Economy
Wybicie DE30 powyżej poziomu oporu 13,680 | biuletyn Informacyjny
- DE30 przełamuje się powyżej oporu 13680
- Dane o zamówieniach przemysłowych w Niemczech
- Aktualizacje Lufthansy (LHA.DE), Merck (MRK.DE) i Bayer (BAYN.DE)
Nastroje rynkowe w dzisiejszym handlu na europejskim parkiecie są bardzo dobre. DE30 w Niemczech zyskał 1,14%, FRA40 we Francji o 0,81%, a W20 w Polsce o 0,14%.
Punktem kulminacyjnym dnia była niewątpliwie decyzja Banku Anglii w sprawie stóp procentowych o godzinie 13:00. Zgodnie z oczekiwaniami Bank Anglii podniósł stopy procentowe o 50 punktów bazowych do 1,75% – najwyższego poziomu od końca 2008 roku. Bank Anglii poinformował, że planuje zmniejszyć swój ogromny bilans w tempie 10 miliardów funtów w kwartale w stosunku do Wrześniowe spotkanie (głosowanie) w sprawie redukcji obligacji we wrześniu). Ale główny wniosek z oświadczenia wydaje się być taki, że Bank Anglii spodziewa się, że brytyjska gospodarka wejdzie w recesję w ostatnim kwartale 2022 r., która ma trwać pięć kwartałów.
Źródło: XTB
DE30 na wykresie H4. Indeks dziś rośnie i wybił się powyżej obszaru 13 680 punktów. Z technicznego punktu widzenia kolejnymi podporami są wspomniany wcześniej poziom 13680 punktów oraz 50% zniesienia. Ważnym punktem pozostaje również 13,450 pkt. Obecnie głównym oporem jest zniesienie 61,8%. Źródło: xStation 5
Wiadomości Firmowe:
Uwaga inwestorów skupia się dziś głównie na Lufthansie (LHA.DE), która osiągnęła dobre wyniki za drugi kwartał i spodziewa się znacznej poprawy zysków w nadchodzących miesiącach. Akcje firmy wzrosły obecnie o ponad 5,5%. Linie lotnicze spodziewają się skorygowanych zarobków w wysokości ponad 500 milionów euro. Choć wartość ta jest zbliżona do wcześniejszych szacunków (585 mln euro), inwestorzy są również zadowoleni z zapewnień spółki, że spełni te oczekiwania. Spółka uważa, że czynnikiem napędzającym dobry biznes będzie duży popyt na loty krótkodystansowe na Starym Kontynencie. Rezerwacje od sierpnia do grudnia są obecnie na 83% poziomów sprzed pandemii. Dobrze rozwija się również sektor premium. W Europie branża lotnicza zmaga się z wykładniczym wzrostem liczby pasażerów.
Wyniki Lufthansy za drugi kwartał 2022 r. Źródło: Bloomberg
-
Merck (MRK.DE) podniósł prognozę całorocznego zysku na akcję ze względu na pozytywne skutki walut. Grupa ogłosiła w czwartek, że sprzedaż, skorygowany zysk operacyjny i zysk na akcję mają być lepsze niż wcześniej oczekiwano. Oczekuje się, że sprzedaż wyniesie od 21,9 do 23 mld euro w porównaniu z poprzednią prognozą 21,6 mld do 22,8 mld euro. Oczekuje się, że skorygowana EBITDA wyniesie od 6,75 mld euro do 7,25 mld euro, w porównaniu do 6,1 mld euro w zeszłym roku.
-
Bayer (BAYN.DE) również podniósł prognozy, mimo że odnotował stratę netto w drugim kwartale ze względu na rezerwy na sprawy sądowe w Stanach Zjednoczonych i spadki w sektorze rolnym. Wyniki za drugi kwartał wyglądają tak:
Oceny analityków:
- Covestro (1COV.DE) z rekomendacją „zawieszenia” od DZ Bank. Cena docelowa to 34 euro.
Największe zmiany procentowe dla spółek notowanych w DE30. Źródło: Bloomberg
Najbardziej aktywny magazyn w DE30. Źródło: Bloomberg
Ujawnienie zgodnie z sekcją 80 WpHG w celu potencjalnego konfliktu interesów
Autor obecnie nie inwestuje w omawiane papiery wartościowe ani aktywa.
Autorzy publikacji opracowują te informacje na własne ryzyko. Analizy i opinie nie są pisane w odniesieniu do czyichś konkretnych celów i potrzeb inwestycyjnych. Publikacje XTB komentujące konkretne sytuacje na rynkach finansowych oraz ogólne wypowiedzi pracowników XTB dotyczące rynki finansoweNie stanowi i nie powinno być rozumiane jako porada dla klientów XTB. XTB nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające bezpośrednio lub pośrednio z decyzji podjętych w odniesieniu do treści publikacji.
Powiadomienie o ryzyku
Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z wysokim ryzykiem szybkiej utraty pieniędzy z powodu dźwigni finansowej. 81% rachunków inwestorów detalicznych traci pieniądze podczas handlu kontraktami CFD z tym dostawcą. Powinieneś zastanowić się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD i czy możesz podjąć wysokie ryzyko utraty pieniędzy. Sukces inwestycyjny i zarobki z przeszłości nie gwarantują przyszłego sukcesu. Treść, biuletyny i komunikaty otrzymane od XTB nie stanowią żadnego działania ze strony XTB.
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Natychmiast wejdą w życie nowe wymagania dotyczące oznakowania samochodów osobowych – a zmiany te wejdą w życie w maju
Naciska
Odtąd przy zakupie samochodu klienci muszą być szczegółowo informowani o zużyciu paliwa, emisji i potencjalnych kosztach. Ma to na celu ochronę klimatu i Twojego portfela.
Kassel – Nowe samochody często potrzebują więcej paliwa niż podaje producent. Jeden Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT pokazuje, że różnica wzrosła: podczas gdy samochody zużywały około 8 procent więcej paliwa w 2018 r., w 2022 r. faktycznie wzrosło o 14 procent. Aby chronić konsumentów przed pułapkami kosztowymi przy zakupie samochodu, wprowadzony zostanie nowy wymóg dotyczący etykietowania pojazdów Obowiązuje od 1 maja 2024 r. Dotyczy to obecnie wszystkich dealerów i producentów.
Wymogi dotyczące etykietowania samochodów zapewniają „większą przejrzystość przy zakupie samochodu”
Od lutego 2024 r. wszystkie nowo wydawane plakaty i zawiadomienia w salonach samochodowych oraz wszystkie nowo zaprojektowane reklamy muszą być zgodne z nowymi przepisami. Najpóźniej od maja dealerzy i producenci będą musieli podawać dokładne informacje na temat zużycia paliwa i emisji w ramach wymogów dotyczących etykietowania samochodów. wysoki Komunikat Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu (BMWK) Celem jest znaczące udoskonalenie informacji konsumenckiej i uzupełnienie jej o inne ważne informacje.
Jakie są procedury testowe WLTP?
Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).
W przeciwieństwie do nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.
źródło: Adak
„Lepsze oznakowanie nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu” – stwierdził federalny minister gospodarki. Roberta Habeka (Sojusz 90/Zieloni). „W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być określane w oparciu o bardziej realistyczną metodę pomiaru testowego WLTP”. Nowa etykieta samochodu zawiera także informacje o kosztach energii i kosztach emisji CO2. Dzięki temu można podjąć decyzję o zakupie obu rozwiązań klimat A także oszczędzanie portfela.
Zmiany w związku z obowiązkowymi naklejkami samochodowymi – dotyczy konsumentów
Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet. Naklejkę należy przykleić bezpośrednio do pojazdu wystawionego w salonie samochodowym lub podać jej zawartość przy zakupie online. Według BMWK oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji emituje dany samochód w porównaniu z innymi modelami. Masa samochodu nie ma znaczenia.
Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają dwa silniki, zatem istnieją dwie klasy emisji CO2: jedna do pracy hybrydowej i druga do pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Daje to nabywcom samochodów możliwość wyboru samochodów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych. (Wszyscy)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Obowiązkowe naklejki na samochody pokazują, czy samochód jest wywrotką
Wer einen Neuwagen kaufen will, soll ab Mittwoch (1. Mai 2024) durch ein reformiertes Pkw-Label unter anderem besser über den Verbrauch und die Emissionen des Fahrzeugs informiert werden.
[–>
Ziel der Änderung einer Energieverbrauchskennzeichnung bei Pkw ist laut Wirtschaftsministerium eine deutlich verbesserte und um weitere wichtige Angaben ergänzte Verbraucherinformation. Dies soll eine Kaufentscheidung ermöglichen, die das Klima schütze und den Geldbeutel schone, sagte Minister Robert Habeck (Grüne).
[–>
Mit wem Monatswechsel ist einiges neu: Flugtickets, Sprit, Bahn-App – das ändert sich für die Deutschen im Mai.
[–>
Neuer Sticker entlarvt Autos als Dreckschleuder
[–>
Die Novelle trat bereits in Kraft, ab dem Mai müssen Händler und Hersteller Pkw mit dem neuen Label kennzeichnen. Seit langem gibt es ähnlich wie bei Haushaltsgeräten auch bei Pkw im Autohaus eine Kennzeichnung dazu, wie viel Sprit ein Auto – oder im Falle eines E-Autos Strom – verbraucht und wie viel CO2 es ausstößt.
[–>
Dies wird in farbigen Balken von grün bis rot dargestellt. Der Hinweis muss in einem Autohaus direkt am ausgestellten Fahrzeug angebracht sein. Findet der Kauf über das Internet statt, muss der Inhalt des Labels entsprechend angegeben werden.
[–>
Neu ist: Angaben zu Energieverbrauch und CO2-Emissionen basieren nun auf dem sogenannten WLTP-Prüfverfahren, das realitätsnähere Werte liefern soll. Das Gewicht des Fahrzeugs spielt keine Rolle mehr. Durch eine neue Klasseneinteilung soll laut Ministerium verhindert werden, dass besonders große und schwere Pkw aufgrund ihres Gewichts in eine bessere CO2-Klasse eingeordnet werden können als deutlich leichtere Fahrzeuge mit gleich hohen Emissionen.
[–>
[–>Neu sind auch weitere Angaben zum Energieverbrauch – zum Beispiel für vier unterschiedliche Fahrtmodi – Innenstadt, Stadtrand, Landstraße und Autobahn. Das soll Verbraucherinnen und Verbrauchern zusätzliche Informationen entsprechend ihrer individuellen Nutzung ermöglichen.
[–>
Zudem wird für jede Antriebsart ein eigenes Label eingeführt. Für vollelektrische Autos und Plug-in-Hybride werden zusätzlich der Stromverbrauch und die elektrische Reichweite angegeben. Das Pkw-Label informiert außerdem über die jährlichen Energiekosten bei einer Laufleistung von 15 000 Kilometern und über die aktuelle Kfz-Steuer des neuen Pkw. (dpa)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
Economy
Dacia Duster w relacji z jazdy – dużo auta za te pieniądze
Dacia Duster pozostaje najtańszym SUV-em w Niemczech. Ale wraz z trzecią generacją porzuca swój tani wizerunek i zachwyca jako niedrogi SUV: solidna technologia terenowa z przełączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro.
Aby poznać charakter Dacii Duster polecamy wycieczkę do Republiki Południowej Afryki lub Namibii. Tysiące wypożyczonych Dusterów czeka tam na żądnych przygód turystów, którzy chcą poznać Republikę Południowej Afryki na niekończących się piaszczystych i żwirowych drogach. Duster zawsze cieszył się dużą popularnością wśród lokalnych firm leasingowych, ponieważ wiedzą, że zwrot jest przyzwoity, ponieważ nigdzie nie mogą dostać więcej samochodu za swoje pieniądze.
Dotyczy to również nowo wydanej trzeciej generacji. Potężna technologia terenowa z włączanym napędem na wszystkie koła i różnymi programami terenowymi za mniej niż 25 000 euro. Gdzie to można dostać?
Jest też wystarczająco dużo miejsca na tylnym siedzeniu i bardzo akceptowalny bagażnik, który z łatwością pomieści bagaż trzyosobowej rodziny. Wszystko to mieści się w atrakcyjnym nadwoziu o długości zaledwie 4,34 m, które nie wpisuje się w coraz cięższy trend panujący wśród SUV-ów.
Wnętrze również robi wrażenie. Dawno minęły czasy zwisających dywanów i gołego metalu pojawiającego się w wielu miejscach. Dziś czysty plastik dominuje w stylowym wystroju wnętrz. Oczywiście nie jest delikatnie pienisty i pozbawiony typowego chichi. Ale kto ciągle wali w deskę rozdzielczą?
Popraw projekt, jakość i wizerunek
Trudno uwierzyć, jak szybko Rumuni poprawili design i jakość swoich modeli, jednocześnie dopracowując swój wizerunek. Każdy, kto jeździ Dacią, nie będzie już wyśmiewany z litości. Dziś Rumuni przyciągają klientów nawet do marek premium, które nie akceptują już stałych korekt cen wielu producentów.
Niskie ceny zależą od konsekwentnej strategii marketingu wtórnego, która zmniejsza koszty rozwoju i produkcji. Pod blachą Dacii kryje się tylko technologia opracowana i opracowana przez Renault, dostosowana do jego własnych potrzeb. Na przykład silnik hybrydowy jest dobry na 140 KM. Jest to jedyna wersja automatyczna, która łączy w sobie silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, silnik elektryczny i generator rozrusznika.
Ekonomiczne i płynne użytkowanie pojazdów hybrydowych stało się możliwe dzięki przejściu na platformę CMF-B firmy Renault. Oznacza to, że Rumuni mogą korzystać z silników częściowo elektrycznych, takich jak łagodna hybryda o mocy 131 KM, pojemności skokowej 1,2 litra i zasilaniu 48 V. Natomiast jeśli chcesz ograniczyć się do podstaw i zaoszczędzić budżet, możesz zdecydować się na silnik bazowy w wyposażeniu podstawowym. Za 18 950 z podwórza zjeżdża Duster z napędem na przednie koła i silnikiem LPG o mocy 101 KM, bez żadnych bajerów jak szyba czy aluminiowe felgi, za to z klimatyzacją, światłami LED, tempomatem czy rozpoznawaniem znaków drogowych.
LPG – alternatywa warta rozważenia
ciekły gaz z ropy naftowej? Choć w Niemczech jest na niego mniejszy popyt niż np. w Polsce, to zdecydowanie jest to alternatywa warta rozważenia, jeśli chodzi o oszczędzanie. Kosztuje 90 centów za litr, a tankowanie jest bardzo łatwe, ponieważ przyłącze gazu jest chronione pod korkiem wlewu paliwa, tuż obok szyjki wlewu benzyny. W zależności od stylu jazdy potrzebujesz około 9 litrów na 100 km – a taniej nie może być.
W przypadku trzeciej generacji Duster jest droższy o 1500 euro, ale nadal ma rozsądną cenę. Nowa architektura nie tylko zapewnia więcej miejsca we wnętrzu, ale także przenosi małego SUV-a na obecny poziom techniczny. Uwagę przyciągają bardzo czytelne cyfrowe wskaźniki, a w zależności od wyposażenia jest ich więcej niż wymaganych prawem asystentów jazdy.
Tak, Duster emituje teraz również dźwięk ostrzegawczy, gdy tylko kierowca zignoruje ograniczenie prędkości lub zjedzie z pasa ruchu. Ale sam fakt, że marka nie toleruje przesady technicznej wielu modeli, sprawia, że prowadzenie tego samochodu jest przyjemnością. Począwszy od drugiej wersji wyposażenia, nad konsolą środkową znajduje się rozsądny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala i uchwyt na smartfon. Nawigacja i radio nie są dostępne, należy pobrać aplikację Dacia Media Control. To nie ma znaczenia, telefon komórkowy można w mgnieniu oka zintegrować bezprzewodowo, a internetowe stacje radiowe i usługi przesyłania strumieniowego można uzyskać za pośrednictwem dużego ekranu. Nawigacja odbywa się poprzez Apple Car Play lub Android Auto. To działa dobrze i to wszystko, czego potrzebujesz. Jeśli tak: Dwa najwyższe poziomy wyposażenia obejmują zintegrowany system nawigacji, który uwzględnia dane w czasie rzeczywistym.
Już po kilku kilometrach można poczuć i doświadczyć postępu. Nadwozie nie jest zbyt izolowane, ale przynajmniej dwa zelektryfikowane silniki pracują tak cicho, że słychać jedynie wiatr wiejący wokół kanciastego nadwozia na autostradzie.
Przekonujący pomysł
Szczególnie przekonujące wrażenie robi silnik 1.2 TCe o mocy 131 KM, dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła: tłumi typowe dla trzycylindrowych drgań i pomimo małej pojemności skokowej ma wystarczającą moc, aby szybko jechać. Nawet na stromym terenie, gdzie potrzebny jest moment obrotowy, nigdy nie poczujesz, że masz za mało mocy. Pomaga to, że Duster z napędem na wszystkie koła jest bardzo lekki i waży 1465 kg. Jedyna wada miękkiej hybrydy: jest dostępna tylko jako przełącznik ręczny.
Hulk nieco stracił swoją dawną potężną osobowość. Zamiast tego miotełka odbija się bardzo dobrze i jest prawie za miękka. Ładowanie jest nieco obojętne w szybkich seriach zakrętów, ale jest to również wina miękkich, niepodtrzymujących foteli.
Ale można z tym żyć i nie zmienia to jego charakteru jako potężnego, uniwersalnego programu typu „wszystko w jednym”, dostępnego na każdą kieszeń. Nasza rada: TCe 130 4×4 w wyposażeniu podstawowym za 24 650 euro. Oprócz Pakietu Zimowego z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą (350 euro) oraz Pakietu Spania o wartości 1590 euro ze schowkami i materacami.
Dacia Duster – dane techniczne
Pięciodrzwiowy SUV; Długość: 4,34 m, szerokość: 1,81 m (z lusterkiem zewnętrznym: 2,07 m), wysokość: 1666 m, rozstaw osi: 2,66 m, pojemność bagażnika: 453-1545 l (wersja na autogaz); 517-1609L (TCe 130); 456-1548 l (TCe 130 4×4)
Eco-G100 (gaz samochodowy)
- Pojemność skokowa/cylinder: 999 cm3/3; Moc: 74 kW/101 KM; Moment obrotowy: 170 Nm/2000 obr./min
- Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
- 0-100 km/h: 13,2 sekundy, prędkość maksymalna: 168 km/h
- Zużycie: 8,0 LPG/100 km, emisja CO2: 126 g/km
- Cena: 18.950 euro (podstawowa)
TCe 130 (łagodna hybryda 48 V)
- Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
- Sześciobiegowa manualna, napęd na przednie koła
- 0-100 km/h: 9,9 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
- Zużycie: 5,5 l/100 km, emisja CO2: 123 g/km
- Cena: 22.150 euro (ekspres)
TCe 130 4×4 (łagodna hybryda 48 V)
- Pojemność skokowa/cylinder: 1199 cm3/3; Moc: 96 kW/131 KM; Moment obrotowy: 230 Nm/2100 obr./min
- Skrzynia sześciobiegowa, napęd na cztery koła
- 0-100 km/h: 11,0 sekundy, prędkość maksymalna: 180 km/h
- Zużycie: 6,1 l/100 km, emisja CO2: 135 g/km
- Cena: 24.650 euro (ekspresowa)
Hybrid 140 (napęd w pełni hybrydowy)
- Pojemność skokowa/cylinder: 1598 cm3/4; Moc: 69 kW/84 KM; Moment obrotowy: 148 Nm/3600 obr./min
- Silnik elektryczny: 36 kW/49 KM
- Wydajność systemu: 104 kW/140 KM
- Automatyczna wielotrybowa skrzynia biegów, napęd na przednie koła
- 0-100 km/h: 10,1 sekundy, prędkość maksymalna: 160 km/h
- Zużycie: 5,0 l/100 km, emisja CO2: 113 g/km
- Cena: od 25 850 euro (ekspres)
„Fanatyk niezależnej kawy. Namiętny ekspert od twittera. Adwokat. Introwertyk. Odkrywca. Irytująco skromny twórca. Miłośnik internetu”.
-
Tech3 lata ago
Te oferty Apple nadal istnieją
-
Top News2 lata ago
Najlepsze strategie i wskazówki dotyczące zakładów na NBA
-
Tech3 lata ago
Kup PS5: Expert bez nowych konsol – kiedy nadejdą dostawy?
-
Tech3 lata ago
Windows 11 dla programistów: aplikacje na Androida, zestaw gier i pakiet Windows SDK
-
Economy3 lata ago
Huobi Global rozpoczął kampanię zerowej opłaty dla użytkowników kart bankowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii
-
entertainment3 lata ago
Dieter Bohlen ogłosił nową pracę w telewizji – to zaskakujące
-
entertainment3 lata ago
„Helene Fischer Show”: Nagłe zakończenie bożonarodzeniowego show – ostre słowa ZDF
-
Tech4 miesiące ago
Ubóstwo CO2 może ujawnić łatwość życia – Wissenschaft.de