Connect with us

Economy

Litr super za 2,47 euro? Możliwa eksplozja cen paliw po wyborach federalnych

Published

on

Cena oleju napędowego i benzyny może znacznie wzrosnąć po wyborach federalnych w 2021 r. – do 2,47 euro za litr supersamochodu.

Kassel – Wynik Wybory do Bundestagu 2021* Może mieć znaczący wpływ na kierowców. Dane wyborcze dostarczają stronom informacji o sojuszu, który może prowadzić do wyższych kosztów lub ulg dla kierowców.

W aktualnych sondażach w wyborach federalnych SPD prowadzi z kandydatem kanclerza Olafem Schulzem. Obok SPD do partii, które po wyborach najprawdopodobniej wejdą w skład koalicji rządowej, należą Unia, Partia Zielonych, Wolna Partia Demokratyczna i Lewica.

Wejście w cenę CO2: Ceny paliw już znacznie wzrosły

Obecnie kierowcy muszą sięgnąć głębiej do kieszeni, bo ceny paliw w Niemczech już znacznie wzrosły. Jednym z powodów jest wprowadzenie w 2021 r. ceny dwutlenku węgla na podstawie decyzji SPD i CDU/CSU. Ma to na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i osiągnięcie celów klimatycznych. Zgodnie z decyzją firmy sprzedające olej opałowy, węgiel lub benzynę są zobowiązane do zakupu certyfikatu na każdą tonę dwutlenku węgla. Emisja tony w tym roku kosztuje 25 euro. Cena następnie wzrasta corocznie o pięć euro, aż do osiągnięcia 55 euro za tonę dopłat w 2025 roku.

Po wyborach federalnych w 2021 r. ceny paliw mogą drastycznie wzrosnąć.

© Jens Büttner / dpa

Wzrost cen benzyny i oleju napędowego liczony przez ADAC został już przekroczony. ADAC obliczył wzrost o około siedem centów za litr dla benzyny i osiem centów za litr dla oleju napędowego. W rzeczywistości, według danych ADAC, ceny w sierpniu 2021 r. wzrosły średnio o 33 centy za Super E10 i 28 centów za olej napędowy w porównaniu do końca 2020 r. W całych Niemczech. Powodem wzrostu jest nie tylko cena dwutlenku węgla, ale także wzrost podatku VAT oraz wzrost cen ropy naftowej.

READ  Firma jest niewypłacalna po ponad 120 latach

Tankowanie: ceny benzyny i oleju napędowego mogą znacznie wzrosnąć po wyborach parlamentarnych

Jeśli decyzja wielkiej koalicji zostanie utrzymana, kierowcy będą musieli liczyć się z 1,64 euro za litr Super E10 i 1,48 euro za litr oleju napędowego w 2025 r., według Focus Online. Te podwyżki cen muszą zostać zrekompensowane na przykład zwiększeniem dodatku dla osób dojeżdżających do pracy, niższymi cenami energii elektrycznej oraz premią za dojazdy dla osób o niższych zarobkach.

Ale jaki wpływ mogą mieć wybory federalne na ceny paliw w nadchodzących latach? Focus Online przeanalizował programy wyborcze potencjalnych partii i koalicji rządowych. Wszyscy potencjalni interesariusze rządowi w swoim manifeście wyborczym poświęcają się zmianom klimatycznym i środkom prowadzącym do osiągnięcia klimatycznego celu, jakim jest maksymalne globalne ocieplenie o 1,5 stopnia. Jednak środki te mogą wiązać się z wyższymi kosztami dla kierowców.

Według analizy Focus Online, sojusz jamajski (czarno-żółto-zielony) lub niemiecki (czarno-żółto-czerwony) może doprowadzić do najmniejszego wzrostu cen. Możliwe zatem, że poprzednia decyzja GroKo pozostanie w mocy, a ceny paliwa wzrosną do 1,64 euro za Super E10 i 1,48 euro za diesla.

2,47 za super? Sojusz rządu z FDP może pozwolić na bardzo szybki wzrost cen paliw

Jeśli jednak FDP przystąpi do koalicji rządowej, możliwy będzie również znaczny skok cen. Według Focus Online cena Super E10 może wzrosnąć do 2,47 euro za Super E10 i 2,31 euro za olej napędowy. Ponieważ FDP domaga się w swojej platformie rozszerzenia emisji dwutlenku węgla na cały sektor transportu. Jeśli uda im się wyegzekwować ten popyt, cena paliwa może znacznie wzrosnąć. Kalkulacja oparta jest na badaniu firmy konsultingowej r2b. To obliczyło wzrost ceny paliwa o 80 centów.

Według Focus Online, FDP może uczestniczyć w następujących koalicjach: Union / FDP / Die Grünen, Union / SPD / FDP lub SPD / FPD / Die Grünen. Ideą FDP jest ograniczenie przez kraj ilości dwutlenku węgla, który może być emitowany rocznie, tak aby do 2050 r. osiągnąć neutralność klimatyczną. Należy uzyskać certyfikaty na emisje, które z roku na rok są tańsze i droższe, według manifestu wyborczego FDP. W rezultacie ceny paliwa również podrożały.

READ  Hojne wycofanie produktu – przeciwnik musi działać ze względu na zagrożenie dla zdrowia

Wybory federalne 2021: wpływ koloru czerwonego, czerwonego i zielonego na ceny paliw jest niejasny

Według analizy Focus Online nie jest do końca pewne, w jaki sposób sojusz czerwonych, czerwonych i zielonych wpłynie na ceny paliw. Bo SPD i lewica nie podają w swoich programach szczegółowych informacji. Lewica co do zasady odrzuca jednak handel emisjami. Z drugiej strony Unia, FDP i Zieloni zgadzają się zrekompensować te dodatkowe koszty cenami dwutlenku węgla lub handlem emisjami: obywatele muszą odzyskać dodatkowe dochody dla państwa.

Wątpliwe jest jednak, czy te działania stron mogą wystarczyć do osiągnięcia celu klimatycznego i specyfikacji klimatycznej Federalnego Trybunału Konstytucyjnego. Według Niemieckiego Instytutu Badań Gospodarczych (DIW) żaden z programów wyborczych nie jest wystarczający do osiągnięcia celów klimatycznych do 2030 r. (sunnici)

Lista list ocen: © Jens Büttner / dpa

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto alternatywy

Published

on

Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto alternatywy
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Podłączenie kabla do ściany © IMAGO/Piero Nigro

Czy kiedykolwiek płaciłeś za połączenie kablowe dodatkowymi kosztami? Nie dłużej niż do lipca 2024 r. O czym powinieneś pomyśleć już teraz.

Od lipca 2024 r. przekroczenia kosztów telewizji kablowej nie będą już dozwolone Dodatkowe koszty Jest pociągnięty do odpowiedzialności. Powód: Przywilej kosztów dodatkowych zostanie anulowany. Do tej pory właściciele domów i zarządcy nieruchomości zawierali układy zbiorowe z operatorami sieci kablowych. Koszty zostały następnie rozdzielone pomiędzy wszystkich najemców i zafakturowane jako koszty dodatkowe.

Od lipca będziesz mieć swobodę wyboru odbioru telewizji i nie będziesz już musiał ponosić tych kosztów. Następnie masz następujące opcje:

1. Podłącz kabel

Jeśli jesteś zadowolony z obecnego dostawcy telewizji kablowej, możesz zachować sieć kablową i po prostu podpisać umowę z jednym użytkownikiem. Rozliczeniami nie będzie już wówczas zajmował się właściciel nieruchomości. Umowa indywidualna będzie prawdopodobnie nieco droższa, ale według Centrum Doradztwa Konsumenckiego będzie to tylko około 2-3 euro miesięcznie. Wstępne doświadczenia pokazują, że po rozwiązaniu układów zbiorowych koszty indywidualnych połączeń kablowych ustabilizowały się na poziomie 8–10 euro miesięcznie.

2. Zachowujesz tylko część połączenia

Możesz także zachować połączenia internetowe i telefoniczne. W zależności od rodzaju i wieku mieszkania usługodawca zainstaluje na Twoim kablu odpowiednią skrzynkę filtrującą lub zorganizuje całość za pośrednictwem dystrybutora w piwnicy. Również w tym przypadku podpisujesz umowę z jednym użytkownikiem z operatorem sieci kablowej, która obejmuje wyłącznie telefon i Internet za pośrednictwem połączenia kablowego.

3. Wybierasz alternatywne połączenie

Jeśli nie chcesz już podłączać kabla, zostanie on zablokowany przez dystrybutora na dole lub otrzymasz skrzynkę blokującą na złączu w Twoim mieszkaniu. Następnie możesz samodzielnie znaleźć alternatywne połączenie z Internetem (np. Włókno szklane, w DSL). Podczas oglądania telewizji masz następujące możliwości:

READ  Eksplodujące ceny gazu ziemnego: równowaga między kwestiami klimatyczno-społecznymi niesie ze sobą materiały wybuchowe dla koalicji - Polityka

DVB-T2 HD: Telewizja poprzez małą antenę wewnętrzną, dzięki której można odbierać około 40 kanałów w jakości HD, szczególnie w dużych miastach. Możesz oglądać kanały telewizji publicznej za darmo. Za kanały prywatne płaci się około 8 euro miesięcznie.

transmisja IPTV (przepływ):L telewizja internetowaAby odbierać telewizję bezpośrednio przez Internet, potrzebne jest stabilne łącze internetowe o prędkości 16 Mbit/s lub większej oraz smart TV lub pendrive HDMI (np. Google Chromecast lub Amazon Fire TV Stick). Następnie możesz użyć aplikacji Smart TV lub pamięci HDMI, aby wybrać kanały telewizyjne na żywo i uzyskać dostęp do ich bibliotek multimediów. Koszty: Płacisz za połączenie internetowe co miesiąc, może jednorazową opłatę za urządzenie HDMI, ale nic za telewizor.

IPTV od dostawcy VDSL: Możesz także uzyskać odbiór telewizji od swojego dostawcy VDSL, a także połączenie internetowe. the dostawca usług internetowych Zapewnia nie tylko modem lub router do połączenia z Internetem, ale także odbiornik, który można podłączyć do telewizora. Wybór programu odpowiada klasycznemu połączeniu telewizji kablowej. Koszt: około 5 euro miesięcznie.

Telewizja satelitarna: Ponieważ sygnał telewizyjny pochodzi z anteny satelitarnej, ta alternatywa jest odpowiednia tylko w ograniczonym zakresie. Antenę satelitarną na elewacji domu można zainstalować tylko za pozwoleniem. Koszt montażu i konfiguracji również waha się od 550 do 1100 euro.

Uważaj na sprzedaż obwoźną

Tylko nie daj się zaskoczyć tzw. konsultantom medialnym. Obecnie działają w imieniu operatorów sieci kablowych i sieją panikę. Nikt nie straci połączenia z telewizją z dnia na dzień. Jest wystarczająco dużo czasu, aby dowiedzieć się więcej o swoich możliwościach – i lepiej to mieć Przewodnik po poradach finansowych dotyczących odbioru telewizji.

Podpisałeś już coś? Następnie użyj własnego, jeśli to konieczne Anulowanie 14 dni.

READ  Ludzie - Markischer Bote

Bądź na bieżąco z tematami finansowymi dzięki biuletynowi Finanztip

Ten artykuł został udostępniony IPPEN.MEDIA w ramach współpracy z przewodnikiem finansowym non-profit Finanztip – oryginalny tekst tego artykułu »Telewizja kablowa wkrótce stanie się droższa: oto dostępne alternatywyPobrane z cotygodniowego biuletynu Finanztip z 15 marca 2024 r.

Ponad milion czytelników: Subskrybuj za darmo Biuletyn porad finansowych W każdy piątek otrzymuj najlepsze wskazówki od naszego „Edytora biznesowego roku 2021” — porady podatkowe, oferty, szablony i rekomendacje produktów, na których możesz polegać.

Continue Reading

Economy

Mniej Polaków chce euro

Published

on

Mniej Polaków chce euro

Jak wynika z badań, poparcie dla przystąpienia do strefy euro wśród polskiego społeczeństwa systematycznie maleje. Rząd kraju nie chce też ustalać daty wprowadzenia jednolitej waluty.

Polska straciła entuzjazm wobec przystąpienia do wspólnej europejskiej waluty – euro. Według opublikowanego w czwartek sondażu Central Bank of Sudan, 68% obywateli sprzeciwia się przejściu na wspólną walutę, a 24% je popiera. Instytut Badania Opinii podał, że od lutego 2013 r. wskaźnik poparcia spadł o pięć punktów procentowych. To „jedna z najniższych wartości w historii naszych sondaży”.

Z informacji wynika, że ​​64% Polaków spodziewa się wzrostu cen po wprowadzeniu euro. Rząd w Warszawie przygotowuje się do wejścia do strefy euro, ale nie ustalił daty. Eksperci, z którymi rozmawiała agencja Reuters, wątpią, czy stanie się to w ciągu obecnej dekady.

Badanie przeprowadzone przez firmę badawczą GfK w październiku wykazało, że 38% Polaków „zdecydowanie sprzeciwiało się” przyjęciu wspólnej waluty, a kolejne 38% było „w pewnym stopniu przeciwne”.

Rząd kraju dał jednak jasno do zrozumienia, że ​​nie oznacza to, że życzenia Polski dotyczące członkostwa nie są uwzględniane. Minister spraw zagranicznych powiedział, że kraj podjął podstawową decyzję o przystąpieniu do strefy euro dziesięć lat temu i nie zamierza się od niej odsunąć Grzegorza Szytina W czwartek podczas prezentacji w polskim parlamencie koncepcji polityki zagranicznej na przyszły rok. Ale jest za wcześnie, aby ustalać datę. „Musimy najpierw dokończyć reformowanie naszej gospodarki i zadbać o to, aby unia gospodarcza i walutowa była stabilna i bezpieczna” – stwierdziła Chetina.

Rząd odkłada przyłączenie

Nastroje panujące wśród polskiego społeczeństwa korespondowały z postępowaniem wielu przedstawicieli polskiego rządu. Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński W październiku powiedział na przykład w wywiadzie radiowym: „Do strefy euro wejdziemy najwcześniej po 2020 roku”. Podobne odczucia miał nowy premier. Ewy Kobach wyraziłem. A także jej poprzedniczka, która przeniosła się do Brukseli Donalda Tuska Nie chciała się zobowiązywać do konkretnej daty przystąpienia do euro.

READ  Ludzie - Markischer Bote

Kopacz ogłosił niedawno rygorystyczne warunki zastąpienia krajowej waluty złotym. Kilka tygodni temu dałem jasno do zrozumienia, że ​​nie można sobie wyobrazić, że Polska będzie wykluczona na dłuższą metę. Aby jednak tak się stało, muszą zostać spełnione dwa warunki: bezpieczna i wolna od kryzysu strefa euro oraz stabilna polska gospodarka w dobrej kondycji.

Polska jest jednym z młodszych krajów członkowskich UE, które musi podjąć długoterminową decyzję o przystąpieniu. Traktaty UE zobowiązują je do ostatecznego przystąpienia do unii walutowej. Do krajów tych należą także Estonia, Łotwa, Słowenia i Słowacja, które są już w strefie euro. W przyszłym roku sąsiad Polski, Litwa, jako 19. kraj przystąpi do wspólnej europejskiej waluty.

Continue Reading

Economy

Dlaczego niemiecki agent polega na chińskim producencie samochodów BYD?

Published

on

Dlaczego niemiecki agent polega na chińskim producencie samochodów BYD?

Stan na: 27 marca 2024 r. o 12:18

Chiński producent samochodów BYD rozszerza swoją działalność na Niemcy i współpracuje z lokalnymi dealerami samochodowymi. Dane dotyczące sprzedaży są obecnie raczej słabe, ale w średnim okresie może się to zmienić.

Chiński gigant samochodowy BYD nie wydaje się jeszcze szczególnie popularny w Niemczech. „Pierwsze pytanie zwykle dotyczy wymowy marki” – mówi Andreas Knipp, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za BYD w grupie dealerów samochodowych Senger.

Następnie on i jego pracownicy wyjaśniają, że nazwę wymawia się po angielsku klientom, którzy chcą obejrzeć chińskie samochody elektryczne w sklepie Senger w centrum Kolonii.

BYD zmierza w stronę rynku niemieckiego

Założona w latach 50-tych Grupa Singer od kilkudziesięciu lat zajmuje się sprzedażą samochodów niemieckich firm Volkswagen i Mercedes. BYD dołączyło pod koniec 2022 roku. Według dyrektora zarządzającego Kneipa jego firma chciała bardziej skoncentrować się na e-mobilności; Chiński producent samochodów pojawił się we właściwym czasie.

„Decydującym czynnikiem była dla nas wiedza BYD w zakresie akumulatorów” – mówi Knip. Senger prowadzi obecnie także salony samochodowe BYD w Dortmundzie i Bielefeld, a planowane jest otwarcie kolejnych salonów.

Współpraca z dealerami samochodowymi w Niemczech wpisuje się w nową strategię ekspansji BYD. Chiński producent samochodów z dużą presją wkracza na rynek europejski. Dedykowany statek towarowy transportuje pojazdy z Chin do Bremerhaven, a BYD jest oficjalnym partnerem reklamowym Mistrzostw Europy w Niemczech.

W Chinach, gdzie Volkswagen jest liderem rynku od lat 80. XX wieku, w ubiegłym roku BYD zdetronizowało niemieckiego producenta samochodów. Czy coś takiego mogłoby mieć miejsce także w Niemczech?

Luty: 94 nowo zarejestrowane pojazdy BYD

Dotychczasowe dane dotyczące sprzedaży prawdopodobnie uspokoją niemieckich producentów samochodów. Według Federalnego Urzędu ds. Transportu Samochodowego w lutym w całym kraju zarejestrowano łącznie 94 pojazdy BYD. W zaokrągleniu odpowiada to udziałowi w rynku wynoszącemu 0,0 procent. Dla porównania: Volkswagen sprzedał w tym samym miesiącu ponad 40 tys. samochodów.

READ  Google przegrywa w procesie monopolistycznym przeciwko twórcom „Fortnite” | Aktualności

To, że dane chińskiego producenta samochodów elektrycznych są obecnie tak złe, wynika również z faktu, że rząd federalny niespodziewanie anulował w grudniu premię za zakup samochodów elektrycznych. Jednak współpraca z BYD to decyzja długoterminowa, podkreśla Nepp.

Ekspert: BYD zadomowi się w Europie

W perspektywie średnioterminowej sytuacja dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego z pewnością może stać się niekomfortowa. „BYD z pewnością zadomowi się w Europie” – mówi Helena Weisbert, profesor ekonomii motoryzacji na Uniwersytecie Westfalii w Wolfsburgu. BYD postawiło sobie za cel uzyskanie od pięciu do dziesięciu procent udziału w rynku pojazdów elektrycznych w Niemczech.

Chiński producent samochodów już zmusza innych producentów do wojny cenowej. „VW musiał pójść w ich ślady, obniżając ceny samochodów elektrycznych” – mówi Weisbert. „To spirala wywołana przez BYD”.

Klienci mogą zyskać na wojnach cenowych

Weisbert z pewnością nie chce spisać na straty niemieckich producentów samochodów. „W Niemczech nadal istnieje siła innowacji” – mówi. Ponadto niemieckie marki cieszą się dobrą opinią. Grupa dealerów samochodowych Senger również pozostaje zaangażowana w swoje niemieckie samochody. Zdaniem spółki chodzi o dywersyfikację.

Sytuacja na rynku niemieckim wyraźnie się pogorszy, jeśli BYD faktycznie zdobędzie tu przyczółek na dużą skalę. Cena i konkurencja prawdopodobnie doprowadzą do strat w przemyśle samochodowym. Z drugiej strony mogą na tym skorzystać nabywcy samochodów elektrycznych w Niemczech.

Continue Reading

Trending