Connect with us

Economy

Dow & Co dalej się ślizga: Strach przed stopami procentowymi na giełdzie

Published

on

Dow & Co dalej się ślizga: Strach przed stopami procentowymi na giełdzie


Raport rynkowy

Stan: 14.06.2022 22:56

Na dzień przed długo oczekiwaną decyzją Rezerwy Federalnej nastroje na giełdach uległy dalszemu pogorszeniu. Dow Jones spadł do najniższego poziomu od półtora roku.

Jak głęboko możesz zajść? Amerykańskie giełdy kontynuowały dziś spadki. Indeks wartości odniesienia, Dow Jones, spadł ponownie o 0,5 proc. Czasami odejmowanie było większe. Próba odzyskania nie powiodła się na początku handlu. W ciągu ostatnich czterech dni handlowych Dow spadł o prawie osiem procent. Szerszy S&P 500 również stracił więcej, spadając o 0,4 proc. Od wczoraj indeks jest oficjalnie w bessie. Jedynie zaawansowany technologicznie Nasdaq utrzymał nieco swoją pozycję twierdzącą.

O ile Fed podniesie stopy procentowe?

„Inwestorzy się martwią” – powiedział menedżer portfela Paul Nolte z Kingsview Wealth Manager. Z niecierpliwością wyczekują najważniejszego wydarzenia tygodnia, decyzji Rezerwy Federalnej w środę wieczorem. Na giełdach jest teraz pewne, że Fed podniesie główną stopę procentową o 0,75 punktu procentowego zamiast wskazanych 0,5 punktu procentowego. Byłaby to największa podwyżka stóp od 1994 roku. „Inwestorzy zdali sobie sprawę, że Fed nie ma już luksusu nie spieszyć się”, mówi obserwator rynku Yoshin Stanzel z brokera internetowego CMC Markets.

Ceny producenta znów rosną dwucyfrowo

Obawy inwestorów o stopy procentowe zostały wsparte przez nowe dane ekonomiczne. Ceny producentów w USA nadal nie wskazują na spowolnienie wysokiej inflacji. Wzrósł w maju o 10,8 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Tym samym wzrost pozostał widoczny w dwucyfrowym przedziale procentowym. W kwietniu nastąpił silniejszy wzrost, zrewidowany o 10,9 proc. Pierwsze szacunki wynosiły 11,0 proc.

Stopa inflacji w USA wzrosła ostatnio do 8,6 proc. Wielu ekonomistów już widzi narastającą spiralę płacowo-cenową i obawia się spowolnienia gospodarczego. W Stanach Zjednoczonych rośnie ryzyko recesji.

Indeks DAX spada już szósty dzień z rzędu

DAX również nie był w stanie nadążyć za trendem spadkowym. Stracił silne początkowe wzrosty cen i zamknął się o 0,9 proc. Był to szósty dzień strat z rzędu. W ciągu tygodnia DAX stracił dobre 1300 punktów. .

READ  Ferrero wezwał cukierka ponownie się rozciągnął

Brak wahań nastroju

Obecnie nic nie wskazuje na zmianę nastroju, mówi analityk Christian Henk z biura maklerskiego IG. Inwestorom nie podoba się obecna mieszanka inflacji, obaw o stopy procentowe i wynikającego z tego strachu przed recesją. „Lód na torcie to kolejne potencjalne zamknięcie w Chinach”.

Wskaźnik ZEW nieznacznie się poprawił

Na tle poważnych problemów na giełdach, dodatni indeks ZEW jest prawie niezauważalny. W końcu perspektywy gospodarcze niemieckich ekspertów finansowych poprawiły się ze stosunkowo niskiego poziomu. W czerwcu miara zaufania ZEW wzrosła o 6,3 punktu w stosunku do poprzedniego miesiąca do -28 punktów.

„To oznaka poprawy na minusie. Obecnie w środowisku globalnym jest niewiele miejsca na optymizm”, mówi Alexander Krueger, główny ekonomista Hauck Aufhäuser Lampe. Na nastroje wpływają przede wszystkim słaba logistyka dostaw i wysoka presja inflacyjna. Zaufanie nie powróci, dopóki geopolityka nie powróci na właściwe tory”.

Euro jest chwilowo poniżej 1,04 dolara amerykańskiego

Euro ponownie wzrosło wieczorem i cena 1,0420 dolarów. Czasami na krótko spadał poniżej poziomu 1,04 USD. Z dnia na dzień cena wspólnej waluty wyniosła 1,0397 USD, czyli mniej niż miesiąc temu. Wielu ekonomistów spodziewa się parytetu jeszcze w tym roku.

Silny dolar wywiera dużą presję na euro. Waluta amerykańska korzysta obecnie z oczekiwań dotyczących decydującej zmiany stóp procentowych w USA.

Ropa znów jest droższa

Dziś ceny ropy ponownie wzrosły. Wieczorem cena beczki North Sea Brent (159 litrów) wyniosła 124,62 USD, co oznacza przyzwoity 1,9-procentowy wzrost w stosunku do poprzedniego dnia. Analityk Jeffrey Haley z biura maklerskiego Oanda powiedział, że niepowodzenia rosyjskich dostaw nie mogą być zrekompensowane

Baryłka amerykańskiego typu West Texas Intermediate (WTI) wzrosła o 1,8 procent do nieco ponad 123 USD. Tym samym ceny ropy utrzymują się na wysokim poziomie. Od początku roku wzrosły o około 55 proc.

Bitcoin nadal spada

READ  Gütersloh, Commerzbank, nowe badanie dla małych i średnich przedsiębiorstw Pomimo wielu kryzysów znaczenie zrównoważonego rozwoju pozostaje wysokie, wciąż istnieje potencjał w cyfryzacji

zejście z Bitcoin i wiele innych aktywów kryptograficznych kontynuowane. Dziś największa kryptowaluta pod względem kapitalizacji rynkowej spadła o prawie 20 000 USD. Najniższy poziom na platformie handlowej Bitfinex wynosił około 20 860 USD, najniższy poziom od półtora roku. Rekordowy poziom około 69 000 USD osiągnięto w listopadzie 2021 r. Obawy o inflację i stopy procentowe były głównymi przyczynami spadku cen. Ryzykowne inwestycje, takie jak kryptowaluty, są obciążone określoną zmianą stóp procentowych, ponieważ nie generują żadnych bieżących dochodów odsetkowych.

Air France-KLM zbiera fundusze

Linie lotnicze Air France-KLM zebrały miliardy od inwestorów na spłatę pomocy państwa z kryzysu koronowego. W sumie grupa wygenerowała około 2,26 miliarda euro dzięki emisji nowych akcji. Większość tej kwoty zostanie przekazana na wymianę sub-obligacji w wysokości około 1,7 miliarda euro, w czym państwo francuskie pomogło spółce dobry rok temu. Pozostała część środków przeznaczona jest na redukcję zadłużenia.

MorphoSys oczekuje zaległych płatności

Akcje MorphoSys wzrosły o 16 procent w późnym obrocie. Firma biotechnologiczna przekazuje opracowanie dwóch preparatów przeciwciał w nowe ręce. Firma biotechnologiczna zawarła z amerykańską firmą Human Immunology Biosciences (HIBio) umowę licencyjną na lek na nerki felzartamab i lek przeciwnowotworowy MOR210. Posunięcie to ma na celu pomóc Morphosys skupić swoje zasoby na opracowywaniu ważniejszych leków do walki z rakiem. Oprócz zaliczki w wysokości 15 mln USD na MOR210 przy podpisaniu umowy, Bawarczycy mają prawo do przyszłych wpłat do 1 mld USD dla obu programów.

Ponadto MorophoSys i partner Incyte, Pfizer, uczestniczą w nowym sojuszu badawczym. W testach lek przeciwnowotworowy MorphoSys Monjuvi, wraz z lenalidomidem firmy Pfizer i specyficznym białkiem fuzyjnym, zostanie podany pacjentom z białaczką z chłoniakiem rozlanym z komórek B (DLBCL). MorphoSys rozszerza w ten sposób swój rurociąg badawczy o Monjuvi, który został już zatwierdzony w USA i jest sprzedawany w Europie pod nazwą Minjuvi.

Evotec wyraża zgodę na współpracę z spółką zależną J&J

Firma biotechnologiczna Evotec chce badać nowe składniki aktywne wraz ze spółką zależną amerykańskiej firmy farmaceutycznej Johnson & Johnson. Firma ogłosiła, że ​​Evotec otrzyma płatności za badania i zaległe płatności w wysokości do 210 milionów euro za każdy projekt w ramach tej współpracy. Evotec otrzyma tantiemy za potencjalne produkty wynikające ze współpracy.

READ  Bagaż podręczny na rejsach: Linie lotnicze zaostrzyły przepisy

Hornbach Holdings obniża prognozę zysków

Operator sieci sklepów AGD, Hornbach Holdings, jest bardziej pesymistycznie nastawiony do ewolucji dochodów w bieżącym roku podatkowym ze względu na wyższe ceny i bieżące problemy w łańcuchu dostaw. Skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (EBIT) będzie w latach 2022/23 dwucyfrowy niższy w porównaniu do 362,6 mln euro w roku poprzednim. Wcześniej Hornbach zakładał tylko niewielki minus. Jeśli chodzi o sprzedaż netto, Hornbach nie zmienia jednak swoich prognoz na bieżący rok.

Egzaminy Atos dzielą się i wprowadzają nowych szefów

Francuska firma informatyczna Atos odpowiada na ciągłe trudności dzięki nowej strukturze korporacyjnej. Rozważany jest podział na dwie spółki giełdowe. Atos poinformował również, że pod koniec września ze spółki odejdzie prezes Rudolf Bellmer. Dyrektor finansowy Uwe Stelter niespodziewanie ogłosił w marcu przejście na emeryturę. Atos był ostatnio zaskoczony dwoma ostrzeżeniami o zarobkach w krótkim okresie. Siemens jest głównym udziałowcem Atos.

Strajk południowokoreańskich kierowców ciężarówek zakłóca produkcję chipów Samsunga w Chinach

Produkcja półprzewodników Samsung Electronics w Chinach została zakłócona w wyniku strajku kierowców ciężarówek w Korei Południowej. Południowokoreańska firma produkująca alkohol izopropylowy (IPA) do czyszczenia chipów półprzewodnikowych nie może wysłać produktu do chińskiej firmy dostarczającej chipy do Fab Chips firmy Samsung Electronics w Chinach ze względu na embargo na południowokoreańskich kierowców ciężarówek, Korea International Trade Stowarzyszenie (KITA) powiedziało z . Eksport 90 ton IPA lub dostawa opóźniła się o tydzień.

Kierowcy ciężarówek zaczęli wyprowadzać się 7 czerwca, aby płacić wyższe pensje i zagwarantować płace minimalne w obliczu gwałtownego wzrostu cen paliw. Nakłada to większą presję na łańcuchy dostaw, które już są pod presją na całym świecie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu

Published

on

Pilne wycofanie trzech rodzajów oliwy z oliwek – kontakt z pestycydami może prowadzić do uszkodzenia mózgu
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

W trzech partiach marki oliwy z oliwek wykryto pestycyd zakazany w Unii Europejskiej. Producent wydał wycofanie.

Kassel – W dzisiejszych czasach często trzeba zainwestować dużo pieniędzy, aby kupić oliwę z oliwek. Te dodatkowe koszty często trzeba zaakceptować, choć niechętnie. Ponieważ do niektórych przepisów niezbędny jest popularny olej kuchenny. Jeśli jednak posiadasz w swojej szafce kuchennej produkty określonej marki, powinieneś zachować ostrożność. Zawierają one jedną resztę w Unia Europejska Sprawdzone, nieautoryzowane pestycydy. W związku z tym producent zainicjował wycofanie produktu. Eksperci ostrzegają, że obchodzenie się z tym pestycydem jest „niezwykle niebezpieczne”. Owoce sprzedawane w Rewe również niedawno zostały wycofane z rynku ze względu na skażenie pestycydami.

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki „Gaea”. © Importhaus Wilms/Impuls GmbH & Co. KG

Producent przypomina oliwę z oliwek – pestycyd zakazany w Unii Europejskiej, który wykryto podczas kontroli

Wycofanie dotyczy trzech rodzajów oliwy z oliwek marki GAEA. Dom importowy Wilms został ukończony foodwarning.eu Stwierdzono, że badanie trzech partii produktów wykazało przekroczenie maksymalnej dopuszczalnej zawartości chloropiryfosu. Ten środek owadobójczy jest zakazany w Unii Europejskiej od 2020 roku.

Wycofanie dotyczy następujących oliw z oliwek:

  • GAEA CLASSIC 500 ML – SERIA L4008 / TERMIN NAJLEPSZOŚCI PRZED: 08.07.2025
  • GAEA SELECT 500ml – partia L4010 / Najlepiej spożyć przed: 10 lipca 2025 r.
  • Olej sałatkowy GAEA 500ml – partia L4009 / Najlepiej spożyć przed: 9 lipca 2025 r.

Producent ostrzega, że ​​długotrwałe, wysokie spożycie pestycydów może prowadzić do chorób. W komunikacie potwierdza się: „Ze względów ostrożności w celu ochrony konsumenta nie zaleca się spożywania powyższych partii”. Klienci, którzy zakupili produkt z dotkniętych partii, mogą zwrócić go do supermarketów bez okazywania paragonu i otrzymać zwrot ceny zakupu.

Pamiętaj o oliwie z oliwek: narażenie na pestycydy może spowodować uszkodzenie mózgu

Sieć Akcji Pestycydowej ma taką ogłoszenie Wyjaśnił, że chloropiryfos jest bardzo niebezpieczny. Istnieją mocne dowody na to, że pestycyd ma negatywny wpływ na rozwój układu nerwowego i może prowadzić między innymi do obniżenia IQ, utraty pamięci roboczej i problemów z koncentracją.

Chociaż ta substancja chemiczna jest zakazana w ponad 40 krajach na całym świecie, insektycyd jest nadal stosowany w wielu krajach, mimo że istnieją już bezpieczne alternatywy dla środowiska i rolno-środowiskowe. Wysoki poziom pestycydów jest prawie zawsze przyczyną wycofania produktów, w tym produktów z kurczaka.

READ  Niskie ceny ropy: wojna z Ukrainą ciąży na Wall Street
Continue Reading

Economy

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody

Published

on

„Z ekonomicznego punktu widzenia” obniżyła prognozy gospodarcze i zaleciła nałożenie ceł na samochody
Praca Rządowa Rada Doradcza

Obniżenie prognozy gospodarczej „ekonomicznie” – zaleca się zmniejszenie liczby samochodów w Niemczech

„Ekonomicznie” niższe oczekiwania gospodarcze

Ekonomiści obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak zapowiada Komitet Doradczy Rządu Federalnego, oczekuje się wzrostu PKB jedynie o 0,2 proc. Jesienią ubiegłego roku prognozował wzrost o 0,7 proc.

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Niemiecka gospodarka w dalszym ciągu cierpi z powodu słabego wzrostu, przy czym w szczególności spada przemysł i sektor budowlany. Dlatego „ekonomiści” obniżają swoje oczekiwania. Twierdzą jednak, że na horyzoncie widać ożywienie, jeśli wniosą wkład konsumenci.

dr„Mędrcy ekonomii” obniżyli swoje prognozy gospodarcze na ten rok. Jak ogłosiła w środę w Berlinie komisja doradcza rządu federalnego, oczekuje się, że PKB wzrośnie zaledwie o 0,2 procent, a jesienią ubiegłego roku „ekonomiści” spodziewali się wzrostu o 0,7 procent.

Rozwój niemieckiej gospodarki charakteryzuje się słabym ogólnym popytem gospodarczym, stwierdziła rada ekspertów pod przewodnictwem Moniki Schnitzer, która ma ocenić kompleksowy rozwój gospodarczy.

Radny Martin Werding powiedział: „Prywatne gospodarstwa domowe nadal konsumują obecnie ostrożnie, a sektor przemysłowy i budowlany odnotowuje jedynie niewielką liczbę nowych zamówień”. Oczekuje się jednak, że w 2024 r. niemiecka gospodarka nabierze pewnej dynamiki. Oczekuje się, że konsumpcja prywatna zacznie wspierać gospodarkę przez cały rok, ponieważ oczekuje się znacznego wzrostu dochodów realnych.

Modernizacja infrastruktury finansowana z opłat?

Nowy impuls powinien nadać światowy handel i światowa produkcja przemysłowa. Ekspertka Veronica Grimm stwierdziła: „Niemiecki eksport skorzysta na wzroście handlu światowego w tym i przyszłym roku”. „Jednak firmy zorientowane na eksport borykają się z ostrą konkurencją, rosnącymi kosztami pracy i ciągłym wzrostem cen energii”.

Komisja zaleca także nałożenie podatku na samochody w Niemczech.

Tutaj znajdziesz treści pochodzące od osób trzecich

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie przez Ciebie odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako zewnętrzni usługodawcy. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

Z odpowiedniego punktu raportu wynika, że ​​infrastruktura transportowa wymaga modernizacji i rozbudowy. „To wymaga zwiększonych wydatków na infrastrukturę, na które należy przeznaczyć więcej środków niż np. liczba samochodów liczona w zależności od liczby przejechanych przez nie kilometrów”. Ponieważ pojazdy ciężkie zużywają więcej infrastruktury niż pojazdy lekkie, rozróżnienie na podstawie masy miałoby sens.

Przeczytaj także

Inwestycje infrastrukturalne

W raporcie wskazano, że zły stan infrastruktury transportowej w coraz większym stopniu prowadzi do zatorów w ruchu na autostradach i zmniejszenia niezawodności transportu kolejowego, co wpływa na transport towarowy i działalność gospodarczą. „Oczekiwany wzrost wolumenu transportu zwiększy presję na infrastrukturę, która będzie wymagała szeroko zakrojonych modernizacji”.

Z raportu wynika, że ​​obecne opłaty za przejazd ciężarówkami w znacznym stopniu przyczyniają się do pokrycia wydatków rządu federalnego na transport, jak twierdzi Rada Doradcza ds. Gospodarczych, organ doradczy rządu federalnego. „Dlatego w przyszłości oprócz ciężarówek do finansowania użytkowników infrastruktury trzeba wykorzystywać także samochody osobowe”.

Inflacja w przyszłości ulegnie spowolnieniu

Nowy raport dołącza do szeregu negatywnych prognoz dla niemieckiego regionu gospodarczego. Nawet rząd federalny spodziewa się w tym roku jedynie niewielkiego wzrostu na poziomie 0,3%. Zauważył m.in., że gospodarka światowa nie wznowiła jeszcze swojej działalności.

Według prognoz Komisja Europejska również widzi, że niemiecka gospodarka rośnie w tym roku wolniej, niż ostatnio oczekiwano. Z szacunków przedstawionych w środę przez władze Brukseli wynika, że ​​w 2024 r. największa gospodarka UE osiągnie skromny wzrost wynoszący zaledwie 0,1 proc. Jako przyczyny podaje się słaby popyt zagraniczny, spowolnienie konsumpcji prywatnej i brak inwestycji. Komisja Republiki Federalnej prognozowała niedawno wzrost gospodarczy na rok 2024 na poziomie 0,3%.

Przeczytaj także

Linia produkcyjna BYD Seal w mieście Zhengzhou w prowincji Henan w Chinach

Według prognoz Rady Ekonomistów inflacja w Niemczech będzie nadal spadać. „Ekonomiści” oczekują, że inflacja wyniesie w tym roku 2,4 proc., a w 2025 r. 2,1 proc.

Niemiecki rynek pracy był i nadal jest problemem

Według prognoz w przyszłym roku niemiecka gospodarka ma wzrosnąć o 0,9 proc. Rząd federalny spodziewa się procentowego wzrostu.

Eksperci krytykują jednak niemiecki rynek pracy. Warunki strukturalne w tym kraju uległy pogorszeniu w miarę postępujących zmian demograficznych i spadku średniego czasu pracy. „Firmy mają coraz większe trudności z obsadzeniem wolnych stanowisk pracy” – czytamy w raporcie dla rządu federalnego. „Jednocześnie wiele firm wstrzymuje się ze zwolnieniami pracowników pomimo złej sytuacji gospodarczej”.

Przeczytaj także

Rzemieślniczka w pracy w kasku

„Zagrożenie dla firm”

Rada Ekspertów została powołana ustawą w 1963 r. i powierzono jej zadanie regularnej oceny ogólnego rozwoju gospodarczego Republiki Federalnej z perspektywy niezależnych ekspertów. Oprócz Schnitzera, Werdinga, Grimma i Malmendingera członkiem komisji jest także Achim Tröger.

READ  Kradzież na parkingu supermarketu: jakie grzywny są zabronione?
Continue Reading

Economy

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Published

on

Oczekuje się kilku dodatkowych płatności: Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 r

Spodziewaj się wielu opóźnień w płatnościach
Ogrzewanie będzie kosztować najemców znacznie więcej w 2023 roku

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W tych tygodniach wielu lokatorów otrzymuje rachunek za ogrzewanie i raczej nie będzie to powodem do radości. Ponieważ koszty ogrzewania gwałtownie wzrosły w zeszłym roku. Nawet ekonomiczne ogrzewanie i łagodne zimy pomagają tylko w ograniczonym stopniu.

Według obliczeń firmy doradczej Ista, koszty ogrzewania wynajmowanych domów w Niemczech w 2023 r. znacznie wzrosły. W porównaniu z 2022 r. koszty kilowatogodzin wzrosły średnio o 7 proc. w przypadku ogrzewania sieciowego, o 34 proc. w przypadku oleju opałowego i o 44 proc. procent w przypadku gazu ziemnego – podaje spółka. Liczby te opierają się na ocenie około 800 000 rachunków za ogrzewanie. Uwzględniono hamulce państwowych cen gazu i ciepła sieciowego, które obowiązywały w 2023 roku.

Ponieważ ogrzewanie było bardziej oszczędne na początku roku i raczej umiarkowane pod koniec roku, zużycie ciepła w 2023 r. było średnio nieco niższe niż w 2022 r. Dla przeciętnego mieszkania o powierzchni mieszkalnej 70 m2 roczne zużycie i ogrzewanie koszty ogrzewania sieciowego wzrosły średnio o 2 procent do 792 euro. Cena gazu ziemnego wzrosła o 37 procent do 817 euro, a oleju opałowego o 30 procent do 1095 euro. „Wielu najemców będzie musiało płacić więcej za ogrzewanie swoich mieszkań niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział prezes Ista, Hagen Lessing. Spółka zakłada, że ​​w wielu przypadkach za ogrzewanie gazem i olejem będą naliczane dodatkowe opłaty.

W kolejnej analizie miesięcznych danych grzewczych z 350 000 mieszkań ESTA określiła zużycie w 20 największych niemieckich miastach w sezonie grzewczym 2023/24, liczone od początku września do końca kwietnia. Wynik: po uwzględnieniu warunków pogodowych ogrzewanie najemców w Stuttgarcie było tylko o około jeden procent niższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Następnie Drezno ze wzrostem zużycia o jeden procent i Monachium ze wzrostem zużycia energii grzewczej o dwa procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie to właśnie Bielefeld po uwzględnieniu warunków pogodowych dodatkowe zużycie było o dwanaście procent wyższe. W sumie, według Esta, w sezonie grzewczym 2023/24 w Niemczech zużyto o pięć procent więcej energii grzewczej, po uwzględnieniu warunków pogodowych, niż w roku poprzednim.

READ  „Jedną z możliwości jest sprzedaż marchewek”.
Continue Reading

Trending