Connect with us

Economy

Amazon Prime: Dzięki tej sztuczce oszczędnościowej opóźniasz wzrost cen

Published

on

Amazon Prime: Dzięki tej sztuczce oszczędnościowej opóźniasz wzrost cen

sStali klienci internetowego giganta Amazon znaleźli nieprzyjemną wiadomość e-mail w swoich skrzynkach pocztowych we wtorek rano: usługa subskrypcji Prime będzie o 29 procent droższa i będzie kosztować wszystkich klientów, którzy zapłacą za nią corocznie z góry, począwszy od września 89 zamiast wcześniej. 69 euro. Od września Prime będzie kosztować 8,99 euro zamiast 7,99 euro dla klientów płacących co miesiąc.

W porównaniu z klientami amerykańskimi, niemieccy użytkownicy uchodzą na sucho stosunkowo tanio. był w Stanach Zjednoczonych Amazonka Niedawno podniósł cenę do 139 dolarów. Jednak Amazon nadal podnosi ceny znacznie powyżej stopy inflacji: grupa ostatnio skorygowała ceny na początku 2016 r., a od tego czasu wskaźnik cen towarów i usług konsumenckich Federalnego Urzędu Statystycznego wzrósł o 16%.

W związku z tym wielu klientów nie jest zbyt zadowolonych w mediach społecznościowych – i publikuje, na przykład na Twitterze, zrzuty ekranu z ich zakończenia Prime – i odpowiednio komentuje ze złością.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest odwoływalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ taka zgoda jest wymagana przez dostawców treści osadzonych jako dostawców zewnętrznych [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik na „Włącz”, zgadzasz się na to (która może zostać odwołana w dowolnym momencie). Obejmuje to również zgodę użytkownika na przekazywanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Więcej informacji na ten temat znajdziesz. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i opcji Prywatność na dole strony.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest odwoływalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ taka zgoda jest wymagana przez dostawców treści osadzonych jako dostawców zewnętrznych [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik na „Włącz”, zgadzasz się na to (która może zostać odwołana w dowolnym momencie). Obejmuje to również zgodę użytkownika na przekazywanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Więcej informacji na ten temat znajdziesz. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i opcji Prywatność na dole strony.

Jeśli chcesz anulować, możesz to zrobić w Amazon w dowolnym momencie – nie ma żadnych terminów, jak w przypadku umów na telefony komórkowe. Każdy, kto anuluje bezpośrednio teraz, pozostaje członkiem aż do następnej płatności i nadal korzysta z korzyści programu.

Ale w szczególności w przypadku Prime warto dokładnie obliczyć anulowanie pomimo wzrostu ceny – i być może zaoszczędzić pieniądze dzięki sztuczce: jeśli nadal płacisz obecnie co miesiąc, powinieneś natychmiast przejść na rentę sierpniową, a tym samym zapłacić starą rentę 69 euro ponownie, więc podwyżka nie będzie miała na nią wpływu do września 2023 r.

Przeczytaj także

Mistrz dostawy, goryl, automatyczny 1

Innym sposobem na zaoszczędzenie na opłatach Prime jest uzyskanie oferty rabatowej, która nie jest znana studentom, stażystom i osobom zwolnionym z opłat za transmisję lub posiadającym przepustkę społeczną. Wszyscy płacą tylko połowę rocznej opłaty.

Każdy, kto jest bezużyteczny z tymi wskazówkami, powinien teraz dokładnie obliczyć, czy Prime nadal jest dla nich wart w nowej cenie. Trudno to jednak ocenić, ponieważ Prime łączy różne usługi i rabaty jak każda inna oferta online.

Obliczanie jest łatwiejsze dla tych użytkowników, którzy korzystają z Prime tylko po to, aby zrezygnować z wysyłki na Amazon. Bez Prime będziesz musiał zapłacić 2,99 € lub 3,99 € za wszystkie zamówienia poniżej 29 €.

Przeczytaj także

Amazon, ze swoją usługą przesyłania strumieniowego wideo Prime, jest najnowszym przykładem

W przypadku przesyłek ekspresowych jeden dzień po wysyłce, która jest zawarta w abonamencie Prime, Amazon pobiera 4,99 EUR za dostawę. Jeśli więc zamówisz zbyt wiele kursów i zakończeń, otrzymasz zwrot opłaty za subskrypcję z 23. zamówienia na Amazon, a więc szybciej dzięki dostawie ekspresowej.

Ale ukryte koszty Prime mogą być jeszcze wyższe: ponieważ klienci Prime zawsze najpierw przeszukują Amazon, zwłaszcza w przypadku małych zakupów, częściej porównują ceny – pokazują badania rynku z USA – i dlatego zwykle płacą więcej za swoje zakupy.

READ  Pierwszy niemiecki bank zamyka wszystkie swoje oddziały: co klienci powinni teraz rozważyć

Ponadto pokazuje to Badanie przeprowadzone przez Amerykański Uniwersytet w BejrucieBardziej impulsywni w zakupach częściej klikają przycisk Kup. Amazon’s Prime może kosztować klientów więcej, niż sądzą lub myślą.

Przeczytaj także

Tysiące odczytów można przechowywać na urządzeniach - a także zabrać na plażę

Ale Prime oferuje nie tylko korzyści pod względem kosztów wysyłki, ale także cały szereg innych usług cyfrowych i rabatów u partnerów współpracujących, co znacznie utrudnia obliczenia.

Obejmuje to usługę przesyłania strumieniowego Prime Video, która konkuruje z Netflix. Chociaż Amazon był ostatnio w stanie zaoferować mniej popularnych seriali niż Netflix, serwis często oferuje filmy hollywoodzkie, także dlatego, że grupa była w stanie zakupić hollywoodzkie studio MGM wraz ze wszystkimi prawami do filmów rok temu. Ale jeśli i tak musisz przejść przez pełną listę obserwacyjną Netflix, możesz się bez niej obejść.

Przeczytaj także

Według badacza rynku Kantar, 40 procent ludzi na całym świecie planuje w tym roku zmniejszyć wydatki na abonamenty rozrywkowe.

Dodatkowo jest Amazon Prime Music, usługa strumieniowego przesyłania muzyki wbudowana w Prime: usługa ma przewagę nad pełnoprawnymi usługami strumieniowania muzyki, takimi jak Spotify lub jabłko Muzyka Katalog muzyczny jest wyraźnie ograniczony.

Większość użytkowników przesyłania strumieniowego zapłaci już za subskrypcję muzyki w innym miejscu lub być może za pośrednictwem samego Amazona, więc mogą zignorować tę ofertę przy obliczaniu osobistych korzyści.

Limitowana oferta e-booków

Dla miłośników książek w Prime dostępny jest również wybór e-booków, ale wybór jest bardzo ograniczony. W końcu każdy musi sam zdecydować, czy jest to warte 89 euro dla użytkownika.

Obliczenia dodatkowo komplikuje współpraca z innymi platformami. Każdy, kto jest klientem portalu rezerwacji hoteli Booking.com oprócz Amazon Prime, otrzymuje obecnie 10-procentową zniżkę w formie kredytu podróżnego, w zależności od rezerwacji.

Jeśli więc obecnie rezerwujesz dwutygodniowe wakacje na platformie, powinieneś szybko połączyć swoje konto Amazon z wyprzedzeniem – wtedy często otrzymasz zwrot kosztów Prime przez kilka lat. Oczywiście zawsze możesz anulować po tym.

Jeśli chcesz całkowicie odwrócić się od Amazona, możesz poszukać alternatyw u innych sprzedawców internetowych. Niektórzy niemieccy usługodawcy poszli w ich ślady w swoich programach lojalnościowych. Mogą być one szczególnie przydatne dla klientów, którzy nie chcą korzystać z ofert przesyłania strumieniowego.

W Otto.de program nazywa się „Up Plus”: za dziesięć euro rocznie nie ma opłaty za dostawę. Handlowiec obiecuje również kupon o wartości 10 euro na swoje urodziny – więc program lojalnościowy jest bezpłatny pod względem obliczeniowym. Jednak klienci zobowiązują się do dostawcy, który ma na swojej platformie znacznie mniej sprzedawców zewnętrznych niż Amazon. Częsty kupujący mogą szybko odzyskać koszty bezpłatnej wysyłki po wyższych cenach na platformie Otto.

Przeczytaj także

supermarket

Zalando posiada również ofertę dla stałych odbiorców o nazwie Zalando Plus. Za 15 euro rocznie jest to najszybsza dostawa, czasami za pomocą naszych kurierów. Sprzedawca mody często dostarcza następnego wieczoru. Nie ma natychmiastowych korzyści kosztowych.

Inni sprzedawcy detaliczni oferują darmową wysyłkę bez opłaty rocznej klientom, którzy dużo kupują i zbierają punkty – m.in. Wasza Wysokość w programie swoich członków.

Możesz posłuchać podcastu WELT tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest odwoływalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ taka zgoda jest wymagana przez dostawców treści osadzonych jako dostawców zewnętrznych [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik na „Włącz”, zgadzasz się na to (która może zostać odwołana w dowolnym momencie). Obejmuje to również zgodę użytkownika na przekazywanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Więcej informacji na ten temat znajdziesz. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i opcji Prywatność na dole strony.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Dotyczy to pojazdów i gospodarstw domowych w NRW

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Taśma z Ukrainy: Biden zapewnia Selenskyjowi większe wsparcie
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Kolejny gigant modowy, który złożył wniosek o upadłość – po ponad 30 latach
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending