Connect with us

entertainment

„Mówimy o naszym kraju”

Published

on

„Mówimy o naszym kraju”

Panie Żurawlew, jak się pan miewa, odkąd rosyjska wojna agresywna zaczęła się eskalować?
Ranek 24 lutego podzielił moje życie na „przed” i „po”. Moja żona tancerka Katerina Kalchenko i ja obudziliśmy się około piątej rano. Słyszeliśmy wybuchy i strzały. Zdaliśmy sobie sprawę, że musimy się szybko spakować i wyjść.

Ponieważ mamy pięciomiesięczne dziecko, tego dnia chcieliśmy dostać jego paszport. Zdecydowaliśmy się wyjechać za granicę, mimo że podróżowaliśmy bez dokumentów. Miałem tylko jeden pomysł: jak mogę zapewnić bezpieczeństwo mojej rodzinie?

co się działo później?
Byliśmy bardzo przygnębieni i apatyczni. W końcu bardzo trudno jest śledzić, co dzieje się w twoim kraju przez całą dobę. W tym przypadku nie masz ochoty tworzyć ani tworzyć czegokolwiek. Kolejnym trudnym momentem było wyzwanie zawodowe.

Mieliśmy próby do „Radio, Julii i Quattro”, które miało wystąpić 19 marca w Zagrzebiu. Wszystko było gotowe, a projekt zatwierdzony. Ale z całego zespołu tylko moja żona i ja trafiliśmy do Europy. Wszyscy pozostali akcjonariusze pozostali na Ukrainie.

Wygląda na to, że znalazłeś wyjście z apatii, bo sztuka była wielokrotnie pokazywana w Europie.
Początkowo nie bardzo chciałem uczestniczyć, ponieważ moja praca związana jest ze sztuką, co oznacza radość i przyjemność. Ale potem zobaczyliśmy, że ten stan zapomnienia nie jest dobry ani dla nas, ani dla naszych bliskich. Zrozumieliśmy, że możemy rozpoczynać projekty i tworzyć miejsca pracy dla tych, którzy mogą odejść. Że istnieje możliwość organizowania imprez charytatywnych. Więc wracamy do pracy.

Jak to wyglądało?
Skontaktowaliśmy się z największymi teatrami europejskimi, aby zaangażować je w projekt. Rozmawiałem z platformami w Bratysławie, Pradze i Brnie. Pierwsze potwierdzenie nadeszło z teatru w Mariborze w Słowenii, gdzie pracuje Eduard Kluge, choreograf Radia i Julia. W ciągu kilku dni wyjaśniliśmy kwestie techniczne, abyśmy mogli dalej występować w Zagrzebiu. Przeprowadziłem się z rodziną do Słowenii na dwa tygodnie, aby tam praktykować.

READ  Darts EM 2021 Salzburg dzisiaj: harmonogram, transmisje telewizyjne, transmisje - uczestnicy i daty w skrócie
Dyrektor techniczny Iwan Żurawlew.
© Andrei Maksimov

Trudne warunki, ale potem pojechałem w trasę.
Tak, w bardzo krótkim czasie zorganizowaliśmy trasy po Włoszech i Rumunii – z koncertami i utworami klasycznymi, takimi jak „Giselle”. Wszyscy artyści rozsiali się po całej Europie. Ale zebrałem zespół i znalazłem bazę do prób w Polsce. Do tego trzeba było asymilować ludzi, co nie było łatwe ze względu na tak dużą liczbę uchodźców.

Gdzie wtedy mieszkałeś?
Nie mieliśmy stałego domu. Rodzina chodziła ze mną wszędzie. W ciągu dwóch miesięcy odwiedziliśmy dziewięć krajów i pokonaliśmy ponad 30 000 km. Podczas zwiedzania poruszaliśmy się samochodem, często nocą jadąc do następnego miasta. W ciągu dwóch miesięcy zrealizowaliśmy ponad 20 wystaw.

Po każdym występie opowiadaliśmy ludziom, co dzieje się na Ukrainie.

Iwan Gorawlew

Czy podczas trasy rozmawiałeś też o wojnie na Ukrainie?
Tak, jesteśmy rzecznikiem naszego kraju. Po każdym występie opowiadaliśmy ludziom, co dzieje się na Ukrainie. Zdarzało się, że rozmawiałem z ludźmi, którzy tak naprawdę nie wierzyli w to, co dzieje się na Ukrainie. Moim zadaniem było informowanie ludzi o wojnie. To mnie zainspirowało i nadal pomaga mi iść dalej.

Czego publiczność może się spodziewać po występie w Berlinie?
Widget jest bardzo prosty. Na scenie widzimy tylko tancerzy wiolonczeli, fortepianu i baletu. Muzyka z albumu OK Computer Radiohead i dramatu Szekspira to odważne połączenie, które wywołuje ukryte emocje. Edward Kluge stworzył choreografię i produkcję w 2005 roku i od tego czasu sztuka stała się bardzo popularna na całym świecie.

Co dzieje się z dochodami?
Jesteśmy częścią inicjatywy #SupportUkraine i współpracujemy z fundacją non-profit Tabletochki. Pieniądze są przeznaczane na przykład na wsparcie rodzin do ewakuacji lub lekarzy potrzebujących sprzętu.

READ  Książę Heinz von Sayn-Wittgenstein: fortuna, dziewczyna, zerwanie

do strony głównej

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

entertainment

Polski reżyser wyświetla w Cannes film biograficzny o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Published

on

Polski reżyser wyświetla w Cannes film biograficzny o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

„Putin nie jest szalony. Dla niego liczy się tylko jego ego” – mówi o rosyjskim prezydencie reżyser Patrick Vega. Pomysł na film przyszedł mu do głowy wkrótce po wybuchu wojny na Ukrainie.

W końcu Putin umiera. Polski reżyser Patrick Vega, którego film o prezydencie Rosji Władimirze Putinie był pokazywany na marginesie Festiwalu Filmowego w Cannes, powiedział: „To powinno być szczęśliwe zakończenie”. Ponieważ prawdziwy Putin był niedostępny, Vega użył sztucznej inteligencji, aby wyglądać jak deepfake – technika, która fascynuje wielu ludzi w świecie filmu, ale także ich przeraża, ponieważ boją się o pracę i autentyczność filmów.

Polak, który do tej pory zajmował się głównie produkcją filmów gangsterskich, powiedział, że początkowo chciał stworzyć swoją kinową osobowość za pomocą prawdziwych materiałów filmowych z udziałem Putina. Ale jakość nie była wystarczająco dobra dla dużego ekranu. Sztuczna inteligencja (AI) „potrzebuje pożywienia. Do działania wymagane jest 20 000 obrazów o wysokiej rozdzielczości. Zamiast tego opracował nową technologię, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nadać twarz prawdziwemu aktorowi rangi Putina.

„Instrukcja obsługi” dla Putina

„Chciałam wpełznąć do głowy Putina” – powiedziała Vega. A jego film należy rozumieć jako swego rodzaju „instrukcję obsługi” dla rosyjskiego prezydenta. „Putin nie jest szalony. Dla niego liczy się tylko jego ego” – powiedział reżyser, który wpadł na pomysł filmu wkrótce po rozpoczęciu wojny na Ukrainie. Rezultatem jest połączenie thrillera politycznego i psychologicznego portretu rosyjskiego władcy. obejmujące około 60 lat jego życia.

Vega chce także w przyszłości zaoferować opracowaną przez siebie technologię AI innym producentom, na przykład do tworzenia scen z dodatkami. „Możecie mi przysłać pustą ulicę, a ja stworzę dla nich tłum” – wyjaśnił. Bohaterowie są całkowicie sztuczni, więc nie ma problemu z prawami do wizerunku, a jest to znacznie tańsze niż kręcenie z dużą ilością statystów.

READ  "Operacja Barbarossa": z przodu - gdzie jest mój ojciec? | NDR.de - Historia

Czas pokaże, czy fałszywy Putin przekona opinię publiczną. Według dystrybutora film sprzedał się już do ponad 50 krajów. Film wejdzie do kin na całym świecie 26 września.

(Na czerwono/APA/AFP/Ulrich Koltermann)

Przeczytaj więcej na te tematy:

Continue Reading

entertainment

Poważny wypadek samochodowy! Ze szpitala donosi Laila Lahwar

Published

on

Poważny wypadek samochodowy!  Ze szpitala donosi Laila Lahwar

„Ja też nie wiem, gdzie jest Mike…” – napisano późnym wieczorem w sobotę Obóz w dżungli-Gwiazda Laila Lahwar nagle usłyszała historię ze szpitala: ona i jej chłopak, Mike Hayter, mieli wypadek samochodowy!

W sobotnie popołudnie wszystko wydawało się być w porządku, a para nadal była w dobrym humorze. Nakręcili film, jak jechali do Paderborn, gdzie wieczorem mieli wybrać się do klubu. – Najpierw Layla – oznajmił wesoło Mike. Laila dodała w dobrym nastroju: Tak! Dziś chociaż raz pójdziemy razem. Potem nastąpił szok wieczoru: była nominowana do „Bachelorette” nagle ze szpitalnego łóżka zwróciła się do swoich fanów z awaryjnym ortezem na szyję.

Obawa: Mike’a Haytera nie ma z Laylą

„Mike i ja właśnie mieliśmy wypadek samochodowy” – mówi płacząc, a głos jej się łamie. Nie wiem, gdzie on jest. Mam jednak nadzieję, że natychmiast do mnie przyjdzie. Aktualnych informacji na temat jego stanu zdrowia nie można znaleźć także na jego profilu na Instagramie. Laila zapewnia swoich obserwujących, że na razie wszystko jest w porządku. „Ale proszę, nie martw się, modlę się tylko, aby natychmiast do mnie przyszedł i wszystko było dobrze”.

READ  Wojna na Ukrainie: Ekspert wojskowy uważa, że ​​Ukrainie uda się dostarczyć czołgi
Continue Reading

entertainment

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Published

on

Polski reżyser miał premierę w Cannes filmu biograficznego o Putinie wykorzystującym sztuczną inteligencję

Polak, który do tej pory zajmował się głównie produkcją filmów gangsterskich, powiedział, że początkowo chciał stworzyć swoją kinową osobowość za pomocą prawdziwych materiałów filmowych z udziałem Putina. Ale jakość nie była wystarczająco dobra dla dużego ekranu. Sztuczną inteligencję (AI) „trzeba zasilić. Aby mogła działać, potrzebuje 20 000 obrazów o wysokiej rozdzielczości”. Zamiast tego opracował nową technologię, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby nadać twarz prawdziwemu aktorowi rangi Putina.

Efekt jest niesamowity. W filmie Putina można zobaczyć takim, jakim go znamy – w wydaniu dyktatora, przy barokowych biurkach, ale także grającego na pianinie i wypróżniającego się w spodniach w szpitalnym łóżku. „Chciałam wpełznąć do głowy Putina” – potwierdziła Vega. Jego film jest „instrukcją obsługi” dla prezydenta Rosji. „Putin nie jest szalony” – mówi reżyser, który wpadł na pomysł filmu wkrótce po rozpoczęciu wojny na Ukrainie. „Ale dla niego liczy się tylko jego ego”. Rezultatem jest mieszanka thrillera politycznego i psychologicznego portretu rosyjskiego władcy, obejmującego około 60 lat jego życia.

Właśnie to przeraża wiele osób pracujących w świecie kina. Zeszłoroczny masowy strajk w Hollywood nie dotyczył przynajmniej pytania, jakie będą konsekwencje, jeśli scenarzyści, aktorzy głosowi i aktorzy będą w końcu w coraz większym stopniu zastępowani inteligentnym oprogramowaniem. W grudniu ubiegłego roku osiągnięto porozumienie, które daje aktorom możliwość decydowania o tym, czy ich kopie cyfrowe powinny zostać wykorzystane. Należy również rekompensować używanie awatarów AI.

Od dawna można było sztucznie odmładzać aktorów, jak Harrison Ford w Indianie Jonesie, sztucznie tworzyć scenografię filmową czy kalkulować komercyjny sukces filmu na podstawie obsady. „Postrzegamy sztuczną inteligencję jako narzędzie sprzyjające kreatywności i tworzące nowe możliwości biznesowe” – powiedział dziennikowi The Hollywood Reporter Charles Rifkin, prezes Motion Picture Association, stowarzyszenia skupiającego największe firmy zajmujące się produkcją filmową w Stanach Zjednoczonych.

Czas pokaże, czy fałszywy Putin przekona opinię publiczną. Według dystrybutora film sprzedał się już do ponad 50 krajów. Film wejdzie do kin na całym świecie 26 września.

Wyświetl całą zawartość

Continue Reading

Trending