Connect with us

Economy

Ostrone Morsky: Plaża Stranded

Published

on

Ostrone Morsky: Plaża Stranded

Ucieczka i wypędzenie, zawsze towarzyszyli w historii miasta Ostrone Morski Na polskim wybrzeżu Bałtyku, niedaleko Kohlberga, gdzie kiedyś naziści kręcili epopeję o tym samym tytule i gdzie w 1937 roku urodził się ostatni sekretarz generalny partii SED Egon Krenz. W Ustroniu Morskim zawsze było o ucieczce i wypędzeniu, w czasie wojny trzydziestoletniej, a także w czasach napoleońskich i II wojny światowej. Ale jednocześnie mały nadmorski kurort na polskim wybrzeżu Bałtyku zawsze był miejscem spotkań i nowych początków.

Do 1945 r. nosiła nazwę Henkenhagen i w tym czasie mogła dostrzec prawie tysiącletnią historię Niemiec. zanim Hitler skończył zajęcia, pozostawiając po sobie morze łez i gruzu. Architektura z czasów niemieckich, w tym zrujnowana łaźnia niedaleko nadmorskiej promenady, pałace i zieleń z gęstym dębowym i bukowym drewnem przypomina to, co miało kurort wypoczynkowy: kwitnąca gospodarka, tęsknota za pisarzami i wolnomyślicielami, takimi jak Thomas Mann i wyrafinowany kompleks uzdrowiskowy w czasach Ottona von Bismarck.

Liczne tablice ogłoszeń oraz informacje w języku polskim i niemieckim pokazują, jak dalece świat biznesu nadal flirtuje z niemieckimi klientami i gośćmi. Historyk mówi: „Po II wojnie światowej Ostrony Morskie znalazły się pod polską administracją” Sven Felix Kellerhof z Wolnego Uniwersytetu w Berlinie; Wracając do decyzji zwycięskich mocarstw, aby zrekompensować Polsce krzywdy niemieckie w latach okupacji zyskami ziemskimi.

kwitnący krajobraz

Tymczasem Niemcy musieli wbrew swojej woli zwracać się na zachód, często do młodej jeszcze wówczas Niemieckiej Republiki Demokratycznej, gdzie Polaków uważano za „brata ludu”, nawet jeśli prawda, czyli prawdziwe relacje z ich wschodnimi sąsiadami, leżały Często inaczej. Świadomość społeczną Polski i utraty byłych ziem niemieckich kształtowała przez dziesięciolecia wąchanie, a nawet jawna nienawiść w Niemczech Zachodnich. Być może dopiero wraz z ostatecznym uznaniem granicy na Odrze i Nysie przez zjednoczone Niemcy w czerwcu 1991 r. problem nie wchodził w grę. „Od tego czasu wiele się zmieniło na lepsze, a na wschód od Odry i Ness rozwinął się kwitnący krajobraz” – mówi historyk Kellerhoff. Rzeczywiście, polskie drogi są obecnie uważane za bezpieczne, dobrze rozwinięte, aw niektórych przypadkach nawet lepsze niż te w Niemczech i Szwajcarii.

READ  Bardzo dobre oferty LEGO z rabatem do 50%!

A Astroni Morsky? Miejsce to zawsze było częścią wspólnej Europy, co widać nie tylko po licznych tablicach rejestracyjnych wzdłuż nadmorskiej promenady. Krajobraz miasta bardzo się zmienił od czasu wypędzenia Niemców, pod wieloma względami na lepsze, ponieważ w końcu minęło prawie osiem dekad od tamtego czasu do teraz, w tym bardzo udane przejście do gospodarki rynkowej, które rozpoczęło się w 1990 roku i umieszczenie Polska w ekstraklasie Dwadzieścia najbogatszych krajów świata skoczyło na ziemię. I tak jak to bywało wtedy, tak i dzisiaj wydarzenia ze świata odbijają się w Utroniu Morskim. Od połowy marca uchodźcy z Ukrainy, młode kobiety z dziećmi, które pracują gdzieś w ciągu dnia, często mieszkają u krewnych, a w weekendy zamieszkują plażę, centrum miasta i przeważnie otwarte kościoły. Kiedyś miasto było w większości protestanckie i ukształtowane w duchu Oświecenia z pobliskiego Królewca i dzisiejszego Kaliningradu, ale od tego czasu katolicy i salezjanie determinują religijny los.

Kawa i ciasto w Café Azyl

Ks. Bosko, założyciel monastycyzmu, napisany dużymi literami na plakacie na bramie kościoła. „Wiele osób przyciąga tutaj dobrze rozwinięta infrastruktura edukacyjna” – mówi jeden z mieszkańców. Dodaje, że wiele ukraińskich dzieci jest trudno zauważalnych w życiu codziennym, szybko nauczyły się języka polskiego i szybko porozumiewały się z rówieśnikami. „W 2015 roku Polska głosowała przeciwko przyjęciu muzułmańskich uchodźców, prawdopodobnie podejrzewając, że prędzej czy później pojawią się poważne problemy we wspólnym życiu z powodu niekompatybilności kulturowej między islamem a chrześcijaństwem” – mówi propagandystka i teolog Elizabeth Housen z portalu israelnetz.com.

Jeśli chodzi o pytanie, czy uchodźcy są mile widziani w kraju, zawsze zależy to od tego, skąd pochodzą i jak szybko przystosowują się do życia w nowym domu. Są na to gotowi w Ustroniu Morskim. W kawiarni „Azel” jest kawa i ciasto za niewielkie pieniądze. W ciągu dnia, a czasem i wieczorem spotykają się tam przybysze, Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. I czasem też mówią Niemcy. „Szczególnie po to, by korzystać z darmowego wi-fi” – mówi sympatyczny mężczyzna przy biurku, który w szkole dobrze nauczył się języka swojego zachodniego sąsiada i słabo mówi po angielsku.

READ  Testowanie środowiskowe sosów pomidorowych: popularna, ekologiczna marka swingująca

Nadzieja na trwałą perspektywę

Mówi, że niektórzy goście są w drodze na zachód, ale niektórzy z nich utknęli tutaj. Dobrze płatna praca nie zawsze sprawdza się tak szybko w Ustroniu Morskim, gdzie pełnoetatowy dyskont Dino zarabia mniej niż 600 euro miesięcznie. „Ceny są niewiele niższe niż w Belgii, Niemczech czy Holandii”, narzeka 36-letnia Natasza, która studiowała administrację i zarządzanie biurem w Połtawie na Ukrainie, a teraz pomaga w barze. Bez oszczędności i regularnych paczek żywnościowych od polskich sąsiadów ona i jej pięcioletni syn Victor nie byliby w stanie związać końca z końcem. Trochę lepiej jest z Nikołajem, obywatelem Gruzji z ukraińskim paszportem, który pracuje jako wyszkolony mechanik w warsztacie samochodowym i ma dobrą reputację poza granicami miasta ze względu na swoje zręczne ręce i doświadczenie.

Wszystkich łączy nadzieja, że ​​wojna się nie rozprzestrzeni i że w Europie znajdą nowe, trwałe horyzonty. W końcu Polacy i Ukraińcy mają bliskie więzi kulturowe, a w niektórych przypadkach rozumieją się językowo, jak wynika z raportu znanego fryzjera, który teraz zatrudnia trzech ukraińskich pracowników, zainspirowanych nadzieją, że pewnego dnia wróci do ojczyzny.

Wersja drukowana Tagespost uzupełnia aktualne wiadomości na die-tagespost.de o podstawowe informacje i analizy.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r

Published

on

Wymogi dotyczące oznakowania dotyczą teraz samochodów – kierowcy będą musieli wziąć to pod uwagę od maja 2024 r
  1. Strona główna
  2. konsument

Naciska

Kupno samochodu może szybko stać się pułapką kosztową. Aby chronić klimat i Twój portfel, obowiązuje już nowe rozporządzenie.

MONACHIUM – Wielu Niemców nie docenia miesięcznych kosztów zakupu samochodu. Dochodzi się do takiego wniosku Badanie przeprowadzone przez naukowców z Instytutu Badań Ekonomicznych RWI-Leibniz A także uniwersytety w Mannheim i Yale. Zgodnie z tym ludzie mają rabat w wysokości ponad 50 procent w swoich szacunkach rzeczywistej kwoty. Nowe wymogi dotyczące etykietowania pojazdów mają na celu dokładne informowanie konsumentów o potencjalnych pułapkach kosztowych.

Zachowaj ostrożność przy zakupie samochodu — oto, co konsumenci powinni wiedzieć o nowych wymaganiach dotyczących naklejek samochodowych

Rozporządzenie wchodzi w życie w lutym 2024 r. Najpóźniej od 1 maja dealerzy i producenci muszą podawać dokładne informacje na temat zużycia i emisji. Jest on mocowany bezpośrednio jako naklejka na pojeździe wystawionym w salonie samochodowym lub w inny sposób identyfikowany podczas zakupów online. Konkretnie wymóg dotyczący etykietowania samochodów oznacza wspieranie konsumentów przy zakupie samochodu lokalnie i przez Internet.

Nowe wymogi dotyczące oznakowania samochodów zaczną obowiązywać od początku maja 2024 r. Ma to zapewnić większą przejrzystość przy zakupie samochodu. © Zunar / Imago

Oznaczone kolorami kategorie CO2 na pierwszy rzut oka pokazują, ile emisji CO2 emituje pojazd w porównaniu z ofertą modeli alternatywnych – podaje w swoim oświadczeniu Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. W odróżnieniu od etykiety CO₂ opracowanej w 2011 r. masa pojazdu nie odgrywa już żadnej roli. Uznano to za kontrowersyjne, ponieważ pod uwagę brano nie tylko bezwzględne wartości spożycia, ale także wartości związane z wagą.

Samochody elektryczne i hybrydowe otrzymują także dodatkowe informacje o zużyciu energii i zasięgu. Hybrydy typu plug-in mają jedną klasę CO2 dla każdego silnika: jedną dla pracy hybrydowej i drugą dla pracy z silnikiem spalinowym. Ponadto konsumenci powinni być informowani o przewidywanych kosztach emisji CO2 w ciągu najbliższych dziesięciu lat, dając im możliwość wyboru pojazdów bardziej przyjaznych dla środowiska i opłacalnych.

READ  Boom budowlany: Po rekordowym majowym wzroście: Dlaczego cena drewna znowu spada, gdy pandemiczny boom słabnie | Wiadomość

Obowiązkowe oznakowanie samochodów zapewnia „przejrzystość przy zakupie samochodu” – i uniemożliwia oszustwo

Zdaniem BMWK celem jest znaczna poprawa informacji dla konsumentów i innych ważnych informacji. Federalny minister gospodarki Robert Habeck (Sojusz 90/Zieloni) popiera wymogi dotyczące etykietowania samochodów: „Poprawa oznakowania nowych samochodów zapewnia większą przejrzystość przy zakupie samochodu. W przyszłości bezwzględne wartości zużycia i emisji powinny być ustalane na podstawie bardziej precyzyjna metoda pomiaru w ramach testu WLTP. Realistyczna.

Jakie są procedury testowe WLTP?

Procedura testowa WLTP oznacza „Światową zharmonizowaną procedurę badania pojazdów lekkich” i jest znormalizowaną procedurą pomiaru zużycia paliwa i emisji spalin przez pojazdy. Został opracowany w celu osiągnięcia bardziej realistycznych wyników w porównaniu z poprzednim nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC).

W przeciwieństwie do Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC), metoda WLTP uwzględnia różne sytuacje i warunki na drodze, w tym wyższe prędkości, większe przyspieszenie i większe zróżnicowanie profili torów. Oznacza to, że wyniki testu powinny być bliższe rzeczywistym, codziennym warunkom jazdy.

źródło: Adak

Dzięki nowym wymogom dotyczącym etykietowania samochodów producenci nie będą już mogli oszukiwać w kwestii zużycia paliwa. K Badanie przeprowadzone przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu ICCT wyjaśnia, że ​​nowe samochody często potrzebują więcej paliwa, niż podaje producent. Choć w 2018 r. różnica ta wyniosła około 8%, w 2022 r. faktycznie wzrosła o 14%. Nic więc dziwnego, że konsumenci nie doceniają rzeczywistych kosztów. (Wszyscy)

Continue Reading

Economy

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Published

on

Pozew zbiorowy w sprawie podwyżek cen: ponad 40 000 klientów broni się przed Vodafone

Pozew zbiorowy w związku z podwyżką cen
Przed Vodafone broni się ponad 40 000 klientów

Posłuchaj materiału

Ta wersja audio została stworzona sztucznie. Więcej informacji | Wyślij swoją opinię

W ubiegłym roku Vodafone podniósł ceny i od tego czasu około dziesięciu milionów klientów płaci dodatkowe pięć euro miesięcznie. Obrońcy praw konsumentów uważają tę podwyżkę cen za niezgodną z prawem i chcą ją anulować. W procesie biorą już udział dziesiątki tysięcy osób.

Dziesiątki tysięcy osób jest już zaangażowanych w pozew zbiorowy przeciwko firmie telekomunikacyjnej Vodafone. W ciągu tygodnia w rejestrze pozwów Federalnego Urzędu Sprawiedliwości zarejestrowano 40 445 konsumentów, ogłosiło Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich (vzbv). Numer pochodzi z 30 kwietnia, czyli tydzień po otwarciu rejestru. Zapisy są nadal możliwe, więc liczba ta prawdopodobnie wzrośnie.

Vodafon
Vodafon ,80

Stowarzyszenie złożyło jesienią pozew do Okręgowego Sądu Wyższego w Hamm (OLG), ponieważ uważa, że ​​niektóre podwyżki cen oferowane przez Vodafone są nielegalne. Podwyżki dotknęły około dziesięciu milionów klientów. Postępowanie przed Sądem Okręgowym w Hamm jest jedną z pierwszych spraw, które sygnalizują nowe prawo federalne – ostrzejszy miecz dla konsumentów. Po zakończeniu sporu prawnego klienci Vodafone mogą bezpośrednio odzyskać pieniądze, bez konieczności ponownego wchodzenia do sądu.

Vodafone w 2023 roku podniósł ceny telefonii stacjonarnej o pięć euro. Chodziło o Internet w telewizji kablowej i liniach telefonicznych (VDSL), a nie o Internet światłowodowy (FTTH) i nie o taryfy za telefonię komórkową. Spółka uzasadniła ten wzrost wyższymi kosztami, np. kosztami energii i materiałów. Odrzuciła oskarżenie o niezgodność z prawem. Podkreśliła, że ​​większość niemieckich firm już podniosła ceny ze względu na inflację.

Centrum Doradztwa Konsumenckiego: Podwyżki cen są nieskuteczne

Z punktu widzenia obrońców praw konsumentów firma internetowa z Düsseldorfu nie powinna jednostronnie podnosić cen w ramach trwających relacji umownych – czyli bez renegocjacji z klientami. Zdaniem Centrum Doradztwa Konsumenckiego podwyżki cen są nieskuteczne. Vodafone widzi to inaczej: Rzecznik firmy powiedział, że jego firma uwzględniła wymogi prawne dotyczące zmian cen w swoich Ogólnych Warunkach Handlowych (OW).

Usługodawcy zazwyczaj pobierają wyższe ceny w ramach nowych umów, czyli poprzez nowych klientów. Firmy czasami podnoszą także ceny dla obecnych klientów, ale obrońcy konsumentów obserwują tę sytuację jak jastrząb. Działania podjęte przeciwko Vodafone postrzegane są jako mające pewien sygnał sygnalizacyjny dla gospodarki.

READ  Boom budowlany: Po rekordowym majowym wzroście: Dlaczego cena drewna znowu spada, gdy pandemiczny boom słabnie | Wiadomość
Continue Reading

Economy

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej

Published

on

Pirackie kopie europejskich samochodów zjeżdżają z linii montażowej
  1. Strona główna
  2. Praca

Naciska

Kaługa w Rosji: Citroën C5 Aircross jest montowany w hali produkcyjnej z chińskich komponentów. © Imago/Aleksiej Nikolski

Stellantis wycofał się z Rosji. Jednak modele Citroëna C5 Aircross zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze. Umożliwia to istnienie globalnej sieci gospodarczej.

Kaługa / Monachium – Im Wojna ukraińska Fronty stwardniały, a gospodarczo między Rosją a Zachodem nadeszła epoka lodowcowa. Nie oznacza to jednak, że w największym kraju świata nie ma już europejskich producentów. przeciwnie. Chociaż europejski producent samochodów Stellantis zakończył produkcję w Rosji w 2022 roku ze względu na sankcje, nowe modele Citroëna C5 Aircross wyraźnie zjeżdżają z linii montażowej w Kałudze (na południowy zachód od Moskwy).

Rosja: Produkcja samochodu Citroen z komponentów z Chin

wysoki Reutera Rosyjska firma Automotive Technologies ogłosiła, że ​​rozpoczęła seryjną produkcję tego modelu. Dostawy pojazdów zaplanowano na maj 2024 r. „27 marca w fabryce w Kałudze rozpoczęła się produkcja seryjna Citroëna C5 Aircross” – cytuje komunikat prasowy Automotive Technologies. Strona internetowa firmy jest chwilowo niedostępna.

Niedawno niemiecki gigant materiałów budowlanych uległ presji opinii publicznej i wycofał się z lukratywnego rosyjskiego biznesu:

W lutym agencja informacyjna po raz pierwszy poinformowała, powołując się na dane celne i dwóch informatorów, że z Chin sprowadzono co najmniej 42 zestawy w celu montażu modelu Citroëna w dawnej fabryce Stellantis. Jednak same komponenty nie pochodzą z Francji, ale z chińskiej grupy Dongfeng Motor Group.

Stellantis „stracił kontrolę w Rosji” – Chiny interweniują w przypadku włamania

W oświadczeniu Stellantis podał, że w grudniu 2023 r. odkrył, że „stracił kontrolę nad swoimi jednostkami w Rosji”. Europejski producent samochodów posiada 70% udziałów w fabryce, a Mitsubishi pozostałe 30%. wysoki Silnik samochodu i sport Firma Automotive Technologies przejęła obecnie fabrykę, a samochody francuskiego producenta samochodów, w szczególności C5 Aircross, nadal zjeżdżają z linii montażowej.

Podczas gdy zachodnie firmy stopniowo wycofują się z Rosji po eskalacji w lutym 2022 r., powiązania gospodarcze między Rosją a Chinami zacieśniły się, w tym w sektorze motoryzacyjnym: dane dotyczące handlu chińskiego za ubiegły rok pokazują, że eksport samochodów do Rosji był prawie siedmiokrotnie wyższy niż w 2019 r. 2022, co oznacza wzrost wartości o około 10 miliardów dolarów.

READ  Sekretna ocena! W supermarkecie większość artykułów spożywczych była droga?
Citroën C5 Aircross: partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta
Citroën C5 Aircross: Partner Stellantis, firma Dongfeng, dostarcza zestawy do modeli francuskiego producenta. © Imago/Aleksiej Nikolski

Rosyjska gospodarka: Citroën C5 Aircross zjeżdża z linii montażowej dzięki wspólnemu przedsięwzięciu

Kilka miesięcy temu Stellantis podał, że w wyniku zaprzestania działalności w Rosji stracił 144 mln euro, w tym 87 mln euro w gotówce i jej ekwiwalentach. Jednak europejskiej grupie udało się już podnieść po porażce: w 2023 r. grupa odnotowała zysk w wysokości 2,2 mld euro, po wcześniejszej stracie w wysokości 354 mln euro.

Dane celne pokazują: Wygląda na to, że Stellantis nie był zaangażowany w wydarzenia w Kałudze i nic o nich nie wiedział. Ale w jaki sposób komponenty potrzebne Rosji docierają do Chin? Tam firma samochodowa prowadzi spółkę joint venture z Dongfengiem, za pośrednictwem której modele Stellantis są produkowane i sprzedawane w Chińskiej Republice Ludowej.

Czy ten sprzęt zawiera części objęte zachodnimi sankcjami nałożonymi na Rosję Reutera Według niejasnych. Ponieważ jednak komponenty pochodzą z Chin, odgrywa to rolę drugorzędną. Nawet oryginalne komponenty najlepszych niemieckich producentów, nawet po rozpoczęciu wojny, trafiały do ​​Federacji Rosyjskiej przez kraje trzecie. (BF)

Continue Reading

Trending