Connect with us

Economy

Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi

Published

on

Do tej pory Niemiecko-Polskie Biuro ds. Młodzieży sfinansowało 80 000 projektów z udziałem trzech milionów młodych ludzi

Berlin. Po spadku spowodowanym pandemią w 2020 i 2021 roku niemiecko-polska wymiana młodzieży nabiera tempa. W pierwszej połowie 2022 roku do Polsko-Niemieckiego Biura Młodzieży (DPJW) wpłynęło ponad 1000 wniosków projektowych, z których do tej pory zatwierdzono około 900. O tym mówiło dwóch dyrektorów zarządzających Demokratycznej Partii Japonii, Stefan Erb (Poczdam) i Dariusz Pauloy (Warszawa) w wywiadzie dla Niemieckiej Sieci Wyzwolenia (RND).

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Demokratyczna Partia Japonii, założona przez rządy Niemiec i Polski w 1991 roku, od ponad 30 lat promuje kontakty między młodymi ludźmi z obu krajów, aby wspierać ich we wzajemnej znajomości i zrozumieniu. Od momentu powstania sfinansowano około 80 tysięcy projektów, w których wzięło udział 3 miliony młodych ludzi. W okresie poprzedzającym wybuch pandemii Corona każdego roku realizowano około 2000 projektów. „Chcemy ponownie dotrzeć do tego numeru” – powiedział Pauloy.

Dyrektorzy zarządzający Polsko-Niemieckiego Biura Młodzieży (DPJW), Dariusz Paulus (z lewej, Warszawa) i Stefan Erb (Poczdam).

Specjalny program dla uchodźców ukraińskich

Po wybuchu rosyjskiej wojny agresji na Ukrainę partia uruchomiła specjalny program dla ukraińskich uchodźców, wśród których wielu było dziećmi i młodzieżą. „Wspieraliśmy czasowe przyjmowanie osób lub grup w Polsce i Niemczech, a także szkolenia w zakresie pracy integracyjnej i solidarnościowej w szkołach, gdzie zbierane są fundusze lub darowizny rzeczowe na Ukrainę” – powiedział Paulos.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Na przykład w Görlitz 16-letni student Dustin poinformował Offener Dialog eV o pomyśle zorganizowania transferów pomocy do Polski. Trzy dni później nadszedł czas: darowizny rzeczowe zostały zebrane w Görlitz, a następnie wysłane furgonetką do Polski. Pauloy powiedział, że DPJ zapewnił wsparcie finansowe dla inicjatywy Dustina. W ten sposób młodzi ludzie z obu krajów zbliżą się do siebie podczas akcji pomocowych.

READ  W ciągu ostatnich 24 godzin ukraińskie siły zbrojne spaliły 15 rosyjskich czołgów | Wiadomości robota

Ponad 500 partnerstw między istniejącymi niemiecko-polskimi miastami stanowi ważną podstawę dla DPJ. W związku z tym praca z młodzieżą zwraca się do szkół, klubów sportowych i muzyki, aby rozpocząć projekty, mówi Stefan Erb. „Próbujemy również wykorzystać potencjał w innych obszarach, o których możesz nawet nie wiedzieć o naszym finansowaniu” – powiedział Earp. Na przykład komunikujesz się ze stowarzyszeniami ochrony środowiska lub ochotniczymi strażami pożarnymi i grupami harcerskimi.

„Prawda dla Rosji” w radiu: Jak ukraińskie kobiety walczą o swój kraj na wielu frontach

Na Ukrainie 38 000 kobiet jest obecnie bezpośrednio zaangażowanych jako żołnierze w walkę z rosyjskim agresorem. Ponadto pomagają w rozwiązywaniu zbrodni wojennych lub jako dziennikarze rozpowszechniają prawdę o wojnie.

Według Erba trudny temat polsko-niemieckiej historii odgrywał ważną rolę w pracach projektu od momentu założenia Youth Work. Dziesięć lat temu DPJ opublikowało drugie wydanie broszury „Niemcy, Polska i II wojna światowa”, w której niemieccy i polscy autorzy w 15 artykułach opisali, czym była II wojna światowa i jak jest postrzegana w obu krajach.

Książka, dostępna w języku niemieckim i polskim, odpowiednia dla opiekunów wymian młodzieżowych i szkół, a także dla samej młodzieży, opisuje, jak wybuchła II wojna światowa i jak niemieccy okupanci szaleli w Polsce.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Poprzez projekt „Ścieżki Pamięci” partia wspiera wizyty młodych Niemców i Polaków w miejscach pamięci i pamięci ofiar nazistowskiego terroru, takich jak miejsca masowych zbrodni, obozy koncentracyjne i eksterminacji oraz miejsca pamięci byłych Żydów . getta, więzienia i dawne ośrodki „eutanazji” lub obozy pracy przymusowej.

„Mamy również dobre kontakty z archiwami Arolsen, gdzie młodzi ludzie mogą przeszukiwać dobytek zamordowanych ofiar nazizmu w celu odnalezienia jakichkolwiek krewnych, którzy mogą jeszcze żyć” – wyjaśnił Pauloy. W miejscowości Bad Arlsen na północ od Hesji znajduje się ośrodek dokumentacji i badań nad prześladowaniami nazistowskimi. Arolsen Archives pomagają także w poszukiwaniach członków rodzin ofiar nazizmu i przechowywaniu dokumentów.

READ  Porsche 968 Turbo S: 650 000 euro za czterocylindrowy silnik

W celu nawiązania nowych polsko-niemieckich partnerstw i podtrzymania istniejących kontaktów Młodzieżowa Akcja regularnie organizuje różne dni informacyjne i networkingowe oraz wymianę kontaktów w obu krajach. DPJ promuje również naukę języka niemieckiego i polskiego, ale odnotowała tu spadek, co Pauloye jako nauczyciel języka obcego szkolony w języku niemieckim jest szczególnie niekorzystny, powiedział.

Mniej Polaków uczy się niemieckiego

Podczas gdy około 14 000 uczniów w szkołach publicznych w Niemczech uczyło się języka polskiego w 2019 roku, około 1,9 miliona uczniów uczyło się niemieckiego w Polsce w 2020 roku. powiedział Pauloy, przypisując to przede wszystkim rosnącemu znaczeniu języka angielskiego w biznesie i innych dziedzinach.

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Czytaj więcej po ogłoszeniu

Również tutaj Praca z młodzieżą opublikowała broszurę. W sekcji „Wypróbuj po polsku!” , niewielkie kieszonkowe rozmówki, które mają pomóc w pokonaniu pierwszych przeszkód w poznawaniu polskiej młodzieży w tym samym wieku. Jak mówi Stefan Erb, zawiera proste frazy i zdania mające na celu ułatwienie komunikacji w sprawach kultury, rozrywki i życia.

W poście, dostępnym również jako bezpłatna aplikacja mobilna, pojawia się komunikat „Wypróbuj polski!” Tyle o kraju i jego mieszkańcach. Każde polskie słowo jest parafrazowane fonetycznie dla łatwiejszej wymowy.

Po niemiecko-francuskim Urzędzie ds. Młodzieży (FGYO), niemiecko-polskie Biuro ds. Młodzieży jest największą tego typu organizacją w Niemczech pod względem liczby finansowanych projektów i uczestników, chociaż FGYO istnieje od 1963 r. Stefan Erb powiedział: „Z wyjątkiem dla Francji Niemcy mają połączenia z Polską jak każdy inny kraj.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Polska domaga się 1,3 biliona euro odszkodowania

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Najbogatsi ludzie we Frankonii: nowa lista od Manager Magazin - Economy
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Czy rajd będzie kontynuowany?: Nie oczekuje się dużej wyprzedaży: Inwestorzy są zbyt pesymistyczni według JPMorgan | biuletyn Informacyjny
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending