Festiwal Filmowy w Wenecji, jedyny duży festiwal, który mógł odbywać się nieprzerwanie pomimo Corony, świętuje normalność w tej 79. edycji. Maski są zalecane w kinach wypełnionych ostatnim miejscem, ale nie są obowiązkowe. A na czerwonym dywanie, według filmu, jest absolutna sytuacja awaryjna. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że serial jest pełen wielkich nazwisk i po raz kolejny twierdzi, że jest trampoliną Oscara. W tym roku w konkursie głównym znalazło się kilku żydowskich filmowców i aktorów, a 23 filmy rywalizowały o lwy.
histeria fanów Wygląd Timothée Chalameta prawdopodobnie pozostanie niezrównany pod względem tłumów i histerii fanów. Syn na wpół Rosjanina, na wpół Austriak Nowojorczyk przyjechał do Lido na premierę filmu kości i wszystkoNowy film Luki Guadagnino. Tysiące ludzi, młodych i starych, czekało na czerwonym dywanie na światową premierę, by rzucić okiem na swojego idola. Ultraortodoksi ustawili się przed barykadą już o 7.30 rano.
W filmie Guadagnino o kanibalach Chalamet występuje w roli wyluzowanego wędrowca Lee, który towarzyszy nieśmiałej Maren (duża: Taylor Russell) przez stany w poszukiwaniu jej matki. A ta dwójka razem ma żądzę ludzkiego ciała.
podróż samochodem Na podstawie powieści Camille de Angelis o tym samym tytule She kości i wszystko Opowieść o społecznych nieprzystosowaniach w Ameryce Reagana w latach 80., podróż Bonnie i Clydesk z młodą miłością „do szpiku kości” – dosłownie. Między wielkimi emocjami a szokującymi momentami Guadagnino bawi się motywami amerykańskiego kina i odnajduje własny rytm pełen migoczących obrazów.
Filmy Noah Baumbacha i Darrena Aronofsky’ego spotkały się z mieszanymi reakcjami.
Z niecierpliwością wyczekiwano także filmów Noaha Baumbacha i Darrena Aronofsky’ego. Festiwal otworzył wyprodukowany przez Netflix film Baumbach White Noise, filmowa adaptacja powieści Dona DeLillo o tym samym tytule, która jest uważana za niefiltrowaną. Film, w którym występują Adam Driver i partnerka Bombach Greta Gerwig, został nakręcony osobno na Lido.
Doceniony przez krytyków dramat Aronofsky’ego, oparty na sztuce Samuela D. Huntera o tym samym tytule, był wręcz rozczarowujący. Wieloryb. Film opowiada historię otyłego nauczyciela angielskiego (Brandon Fraser), który szuka pojednania ze swoją 17-letnią córką (Sadi Sink).
Oprócz Frasera, Sinka i uroczej pielęgniarki Hong Chao film jest nieprzekonujący. Wieloryb Nie może uwolnić się od teatralnej sceny, nie odnajduje języka filmowego, lecz zamiłowanie do aktorstwa teatralnego, co jest dla Aronofsky’ego niezwykłe i niespecjalnie sprzyja wydarzeniom w mieszkaniu. Jaka choreografia bezwładności cielesnej byłaby niestety niefikcyjna w kinematografii.
kołowrotek dla chomika Również mało inspirujący para! Fryderyka Wisemana. Szalejące fale, wiatry przedzierające się przez malowniczy ogród, z udziałem: Natalie Bottevo jako żony Lwa Tołstoja, Sophie, która recytuje pamiętniki pary. Film jest monologiem kobiety w związku chomika, w którym poruszany jest również związek sztuki z rzeczywistością.
Projektuje to Rebecca Zlotowski
Portret 40-letniej kobiety.
Z drugiej strony z Mostrą warto przyjrzeć się nie tak dużym nazwiskom, jak Rebecca Zlotowski. Francuski reżyser projektów pochodzenia polsko-żydowskiego małe dzieci Portret szczęśliwej 40-letniej kobiety, która zakochuje się w mężczyźnie, który ma córkę i spóźnia się z rozwijaniem pragnienia posiadania dzieci. Na stronie filmu reżyserka wyjaśnia, że chciała dać scenę postaci kobiecej, gdyby występowała tylko w rolach drugoplanowych w kinie.
Złotowski rozumie, jak płynnie manewrować między wielką lekkością a głębokim smutkiem. Film oferuje trafną kreację Virginie Eviry, która ubiega się o nagrodę aktorską za rolę Rachel. Nagrody zostaną wręczone w sobotę.
ROZPRAWA KIJÓW Ukraiński reżyser Siergiej Łoznica nie będzie mógł zdobyć żadnych nagród za swój film Proces kijowski Wyczerpuje się konkurencja. Niestety trzeba dodać, bo rekonstrukcja historyczna procesów kijowskich z 1946 roku, jednego z pierwszych powojennych procesów przeciwko niemieckim nazistom i ich kolaborantom, była bardzo gorąca. Sprawa nr 1679 „O okrucieństwach faszystowskich najeźdźców na terenie Ukraińskiej SRR” oskarżyła 15 zbrodniarzy, którzy wymordowali całe wsie.
W dokumentalnym traktowaniu Łoznica zbiera z archiwum bez komentarza najważniejsze momenty procesu sądowego, w tym wypowiedzi oskarżonych, ocalałych z Auschwitz i Babin Jar. Zeznania ofiar i świadków układają się w przytłaczający rezultat: film przerażający w swojej drobiazgowości. Gdy Prokurator Generalny mówi o przyszłej wolnej Ukrainie, chce się płakać.