Connect with us

Economy

DAX spada poniżej 14 000 punktów: zyski ponownie topnieją

Published

on

DAX spada poniżej 14 000 punktów: zyski ponownie topnieją


Raport rynkowy

Stan: 25.05.2022 12:26

Taniec na niemieckiej giełdzie trwa około 14 000. Nawet dzisiaj inwestorzy nie mogą kupić więcej. Obawy o gospodarkę i inflację są zbyt duże.

Na początku znacznie powyżej znaku tysiąca – w południe ponownie znacznie poniżej: DAX nie jest obecnie w stanie znaleźć wyjścia ze swojego ruchu bocznego, który trwa już od kilku tygodni. W południe początkowe wzrosty cen prawie ponownie znikają. DAX jest notowany na poziomie około 13 950 punktów.

pakiet zmartwień

„Obecnie po prostu brakuje czynników, które mogłyby przesunąć niemiecki indeks giełdowy w dowolnym kierunku, a tym samym oddalić się od poziomu 14 000”, mówi Jürgen Molnar, ekspert ds. rynku w RoboMarkets. Wojna ukraińska, wysoka inflacja i obawy, że światowa gospodarka będzie nadal się pogarszać, definiują debatę na rynkach finansowych.

Czekam na Fed

Amerykańskie giełdy z Wall Street również będą miały trudności z utrzymaniem wczorajszego poziomu zamknięcia po południu, na co wskazują obecnie kontrakty terminowe w USA. W USA wieczorem spodziewane są możliwe sygnały z Rezerwy Federalnej. Obserwatorzy rynku z niecierpliwością oczekują na publikację protokołu z ostatniego posiedzenia banku centralnego, które może dać wgląd w dodatkową politykę monetarną USA.

Niemcy przed recesją

Według Instytutu DIW w Berlinie wojna ukraińska i epidemia w Chinach spowalniają niemiecką gospodarkę. „Biorąc pod uwagę trudne warunki, niemiecka gospodarka wciąż ma się dobrze. Jednak w drugim kwartale PKB może przejściowo nieco się skurczyćEkspert DIW Guido Baldi powiedział, że niemiecka gospodarka nieznacznie wzrosła w pierwszym kwartale tylko dzięki zwiększonym inwestycjom pomimo kryzysu koronowego i wojny, a produkt krajowy brutto wzrósł o 0,2 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

READ  50 lat od rozpoczęcia produkcji: dlaczego Volkswagen Golf odniósł taki sukces?

Nastrój konsumentów wciąż na dole

W związku z wojną ukraińską i wysoką inflacją skłonność Niemców do wydawania pieniędzy nadal spadała. Miara dla badaczy rynku GfK w Norymberdze wskazuje tylko na niewielki wzrost o 0,6 punktu do minus 26,0 punktu. „Tak więc klimat konsumencki nieznacznie się poprawił, ale nastroje konsumenckie są nadal na najniższym poziomie” – mówi ekspert GfK Rolf Burkel.

Euro pod presją według danych Europejskiego Banku Centralnego

Wspólna waluta europejska doznała znacznego osłabienia po wypowiedziach fińskiego członka Rady Europejskiego Banku Centralnego Olli Rehna. Obecnie kurs euro wynosi 1,0660, znacznie poniżej poziomu 1,07. Rehn opowiedział się za niewielką zmianą stóp procentowych w oczekiwanej zmianie stóp procentowych na lipiec. Według Renu stopa depozytowa powinna zostać podniesiona o 0,25 punktu procentowego do minus 0,25 procent. Dla inwestorów walutowych to zdecydowanie za mało, aby umocnić euro w stosunku do dolara.

Trendy w mediach i Airbusie

Również po południu spółki energetyczne RWE i E.ON znalazły się wśród największych zwycięzców indeksu. Linde i Airbus również odnotowały ponadprzeciętne zyski. Straty w wysokości około 2 procent odnotowano na akcjach SAP i Puma.

Wokół miasta zwiększa zyski

Akcje Aroundtown były początkowo wyceniane na MDAX, ale teraz są na minusie. Agencja nieruchomości podała rano dane z pierwszego kwartału. Aroundtown zwiększył swoje przychody za kwartał z 275 euro do 394 milionów euro. Fundusze operacyjne (FFO 1), ważny wskaźnik zysków, wzrosły z 86,6 mln euro do 89 mln euro. Aroundtown planuje dywidendę w wysokości od 23 do 25 centów na akcję w bieżącym roku.

Ostrzeżenie o zarobkach powoduje spadek akcji Nordex

Negatywne sygnały na giełdzie Nordexu rosną i obecnie traci około 20 proc. Wątpliwości dotyczące wojny na Ukrainie i trwające problemy z łańcuchem dostaw w Chinach zmusiły producenta turbin wiatrowych Nordex do skorygowania swoich rocznych celów. W 2022 r. czarne liczby można osiągnąć tylko w najlepszych okolicznościach. Spółka obecnie spodziewa się spadku operacyjnego w bieżącym roku.

READ  21 grudnia 2022 - Międzynarodowy Biuletyn Prasowy

Docelowi inwestorzy przejmą Aareal

Inwestorzy finansowi Advent, Centerbridge i kanadyjski fundusz emerytalny CPPIB usunęli istotną przeszkodę w planowanej ofercie przejęcia przez Aareal. Zgromadzili ponad 60 procent akcji, ogłoszono dzisiaj. „Cieszymy się z udanej oferty przejęcia, która umocni długofalowy rozwój i pozycję Aareal Bank jako wiodącego partnera w swojej branży” – powiedział Ranjan Sen, Partner Zarządzający Advent. Inwestorzy uzależnili zrealizowanie oferty m.in. od posiadania co najmniej 60 proc. akcji Bait Al Mal.

Fox Petroleum inwestuje w baterie

Producent smarów wchodzi w branżę akumulatorów ze stawką. Fuchs Petrolub przejmuje ponad 28 procent udziałów w E-Lyte Innovations GmbH. Firma opracowuje i produkuje płynne elektrolity, które są wykorzystywane między innymi jako podstawowy składnik akumulatorów litowo-jonowych do mobilności elektronicznej. Fuchs może nabyć dodatkowe udziały w E-Lyte Innovations. Według dyrektora generalnego Stefana Fuchsa, wraz z zakupem, Fuchs wkracza na nowe terytorium poza klasycznymi obszarami zastosowań smarów.

Nike kończy umowę franczyzową w Rosji

Najpierw zamknął swoje własne spółki zależne, a teraz amerykański producent artykułów sportowych Nike wypowiada umowę z partnerem franczyzowym Inventive Retail Group (IRG), jak donosi media. Sieć sklepów „Up And Run” musi zostać zamknięta, ponieważ Nike nie dostarcza już towarów, gazeta „Vedomosti” cytowała list IRG do pracowników. Umowa franczyzowa wygasa 26 maja. Z 37 sklepów w Rosji 28 było nadal otwartych.

Marks + Spencer widzi presję kosztową

Brytyjska sieć supermarketów ostrzega przed złymi perspektywami na bieżący rok finansowy z powodu rosnących kosztów życia. Biorąc pod uwagę rosnącą presję kosztową i niepewność konsumentów, Marks & Spencer spodziewa się niższych zarobków w roku podatkowym 2022/23. Ponadto nie oczekuje się powtórzenia ulgi podatkowej dla osób prawnych związanej z pandemią. Grupa odzieżowa i spożywcza odnotowała zysk skorygowany przed opodatkowaniem w wysokości 523 milionów funtów za rok zakończony 2 kwietnia.

READ  Gazprom zaprzecza nakładaniu ograniczeń na dostawy gazu do Unii Europejskiej
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Economy

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Published

on

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych
  1. ruhr24
  2. praca
Kierowcy wkrótce nie będą już mogli znaleźć stacji benzynowych z napędem odrzutowym. © Bond5 Obrazy/Imago; MacFoto/Imago; Wydział: RUHR24

Już niedługo wszystkie stacje benzynowe w Niemczech i Austrii staną się historią. Klienci powinni przygotować się na zmiany na dystrybutorach gazu.

Dortmund – Każdy, kto zawsze jeździ na zwykłą stację benzynową z żółto-niebieskim logo samolotu, wkrótce będzie musiał się do tego przyzwyczaić. Nie tylko dlatego, że na dystrybutorach dostępny jest nowy rodzaj paliwa, ale także dlatego, że spółka-matka Phillips 66 wyprzedaje wszystkie swoje stacje benzynowe do samolotów w Niemczech i Austrii.

Jet wycofuje się z Niemiec – dotyczy to ponad 800 stacji benzynowych

Jet obsługuje obecnie łącznie 815 stacji benzynowych w Niemczech i 154 lokalizacje w Austrii. Jednak teraz, jak podaje portal informacyjny, wygląda na to, że cała sieć oddziałów jest bliska sprzedaży”.pionier„.

Amerykańska firma „Philips 66” pisze w swoim kwartalnym raporcie o planie „monetyzowania aktywów, które nie pasują już do jej długoterminowej strategii”, takich jak ten. Sieć redakcyjna Niemcy Zacytowany. Stacje benzynowe dla statków powietrznych nie są już częścią podstawowej działalności. Mówi się również, że inwestorzy Phillips 66 domagali się większego skupienia się na działalności rafineryjnej, a mniejszego na działalności detalicznej.

Wszystkie stacje benzynowe Jet zostaną wkrótce sprzedane – kupujący musi zapłacić prawie 3 miliardy euro

Podobno sprzedaż już się rozpoczęła. Nie ma jednak konkretnego harmonogramu. Przecież najpierw trzeba znaleźć kupca na jego blisko 1000 oddziałów.

Musi zainwestować mnóstwo pieniędzy. Wartość wszystkich oddziałów szacowana jest na około 2,8 miliarda euro. Koszt stacji benzynowej w Niemczech to około 1 milion euro (więcej o jeździe i ruchu w RUHR24).

Obserwuj RUHR24 w Google News:

Nie chcesz przegapić najważniejszych wiadomości dnia? Potem następuje RUHR24 w Wiadomościach Google.

Dla klientów sprzedaż samolotów nieuchronnie wiąże się ze zmianami. Przecież Jet to jeden z sześciu operatorów stacji benzynowych z największą liczbą oddziałów w Niemczech. Na przykład Aral, Shell, Total i Esso mają więcej lokalizacji, jak pokazują statystyki Abu Dhabi Airports Company z 2021 r.

READ  Tooru: Negocjacje z Czechami znów się nie powiodły?

Nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą będą nadal działać stacje benzynowe. Ale kiedy dystrybutory benzyny przestaną działać pod żółto-niebieską flagą, konsumenci będą wiedzieć, że sprzedaż została zakończona.

Continue Reading

Economy

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw

Published

on

Badanie IWH: W kwietniu kolejna rekordowa liczba upadłości przedsiębiorstw
Praca Badanie IWH

Liczba upadłości przedsiębiorstw w kwietniu po raz trzeci z rzędu osiągnęła rekordowy poziom

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w związku z jej upadłością dotknęło to szereg stanowisk pracy

Oddział sieci domów towarowych Galleria Karstadt Kaufhof – w kwietniu w związku z upadłością liczba zwolnionych pracowników była w kwietniu „wyjątkowo wysoka”

Źródło: Niemiecka Agencja Informacyjna/Andreas Arnold

Tutaj możesz posłuchać naszych podcastów WELT

Aby przeglądać treści osadzone, konieczne jest uzyskanie Twojej odwołalnej zgody na przesyłanie i przetwarzanie danych osobowych, gdyż dostawcy treści osadzonych wymagają tej zgody jako osoby trzecie. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Ustawiając przełącznik w pozycji „Wł.”, zgadzasz się na to (z możliwością odwołania w dowolnym momencie). Obejmuje to również Twoją zgodę na przekazanie niektórych danych osobowych do państw trzecich, w tym do USA, zgodnie z art. 49 ust. 1 lit. a) RODO. Możesz znaleźć więcej informacji na ten temat. W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę korzystając z klucza i prywatności na dole strony.

IWH odnotowało w kwietniu 1367 upadłości spółek osobowych i korporacji, co oznacza wzrost o pięć procent w porównaniu z marcem i kolejny rekord. Ale koniec fali upadłości jest już widoczny.

drZ badania wynika, że ​​w kwietniu liczba upadłości przedsiębiorstw w Niemczech osiągnęła rekordowy poziom trzeci miesiąc z rzędu. Według Instytutu Badań Ekonomicznych Leibniza w Halle (IWH) we wtorek całkowita liczba upadłości spółek osobowych i spółek sięgnęła 1367. Zbadaj go Ogłaszać. To o pięć procent więcej niż poprzedni rekord ustanowiony w marcu. Liczba dotkniętych miejsc pracy jest zatem „niezwykle wysoka”, także ze względu na upadłość Galerii Karstadt Kaufhof. Widać jednak koniec fali upadłości.

Z informacji wynika, że ​​obecna wartość jest o 47 proc. wyższa niż w kwietniu 2023 r. i o 40 proc. wyższa od średniej kwietniowej z lat 2016-2019, czyli lat poprzedzających pandemię korony. Dodał: „Wysoki poziom został osiągnięty w wielu sektorach, w tym w szczególności w budownictwie, handlu i usługach, ale także w mniejszych sektorach, takich jak informacja i komunikacja”.

Według analizy IWH, w 10% największych firm, które ogłosiły upadłość w samym kwietniu, ucierpiało około 34 000 miejsc pracy. To trzykrotnie więcej niż w poprzednim miesiącu. Od rozpoczęcia badania w 2016 r. liczba dotkniętych stanowisk pracy wzrosła dopiero w lipcu 2020 r. „Jednym z powodów dużej liczby dotkniętych miejsc pracy jest ponowne bankructwo Galerii Karstadt Kaufhof” – stwierdziła. Wiadomo już jednak, że grupa domów towarowych będzie kontynuowana przez nowych inwestorów, a zdecydowana większość miejsc pracy zostanie utrzymana.

IWH gromadzi wczesne wskaźniki, które przyspieszają proces upadłości o około dwa do trzech miesięcy. Wartości w kwietniu były na najniższym poziomie od sześciu miesięcy, powiedział Stephen Muller, szef ds. zmian strukturalnych i produktywności w IWH. „Chociaż obecnie wyjątkowo wysoka liczba bankructw wydaje się niepokojąca, pierwsze wskaźniki wyraźnie wskazują na złagodzenie sytuacji” – stwierdził Mueller. „Zakładam, że od maja liczba upadłości ponownie spadnie, ale najpóźniej od czerwca”.

Continue Reading

Economy

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Published

on

BYD: Chiński producent samochodów elektrycznych ma problem z pleśnią

Samochód elektryczny chińskiej firmy BYD po przybyciu do Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Chiński producent samochodów elektrycznych sprowadził w lutym tysiące pojazdów do Bremerhaven, aby podbić niemiecki rynek.

Jednak według doniesień mediów sprzedaż Volkswagena i Mercedes-Benz w kraju stoi w miejscu. W marcu nowo zarejestrowano zaledwie trzycyfrową liczbę samochodów BYD.

Gazeta Handelsblatt również doniosła o problemie z pleśnią w dostarczonych samochodach. BYD temu zaprzecza.

Były to obrazy o symbolicznej mocy: w lutym ubiegłego roku ukazał się „BYD Explorer No. 1”. Statek towarowy należący do chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD przywiózł do Niemiec 3000 pojazdów. Najwyraźniej był to początek podboju kraju przez Volkswagena i Mercedesa-Benza. Jednak według doniesień mediów najnowsze dane dotyczące BYD w tym kraju są alarmujące.

W marcu w Niemczech zarejestrowano nie więcej niż 160 nowych samochodów nowego giganta samochodowego. To właśnie mówię”Handelsblatt”, powołując się na dane branżowego serwisu Dataforce. Trend ten utrzymuje się w poprzednich miesiącach.

Przeczytaj także

Na wystawie samochodowej obok siebie stały trzy modele sportowego sedana Xiaomi SU7.  Na pierwszym planie turkusowy samochód, za nim biały, a za nim pomarańczowy.

Nowy samochód e-sportowy z Chin: Xiaomi SU7 podobno przewyższy BMW, VW i Teslę pod względem „chińskiej prędkości”.

W pierwszym kwartale tego roku BYD zarejestrowało w Republice Federalnej zaledwie 393 samochody. Jeśli ekstrapolować tę liczbę na cały rok, producentowi zabrakłoby znacznie do 4141 samochodów z poprzedniego roku.

Sytuacja w innych krajach wydaje się lepsza. We Francji BYD udało się prawie podwoić liczbę rejestracji z 2023 r. do prawie 1000 w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Jednak do tej pory najważniejszym rynkiem zbytu grupy w Europie pozostały Niemcy. BYD już w tym roku chce podwoić sprzedaż zagraniczną. Tylko dzięki swojej sile na chińskim rynku krajowym BYD był w stanie na krótko zastąpić Teslę jako największego na świecie producenta pojazdów elektrycznych.

Statek towarowy

Statek towarowy „BYD Explorer nr 1” w lutym ubiegłego roku stanął na terminalu samochodowym w Bremerhaven.
Photo Alliance / Niemiecka Agencja Prasowa | Larsa Benninga

Według Handelsblatta słaby popyt w Niemczech jest obecnie widoczny także w Bremerhaven, jednym z największych punktów przeładunku nowych samochodów na świecie. Rzecznik firmy logistycznej BLG potwierdził gazecie, że samochody BYD „obecnie są dłuższe” na tamtejszej stacji samochodowej. Dotyczy to również innych producentów i jest „związane z popytem rynkowym”.

READ  Wall Street Divided - DAX wreszcie trochę się przesunął - Bitcoin po raz pierwszy przekroczył 66 000 $ - Facebook przed zmianą nazwy? - Sartorius zwiększa przychody - Koncentracja na Evergrande, ASML, Sixt i Netflix | biuletyn

Brzydki: według raportu problem pleśni występuje również w dostarczanych samochodach elektrycznych. Zdarza się to od czasu do czasu podczas długiego transportu zagranicznego i nie mówi zbyt wiele o jakości samochodu – twierdzi gazeta „Handelsblatt”.

Przeczytaj także

Fabryka Tesli w Grünheide.

„Słaby rynek sprzedaży samochodów elektrycznych”: Tesla chce zwolnić 400 pracowników w Gruenheide

Mówi się jednak, że problem dotyczy kilku pojazdów w BYD, co wpływa na dostawy. Mówi się o dłuższym czasie oczekiwania dla trzycyfrowej liczby niemieckich klientów. Firma BYD potwierdziła gazecie, że w zeszłym roku napotkała „rozproszone” problemy związane z epidemiami pleśni. Jednak według producenta samochodów nie miało to wpływu na pojazdy w Bremerhaven.

Fu

Continue Reading

Trending