia to efektywne szkolenie w ciągu zaledwie kilku godzin, a nie dni czy tygodni, jak miało to miejsce na wcześniej używanych platformach.

ORBIT-Surgical zawiera modele prawdziwych robotów chirurgicznych i 14 zadań referencyjnych odzwierciedlających podstawowe umiejętności chirurgiczne. Należą do nich proste ruchy i interakcja ze stałymi i odkształcalnymi obiektami, takimi jak igły i rurki. Korzystając z urządzeń wejściowych, takich jak kontrolery rzeczywistości wirtualnej, eksperci mogą sterować symulowanymi robotami w czasie rzeczywistym. Nagrane ruchy są następnie wykorzystywane do nauki poprzez naśladownictwo.

Symulacja umożliwia także tworzenie realistycznych, syntetycznych obrazów, które poprawiają wydajność modeli segmentacji obrazu wymaganych przez roboty. Zespół zademonstrował już przeniesienie wytrenowanych modeli na prawdziwe roboty – konieczne są jednak dalsze udoskonalenia. W przyszłości ORBIT-Surgical będzie obsługiwał bardziej złożone zadania, takie jak szycie. Framework jest dostępny na GitHubie.

Amerykańska badaczka sztucznej inteligencji Meredith Whitaker odebrała w środowy wieczór w Hamburgu Nagrodę im. Helmuta Schmidta dla przyszłości. Podczas ceremonii wręczenia nagród Whittaker powiedział o branży technologicznej: „Nie musimy konkurować z gigantami na ich warunkach. Nie pozwólmy im dyktować ram”.

Pod sztandarem superpotężnej, superpotężnej sztucznej inteligencji – często okraszonej quasi-religijnymi przewidywaniami na temat czujących maszyn i superkomputerów – firmy te będą starały się rozszerzyć swoje wpływy i kontrolę na wszystkie sfery życia i niemal każdy region planety . – podkreślił Prezydent Signal.

Jest pewna, że ​​za filantropijną retoryką wielkich firm technologicznych kryje się więcej marketingu niż rzeczywistości. Dopiero gdy ta zasłona zostanie rozdarta, będziemy mogli poważnie zacząć przeglądać i przeprojektowywać naszą przyszłość technologiczną. Ponieważ wciąż jest czas, aby stworzyć piękną, godną życia przyszłość, mówi Whittaker. Od 2022 r. Nagroda im. Helmuta Schmidta dla przyszłości honoruje innowacyjne osiągnięcia w obszarach demokracji, społeczeństwa i technologii.

Jak inteligentna jest sztuczna inteligencja? Jakie są konsekwencje generatywnej sztucznej inteligencji dla naszej pracy, czasu wolnego i społeczeństwa? W ramach aktualizacji AI Heise, we współpracy z The Decoder, codziennie dostarczamy aktualizacje dotyczące najważniejszych osiągnięć AI. W piątki wraz z ekspertami przyglądamy się różnym aspektom rewolucji AI.

Serwis specjalizujący się w autopromocji o nazwie KI PRO

Serwis specjalizujący się w autopromocji o nazwie KI PRO


(igr)

Do strony głównej

READ  Wydanie może dopiero w październiku
Continue Reading

Trending