Connect with us

Economy

Amazon Prime: Dzięki tej sztuczce oszczędnościowej opóźniasz wzrost cen

Published

on

Amazon Prime: Dzięki tej sztuczce oszczędnościowej opóźniasz wzrost cen

sStali klienci internetowego giganta Amazon znaleźli nieprzyjemną wiadomość e-mail w swoich skrzynkach pocztowych we wtorek rano: usługa subskrypcji Prime będzie o 29 procent droższa i będzie kosztować wszystkich klientów, którzy zapłacą za nią corocznie z góry, począwszy od września 89 zamiast wcześniej. 69 euro. Od września Prime będzie kosztować 8,99 euro zamiast 7,99 euro dla klientów płacących co miesiąc.

W porównaniu z klientami amerykańskimi, niemieccy użytkownicy uchodzą na sucho stosunkowo tanio. był w Stanach Zjednoczonych Amazonka Niedawno podniósł cenę do 139 dolarów. Jednak Amazon nadal podnosi ceny znacznie powyżej stopy inflacji: grupa ostatnio skorygowała ceny na początku 2016 r., a od tego czasu wskaźnik cen towarów i usług konsumenckich Federalnego Urzędu Statystycznego wzrósł o 16%.

W związku z tym wielu klientów nie jest zbyt zadowolonych w mediach społecznościowych – i publikuje, na przykład na Twitterze, zrzuty ekranu z ich zakończenia Prime – i odpowiednio komentuje ze złością.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest odwoływalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ taka zgoda jest wymagana przez dostawców treści osadzonych jako dostawców zewnętrznych [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik na „Włącz”, zgadzasz się na to (która może zostać odwołana w dowolnym momencie). Obejmuje to również zgodę użytkownika na przekazywanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Więcej informacji na ten temat znajdziesz. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i opcji Prywatność na dole strony.

Tutaj znajdziesz treści z Twittera

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest odwoływalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ taka zgoda jest wymagana przez dostawców treści osadzonych jako dostawców zewnętrznych [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik na „Włącz”, zgadzasz się na to (która może zostać odwołana w dowolnym momencie). Obejmuje to również zgodę użytkownika na przekazywanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Więcej informacji na ten temat znajdziesz. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i opcji Prywatność na dole strony.

Jeśli chcesz anulować, możesz to zrobić w Amazon w dowolnym momencie – nie ma żadnych terminów, jak w przypadku umów na telefony komórkowe. Każdy, kto anuluje bezpośrednio teraz, pozostaje członkiem aż do następnej płatności i nadal korzysta z korzyści programu.

Ale w szczególności w przypadku Prime warto dokładnie obliczyć anulowanie pomimo wzrostu ceny – i być może zaoszczędzić pieniądze dzięki sztuczce: jeśli nadal płacisz obecnie co miesiąc, powinieneś natychmiast przejść na rentę sierpniową, a tym samym zapłacić starą rentę 69 euro ponownie, więc podwyżka nie będzie miała na nią wpływu do września 2023 r.

Przeczytaj także

Mistrz dostawy, goryl, automatyczny 1

Innym sposobem na zaoszczędzenie na opłatach Prime jest uzyskanie oferty rabatowej, która nie jest znana studentom, stażystom i osobom zwolnionym z opłat za transmisję lub posiadającym przepustkę społeczną. Wszyscy płacą tylko połowę rocznej opłaty.

Każdy, kto jest bezużyteczny z tymi wskazówkami, powinien teraz dokładnie obliczyć, czy Prime nadal jest dla nich wart w nowej cenie. Trudno to jednak ocenić, ponieważ Prime łączy różne usługi i rabaty jak każda inna oferta online.

Obliczanie jest łatwiejsze dla tych użytkowników, którzy korzystają z Prime tylko po to, aby zrezygnować z wysyłki na Amazon. Bez Prime będziesz musiał zapłacić 2,99 € lub 3,99 € za wszystkie zamówienia poniżej 29 €.

Przeczytaj także

Amazon, ze swoją usługą przesyłania strumieniowego wideo Prime, jest najnowszym przykładem

W przypadku przesyłek ekspresowych jeden dzień po wysyłce, która jest zawarta w abonamencie Prime, Amazon pobiera 4,99 EUR za dostawę. Jeśli więc zamówisz zbyt wiele kursów i zakończeń, otrzymasz zwrot opłaty za subskrypcję z 23. zamówienia na Amazon, a więc szybciej dzięki dostawie ekspresowej.

Ale ukryte koszty Prime mogą być jeszcze wyższe: ponieważ klienci Prime zawsze najpierw przeszukują Amazon, zwłaszcza w przypadku małych zakupów, częściej porównują ceny – pokazują badania rynku z USA – i dlatego zwykle płacą więcej za swoje zakupy.

READ  Błędy ortograficzne wywołują salwę śmiechu

Ponadto pokazuje to Badanie przeprowadzone przez Amerykański Uniwersytet w BejrucieBardziej impulsywni w zakupach częściej klikają przycisk Kup. Amazon’s Prime może kosztować klientów więcej, niż sądzą lub myślą.

Przeczytaj także

Tysiące odczytów można przechowywać na urządzeniach - a także zabrać na plażę

Ale Prime oferuje nie tylko korzyści pod względem kosztów wysyłki, ale także cały szereg innych usług cyfrowych i rabatów u partnerów współpracujących, co znacznie utrudnia obliczenia.

Obejmuje to usługę przesyłania strumieniowego Prime Video, która konkuruje z Netflix. Chociaż Amazon był ostatnio w stanie zaoferować mniej popularnych seriali niż Netflix, serwis często oferuje filmy hollywoodzkie, także dlatego, że grupa była w stanie zakupić hollywoodzkie studio MGM wraz ze wszystkimi prawami do filmów rok temu. Ale jeśli i tak musisz przejść przez pełną listę obserwacyjną Netflix, możesz się bez niej obejść.

Przeczytaj także

Według badacza rynku Kantar, 40 procent ludzi na całym świecie planuje w tym roku zmniejszyć wydatki na abonamenty rozrywkowe.

Dodatkowo jest Amazon Prime Music, usługa strumieniowego przesyłania muzyki wbudowana w Prime: usługa ma przewagę nad pełnoprawnymi usługami strumieniowania muzyki, takimi jak Spotify lub jabłko Muzyka Katalog muzyczny jest wyraźnie ograniczony.

Większość użytkowników przesyłania strumieniowego zapłaci już za subskrypcję muzyki w innym miejscu lub być może za pośrednictwem samego Amazona, więc mogą zignorować tę ofertę przy obliczaniu osobistych korzyści.

Limitowana oferta e-booków

Dla miłośników książek w Prime dostępny jest również wybór e-booków, ale wybór jest bardzo ograniczony. W końcu każdy musi sam zdecydować, czy jest to warte 89 euro dla użytkownika.

Obliczenia dodatkowo komplikuje współpraca z innymi platformami. Każdy, kto jest klientem portalu rezerwacji hoteli Booking.com oprócz Amazon Prime, otrzymuje obecnie 10-procentową zniżkę w formie kredytu podróżnego, w zależności od rezerwacji.

Jeśli więc obecnie rezerwujesz dwutygodniowe wakacje na platformie, powinieneś szybko połączyć swoje konto Amazon z wyprzedzeniem – wtedy często otrzymasz zwrot kosztów Prime przez kilka lat. Oczywiście zawsze możesz anulować po tym.

Jeśli chcesz całkowicie odwrócić się od Amazona, możesz poszukać alternatyw u innych sprzedawców internetowych. Niektórzy niemieccy usługodawcy poszli w ich ślady w swoich programach lojalnościowych. Mogą być one szczególnie przydatne dla klientów, którzy nie chcą korzystać z ofert przesyłania strumieniowego.

W Otto.de program nazywa się „Up Plus”: za dziesięć euro rocznie nie ma opłaty za dostawę. Handlowiec obiecuje również kupon o wartości 10 euro na swoje urodziny – więc program lojalnościowy jest bezpłatny pod względem obliczeniowym. Jednak klienci zobowiązują się do dostawcy, który ma na swojej platformie znacznie mniej sprzedawców zewnętrznych niż Amazon. Częsty kupujący mogą szybko odzyskać koszty bezpłatnej wysyłki po wyższych cenach na platformie Otto.

Przeczytaj także

supermarket

Zalando posiada również ofertę dla stałych odbiorców o nazwie Zalando Plus. Za 15 euro rocznie jest to najszybsza dostawa, czasami za pomocą naszych kurierów. Sprzedawca mody często dostarcza następnego wieczoru. Nie ma natychmiastowych korzyści kosztowych.

Inni sprzedawcy detaliczni oferują darmową wysyłkę bez opłaty rocznej klientom, którzy dużo kupują i zbierają punkty – m.in. Wasza Wysokość w programie swoich członków.

Możesz posłuchać podcastu WELT tutaj

Aby wyświetlić osadzone treści, wymagana jest odwoływalna zgoda na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, ponieważ taka zgoda jest wymagana przez dostawców treści osadzonych jako dostawców zewnętrznych [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik na „Włącz”, zgadzasz się na to (która może zostać odwołana w dowolnym momencie). Obejmuje to również zgodę użytkownika na przekazywanie niektórych danych osobowych do krajów trzecich, w tym do Stanów Zjednoczonych Ameryki, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Więcej informacji na ten temat znajdziesz. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie za pomocą przełącznika i opcji Prywatność na dole strony.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski | regionalny

Published

on

W sądzie: Adidas i Nike kłócą się o trzy paski |  regionalny

Düsseldorf – [–>Den Kampf um die deutsche Nationalmannschaft hat Adidas gegen Nike verloren. Jetzt schlägt das Drei-Streifen-Imperium zurück! Adidas klagt gegen Klamotten von Nike, die auch Streifen haben. Die Anwälte brachten zur Verstärkung eine Puppe mit!

Schauplatz: Oberlandesgericht Düsseldorf. Corpus Delikti: fünf Hosen einer Billig-Linie von Nike, die an der Seite Streifen haben. Mal zwei, aber sogar auch mal drei Streifen – allerdings farblich unterschiedlich oder auch unterschiedlich breit.

Drei Streifen sind aber DAS Markenzeichen von Adidas. Adidas-Anwalt Dr. Christian Rassmann in scharfem Ton: „Das ist ein gezielter Angriff auf die berühmte Marke Adidas und ihre drei Streifen.“ Zu viele Streifenhosen würden den Markenkern der deutschen Sportikone verwässern.

Um diese fünf Streifenhosen von Nike geht es in dem Verfahren. Drei haben zwei Streifen an der Seite, zwei drei. Die weiße Hose, von dem Pariser Sportclub PSG, hat drei gleich breite Streifen in zwei Farben. Richter Schüttpelz: „Mit ihr tun wir uns am schwersten“

Foto: David Young

Der Anwalt: „Funktioniert meine Marke noch, wenn ein Wettbewerber anfängt, in großer Menge ähnliche Produkte auf den Markt zu bringen?“

Um zu zeigen, wie erfolgreich Adidas vor Gericht schon war, breiteten die 4 (!) Anwälte Klamotten auf dem Saalboden aus: Hier, alles Hosen, gegen die wir vor anderen Gerichten erfolgreich geklagt haben.

Als Höhepunkt der Präsentation schleppte die Adidas-Seite eine Puppe in den Saal. Sie hat sogar einen Namen. John trug Adidas-Langarmshirt, Nike-Hose, Adidas-Schuhe. Aber John war so geheim, dass kein Fotograf ihn knipsen sollte. Schnell warf ein Adidas-Anwalt seine Robe über Drei-Streifen-John.

READ  Lotto Madness w USA: Miliardy dolarów w jackpocie znów! | Aktualności

Der bizarre Streifen-Streit hat übrigens seine Vorgeschichte. 2005 setzte sich Adidas gegen Nike durch. Die Amerikaner durften danach keine Zwei-Streifen-Hosen mehr verkaufen. 2019 unterlag Adidas vor dem Gericht der Europäischen Union. Es entschied, dass die drei Streifen von Adidas nicht in jeder Form markenrechtlich geschützt sind.

Im aktuellen Fall will das Gericht über jede Hose, über jeden einzelnen Streifen entscheiden. Das Urteil soll am 28. Mai verkündet werden. Zwei Wochen später beginnt die Europameisterschaft. Deutschland spielt noch in Adidas. Wie es sich gehört in drei Streifen.

Continue Reading

Economy

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Published

on

Te samochody elektryczne pojadą jeszcze dalej

Jak daleko mogą przejechać obecne samochody elektryczne na jednym ładowaniu akumulatora? Tutaj znajdziesz odpowiedź – z liczbami od producentów i praktycznym asortymentem.

Lęk przed zasięgiem – zaledwie kilka lat temu tak nazywano zjawisko kierowców pojazdów elektrycznych obawiających się, że prąd nie dotrze do celu. Ale technologia znacznie się poprawiła: każdy, kto dziś kupi samochód zasilany akumulatorem, może spodziewać się zasięgu 300 kilometrów lub więcej.

Oto dziesięć samochodów o najwyższych zasięgach

Ale które samochody mają największy zasięg? W celu zapewnienia porównywalności poniższe informacje opierają się na tzw. standardzie WLTP, który stosowany jest również przez producentów samochodów. W tym celu wszystkie specyficzne dla modelu kombinacje silnika i skrzyni biegów, w tym wyposażenie specjalne, są testowane w ciągu 30 minut na dystansie 23,25 km. Temperatury wahają się tutaj od 23 do 14 stopni Celsjusza.

Samochody o największym zasięgu to często większe pojazdy, niektóre SUV-y – i żaden z nich nie jest tani. Aby osiągnąć duży zasięg, często potrzebne są duże baterie. I to jest drogie. Oto pierwsza dziesiątka:

  1. Zasięg wersji Lucid Air Dream: 883 km
  2. Mercedes EQS 450+: 753 km
  3. Tesla Model S 19-calowy, dwusilnikowy: 723 km
  4. SUV Mercedes EQS 450+: 720 km
  5. Fisker Ocean One/Extreme: 707 km
  6. Tesla Model 3 dalekiego zasięgu 18 cali: 678 km
  7. Jednosilnikowy Polestar 2, duży zasięg: 655 km
  8. BMW iX xDrive50: 633 km
  9. SUV Mercedes EQE 350+: 628 km
  10. BMW i7 xDrive60: 625 km

Model Tesli

Jednak wartości te mogą się szybko zmieniać: w przypadku nowych wariantów akumulatorów lub zmian w oprogramowaniu lub silnikach zasięg (ale także cena) może w krótkim okresie wzrosnąć – lub spaść.

Dostęp ma wiele czynników

O czym nie należy zapominać: zasięg na papierze to jedno, praktyka to drugie: podobnie jak w przypadku pojazdów z silnikiem Diesla i silnikami benzynowymi, wiele zależy od tego, gdzie i jak samochód jest prowadzony. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h zużycie jest znacznie wyższe niż podczas ciągłej podróży po wiejskiej drodze. Ruch miejski może również mieć różny wpływ na maksymalny zasięg, w zależności od stylu jazdy. Istnieją również czynniki takie jak temperatura: jeśli jest zimno, samochód zużywa więcej energii na ogrzewanie, a ogniwa akumulatora szybciej się wyczerpują.

Tak daleko mogą praktycznie pojechać samochody elektryczne

Jeszcze dziesięć lat temu przeciętny samochód elektryczny mógł przejechać średnio zaledwie 167 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. I dzisiaj? Wartość ta podwoiła się, jak wykazała ocena przeprowadzona przez Abu Dhabi Airports Company.

Traffic Club przyjrzał się bliżej testom 39 samochodów elektrycznych przeprowadzonych w 2023 r. Pojazdy na jednym ładowaniu akumulatora przejechały średnio 393 km, o siedem kilometrów więcej niż w 2022 r. i aż o 60 km więcej niż w 2021 r. (333 km).

Ecotest: tak mierzy ADAC

W ramach testowania pojazdów ADAC wykorzystuje połączenie standardowego zalecanego cyklu testowego WLTP i standardowej podróży autostradą, aby sprawdzić, jaki dystans mogą pokonać samochody elektryczne w życiu codziennym. Dzięki własnym procedurom testowym testerzy obiecują bardziej realistyczne informacje na temat zużycia i zasięgu.

Lider wśród samochodów testowanych w zeszłym roku: Hyundai IONIQ 6 z zasięgiem 555 km. Siedem innych samochodów również przekroczyło granicę 500 km.

Spośród wszystkich samochodów elektrycznych przetestowanych na lotniskach w Abu Zabi dwanaście ma najwyższy ogólny zasięg:

  1. BMW iX xDrive 50: 610 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 105,2 kWh)
  2. Lucid Air Dual Motor Grand Touring AWD: 610 km (rozmiar akumulatora producenta: 112 kWh netto)
  3. Mercedes EQS 450+ typ elektryczny: 575 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 107,8 kWh netto)
  4. Hyundai Ioniq 6 Pakiet Uniq 2WD: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 77,4 kWh netto)
  5. Mercedes EQE SUV 350+ Electric Art Advanced: 555 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  6. BMW i7 xDrive 60: 545 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 101,7 kWh)
  7. Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 108,4 kWh netto)
  8. Mercedes EQE 350+: 530 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: 90,6 kWh netto)
  9. Pojedynczy Polestar 2 dalekiego zasięgu (82 kWh): 530 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
  10. Nio ET5 Touring (100 kWh): 515 kilometrów (wielkość akumulatora według producenta: netto 90 kWh)
  11. Audi Q8 e-tron Sportback 55 quattro: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 106 kWh)
  12. Volvo XC40 Naładuj czysty el. Zwiększony zasięg na jednym silniku: 500 km (wielkość akumulatora według producenta: netto 79 kWh)
READ  Kudam czy Poczdam? Najważniejsze jest Zachód!

Z tyłu znajdują się Renault Twingo Electric Intens (150 km), Fiat 500e (23,8 kWh RED) z przebiegiem 150 km i Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto z przebiegiem 170 km.

A na autostradzie?

Continue Reading

Economy

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –

Published

on

Otto mówi o „systematycznym oszustwie” – Problemach chińskiej firmy TIMO –
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Chińskie aplikacje zakupowe przyciągają klientów ogromnymi rabatami. Szef Otto Austria Group wyjaśnia, jakie triki można w tym osiągnąć. I krytykował.

Monachium – W gigantycznym sklepie Timo wiele produktów jest znacznie tańszych niż w lokalnych sklepach. Dostawca Otto ostro krytykuje machinacje chińskiego konkurenta i oskarża Timo o oszustwo.

Chińska aplikacja zakupowa Temu: Otto mówi o „systematycznym oszustwie”

Timo od dawna był krytykowany z wielu stron. Konkurencja mówi teraz także: „Nie boimy się konkurencji, ale ogólne warunki są nieuczciwe. To, co robią ci dostawcy, to systematyczne oszustwa” – powiedział Harald Götsche, prezes grupy Auto Austria korona.at Zacytowany. Jak twierdzi Gucci, około 65 procent paczek pochodzących z Chin jest błędnie deklarowanych. Jest on albo wart więcej niż podano, albo zamówienie jest pakowane w pojedyncze przesyłki, dzięki czemu nie trzeba płacić cła.

Grupa Otto jest bardzo wściekła na machinacje chińskiej aplikacji zakupowej Temu. © SOPA Obrazy/Imago

Jak twierdzi Gucci, konkurencji w jej obecnym kształcie nie da się już utrzymać: „Wiele kryzysów uderzyło w handel detaliczny jak nigdy dotąd, brakuje pieniędzy na giełdzie” – twierdzi Grupa Otto Austria W ubiegłym roku o 3,8 proc. Dopiero od 2028 r. zostaną podjęte działania przeciwko machinacjom Temu i innych usługodawców, krytykuje Juche, i do tego czasu oczekuje się, że co roku będzie przybywać od dwóch do czterech miliardów paczek Unia Europejska nadawca.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego rozważa podjęcie kroków prawnych przeciwko gigantowi handlowemu Temu

Chiński sprzedawca internetowy jest także solą w oku obrońców praw konsumentów. Centrum Doradztwa Konsumenckiego bada obecnie środki prawne przeciwko Timo. Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv) ostrzegało już firmę kilkakrotnie. Jak stwierdziła Ramona Pope, prezes vzbv, platforma będzie dezorientować potencjalnych klientów przypadkowymi rabatami i manipulacyjnymi projektami. Bardzo młoda grupa docelowa jest na to szczególnie narażona.

READ  Podatki: Podatki są również minimalne dla firm cyfrowych

Obecnie w Centrum Doradztwa Konsumenckiego trwa proces koordynacji w sprawie ewentualnego skierowania pozwu przeciwko Timo. Krytykowane jest przede wszystkim to, że dla klientów nie jest jasne, skąd biorą się wysokie rabaty. Temu odpowiedział już na roszczenia rzeczników konsumentów. Firma twierdzi, że z radością przyjmuje możliwość współpracy z grupami konsumentów: „Chcemy mieć pewność, że nasze praktyki są uczciwe”.rd/dpa)

Continue Reading

Trending